FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت سوم: برطرف شدن ایرادات) - گیمفا
FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت سوم: برطرف شدن ایرادات) - گیمفا
FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت سوم: برطرف شدن ایرادات) - گیمفا
FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت سوم: برطرف شدن ایرادات) - گیمفا
FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت سوم: برطرف شدن ایرادات) - گیمفا
FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت سوم: برطرف شدن ایرادات) - گیمفا

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت سوم: برطرف شدن ایرادات)

یوسف قربانی
۱۱:۱۹ ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت سوم: برطرف شدن ایرادات) - گیمفا

در قسمت اول و دوم مقاله درباره مشکلات اساسی بخش PVP در Elden Ring صحبت کردیم. حال زمان آن رسیده که درباره تغییراتی که از زمان عرضه بازی تاکنون و در راستای بهبود و رفع مشکلات این بخش انجام شده صحبت کنیم و در انتها، ببینیم که وضعیت فعلی PVP در الدن رینگ چگونه است.

ویژگی‌های اضافه شده به PVP

قابلیت احضار شدن و حمله کردن میان مناطق مختلف (پچ ۱.۰۶)

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت سوم: برطرف شدن ایرادات) - گیمفا

پچ ۱.۰۶ قابلیت انجام PVP میان‌منطقه‌ای را به بازی اضافه کرد. تا قبل از این به‌روز‌رسانی، شما فقط می‌توانستید در منطقه‌ای که در آن هستید، به انجام PVP بپردازید و برای مثال، اگر در Leyndell بودید، شما فقط می‌توانستید به بازیکنان موجود در همان مکان حمله کنید و یا برای کمک به آن‌ها احضار شوید؛ اما بعد از پچ ۱.۰۶ شما می‌توانید فارغ از اینکه در چه منطقه‌ای هستید، به سر تا سر نقاط بازی احضار شوید و حمله کنید! اگر بازی‌های فرام‌سافتور را تجربه کرده باشید، می‌دانید که مدتی بعد از عرضه این عناوین و با کاهش تعداد بازیکنان هم‌زمان، تجربه بخش PVP در مناطق مختلف سخت می‌شود و به منظور پیدا کردن بهتر بازیکن، همه بازیکنان به یک منطقه خاص می‌روند؛ برای مثال، اکنون چند سالی می‌شود که تجربه بخش PVP در Bloodborne به منطقه Nightmare of Mensis و در Dark Souls 3 به Irithyl خلاصه می‌شود و واقعا بعید است که بتوانید خارج از این مناطق، بازیکنی پیدا کنید. قابلیت بازی میان‌منطقه‌ای نه‌‌تنها جلوی به وجود آمدن چنین مشکلی برای PVP الدن رینگ را می‌گیرد، بلکه به حفظ تازگی تجربه این بخش نیز بسیار کمک می‌کند!


محسابه جداگانه آسیب سلاح‌ها، جادوها و قابلیت در بخش PVP (پچ ۱.۰۷)

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت سوم: برطرف شدن ایرادات) - گیمفا

پچ ۱.۰۷ یک سیستم جداگانه برای محاسبه آسیب در بخش PVE و PVP به بازی اضافه کرد که اگر بخواهیم به‌صورت کلی بگوییم، باعث شد آسیب وارده توسط سلاح‌ها، قابلیت‌ها و جادوها در بخش PVP، بسیار کمتر شود. آسیب بسیار زیاد برخی از حرکات، جادوها و سلاح‌ها، اکثر مشکلات ذکر شده در دو قسمت قبلی مقاله را شکل می‌دادند و اگرچه موارد ذکر شده در آن مقالات، شدیدترین مثال‌های ممکن از چنین چیزی بودند، اما به‌صورت کلی، آسیب بسیار بالای حملات، یکی از مشکلاتی بود که بخش PVP الدن رینگ داشت و اینکه با دریافت تنها یک ضربه، حدود نیمی از نوار سلامتی خود را از دست دهید، اتفاقی کاملا عادی و رایج بود! یکی از دلایل وجود چنین مشکلی، محاسبه یکسان میزان آسیب در بخش PVP و PVE بود؛ برای مثال، بیایید به‌صورت ساده و بدون در نظر گرفتن فاکتورهایی همچون میزان مقاومت، یک حمله را فرض کنیم که ۲۰۰۰ عدد آسیب وارد می‌کند؛ ۲۰۰۰ عدد آسیب در بخش PVE میزان چندان زیادی نیست و در اواخر بازی، ممکن است یک دهم از نوار سلامتی یک باس را هم تشکیل ندهد؛ اما ۲۰۰۰ آسیب در بخش PVP آن‌قدر زیاد است که یک بازیکن دارای حداکثر HP ممکن در بازی را نیز، با کمتر از نیمی از نوار سلامتی‌اش باقی می‌گذارد! آسیب وارده توسط حملات بازیکن، برای بخش PVE مناسب بود، اما برای PVP و با میزان بسیار کمتر نوار سلامتی بازیکنان نسبت به دشمنان و باس‌ها، نه. اضافه کردن یک سیستم محاسبه جداگانه آسیب به هنگام حضور در بخش PVP، بدون اینکه به متعادل‌سازی بخش PVE آسیب بزند، این مشکل را حل کرد و دیگر خبری از نابودی ناگهانی نوار سلامتی شما با هر جور ضربه‌ای و یا یک ضرب مُردن‌های عجیب و غریب در این بخش نبود.

باز شدن Colosseum‌ها! (پچ ۱.۰۸)

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت سوم: برطرف شدن ایرادات) - گیمفا

پچ ۱.۰۸ دروازه Colosseumهای موجود در مناطق Caelid، Limgrave و Leyndell را باز کرد! این مناطق امکان نبرد با بازیکنان و در چند حالت بازی مختلف را فراهم می‌کنند. چنین چیزی محتوای بیشتر و راهی تازه برای تجربه بخش PVP است و هر جور که حساب کنیم، بودن آن، از نبودنش در بازی بهتر است!

بهبود‌ها و رفع مشکلات

وقتی که درباره نامتعادل بودن یک چیز صحبت می‌شود، قوی بودن بیش از حد آن چیز، تنها فکری است که به ذهن اکثر بازیکنان می‌آید؛ اما روی دیگر متعادل‌سازی بد که بسیار کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، ضعیف بودن بیش از حد یک چیز است. در کنار تضعیف بجای چیزهایی که بیش از حد قوی بودند، یکی از مواردی که باعث خوب شدن بخش PVP در الدن رینگ شد، توجه بسیار خوب فرام‌سافتور نسبت بهبود سلاح‌ها، جادوها، قابلیت‌ها و … نه چندان قوی در الدن رینگ بود‌. در اوایل عرضه بازی، اکثر بازیکنان از چند سلاح، جادو و قابلیت خاص و محدود استفاده می‌کردند و دلیل چنین چیزی، صرفا قوی بودن بیش از حد آن جادوها و سلاح‌ها نبود، دلیل دیگر این مورد به‌خاطر ضعف بسیاری از سلاح‌ها جادوها و … دیگر بود! از پچ ۱.۰۴ تا به امروز، تقریبا هر جادو، قابلیت و نوع سلاحی که فکرش را بکنید، دستخوش تغییر شده! برخلاف سایر بازی‌های فرام‌سافتور که در آن‌ها، بجز مشکلات بسیار آشکار، تقریبا همه سلاح‌ها و جادوها از روز عرضه تا آخرین به‌روز‌رسانی دست نخورده باقی می‌مانند، در الدن رینگ تقریبا چیزی وجود ندارد که از روز عرضه تغییر نکرده باشد! جوری که انگار سازندگان تک-تک چیزهای موجود در بازی را مرور کرده‌اند و از خود پرسیده‌اند «چه تغییر هر چند کوچکی وجود دارد که می‌تواند این چیز را کمی متعادل‌تر کند؟» و آن‌ را اعمال کرده‌اند!

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت سوم: برطرف شدن ایرادات) - گیمفا

بخش PVP عنوانی مثل Dark Souls 3 (به عنوان آخرین بازی فرام‌سافتور قبل از الدن رینگ که دارای بخش PVP بود)، چند سالی می‌شود که شبیه به ماه‌های ابتدایی عرضه الدن رینگ است و در آن، تعداد اندکی از سلاح‌‌ها و جادوها توسط بازیکنان استفاده می‌شوند؛ چونکه با انتخاب سلاح‌ها و جادوهای دیگر که جزو آن تعداد محدود نیستند، شما حس می‌کنید که بدون منفعتی، صرفا خود را ضعیف کرده‌اید! تلاش سازنگان برای بهبود هر چند جزئی سلاح‌ها، جادوها و … در الدن رینگ، شاید باعث نشود که از تک-تک این چیزها در بخش PVP استفاده کنید، اما این تلاش برای بسیاری از آن‌ها و به ویژه انواع سلاح‌ها، جواب داده! در حال حاضر، شما دیگر با انتخاب سلاح‌هایی همچون Scytheها و یا Fistها، حس نمی‌کنید که کار را برای خودتان سخت کرده‌اید و در نسخه فعلی بازی، این سلاح‌ها حرفی برای گفتن دارند؛ به همین دلیل، تنوع بیلدهایی که در بخش PVP الدن رینگ خواهید دید، بسیار متنوع‌تر از زمان عرضه بازی است. اگرچه می‌شود هرکدام از این تغییرات را به‌صورت جداگانه توضیح داد، ولی لب مطلب همین است که فرام‌سافتور، واقعا برای متعادل‌سازی بهتر تقریبا همه‌چیز، بسیار تلاش کرد و نتیجه آن، هم نسبت به اوایل عرضه بازی و هم نسبت به عنوانی مثل Dark Souls 3 مشهود است.
در کنار تلاش بسیار خوب برای متعادل کردن بهتر تقریبا همه چیز در بازی، رفع مشکلات و باگ‌های مختلف، مورد دیگری بود که به بهبود بخش PVP در الدن رینگ کمک کرد. در دو قسمت قبلی مقاله، درباره بزرگ و تاثیرگذارترین مشکلات بخش PVP صحبت شد و در اینجا، مروری اجمالی بر وضعیت این مشکلات در نسخه فعلی بازی خواهیم داشت:

AFK Farming
تعدادی از گلیچ‌هایی که امکان رفتن به مکان‌های غیرقابل دسترس و انجام AFK Farming را فراهم می‌کردند، برطرف شده‌اند و در نتیجه، این کار بسیار کمتر از قبل انجام می‌شود؛ اما امکان انجام AFK Farming در برخی مناطق، همچنان وجود دارد!


آسیب ناپذیر شدن در برابر حملات غیرفیزیکی
درست نشده! این گلیچ با یک به‌روزرسانی رفع شد، اما از پچ ۱.۱۰ یک روش متفاوت برای اجرای این گلیچ پیدا شده که انجام آن را از قبل هم ساده‌تر می‌کند!

Erdtree Greatshield + Fire’s Deadly Sin
درست شده! (پچ ۱.۰۳)

Eclipse Shotel + Fire’s Deadly Sin
درست شده! (پچ ۱.۰۳)

بیلد IGN
درست شده! (پچ ۱.۰۹)

Phantom Hit
کاهش میزان اعمال Status Effectها به هنگام گرفتن دو سلاح هم‌نوع در هر دست و با جادوهایی همچون Seppuku، باعث شده دلیل اصلی مشکل‌ساز بودن Phantom Hit تا حد زیادی از بین برود.

آسیب Powerstance
محسابه جداگانه آسیب در بخش‌های PVE و PVP باعث شد که میزان رد و بدل شدن آسیب در بخش PVP به‌صورت کلی کمتر شود؛ ترکیب این مورد با کاهش اعمال Status Effect به هنگام گرفتن دو سلاح هم‌نوع، باعث شد که آسیب Powerstance دیگر چندان مشکل‌ساز نباشد.

نفس اژدهایان
درست شده! آسیب تمامی جادوهای نفس اژدها کاهش و میزان اعمال Scarlet Rot توسط جادو Ekzyke’s Decay پایین آورده شده (هر دو در پچ ۱.۰۷).

Moonveil
آسیب Poise هلال شلیک شده توسط Moonveil به طرز چشم‌گیری کاهش یافته و دیگر بعید است که بتواند بازیکنی را Stagger کند؛ در نتیجه، اسپم کردن بی‌وقفه و از راه دور حرکات L2 این سلاح به اندازه قبل کاربردی نیست.

Aim Punch
درست شده! (پچ ۱.۱۰)

Bloodhound’s Step
درست شده! مصافت طی شده و میزان I-Frame این قابلیت کم شده؛ همچنین، در صورت استفاده پشت سر هم و یا به اصطلاح اسپم کردن، کارایی این قابلیت کاهش پیدا می‌کند (پچ ۱.۰۶)!

احضار شدن invader در اتاق باس
تا حد زیادی درست شده. تا جایی که می‌دانم، چنین چیزی همچنان ممکن است، ولی احتمال رخ دادن آن واقعا ناچیز است.

ترمیم آزادانه نوار سلامتی
درست شده! (پچ ۱.۰۷)

ترمیم آزادانه نوار جادو
درست شده! (پچ ۱.۰۷)

Save Editor
تعداد بازیکنانی که از Save Editor استفاده می‌کنند (بر روی پلی‌استیشن)، بسیار کمتر از قبل شده؛ اینکه چنین چیزی تا چه حد به خاطر محکم کردن امنیت بازی و منع ورود آن‌ها به بخش چندنفره است، و چقدر به خاطر کاهش طبیعی چنین بازیکنانی، معلوم نیست.

Seppuku
درست شده! میزان آسیب Bleed که این قابلیت بر روی سلاح‌ها اعمال می‌کند، بسیار کاهش پیدا کرده (پچ ۱.۰۵).

حمله در حال نشستن سلاح‌های Colossal Sword
سرعت این حمله کاهش و هیت‌باکس آن نیز کوچکتر از قبل شده (پچ ۱.۰۷).

Chain Casting
درست شده! (پچ ۱.۰۵)

Frenzied Burst
میزان آسیب Madness اعمال شده بسیار کاهش یافته (پچ ۱.۰۴).

Stars of Ruin
این جادو دیگر به شدت گذشته بازیکنان را تعقیب نمی‌کند و اکنون شما می‌توانید حتی با دویدن، از آن به‌طور کامل و بدون دریافت آسیب جاخالی دهید (پچ ۱.۰۶).

Rivers of Blood
آسیب و میزان اعمال Bleed با حرکت L2 این سلاح، به ویژه از فاصله دور، کاهش پیدا کرده (پچ ۱.۰۶).

Carian Retaliation
درست شده! (پچ ۱.۰۴)

نامیرا شدن!
‌درست نشده! اما از آنجا که این گلیچ فقط برای انجام AFK Farming کاربرد دارد و همان‌طور که گفته شد، دیگر زیاد انجام نمی‌شود، استفاده از این گلیچ نیز بسیار کمتر از قبل رواج دارد.

Wave of Gold
آسیب وارده توسط این قابلیت بعد از طی کردن مسافتی خاص، کاهش پیدا می‌کند (پچ ۱.۰۹) و اسپم کردن آن از راه دور، دیگر چندان نتیجه‌بخش نیست.

لگد
درست شده! از پچ ۱.۰۷ این قابلیت به‌صورت قطع به یقین، گارد هر بازیکنی را می‌شکند.

Shield Poking
با مواردی همچون درست شدن قابلیت لگد، کاهش کارایی سپر Fingerprint Stone Shield و افزایش آسیب استامینا بسیاری از سلاح‌ها، اکنون کنار آمدن با Shield Poking چندان سخت نیست.

Inescapable Frenzy
درست شده! (پچ ۱.۰۸)

غلت زدن سریع‌تر از دویدن
درست شده! (پچ ۱.۰۹)

Endure
درست شده! (پچ ۱.۰۷.۱)

تغییر مووست
انجام این گلیج با روش قدیمی دیگر ممکن نیست؛ اما از آن زمان تاکنون یک راه دیگر برای انجام این گلیچ پیدا شده که اگر بخواهم صادقانه بگویم، آن‌قدر سخت است که واقعا بعید است کسی بتواند آن را اجرا کند!

Glintstone Pebble
درست شده! (پچ ۱.۰۶)

استفاده از اسب در PVP
درست نشده!

تغییر انیمیشن حمله در حال نشستن
درست شده! (پچ ۱.۰۸.۱)


جمع‌بندی

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت سوم: برطرف شدن ایرادات) - گیمفا

بخش PVP الدن رینگ کار خود را به شکل افتضاحی آغاز کرد و همان‌طور که در قسمت‌ اول مقاله گفته شد، در ماه‌هایی ابتدایی عرضه بازی، به نظر می‌رسید که هیچ امیدی به بهتر شدن این بخش نیست. اما با به‌روزرسانی‌های مختلف، فرام‌سافتور نه‌تنها اکثر باگ‌های مشکل‌ساز را رفع، سلاح‌ها، جادوها و … که بیش از حد قوی بودند را ضعیف، و آن‌هایی که بیش از حد ضعیف بودند را قوی‌تر کرد، بلکه با افزودن ویژگی‌هایی همچون بازی بین‌منطقه‌ای، تجربه کلی بخش PVP را نیز بهتر کرد. برخلاف سایر بازی‌های فرام‌سافتور که در آن‌ها، با PVP همچون یک بخش بی‌اهمیت رفتار می‌شود، در الدن رینگ حس می‌کنید که سازندگان به خواسته هواداران گوش می‌دهند و بهبود این بخش از بازی، برای آن‌ها واقعا اهمیت دارد! البته، این بخش همچنان جای بهتر شدن دارد و هنوز که هنوز است، باگ‌های جدید در آن پیدا می‌شود، اما این را درباره هر بازی می‌توان گفت! در حال حاضر، الدن رینگ بهترین، متنوع‌ترین و در عین حال متعادل‌ترین بخش PVP از بین تمامی بازی‌های فرام‌سافتور را دارد و وقتی که وضعیت این بخش در اوایل عرضه بازی را به یاد می‌آوریم، چنین چیزی واقعا تحسین برانگیز است!

Khorande_pedaret𝚖𝚛.𝚜𝚊𝚖𝟶𝟹𝟻77امیرحسین رهنوردGhostPinocchioThe sparrowMeafanaFidoWalleR MaN

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت سوم: برطرف شدن ایرادات) - گیمفا
FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت سوم: برطرف شدن ایرادات) - گیمفا
FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت سوم: برطرف شدن ایرادات) - گیمفا
FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت سوم: برطرف شدن ایرادات) - گیمفا
FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت سوم: برطرف شدن ایرادات) - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت سوم: برطرف شدن ایرادات) - گیمفا