اطلاعات جدیدی از PS5 Pro فاش شد؛ از بهبود سرعت SSD تا حالت Boost برای CPU - گیمفا
اطلاعات جدیدی از PS5 Pro فاش شد؛ از بهبود سرعت SSD تا حالت Boost برای CPU - گیمفا
اطلاعات جدیدی از PS5 Pro فاش شد؛ از بهبود سرعت SSD تا حالت Boost برای CPU - گیمفا
اطلاعات جدیدی از PS5 Pro فاش شد؛ از بهبود سرعت SSD تا حالت Boost برای CPU - گیمفا
اطلاعات جدیدی از PS5 Pro فاش شد؛ از بهبود سرعت SSD تا حالت Boost برای CPU - گیمفا
اطلاعات جدیدی از PS5 Pro فاش شد؛ از بهبود سرعت SSD تا حالت Boost برای CPU - گیمفا

اطلاعات جدیدی از PS5 Pro فاش شد؛ از بهبود سرعت SSD تا حالت Boost برای CPU

علیرضا محمدی
۰۱:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
اطلاعات جدیدی از PS5 Pro فاش شد؛ از بهبود سرعت SSD تا حالت Boost برای CPU - گیمفا

پس از فاش شدن مشخصات پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو و اهداف عملکرد آن، Insider Gaming مشخصات بیشتری از PS5 Pro را منتشر کرده است. برای مقایسه، مشخصات مدل استاندارد را نیز درج می‌کنیم.

سرعت حافظه سیستم

  • پلی استیشن ۵ استاندارد – ۴۴۸ گیگابایت بر ثانیه (14GT/s)
  • پلی استیشن ۵ پرو – ۵۷۶ گیگابایت بر ثانیه (18GT/s) – افزایش ۲۸ درصدی نسبت به کنسول استاندارد.

همچنین اشاره شده که حافظه سیستم پلی استیشن ۵ پرو کارآمدتر از کنسول استاندارد است؛ بنابراین افزایش پهنای باند احتمالاً بیش از ۲۸ درصد خواهد بود.

پردازنده مرکزی

CPU مدل Pro کاملاً مشابه پلی استیشن ۵ استاندارد است، اما مدل پرو شامل حالتی می‌شود که فرکانس را به ۳.۸۵ گیگاهرتز می‌رساند و عملکرد آن را ۱۰ درصد افزایش می‌دهد. در این حالت (High CPU Frequency Mode)، توان بیشتری به CPU اختصاص یافته و توان GPU حدود ۱ درصد کاهش می‌یابد.

صدا

پردازنده صوتی پلی استیشن ۵ پرو با فرکانسِ عملکردِ بالاتری کار می‌کند و در مقایسه با مدل استاندارد، ۳۵ درصد توانایی بیشتری دارد تا افکت‌های صوتی را بیشتر و بهتر پردازش کند.

پردازنده گرافیکی (از گزارشات قبلی)

  • رندرینگ ۴۵ درصد سریعتر از پلی استیشن ۵
  • ری تریسینگ (Ray Tracing) 2 تا ۳ برابر (۴ برابر در برخی موارد)
  • ۳۳.۵ ترافلاپس
  • فناوری ارتقاء رزولوشن PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution Upscaling)
  • پشتیبانی از وضوح تا 8K برای آپدیت‌های آینده
  • معماری یادگیری ماشین سفارشی
  • شتاب‌دهنده هوش مصنوعی

همچنین این کنسول دارای دیسک درایو جداشدنی خواهد بود. در حال حاضر Devkit ورژن ۹.۰۰ در دسترس توسعه‌دهندگان قرار دارد و انتظار می‌رود در فصل تعطیلات، ورژن ۱۰.۰ برای آن‌ها ارسال شود.

