پنتاگون: هیچ مدرکی دال بر وجود بشقاب پرنده و یوفو وجود ندارد - تکفارس 
پنتاگون: هیچ مدرکی دال بر وجود بشقاب پرنده و یوفو وجود ندارد - تکفارس 
پنتاگون: هیچ مدرکی دال بر وجود بشقاب پرنده و یوفو وجود ندارد - تکفارس 

پنتاگون: هیچ مدرکی دال بر وجود بشقاب پرنده و یوفو وجود ندارد

فرزاد اسرافیلی
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - 08:28
یوفو

پنتاگون در گزارش جدید یوفو (UFO) وجود هر گونه بشقاب پرنده و مرتبط بودن آن با فناوری فرازمینی را رد کرده است.

پنتاگون در رابطه با ادعاهای هشتاد ساله مبنی بر وجود شی پرنده ناشناس با ارائه گزارشی اعلام کرد هیچ مدرکی از فضاپیمای فرازمینی و بوفو پیدا نکرده است.

این سند ۶۳ صفحه‌ای و غیر سری، جامع‌ترین گزارش پنتاگون در مورد این موضوع است که در آن ادعاهای مربوط به سفینه‌های فضایی بیگانه را رد کرده است.

دفتر حل‌وفصل ناهنجاری در تمامی حوزه‌های پنتاگون موسوم به AARO با انتشار این گزارش به ادعاهای مربوط به پدیده‌های غیرعادی ناشناس (UAP) -که در ارتش به آن اصطلاحاً بشقاب پرنده می‌گویند – از سال ۱۹۴۵ تا اکتبر ۲۰۲۳ پرداخته است. دفتر AARO در سال ۲۰۲۲ برای شناسایی و حل گزارشات مربوط به UAPها ایجاد شد.

سرلشکر پت رایدر، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای گفت:

AARO به هیچ مدرکی دست نیافته است که تایید کند تحقیقات دولت ایالات متحده، تحقیقات آکادمیک یا هیئت بازنگری رسمی، رویت یک پدیده‌ غیر عادی ناشناس را به فناوری فرازمینی مرتبط بداند.

تمام تلاش‌های تحقیقاتی در این زمینه نشان می‌دهد که بیشتر مشاهده‌ها اشیاء معمولی و یا در نتیجه تشخیص نادرست بوده‌اند. بر اساس این گزارش، بسیاری از مشاهدات شامل پهپادها، بالن‌های هواشناسی، هواپیماهای جاسوسی، ماهواره‌ها، موشک‌ها و سیارات بودند.

این گزارش برخی از ادعاهای بحث برانگیز مطرح شده در جلسه استماع کنگره در ماه ژوئیه را رد می‌کند. در این جلسه مقامات سابق ارتش آمریکا دولت ایالات متحده را به پنهانکاری در مورد یافته‌های خود از بشقاب پرنده متهم کرده بودند. در یکی از روایت‌ها، یک افسر اطلاعاتی سابق نیروی هوایی ادعا کرد که دولت مدت‌هاست برنامه‌ای مخفیانه را اجرا می‌کند که در آن کشتی‌های بشقاب پرنده بازیابی شده را مهندسی معکوس کرده است.

رایدر در بیانیه‌ای گفت:

تا به امروز، AARO هیچ مدرک قابل تأییدی را در مورد ادعاهای مطرح شده مبنی بر دسترسی دولت ایالات متحده و شرکت‌های خصوصی به فناوری فرازمینی یا مهندسی معکوس پیدا نکرده است.

این دفتر قصد دارد جلد دوم این گزارش را اواخر امسال منتشر کند و انتظار می‌رود شامل یافته‌های حاصل از مصاحبه‌ها و تحقیقات انجام شده بین نوامبر ۲۰۲۳ و آوریل ۲۰۲۴ باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید