چرا به کانادا مهاجرت کنیم - گیمفا
چرا به کانادا مهاجرت کنیم - گیمفا
چرا به کانادا مهاجرت کنیم - گیمفا
چرا به کانادا مهاجرت کنیم - گیمفا
چرا به کانادا مهاجرت کنیم - گیمفا
چرا به کانادا مهاجرت کنیم - گیمفا

چرا به کانادا مهاجرت کنیم

پست گیمفا
۲۳:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
چرا به کانادا مهاجرت کنیم - گیمفا

کانادا با کیفیت بالای زندگی و طبیعت خیره کننده، رتبه بالایی را در میان کشورهای برتر جهان به دست آورده است. اگر با تور کانادا، سفری هرچند کوتاه به این کشور داشته باشید متوجه خواهید شد، با توجه به سیاست‌های مهاجرتی منعطف و گسترده، کانادا یکی از مقصدهای مورد علاقه بسیاری از مهاجران در سراسر جهان است.

دلایل قانع کننده مهاجرت به کانادا

کانادا دارای سابقه طولانی در مهاجرت است که به چندین دهه قبل باز می‌گردد و انتظار می‌رود تعداد مهاجران تازه وارد به این کشور تا سال ۲۰۲۵، نزدیک به ۵۰۰۰۰۰ نفر اضافه شود که بیشترین تعداد مهاجر در یک سال است.

اگر از خود می‌پرسید، چرا باید به کانادا مهاجرت کنم؟ در ادامه ۸ دلیل وجود دارد که نشان می‌دهد کانادا بهترین گزینه است.

  1. فرصت‌های شغلی زیاد

کانادا مدت‌هاست کمبود نیروی کار را تجربه می‌کند که با همه‌گیری کووید۱۹ تشدید شده و به پایین‌ترین حد خود رسیده است. از سوی دیگر، نرخ مشاغل خالی در بالاترین حد خود قرار دارد و کشور کانادا اخیراً نزدیک به یک میلیون شغل خالی را گزارش کرده است. در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد که مهاجرت به این کشور برای پر کردن فرصت‌های شغلی و رفع کمبود نیروی کار بسیار زیاد است.

نتایج بازار کار برای مهاجران به طور قابل توجهی در سال‌های اخیر بهبود یافته است. طبق آمار کانادا، نرخ اشتغال برای مهاجران اخیر از اوایل دهه ۲۰۱۰، ۸ درصد و درآمد در میان مهاجران اخیر ۳۹ درصد افزایش یافته است.

کانادا به عنوان یک کشور برای حفظ رشد جمعیت خود به مهاجرت وابسته خواهد بود و دولت به دلیل توانایی در تقویت اقتصاد و ایجاد شغل برای کانادایی‌ها برای مهاجران ارزش قائل است.

  1. آموزش عالی در کشور کانادا

کانادا به عنوان تحصیل کرده‌ترین کشور جهان دارای رتبه است! تحصیل در کانادا یک حق اساسی است و هر کانادایی حق تحصیل دارد. سیستم رایگان مدارس دولتی و قوانین تحصیل اجباری تضمین می‌کند که هر فرد به آموزش اولیه دسترسی داشته باشد. علاوه بر این، کانادا نسبت به بسیاری از کشورها دسترسی بیشتری به دانش دارد.

کانادا یک انتخاب عالی در بین دانشجویان برای تحصیل است. مدارس کانادا کیفیت بالایی از آموزش را ارائه می‌دهند و اغلب نسبت به سایر مقاصد تحصیلی محبوب، مقرون به صرفه‌تر هستند. تحصیل در کانادا همچنین می‌تواند به دانشجویان کمک کند تا برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

  1. مراقبت‌های بهداشتی همگانی

مانند تحصیل، دسترسی به خدمات پزشکی یک حق اساسی برای کانادایی‌ها محسوب می‌شود.

سیستم بیمه سلامت ملی تضمین می‌کند که هیچ شهروند یا فرد مقیم کانادا به دلیل هزینه‌ها از مراقبت‌های پزشکی محروم نشود. برخلاف برخی از کشورها، در کانادا، درآمد سالانه شما تعیین کننده دسترسی شما به درمان پزشکی نیست.

