تحلیلگر: شکست Xbox در برابر PS تصوری اشتباه از سوی گیمرها است
تحلیلگر: شکست Xbox در برابر PS تصوری اشتباه از سوی گیمرها است
تحلیلگر: شکست Xbox در برابر PS تصوری اشتباه از سوی گیمرها است
تحلیلگر: شکست Xbox در برابر PS تصوری اشتباه از سوی گیمرها است
تحلیلگر: شکست Xbox در برابر PS تصوری اشتباه از سوی گیمرها است
تحلیلگر: شکست Xbox در برابر PS تصوری اشتباه از سوی گیمرها است

تحلیلگر: شکست Xbox در برابر PS تصوری اشتباه از سوی گیمرها است

علیرضا محمدی
۲۰:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
تحلیلگر: شکست Xbox در برابر PS تصوری اشتباه از سوی گیمرها است

پس از شایعات و سپس تایید مایکروسافت (Microsoft) مبنی بر اینکه چندین نسخه انحصاری ایکس باکس (Sea of Thieves ،Grounded ،Pentiment و Hi-Fi Rush) روی کنسول‌های سونی (Sony) و نینتندو (Nintendo) عرضه خواهند شد، بسیاری از گیمرها آن را به عنوان اعتراف به شکست در رقابت کنسولی تلقی کردند. با این حال، مایکل پچر (Michael Pachter)، تحلیلگر معتبر Wedbush Securities، طی آخرین حضور خود در Pachter Factor دیدگاه کاملاً متفاوتی را به اشتراک گذاشت و معتقد بود که این موضوع، تصوری نادرست از برنامه‌های واقعی مایکروسافت است.

او گفت که شرکت سازنده ویندوز و ایکس باکس به جای کسب‌وکار کوچک کنسول‌ها، قصد دارد در تجارت بازی‌ها پیروز شود. آن‌ها می‌توانند این کار را با دنبال کردن یک استراتژی قیمت‌گذاری بسیار تهاجمی‌تر روی سخت‌افزار کنسول انجام دهند و آن را حفظ کنند؛ اما این برنامه مایکروسافت نیست. آن‌ها در عوض از محتوایی که در اختیار دارند پس از خرید استفاده خواهند کرد تا کاربران سرویس اشتراکی گیم پس (Game Pass) را به بیش از ۱۰۰ میلیون افزایش دهند.

من فکر می‌کنم توسعه و ارتقای گیم پس همیشه تأییدی بود بر اینکه ایکس باکس یک پلتفرم بوده و لزوماً به یک دستگاه خلاصه نمی‌شود؛ دستگاهی که شما را به یک مکان محدود کند. من فکر می‌کنم مایکروسافت در آینده‌ای که هیچ کنسولی وجود ندارد و همه با یک ترمینال به اینترنت و فضای ابری وصل شده‌اند و بازی های خود را استریم می‌کنند، کاملاً خوشحال خواهد بود.

گیم پس استراتژی طولانی‌مدت آن‌ها است و من فکر می‌کنم مایکروسافت خیلی زود در این صنعت تشخیص داد که آینده از آنِ فضای ابری است و اگر مجبور به فروش کنسول نباشید، بازار مخاطب شما از ۲۰۰، ۲۵۰، ۳۰۰ میلیون نفری که کنسول دارند به ۳ یا ۴ میلیارد نفری که بازی می‌کنند می‌رسد. این تمام رویکرد آن‌ها است؛ درست مثل نتفلیکس (Netflix) که می‌گوید «چند نفر تلویزیون تماشا می‌کنند؟» جواب ۴ یا ۵ میلیارد است؛ بنابراین نتفلیکس هم‌اکنون ۲۶۰ میلیون کاربر دارد.

ساتیا نادلا (Satya Nadella) معمار است و فیل اسپنسر (Phil Spencer) به عنوان ژنرال مجری استراتژی عمل می‌کند. آن‌ها در حال تلاش برای به دست آوردن ۲۵۰ میلیون مشترک گیم پس بدون کمک گرفتن از کنسول‌شان هستند.

آیا مایکروسافت برای بردن این نسل کاری می‌تواند انجام دهد؟ البته که می‌تواند؛ گیم پس را کنسل کنید و قیمت ایکس باکس را کاهش دهید. اگر آن‌ها قیمت ایکس باکس را به ۲۰۰ دلار می‌رساندند و به هر عضو گیم پس می‌گفتند ما یک ایکس باکس به قیمت ۲۰-۵۰ دلار به شما می‌دهیم، چون قبلاً برای گیم پس پول پرداخت کرده‌اید، آن‌ها از سونی می‌گذشتند. درست است که مقداری پول از دست می‌دادند، اما این کار را می‌کردند. اگر مایکروسافت می‌خواست در این نسل پیروز شود، شک نکنید برای رسیدن به آن تهاجمی عمل می‌کرد.

این چیزی نیست که مایکروسافت سعی در انجام آن دارد. آن‌ها تلاش می‌کنند با ارائه بازی به ۳ میلیارد نفر – نه به ۳۰۰ میلیون نفر – تجارت بازی را برنده شوند. این تمام رویکرد آن‌ها است و اگر بخواهم با شما صادق باشم، روش گیم پس این خواهد بود که قیمت از ۱۵ دلار در ماه به ۱۰ دلار و حتی کمتر کاهش می‌یابد و سپس با پشتیبانی از تبلیغات، خود را تقویت کند. هر بار که یک بازی را بارگذاری کنید، باید یک تبلیغ را نیز تماشا نمایید.

مردم آن را قبول خواهند کرد و مایکروسافت پول زیادی به دست خواهد آورد. افراد بیشتری قرار است بازی کنند و هزینه کمتری برای این امتیاز می‌پردازند؛ بنابراین فکر می‌کنم آن‌ها برنده می‌شوند. آن‌ها فقط برنده رقابت کنسول نیستند.

لحظه‌ای به آینده فکر کنید. شما قرار است Hellblade 2 را دریافت نمایید؛ همچنین The Outer Worlds 2 را دریافت خواهید کرد و یکی از این روزها The Elder Scrolls 6 را بازی می‌کنید؛ کل کاتالوگ Call of Duty را در اختیار خواهید داشت و قرار است World of Warcraft را به عنوان بخشی از گیم پس دریافت کنید. بله، آن‌ها به ۲۰۰ میلیون مشترک خواهند رسید و فکر می‌کنم عملکرد و رویکرد آن‌ها فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

فکر می‌کنم ادراک بازیکنان که به نظرشان مایکروسافت به سونی باخته، کاملاً اشتباه است. آن‌ها در جنگ کنسولی باختند و اگر این استاندارد ارزش شما است که باید کنسول‌های بیشتری بفروشید، خب من چیزی نمی‌توانم بگویم؛ اما اگر سوال این است که کدام شرکت سودآورتر خواهد بود، می‌گویم مایکروسافت، به اندازه ۱۰ برابر یا ۱۰۰ برابر.

تحلیلگر شکست xbox در برابر ps تصوری اشتباه از سوی گیمرها است

این در واقع برنامه‌ای برای مدتی طولانی است. ساتیا نادلا بیش از شش سال پیش گفت که می‌خواهند گیم پس، نتفلیکس دنیای بازی باشد. با این حال، رشد تجارت اشتراک در بازی تا حد زیادی متوقف شده. مایکروسافت اخیرا تأیید کرد که گیم پس بیش از ۳۴ میلیون مشترک دارد و این شامل سطح Core می‌شود که قبلاً Xbox Live Gold نامیده می‌شد.

آزمایش بعدی اضافه شدن گسترده بازی‌های اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) به سرویس اشتراکی مذکور خواهد بود. این اقدام در ۲۸ مارس ۲۰۲۴ (۹ فروردین ۱۴۰۳) با عنوان Diablo 4 آغاز خواهد شد. با آمدن Call of Duty و احتمالاً World of Warcraft، به احتمال زیاد تعداد مشترکین فعال می‌تواند بسیار افزایش یابد. با این حال، ۲۰۰ میلیون در حال حاضر مانند یک رویا به نظر می‌رسد. Michael Pachter پیشنهاد کرد که مایکروسافت باید یک دانگل و یک کنترلر را برای همه مشترکین گیم پس بفرستد تا وسوسه شوند از طریق فضای ابری بازی کنند. مشکل این بوده که رشد بازی‌های ابری نیز در حال حاضر نسبتاً کند به نظر می‌رسد.


نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

BenyaminBarsamRealnobodyسابقAhzek Ahriman (world eater )خواهان ردد3Arcix™ツ`AlishzAminHdriBabayagaImmortal SpartanRepatriateجاویدمIliyaSigmaspartanDota2killer of trolls∞Deadshot۸۸DARKSIRENmatinesfmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تحلیلگر: شکست Xbox در برابر PS تصوری اشتباه از سوی گیمرها است
تحلیلگر: شکست Xbox در برابر PS تصوری اشتباه از سوی گیمرها است
تحلیلگر: شکست Xbox در برابر PS تصوری اشتباه از سوی گیمرها است
تحلیلگر: شکست Xbox در برابر PS تصوری اشتباه از سوی گیمرها است
تحلیلگر: شکست Xbox در برابر PS تصوری اشتباه از سوی گیمرها است
تحلیلگر: شکست Xbox در برابر PS تصوری اشتباه از سوی گیمرها است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • کمپانیی در حد ماکرو میدونه داره چی میکنه
    با همون پادکست خورد تو برچک خیلیا
    همین سی بیاد کلی سود داره

    BarsamReal(the BOY)LM-bingoLeper KingMmdAminHdriکارمند خستهollie✧ℳ๑ђѧ๓๓α∂ℜєzą✧جاویدمDota2more
    • Babak گفت:

      واقعا اینقدر براتون مهمه ک کدومش برده یا باخته
      دارین قضیه رو ناموسی پیش میبرین
      اینقدر تعصب روی چیزی خوب نیس
      پ ن: میدونم زیر نظرم مینویسن فقط در حد ی کل کل ساده اس وگرنه برامون مهم نیس

      بهبود فریباBarsamRealسپهرLeper KingMmdخواهان ردد3aliDementorDANTEکفتر گیمینگmore
    • چرا باید به xbox اعتماد کرد!؟
      سالی ۱۰۰ میلیون گوشی فروخته میشه
      پلی استیشن ۵ فقط ۵۰ میلیون تونسته بفروشه از اولی که اومده حالا تو حساب کن بیای ازین پتانسیل استفاده کنی بقیه سازنده ها گوشی میسازن تو از صفحه نمایششون استفاده میکنی xbox رو میاری جلو چشماشون.طرف میاد میبینه ایول چه خفنه برم کنسول هم بخرم تا لذت ببشتری رو ببرم
      اونجاس که xbox هم کنسول میفروشه هم پلیر جذب اکوسیستم میکنه 🙂

      بهبود فریباBarsamRealAlireza(the BOY)LM-bingoNimaRICKArcix™ツ`K1o0ashil0oDANTEmore
  • یک درصد هم به چرت و پرت های این آدم به اصطلاح تحلیل گر اعتماد نکنید !!
    این همونی بود که می گفت پلی استیشن ۵ ، ۲۰۱۸ میاد !
    این همونی بود که می گفت بعد از کنسول های نسل ۷ دیگه کنسول نداریم !
    این همونی بود که ….

    BarsamRealسپهرخواهان ردد3RICKDANTEکفتر گیمینگجاویدمAmirgamerSigmaspartanPurpule rainmore
  • Homayoun گفت:

    مایکل پنچر یکی از ۱۰ تا حرفش ۱۱ تاش اشتباه بوده(تیکه انداختم یعنی کلا از رو معده حرف زده)

    BarsamRealMetagamesTahaic
  • تنها کنسولیه که برای تجربه انحصاریاش نیاز به داشتن کنسولش نیست

    BarsamRealخواهان ردد3کفتر گیمینگBrainiac( خداحافظ )IliyaPurpule rainTahaic
  • Young boy گفت:

    خودش داره اشتباه تحلیل می‌کنه وقتی خود ساتیا نادلا میگه در رقابت کنسولی از دو رقیب خود عقب تریم و رک و پوست کنده میخوایم برای سونی و نیتندو ناشر بشیم این دیگه چی میگه!!

    BarsamRealDANTEBabayagaArshia.1کفتر گیمینگIliyaXbox loverDota2∞امیرحسینmore
  • شکست از لحاظه تعداده کنسول اره اما از لحاظه سود دهی دقیق مشخص نیست که ایکس باکس شکست خورده یا نه امیدوارم ک شکست نخوره چون به ضرره همه گیمراست رقابت نباشه خوب نیست

    BarsamRealMetagamesTahaicزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )Dirtyomnic
  • Fel lord گفت:

    مایکروسافت سالها است که در بازار کنسولی شکست خورده. سخت افزار اکس باکس صرفاً یک آپشن برای تجربه عناوین مایکروسافت است. یا صرفاً کسانی که اکس باکس رو می‌پسندند یا به دنبال راه های اقتصادی برای تجربه عناوین ویدیو گیم هستند.

    کنسول اکس باکس باقی خواهد ماند اما تا کی معلوم نیست. مایکروسافت صرفاً به دنبال درآمد بیشتر از گیمینگ‌ هست و در این مسیر قرار داره. مدیران اکس باکس صرفاً سرایدار این بخش هستند. هیت مدیره مایکروسافت فقط پول رو می‌بینه و با وجود سرمایه‌گذاری کلان در صنعت گیمینگ‌ دلیلی ندارد که محدود به پلتفرم کنسولی خودشان شوند.

    KingTahaic
  • از لحاظ فروش میتونیم بگیم ولی کاربران ایکس باکس هم رضایت دارند درست مثل کاربران پی اس از پلتفرم خودشون،ربطی به سازگاری داره،بازی rpg و ریسینگ،شوتر خوب میخوای ایکس باکس داستانی اکشن ادونچر مبخوای پی اس user interface هم که کاملا سلیقه ای،هر کسی حتما دلیلی داشته که ایکس باکس خریده،کم هم نیستن،از لحاظ فروش بله میتونیم بگیم شکست خورده ولی حداقلش فنای خودش رو که کم نیستن نگه داشته!سرویسش معرکس و بازی هاش هم اوکین ،مشکلش کمبود انحصاری در ژانر های مختلف هست،و پشتیبانی کم از طرف استودیو های ژاپنی،همین کپکام بخاطر عدم فروش زیاد سری مانستر هانتر استوریز رو کلا برای ایکس باکس عرضه نمیکنه(چه دو و یک )و مگامن بتل نتورک لگاسی کالکشن و ace attorney the great chronicles هم منتشر نکرد رو ایکس باکس،کنسول میگیری بازی کنی،

    kamyar _Authentic IranianDustyTahaicBAHRAMViboroLeper KingA0seyed0Anoobe pirGOD OF WAR 3Brainiac( خداحافظ )
    • Homayoun گفت:

      شوتر خوب یعنی هیلو ردفال و کراس فایر؟یا استالکر؟
      اگه اکشن ادونچر خالص میخوای
      اگه شوتر سوم شخص میخوای
      اگه هک اند اسلش میخوای
      اگه روگ لایک میخوای
      اگه ترس و بقا میخوای
      اگه ورزشی میخوای
      اگه پلتفرمر میخوای
      اگه میخوای کاتالوگ سولزلایکت تکمیل باشه (بلادبورن و دیمنز سولز)
      اگه اکشن RPG و JRPG میخوای
      اگه بهترین ریسینگ شبیه ساز رو میخوای
      باید پلی استیشن بخری
      تنها ضعیف پلی استیشن در حال حاظر شوتر اول شخصه

      o0ashil0oIliyaLeper KingDota2DanganronpaTomjonathan reidMetagamesTahaicMr abd
      • متین گفت:

        خیلی ببخشیدا ولی تو همونی نبودی که چپ و راست میگفتی خودم ایکس دارم؟ الان منتظری جیم برا خامه مالی هات یدونه پی اس پرو بت بده؟
        پرو رو برات گذاشته کنار تا بیای🤣🤣🤣

        درخت خورده شده توسط کربیLeper King
      • Tahaic گفت:

