انتظار میرود Dragon’s Dogma 2 با نرخ ۳۰ فریم اجرا شود
سازنده Dragon’s Dogma 2: «ما قصد داریم نرخی در حدود یا بالاتر از ۳۰ فریم بر ثانیه داشته باشیم. این موضوع برای کنسولها نیز صادق خواهد بود».
عنوان Dragon’s Dogma 2 بدون شک یکی از مهمترین بازیهای آینده برای طرفداران ژانر نقش آفرینی (RPG) است. گیمرها از زمان انتشار اولین بازی در سال ۲۰۱۲ (برای پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰) درخواست ساخت یک دنباله را داشتند. پس از این همه انتظار، بالاخره نوبت به عرضه دنباله در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۲۴ (۳ فروردین ۱۴۰۳) خواهد رسید و دیروز، اطلاعات زیادی از این محصول توسط سازنده منتشر شد.
کارگردان بازی، هیدکی ایتسونو (Hideaki Itsuno)، با رسانه گیم اینفورمر (Game Informer) به مصاحبه پرداخت؛ جایی که او تکرار کرد Dragon’s Dogma 2 با نرخ فریم متغیر اجرا میشود؛ اما ما فرض میکنیم که چندین نفر از شما ناامید خواهید شد؛ زیرا این بدان معنی است که تقریباً با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا میگردد:
بازی دارای نرخ فریم بدون محدودیت است. ما قصد داریم که با نرخ حدود یا بیشتر از ۳۰ فریم بر ثانیه حرکت کنیم. این موضوع برای کنسولها هم صدق میکند. تعدادی از توابع را نیز میتوانید روشن یا خاموش نمایید.
بنابراین میتوانید سعی کنید آن چه را که میخواهید تغییر دهید؛ اما طبق گفته کارگردان، تنظیمات زیادی برای دستکاری وجود ندارد و بازی در نهایت همچنان با نرخ فریمی اجرا میشود که صراحتاً متعلق به نسل گذشته است. ما هنوز مطمئن هستیم که این یک بازی عالی خواهد بود. نرخ فریم چقدر برای شما مهم است؟
نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً در بخش نظرات سایت به ما اطلاع دهید.
پر بحثترینها
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
- گزارش: Final Fantasy 16 روی PC تنها ۲۸۹ هزار نسخه فروخته است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
نظرات
من نمیدونم چرا بعضی ها میگن هنوز بازیی ساخته نشده که بتونه ps5و xbox sx رو به چالش بکشه این دوتا به آخر عمرشون دارن نزدیک میشن نمی تونن بازی های جدید رو روی 4K 60 فریم اجرا کنن.کلن این دوتا رو آدم میخره که 4k بازی کنه اونم روی ۶۰فریم پس نگید از تمام قدرتشون استفاده نمیشه
کنسولهای نسل نهم در حال حاضر قدرتی کمتر از PCهای میان رده دارن. اصلا در این مورد شک و بحثی وجود نداره، مسائل کاملاً فنی و از پیش مشخصه. کافیه فقط سختافزارهای مختلف با رنج متوسط رو با کارت گرافیک و پردازنده کنسول های نسل نهم مقایسه کنید.
آقای کریمی نمیشه دستگاه کنسول جوری ساخته بشه هر سال ی بشه ی سخت افزار جدید داخل دستگاه قرار گذاشت حداقل بشه با pcرقابت کرد
سوالم شاید ی جوری معنی خاصی نداشته باشه کلا پویایی گیم میگم در کنسول برای رقابت با پی سی
خیر، کنسولی که بخواد سختافزار متغیر داشته باشه، مزیتها و نقاط قوت یک کنسول بازی رو از دست میده. یکی از مزیتها اینه که تمام کنسولها یک مشخصات سختافزاری مشخص و از پیش تعیین شده دارن و ناشرها مثل PC که چند ده ترکیب مختلف از سختافزار (کارت گرافیک، پردازنده و رم) رو شامل میشه، مجبور نیستن برای دهها ترکیب از سیستمها و سختافزارها بهینهسازی انجام بدن. اکس باکس و پلی استیشن در هر نسل مشخصات واحد دارن و سازندگان هم برای همون مشخصات بهینهسازی رو انجام میدن ولی بهینهسازی برای ماشینی که سخت افزار متغیر داره پروسه پیچیده تری داره برای همین بهینهسازی بازی های PC بیشتر اوقات مشکل داره و باید چندین آپدیت برای بازی منتشر بشه تا به طور روان تجربه بشه. به عنوان مثال، بعد از چندین ماه اخیراً برای ALAN WAKE 2 آپدیتی منتشر شده که عملکرد کارت گرافیکهای GTX سری ۱۰ رو به شدت بهبود میده و نرخ فریم رو از ۱۵ به ۴۵ میرسونه.