The World EnderMehregan MTبهزاد سالمیAlirezaerfankarimiKratosArthur Fleckdbanished04I Love GTA (در غم دوری GTA 6)هیربدꕥDARKSIRENA0seyed0AHTrembler✧ℳ๑ђѧ๓๓α∂ℜєzą✧Mohsen bakhtiari3doAlishzMajimaAmscRepatriatemore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اطلاعات جدیدی از PS5 Pro فاش شد؛ از بهبود سرعت SSD تا حالت Boost برای CPU - گیمفا
اطلاعات جدیدی از PS5 Pro فاش شد؛ از بهبود سرعت SSD تا حالت Boost برای CPU - گیمفا
اطلاعات جدیدی از PS5 Pro فاش شد؛ از بهبود سرعت SSD تا حالت Boost برای CPU - گیمفا
اطلاعات جدیدی از PS5 Pro فاش شد؛ از بهبود سرعت SSD تا حالت Boost برای CPU - گیمفا
اطلاعات جدیدی از PS5 Pro فاش شد؛ از بهبود سرعت SSD تا حالت Boost برای CPU - گیمفا
اطلاعات جدیدی از PS5 Pro فاش شد؛ از بهبود سرعت SSD تا حالت Boost برای CPU - گیمفا
اطلاعات جدیدی از PS5 Pro فاش شد؛ از بهبود سرعت SSD تا حالت Boost برای CPU - گیمفا
اطلاعات جدیدی از PS5 Pro فاش شد؛ از بهبود سرعت SSD تا حالت Boost برای CPU - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • برای افرادی که به زبان ساده‌تر میخوان بدونن معنای این مشخصات در عمل و خروجی بصری چیه:

    با توجه به این اطلاعات، عمدۀ سرمایه‌گذاری سونی روی PS5 Pro و احتمالا کنسول نسل بعدی، RT (ری تریسینگ) و رزولوشن هست. این مشخصات به طور سنتی، چندان به نفع افزایش نرخ فریم نیستن و بیشتر به نفع افزایش رزولوشن و RT عمل میکنه. دلیل اصلی این موضوع عدم ارتقای قابل توجۀ CPU هست که با نرخ فریم ارتباط مستقیمی پیدا میکنه. پیرامون Pro، بیشتر سرمایه‌گذاری در زمینه کارت گرافیک و RT انجام شده و برای PS6 هم احتمالا همین رویه پیش گرفته بشه.

    این موضوع (عدم ارتقاء CPU به شکل ویژه و تمرکز روی ارتقای کارت گرافیک) بار و مسئولیت سنگینی بر دوش فناوری‌های “PSSR” و AI میذاره. اگر تکنولوژی Upscale سونی طراحی هوشمندانه و روال اعمال آسانی برای سازندگان داشته باشه، قطعاً عدم ارتقای cpu رو میتونه حداقل برای زمانی طولانی جبران کنه و ممکنه عدم تمرکز روی ارتقای سی پی یو از آگاهی سونی پیرامون عملکرد مناسب PSSR ریشه بگیره.

    PS4 Pro هم چنین ارتقایی دریافت کرد و بیش از هر چیز روی رزولوشن 4K تمرکز داشت.

    برای همین، بازی‌های CPU محور (آثاری که تراکم جمعیتی بالا، هوش مصنوعی های متعدد و پیچیده و شبیه‌سازی های متعدد پشت صحنه دارن) همیشه در نسل خودشون و در دستیابی به نرخ فریم ۶۰ و یا حفظ نرخ ۳۰ حتی مشکل دارن مثل RDR 2 و GTA یا سری Assassin’s creed و total war و …

    به همین دلیل، محتمل‌ترین سناریو اینه که GTA 6 قرار نیست روی کنسول‌های نسل نهم از نرخ فریم ۶۰ پشتیبانی کنه. و با «حالت بوست» (Boost Mode) 10 درصدی CPU، حتی PS5 Pro هم احتمال داره نتونه به نرخ ۶۰ فریم دست پیدا کنه. GTA6 یا 4K/30FPS به همراه ری تریسینگ رو پشتیبانی میکنه یا نرخ فریم ۶۰ ناپایدار در خروجی تصویری 4K بدون برخی فیچرهای گرافیکی.

    kamyar _Authentic Iranianmediumبهزاد سالمیgamer19771356Viboroهادی صفائیIlyageraltAlirezaerfankarimimore
    • جناب کریمی من برام سوال هست ک ظاهرا قرار بوده از ذن فور استفاده کنن الان باز مشخص شده از ذن تو دارن بهره میگیرن… پس این ۳۳ ترافلاپسی ک میگفتن بازم نمی تونه حتی ما رو فورکی شصت با ری ترسینگ برسونه؟ خب همون ۱۴۴۰ شصت فریم بدن خیلی بهتره تا سی فریم فورکی با ری ترسینگ… همه لذت بازی ب نرم بودنش هست خصوصا جی تی ای… ب نظر شما عقلانی هست استاندارد رو بفروشیم پرو بخریم و تا اوایط نسل بعدی با همین فایو پرو ادامه بدیم؟

      A0seyed0A3dok1
      • Xenon گفت:

        داداش نسل تمومه این سونی رو جو برداشته پرو میده
        ۲۰۲۷نهایت اخرشه ماکرو اخر امسال وارد میشه و به دنبالش سونی
        بعد سونی میگه بیا ps6 اوردم براتون ۱۰۰ترافلاپس ۱۰۰۰دلار ، پول هم که علف خرس نیست!
        در کل تا وقتی بازی میاد برا ps5 چیز دیگه ای ارزش‌ خرید نداره

        kamyar _Authentic Iranianگیمرِ روان شناسHannaHHTremblerollie❤GOD OF WAR❤
      • به نظرم بهتره اول عملکرد Pro و تکنولوژی PSSR رو ببینید بعدش تصمیم بگیرید در مورد خرید PS5 Pro. البته، بازی هایی مثل GTA روی نرخ فریم ۳۰ هم تجربه خوبی ارائه میدن خیلی FPS برای این بازی ها در اولویت نیست، بلکه بیشتر رزولوشن و ری تریسینگ میتونه تعیین کننده باشه. RDR 2 به صورت ۳۰ فریم روی کنسول‌ها به اجرا در میاد چندان اذیت کننده هم نیست. بیشتر آثار شوتر اول شخص یا هک اند اسلش به نرخ فریم ۶۰ نیاز دارن.

        kamyar _Authentic Iranianگیمرِ روان شناسبهزاد سالمیهادی صفائیIlyaFire walk with megeraltHTremblererfankarimiollie
    • Joel Morgan گفت:

      به نظرتون بهتر نبود به طور متعادل هم به ری تریسینگ و رزولوشن میپرداختن هم به cpu؟
      چون اینطوری بازم بازی مثل دراگون دوگما ۲ با نرخ فریم ۳۰ اجرا خواهد شد

    • Young boy گفت:

      آقای کریمی مطمئن باش تنها کنسولی که جی تی ای ۶ رو میتونه ۶۰ فریم بده این کنسوله حتی شایدم بیشتر

      kamyar _Authentic IranianmediumMR147IlyaLove Gamegeralt𝐌𝐚𝐱 𝐏𝐚𝐲𝐧𝐞متینPerfectolliemore
    • ولی به نظر میاد نسبت قدرت پلی استیشن ۵ پرو به ۵ معمولی خیلی بیش تر از نسبت قدرت پلی استیشن ۴ پرو به ۴ معمولی هست !

      tothegametime پیج رسمی اینستاگرامگیمرِ روان شناسبهزاد سالمیهادی صفائی❤GOD OF WAR❤A0seyed0A
      • جایی نگفتم برای یک کنسول، این جهش گرافیکی قابل توجه‌ای نیست، بلکه گفتم، قدرت بیشتر متمرکز و در جهت دستیابی به رزولوشن‌های بالا و اعمال ری تریسینگ هست تا FPS. سی پی یو نسبت به مدل استاندارد پیشرفت قابل توجه ای نداشته، درست مثل PS4 Pro که CPU ارتقای خاصی نداشت اما GPU بیش از دو برابر آپگرید شد. البته بازم ذکر کردم فناوری هایی مثل AI و PSSR میتونن به نرخ فریم کمک کنن بستگی داره چقدر پیشرفته و کار باهاشون برای توسعه دهنده آسون باشه.

        از طرفی، در مورد GPU، نسل هشتم چندان خبری از ری تریسینگ نبود که در سطوح بالا نیاز به قدرت پردازش عجیب و غریبی داره. الان فناوری ها و تکنولوژی‌های جدید در حدی به قدرت پردازشی نیاز دارن که جهش ها و LEAPهای عجیب و غریب تازه برخی خروجیها رو «شدنی» میکنن.

        tothegametime پیج رسمی اینستاگرامkamyar _Authentic Iranianگیمرِ روان شناسهادی صفائیHTremblerمحمد نیک حالت جهرمی❤GOD OF WAR❤Joel MorganA0seyed0A
    • HTrembler گفت:

      ممنون بابت اطلاعات ولی در رابطه با فریم باهاتون مخالفم. بازی ها دو گروهن. در بعضی هاشون gpu محدود کننده هست و در بعضی هاشون هم cpu. با توجه به اشراف سونی روی ساختار فعلی ps5 شاید بیشتر بازیا به خاطر قدرت gpu نمیتونند به ۶۰ فریم برسن و اون محدود کننده هست. ضمنا همینطور که اشاره کردید، بحث یادگیری ماشین و آپ اسکیل که تو ps5 معمولی از قدرت هسته استفاده میکنه اگه آزاد بشه، خودش به معنی افرایش عملکرد cpu هست. در رابطه عملکرد ریتریسینگ هم خودش میتونه محدود کننده و تعیین کننده فریم باشه اگه تو بازیا استفاده بشه.

      kamyar _Authentic Iranianollie
      • HTrembler گفت:

        خلاصه که بسته به اینکه محدود کننده سخت‌افزار چیه، این ارتقاع گرافیکی میتونه به ۶۰ فریم کمک بکنه یا کمک چندانی نکنه وبعد اومدن بازیا مشخص میشه.

        یه چیز رو هم خیلی مطمئن نبودم ولی تغییر سی پی یو اگه درست انجام نشده مشکل بکوارد ایجاد میکنه و فکر میکنم برای همینه که تو کنسول های پرو زیاد دستکاری نمیشه

      • این که نرخ فریم و رزولوشن به نوع بازی بستگی داره بدیهیه برای همین ذکر نکردم. مثلاً یه اثر دو بعدی مثل Ori حتی مود 8K هم داره فکر کنم دیگه هر گیمری میدونه بسته به وزن خروجی های گرافیکی، نیاز سخت‌افزاری شکل میگیره. برای همین داخل کامنت به بازی‌هایی مثل GTA و AC اشاره کردم که سی پی یو به عنوان گلوگاه عمل میکنه. چنین بازی‌هایی برای دستیابی به هر سه مبحث FPS و رزولوشن و RT هم به قدرت بالایی در زمینه پردازش GPU و هم به CPU قدرتمند نیاز دارن.

        در مورد نرخ فریم هم نظر قطعی و صد درصدی ندارم وقتی فناوری های نرم‌افزاری کاملاً مجهولن. صرفاً میتونم بگم که این آپگریدهای سنتی و سخت‌افزاری بیشتر به نفع رزولوشن و RT هستند تا نرخ فریم. البته میشه گفت، آپگریدهای بین نسلی چه در مورد XBOX ONE X چه در مورد PS4 Pro با هدف افزایش رزولوشن ارائه شدن نه نرخ فریم. کنسول ps5 pro تنها تفاوت قابل توجه‌ای که داره، rt یا ری تریسینگ هست که باعث شده سونی سرمایه‌گذاری بیشتری روی gpu بکنه و بتونه علاوه بر رزولوشن، ری تریسینگ در سطوح بالا هم ارائه بده. همچنان سی پی یو میتونه گلوگاه باشه. (اگر لازم هست بگم که در مورد بازی های بزرگ و جهان باز و CPU Intensive صحبت میکنم)

        گیمرِ روان شناسDUDEHTrembler
    • ollie گفت:

      آقای کریمی شما میگین چون cpu گلوگاه ایجاد میکنه پس ممکنه اپ اسکیلینگ یا pssr میتونه از ضعف سی پی یو رو جبران کنه
      در حالی که اصلن هدف از بکار بردن این فناوری ها، کمک به gpu هست نه cpu
      حتماً خودتونم میدونین فناوری های اپ اسکیلینگ چجوری کار میکنن
      سخت افزار میاد با یه رزولوشن پایین تر تصویر رو رندر میکنه
      بعد با هوش مصنوعی یا یه سری الگوریتم ها همون تصویر رو در لحظه ارتقا میده به رزولوشن دلخواه
      یعنی عملا با پایین اوردن رزولوشن تصویر برای گرفتن اف پی اس بیشتر فرقی نداره
      رزولوشن هم جزو تنظیمات gpu demanding هست و تاثیر قدرت cpu براش خیلی ناچیره
      الان شما فرض کن cpu تون در حال ایجاد گلوگاه ـه (رو ۱۰۰% قفل شده) و کارت گرافیک تونم رو ۶۰% ـه
      حالا شما میاین رزولوشن رو از ۱۰۸۰ میذارین رو ۱۴۴۰
      گرافیکتون میره رو ۹۰ درصد ولی cpu همون ۱۰۰در صده
      حالا میخواین مثلا فریم ریت بیشتری بگیرین
      اینجا استفاده از dlss و fsr یا پایین اوردن رزولوشن هیچ کمکی نمیکنه
      چون اینجا cpu هست که فریم رو پایین نگه داشته
      پس باید تنظیماتی که cpu demanding هستن رو بزارین پایین (مثل population density ، draw distance و…) تا کمی فشار از روی cpu برداشته بشه تا gpu بتونه فریم ریتون ببره بالاتر

      حالا الان که سونی اینقد میخواد رو فناوری pssr مانور بده ممکنه دو دلیل داشته باشه

      -ممکنه مثل dlss 3 و fsr 3 از فریم جنریشن پشتیبانی کنه

      -یا این که سونی به cpu خود ps5 هم اعتماد داره و مطمئنه هیچ جوره باهث گلوگاه نمیشه، که خب احتمالا درسته چون کنسول مثل پیسی نیست که ۲۰۰ تا تسک و سرویس تو بک گراند انجام بده و برای بازی کم بیاره

      گیمرِ روان شناسALIREZA0111
      • HTrembler گفت:

        سلام. حرفت در مورد dlss درسته ولی کنسول های فعلی و کارت های فعلی AMD، پردازش های آپ اسکیل رو سی پی یو انجام میشه. درواقع یه بخشی از قدرت cpu صرف آپسکیل میشه درحالی که در کارتهای RTX انویدیا، هسته های تنسور که مخصوص یادگیری ماشین هست این پردازش رو انجام میده. بنابرین با توجه به هسته یادگیری ماشین جدید، بار اینکار از سی پی یو برداشته میشه.

    • ALIREZA0111 گفت:

      اقای کریمی
      هرچی رزولوشن بیشتر باشه فشار کمتری به CPU میاد
      یعنی مثلا اگه یه بازی ۱۰۸۰ اجرا شه خیلی فشار بیشتری به CPU وارد میشه تا اینکه با رزولوشن 4K اجرا شه
      به همین خاطر ارتقا CPU اجباری نیست
      مثلا در نسل ۸ کنسولی داشتیم به وان ایکس
      که cpu قوی داشت نسبت به ps4 pro و بازی ها با رزولوشن بالاتری اجرا می شدن
      ولی هر بازی که ۶۰ فریم بود رو هردو کنسول ۶۰ فریم بودن
      البته که سی پی یو های نسل هشتمی حتی زمان عرضه هم از رده خارج شده بودن برعکس سی پی یو های نسل نهمی که هنوزم بعد از گذشت ۴ سال قدرتمند هستن و از رده خارج نشدن

      هرچی رزولوشن بیشتر باشه یعنی بار پردازشی CPU کاهش پیدا میکنه در نتیجه با استفاده از فناوری اپ اسکیل میتونن به ۶۰ فریم یا حتی ۱۲۰ فریم دست پیدا کنن
      طبق گزارشات این فناوری در سطح DLSS یا نزدیک به اون عمل میکنه و بسیار بهتر از FSR هستش
      فناوری اپ اسکیل از گلوگاه جلوگیری میکنه و باعث افزایش فریم ریت میشه به همین خاطره کنسول ps4 pro با وجود یه CPU داغون میتونست خیلی از بازی ها رو ۶۰ فریم بده (البته که اخر نسل کم اورد)
      ولی چکر بورد های نسل هشتمی کجا، DLSS نسل نهمی کجا 🙂

      kamyar _Authentic Iranianگیمرِ روان شناس
      • HTrembler گفت:

