هر آنچه که باید از بازی Dragon’s Dogma 2 بدانید
کمتر از یک ماه دیگر تا انتشار جدیدترین عنوان ARPG شرکت کپکام (Capcom)، یعنی Dragon’s Dogma 2، باقی مانده و در این مطلب به موارد مهمی از این اثر میپردازیم که باید قبل از تجربه بازی بدانید.
ممکن است انتظار برای عرضه Dragon’s Dogma 2 کمی بیش از حد طول کشیده باشد؛ اما این بازی حالا در نزدیکی انتشار قرار دارد. اثری که به عنوان یکی از IPهای خاص کپکام کار خود را آغاز کرد، اکنون به یک بازی مورد انتظار و هیجانانگیز تبدیل شده است. تاکنون چیزهایی که از Dragon’s Dogma 2 مشاهده کردهایم، امیدوارکننده به نظر میرسند. با توجه به اینکه اثر مورد بحث ما فاصله چندانی با عرضه ندارد، در این مقاله قصد داریم چند جزئیات کلیدی در مورد بازی را مورد بررسی قرار دهیم؛ پس با ما همراه باشید.
جزئیات جهان آزاد بازی
عنوان Dragon’s Dogma 2 با گذشت بیش از یک دهه از انتشار نسخه قبلی، مشخصاً قرار است چندین پیشرفت کلیدی را در جهان آزاد خود ایجاد کند. واضحترین نکته به وسعت جهان بازی برمیگردد که چهار برابر بزرگتر از نسخه اول خواهد بود. کپکام نوید یک تجربه یکپارچه را داده است؛ به این معنی که هنگام کاوش در مکانهای مختلف بازی، هرگز به صفحه بارگذاری برخورد نخواهید کرد. همچنین بازی دارای چرخه شب و روز پویا است و در شب با موانع و خطرات منحصربهفردی روبهرو خواهید شد. محیطهای تخریبپذیر بازی نیز این پتانسیل را دارند که پویایی بیشتری به جهان و مناطقی که کاوش میکنید، ببخشند.
محتوای جانبی
با توجه به مواردی که کپکام از Dragon’s Dogma 2 نشان داده است، این بازی تاکید زیادی بر محتوای اختیاری دارد. البته ماموریتهای جانبی زیادی وجود خواهند داشت که در حین کاوش و صحبت با NPCها، آنها را انجام خواهید داد؛ اما همچنین میتوانید انتظار داشته باشید که تعداد قابل توجهای از محتوای بازی را در دور اول تجربه نکنید و متوجه بسیاری از آنها نشوید. کنتو کینوشیتا (Kento Kinoshita)، طراح اصلی بازی، در مصاحبه با IGN گفت:
نقشه بازی بسیار بزرگ است و با وجود مکانهایی که میخواهیم بازیکنان به ترتیب خاصی آنها را پشتسر بگذارند، هنوز شخصیتهایی هستند که در گوشههای مختلف جهان بازی قرار دارند و میتوانید هر وقت خواستید به آنها سر بزنید.
انواع سلاح
این بازی همانند نسخه اول خود تنوع زیادی در مبارزات خواهد داشت. این موضوع به روشهای مختلفی ظاهر میشود و سلاحها در میان برجستهترین آنها هستند. از سلاحهایی مانند شمشیر و خنجر گرفته تا سلاحهایی مانند کمان و وجود سلاحهای جادویی مانند عصا تا اسلحههایی که انواع مختلف را به روشهای منحصربهفردی ترکیب میکنند، همگی نشان میدهند که Dragon’s Dogma 2 قرار است دارای انواع سلاحهای جدید و قدیمی باشد. البته اینکه کدام یک از این سلاحها را میتوانید استفاده کنید، به کلاس شخصیت شما بستگی دارد.
کلاسها
کلاسها (Vocations) شاید مهمترین بخش بازی Dragon’s Dogma 2 باشند. تاکنون تعدادی از این کلاسها نمایش داده شدهاند. بازیکنان کلاس Fighter در مبارزات خود از شمشیر و سپر استفاده میکنند و در نبردهای نزدیک تبحر دارند. Mage نیز میتواند از جادوی آسیبرسان بهره ببرد و بازیکنان قادر به استفاده از جادوها برای حمایت یا بهبود سلامتی متحدان هستند. کلاس Archer نیز به شما این امکان را میدهد تا با استفاده از تیر و کمان از دور به دشمنان حمله کنید.
کلاسهای بیشتر
هنوز موارد بیشتری برای صحبت کردن در خصوص کلاسهای بازی وجود دارد. کلاس Thief به شما امکان میدهد از خنجرهای دوتایی استفاده کنید. برای ایجاد آسیبهای مخرب، کلاس Sorcerer بسیار مناسبتر از Mage میباشد، اما به قیمت نیاز به زمانهای طولانیتر برای طلسم کردن ختم میشود. کلاس The Warrior برای افرادی مناسب است که میخواهند به عنوان یک بیرحم قدرتمند بازی کنند و میتوانند از سلاحهای عطیم مانند شمشیرهای بزرگ و چکش استفاده نمایند.
کلاسهای منحصر به شخصیت اصلی
عنوان Dragon’s Dogma 2 همانند نسخه اول از کلاسهای ترکیبی برخوردار میباشد که تنها توسط شخصیت اصلی (Arisen) قابل استفاده هستند. در مقابل، کلاسهایی وجود دارد که Pawnها میتوانند از آن استفاده کنند. کلاس The Magick Archer از بازی اول بازگشته است و به شما اجازه میدهد حملات دوربرد را به کمک یک تیر و کمان با جادو ترکیب کنید. همچنین کلاس جدیدی به نام Trickster وجود دارد که بر روی مبارزه با دشمنان از طریق ایجاد توهمات و دود با استفاده از یک سلاح منحصربهفرد به نام Censer تمرکز میکند؛ گرچه این یک کلاس جدید است، اما برای افرادی که از کلاس Assassin در بازی اول استفاده میکردند آشنا خواهد بود. کلاس دیگری به نام Magick Spearhand وجود دارد که چرخشی منحصربهفرد را در کلاس Mystic Knight بازی اول ایجاد میکند و به شما اجازه میدهد مبارزات نزدیک و جادو را با یک سلاح خاص به نام Duospear ترکیب کنید. در انتها، کلاس کاملاً جدیدی تعبیه شده و به نام Warfarer شناخته میشود؛ این کلاس توانایی منحصربهفردی برای استفاده از مهارتها و حملات مربوط به هر کلاس دارد.
استادان کلاسها
برای افرادی که به دنبال تسلط در کلاس انتخابی خود هستند، بازی Dragon’s Dogma 2 به شما این امکان را میدهد که به دنبال استادان کلاسها باشید. آنها شخصیتهایی هستند که به طور کامل به کلاس خاص خود تسلط دارند. بازیکنان میتوانند روابط خود را با استادان منفرد عمیقتر کنند و انجام این کار نه تنها به شما اجازه میدهد به تسلط آنها در کلاس دسترسی پیدا کنید، بلکه به شما کمک میکند مهارتهای ویژه و انحصاری را برای آن کلاس بیاموزید.
نژاد جدید
در Dragon’s Dogma 2 قادر خواهید بود شخصیت خود را از میان نژادهای مختلف خلق کنید. به طور کلی سه نژاد در این بازی وجود دارد؛ انسانها و الفها نژادهای آشنا هستند؛ اما یک نژاد کاملاً جدید نیز در قالب Beastren معرفی میشود. این نژاد در واقع موجودات جانورمانند انسانی هستند که کاملاً از خز پوشیده شدهاند. Beastren که از سرزمین Battahl آمده است، به لطف محیط خشن آنجا فرهنگ کاملاً متفاوتی با انسانها و الفها دارد که حول امپراتور آنها میچرخد و نسبت به دیگر نقاط جهان بازی، احترام زیادی برای Pawnها و Arisen قائل نیستند.
Pawnها
Pawnها همانند بازی اول بخش مهمی از Dragon’s Dogma 2 خواهند بود. اعضای این گروه به عنوان همراهان شما در طول ماجراجوییهایتان عمل خواهند کرد. یکی از آنها کاملاً ساخته شماست و دو نفر دیگر توسط بازیکنان دیگر ایجاد شدهاند که به گروه شما میپیوندند. آنها در این بازی دارای یک ویژگی جدید به نام Specializations هستند. این قابلیت ویژگیهای منحصربهفردی را ارائه میدهد؛ به عنوان مثال، به زبان الفی مسلط هستند و در صورت نیاز، به ترجمه دیالوگها کمک خواهند نمود. کپکام گفته است تاکید بیشتری بر شخصیت و خصوصیات Pawnها – از نحوه رشد و تکاملشان به لطف تجربه گرفته تا حتی صحبتهای معمولی آنها – وجود دارد.
مکانیک Dragonsplague
Dragonsplague یکی از مکانیکهای جذاب معرفی شده در Dragon’s Dogma 2 است. اساساً هر بار که یک Pawn ساخته شده توسط شما توسط یک بازیکن دیگر استفاده میشود، به بیماری Dragonsplague مبتلا شده که نه تنها آنها را قویتر و موثرتر در مبارزه میکند، بلکه با جسورتر کردن آنها، شخصیتشان را نیز تغییر میدهد. ساکنان دنیای Dragon’s Dogma 2 معتقدند که مراحل پایانی Dragonsplague میتواند منجر به فاجعه گسترده شود.
عدم وجود تابلوی مأموریت و نشانگر
عنوان Dragon’s Dogma 2 قرار است بازیکنان را در دنیای خود به روشهای مختلفی امتحان کند. یکی از برجستهترین روشها این است که بسیاری از موارد موجود در نقشه حذف شدهاند؛ به عنوان مثال، هیچ تابلو یا نشانگری در بازی وجود نخواهد داشت. در عوض، بازیکنان باید مثلاً به NPCها، نحوه رفتارشان و چیزهایی که میگویند، توجه کنند. توجه به Pawnهای خود که میتوانند شما را به طرق گوناگون به ماموریتهای مختلف هدایت کنند نیز مهم خواهد بود.
وجود تنها یک اسلات ذخیرهسازی
ایجاد چندین Save تقریبا یک عادت برای تعداد زیادی از افرادی است که به طور منظم بازیهای جهان باز را تجربه میکنند؛ اما متاسفانه Dragon’s Dogma 2 این اجازه را به بازیکنان نخواهد داد. Dragon’s Dogma 2 همانند نسخه قبلی خود تنها یک اسلات ذخیرهسازی دارد و این اسلات هم توسط ذخیرههای دستی و هم ذخیرههای خودکار به اشتراک گذاشته میشود.
دشمنان و باسها
به نظر میرسد تنوع دشمنان یکی دیگر از جنبههای مهم این بازی باشد. کپکام تعداد زیادی از موجودات را در شکل و اندازههای مختلف معرفی کرده است که بازیکنان میتوانند با آنها مبارزه کنند. هر کدام از این دشمنان دارای نقاط قوت و ضعف منحصربهفردی هستند و استراتژیهای متفاوتی را در نبرد میطلبند. دشمنان بازی شامل اژدهایان، Minotuarها، وایتها، گریفینها، آنددها، Golemها، گابلینها و… هستند. بازیکنان میتوانند نبردهای عظیم و بزرگمقیاس را در این بازی انتظار داشته باشند؛ به عنوان مثال، Talos یک غول برنزی عظیم است که بر فراز کوهها میچرخد.
رویدادهای پویا
گیمپلی بازی Dragon’s Dogma 2 به اسم Emergent نامگذاری شده است و کپکام نوید دنیایی را میدهد که سیستمها و مکانیکهای متعدد آن دائماً در تعامل هستند تا رویدادهای کاملاً پویایی را ایجاد کنند؛ رویدادهایی که تقریباً در طبیعت احساس میشوند. هیدکی ایتسونو (Hideaki Itsuno)، کارگردان محصول، در صحبت با مجله EDGE در مورد یکی از تجربههایی که در حین بازی داشت، گفت:
بازیها به عنوان یک رویداد فیلمنامه شده شناخته میشوند؛ اما در Dragon’s Dogma 2 رویدادها هیچ سناریویی ندارند. هیچ محرک نامرئیای وجود ندارد که باعث وقوع رویدادهای خاص شود. تمام چیزهایی که در طول روز اتفاق میافتد، به دلیل نحوه تعامل قوانین و سیستمهای بازی با یکدیگر به صورت پویا خواهد بود.
سیستم مورد نیاز
اگر شما قصد دارید بازی Dragon’s Dogma 2 را روی PC تجربه کنید، به یک سیستم نسبتاً قوی نیاز خواهید داشت. در تنظیمات حداقل برای تجربه بازی روی رزولوشن 1080P و نرخ ۳۰ فریم، به یک پردازنده Intel Core-i5 10600 یا AMD Ryzen 5 3600، کارت گرافیک GeForce GTX 1070 یا Radeon RX 5500 XT نیاز دارید. برای حالت پیشنهادی که بازی روی رزولوشن 2160P و نرخ ۳۰ فریم اجرا میشود، به یک پردازنده Core-i7 10700 یا AMD Ryzen 5 3600X به همراه کارت GeForce RTX 2080 یا Radeon RX 6700 نیاز خواهید داشت. در حالت فعال بودن ری تریسینگ نیز به یک کارت GeForce RTX 2080 Ti یا Radeon RX 6800 احتیاج پیدا میکنید. همچنین در هر یک از این تنظیمات به یک رم ۱۶ گیگابایتی نیاز است.
عنوان Dragon’s Dogma 2 در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۲۴ (۳ فروردین ۱۴۰۳) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً در بخش نظرات سایت به ما اطلاع دهید.
از توجه و همراهی شما دوستان همیشگی صمیمانه سپاسگزارم.
پر بحثترینها
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- گزارش: Final Fantasy 16 روی PC تنها ۲۸۹ هزار نسخه فروخته است
- رسمی: بستههای الحاقی، ریمیکها و ریمسترها میتوانند کاندید بازی سال در The Game Awards شوند
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
نظرات
باید ببینیم داستان چیه
ساخت دنباله برای ار پی جی سخته چون باید اتتخابای نسخه قبلم در نظر بگیری
اینجا ربطی نداره. این نسخه توی یه بعد موازی اتفاق میوفته و اتفاقات نسخه ی اول تاثیری روی این نسخه ندارن. البته گفتن بخاطر اینکه بعد موازی هست شباهت های به نسخه ی اول خواهد داشت. مثلا مثل ویلن اصلی گیم اژدهای Gregori
دوستان عکس مربوط به دارک سولز ۳ نیست؟ یا من اشتباه میکنم؟! مقاله مفید و عالی بود مخصوصا برای ما دوستداران Rpg
نه داش مگه اون شنل داشت؟
قطعا یکی از نامزد های گوتی ۲۰۲۴ میشه 🔥
دومین نامزد قطعی در کنار فاینال فانتزی تا الان بنظرم
اگه گیمپلیهاش واقعی باشه صددرصد
امیدوارم نداشتن قابلیت هایی مثل Fast travel یا نبود نشانگر برای رفتن به سمت ماموریت ها به تجربه کلی بازی ضربه نزنه.
مثلا یکی از کارهایی که توی گوست او سوشیما برای رفتن به سمت ماموریت ها گذاشته بودن، نسیم ها و باد ها بود که شما رو به بهترین شکل به سمت ماموریت ها سوق میداد.
شاید توی تجربه اول جالب و لذت بخش باشه ، اما تجربه تکرار بازی رو کم میکنه و آزار دهنده میشه .
مخصوصا که اسلات سیو یه دونست و گیمر با یک اشتباه بزرگ ممکنه یک ایتم ارزشمند رو به اشتباه از دست بده یا یک ماموریت مهم که جایزه چشم گیری داره رو شکست بخوره . گیمر ممکنه در حین مبارزه با باس ها یا دشمنان قوی که نیاز به استراتژی داره یک سیو اشتباه در زمان خطرناک و مکان نامناسب از ادامه دادن بازی کلا منصرف بشه.
اینکه شخص بخواد یک محیط رو چندبار واسه رفتن از نقطه ای به بی پیمایش کنه اینقدر خسته میشه از این دور باطل که گردش و بررسی محیط اطرافش رو بیخیال میشه
شاید یکی از دلایل لذت بخش بودن اسکایریم همین مکانیزمها بودن که باعث میشد تجربه بازی رو دو چندان کنه و گیمر ساعتها توی یک نقطه نقشه متمرکز بشه و به تست و بررسی و کشف المانهای بازی و محیط و گیم پلی به سبکی که خودش دوست داره بپردازه و حتی بازی رو به چالش بکشه ، مثل کارهای مسخره ای چون درگیر شدن با کله گنده های شهر یا له کردن یک ان پی سی مهم زیر مشت و لگد و بهم ریختن یک دژ متسحکم برای ایجاد تنوع در لذت بردن از بازی
کاملا موافقم🤝
متاسفانه اون تیم به این بزرگی و کارکشتگی مشاوری مث شما نداشتن ، مریض بودن حتی یه اسلات اضافه نکردن. واقعا چی فکر می کنید پیش خودتون
دوست عزیز مشاوره ندادم
نظر خودمو دادم ، سعی کردم تجربی و تا حدودی فنی باشه و از معده نباشه
چند کامنت پایینتر دوستانی که نسخه اول رو بازی کردن به این مورد اشاره کردن و ایراداشو گفتن ، نیازی نیست حرص بخورید ، بازی هم میاد و توی لیست خریدم هست و مطمعنا با این موضوع کنار میام ، کامنت قبلی دلیلشو گفتم ، چون دوست دارم با باز بودن دستم اینجوری بیشتر ازش لذت ببرم
فست تراول داره ولی تعدادشون زیاد نیس، اینطور نیس که کلا نداشته باشه
هیچ ربطی به تجربه کلی ندارع این عادت اامثال شما هاست
دقیقا عادت امثال ما چیه؟
چجوری از طریق یه کامنت میتونی درباره شخصیت یه نفر نظر بدی؟ نمیدونم والا ایشالا موفق باشی
وقتی گاد اف وار از اصلش دور میشه رقیبی مثل کپکام جای خالی هک اسلش به بهترین حالت وارد پر می کنه
گاد آف وار رگناروک رو میراث خودش تف میکنه
چی میگی؟؟؟😂😂
رسما سعی میکنه سختی بازیشو شبیه الدن رینگ کنه و برای گشت و گذار بیشتر گیمر میخوان از الگو الدن رینگ استفاده کنن . هیچکی قبول نمیکنه اما بیاید باهاش کنار بیاید
خلاصه، عالی
این بازی رو بیشتر گیمرهایی منتظرشن که نسخه ۱ رو هم بازی کردن و درک درستی ازش دارن ،مسلما نسبت به نسخه قبل پیشرفت هایی رو شاهد خواهیم بود اما مکانیک Dragonsplague رو درکی ازش ندارم کاش بیشتر توضیح میدادن چون جدیده و نبود نشانگر ماموریت توی این بازی خیلی میتونه گمراه کننده باشه با این حجم از ماموریت فرعی که بهتون میده و اذیت کننده میشه قطعا . با این حال امیدوارم یه فکری به حال npc و حتی pawn ها کرده باشن چون بدجور خنگ بودنشون ازار میداد . مثلا داری میری ماموریت npc همراه از جایی پرت میشد میمرد نه مامورت نانوفق میشد نه میشد از اول رفت اصلا یه وضع اعصاب خورد کنی یا باس رو میکشتی میدیدی npc همراه که باید برش گردونی هم خودشو به کشتن داده دوباره کل ماموریت رو باید یه سیو ذخیره پیدا میکردی اگر میشد از اول بری الانم که میگه ۱ دونه سیو بیشتر نمیشه داشت این نگرانترم کرد
نسخه اول اگر دارک ارایزن بازی کرده باشی یه سری از این باگ هارو گرفته در غیر این صورت آره واقعا بعضی قابلیت هاش رو مخ بود
به هر حال ما که مود میزنیم اضافه میکنیم شماره ۱ هم کلی مود سیو زده بودم من
ترس اصلی من بخش اینونتوری بازی هست نسخه۱ اینونتوری به شدت پیچ تو پیچ به معنای واقعی کلمه مزخرفی داشت یعنی یه آیتم یا یه معجون میخواستی یوز کنی قشنگ باید ۳ تا پنل میرفتی میومدی
بعد اینکه زمان خودش هوش مصنوعی pawn ها یه چیز فرازمینی بود اصلا ! عجیبه میبینم ملت اینقد غر میزنن
متاسفانه دارک ارایزن بعد اینهمه داستان اومد و دیر – اینوتوری که فاجعه بود اما pawn 2 تا مشکل داشت یکیش بدون فرمان هیچ کاری نمیکردن مخصوصا اگر جادوگر پیک میدادی دوما هیچ دفاعی نمیکردن که هیچ بدتر خودشونو به کشتن میدادن و من باید اونا رو هی هیل میکردم . اما در کل بازیش رو دوس داشتم و مطمِنم اینم میخرم رو کنسول چون ارزشش رو داره
والا من نسخه دارک ارایزن رو پلی دادم فکر کنم تا قبل دارک ارایزن اصلا رو پی سی نبوده
واسه من pawn هافایتشون اوکی بود ولی وقتی میفتادم زمین هیچ اصلا نمیومدن ریوایو کنن
بعد اینکه میج کور میکرد آدمو افکتاش مخصوصا تو غار ها
تاریکی بازی خیلی بد بود
خود مپ بازی (اون منو نقشه ) واسه زمان خودشم عقب بود و کلا اوت بود
ولی دیگه خودت بازی کردی میدونی یه چی عجیب غریبه این بازی گیم پلی به شدت باحال ((با تموم اعصاب خورد کنی هاش) زره ها به شدت باحال و به طرز عجیبی باور پذیر
فانتزی ای که مثله ارباب حلقه ها آدم میتونه باورش کنه و در دنیاش غرق شه
به شدت فاز ارباب حلقه ها میده مخصوصا اگر مثله من میج پیر بسازی و اسمشم بزاری گاندولف:| pawn هارو هم که دیگه :))
منم میج بازم و از حالا مطمینم نکرومنسر رو انتخاب میکنم واس ۲ -_- اما روی pc من بازی نکردم و روی کنسول بود بعدش که برای pc اومد نسخه دارک بود بهونه خریدمم این بود دنبال یه چی تو مایه های اسکایریم بود دیفالت ذهنیم و هیچ شناختی ازین بازی نداشتم عکس کاور دیده بودم 😂 بی شباهت نیس به ارباب حلقه ها اینم راس میگی .
وای ک چقد هایپم
این بازی میتونست dmc 6 باشه 🥲
ایتسونو بخاطر این بازی موقتا dmc6 رو گذاشته کنار
امیدوارم ارزششو داشته باشه
….
دوستان من نسخه یک اینو بازی نکردم
چجوریاس؟