برنامه اسپیس ایکس برای سفر بی‌بازگشت فضانوردان به مریخ - تکفارس 
برنامه اسپیس ایکس برای سفر بی‌بازگشت فضانوردان به مریخ - تکفارس 
برنامه اسپیس ایکس برای سفر بی‌بازگشت فضانوردان به مریخ - تکفارس 

برنامه اسپیس ایکس برای سفر بی‌بازگشت فضانوردان به مریخ

فرزاد اسرافیلی
۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - 10:46
سفر بی بازگشت فضانوردان به مریخ

اسپیس ایکس با ارائه جزییاتی از طرح خود برای سفر به مریخ، اعلام کرد که فضاوردان پس از سفر به سیاره مریخ قادر به بازگشت به زمین نخواهند بود.

اسپیس ایکس در پایگاه فضایی استاربیس خود در بوکا شیکا، تگزاس، جزئیات کلیدی را در مورد ماموریت‌های آتی خود در مریخ که قرار است با قدرتمندترین موشک جهان، یعنی استارشیپ انجام گیرد ارائه داد.

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس، در مصاحبه‌ای در مورد انتظارات طرفداران اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۴ از شرکت و برنامه‌های این شرکت در مریخ به گفتگو پرداخت. به گفته ماسک این اولین بار در تمدن بشری خواهد بود که بشر بتواند در چند سیاره زندگی کند و همه این‌ها بستگی به موفقیت استارشیپ، به عنوان بزرگترین و قوی‌ترین موشک جهان دارد.

ماسک بیان می‌کند که ارسال اجرام به مدار، عامل کلیدی برای دستیابی به پایگاه مریخ است و وقتی استارشیپ کامل شود، می‌تواند ۲۰۰ تن را به مدار ببرد. مدیر عامل اسپیس ایکس توضیح داد که وقتی استارشیپ در مدار قرار گیرد، باید از مخزن اطراف خود در مدار سوخت گیری کند. این فناوری جدید Ship to Ship Propellent Transfer نام دارد و برای هر سفر به مریخ، استارشیپ باید شش بار سوخت گیری کند. ماسک گفت که اسپیس ایکس قصد دارد در سال آینده از فناوری Ship to Ship Propellent Transfer رونمایی کند.

ماسک در این مصاحبه رسما از سفر بی‌بازگشت فضانوردان به مریخ خبر داد. وی همچنین افزود سفینه استارشیپ پس از فرود روی مریخ به ضایعات فلزی تبدیل خواهد شد زیرا قطعات آن برای ساکنان سیاره سرخ بسیار ارزشمند خواهد بود.

این شرکت قصد دارد در آینده استارشیپی بسازد که قادر به بازگشت به زمین باشد، اما در شرایط فعلی ماسک معتقد است اکثر افرادی که برای سفر به مریخ ثبت نام می‌کنند قادر به بازگشت به زمین نخواهند بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید