گزارش: پلی استیشن بیشترین درآمد و نینتندو بیشترین سود را در سال ۲۰۲۳ کسب کردند
گزارش: پلی استیشن بیشترین درآمد و نینتندو بیشترین سود را در سال ۲۰۲۳ کسب کردند
گزارش: پلی استیشن بیشترین درآمد و نینتندو بیشترین سود را در سال ۲۰۲۳ کسب کردند
گزارش: پلی استیشن بیشترین درآمد و نینتندو بیشترین سود را در سال ۲۰۲۳ کسب کردند

گزارش: پلی استیشن بیشترین درآمد و نینتندو بیشترین سود را در سال ۲۰۲۳ کسب کردند

رامتین
۱۹:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
گزارش: پلی استیشن بیشترین درآمد و نینتندو بیشترین سود را در سال ۲۰۲۳ کسب کردند

درآمد نهایی پلی استیشن، نینتندو و ایکس باکس در سال ۲۰۲۳ سرانجام توسط TweakTown منتشر شد و حالا ما یک مقایسه‌ کامل در اختیار داریم.

طبق این گزارش، پلی استیشن توانسته بیشترین درآمد را به دست آورد. با این حال، موفق نشده در زمینه سود، پیشتاز باقی بماند.

آمار درآمد و سود سونی، نینتندو و ایکس باکس

طبق گزارش، پلی استیشن در سال ۲۰۲۳ درآمد عظیم ۳۱.۱۲ میلیارد دلاری را به دست آورده است. در مقایسه با سال ۲۰۲۲، درآمد این شرکت ۲۳ درصد افزایش داشته. با این حال، سود آن به طور قابل توجه‌ای کاهش یافته؛ زیرا این شرکت تقریباً ۱۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ ضرر کرده است.

ایکس باکس نیز با ثبت درآمد ۱۸.۱۲۸ میلیارد دلاری، به طور قابل توجه‌ای از نینتندو جلوتر بود. این شرکت نسبت به سال ۲۰۲۲ که درآمد آن حدود ۱۵.۵۶ میلیارد دلار بود، شاهد افزایش ۱۶.۵ درصدی بوده. این افزایش عمدتاً به دلیل نهایی شدن قرارداد اکتیویژن است.

نینتندو تنها شرکتی بود که با کاهش درآمد مواجه شد و از ۱۲.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به ۱۲.۰۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ رسید. این به دلیل کاهش فروش کنسول سوییچ است؛ اگرچه این کنسول به رکورد پلی استیشن ۲ نزدیک‌تر شد.

با این حال، نینتندو در زمینه سود پیشتاز بود. این شرکت با داشتن حاشیه سود ۳۰ درصدی در کل سال، پلی استیشن را که حاشیه سود آن حدود ۵ درصد بود، پشت سر گذاشت.

دلیل اصلی این اختلاف احتمالاً به هزینه‌های نینتندو برای بازی‌ها مربوط می‌شود. در حالی که پلی استیشن برای بازی‌هایی مانند Marvel’s Spider-Man 2 بیش از ۳۰۰ میلیون دلار هزینه می‌کند، بودجه‌ اکثر عناوین نینتندو به دلیل هدف‌گذاری سخت‌افزار ضعیف‌تر، کمتر است.

بنابراین، حتی با درآمد کلی پایین‌تر، این غول صنعت ویدیو گیم در بهترین موقعیت قرار دارد.


نظر شما در این باره چیست؟

X-_riperPayaCastARSHIAAAAمحمدامین حیدریHyperMILADEVILSCharlie ChaplinBarsamRealEAGAMERDARKSIRENGhostlul-bookMajimaM.MTB-manRichmanIliyaKurosهادی صفائیAnnymore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گزارش: پلی استیشن بیشترین درآمد و نینتندو بیشترین سود را در سال ۲۰۲۳ کسب کردند
گزارش: پلی استیشن بیشترین درآمد و نینتندو بیشترین سود را در سال ۲۰۲۳ کسب کردند
گزارش: پلی استیشن بیشترین درآمد و نینتندو بیشترین سود را در سال ۲۰۲۳ کسب کردند
گزارش: پلی استیشن بیشترین درآمد و نینتندو بیشترین سود را در سال ۲۰۲۳ کسب کردند
گزارش: پلی استیشن بیشترین درآمد و نینتندو بیشترین سود را در سال ۲۰۲۳ کسب کردند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • همه ساله نینتندو بیشترین سود رو داره چون در حد بازیای پلی استیشن و ایکس باکس هزینه نداره ولی عین چی خوب فروش میره😂مثل کنسولش

    X-_riperPayaCastARSHIAAAAHypersmdJohnny joestarCharlie ChaplinBarsamRealEAGAMERMmdmore
    • Dota2 گفت:

      در بین این رکوردهای درخشان، رکورد بیشترین تعدیل نیرو و بدترین مدیریت هم به مایکروسافت تعلق گرفت

      halkersarjukhePayaCastARSHIAAAAHyperوی شنMILADEVILSBarsamRealEAGAMERra.D.callmore
    • A.Off گفت:

      خب به این میگن روش درست و تعادل بین هزینه ها و خرج ها
      نینتندو بازی های پر هزینه ای مثل زلدا ها، ماریو اودیسی و ماریو واندر( با زمان و بودجه نا محدود ) میسازه و این بین بازی هایی که تمرکز اصلیشون ارائه یه گیم پلی سرگرم کنندست( و کم هزیته تر ) رو میسازه و مشخصه که مردم استقبال میکنن و مشخصه بازی های خیلی خوبی هم هستن و حق این فروش خوب رو دارن ولی مسئله دیگه ای هم هست اینکه نینتندو هیچ وقت اطلاعات دقیقی از هزینه های صرف شده از بازی هاش رو به طور مستقیم بیان نمی کنه و ما نمی دونیم واسه هر بازی چقدر هزینه شده
      یه مسئله دیگه هم هست که نمی دونم چقدر تاثیر داره، آخرین باری که نینتندو یه استودیو خریده رو یادم نمیاد شاید دلیل سود نینتندو همین باشه که بجای اینکه بیاد استودیو های زیادی رو بخره از همون تیم خودش نهایت استفاده رو میکنه البته شاید من اطلاعی ندارم

      Mahdi SamCharlie ChaplinEAGAMERra.D.callMalekDota2lul-bookBrainiac(خداحافظ)DustyProfessor genkimore
      • اره خب این حرفت هم درسته،ولی بیا قبول کنیم در حد بقیه بازی ها که نیست بودجه‌شون😂مخصوصا سوپر ماریو واندر که حس میکنم بودجه‌اش کم بوده یجورایی،ولی زلدا رو قبول دارم از قدیم روی مارکتینگ و ساختش بودجه زیادی خرج میشده و الان هم میشه
        و خرید استودیو هم درسته چون خرج زیادی میگذاره روی دستش و از طرفی استفاده از تمام توان تیم خودش بهتره ،شایدم پشت پرده اینه که خیلی بودجه داره بازیاش و نمیگه😂😂

        Mahdi SamCharlie ChaplinEAGAMERDota2Brainiac(خداحافظ)Leper KingUNESISM
        • A.Off گفت:

          سازنده ماریو واندر گفت ما تقریبا ۱۱ سال در حال توسعه ماریو واندر بودیم و برای فقط این بازی یه انجین جدید و مخصوص ساختیم تا بتونیم به انیمیشن ها و تغییرات گرافیکی مورد نظرمون برسیم
          به گفته سازنده بازی ماریو واندر، نینتندو به اونا برای خلق یه بازی کاملا جدید ماریو دوبعدی بودجه و زمان بدون محدودیت داد و نینتندو کامل وقت هزینه هاش رو گذاشت روی تیم ماریو واندر پس ما نمی تونیم بگیم بازی کم هزیه ای بوده

          البته نینتندوه کلا تبلیغات خیلی خاصی هم نداره بیشتر کیفیت بازی هاش تبلیغاتش حساب میشن سر همین تبلیغات ناقص و بد خیلی ضربه خورده. باید قبول کنیم وقتی هم که برای ایده پردازی و طراحی خلاقانه هم میشه گرون و هزینه بر هست
          شیوه کار نینتندو خیلی پایدار تر از سونی و ماکروسافته. نینتندو بهترین از سونی و ماکروسافت توی این چند سال تونشته خرج و درآمد هاشو مدیریت کنه و این یه کار درست برای یه بیزینسه و هدف آخر هر شرکتی هم رسیدن به یه سودهی مناسبه
          مهم نیست که بازی های نینتندو چقدر براشون هزینه شده حتا بازی های مثلا کم هزینه نمرات بالایی تونستن بگیرن و مورد استقبال خیلی از منتقد ها و سازنده ها قرار گرفتن خیلی از بازی های به ظاهر کم هزینه نینتندو نماد های این صنعت هستن ماریو، زلدا، کربی، متروید، دانکی کانگ و… . البته اینم تاثیر داره که فروش انحصاری های نینتندو خیلی بیشتر از باقی انحصاری های باقی شرکت هاست مثلا امسال فقط زلدا بیشتر از ۲۰ میلیون نسخه فروخت و واقعا این فروش یه بازی انحصاری توی ۸ ماه زیاده، باید هم سودهی بیشتر داشته باشه 😅 این فروش هم برمیگرده که نینتندو خیلی مخاطبیش رو خوب میشناسه

          Toxic lifeMahdi SamCharlie ChaplinEAGAMERra.D.callDota2Brainiac(خداحافظ)UNESISMدرخت خورده شده توسط کربی
  • logical man گفت:

    نیتندو واقعا باید یه فکر به حال کنسولش برداره . خیلی ضعیفه واقعا . اگه قدرت بالاتری داشت zelda tokt قطعا گرافیک بهتری رو به خودش میدید

    HyperCharlie ChaplinEAGAMERra.D.callBrainiac(خداحافظ)UNESISMکفتر گیمینگگیمری عادیBenyaminlul-bookmore
    • خب میبینه کنسولش همینجوری داره فروش میره حتی داره نزدیک میشه به پرفروش ترین کنسول جهان بیخیال میشه و همونو تولید میکنه،این هایپ رونمایی از کنسول جدید هم نگه میداره برای اینکه فروش سوویچ بازم ادامه پیدا کنه.ولی منمم قبول دارم واقعا نیاز به ارتقا سخت افزاری داره!

      X-_riperHyperToxic lifeCharlie ChaplinEAGAMERra.D.calllogical mangeraltUNESISMBrainiac(خداحافظ)more
    • connor گفت:

      دوست عزیز نینتندو به قوی ترین کنسول نسل معروف نیست بلکه به انحصاری هاش معروفه یه انحصاری هایی میده تمام انحصاری های ایکس باکس و پی اس رو ۱۰ هیچ میزنه کنارش بازی های مولتی پلتفرم هم یه دستی میکشه و از دور رقابت خارج میکنه شما هم اگه میخاین کنسولتون قدرتمند باشه ایکس باکس یا پی اس بخرین

      Mahdi SamCharlie Chaplinra.D.callMalekDota2B-man.Ali.bReyam- (نه به Woke)A.Off
      • نینتندو انحصاری هاش بهتر از ایکس باکس و پلی استیشن نیست.حرفت اشتباهه.نینتندو کنسول نمیفروشه چون بازی هاش بهتر از انحصاری سایر پلتفرم هاست ؛ نینتندو میفروشه چون انحصاری هاش منحصر به فرده و فقط روی پلتفرم خودش پیدا میشه وگرنه بازی های بهتری روی سایر پلتفرم ها به صورت انحصاری وجود داره.تنها دلیل فروش خوبشون اینه که یه بازی خاصی فقط روی نینتندو هست.این حرف شما کاملا اشتباه و غیر منطقیه

        X-_riperMahdi SamCharlie ChaplinconnorEAGAMERjonathan reid (Penitent one)ra.D.callMalekA.Offpacman remasteredmore
        • “نینتندو میفروشه چون انحصاری هاش منحصر به فرده و فقط روی پلتفرم خودش پیدا میشه وگرنه بازی های بهتری روی سایر پلتفرم ها به صورت انحصاری وجود داره”
          منظورم این نیست که بازی های نینتندو بده یا بی کیفیت

          Charlie Chaplinra.D.calljonathan reid (Penitent one)
          • UNESISM گفت:

            خوب این در مورد سونی هم صدق می کنه.
            منم نظر شخصیم اینکه نینتندو از سه قانون پیروی میکنه
            قانون اول : (چیزی که جواب میده دستش نزن)
            کنسول با سخت فزار پایین که هزینه ساختش به صرفه است و برعکس رقبا از فروشش هم سود کسب می‌کنه.
            قانون دوم : جامعه هدف
            نینتندو ثابت کرده جامعه هدفش تنها مخاطبین داستان محور نیست البته در کنارش بازیهای انلاین و سرویس محور انحصاریشو داره ، به نظر میرسه نینتندو به سنت و فرهنگ ژاپن یعنی خانواده ، دوستان ، و دورهمی و شاد بودن مقدم بر هر چیزی هست احترام زیاد قائله برای همین مجموعه خارق العاده از بازیهای خانوادگی و باهم بودن یا بقولی نیمکت نشینی خلق کرده که هیچ جا نمیشه چنین کتگوری لذت بخشی رو چشید.
            قانون سوم : آفتاب تابان
            نینتندو همیشه سعی داشته بیشترین سهم فروش چه در کنسول چه بازی در ژاپن رو تصاحب کنه و از این حیث همیشه بالاترین بوده و نکته حائز اهمیت اینکه بازیهاش بیشتر در پیرو خواسته و امیال مردم کشورش و خوب میدونه چه بازی دوست دارند و همه شخصیتهای نینتندو از ماریو ، کربی تا لینک و دانکی کونگ جزو نمادهای فرهنگی و تجسمی این کشور هستن

            omidAnasasiaMahdi SamCharlie ChaplinEAGAMERامیر پورحسینیra.D.callBrainiac(خداحافظ)A.Off
            • A.Off گفت:

              بسیار عالی
              واقعا یه چیز جالب راجب نینتندو همین حس بازی هاییه که با هم می تونیم انجام بدیم، خیلی از بازی های تکنفره نینتندو آپشن قابل بازی به صورت کوآپ دو و چندنفره( رقابتی) رو دارن و خیلی وقتا میشه دو نفر یه بازی که در اصل یه بازی تک نفرست رو انجام میدن و لذتش رو میبرن مثال های زیادی از این بازی های نینتندو وجود داره که خیلی هم عالی هستن ماریو اودیسی، ماریو واندر، ماریو ۳d world، kirby and the forgotten، Kirby’s Return to Dream و بازی های دیگه.

              Mahdi SamCharlie ChaplinEAGAMERKingBrainiac(خداحافظ)UNESISM
  • پوریا گفت:

    این خبر یک نمودار هم داره.اگه اون رو هم قرار بدید خیلی واضح‌تر میشه مقایسه رو نشون همگان داد.لطفا اون رو هم قرار بدید

    EAGAMERBrainiac(خداحافظ)
  • ERF4N گفت:

    بدویین دعوا کنید سهامداران عزیز بدویین از قافله جا نمونین، هرکی سهامش بیشتره بیشتر خودشو پاره کنه

    Toxic lifeپودرخت خورده شده توسط کربیEAGAMERpacman remasteredUNESISMBrainiac(خداحافظ)serAli.bBenyamin
  • Master Chief گفت:

    ۱۰ میلیارد دلار ضرر کرده ؟ پس بیخود نیست کلی کارمند اخراج کرده سونی و ۱۰ میلیارد دلار هم از ارزشش کم شده این همه درآمد و بدون سود درست حسابی نشون میده سونی راهی جز عرضه بازی هاش رو پلتفرم های دیگه باقی نگذاشته بعد گفته در بهترین حالت ۵ درصد سود داشته یعنی در بهترین حالت ۱/۵ میلیارد دلار سود این واقعا فاجعه ست از اونور مایکروسافت با درآمد کمتر شود بیشتری نصیبش شده یعنی مایکروسافت داره راه آینده رو می‌ره و سونی در گذشته گیر کرده آینده قطعا متعلق به مایکروسافت و بدون شک سونی هم روزی این مسیر رو طی خواهد کرد

    Toxic lifeCharlie Chaplinوزغ ( آنتی لگبت)EAGAMERامیر پورحسینیKingra.D.callHannaHarmin.more
  • Master Chief گفت:

    بین ۲۰ تا ۲۵ درصد سود خالص سونی ار کالاف و وارزون یعنی روزی مایکروسافت تصمیم بگیره کالاف رو انحصاری کنه پلیستیشن رسما ورشکسته میشه

    Mahdi SamCharlie ChaplinEAGAMERra.D.callHannaHarminRexon.erfankarimiKurosmore
    • Benyamin گفت:

      پلی استیشن هرگز ور شکست نمیشه چون سونی هر روز در حال تعامل و موفقیت ها و رشد بیشتر در مقابل ایکس باکس هستش سونی خیلی باهوش و گوش به زنگ هست سونی وقتی که دیدی مایکروسافت اکتیویژن رو خرید ماهیت خودش رو از دست داد و سونی دیگه به معنای واقعی کلمه کارش تمام بود چون سونی تمام ماهیت ش به کالاف دیوتی بود اما اومد گفت که چرا به همین راحتی من ببازم منی که همیشه جنگ های کنسولی رو در مقابل ایکس باکس بردم حالا با خریده شدن اکتیویژن توسط مایکروسافت ببازم خوب پس منم میام ۳ تا استودیو میخرم و میام تمامیه سازندگان سری های (قبلی) کالاف دیوتی رو میارم تویه این ۳ تا استودیو سونی هرگز نمیبازه سونی قدرتمند هست سونی الان خودش اپل دنیای گیمینگ هست این ایکس باکس هست که میخواد با خرید استودیو های بزرگ سونی رو ور شکست کنه که خودش هم می‌دونه نمیتونه اینم حالا یوبیسافت و اکتیویژن رو فریب داد خرید اما بقیه استودیو هارو سونی خیلی باید بهشون حواسش باشه اما اصلا نگران نباش من خودم فن بوی سونی پلی استیشن هستم نگران نباش سونی هرگز نمیبازه سونی همیشه بوده و هست و خواهد بود و هر روز هم داره قدرتمند تر از دیروز خودش میشه

    • 😂😂😂😂راست میگی.اصلا روزی که کالاف نیاد روی پلی استیشن ، سونی باید پلی استیشن رو جمع کنه . بره فقط گوشی و تلویزیون و مانیتور بفروشه😂

      Charlie ChaplinEAGAMERra.D.callگیمری عادیarminRexon.erfankarimiconnorهادی صفائیmore
  • وضعیت پلی استیشن خیلی جالب هست
    هر سه ماه افزایش درآمد و کاهش سود دارن
    از اون طرف مایکروسافت هر سه ماه بخش سود اکس باکس اش رو به افزایش بوده با اینکه برخلاف سونی گیماش رو ۷۰ دلار نمیفروشه و روز عرضه رو گیمپس میگذاره

    خیلی حرف هست پشت این قضیه
    بیخود نیست که مدیر عامل سونی شاکی بود و اعلام کرد سونی مولتی پلتفرم میشه و از این به بعد گیماش رو برای پیسی و موبایل و کلاد و (پلتفرم های دیگه) عرضه خواهد کرد

    Mr abdCharlie ChaplinEAGAMERra.D.callMalekHannaHarminRexon.connormore
    • یوشیدا روشن و واضح گفت PC نه ایکس باکس!!!امیدوارم بفهمی این موضوعو و الکی دروغ نبافی

      Charlie ChaplinEAGAMERKingra.D.callگیمری عادیarminRexon.TomAmsc
      • واسه پیسی که داره همین الان هم گیماش رو میده نابغه برو یکی دیگه رو گول بزن یا با حقیقت رو به رو شو

        • انیشتین.مطمئن شدم حتی یکبار هم نه مصاحبه یوشیدا رو خوندی و نه ویدئوشو.فقط چرت و پرت بقیه رو تکرار میکنی(طبیعیه البته دست خودت نیست)😂😂😂😂😂اینقدر بیسوادی که هنوز نمی‌فهمی منظور چیه.یوشیدا گفته ما پورت کردن بازی ها رو پیسی رو در دستور کار داریم.البته انتظاری هم ندارم متوجه شدی.در ضمن تو اصلا در حدی نیستید که بخوام گولت بزنم یا حرف رو حالیت کنم.این بار اخری هم بود که جواب کامنت تو دادم.در حدی نیستی که اصلا از این به بعد بخوام جوابتو بدم یا حتی دیسلایکت کنم.دروغ هم میبافی دروغی بباف که بشه به بعضیا خورند.نه چرت محض.حرف خودت هم حتی فن های ایکس باکس هم قبول ندارن😂😂😂

    • HannaH گفت:

      سود مایکروسافت کجای مطلب اعلام شده؟ بحث صرفا درآمد هست و هیچ اطلاعی هم از هزینه نگهداری گیم پس اعلام نشده.

  • Julius Ceasar گفت:

    یه کاربری هست به نام Sparta برای اینکه مایکروسافت رو تحقیر و خار جلوه بده می‌گفت سونی ۹۰۰ نفر رو اخراج کرده مایکروسافت ۱۲ هزار نفر رو اخراج کرده بود یعنی پلیستیشن رو با کل مجموعه مایکروسافت مقایسه کرده بود اما در تکمیل مقایسه زیبای این بشر باید بگم سود خالص ۳ ماهه مایکروسافت برابر با سود خالص ۱۵ سال پلیستیشن حالا دوست گرامی این مدل قیاس رو چی برای گفتن داری ؟

    وی شنMr abdEAGAMERra.D.callMalekRezaarminRexonMonokuma.more
  • ما هم یه ساسپا داریم روزی ۲ میلیارد زیان ده هست

    Mahdi SamEAGAMERpacman remasteredBrainiac(خداحافظ)گیمری عادیدرخت خورده شده توسط کربیlul-bookLeper KingMonokumaHitasepmore
  • اسپایدرمن ۲ واقعا در حد یک بازی ۳۵۰ میلیونی بود؟

    Mr abdCharlie Chaplinra.D.callerfankarimiKuroslul-bookLeper KingDota2.Monokumamore
    • صد در صد
      بعد دو سال نسخه ی قبل این عالی بود

      EAGAMERra.D.callRezaarminerfankarimiTomKurosPerfectگیمری عادیLeper King
    • اگه بازی کنی میگی نوشه جونشون این پول در حده بیشترم تازع بود از بس این بازی سرگرم کننده هو متنوع بود گیم پلیش یک دقیقه احساسه تکراری بودنه گیم پلی بهت دست نمیدع همش سوپرایزع

      EAGAMERolliearminTomKuros
    • ALIREZA0111 گفت:

      بازی های پرخرج همیشه دو تا گلوگاه دارن که به بازی فشار میارن
      ۱-تبلیغات
      ۲-ست پیس ها و صحنه های پرخرج
      ایا ۳۰۰ میلیون دلار به طور کامل مربوط به اسپایدرمن می شد؟ خیر
      اول بخش زیادی از این بودجه صرف تبلیغات عظیمی شد که سرتاسر دنیا شکل گرفت، مجسمه های بزرگ اسپایدرمن، یه عکسی منتشر شده بود که یه کامیون داخل یه تار هست و از این شکل تبلیغات شاید ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون صرفا خرج تبلیغات بازی شد نمونه این تبلیغات برای گاد رگناروک هم انجام گرفت
      دومین چیزی که باعث مصرف شدن زیادی بودجه میشه ست پیس های سینمایی هستن که همیشه پر زرق و برق اما گرون محسوب میشن
      اسپایدرمن ۲ بازی بود که خیلی کمتر به مخاطب استراحت میداد و همش در حال زدو خورد بود
      پر از صحنه های هیجان انگیز و ست پیس های خفن
      قطعا چنین صحنه هایی نیازمند بودجه عظیمی هم هست
      این دو عامل مصرف کننده اصلی بودجه هستن

      اگه اطلاع ندارید بعضی تبلیغات سینماتیک که یوبیسافت میسازه (معمولا برای سری AC ) میتونه تا ۱۰۰ میلیون دلار خرج در پی داشته باشه چه بسا بیشتر
      یعنی بودجه یه AC مثلا ۱۰۰ میلیون ، یه سینماتیک ۴ ۵ دقیقه هم ۱۰۰ میلیون
      برای همینه سینماتیک های سونی همیشه کوتاه و جمع و جور هستن معمولا ۳۰ ثانیه یا حتی کمتر
      و در اخر، ایا اسپایدرمن یه بازی پرخرج و گرون بود؟ قطعا بله
      بازی که ۹۰ درصد مواقع فرصت استراحت به بازیکن نمیده و همش در حال انتقال اندرنالین به بازیکنه قطعا نیازمند چنین بودجه عظیمی هم هست

      به نظرم سونی برای بازی هایی که معروف هستن باید کمتر بودجه تبلیغات بزاره
      مثلا اسپایدرمن یا گاد اف وار
      کال اف دیوتی هم برای پایین اوردن هزینه بازی تبلیغات رو کمتر کرد

      محمدامین حیدریCharlie ChaplinEAGAMERامیر پورحسینیra.D.callolliearminViboro.UNESISMmore
    • Amsc گفت:

      اگه ارزش نداشت که الان تقریبا چیزی حدود ۴۰۰ میلیون سود به دست نمیاورد.

      EAGAMERjonathan reid (Penitent one)ra.D.callگیمری عادیTomKuros
    • Tom گفت:

      یه بخش زیادیش برای بازیای بعدیشون میره
      خیلی چیزا از بازی حذف کردن که مثلا تو مارول ونوم بیارنش
      بیشتر فکر کنم کاهش سودشون به خاطر ps vr بوده
      با کلی استودیو قرار داد بستن که مود vr بازیشون رایگان باشه
      خودشون مود vr دادن
      بازی انحصاری ساختن
      برای همین خرجشون رفته بالا

      EAGAMERگیمری عادی
  • Behzaad گفت:

    این سود ها نوش جون هر سه تاتون

    EAGAMER
  • Pop_Star گفت:

    نینتندو کنسوله ضعیفیه و به درد بچه ها میخوره،بازیاشم گرونن
    نینتندو:😎🚬No problem Bro,So far so good

    Mahdi SamEAGAMERpacman remasteredconnorBrainiac(خداحافظ)Professor genkiگیمری عادیدرخت خورده شده توسط کربی
  • Javad.Star گفت:

    درود بر گیمر ها
    با لبخند

    چون درآمد ۲.۶ برابر بوده اگه بخواهیم مقیاس بگیرم حاشیه سود سونی باید ۲.۶ برابر کنیم که میشه ۱۳٪ یعنی عملا هزینه های(سرمایه گذاری)سونی۱۷٪ بیشتر از نینتندو بوده
    و در نتیجه سونی تقریبا نصف نینتندو سودکسب کرده