        “هرچی رزولوشن بیشتر باشه یعنی بار پردازشی CPU کاهش پیدا میکنه” این جمله اشتباهه
        اگه هدف مثلا رسیدن به ۳۰ فریم باشه و تو رزولوشن ۱۰۸۰ سی پی یو از ۵۰% قدرتش استفاده کنه، اگه رزولوشن 4k بشه، بازم برای رسیدن به همون ۳۰ فریم، تقریبا به ۵۰% قدرت cpu نیاز داریم. حرفت موقعی درسته که فریم ریت سقف نداره. اون موقع تو رزولوشن های پایین cpu محدود کننده میشه برای رسیدن به فریم بالا (مثلا ۹۰) ولی تو رزولوشن بالا gpu محدود کننده میشه برای رسیدن به فریم پایینتر (مثلا ۳۰). نکته اینجاست که اگه gpu خیلی قدرتمند بذاریم تو همین سیستم، میتونه سی پی یو ۹۰ فریم رو بده

        ollie
        • ALIREZA0111 گفت:

          وقتی قراره از PSSR استفاده شه اصلا هدف دستیابی به ۳۰ فریم نیست
          بلکه قراره ۶۰ یا ۱۲۰ فریم باشه
          به همین خاطر قابلیت BOOST CPU داره
          قرار نیست اصلا ۳۰ فریم اجرا شه وگرنه کنسولای فعلی هم یه مود 4k ۳۰ دارن
          هدف این کنسول پایداری ری تریسینگ (۳ الی ۴ برابر بیشتر از کنسول پایه) و بالا بردن فریم ریته با استفاده از PSSR
          فناوری اپ اسکیل وظیفه اصلیش کمک به GPU و حتما با تست هایی که انجام دادن متوجه هستن که CPU اصلا قرار نیست گلوگاهی ایجاد کنه

          یه ویدیو میزارم حتما ببین که چطور یه GPU قدرتمند مثل ۳۰۹۰ که با i5 نسل ۱۰ گلوگاه هست با افزایش رزولوشن در بازی های سنگین مثل سایبرپانک، فلایت سیمولیتور و والهالا که هدف دستیابی به رزولوشن ۶۰ فریمه چطور از بار پردازشی CPU کم میکنه
          (در حالی که به ۶۰ فریم نمیرسه در هیچکدوم از این سه بازی حدود ۴۰ و ۵۰ فریم میچرخه با این حال از بار پردازشی CPU حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد کم میکنه)

          https://youtu.be/4PRolcJx5zs?si=9F8oY0rbjIknrAE7

          بازم میگم اصلا هدف این کنسول ۳۰ فریم نیست

    • OG gamer گفت:

      یجور با اطمینان صحبت میکنید انگار یه devkit دستتون رسیده. این توضیحات و شایعات و الکی دامنه نزنید. الان میدونید که احتمالا gta جدید ۶۰ نمیشه با ۳۳ ترافلاپس چون سی پی یو کم ارتقا پیدا کرده. شما از عملکرد ai و اون همه کارای که انجام شده داخلش چقد میدونید و اطلاع دارید اینجوری میگید

      • من چیزی رو با قاطعیت نگفتم برای همین هر چند کلمه یک بار از کلمات «احتمالا» «ممکنه» استفاده کردم. صرفاً برداشت من از این آپگریدهای سخت افزاری چیزی بود که نوشتم، همچنین اشاره به موارد مجهول مثل pssr هم کردم. شما احتمالا کامنت رو درست نخوندی.

        نهایتا، بخش کامنت برای همینه. مردم و مخاطب ها بسته به دانش و حوصله ای که دارن در مورد شایعه ها و موارد مختلف نظر میدن. حتماً نباید dev kit در دسترست باشه تا اجازۀ نظر دادن پیدا کنی. حتما هم نباید همه چیز رو صد درصد درست بگی.

  • ای سیاست ای سیاست
    یعنی تازه ادعا ای که در نسل ۹ داشتن با عرضه نسخه پرو رفع میشه
    حالا هر چی که هست خیلی جالب میشه همزمان با عرضه gta 6 این کنسول معرفی بشه
    یک جورایی قدرت گرافیکی خودش و بازیو به رخ مخاطب بکشه می تونه کلی نظر مشتری برای خرید این کنسول جلب کنه
    حتی اونی که نسخه فت گرفته
    من خودم که اگه بازی اومد و واقعا اون چیزی که ما می خواستیم شد جمع می کنم یک پرو می گیرم تا بهترین پرفورمنس از بازی داشته باشم
    وای جی تی ای ۶…
    4k با ری تریسینگ روی پلی ۵ پرو
    به عنوان اخرین گیمی که ۹۹ درصد قراره تجربه کنم خیلی خوب تموم میشه برام🥲

    aliA0seyed0AXenonAmscKingPop_Starکاکاسنگیگیمرِ روان شناسsmdnavidphoenixmore
  • a.gh12335 گفت:

    چقدر خفنه🔥🔥
    امیدوارم ایکس باکس هم یه میان نسلی بده بیرون
    ( یک کامنت میزاریم یک روز طول می‌کشه تایید شه 😐)

    kamyar _Authentic IranianHTrembler
  • بالاخره این سیاست همیشگی سونی هست به نظرم بد نیست چون همیشه آخر. نسل گیم ها سنگین تر میشن ps5پرو کاریش خیلی بهتره اونم تو بازی آینده مثل مکس پین ۱.۲ جی تی ای ۶. یا حتی لست ۳ به هر حال اونایی توان مالی دارن بگیرن بد نیست ولی قطعا زیر ۴۰ تومن نیست کم کمش

    A0seyed0A✧ℳ๑ђѧ๓๓α∂ℜєzą✧AmscMatin Barkatگیمرِ روان شناسnavidphoenix❤GOD OF WAR❤
  • . گفت:

    یه GTA VI هم بزنن تنگش با باندل عرضش کنن چی بشه 🔥

    kamyar _Authentic Iranianامیر رضا
  • AAACE گفت:

    خیلی بدِ ps5 بخری بعد دوباره بخوای ps5 بخری :دی
    خوب اگه دوست داری ورژن های مختلفی از کنسولت بدی چی میشه همون اول کار بیای بگی مثلا (بازم میگم مثلا) ps5, ps5pro, ps5 pro max
    دو روز دیگه هم ps6 معرفی میشه
    بعد یه مدت دیگه میان میگن ps6 pro اوردیم براتون

    kamyar _Authentic IranianarminHTremblerA0seyed0AKingXenonPop_StarکاکاسنگیMatin Barkat
  • smd گفت:

    بازم میگم به عنوان کسی که به‌سختی تونسته ps5 رو بخره اصلا پذیرا نیستم که تفاوت بین این دو نسخه انقدر زیاد باشه که نسخه پایه تا حدودی زیر سوال بره.
    در حد تفاوت بین ps4 و ps4 pro راضیم، اگر کسی نسخه های پایه رو خریده بود تفاوت انقدر زیاد نبود که خریدار دلسرد بشه.

    kamyar _Authentic IranianollieA0seyed0A✧ℳ๑ђѧ๓๓α∂ℜєzą✧مرد تنهای شبXenonJoel MorganPop_StarکاکاسنگیMatin Barkat
  • با توجه به ارتقا نداشتن CPU قرار نیست شاهد تفاوت خاصی باشیم
    امیدوارم سونی فنا از این چند روز پز ترافلاپ و توهم GTA VI شصت فریمی لذت برده باشن چون مثل بقیه توهم هاون به پایان رسید
    جالبیش اینه تازه قدرت CPU پلی فایو پرو با این حالت boost به سریز اکس میرسه

    kamyar _Authentic Iraniank1pcxامیر رضاHannaH.erfankarimiAli.Barmin
  • Xenon گفت:

    ۹۹ درصد میگم نسخه ی پرو نیست همون ps6 هست
    حالا بماند به یادگار

    kamyar _Authentic IranianHannaH.Ali.Barmin
  • Dokhtar_Gamer گفت:

    سونی هر چقدر بخاد تلاش کنه کنسولش قوی باشه، ایکس باکس با کنسول جدیدش میاد و سونی رو با خاک یکسان میکنه

    kamyar _Authentic IranianLove GameHannaH.erfankarimiarminKingYoung boy
  • Richman گفت:

    وقتی عین بنز داره اطلاعاتش فاش میشه بهتر نیست خود سونی اینا رو در قالب یک گزارش رسمی منتشر کنه ؟!

    ollieK1
  • اینسایدر داره خیلی زیاده روی میکنم به نظرم نباید اینقدر توضیح بده تا خود سونی اطلاعات رسمی بده یک درصد اینایی که گفت نباشه و یکم کمتر باشه خیلی نظرات منفی به بار میاره

    همینطور اگه بیشتر باشه مثلا تو بخش چیپست یه شوق و ذوق فراوون برا مخاطبش ایجاد میکنه

