ببینید: ویدیوی حیرت‌انگیز از رباتی که  فیلم‌های علمی‌ تخیلی را به واقعیت تبدیل کرد - تکفارس 
ببینید: ویدیوی حیرت‌انگیز از رباتی که  فیلم‌های علمی‌ تخیلی را به واقعیت تبدیل کرد - تکفارس 
ببینید: ویدیوی حیرت‌انگیز از رباتی که  فیلم‌های علمی‌ تخیلی را به واقعیت تبدیل کرد - تکفارس 

ببینید: ویدیوی حیرت‌انگیز از رباتی که فیلم‌های علمی‌ تخیلی را به واقعیت تبدیل کرد

فرزاد اسرافیلی
۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - 12:27
ربات Figure 01

به تازگی ویدیوئی از سوی شرکت فیگور (Figure) منتشر شده است که در آن توانایی‌های شگفت انگیز ربات انسان نمای Figure 01 را شاهد هستیم.

ماه گذشته، شرکت فیگور که در عرصه ربات‌های انسان‌نمای همه‌منظوره زبانزد است، به کمک سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های بزرگ از جمله مایکروسافت، OpenAI Startup Fund، NVIDIA، Bezos Expeditions و چند شرکت دیگر، توانسته است ۶۷۵ میلیون دلار بودجه جمع آوری کند.

این سرمایه به آموزش هوش مصنوعی، ساخت ربات‌ها، جذب استعدادهای مهندسی و طرح‌های توسعه تجاری اختصاص خواهد یافت. علاوه بر این، شرکت فیگور از همکاری استراتژیک خود با OpenAI خبر داد. هدف از این همکاری، توسعه مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی برای ربات‌های انسان‌نما است. قرار است به کمک توانایی‌های تحقیقاتی OpenAI و تخصصی که شرکت Figure در بخش رباتیک دارد، به این هدف دست یابند.

به‌تازگی فیگور ویدیویی تاثیرگذار از ربات انسان نمای Figure 01 خود منتشر کرد. Figure 01 با قد ۵ فوت و ۶ اینچ (حدود ۱۷۰ سانتی متر) و وزن ۱۳۲ پوند (حدود ۶۰ کیلوگرم)، یک ربات انسان نما با قابلیت‌های باورنکردنی است. این ربات می تواند تا ۴۴ پوند (۲۰ کیلوگرم) وزن را با خود حمل کند و با سرعت ۱.۲ متر در ثانیه حرکت کند.

ربات Figure 01 با استفاده از قابلیت مدل‌های زبانی OpenAI، قادر به صحبت کردن با انسان است و با توجه به اینکه مدل‌های OpenAI از ورودی چند وجهی نیز پشتیبانی می‌کنند، از هوش بصری و زبانی سطح بالایی برخوردار است و خیلی سریع و ماهرانه عمل می‌کند. ویدیوی منتشر شده نشان می‌دهد ربات Figure 01 می تواند محیط اطراف را درک کند و به صحبت‌های شما پاسخ دهد.

شرکت Figure در نظر دارد در آینده میلیاردها ربات انسان نما در محل کار و خانه کمک‌حال انسان‌ها شوند و در مواقعی که جامعه با کمبود کارگر مواجه باشد می‌توانند گرینه مناسبی برای انجام امورات باشند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید