رتبه بندی ۲۰ شخصیت محبوب سریال Game of Thrones

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶

وبسایت CBR در مقاله‌ای جنجالی به رتبه بندی شخصیت‌های محبوب سریال Game of Thrones پرداخته که رتبه نخست می‌تواند شما را شگفت‌زده نماید.

مخاطبین تلویزیونی در دهه ۲۰۱۰ میلادی شاهد ساخته شدن و پخش یک حماسه تکرار نشدنی تحت عنوان Game of Thrones (بازی تاج و تخت) بودند که نه تنها این مدیوم را برای همیشه متحول کرد، بلکه روایتی حماسی، فانتزی و سیاسی از دنیایی را پدید آورد که به راحتی آب خوردن می‌توانست قهرمانانش را به کشتن داده و کلیت داستان را از این رو به آن رو نماید.

اگرچه که این سریال افت کیفیت فاحش و غیرقابل بخششی را با فصل‌های هفتم و هشتم تجربه کرد و پایان بندی ناامید کننده‌ای را رقم زد اما به صورت کلی نمی‌توان ارزش‌های آن را نادیده گرفت. اثری که در سال ۲۰۱۹ میلادی پایان یافت و بعید به نظر می‌رسد که حتی اسپین‌آف‌های ساخته شده از دنیای جرج آر. آر. مارتین نیز بتواند روایتی در حد و اندازه بازی تاج و تخت را پدید بیاورد.

شاید بتوان گفت که مهمترین ویژگی این سریال برخورداری از طیف وسیعی شخصیت منحصر به فرد و جذاب بود که هر یک در چنین دنیای فانتزی و شگفت‌انگیزی اهدافی خاص را دنبال کرده و چه بسا برای تحقق خواسته‌ها و کسب پیروزی‌های سیاسی حاضر به انجام کثیف‌ترین کارهای ممکن نیز بودند. بازی سیاسی Game of Thrones به حدی ناب و بی‌رحمانه جلوه کرد که در طول ۸ فصل مرگ شخصیت‌های متعدد و محبوبی را در پی داشت.

حال وبسایت CBR در یک رتبه بندی عجیب و جالب توجه به سراغ محبوب‌ترین شخصیت‌های حماسه HBO رفته و قهرمانان، ضدقهرمانان و شروران خاطره‌انگیزی را در مقاله خود مورد اشاره قرار داده است. شخصیت‌هایی که جایگاه و رتبه برخی از آن‌ها قطعاً شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

۲۰. کال دروگو

قطعاً زمانی که برای نخستین‌بار شاهد حضور رهبر دوتراکی‌ها یعنی کال دروگو در مقابل دوربین بودید، احساسی خوبی نسبت به وی نداشته و چه بسا از او تنفر داشته‌اید.

با این حال علی‌رغم فرصت کمی که در اختیار جیسون موموآ قرار داده شد، توانست تا شخصیت کال دروگو را منحصر به فرد و دوست داشتنی جلوه دهد که اساساً در پس ظاهر خشن و بی‌رحمش مردی توانمند و دوست داشتنی وجود داشت که زمان کمی برای عاشقی به وی اعطا شده بود. تصور این که در صورت زنده ماندن چه تاثیری می‌توانست در کلیت داستان Game of Thrones داشته باشد، رویای شیرینی به شمار می‌رود که البته هیچگاه رنگ و بوی واقعیت به خود را نخواهد دید.

۱۹. مارجری تایرل

خانواده تایرل به مانند استارک بازیچه دست سرسی لنیستری شدند که برای کسب قدرت حاضر به نابودی هر کسی بوده است. یکی از این افراد مارجری تایرل نام دارد که برخلاف ظاهرش از ذات خوبی برخوردار بود.

اگرچه که او نیز رویای تبدیل شدن به ملکه‌ای قدرتمند را در سر داشت اما اهداف خیرخواهانه‌تری نسبت به سرسی دنبال می‌کرد و چه بسا اقدامات خوب و ارزشمندی را در قبال مردم انجام می‌داد. همین که بتواند در جایی دوام بیاورد که توسط سرسی به آشوب و فساد کشیده شده است، جای تقدیر داشته و نشان می‌دهد که مارجری تایرل زن شجاع و باهوشی به شمار می‌رود که اگر دشمن خود را دست کم نمی‌گرفت، می‌توانست زنده مانده و تاثیرات قابل توجهی بر سرزمین وستروس از خود بر جای بگذارد.

۱۸. ند استارک

ند استارک نماد شرافت و ذات پاکیست که متاسفانه جایی در کلیت بازی سیاسی این مجموعه نداشته و به همین دلیل نیز نخستین قهرمانی به شمار می‌رود که فدای جاه‌طلبی‌ شخصیت‌های پشت پرده شده است.

او ناخواسته درگیر اتهامات و مسائلی شد که هیچ دخالتی در آن‌ها نداشت و اعدام بی‌رحمانه وی نقطه آغازی بر بدبختی و فلاکت خاندان استارک به شمار می‌رود که مرگ همسر و فرزندانش را در پی داشته است. مرگ ند استارک برای مخاطبینی که آشنایی با لحن دنیای جرج آر. آر. مارتین نداشتند، شوک بزرگی به شمار می‌رفت تا نشان دهد که این مجموعه جایی برای قهرمانان پاک و شرافتمند نخواهد بود. شاید که اگر ند استارک سیاست را بلد می‌بود، می‌توانست سرزمین وسترس و جان اعضای خانواده‌اش را نجات داده و از قدرت گرفتن لنیسترها جلوگیری می‌کرد!

۱۷. جورا مورمونت

جورا مورمونت فرزند طرد شده خاندانش در ناامید‌ترین لحظه ممکن با دنریس تارگرین آشنا شد و فرصت جدیدی را در زندگی پیدا کرد که می‌توانست به رستگاری شخصیتی وی ختم شود.

مردی که در ابتدا به عنوان یک جاسوس کار خود را آغاز نمود، شیفته شخصیت دنریس شد و در نهایت نیز در دام عشق وی گرفتار شد و به جنگجوی شرفتمندی تبدیل گشت که برای محافظت از جان معشوق خود حتی حاضر به فدا کردن جانش نیز بوده است. اگرچه که خاندان مورمونت فرصت حضور چندانی در سریال Game of Thrones نداشتند اما جورا مورمونت برخی از به یاد ماندنی‌ترین سکانس‌های این مجموعه را رقم زده و حسابی توسط طرفداران دوست داشته شده است. قهرمانی که با مرگی به یاد ماندنی و تاثیرگذار یکی از معدود اتفاقات مثبت فصل هشتم به شمار رفته است.

۱۶. سمول تارلی

شاید که دنیای Game of Thrones میانه خوبی با شخصیت‌های شرافتمند و پاک نداشته باشد اما سمول تارلی در قامت بهترین دوست جان اسنو، یک استثنا به شمار رفته که در کمال تعجب تا آخر داستان نیز زنده مانده است.

شاید برای شما جالب باشد تا بدانید که او به عنوان نخستین فردی در این مجموعه شناخته می‌شود که یک وایت واکر را کشته است! سمول تارلی برخلاف ظاهرش و همچنین رفتار خصمانه اطرافیانش؛ هیچگاه تسلیم نشد و همیشه سعی داشت تا برای خیر و صلاح دوستانش به مبارزه بپردازد؛ مبارزه‌ای که گاه در میدان نبرد و گاه در جنگ‌های کلامی بوده و جزو معدود کسانی به شمار می‌رود که از هویت واقعی جان اسنو باخبر بوده است. او تا ابد در قلب طرفداران بازی تاج و تخت به عنوان فردی دوست داشتنی و شریف حضور یافته و به نیکی از وی یاد خواهد شد.

۱۵. لرد واریس

قاعدتاً اگر پای سرویس‌های اطلاعاتی سرزمین وستروس در میان باشد به نام لرد واریس برمی‌خوریم که از تمام اتفاقات در جریان بوده است.

نکته حائز اهمیت شخصیت پردازی وی در این است که ابتدا به شدت مرموز ظاهر شد تا حدی که نمی‌توانستیم وفاداری او را مورد سنجش قرار دهیم؛ با این حال در نهایت مشخص شد که تنها و تنها در خدمت مردم سرزمین وستروس بوده است. کسی که خیر و صلاح دیگران را به منافع خود ترجیح می‌داد تا حدی که ابایی از کشته شدن در مسیر تحقق آرمان‌های سرزمینش نداشت و در نهایت نیز با مرگ شوکه‌کننده‌ای روبرو شد که خشم مخاطبین سریال Game of Thrones را به همراه داشته است.

۱۴. تایوین لنیستر

تایوین لنیستر از یک ذهن سیاسی به تمام معنا و دیوانه‌وار بهره می‌برد که برای تحقق اهدافش حتی به اعضای خانواده خود نیز رحم نمی‌کرد.

رهبری بی‌رحم، باهوش و غیرقابل پیش بینی که به معنای واقعی کلمه یک تنه جایگاه خانواده‌اش را حفظ کرد و شرایط به قدرت رسیدن فرزندانش را مهیا نمود. تایوین لنیستر مرد سایه‌هایی بود که اگرچه کسی او را پادشاه خطاب نمی‌کرد اما در تصمیمات جافری براتیون نقشی اساسی داشت و بدون اجازه‌اش کسی حتی اجازه آب خوردن هم نداشت. او نماد بارز شخصیتی بود که اگرچه رفتار و اعمالی منفورانه انجام می‌داد اما همین مسئله محبوبیت وی را در نزد طرفداران Game of Thrones برایش به همراه داشته است.

۱۳. سندور کلگین

یکی از بهترین شخصیت‌پردازی‌ها در تمام طول ۸ فصل Game of Thrones به سندور کلگین مربوط می‌شود.

مردی که از محافظ پادشاه کار خود را آغاز نمود و سپس با اتخاذ تصمیماتی جالب توجه و مهم همچون نجات آریا و سانسا به شخصیتی محوری تبدیل شد که می‌توانستیم او را جزو معدود آدم‌های خوب داستان خطاب نماییم. جنگجویی بددهن و دوست داشتنی که از گذشته‌ای تیره و تاریک بهره می‌برد و علی‌رغم آن که در ابتدا جزوی از لیست ترور آریا استارک قرار داشت اما به مرور با بروز رفتارهای دلسوزانه از این لیست خط خورد و در نهایت نیز رویارویی مرگباری را با برادرش رقم زد که به مرگ دردناک و به یادماندنی‌ وی ختم شد.

۱۲. کرم خاکستری

چه کسی می‌توانست حتی تصور نماید که یکی از اعضای ارتش آنسالید به چنین محبوبیت و جایگاهی در نزد طرفداران دست پیدا نماید؟

پس از کنترل دنریس تارگرین بر ارتش چندین هزار نفری آنسالیدها، سر و کله کرم خاکستری پیدا شد تا از نبوغ جنگی خود بهره گرفته و به یکی از شخصیت‌های مهم داستان تبدیل شود. مردی در ظاهر آرام و خونسرد که به مرور شخصیت‌پردازی وی تکامل یافت و در نهایت نیز پس از تجربه تراژدی‌های دردناک، آن ظاهر آرام خود را کنار گذاشت و دست به بی‌رحمی‌های بسیاری زد که می‌توانست جان شخصیت مهمی همچون جان اسنو را نیز در خطر قرار دهد. کرم خاکستری جزو نمونه‌های بارز سریال Game of Thrones محسوب می‌شود که از هیچ، به همه چیز رسید و در نهایت نیز در جنگ سیاسی میان رهبران وستروس، عزیزان خود را از دست داد و به نقطه اول بازگشت.

۱۱. اولنا تایرل

خاندان لنیستر به حدی دست به اعمال پلید و شرورانه زده‌اند که از مخالفین بسیاری برخوردار هستند؛ یکی از مهمترین آن‌ها زنی اشراف زاده و قدرتمند به نام اولنا تایرل نام داشته است.

زنی باهوش و سیاسی که تنفر خود از سرسی را برخلاف بسیاری از هم‌تایانش مخفی نمود تا بتواند زنده مانده و از دشمن قسم خورده خود انتقام بگیرد. سرسی که به معنای واقعی کلمه خاندان تایرل را به خاک و خون کشید، موجب شد تا اولنا تایرل کینه عمیقی بر دل گرفته و با کشتن فرزندان وی انتقام خود را عملی نماید. زنی که در ظاهر شاید مسن و ناتوان به نظر برسد اما در پشت پرده دست به کارهای مرگباری زده بود که پس از آشکار شدن حقیقت حتی جیمی را نیز در بهت و حیرت فرو برد.

۱۰. اوبرین مارتل

اوبرین مارتل که جایگاه بازیگری پدرو پارسکال را در سینما و تلویزیون متحول نمود، از همان دقایق نخست حضورش در Game of Thrones دوست داشتنی و منحصر به فرد جلوه کرده بود.

مبارزی مرگبار که برای گرفتن انتقام خواهر و فرزند وی، قدم به وستروس گذاشت و به حدی بی‌پروا و شجاع ظاهر شد که بدون هیچ ترس و واهمه‌ای علنی خاندان قدرتمند لنیستر را مورد تهدید قرار می‌داد. با این حال او نیز از دسیسه‌های این خاندان فاسد در امان نبود و یکی از دردناک‌ترین و شوکه‌کننده‌ترین مرگ‌های تاریخ سریال را تجربه نمود که تمام بینندگانش را تا مدت‌ها شوکه کرد. شاید که اگر کمی از غرور خود می‌کاست و دشمن خود را دست کم نمی‌گرفت، از میدان مبارزه زنده بیرون آمده و می‌توانست انتقام خود را نهایی کند.

۹. سرسی لنیستر

سرسی لنیستر را می‌توان منفورترین و کثیف‌ترین شخصیت تمام ۸ فصل سریال Game of Thrones در نظر داشت که عملاً هیچ خط قرمزی برای بی‌رحمی‌هایش در نظر نمی‌گرفت.

زنی غیرقابل پیش بینی و به معنای واقعی کلمه خبیث که برای هر لحظه و هر اتفاقی یک نقشه در ذهن داشت و می‌توانست برای هر فردی در درگاه پادشاه نقطه شومی را طرح ریزی نماید. سرسی لنیستر در مرگ ده‌ها تن از شخصیت‌های مهم داستان نقشی اساسی داشت و برای نشستن بر تخت پادشاهی به حدی جنون آمیز رفتار می‌کرد که حتی تهدیدی همچون وایت واکرها را نیز نادیده گرفته و انگار نه انگار که در بحبوحه آخرالزمان، پادشاهی بر وستروس هیچ اهمیتی نخواهی داشت. او کسی است که مخاطبین را شیفته پلیدی‌هایش کرده بود.

۸. تورموند جاینتسبین

تورموند جاینتسبین یکی از مردمان آزاد شمال دیوار محسوب می‌شد که در ابتدا به سبب رفتار تند و ظاهر ترسناکی که از خود بروز داد، مخاطبین سریال را وحشت‌زده کرده بود.

با این حال به مرور شخصیت پردازی وی قوت گرفت و با خود واقعی‌اش آشنا شدیم تا بفهمیم که نه تنها از قلبی رئوف بهره می‌برد، بلکه به صورت کلی انسانی شوخ طبع و دوست داشتنی محسوب می‌شود که در رفاقت با جان اسنو هیچ حد و مرزی را قائل نخواهد شد. جنگجویی تسلیم ناپذیر که حتی در بدترین شرایط ممکن نیز پشت جان اسنو را خالی نکرد و به عنوان تنها شخصیتی محسوب می‌شود که تا پایان راه او را همراهی کرد. همچنین نباید کمدی عاشقانه تورموند جاینتسبین با برین تارث را فراموش نماییم که سکانس‌های جذابی را در فضای آخرالزمانی فصل هشتم رقم زده بود.

۷. برین تارث

برین تارث سرگذشت سخت و چالش‌برانگیزی را پشت سر گذاشته است. زنی که توسط اطرافیانش مورد تمسخر قرار می‌گرفت و می‌بایست تا در دنیایی مردانه، جایگاه خود را به عنوان یک شوالیه حفظ نماید.

با این حال او نماد یک شوالیه پاک و شرافتمندی بود که فارغ از بحث جنسیتی، هیچگاه پا پس نکشید و در برخی از مهمترین وقایع تاریخ سرزمین وستروس نقشی اساسی ایفا نمود. برین تارث زنی نجیب، شجاع، جنگجو و قابل اعتماد به شمار می‌رفت که هیچگاه به دوستان و متحدانش پشت نکرده و تاثیر بسزایی در قوس شخصیتی جیمی لنیستر داشت که قاعدتاً بدون حضور وی، جیمی نیز از فردی منفور و خودخواه به انسانی دوست داشتنی و فداکار تبدیل نمی‌شد.

۶. سانسا استارک

سانسا، فرزند دختر لوس ند استارک برای آن که جایگاه واقعی خود را در وستروس پیدا نماید، وقایع دردناک و تیره و تاریکی را پشت سر گذاشته است.

دختری که در رویای تبدیل شدن به ملکه تن به همراهی با جافری داد و برای حفظ جایگاه خود و خانواده‌اش مجبور به اطاعت از کسانی شد که تنها و تنها قصد سوء استفاده از وی را داشتند. با این حال سختی روزگار حتی سانسا استارک لوس را نیز تحت تاثیر قرار داد تا به مرور یاد بگیرد که می‌بایست تا بر روی پاهای خود ایستاده و بدون تکیه و اعتماد بر کسی، جایگاه واقعی‌اش را در میان خاندان‌های تشنه به قدرت پیدا نماید. کسی که در نهایت قلمرو استارک‌ها را از باقی سرزمین وستروس جدا کرد و اعلام استقلال نمود تا بلکه بتواند انتقام خون مادر، پدر و برادرانی را بگیرد که یکی پس از دیگری فدای جاه‌طلبی‌های لنیسترها شده بودند.