    باز هم میگم امیدوارم اختلاف فاحش بین نسخه پایه نداشته باشه با توجه به این موضوع که گفته بودن به اخرای عمر پلی فایو رسیدن این اختلاف ممکنه دردسر ایجاد کنه

    .3do
  • حاضرم همین 1660ti خودمو داشته باشم و هیچ وقت به pc خیانت نمیکنم هیچ وقت در زندگیم هم سمت کنسول نمیرم کنسول برای بچه هاست

    امیر رضاLove GameHannaHK1.𝐌𝐚𝐱 𝐏𝐚𝐲𝐧𝐞olliearminKingمرد تنهای شبmore
  • Roadrunner گفت:

    اگه همه این مشخصات برا پرو درست باشه بنظر تفاوت فاحشی در بعضی موارد بین استاندارد و پرو باشه. و همین مسئله باعث بشه کنسول نسل بعدی با چند سال اختلاف معرفی بشه. نمایشگری هم که بتونه تمام جزئیات گرافیکی که مدنظر هست رو نشون بده قطعا قیمت زیادی خواهد داشت و از لحاظ مالی حداقل تو کشور ما تهیه کردنش برا هرکسی مقدور نخواهد بود.

    ollie
  • k1pcx گفت:

    با وجود نظرات ضد و نقیض و مشخص نبودن مشخصات واقعی به صورت قطع نمیشه نظر داد اما طبق همین مشخصات چندتا مورد مطرحه
    1- ارتقا سی پی یو از اولش هم برای من منطقی نبود، چون هیچ وقت برای یه کنسول میان نسلی ساختار رو از نو طراحی نمیکنن اما ده درصد هم کمه(نظر شخصی)
    2- افزایش قدرت جی پی یو در این حد تفاوت فاحشی ایجاد نمیکنه چون سی پی یو به عنوان یه گلوگاه عمل میکنه و شاهد انقلابی تو این زمینه نخواهیم شد، هرچند باز هم منطقیه چون میگم کنسول میان نسلیه و نسل جدید نیست
    3- شرکت های فرست پارتی شاید بتونن از طریق این ساختار دست به تجربه های جالبی بزنن ولی ارتقا سخت افزارها با این شرایط باعث تنبلی سازنده ها میشه و بهینه سازی ها رفته رفته فراموش میشه
    به صورت کلی من هیچوقت از کنسول های میان نسلی خوشم نیومده و چون همیشه مجبوریت توسعه روی کنسول های پایه وجود داره به عنوان یه مهره سوخته تا آخر نسل باقی میمونن، چون هیچ محتوای انحصاری براشون عرضه نمیشه
    ای کاش به جای این کار از همون اول کنسول ها رو با همین معماری تولید کنند و نیازی به میان نسلی ها نباشه

    Ali.Bمرد تنهای شب
  • ALIREZA0111 گفت:

    امیدوارم فناوری PSSR برای کنسول پایه هم استفاده بشه و از شر FSR راحت شیم
    متاسفانه FSR جزئیات تصویر رو به شدت کاهش میده و حتی در برخی موارد باعث تاری تصویر میشه و باگ های اعصاب خوردکن هم داره
    یه نمونه که هیچ وقت فراموش نمیکنم بازی استارفیلد بود
    زمان عرضه رو PC فقط از FSR2 پشتیبانی میکرد و خبری از DLSS نبود
    کارت منم انویدیاست حالا دلیلش چی بوده که در فضای باز پشت NPC ها یه حالت سایه ای ایجاد میکرد انگار یه سایه دنبال شونه
    وقتی FSR رو خاموش میکردی خوب می شد، خوشبختانه الان DLSS اضافه شده

    این دوتا عکسی که تو گزارشا لو رفته رو ببینید که عملکرد PSSR رو نشون میده
    البته شاید در تصویر بخاطر کیفیت پایین خوب مشخص نباشه ولی گزارشی که بابت این تصویر کار شده نشون میده که بسیار بهتر از FSR عه

    https://s8.uupload.ir/files/img_20240318_135509_404_qu5e.jpg

    https://s8.uupload.ir/files/img_20240318_135620_255_hskt.jpg

    هردو عکس رو ببینید 🙂

اطلاعات جدیدی از PS5 Pro فاش شد؛ از بهبود سرعت SSD تا حالت Boost برای CPU - گیمفا