تعداد بازیکنان Elden Ring در استیم افزایش زیادی داشته است
معرفی بستۀالحاقی Elden Ring: Shadow of the Erdtree منجر به تجدید حیات عظیم بازی در پلتفرم استیم (Steam) شده.
نکات برجسته
- Elden Ring دیروز دو ساله شد.
- پس از رونمایی کامل از DLC، بازی در پلتفرم استیم بسیار بهتر از ماههای اخیر عمل میکند.
- تعداد بازیکنان همزمان در این پلتفرم طی ۲۴ ساعت گذشته به بیش از ۱۰۸ هزار نفر افزایش یافته است.
از زمان معرفی کامل Shadow of the Erdtree، طرفداران از هیجان غوغا میکنند و Elden Ring دوباره به کانون توجهات بازگشته است.
بازی حماسی استودیوی فرامسافتور (FromSoftware) اخیراً به سومین عنوان پرفروش استیم تبدیل شده و در این هفته بهتر از ماههای اخیر عمل میکند. این بازی به تازگی از ۱۰۸ هزار بازیکن همزمان بر روی پلتفرم استیم عبور کرد.
چرا اهمیت دارد: Souls-like مورد بحث ما این هفته دومین سالگرد خود را جشن میگیرد و با گذشت بیش از دو سال از زمان عرضه، همچنان بر گفتوگوهای صنعت بازی مسلط است.
در زمان نگارش این مقاله حدود ۸۰ هزار کاربر استیم در حال تجربه بازی هستند؛ اما اوج تعداد بازیکنان همزمان در ۲۴ ساعت گذشته بسیار بیشتر بوده.
اولین باری است که Elden Ring از اوایل سال ۲۰۲۳ به بیش از ۱۰۰ هزار بازیکن همزمان میرسد. این بازی آخرین بار در ژانویه سال ۲۰۲۳ (دی ۱۴۰۱) به این تعداد رسیده بود که نشاندهنده تجدید حیات فعلی بازی است.
به طور متوسط، محصول پرفروش استودیوی فرامسافتور تا هفته گذشته بین ۵۰ تا ۶۰ هزار بازیکن معلق بود. تجدید حیات مشابهای در ماه گذشته مشاهده شد؛ اما آخرین آمار بدان معنا هستند که تعداد بازیکنان همزمان تقریباً دو برابر گشته.
به نظر میرسد محبوبیت فعلی، نتیجه مستقیم علاقه بازیکنان پس از معرفی Elden Ring: Shadow of the Erdtree است. در حالی که این بستۀالحاقی برای عرضه در ژوئن ۲۰۲۴ (خرداد ۱۴۰۳) تنظیم شده، اما بسیاری به سمت Elden Ring هجوم آوردهاند تا برای تجربه DLC آماده شوند.
برخی بازیکنان قبل از شروع چالشهای جدید در حال گرم کرد خود هستند؛ در حالی که دیگران امیدوارند برای اولین بار بازی را کامل کنند. به طور کلی، فوریه ۲۰۲۴ (بهمن/اسفند ۱۴۰۲) زمانی عالی است که به جامعه بازیکنان این محصول بپیوندید؛ از هر پلتفرمی که در دسترس دارید.
این DLC بزرگترین افزونه استودیوی فرامسافتور تا به امروز خواهد بود و داشتن حداکثر ۱۰ باس جدید و یک نقشه عظیم، برای توجیه قیمت ۴۰ دلاری آن تا حدودی کافی است.
همانطور که بازی دومین سالگرد خود را جشن میگیرد، علاقه به Elden Ring همچنان بالاست. در حالی که ممکن است دوباره به محبوبیت زمان راهاندازی خود نرسد، اما تعداد بازیکنان همزمان بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای بازیهای تکنفره در اواخر چرخه عمرشان معمول نیست.
این عنوان همچنین بیش از ۲۳ میلیون نسخه فروخته و جایگاه خود را به عنوان مهمترین محصول توسعهدهنده تثبیت کرده است.
نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
معلومه بدجوری دارن خودشونو برای این dlc آماده میکنن
فقط حیف که پیک پلیراش به ۶^۱۰ نرسید !
هر کسی نمیره الدن رینگ پلی بده.
گاو نر می خواهد و مرد کهن!
نه بابا زیادی بزرگش نکنید بعضیا هنوزم میترسن دیدی بخاطر کامنتت بازم نرفتن سمتش xd
من خودمم از سولزلایک میترسیدم.
پارسال دلو زدم به دریا دارک ۱ رو دانلود کردم.
درسته سیستمم ترکید و زایید زیر گیم. ولی ارزششو داشت.
برای dlc هست هرچند این بازی به شدت ارزش تکرار بالایی داره
اتفاقا ارزش تکرار الدن رینگ پایینه نسبت به دارک سولز ها
من خودم الدن رینگ رو ۳ بار تموم کردم و دارک سولز ها رو یک بار
الدن رینگ اینقدر سلاح و بیلد مختلف داره که می خواد برای بار چندم هم برم سمتش
البته نمی گم ارزش تکرار دارک سولز ها پایینه
اگه وقت کنم دارک سولز ۱ و ۲ رو هم می رم برای دفعات دوم و سومشون
همه دارک سولزا جای گیر دارن، سخت نه! گیری که ارزش رفتن نداره، مثلا خود دارک سولز یک بعد ارنستین و اسماگ دیگه ارزش ادامه نداره، دارک سولز این مشکل رو تو اواسطش آدم احساس می کنه، دارک سولز سه هم تو سه چهار محیط اول واقعا ارزش اعصاب آدمو نداره، الدن رینگ این مشکلو نداره
دقیقا
کلا اشتباه گرفتی
در مورد گیر و سختی چیزی نگفتم
الدن رینگ بعد از یه بار زیر و رو کردن مپ و رفتن تمام کوئستا دیگه چیزی نداره بخوای واسش ادامه بدی
چون تمام سورپرایز ها رو میدونی تمام باس های مخفی رو میدونی دانجن ها رو حفظی جایزه هایی که قراره بگیری رو میدونی
اما دارک سولز ها رو ۵-۶ بار میری واسه زدن رکورد های جدید و فرست ترای و اینجور چیزا
دارک سولز یک من قبول دارم لاست ایزالث و مناطق مربوط به نیتو از لحاظ دیزاین و روایت یه افت شدیدی میکنن ولی دلیلش بخاطر کمبود بودجه ست در واقع اون دو تا لوکیشن یه جورایی عملا ناقص موندن.
ضمن اینکه با گذشتن از این مناطق و رسیدن به Duke’s Archives روند بازی کم کم به حالت عادی برمیگرده.
دی ال سی هم که دیگه مثل بازگشت به خونه میمونه، عملا همون وایب اول بازی رو میده.
یه نکته فان هم این وسط بگم بنظرم سوای این موارد یکی از اشکالات دارک سولز ۱ گوینه، نه از لحاظ لور، نه از لحاظ موسیقی، بلکه خود باس فایتش
چه از اینکه میشه پریش کرد چه کلا مکانیزم و نوع فایت دادنش شخصا برای بنده رضایت بخش نبود.
شاید بی ربط به بنظر بیاد ولی من چیزی که در داخل فایت با گوین دنبالش بودم رو توی سول اف سیندر پیدا کردم.
دی ال سی برای بیلدای dex یا str خالص خوب بود ولی بقیه بیلدا با گاج آشنا میشدن انقدر المنتال دیفنس ها بالا بود، منطقه duke’s archive هم خودش عالی بود ولی seath در هر دو مبارزه اش دیزاینش فاجعه است، مخصوصا بریدن دمش
امروز قرار بود بازی رو دوباره نصب کنم ولی پشیمون شدم گفتم بزار dlc بازی بیاد باز بازیش میکنم کلا بازی های خوب وقتی خبری ازشون میاد دلت میخواد دوباره بازیشون کنی
منم منتظر دی ال سی هستم که بیاد و بعداً بازی رو برم
هر چند صبر برای دی ال سی یکم سخته
یکم واسه گرم کردن زوده یک ماه قبلش میرم سراغش
ملت قشنگ دارن تمرین و لول اپ میکنن 😂
بیشترش برای اینه برسن به محلی که دی ال سی آغاز میشه بماند که همونجا هم باید با موگ روبرو بشیم که خودش باس هیولاییه ، ولی ی بیلد نقطه ضعف داره که معمولا میگن بیلد بلاد واسش موثره
دقیقا همینه.
خبر از DLC که میشه آدم هوس می کنه دوباره بازی را نصب کنه.
اتفاقا منم پریروز نصبش کردم. بعد از Lie of P دارم اینو پلی میدم. اون هم خیلی خوب بود فقط کوتاه بود.
فک کنین یه لحظه این بازی کیفیت رد دد ۲ رو داشت 🙂
چی میشد واقعا
هرچند استایل هنری خودش فوقالعاده ست و ممکنه با این فضا مچ نشه اما گرافیک بازی به طوری کلی خوب نیست
الان برای گرم کردن زوده حاجی باید دو ماه یا اگه اکانت درست حسابی داری یک ماه اخر الان بری سراغش سه بار دیگه تمومش میکنی ولی دی ال سی هنوز نیومده
باید خودمونو آماده بزرگترین dlc کنیم
باندی نامکو مارکتینگ عالی ایحاد کرد و هایپ بالایی برای فروش هر چند الدن رینگ اونقدر بزرگ هست نیازی نباشه ولی خوب جانب احتیاط باید حفظ کرد چون دی ال سی ساده نیست بسته گسترش دهنده هست محتوا زیادی داره همه هم چهل دلار با حلالت باشه میدن بهش چرا چون روزی که میازاکی دیمن سولز ساخت واسه پلی استیشن سه رسانه های ژاپن بهش حمله کردن ولی این بازی تو غرب کلی سرصدا کرد اگر ژاپن میموند شاید امروز سبکی به نام سولز نبود و دارک سولزها بلاد بورن سکیرو حتی نیهو هم نبود اما پای کارت واستی دنیا عجیب و گیم پلی مشکل رو جذاب و پر از داستان های غنی از افسانه ها ملل شرق غرب تا اثار لاوکرافتی به این زیبایی و هنر نشون بدی کسی فگرشو نمیکرد سولز یه سبک بشه و همچین کامینیوتی پیدا کنه واقعا حق داره چهل دلار کار با کیفیت یجورایی سونی هم میشه تو این موفقیت سهیم باشه حالا یا با برنامه ریزی سونی یا شانسی این بازی گرفت ولی در کل اسم سونی هم یجورایی تو موفقیت سولز هست از حق نگذریم پلی استیشن در کیفیت ویدیو گیم امروز سهم بزرگی داره خیلی از اثار بزرگ یا توسط پلی استیشن ساخته شده منظور سونی یا دخیل بوده در عرضش متال گیر اویل سایلنت هیل و دیمن سولز شادو اف کلوسس که لامصب چه بازی رو پلی استیشن دو بود کلا سهم ژاپن در این صنعت خیلی خیلی خیلی سنگینه و مهم
چی میشد جرج ارار مارتین و میازاکی یه بازی سولز از اوستا و شاهنامه و داستانهای موجودات خیر و شرش خدایان باستانی یا شیاطین مختلف برای باس های بازی بسازن عجب دنیایی بشه
اولین ورودم به بازی های میازاکی با همین الدن رینگ بوده و به صورت عجیبی منو مجذوب خودش کرد با اینکه با سختیس نتونستم کنار بیام و هزارتا فارم کردن بازیو تموم کردم ولی واقعا لذت بخشه