۵. جان اسنو

دنیای Game of Thrones به حدی بی‌رحم و مرگبار جلوه کرده که حتی فرد بی‌دست و پایی همچون سانسا را نیز گاهاً به سمت تاریکی سوق داده است. با این حال جان اسنو همیشه اصطلاح “شخصیت خوب داستان” را حفظ کرد و حتی در بدترین شرایط ممکن نیز حاضر به زیر پا گذاشتن خط قرمزهای اخلاقی‌اش نشد؛ که البته یکبار مرگش را به همراه داشت.

او به عنوان نماد رویارویی خیر و شر داستان به شمار می‌رود که رهبری مبارزه بر علیه وایت واکرها و شاه شب را بر عهده گرفت و پس از پشت سر گذاشتن وقایعی غیرقابل تصور، از پسری خام و بی‌تجربه به شاه شمالی تبدیل شد که حتی دنریس تارگرین مغرور را نیز با خود همراه کرد. علی‌رغم توانایی چشمگیر در مبارزه و حفظ شرافت اما از حماقت‌های عجیبی رنج می‌برد که در نهایت برایش گران تمام شد و شاید تنها کسی که لیاقت پادشاهی بر سرزمین وستروس را داشت، در کمال تعجب به آن سوی دیوار تبعید شد و به معنای واقعی کلمه همه چیزش را از دست داد.

۴. جیمی لنیستر

جیمی لیسنتر اوج نبوغ و مهارت نویسندگی حماسه Game of Thrones را به معرض نمایش می‌گذارد که کلاسی درسی برای دیگران محسوب می‌شود.

کسی که عین آب خوردن حاضر به فدا کردن یک کودک بی‌گناه بوده و او را از برجی بلند به پائین پرتاب می‌کند، درگیر مشکلات و چالش‌های دردناکی می‌شود که به تحول شخصیتی‌اش دچار شده و در نهایت به مردی تبدیل می‌شود که برای نجات جان انسان‌ها حاضر به ترک معشوقه‌اش بوده و به وینترفلی می‌رود که عالم و آدم خواستار مرگش خواهند بود. تحول شخصیتی که البته بدون حضور برین تارث ممکن نمی‌شد، جیمی لنیستر را از فردی منفور به قهرمانی دوست داشتنی تبدیل کرد که از وی فرمانده‌ای معتمد، پدری دلسوز و عاشقی فداکار ساخت که هر مخاطبی را شیفته خود کرده است.

۳. دنریس تارگرین

دنریس تارگرین پیش از آن که به جنونی همچون پدرش دچار شده و یک شهر را تمام و کمال به همراه ساکنینش با خاک یکسان نماید، یکی از کاندیداهای اصلی برای تصاحب تاج و تخت به شمار می‌رفت که شخصیتی جویای عدالت را به معرض نمایش می‌گذاشت.

در ظاهر آخرین باقی مانده از خاندان تارگرین‌ که بازیچه دست برادرش بود و ناخواسته تن به ازدواج با مردی داد که هیچ شناختی از وی نداشت. با این حال پیدا کردن تخم اژدهایان و مرگ همسرش سبب شد تا شخصیت دنریس تارگرین متحول شده و برای بازپس گیری تاج و تخت پدرش مسیر خطیر و پرفراز و نشیبی را آغاز نماید که در نهایت جنون و دیوانگی وی را به همراه داشت. شیوه پایان بندی زندگی وی را می‌توان اوج حماقت تیم نویسندگانی خطاب کرد که هیچ درکی از شخصیت پردازی دنریس تارگرین نداشته‌اند؛ رویکردی که بالعکس شخصیت پردازی جیمی لنیستر در نظر گرفته شده است.

۲. تیریون لنیستر

تیریون لنیستر نماد بارز کسی است که هوش و ذکاوت چشمگیر خود را فدای خباثت همچون باقی هم‌تایانش نکرده است.

مردی که به سبب ظاهرش همیشه با رفتارهای تحقیر آمیز و ناپسندی از سوی خانواده‌اش همراه بود و تنها جیمی را به عنوان برادر معتمد و حامی در کنار خود داشت، به عنوان یکی از دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های تاریخ سریال Game of Thrones به شمار می‌رود که فصل به فصل بر توانایی‌های دیپلماتیک خود افزود و در نهایت به فرد تاثیرگذاری در وستروس تبدیل شد که می‌توانست موجب نجات جان آدم‌ها از دست افراد شروری همچون سرسی لنیستر شود. یکی از دردناک‌ترین سکانس‌های این مجموعه به نابودی خاندانش توسط دنریس مربوط می‌شود که هیچ کاری از دستش برنمی‌آمد و تنها می‌توانست از دست رفتن جیمی و سرسی را زیر شعله‌های آتش و خرابه‌های شهر شاهد باشد.

۱.آریا استارک

در نهایت نوبت به محبوب‌ترین شخصیت سریال Game of Thrones (از دید CBR!!) می‌رسد که کسی نیست جز آریا استارک، دختری که به عنوان ناجی بشریت و قاتل شاه شب شناخته می‌شود.

کوچکترین فرزند ند استارک که برخلاف خواهرش ساناس، از همان قسمت نخست نشان داد که هر چیزی می‌تواند باشد الی احمق و ساده! دخترکی که شاهد اعدام پدرش بود و سپس سفری ناخواسته را با سندور کلگین آغاز کرد تا تجربه بی‌رحمی‌های گوشه و کنار وستروس به تحول شخصیتی وی منجر شود. آریا استارک از وقایع مرگبار و دیوانه‌واری جان سالم به در برده و تجربیات ارزشمندی را کسب نموده تا در نهایت بتواند به عنوان قاتل شاه شب و ناجی بشر، محبوب‌ترین شخصیت این مجموعه لقب بگیرد که طرفدارانش خواستار ساخت اسپین‌آفی با محوریت وی بوده باشند.


منبع: CBR

راستین کولهArthur Morganժ๏ςτ០я នτяคղցҽArnaldMetagamesDaniel WayneHAJ_NEGANGreen FireKurosessi007Rhaenyra.SARDSIDERSMatin BarkatBahramMasoudBattleshipKieblackشادمن 3محمد حسین کریمیmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Dirtyomnic گفت:

    سرسی من متنفر بودم ازش ولی بعد اون قسمت که گنجیشک اعظم و شاگرداشو داد هوا شد سلطان قلب ها 😁❤️

    ⃤‎ PARTiSANGreen FireشرلوکAMIR WAZOWSKIYohanaMatin Barkatشادمن 3Ashen undead the bearer
  • Bruh
    آریا؟
    محبوب؟
    این cbr اکثر مواقع لیستاش برعکسه :‌)
    ند ٬ جورا ٬ تایوین ٬ اولنا و سرسی از کل رتبه ۶ به قبل بهتر بودن

    Lone wolfGreen FireAMIR WAZOWSKIYohanaDaniel WayneMatin BarkatMahdi SamHTremblerHaj_HosseinKYmore
    • sonicer گفت:

      بیشتر به نظر میاد بر اساس تاثیرگذاری تو کلیت داستان لیست شدن تا محبوبیت.

      YohanaMatin BarkatMahdi Sam
    • اصلا چرا باید سانسا تو لیست باشه؟
      سانسا یکی از منفور ترین کاراکتر ها داخل کامیونیتی گیم اف ترونزه
      لرد واریس،سندور کلیگین،تایوین لنیستر، ند استارک یا حتی مارجری از سانسا محبوب تر بودن

      ⃤‎ PARTiSANArthur MorganGreen FireDuckSherlockRhaenyraDaniel WayneMatin BarkatMahdi SamBlack rosemore
    • اینکه درصد محبوبیت شخصیتای Got خیلی سلیقه ایه ولی این دیکه نوبره
      سرسی تو لیست محبوب تریناست 😐 چندش ترین شخصیت این سریال جزو بهتریناست خیای جالبه
      آریا 😐 سانسا😐😐 کرم خاکستری 😐😐😐. ند استارک با هشت تا اپیزود از این سه تا خیلی محبوب تره
      به نظرم محبوب ترین شخصیت هایی که همه دوستشون دارن جان اسنو، تیریون، جیمی لنسیتر، ند استارک، اوبرین مارتل، برین او تارث
      لرد وریث و تورموندم یه اول پایین تر

      ⃤‎ PARTiSANMatin BarkatBahram
      • MRIP گفت:

        جان اسنو به علاوه ی ذات خوب استارک گونه ای که داشت اما بی شک خیلی به نسبت بقیه شخصیت ها شانس اورد و این خیلی منو در رابطه باهاش اذیت میکنه اما از اون طرف عاشق سرسی و هوش و ذکاوتش هستم کسیه که واقعا نباید باهاش شاخ به شاخ شد از مشکلات فصل اخر هم اتفاقا کم کردن توانایی های سرسی بود اون همه تیرانداز برای اژدهای دنریس بود اما در نهایت هیچ کاری از پیش نبرد

        ⃤‎ PARTiSAN
        • سرسی باهوش و با سیاست بود ولی خیلی بیشتر از اینا ادم به شدت بد ذات و پلیدی بود. این ذات کثیفش خیلی بیشتر از اونی بود که شخصیت محبوبی باشه. وقتی جافری کشته شد چه سلیطه بازیایی در میاورد میخواست تیریون کشته بشه چون فقط دلش میخواست. درجه چرکی ـه شخصیت سرسی اونجا بود که وقتی جیمی از پیشش رفت به بران دستور داد جیمی رو هم بکشه… هیچ انسانیتی تو وجود سرسی نبود
          در مورد فصل هفت و هشتم داداش اگر من شروع کنم باید اندازه دوتا کتاب فحش بدم تا اروم بشم. سیزن هفت و هشت تیریون و پیتر بیلیش رو تبدیل به پت و مت کرده بودن سرسی که جای خود داره

          ⃤‎ PARTiSAN
  • Kratos گفت:

    سریاله ندیدم ولی قطعا میدونم این زنه محبوب ترین نیس کاملا ضایعس فمنیستی گرفتهCBR رو

    Matin BarkatMahdi Samhamidgrioشادمن 3HTremblerHaj_HosseinاسماگoooooooohhhhhhhhhhشرلوکAmir
  • سانسا حیف نون حتی نباید تو لیست باشه

    Green FireUNCLE ARTHURشرلوکMatin BarkatHaj_Hossein
  • RPG Gamer گفت:

    آریا؟ اصلا جان اسنو و تیریون به کنار. سرسی رو رنک ۱ میزاشتن منطقی تر بود حتی اگر دید فمنیستی میخواستن داشته باشن!
    آریا یکی از ضعیف ترین بازیگرای کل سریال بود که البته انتظار زیادی هم ازش نمیره بخاطر سن پایینی که داشت.رتبه یک؟!!
    چرا اینقدر کال دروگو بالاست؟انصافا از اولنا تایرل محبوب تره حداقل!

    HamedGreen FireMatin BarkatKieblackHaj_Hossein
  • Amirhossein گفت:

    سندور کلگین برای من تا پایان سریال محبوب‌ترین بود… هیچ جا نه دنبال قدرت بود نه واقعا هدف شومی توو سرش داشت… جاهایی اشتباه می‌کرد ولی نه تعمدا… سیاست و سبک سنگین نداشت اما تمام تلاشش رو میکرد کار درست رو انجام بده… همچنین بخاطر قضایای ارتباطش با برادرش مخاطب حتی براش دلسوزی هم میکرد… کاراکتر معمولی دوست‌داشتنی… روحش شاد و یادش گرامی

    Mahdi Sam
  • چرت محض محبوب ترین کاراکتر جان اسنو و بعدش مادر مهربون اژدهاس

    Dota2Matin BarkatMahdi SamHannibalHaj_Hosseinoooooooohhhhhhhhhhکایزر شوزهNimaشرلوککوان چیmore
  • بهترین شخصیت ها به شخصه که برام مهم بودن طی دیدن سریال و‌ دوست نداشتم بمیرن اوبرین مارتل و سندور کلگین بودن

    HAJ_NEGANMoon
  • Death گفت:

    قطعاً تیریون لنیستر محبوب ترین کاراکتر سریاله.

    HAJ_NEGANMRIPشرلوکDota2Matin BarkatMahdi SamBahram
  • Kingsbounty گفت:

    با سلام. یکی از بدترین سریال های تاریخ همین سریاله واقعا🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    Mahdi_hawkHAJ_NEGANMRIPGreen Fireesmaaiel_63شرلوکDota2UNCLE ARTHURMahdi Samhamidgriomore
  • حس میکردم اول جان دومم دنریس باشه ( بااینکه جفتشونو اخرش خراب کردن ولی اخه بازم اریا؟)

    شرلوکMatin Barkat
  • شرلوک گفت:

    لیست بیست شخصیت محبوب من در سریال بازی تاج و تخت :
    ۱. تیریون لنیستر
    ۲. جان اسنو
    ۳. دنریس تارگرین
    ۴. جیمی لنیستر
    ۵. سرسی لنیستر
    ۶. آریا استارک
    ۷. سندور کلگین
    ۸. لرد واریس
    ۹. جورا مورمونت
    ۱۰. مارجری تایرل
    ۱۱. کال دروگو
    ۱۲. سانسا استارک
    ۱۳. تورموند جاینتسبین
    ۱۴. اوبرین مارتل
    ۱۵. تایوین لنیستر
    ۱۶. برین تارث
    ۱۷. ند استارک
    ۱۸. داووس سی ورث
    ۱۹. بران
    ۲۰. میساندی

    HAJ_NEGANDota2Matin BarkatKieblackHaj_Hossein
  • Hannibal گفت:

    ۱۱.۱۲.۱۴.۱۹ واقعا نمیتونم اینارو درک کنم مخصوصا مورد ۱۲ که واقعاb.ull.shet بود

    HannibalMahdi SamDirtyomnic
  • M.a.king گفت:

    من عاشق رمزی بولتون بودم لامصب خیلی خوب نقشش رو بازی میکرد

    HAJ_NEGANHannibal
  • hamidgrio گفت:

    لیست به شدت مشکل داره و هرجور حساب میکنم نمیتونم قبول کنم، مخصوصا آریا استارک به عنوان محبوب ترین شخصیت سریال کاملا جوکه!

    Matin BarkatAmirNima
  • Lightning گفت:

    در چرت و پرت محض بودن این لیست که شکی نیست. آریا هیچوقت محبوب ترین شخصیت نبوده. سرسی که قبلا منفورترین شخصیت بعد از رمزی بود، اینجا چجور جز محبوب ها قرار گرفت، حتی سرسی از ند استارک هم محبوب تر شد که. رتبه ی یک قطعا از آنِ جان اسنو هست، رتبه ی دو رو نمیدونم، رتبه ی دو شاید تیریون باشه.

    Matin BarkatMahdi SamHaj_HosseinoooooooohhhhhhhhhhAmirNima
    • 30nabhl گفت:

      رمزی بد بودنش یه جوری بود که مخاطب آرزو میکرد که به بدترین شیوه ممکن مرگ این شخصیتو ببینه
      ولی سرسی بد بودنش یجورایی حالت خفن داشت و کاراش هوشمندانه و فک برانداز بود واسه همین خیلیا ازش خوششون میومد. انتقام هایی که از افراد میگرفت خیلی حالت گنگ و باحالی داشت

      اما اینکه محبوب تر از ند باشه منم قبول ندارم

      MRIPMatin BarkatMahdi Sam
      • Mahdi Sam گفت:

        سرسی بد بودنش چه حالت خفنی داشت؟ یه مهره بود که خیلی جدی فکر می کرد بازیکنه، در تک تک نقشه هایی که ریخت هم گند زد (دست کم تا جایی که کتاب جلو رفته)

        Matin Barkat
      • Lightning گفت:

        اسپویل
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .

        .
        .
        سرسی هم یه نادونی بود ک دومی نداشت، یکی اولش که با گذاشتن تاج رو سر پسرش باعث کشته شدن ند استارک شد(فَک خودشو بیننده ها افتاد) یه جا دیگه اش که از مارجری انتقام گرفت، باعث شد اون یکی پسرش خودکشی کنه. اینقد خل بازی درآورد که برادر خودشم که در جریان کاراشون هستی هم ولش کرد، تنها کسی که براش موند کوه بود که اونم عقلی تو کله اش نمونده بود.
        کینه ورزیش به تیریون هم که تو زندان افتاده بود باعث شد تیریون فرار کنه و تایوین رو تو دسشویی بکشه.

        • MRIP گفت:

          هدف اصلی قدرته در زمینه جیمی لنیستر هم معلوم بود آخرش بر میگرده بعدم اصلا سرسی توی به قدرت رسیدن پسراش همچین نقشی نداشت پسراش ولیعهد بودن به تبع به حکومت می رسیدند و اشتباه کشته شدن ند استارو هم‌کار جافری پادشاه وستروس بود سرسی که نمیدونست همچین اتفاقی میفته بقیه وقایعی هم‌که‌گفتی همش تصادفی بود کشته شدن تایوین بخاطر نفرت تایوین از تیریون بود ولی خب در کل درستع که سرسی باهوش مطلق هم نبود درسته میتونست آینده نگری های زیادی کنه کلی تدارک بچینه که تایوین فرار نکنه ند استارک کشته نشه اما هیچ کرکتری توی سریال به اندازه سرسی موفق نبود شاید تنها لیتل فینگر اگر اینجوری به طرز مسخره ای داستانش رو تموم نمیکردن میتونست رقابت جذابی رو با سرسی و دنریس داشته باشه ولی در کل سرسی حداقل بهتر از شخصیت هایی مثل دنریس با تصمیم های سرشار از احساسات بود

          • Lightning گفت:

            درسته، پسرش ولیعهد بود و قطعا بعد از رابرت باید شاه میشد، من از اون بابت گفتم تاج رو روی سر پسرش گذاشت چون نقشه چینی برای کشته شدن رابرت رو کرد، ظاهرا رابرت توسط گراز کشته شد ولی درواقع لنسرلنیستر که سرسی بهش گفته بود بهش مشروب بده تا مست بشه، آخرم اینقدر مست شد که گراز شاخش زد.
            و اینکه رابرت وصیت کرد فعلا جافری شاه نشه و امور دست ند استارک باشه،ولی سرسی وصیت رو پاره کرد و پرت کرد تو کله ی ند استارک، از این بابت گفتم، چون زمینه ی شاه شدن جافری رو فراهم کرد.
            آخرشم جافری یه چیزی شد که خود سرسی هم ازش می‌ترسید
            ولی درکل درسته، کل سریال جنگ قدرته و هدف اصلی هم همینه.

            MRIP
  • Lightning گفت:

    احتمالا سازنده ی این لیست رو آریا کراش داشته که اونو اول گذاشته، وگرنه هر عقل نیمه معیوبی هم میدونه نفر اول آریا نیست.

    Matin BarkatHaj_HosseinCodeName:666oooooooohhhhhhhhhhAmir
  • افتضاح ترین لیست
    همون سخنرانیش تو اپیزود the laws of gods and men کافی بود تا شخصیتشو صد برابر محبوب تر کنه

    Matin BarkatMahdi Sam
  • محبوب ترین تیریون
    اونهایی که سریال و دیدن میدونن چرا

    Matin BarkatMahdi Sam
  • تا فصل ۴ بیشتر گات رو دنبال نکردم ولی قطعا مطمئن ام که راب استارک از تورموند جاینتسبین، سانسا استارک، مارجری تایرل، برین تارث ، اولنا تایرل و لرد واریس محبوب تره

    ولی بهر حال فاقد اهمیت 🗿

    Matin BarkatMahdi SamHaj_HosseinLightningHannibal
  • CodeName:666 گفت:

    آریا اوله؟؟؟😐😐😐😐😐😐😐لیست بشدت مزخرف رتبه بندی شده تو سریال سانسا و آریا گند زدن به روند سریال بعد محبوب ترین باشن؟؟حتما😂

    Mahdi Sam
  • اسماگ گفت:

    آریا و سانسا رو اصلا نیستم
    به نظر من به ترتیب
    ند/راب/جان/دنریس/تریون/کال خیلی خوب بودن

    Matin Barkat
  • Mono and 6 گفت:

    این سریال بازیگراش همه خوبن بجز انگشت شماری مثل برن و داداش کوچیکش، مطئنم اون ارباب چهره ها هم میتونه بیاد تو این لیست

  • Peyman گفت:

    لطفا دیکه از cbr مقاله نزارین..

    esmaaiel_63Matin Barkat
  • hussain گفت:

    آریا استارک محبوب ترین بابا شوخی نکن cbr یا تیریون و جان اسنو محبوب ترین هستش

  • Bahram گفت:

    سانسا و سرسی و ماجری که کلا باید حذف بشن آریا هم نهایتن ۱۰ و سر بالستن سرمی هم بیاد تو لیست بهترین شخصیت هم تیریون لنستر

  • Mahdi Sam گفت:

    کلا CBR رو مواد مقاله می نویسه

  • Mahdi Sam گفت:

    یعنی پیتر بیلیش با اون عظمت نیست بعد آریا و سانسا و تورموند و کرم خاکستری تو لیست هست

    UNCLE ARTHUR
  • Daniel Wayne گفت:

    آریا تا قبل از فصل ۷ لیاقت این لیست رو داشت. بعد از اون خیلی رو مخ بود.

  • نمیدونم چجوری لیست کردن. ولی خودم

    ۱:جورا مورمنت
    ۲:لرد بیلیش
    ۳:اون وزیر خواجه اسمش یادم نمیاد کچل.
    ۴:تیریون کوتوله
    ۵:پادشاه شب
    ۶استینس براتوین
    ۷:ند استارک
    ۸: مرد هزار چهره.

    Mahdi_hawk
  • تازه دارم گیم آف ترونز رو میبینم (فصل ۲ هستم)
    ولی تیریون لنیستر واقعا کاراکتر گادی عه
    لعنتی دیالوگاش خیلی عالین
    خیلی با کاراکترش حال میکنم

    MRIP
  • essi007 گفت:

    من اصلا این رده بندی رو قبول ندارم
    اول صد در صد جان اسنو
    ند استارک هم توی ۳ تای اول
    سرسی ،اولنا وتایون لنیستر هم منفورن

  • Duck گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت کاربران گیمفا و جناب آقای عسگری بابت این مقاله، امیدوارم حال همه خوب باشه!
    چندسالی هست که وبسایت فوق العاده گیمفا را دنبال میکنم و این اولین کامنتی هست که دارم منتشر میکنم!
    ***این کامنت حاوی اسپویل هایی از سریال می باشد***
    بنظر بنده محبوبیت کارکترها در سریال گیم آف ترونز رابطه مستقیمی با بازیگر اون کارکتر و دیالوگ هاش داره که طبق این دو معیار سریال به دو بخش تقسیم میشه:
    چهارفصل اول ( ۴۰ درصد نزدیک به کتاب) و چهار فصل دوم ( به نظر بنده: absolute trash ) از هر بخش بهترین فصل رو انتخاب میکنم تا به یک نتیجه گیری کلی و قابل درک برسم.
    چهار فصل اول – فصل یک: این فصل نزدیک ترین بخش به کتاب بود و انتخاب بازیگرها به صورت فوق العاده ای انجام شده بود که sean bean نمونه بارز این انتخاب طرز صحیح بودن و تونستن به زیبایی هرچه تمام تر و به دقیق ترین شکل ممکن این نقش رو بازی کنند. دیالوگ ها به طور مستقیم و با کوچکترین تغییرات وارد سریال شده بود. این فصل بهترین فصل سریال بود بنظر من.
    چهار بخش دوم – فصل ۸: تیر خلاص به پیکره داستان گیم آف ترونز – در فصل ۸ دیالوگ ها به طرز وحشتناکی افت کردند و کارکتر ها صرفا دور بودن از همه چی و داستان تبدیل به فانتزی بی معنی شد ( این روند از فصل ۵ شروع شد ). مشکلات این فصل: جان اسنوی نمیر، جنگ نیم ساعته وینترفل، برن صرفا فلج، دنریس مودی، سانسای به شدت با اعتماد به نفس، جیمی لنیستر گم شده، سرسی مهربان و تقریبا ۹۹ درصد کارکترهایی که از بین رفته بودند…
    حالا چرا مشکلات فصل ۵ و ۶ و ۷ و ۸ انقدر توی محبوبیت کارکترها میتونن تاثیر داشته باشند و چرا گیم آف تزونز از بین رفت؟
    یادتونه توی فصل چهار اوبرین مارتل سر یک اشتباه کوچک کشته شد؟ یا توی فصل یک ادارد استارک چجوری اعدام شد؟ نکتش همینجاست گیم آف ترونز هیچوقت سریالی نبوده که کارکتر رو نسبت به محبوبیتش به تاج و تخت و پیروزی و افتخار برسونه، سرسی توی فصل یک خیلی قشنگ به ادارد گفت که:
    when you play the game of thrones you either win or you die there is no middle ground
    حالا بیایم به ۴ فصل دوم: آریا بعد از ۵ ۶ تا ضربه تو شکمش نمیمیره ( اینو به کال دروگو بگین خندش میگیره ) – جان اسنو توی نبرد حرامزادگان رسما شیلد دورشه هزارتا تیر جاخالی میده و توی جنگ وینترفل از اژدها پشت سنگ قایم میشه ( like what the actual fuck is going on ) , و هزاران مثال دیگه از این نمردنا هست و حالا میرسیم به کشتن کارکترها: من کارکترهای محبوبم لرد بیلیش (لیتل فینگر) و و لرد واریس ( master of whispers ) بودن، و طرزی که حذف شدن صرفا بی احترامی بود به این کارکترها، لیتل فیلنگر با اون هوش باید توسط سانسای رسما braindead مچش گرفته بشه؟ یا واریس که از رنگ شرت کال دروگو توی فصل یک از اون سر دنیا خبر داشت نباید بدونه میخواد اعدام بشه؟
    بحث آرک کارکترها رو اصلا باز نمیکنم چون به اندازه کافی برای همه مشخصه که چجوری خراب کردن آرک همه رو ( جیمی لنیستر و دنریس تارگرین نمونه بارز این موضوعن)
    نتیجه گیری:
    سریال گیم آف ترونز بعد از چهارفصل اول هیچ فرقی با یک سریال معمولی نداشت و همه این ها بخاطر احمقیت D&D بود و کارکترهای سوپرمنی که اصلا لیاقتشون زنده بودن نبود!
    پیشنهاد من به همه کاربران گیمفا اینه که برید کتاب هارو بخونید و با عمق واقعی کارکترها آشنا بشید، این لیست احمقانه نیست ولی افرادی که به این کارکترها رای دادن دلیلی نابودی گیم آف ترونز و بی احترامی به داستان شاهکارشه!
    در نهایت امیدوارم کامنت بنده کسی رو اذیت نکرده باشه (صرفا نظر شخصیم بود) و امیدوارم هرجایی که هستید حالتون خوب باشه، روز خوبی داشته باشید

  • MRIP گفت:

    لیستی که اینجاست بنظرم مشکلی نداره چون میزان محبوبت کل طرفدارایی که اینها پرس و جو کردند درش دخیله و واقعا محبوبت آریا استارک بین فن های خارجی زیاده برعکس ایران اما اگ لیست خودم رو میخواستم بسازم اینجوری میشد : ۱- تیریون ۲-ند استارک ۳-سر بران ۴-اوبرین مارتل ۵-سرسی ۶- جیمی لنیستر ۷-راب استارک ۸-لیتل فینگر ۹-اولنا تایرل ۱۰-سم مسلما پشت خیلی از شخصیت هایی که محبوبن بنظرم اونقدرا منطقی نیست جز اینکه از جوری که داستانشون رقم خورد خوشم اومد

    Child_of_Iran
  • Mahdi_hawk گفت:

    سانسا و آریا رو دیدم و از زندگی نا امید شدم ، چجوری هودور و اون پسره شمشیر آتشین داشت (تک چشم) نبودن بعد این دو تا بودن ، کینگ اسلیر و بسترد قطعا از دنریس محبوب ترن😐
    کال دروگو تو لیست بود ولی میساندی نبود😐
    افتضاح ترین لیستی بود که دیدم

  • Child_of_Iran گفت:

    هرکسی یه نظری میده
    مشخصه خوب
    همه براساس حسی که از فیلم گرفتید و سلیقه خودتون دارید نظر میدید….. 🙂

  • اوبرین چ فایتری بود 😏😏😏واقعا سبک فایت تمیزی براش درآورده بودن ، شخصیت پردازیش ک دیگه بماند پدرو پاسکال هم عالی از پسش بر اومد ، فقط کارای بی تربیتی ک تو فرهنگشون بود خیلی داغون بود🤣😂یزیدا اصلا خود دار نبودن😂
    و اولین شهید استارکها ده بیگ گریت ند استارک ، یادم نمیره تو خوابگاه وقتی گردن ند استارک رو زدن یه جمع ۵ ۶ نفره بودیم همه چن دیقه مارس مارس بودیم بعد چن دیقه فقط داشتیم ب کارگردان و نویسنده فیلم و کتاب فحش میدادیم ، خداییش چقد ۷ فصل اول خوب و غیر قابل پیش بینی بود هر فصلش چنتا غافلگیری داشت