        بله شوتر خوب یعنی هیلو (: کاری نداره بقیه کمپانی ها یه شوتر اول شخص متا ۸۷ بدن بازی کنیم تازه میگیم کاری به نسخه های ۹۷ نداریم

        o0ashil0o.Brainiac( خداحافظ )IliyaLeper KingDota2DanganronpaTom
      • بله شوتر خوب یعنی هیلو و استالکر و…
        دوتا حرف درست میزنی بقیه رو چرت مینویسی مثلا نفهمیدیم؟
        پلتفرمر؟پلتفرمر؟
        بهترین شبیه ساز ریسینگ؟
        ورزشی؟
        اشگال نداره حالا که جیم رایان رفت ولی با مدیر بعدی در سریع ترین زمان برات یه پی اس فایو پرو میفرستن با بهترین پلتفرمر و بهترین شبیه ساز ریسینگ
        خداوکیلی اینجوری ننویس مثلا ترول نیستی به اتزیو بدبخت گیر میدن اون حداقل اگه ترول میکنه یه ایموجی خنده و دلقکم میذاره تو که خودتم جدی میگیری
        جوابتم دوستان دادن یه سریم به دیسلایکات بزن

        Tahaic
        • Homayoun گفت:

          هیلو که یه بازی متوسط بود کمپینش و مولتی پلیر هم دد شده استالکر هم پیامتو شات گرفتم وقتی عررضه شد میبینمت
          بله پلتفرمر
          آستروبات_سک بوی_ رچت اند کلنگ
          بهترین شبیه ساز ریسینگ حال حاظر که گرن توریسمو برو مقایسه دیجیتال فاندری رو ببین
          یه سری به پلیرای فورزا موتور اسپورت بزن تو استیم با درصد رضایت ۳۰ و همینطور هنوز تعداد پلیراشو اعلام نکردن انقدر فاجعه بوده
          ورزشی هم ام ال بی شاو
          درضمن اگه دیسلایک های فیک اینجا برام مهم بود کلا اکانت نمیساختم kid عزیر

          Tahaic
          • باش متوسط بود
            اسکرین بگیر وقتی عرضه شد توی یه سایت اپلود عکس اپلود کن توی پست نقد و نمراتش بفرست
            سک بوی که همین فن های سونی هم خودشون قبول داشتن رو به افول بوده میتونی تاریخچه پیام هام رو ببینی(اخراش) همون سری بانجو کازویی بقدری پلتفرمر سرگرم کننده ایه که استرو بات رو که هنوز انقدر جدیده رو میبره،فقط رچت
            بعدشم ایکس باکس که سری اوری و سوپر لاکی تیل رو داره
            اتفاقا دیدم هم از دیجیتال فاندری رو دیدم هم از کانال های دیگه،و خیلی جاها فورزا موتوراسپورت برتری داره و خیلی جاها هم برعکس
            در ضمن توی اون لیستی که برای گرفتن پی اس ۵ پرو اماده کردی بودی ضعف پلی استیشن توی ریسینگ ارکید رو نگفته بودی نمیدونم چرا
            برای ورزشی هم حداقل یخورده تحقیق میکردی بعد همچین بازی رو میوردی
            درسته همه دیسلایک هات فیک

            Tahaic
          • Tahaic گفت:

            به بازی متا ۸۷ اونم شوتر نمیگن متوسط کوچولو

    • o0ashil0o گفت:

      قبلنا شاید ولی الان فقط ریسینگ شاهکار میخواین ایکس باکس، شوتر شاهکار؟؟ آر پی جی شاهکار انحصاری؟ والا ما که چند نسله ندیدیم البته اگه هیلو اینفینیتی و استارفیلد رو شاهکار بدونی حرفی ندارم

      Leper Kingjonathan reidTahaickamyar _Authentic IranianHomayounDustyRedm0ndy.xbox
    • AMIN-PASHA گفت:

      من چندتا از دوستان این نسل ایکسباکس خریدن، و همشون هم دلیل این کار این بود که توانایی خرید بازی های ps رو نداشتن و گفتن با یه پول کم میتونیم گیمپس بگیریم و ارزون تر بازی کنیم،
      هیچکدوم به خاطر علاقه نرفتن به طرف ایکسباکس
      ۴ نفر بودن و الان یکیشون باز برگشته به سمت ps و دو تاشون هم میگن احتمالا اکسباکس بفروشیم و برگردیم سمت ps

      TahaicsailDanganronpa
  • ولی جدا از پیام پایینم که کلا جدا بود از حرف های این اقای تحلیلگر متن رو یلحظه بخونید،چرت محضه😂😂بند چهارم رو ببینید😂تحلیلگر

