Far Cry 6 به عنوان یکی دیگر از بازیهای AAAA یوبیسافت طبقهبندی شده بود
عناوین AAAA استودیوی یوبیسافت (Ubisoft) در همه جا وجود دارند؛ حالا Far Cry 6.
نکات برجسته
- یوبیسافت اخیراً نسخههایی مانند Skull and Bones را به عنوان محصولات AAAA توصیف کرده است.
- با این حال، به نظر میرسد که Far Cry 6 میتواند اولین بازی AAAA یوبیسافت باشد؛ حتی قبل از Skull and Bones.
- این پروژه در سال ۲۰۲۰ به عنوان یک بازی AAAA طبقهبندی شده.
عبارت AAAA یا Quadruple A در صنعت بازیسازی مورد توجه قرار گرفته است؛ چرا که برخی از توسعهدهندگان در حال گذار به این فاز جدید از توسعه بازیهای ویدیویی هستند.
به نظر میرسد یوبیسافت در خط مقدم این انتقال قرار داشته باشد و آنچه که اولین بازی رسمی AAAA در سال ۲۰۲۴ میداند، یعنی Skull and Bones، را منتشر کرده است. با این حال، عرضه مورد بحث ضعیف به نظر میرسید و نشاندهنده شروعی طوفانی برای عناوین AAAA در سال جاری به شمار نرفت.
برخلاف تصور اولیه، Skull & Bones ممکن است جزو اولین بازیهای AAAA یوبیسافت نباشد؛ زیرا به نظر میرسد این افتخار برای Far Cry 6 در سال ۲۰۲۰ محفوظ است.
چرا این موضوع اهمیت دارد: ظهور عناوین AAAA نشاندهنده یک تغییر قابل توجه در صنعت بازی محسوب میشود. انتظار میرود این عناوین از نظر بودجه، مقیاس و غوطهوری از نسخههای AAA پیشی بگیرند.
Timur222 که به دلیل یافتههایش در رسانههای اجتماعی شناخته شده است، فاش کرد که Far Cry 6 قبل از انتشار در سال ۲۰۲۰ به عنوان یک بازی Quadruple A نامگذاری شده بود.
در یک توییت از سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور ۱۳۹۹)، توسط پروفایل لینکدین یک هماهنگکننده پروژه مشخص شد که شعبه برلین یوبیسافت در حال توسعه یک بازی Quadruple A است؛ اکنون مشخص گشته که این بازی Far Cry 6 بوده.
در حالی که مفهوم عناوین AAAA به عنوان گامی جدید در صنعت ویدیو گیم هیجان ایجاد میکنند؛ برخی آن را یک تاکتیک بازاریابی توسط یوبیسافت میدانند. آنها استدلال میکنند که این بازیهای فرضی AAAA به هیچ وجه رویکرد کنونی AAA را ارتقا نمیدهند.
Skull and Bones به عنوان نمونه بارز این شک و تردید عمل میکند. با زمان توسعه طولانیمدت آن که بیش از یک دهه را در بر میگیرد، به عنوان یک بازی AAAA تلقی میشود؛ اما در نهایت پس از انتشار، به یک محصول ناامیدکننده بدل گشت.
به طور مشابه، Avatar: Frontiers of Pandora نیز که به عنوان یک بازی AAAA فهرست میشود، نتوانست انتظارات را برآورده کند و شک و تردیدها را در مورد مشروعیت نامگذاری AAAA توسط یوبیسافت تشدید نمود.
تلاشهای اخیر یوبیسافت به سوالاتی در مورد توانایی این شرکت برای حفظ سلطه سابق خود در صنعت بازی، به ویژه با توجه به عناوین ضعیف در مقایسه با موفقیتهای گذشته مانند سری Assassin’s Creed و Far Cry، منجر شده است.
اگر یوبیسافت بتواند جایگاه سابق خود را باز یابد، این پتانسیل را دارد که توسعه بازی را به سطح جدیدی ارتقا دهد؛ احتمالاً به استانداردهای AAAA که هدفش است دست یابد و نوآوری را در صنعتی که در حال حاضر امیدوارکننده است، هدایت کند.
نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً در بخش نظرات سایت به ما اطلاع دهید.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
این بار با مپ کپی پیست بزرگتر و مأموریت های تکراری بیشتر
والا ، راکستارم رو بازیاش اسم AAAA نمیزاره…
هیچ ناشری انقدر اعتماد به سقف نداره به بازیش aaaa بگه 😂
اونم اشغالایی مثل فارکرای ۶
aaa یعنی چی؟!!!
هر چی بازی هزینه ساختش بیشتر باشه یه A اضافه میشه
به بازیهای پر هزینه و خلاصه رده بالا و درجه یک AAA میگن
ممنون . مختصر و مفید
به بازیای پرهزینه میگن aaa
حالا وقتی هزینش خیلی فضایی بشه میگن aaaa
بازی پر هزینه که ناشر های بزرگ عرضش میکنن: AAA
بازی با هزینه متوسط ساخته شده توسط استودیو های دارای بودجه معمولی: AA
بازی های مستقل: ایندی (معمولا کمترین هزینه ها و دارن ولی معیار اصلی مستقل بودن استودیو سازنده هست، درسته معیار اصلی هزینه نیست ولی حالا ما میگیم معمولا کمترین هزینه هارو دارن)
کیفیت بازی ها هم هیچ ربطی به این درجه بندی ها نداره
🟢 تنها فارکرای که ارزش ستایش کردن داره، فقط نسخه سوم هستش😍😍
نه خداییش ۱ و ۲ و ۵ هم ارزش ستایش کردن دارن
شماره ۶ جزو بهترین فارکرای هایی هست که بازی کردم
مپش بی نظیر بود
بی نظیر بود لیبرتات
تنها نکته مثبتش مپش بود
بازی فقط به مپ نیست که الان کل بازی های یوبی واقعا از نظر طراحی نقشه بی نظیرن
ولی گیمپلی تو دیوار
فارکرای ۵ بهتر بود
FARCRY 6 بازی بدی نبود. خیلی بهش کم لطفی شده.
بازی بدی نبود
ولی خوب هم نبود
از اون بازی های یکبار مصرفه که چندین بار باید با خودت کلنجار بری تا تمومش کنی
فاجعه ترین اتفاق بازی برام این بود که با هیج انتاگونیستی داخل بازی اصلا از نزدیک دیدار نکردم و نمی شد اصلا دیدشون
فقط داخل کاتسین جا کرده بودن که نسبت به نسخه های قبلی یک فاجعه بود
چی میگن اینا 😀
AAAA= خرابکاری و کوبیده شدن توسط گیمرها
یه aaaa معذرت
سال دیگه یوبیسافت: بازی ما AAAAAAAAAAAAAAAAAAAA هست و بزرگترین بازی تاریخ
AAAA game…. A shit game
داش خدایی عکس پروفایلت منو یاد هزار تا کرکتر انداخت از کدوم سری منو از گیجی در بیار
سلام دوست عزیز
این عکس کاراکتر ارتاس (arthas) از سری بازی های warcraft هست
تشکر رفیق 🤝
همه چی این بازی تقریبا خوبه فقط گیمپلی بازی بخاطر بی چالش بدون بشدت خسته کننده میشه انمی ها همه ساده و مثل همن برای همین برام خیلی خسته کننده ست
همه چیه یه گیم یعنی گیم پلی دیگه
برای من مهمترین بخش گیم خود گیمپلی هستش داستان و گرافیک و بقیه در مرتبه های بعدی قرار دارن