هر استان و منطقه برنامه بهداشتی خاص خود را دارد که محصولات و خدمات مختلفی را پوشش می‌دهد. مهاجران می‌توانند در سیستم بیمه درمانی استان محل زندگی خود ثبت نام کرده و کارت سلامت دریافت کنند. کانادایی‌ها مجبور نیستند برای اکثر خدمات پزشکی و اورژانسی مراقبت‌های بهداشتی هزینه‌ای بپردازند.

  1. جمعیت چندفرهنگی متنوع

در سال ۱۹۷۰، کانادا قانون چندفرهنگی را تصویب کرد و تعهد دولت فدرال برای پرورش یک جامعه متنوع را در قانون به ثبت رساند و به جمعیت چندفرهنگی خود افتخار می‌کند. امروزه، کانادا خانه مردمی با بیش از ۲۰۰ کشور با طیف وسیعی از نژادها، مذاهب و فرهنگ‌ها است.

یک مطالعه قبلی که توسط اداره آمار کانادا انجام شده است نشان می‌دهد که اکثریت مهاجران در کانادا احساس خوبی دارند.

  1. ایمنی و امنیت در کانادا

نرخ جرم و جنایت در کانادا بسیار کمتر از سایر کشورهای جهان است. همچنین میزان خشونت با اسلحه بسیار کمتر از ایالات متحده است. کانادا به طور مداوم در نظرسنجی‌های جهانی در مورد ایمنی، پیشرفت و کیفیت زندگی، خوب عمل می‌کند. طبق شاخص صلح جهانی، مرتباً در بین ۱۰ کشور برتر جهان قرار می‌گیرد .

چرا به کانادا مهاجرت کنیم - گیمفا

طبق گزارشات، کانادا همچنین رتبه دوم را در رتبه بندی امن‌ترین کشور برای گردشگران در سال ۲۰۲۰ دارد .

  1. نظام سیاسی باثبات در کانادا

کانادا سیستم سیاسی بسیار با ثباتی دارد و برای دموکراسی ارزش زیادی قائل است. رهبران کانادا به صورت دموکراتیک انتخاب شده‌اند و ناآرامی سیاسی در کشور بسیار اندک است. وقتی کانادایی‌ها از دولت ناراضی هستند، می‌توانند آزادانه اعتراض کنند و برای تغییر، لابی کنند یا در انتخابات بعدی حزب دیگری را انتخاب کنند.

  1. اقتصاد پر رونق کانادا

کانادا به عنوان یکی از با ثبات‌ترین کشورهای جهان از نظر اقتصادی شناخته می‌شود. در حالی که بسیاری از کشورها از اثرات اقتصادی ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ رنج می‌برند، کانادا قوی‌تر از همیشه بازگشته است. تا پایان سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱، اقتصاد کانادا بزرگ‌تر از قبل از کرونا بوده و با سرعت ۶.۷ درصد رشد کرده است.

برای حفظ رشد اقتصادی پس از بیماری کرونا، کارفرمایان به کارگران خارج از کشور برای پر کردن شکاف‌های بازار کار نگاه می‌کنند. مهاجران آینده‌نگر برای موفقیت در کانادا موقعیت مناسبی دارند.

نتیجه گیری

چرا به کانادا مهاجرت کنیم - گیمفا

در پایان، تاریخ طولانی مهاجرت کانادا و تعهد آن به چندفرهنگی بودن، آن را به انتخابی جذاب برای کسانی که به فکر مهاجرت هستند تبدیل کرده است. با اقتصاد قوی که فرصت‌های شغلی متعدد و سیستم آموزشی عالی را ارائه می‌دهد، کانادا به عنوان مکانی ایده‌آل برای پیشرفت شخصی و حرفه‌ای شناخته شده است. سیستم مراقبت‌های بهداشتی همگانی این کشور تضمین می‌کند که همه افراد با صرف نظر از درآمد، می‌توانند به مراقبت‌های پزشکی دسترسی داشته باشند. سیاست‌های آسان برای گرفتن ویزای کانادا، جامعه متنوع و استقبال کننده از مهاجر، نرخ پایین جرم و جنایت، سیستم سیاسی باثبات و اقتصاد پر رونق در کنار هم این کشور را به یکی از امن‌ترین و مرفه‌ترین کشورهای جهان تبدیل کرده است. همانطور که به آینده نگاه می‌کنیم، نگرش استقبال کننده کانادا نسبت به مهاجران، همراه با اقتصاد قوی آن، چشم انداز امیدوارکننده‌ای را برای کسانی که در نظر دارند کانادا را برای مهاجرت انتخاب کنند، ارائه می‌دهد. چه به دنبال فرصت‌های اقتصادی، یک محیط فرهنگی متنوع یا یک زندگی امن و با ثبات باشید، کانادا بدون شک دلایل قانع کننده‌ای برای مهاجرت ارائه می‌دهد.

Meme.shezAnimalsZabiollieکاکاسنگیپسر شجاع💪VEGANmehrdadPSM.O.H.3.E.NDark.Elden-LordDelsetaniمحمدامین حیدریButcher of blaviken7crystal skyB-manloghain𝗔𝗿𝗶𝗮.xd

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چرا به کانادا مهاجرت کنیم - گیمفا
چرا به کانادا مهاجرت کنیم - گیمفا
چرا به کانادا مهاجرت کنیم - گیمفا
چرا به کانادا مهاجرت کنیم - گیمفا
چرا به کانادا مهاجرت کنیم - گیمفا
چرا به کانادا مهاجرت کنیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • 🟢 دلیل ها بسیار است، اما اولویت اصلی سرمایه میباشد

    Brainiac( خداحافظ )khaste (geralt niga)AMIR WAZOWSKIYasinMeafanaSaeidollieدرخت خورده شده توسط کربی
  • هر گامز د مانی هر وی گو مانیتور هر کامز دمانی
    مانی مانی مانی مانی مانی

    Brainiac( خداحافظ )AMIR WAZOWSKIMeme.shezYasinSaeidollie
  • HannaH گفت:

    چرا به کانادا مهاجرت نکنیم: شانس های کاری بسیار پایین، تورم بسیار بالا در مقابل رقم دستمزد (البته با خودمون مقایسه نکنید، با بقیه دنیا می گم)، اقتصاد در حال رکود، هوای بسیار بسیار سرد، اجاره خانه بسیار بالا (مخصوصا تورنتو).
    پیشنهاد می شه اول برید اروپا و استرالیا. مجبور شدید برید کانادا حتما یک سرتیفیکیت فوری بگیرید که بتونید منتقل بشید ونکور و بعد از سیتزن شیپ مهاجرت به آمریکا یا اروپا یا استرالیا.

    Brainiac( خداحافظ )سوار بی نامkhaste (geralt niga)AMIR WAZOWSKIMeme.shezSina Homayounمحمدامین حیدریYasinMeafanaهوپmore
    • . گفت:

      منظورتون از شانس پایین چیه ؟ خود متن نوشته که فرصت شغلی زیاد

      Meme.shezYasinکاکاسنگی
      • GrandWarden گفت:

        خب مطمئنا کسی که این رپورتاژ رو نگارش کرده دنبال این بوده که بخواد ترافیک رو روانه سایت مورد نظر کنه و نمیاد حقایق رو برای شما بگه و همون کلیشه همیشگی آرمان شهر بی عیب و نقص خارج از ایران رو بگه.
        به هیچ عنوان منکر مشکلات و وضعیت وحشتناک نیستم ولی به طرز عجیبی مشکلاتی که ممکنه بعد از مهاجرت برای کسی پیش بیاد نادیده گرفته میشن.
        وضعیت غرب هم کلا بعد از کرونا و اختلافات جهانی در قیاس وضعیت قبلی خودشون بهم ریخته و با توجه به شایسته سالاری و رقابت عجیبی که برای یک موقعیت شغلی وجود داره، روند استخدام بسیار سخت میشه و این چیزهایی که گفته نمیشه. گذشته از اون، بیگانه ستیزی درصدی از افراد هم موضوعی که هیچ وقت بهش اشاره نشده هرچند این تعصب بیشتر به قومیت هایی نظیر رنگین پوستان آفریقایی، هندی و لاتین وجود داره تا خاورمیانه ای اما به هرحال نکته ای هست که باید بهش توجه کرد‌.

        در آخر هم اشاره کنم من خارج از کشور زندگی نکردم اما خوشبختانه انقدر گفتگو با افراد کشورهای دیگه داشتم که حقیقت امر رو بدون اینکه بخواد به خیلی مثبت یا خیلی منفی متمایل باشه بدونم.

        Brainiac( خداحافظ )AMIR WAZOWSKIMeme.shezمحمدامین حیدریYasinMeafanaZabi-MAXIMUS-هوپ
        • HannaH گفت:

          به عنوانکسی که از دوران کودکی تا الان بیش از نیمی از زندگی اش خارج از کشور خودش گذشته، توی کشورهای متنوعی زندگی کرده بهتون می گم اطلاعاتی که بهتون رسیده از پایه نادرست هست.
          بعد از کوید چیزی که. یاد شده موقعیت های جدید شغلی هست، کار کم نشده. کانادا که دچار این مشکله به خاطر ورودی بسیار بالای مهاجر کم مهارت و بی مهارت هست.
          شایسته سالاری وجود داره اما چرا شما شایسته نباشید؟ وقتی می تونید هر زمان و در هر سنی و در هر موقعیتی درسی متناسب با کاری که می خواهید بکنید (منظور دانشگاه نیست، سرتیفیکیت هست) بخونید و از دانش، توانایی و ارزش شخصی تون بهره مند بشید، برای چی نباید انجامش بدید.
          شخصا با نژاد پرستی به جز شهرهای کوچک برخورد نداشتم. مشکلی که امثرا باهاش برخورد می کنن این هست که نه می خواهن زبان کشور جدید رو یاد بگیرن، نه فرهنگش رو بفهمن و نه بهش احترام بگذارن. وقتی چندین سال ساکن مثلا فرانسه هستید اما هنوز نمی تونید یک کلمه صحبت کنید، خوب واضحا راحت ترین مسئله اتهام نژادپرستی هست.
          و اما توی غرب، نمی شه مثل ما بدون کار و با سرهم بندی پولدار شد. و مهمتر اینکه تقریبا درآمد شغلها بسیار به هم نزدیکه. من پزشک های ایرانی زیادی دیدم که نمی تونن بمونن و برمی گردن، چون پزشک در غرب شغلی مثل بقیه است. نه منشی دارید، نه اجازه دارید توهین کنید به کسی و تند حرف یزنید. پزشک باید خودش مریض رو تحویل بگیره، کارش رو انجام بده و معمولا تا دم در خروجی همراهی اش کنه. خوب واضحا خیلی ها سیستم بیماری که می شه توش به دیگران توهین کرد رو به احترام متقابل ترجیح می دن.
          کوتاه سخن اینکه هیچ چیزی حتی به شرایط ما شبیه نیست و اصلا شرایط رو با پول نسنجید.

          Brainiac( خداحافظ )GrandWarden
          • GrandWarden گفت:

            درود بر شما دقیقا تمام همون چیزهایی که گفتم رو شما هم تایید کردید دیگه. من دقیقا منظورم این بود که اگر کشورهای پیشرفته حقوق و مزایای خوبی در نظر گرفتن از اون طرف کیفیت کار در حد اعلا هم مد نظرشون هست و متاسفانه طبق شرایطی که تا الان در ایران پیش رفته خیلی ها هرجور شده میخوان کار رو سمبل کنن و به قول گفتنی بدن بره.
            در مورد اون نژادپرستی هم که خب دقیقا چهره آریایی کلیشه رنگ پوست قهوه ای لاتین و هندی رو نداره و انصافا اونقدر که هندی ها از این موضوع گله دارن نشنیدم هیچ قومیت دیگه ای با این موضوع دست و پنجه نرم کنه به خصوص سر موضوع OLD و ترفیع گرفتن در محیط کاری.
            از همه این ها گذشته حرف شما که به هرحال توی محیط بودین بیشتر از من سنده و امیدوارم هرکس هرجایی که هست خوش حال باشه چون مهم ترین چیزه.