    سوال
    با شرایط امروز با نسل جدید و خواسته های جدید دو دهه دیگه اسم کدام یکی باقی خواهد؟

    EAGAMERv-alkalineگیمری عادیpacman remasteredTom
    • Javad.Star گفت:

      نکته ای که از قلم افتاد
      ۳۰۰ میلیون هزینه ساخت اسپادرمن مربوط به سال ۲۰۲۳ نیست

      برآوردی
      باتوجه به هزینه بازاریابی و دوره ساخت بازی
      احتمالا تنها ۶۰ درصد از سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۳ بوده و مابقی برای سالهای قبل بوده

      EAGAMERv-alkalineگیمری عادیRezapacman remasteredTom
  • Benyamin گفت:

    چه قبول کنیم چه قبول نکنیم این یک حقیقت کاملا غیر قابل تغییر هست که سونی واقعا همیشه درآمد و موفقیت بیشتری نسبت به رقبای خودش همچون ایکس باکس و نینتندو داره ایکس باکس که بنداز دور درسته یک رقیب درست حسابی برای سونی هست اما هرگز یکبار هم تا به حال نتوانسته پلی استیشن را در جنگ کنسولی شکست بده چون سونی همیشه موفقیت های بیشتری دارن چون همیشه خیلی خلاق هست سونی همیشه درآمد میلیاردی بیشتری داره چون خودش بهترینه

    connorMr abdMahdi SamA.Off
    • Mahdi Sam گفت:

      فرزندم سونی دو نسل نینتیندو رو شکست داد و دو نسل هم شکست خورد و از سر اتفاق دو نسلی که گذشت هر دو شکست خورده بود جلوی نینتیندو، وقتی از یه مسأله سر در نمیاریم مجبور به اظهار فضل در اون زمینه نیستیم

      connor.
  • erfankarimi گفت:

    یعنی عملا درامد سونی دو برابر درامد ماکروسافت بوده. قابل توجه بعضی از دوستان که فکر میکردن از لحاظ درآمد ماکرو از سونی سبقت گرفته!!
    ولی از طرفی سود خالص سونی بسیار کم هست و ماکروسافت هم با توجه به مخارجی گه داره فکر نکنم توی این زمینه وضعش بهتر از سونی باشه. این وسط علت اخراج گسترده کارمندای این دو شرکتا داره بیشتر مشخص میشه.
    حالا شما در نظر بگیرید سونی و ماکروسافت که استور اختصاصی خودشون را دارن و ۳۰ درصد از فروش هر بازی سود مبکنن حاشیه سودشون اینقدر کمه. به نظر شما وضعیت بقیه شرکت ها به چه صورتیه؟ به نظر شما صنعت گیم داره وارد یه دوره رکود میشه؟

    .Mr abdconnor
  • darkwarrior گفت:

    سهامداران فشاری جعبه: نه سونی داره ورشکست میشه

    PerfectMr abdEAGAMERdarkwarriorlastofusMalekگیمری عادیRezaMonokumaRepublic of Segamore
  • مترسک گفت:

    سود خالص ایکس باکس رو نگفت چقدر شده که خب چیز عادی هست ولی ۱۰ میلیارد ضرر سونی رقم کمی نیست خودش یه پا خرید بتسدا هست

    عجیبه که با اینهمه خرج و بریز و بپاش ضرر کرده قطعا یه مشکلاتی بوجود اومده وگرنه سونی برنامه ریز بوده همیشه

    EAGAMERRezaMonokuma.
  • . گفت:

    یه سوال برام پیش اومده اینگه حاشیه سود pc چقدره ؟ آیا از کنسول ها بیشتره ؟

    • پی‌سی که شرکت خاصی نیست که بخوای براش حاشیه سود حساب کنی. درصد حاشیه سود به این شکل حساب میشه که شما ابتدا سود خالص‌ات رو حساب میکنی بعد تقسیم بر عایدی اون سالت میکنی. به این معنا که از این چیزی که عایدت شده چند درصدش سود بوده. مثلا وقتی سی و پنج درصده یعنی از یه دلاری که عایدت شده سی و پنج درصدش سود بوده. فقط برای کمپانی‌ها می‌تونی چنین رقمی رو به دست بیاری.

      EAGAMERv-alkalineollie
      • Mahdi Sam گفت:

        احتمالا منظورش استیم بوده و استیم حاشیه سودش به احتمال زیاد نزدیک ۵۰ درصد یا حتی بیشتره

      • . گفت:

        منظورم کلی بود سود بازار پی سی بیشتره یا کنسول

        • پو گفت:

          فکر نکنم بشه حساب کرد ولی به احتمال زیاد بیشتر بوده

        • اون رو هم نمیشه اندازه گرفت. سود درآمد منهای هزینه‌هاست. خب درآمد پی‌سی چقدر بوده؟ اگر از شما بپرسن میگی درآمد کجا؟ تو بخش سخت‌افزاری کلی شرکت مختلف وجود داره آیا منظور درآمد همه‌شون روی همه؟ اصلا قابلیت محاسبه‌ی چنین چیزی وجود داره؟ تو بخش نرم‌افزاری تعداد شرکت‌ها دیوانه‌کننده هست. نمیشه سود، حاشیه سود، درآمد، مخارج، هزینه‌های سرمایه‌گذاری و این قبیل پارامترها رو برای پی‌سی حساب کرد همونطور که نمیشه مثلا برای موبایل حساب کرد. در بهترین حالت بهتره که بگی حاشیه‌ی سود یا سود خالص فلان شرکت فعال تو پی‌سی گیمینگ. مثلا ولو. اون رو میشه محاسبه و عددش رو جستجو کرد. البته باید عایدی و سود خالص شرکت رو داشته باشی. قطعا شرکتی مثل ولو چون نیاز نیست سرمایه‌ی زیادی برای پروژه‌هاش بکنه احتمالا حاشیه سود خیلی بالایی داشته باشه چراکه سود خالص عدد نزدیکی به درآمد داره.

    • این الان واقعا ی سوال بود یا خواستی ترول کنی؟😐
      PC ی پلتفرم ثابت نیس بازار چندین برند توش سرو صدا میکنه حاشیه سود و آمار درآمدشو باید از گزارشات فروش قطعات و محصولات کمپانی‌های دیگه بدست بیاری که این دیگه کار حضرت فیله که بخوای آمارای فلان شرکتو از کنسولا جدا کنی و مال PC رو فقط حساب کنی

  • سونی اگر هم ضرر کرد به خاطر احترام به فن هاش بود که بودجه زیادی صرف ساخت یه بازی کرد تا به با کیفیت ترین حالت ساخته بشه

    Mahdi SamUNESISMesiEAGAMERKingگیمری عادیRezaarminRexon.more
    • esi گفت:

      عزیزم سهامش سقوط کرده چه ربطی به احترام فنهاش داره 😂 فوری یه چیزی از توش در آوردین .مگه ۲۰۲۳ ۱۰ میلیارد خرج بازی سازی کرده که بخواد به خاطر خرج بازی ضرر کنه 😂یعنی آدم یه چیزایی تو این سایت میبینه که روح حاج آقا استیو جابز تو قبر میلرزه

      erfankarimiMahdi SamUNESISM
      • (دلیل اصلی این اختلاف احتمالاً به هزینه‌های نینتندو برای بازی‌ها مربوط می‌شود. در حالی که پلی استیشن برای بازی‌هایی مانند Marvel’s Spider-Man 2 بیش از ۳۰۰ میلیون دلار هزینه می‌کند)

        اینجا اصلا بحث سر سهام نیست
        بحث سر سوده که کمتر سود برده و دلیل اصلیش هم همینه

        erfankarimi
        • esi گفت:

          ۲۰۲۳ فقط یه دونه اسپایدرمن رو داده میخوای بگی برا اسپایدرمن ۱۰ میلیارد دلار ضرر کرده ؟ نه سقوط سهامش ۱۰ میلیارد ضرر زد خبرشم هست .اون تیکه ای که گذاشتی مربوط به حاشیه سوده که اومده پایین .تو نوشتی اگه ضرر کرده و ضرر ده میلیاردی رو چسبوندی به احترام به کاربرا .از اونم بگذریم مگه نینتندو که اکثر بازیهاش با کیفیتر از بازیهای سونی هستن به کاربراش احترام نمیزاره ؟فکر کردین چرا حاشیه سود سونی بالا نمیره ؟تعداد کاربرهای سونی از نسل ۶ تا حالا هیچ تغییری نداشته تعدادشون زیاد نشده هیچ کمترم شده با اینکه تعداد گیمرها چند برابر شده تعداد کاربرهای سونی از نسل ۶ کمترم شده (منبع فروش کنسول) هزینه بازیها بیشتر شده تعداد کاربرا تغییر نداشته .توی جذب پی سی پلیرها شکست خورده الان بجای محروم کردن پی سی پلیرها از خیلی از بازیهای مولتی پلیر خودش مجبور شده بیاد تو این بازار..الان تو دنیای گیم فقط مشترکین نینتندو و پی سی بیشتر شدن بقیه درجا میزنن

          • من منظورم از ضرر سهامش نبود بعضی از کاربر ها نوشتن سونی حاشیه سودش اینقدر پایین بوده که ضرر کرده من منظورم اونا بود و اصلا حرفی از سهام ۱۰ میلیاردی نزدم

          • نینتندو کلا سبک بازی هاش فرق داره و کنسول دستی داره میسازه که قیمت پایین تری داره و ضعیف تره و مجبور نیستن که براش بهبود های گرافیکی و نوآوری های آنچنانی انجام بدن کسی هم این انتظار رو نداره پس خیلی هزینه ساختش پایین تره

            • esi گفت:

              ضرر نکرده سونی همیشه حاشیه سودش همینقدر بوده و بیشتر سودش از بازیهای مولتی پلتفرم میاد نه بازیهای خودش.ضررش برا سقوط سهامشه .توضیح دادم سونی انتظار بیشتر شدن کاربراشو داشته که تو این زمینه شکست خورده و تعداد کاربراش چند نسله ثابت مونده .به نظرت چرا وقتی تعداد پلیرها بیشتر شده تعداد مشترکین سونی بیشتر نشده ؟دلیلش بازیهاشه بازیهاش به یک روز نرسیده تموم میشن و چون سینمایی و داستانین ارزش تکرارم ندارن. اما نینتندو در حاله رشده چون بازیهاش تکرار پذیرن .هزار بار ماریو پلی بده بازم خسته نمیشی.بازیهای نینتندو پر از نو آورین. نمیدونم چرا اینو گفتی که نو آوری نمیخواد .بازیهای سونی نو آوریشون کجاس ؟چرا فکر کردین صحنه های سینمایی میشه احترام به پلیر ؟احترام به پلیر رو نینتندو میزاره که بازیهاش خود پلیر همه کارس و بازی میکنه نه سونی که پلیر نقش مکمل رو داره .این احترامه نقش مکملو تو بازی کردن دارین 😐

              • نوآوری های سونی توی بازی هاش با نوآوری هایی که نینتندو توی بازی هاش انجام میده فرق دارن

                نوآوری های سونی باید در هر نسل نسبت به نسل قبلش و هر گیمی نسبت به نسخه قبلش انجام بده مبنی بر تکنولوژی پیشرفته تره مبنی بر قدرت سخت افزاریه و اینجور نوآوری هایی قطعا پول و بودجه به شدت فراوانی میخواد
                نینتندو نوآوریش بیشتر جوریه که کار های خلاقانه انجام بده تا اینکه تکنولوژی های پیشرفته به کار بگیره

                هر کسی هم که یک پلتفرم رو میخره یعنی به سیاست کلی اون پلتفرم علاقه میده که اونو انتخاب کرده

                پس کسی که پی اس می‌خره دنبال گرافیک بیشتر و پیشرفت هایی مبنی بر تکنولوژی های بالاتره و دنبال قدرت سخت افزاریه و وقتی سونی این کار ها رو انجام بده برای اون فرد میشه احترام

                نینتندو همینطور کسی که اونو می‌خره دنبال کار های خلاقانه تریه و وقتی نینتندو این کار رو براش انجام میده برای اون هم میشه احترام

                من خودم به بازی های سینماتیک علاقه مندم به جهش گرافیکی علاقه مندم بنابرین وقتی سونی این بازی ها رو میسازه برام احترامه

              • نوآوری های سونی توی بازی هاش با نوآوری هایی که نینتندو توی بازی هاش انجام میده فرق دارن

                نوآوری های سونی باید در هر نسل نسبت به نسل قبلش و هر گیمی نسبت به نسخه قبلش انجام بده مبنی بر تکنولوژی پیشرفته تره مبنی بر قدرت سخت افزاریه و اینجور نوآوری هایی قطعا پول و بودجه به شدت فراوانی میخواد
                نینتندو نوآوریش بیشتر جوریه که کار های خلاقانه انجام بده تا اینکه تکنولوژی های پیشرفته به کار بگیره

                هر کسی هم که یک پلتفرم رو میخره یعنی به سیاست کلی اون پلتفرم علاقه داره که اونو انتخاب کرده

                پس کسی که پی اس می‌خره دنبال گرافیک بیشتر و پیشرفت هایی مبنی بر تکنولوژی های بالاتره و دنبال قدرت سخت افزاریه و وقتی سونی این کار ها رو انجام بده برای اون فرد میشه احترام

                نینتندو همینطور کسی که اونو می‌خره دنبال کار های خلاقانه تریه و وقتی نینتندو این کار رو براش انجام میده برای اون هم میشه احترام

                من خودم به بازی های سینماتیک علاقه مندم به جهش گرافیکی علاقه مندم بنابرین وقتی سونی این بازی ها رو میسازه برام احترامه

              • نوآوری های سونی توی بازی هاش با نوآوری هایی که نینتندو توی بازی هاش انجام میده فرق دارن

                نوآوری های سونی باید در هر نسل نسبت به نسل قبلش و هر گیمی نسبت به نسخه قبلش انجام بده مبنی بر تکنولوژی پیشرفته تره مبنی بر قدرت سخت افزاریه و اینجور نوآوری هایی قطعا پول و بودجه به شدت فراوانی میخواد
                نینتندو نوآوریش بیشتر جوریه که کار های خلاقانه انجام بده تا اینکه تکنولوژی های پیشرفته به کار بگیره

                هر کسی هم که یک پلتفرم رو میخره یعنی به سیاست کلی اون پلتفرم علاقه داره که اونو انتخاب کرده

                پس کسی که پی اس می‌خره دنبال گرافیک بیشتر و پیشرفت هایی مبنی بر تکنولوژی های بالاتره و دنبال قدرت سخت افزاریه و وقتی سونی این کار ها رو انجام بده برای اون فرد میشه احترام

                نینتندو همینطور کسی که اونو می‌خره دنبال کار های خلاقانه تریه و وقتی نینتندو این کار رو براش انجام میده برای اون هم میشه احترام

                من خودم به بازی های سینماتیک علاقه مندم به جهش گرافیکی علاقه مندم بنابرین وقتی سونی این بازی ها رو میسازه برام احترامه.

    • متین گفت:

      هر جا میرم همه در حال فرشته جلوه دادن کنسولشونن
      بابا بفهمین نه سونی برای شما تره خرد میکنه
      نه ایکس باکس برای ما
      و نه هیچ شرکت دیگه ای
      هیچکس قدیس نیست

      Mahdi SamconnorUNESISM
      • connor گفت:

        متین جان اون که هیچی نه هم قاره مون نه هم دینمون نه هم وطنمان نه هم استانمون نه هم شهریمون نه هم روستاییمون نه هم سایه مون نه هم خونمون برای ما کاری نمیکنه باید خودمون فکر خودمون باشیم…….

      • این که هدف اصلی همه شرکت ها پوله که مشخصه اما در کنار پول بعضی شرکت ها احترام به هوادار هاشون هم دارن که بیان براشون بازی با کیفیت بسازن و اینجوری رابطه ای دو طرفه شکل می‌گیره و هوادار ها هم با خرید حمایت میکنن

    • Eminem گفت:

      سهام ربطی به هزینه کردن یا نکردن نداره
      لول اپ کن

گزارش: پلی استیشن بیشترین درآمد و نینتندو بیشترین سود را در سال ۲۰۲۳ کسب کردند