هدف از Console Gaming تجربۀ مقرون به صرفه و دسترسی سریع و آسان به بازیهاست نه یک تجربۀ High-End. جدا از این که از حیث تکنیکی قابلیت آپگرید وجود نداره برای کنسول و ماهیتشو زیر سوال میبره، کسی که بخواد سخت افزارش رو به روز نگه داره و بازی ها رو با بالاترین نرخ فریم و رزولوشن تجربه کنه دیگه چرا بره سراغ کنسولی که چند سال یه بار آپگرید بشه، از همان ابتدا pc میخره که غیر از بازی هم کارایی داره. کنسولی که سخت افزارهای کلیدیاش قابل آپگرید باشه دیگه اصلا کنسول نیست و نقاط تمایز کنسول از pc یعنی اقتصادی بودن، دسترسی آسان و سریع و … رو از دست میده. برای سازندگان هم پیچیدگی به وجود میاره.
تجربه High end جالب بود. مثل فرق اسپیکر های High end و اسپیکر های وایرلس ببینید رنج قیمتشون و کیفیتشون رو
احسنت درست دقیق
با این اوضاع معرفی بی رویه کارت گرافیک و پردازنده وجود این کنسولا واقعا ضروریه.به نظر خودم افسارشون رو میکشه استدیو هم مجبوره بر اساس قدرت کنسول گیم بسازه که هم به نفع جامعه کنسولیاس هم جامعه پی سی گیمر مخصوصا هم رده کنسولاس.یعنی چه هر سال ۴ تا کارت غول هر طرف داره میده بازار فقط واسه رو کم کنی که کی قدرتمند تره؟ این وسط اقا سودشو میکنه میشه ثروتمند تر از مثلا آرامکو بعد منه گیمر ضررشو بکنم؟ بابا میگیم طرف خارجی وضعش خوبه اما ۱۰۰۰ دلار هم ۱۰۰۰ دلاره. طرف پوستش کنده میشه تا بخواد جمع کنه و یه سیستم چند هزار دلاری ببنده.من یادمه میگفتن سری اس درحد ۲۰۶۰ه قدرتش پلی ۵ و سری اکس ۳۰۷۰.واقعا اینا کمه؟ چرا باید میان رده حساب شن یا کمتر دیگه؟ این وسط استودیو سازنده هم تنبلی گرفته واسه راحتی خودش بر اساس سیستم غول چند صد میلیون تومنی بهینه میکنه.میگن سری اس ضعیفه اما همینکه سازنده رو مجبور کرده طوری بهینه کنه گیمش رو واسه سیستمای ضعیف تر هم اجرا کنه نمونه ش رو هم دیدیم که لاریان تکنولوژی استفاده بهینه از رم رو ساخت که کمک شایانی میکنه به جامعه گیم.
چندین دلیل برای ساخت مداوم کارتهای گرافیک وجود داره. یکی وجود گیمرهایی هست که به کمتر از High-End راضی نمیشن. و مهم تر از اون تکنولوژیها و فناوریهای جدیدی مثل Ray Tracing هست که قدرت پردازش زیادی رو طلب میکنن که حفظ اونا در کنار نرخ فریم و رزولوشن بالا، شده دغدغهای بزرگ. در حال حاضر بهینهسازها و بهبوددهندههای ai رو به افزایش هستند و احتمالا به یک کمک بزرگ برای گیمرها در زمینه گرفتن خروجیهای فراتر از قدرت سختافزاری تبدیل بشن طی ده سال آینده.
در ضمن اشتباه متوجه شدید، قدرت کارت گرافیک PS5 معادل RTX 2070، سری اکس معادل RTX 2070 Super و سری اس معادل GTX 1660 هستن. حالا احتمالاً متوجۀ صحبتی که پیرامون میان رده و حتی پایینتر بودن کنسولها زدم میشید.
در حال حاضر با کارت گرافیکهای سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ شما میتونید بازی ها رو با نرخ فریم ۶۰ و FULL HD تجربه کنید (کارت گرافیکهایی که ۵ ۶ سال پیش عرضه شدن هنوز هم کم نیاوردن). مشخصاً و منطقیه کاملاً که اگر یک ری تریسینگ تمام عیار خواستۀ شما باشه مجبور به تعویض و پرداخت هزینه بسیار بیشتری هستید حالا اگر حفظ 4k یا نرخ فریم بالا هم خواسته شما باشه هزینه ای که میکنید هم بالاتر میره، چیزی که کنسولها عمراً بهش دست پیدا کنن. یا نرخ فریم فدای ری تریسینگ میشه یا رزولوشن فدا میشه. فقط یکی رو میشه داشت روی کنسول.
بله ولی قیمتشونم خیلی کمتره d
صرفا بهینه سازی بد به معنای استفاده کامل از قدرت نیست
وقتی اولای نسل سازنده نمیتونه به استاندارد اون نسل برسه قطعا مشکل از طرف سازندس
و در برخی از موارد به دلیل ضعف سخت افزار(مثل سری اس)تازه اونم اگه تلاش کنن به سختی میشه به شصت فریم رسید
سری اس هم دقیقا نصف قیمت ps5 و سریز ایکس هست و نمیشه توقع بالایی داشت پی اس و ایکس هر پرفورمنسی بدن اکثر مواقع سری اس نصف اونو تحویل میده … اینم اضافه کنم چند روزی هست قیمت کنسول ها عجیب شده و سری اس اون ارزش خرید قبل رو نداره . خدا کنه نوسان قبل عید باشه و به حالت قبل برگرده قیمتها …
انتظار دارید بازی با این حجم در دنیایی آزاد و تنوع دشمنان بزرگی نقشه ۶۰ فریم بده
منتقدها گفتن خیلی بازی بزرگه و یکی از کاندیدهای گوتیه
وقتی فوربیدن وست و اسپایدرمن ۶۰ فریم میدن انتظار داریم دراگون دوگما با گرافیک خیلی پایینتر هم ۶۰ فریم بده. فقط انحصاریهای سونی هم نیست، خیلی از بازیهای بزرگ مولتی پلتفرم مثل الدن رینگ هم ۶۰ فریم بودن
داری میگی دراگون دوگما گرافیک پایین تر داره نسبت به فوربیدن وست؟ اصلا دیدی گیم پلیه بازی رو؟ ویژوال افکتای دد ۲ رو دیدی؟ بلوم بازی رو دیدی موشن بلور و انتی انلایزینگ بازی رو دیدی؟ بالاتر نباشه پایین تر نیست و کامل هم منطقیه ۳۰ فریم و اینکه واقعا الان انحصاری یک کنسول که شرکت سازنده خود کنسول ناشر بازیاشه رو از نظر بهینه سازی برای کنسول ساخته شده توسط خودشون با این مقایسه کردی؟
و الدن رینگ هم روی حالت ۶۰ فریم رو کنسول کیفیتش پایین میومد و کیفت بالاش روی ۳۰ فریم بود
دلسوزانه بهت پیشنهاد میکنم یک چشم پزشکی برو
برای دیدن ۳۰ فریم الدن رینگ روی کوالیتی مد؟ که کیفیتشم پایین تر از این بازیه یا بهینه تر بودن بازی های فرست پارتی که فقط روی یه کنسول میاد در برابر یک بازی مولتی پلتفرم؟
منم بهت توصیه میکنم ادای ادمای کارشناسو در نیاری
اگه بد بهینه نشده باشه واسه پیسی من که ۶۰ فریم میزنم
چقدر سر ۳۰ فریم بودن استارفیلد سونی فن ها بی امان حمله کردن و هیت دادن میخوام بدونم به اینم هیت میدن یا نه ؟
دیگه کلا باید به ۳۰ فریم بودن بازی ها عادت کنید من که مشکلی ندارم البته بچه مچه ها یادشون نیست زمانی مردم با ۱۰ فریم هم از گیم زدن لذت میبردن اما از وقتی چهارتا بچه سال شدن گیمر فکر میکنن از روز تولد صنعت کیم همه بازی ها ۶۰ فریم بوده
این شیره چرا همش رخ عقاب میگیره😏🤣
من که با ۳۰ خیلی راحتم. همیشه Fidelity انتخام میکنم
دقیقا من تمام بازیا رو با ۳۰ فریم بازی میکنم
هیچوقت فریم رو به گرافیگ ترجیح نمیدم وگرافیگ فدای فریم نمیکنم
خیلیا میگن کسانی که دنبال فریم هستن بهترین گزینه pc هست.