            Brainiac( خداحافظ )
    • sarjukhe گفت:

      تورم کانادا توی ۱۰۰ سال اخیر به صورت میانگین ۳.۱۵ دهم در صد بوده و توی ۳۰ سال اخیر هم روی ۲ درصد بوده مثل هر کشور توسعه یافته دیگه ای. همه کشورها هم بعد از کرونا دچار رکود اقتصادی و افزایش تورم شدن که و نرخ بهره ها رو هم برای خرید افزایش دادن که تا آخر ۲۰۲۴ این اوضاع ادامه خواهد داشت (تورمی که داریم ازش صحبت می کنیم نهایت ۸ درصده که برای ایرانی این نرخ تورم افتخار حساب میاد در صورتی که توی کشورهای توسعه یافته یک بحرانه).

      تنها مشکلی که کشور کانادا الان باهاش دست و پنجه نرم می کنه همون مشکل مسکن و خونست که به دلیل ماجرت زیاد دانشجو توی چند سال اخیر به خصوص پسا کرونا به وجود اومده که اون هم نرخش رو یک سوم کردن و ساخت ساز رو افزایش دادن تو یک سری استان ها تا این مشکل هم حل بشه . افتصاد کانادا هم جزو ۱۰ کشور برتر دنیاست و توی چند ده اخیر همیشه رو به رشد بوده! کجاش رو به افوله:)

      من خودم فدایی هیچ کشوری نیستم ولی اگر دوستی قصد مهاجرت داره. اول آمریکا اگر تونستید(آمریکا مشخصه دیگه. هرجای دنیا برید به نظرم برای التیمیت اکسپرینس باید برید آمریکا). بعد کانادا (نزدیک ترین تجربه به آمریکا. نزدیکی مرزی به آمریکا و راحت تر شدن مسیر مهاجرت) و بعد استرالیا (به نظرم بیشتر شبیه اروپاست تا کشورهای آمریکا شمالی ولی به خاطر چند فرهتگه بودن به نظرم بهتر از اروپاست در نهایت). اروپا رو هم بخاطر نظام های اقصادیشون پیشنهاد نمی کنم و به نظرم برای ما ایرانی ها کشورهای مناسبی نیستند.

  • هوپ گفت:

    یعنی بعضی موارد دقیقا معکوس نوشته شده.در یوتیوب اونهایی که به کانادا مهاجرت کردن چه ایرانی چه خارجی دارن میگن نباید اونجا رفت چون مثل کشتی تایتانیک داره غرق میشه. و همشون هم متفق القول میگن بدترین موردش نظام پزشکی داغونش هست.مسکن و غیره بماند

  • -MAXIMUS- گفت:

    اتفاقا یکی از بدترین جاها برای مهاجرت همین کاناداست

  • Abby Anderson گفت:

    من نروژ زندگی می کنم.
    اولویت رو بذارید برای اروپا. بعد کانادا.
    با این وجود یه نکته صد درصدی بهتون بگم:
    اگر تخصص ندارید، احتمالا هیچ جا موفق نمیشید.
    ولی اگه آدم تلاشگری نیستید، قطعاً هیچ جا موفق نخواهید شد.
    این قاعده همه جا ثابته.
    چه توو شهرستان خودتون یا تهران. چه اروپا و کانادا و هرجای دنیا.

    ولی اگه متخصص یا تلاشگر باشید، اینجا ١٠٠٠ برابر بیشتر از ایران موفق خواهید شد

  • Arian گفت:

    دو سال اونجا بودم… آشغال خالص بود…

    سوار بی نامreza Assassin's
چرا به کانادا مهاجرت کنیم - گیمفا