البته بستگی به بازی هم داره که شما گرافیکو ترجیح بدی یا فریم ریت رو
مثلا در بازی های داستانی که گیم پلی سریعی ندارن من خودم گرافیکو ترجیح میدم ولی در بازی هایی ک گیم پلی تند و پر محتوایی دارن فریم گزینه اولمه
بعضی از بازی هارو واقعا نمیشه ۳۰ فریم تجربه کرد، مثل اسپایدرمن۲ و بازی هایی که گیمپلی سرعتی دارن.
ولی بعضی بازی ها مثل red dead 2 برای من به شخصه فرقی نداره که ۳۰ باشه یا ۶۰ چون گیمپلی سریع نیست و نیازی به زیادتر بودن فریم هم نداره.
البته به عادت داشتن هم هست.
وقتی یه بازی رو از همون اول ۳۰ فریم بازی کنی و اصلا روی ۶۰ سوییچ نکنی چشمات به این فریم عادت میکنه.
اینم یک عدد بازی سی فریم دیگه ؛ فقط استارفیلد خار داشت؟ منتظر بعدی هاشم باشید از جمله جی تی ای ۶ – باید به گیم سی فریم روی این کنسولا عادت کنید و از سخت افزار پونصد دلاری پرفورمنس کارت گرافیک ۲۰۰۰ دلاری رو نخواین – همون مود شصت فریم رو هم دولوپرها دارن به روز و تعارف میزارن تو بازیا ؛ فقط به کیفیت بافتا تو مود پرفورمنس الن ویک و فاینال فانتزی نگاه کنید تا قضیه دستتون بیاد – خلاصه کاش بعضیا از این توهم بچگانه که نرخ فریم فقط یه عدده بیان بیرون و به این نسل بیشتر از این امید نداشته باشن
این حداقل دو تا چیز داره
30 فریم بودن GTA 6 هم منطقیه
استارفیلد چرا باید ۳۰ فریم باشه آخه؟
چون انجینش به اصطلاح CPU Heavy هست ، پس منطقیه – راه حلش اضافه شدن FSR 3 Frame Gen به ورژن کنسول هاست که البته با وجود فشاری که همینطوری روی پردازندشون هست بعیده که در آینده ببینیم
دوره زمونه ۳۰ فریم خیلی وقته گذشته
تو پیسی آره ولی تو کنسول نه ؛ چون پیشرفت گرافیکی همیشه جلوتر از پیشرفت سخت افزاره و کنسول ها هم سخت افزارشون در طول سالها ثابته – منتظر جی تی ای سی فریم هم به شخصه هستم
اصلا از تریلر های بازیشون معلوم بود که ۳۰ فریم رو هدف گرفتن ، الان منی که دارم ۶۰ فریم بازی میکنم ، چند وقتی طول میکشه به ۳۰ فریم عادت کنم ، همتون هم میدونید حس ۶۰ فریم یه چیز دیگه هست تا ۳۰ فریم
همین که کارگردان نسخه دوم همون کارگردان نسخه اول یا خالقشه ، به نظر من خودش مثبت ترین نکته این بازیه .
خدا کنه اگه نمراتش بالای ۹۰ شد ، فقط به خاطر ۳۰ فریم بودن شانس بازی سال شدنش تضعیف نشه !
به نظر من که خوبه، بازی روان اجرا میشه دیگه…
اکس باکس سریز هم که VRR دارن بازی روان تر هم به چشم میاد
اصلا افت فریم داخل گیمپلی حس نمیشه بجز اون موقع که جادوگر یه اسپل میزد انگار فریم پایین میومد
چقدر استارفیلد رو بخاطر ۳۰ فریم بودنش پوکوندنش شدیدا منتظرم اینم قشنگ انتقاد کنن ازش سر ۳۰ فریمش
واسه pc 30 فریم اخهههه.
حالا من نمیگم ۱۲۰ باشه ولی خدایی ۶۰ باید باشه دیگه ۳۰ خیلی کمه الان