    Dota2گیمری عادیTomTahaicA0seyed0ABrainiac( خداحافظ )
  • 🔷️((آیا مایکروسافت برای بردن این نسل کاری می‌تواند انجام دهد؟ البته که می‌تواند؛ گیم پس را کنسل کنید و قیمت ایکس باکس را کاهش دهید. اگر آن‌ها قیمت ایکس باکس را به ۲۰۰ دلار می‌رساندند و به هر عضو گیم پس می‌گفتند ما یک ایکس باکس به قیمت ۲۰-۵۰ دلار به شما می‌دهیم، چون قبلاً برای گیم پس پول پرداخت کرده‌اید، آن‌ها از سونی می‌گذشتند. درست است که مقداری پول از دست می‌دادند، اما این کار را می‌کردند. اگر مایکروسافت می‌خواست در این نسل پیروز شود، شک نکنید برای رسیدن به آن تهاجمی عمل می‌کرد.))
    .
    🔶️ خب این داداش ما خواب و رویا زیاد میبینه و زیاد تحویلش نگیرین ، مخش تاب داره یکم (خب با این روش تو که سهامدارا باید برن دنبال نون خشک )…
    .
    🔲. عرضه بازیا رو ps هم به معنای باخت و پرچم سفید و اینکه ریر میخواد بازیش رو ps5 منتشر خوشحال تره تا زمانی که رو پلتفرم خودش میخواست معرفی شه …نیست به معنای :
    پول ، پول ، پول
    هست حالا تو بیا خودتو بکش که نه ببین بازی سرویس محور ارزش نداره ، یا چمیدونم : ما نیازی به ایکس باکس نداریم ، هل دایورز پلیراش رفته و بالا براش امضا جمع xbox پلیرا فقط نمیدونم عمه ما بود استارفیلد امضا جمع کرده بود….
    هدف سونی و مایکروسافت از بخش های ps و xbox ؛ پوله ، حالا تو بیا از ارزش معنوی هنر و اینا رو بکش وسط تا هیتری و فنبویی‌ات رو ماسمالی کنی و تهش برای منطقی شدن بگی : نه ببین اینا حقیقته من میگم شما چرا انقد دیس میدین یا طرف میدونه هیتر حالص و فنبویه نوشته : چرا من هرچی کامتت میدن دیس میدن…..
    🔶️ البته تو وقتی خودتو برای شرکت ها به آب و آتیش میزنی یجورایی داری ازشون تشکر میکنی چون اونا هم خودشونو برای پولی که تو جیب تو هست به آب و آتیش میزنن…..

    Iliyakamyar _Authentic Iranianگیمری عادیo0ashil0oAshen undead the bearerTahaicARSHIAAAAgod of warnoobe pirBAHRAMmore
    • o0ashil0o گفت:

      داداش گلم آخه مگه دیونن گیم پسی که تمام افتخار این یکی دو نسلشون هست رو کنسل کنن و قیمت ایکس باکس رو ۲۰۰ تا بذارن 😁 بعد بگن بردیم واقعا خودت خندت نمیگیره به این روش؟یا به کل ۴۰&50 میلیون کاربری که دارن کنسول رو ۲۰ تا ۵۰ تا بدن یعنی کمتر از قیمت یه بازی😁 اونم به دلیل اینکه لطف کردن و چند وقتی مفت و مجانی گیم هاشون رو رو گیم پس پلی دادن اتفاقا باید بگن شماها که گیم پس داشتین چون خیلی بهتون حال دادیم ۲۰۰ تا بدین اون بنده خدا هایی که نداشتن ۲۰ تا بدن 😁 شاید هم بگن اونایی که گیم پس داشتن بیان به اضافه کنسول و چندتا بازی روش یه ۲۰۰ دلاری هم کادو بگیرین که ما خوب خوب اول بشیم 😜خدا رو شکر طرف فقط تحلیل گره و کاره ای نشده 😂
      در آخر کاش همه فن های ایکس باکس مثه شما منطقی به همه چی نگاه میکردن

      پوBrainiac( خداحافظ )Tahaic
  • Souls/god گفت:

    حرفاش بد نبود.من به شخصه هم ps5 دارم هم xbox s و اگه بتونم نینتندو هم بعدا میگیرم که از هر سه نوع لذت ببرم فن هیچ کدومشون هم نیستم.هر کدوم مزایا و معایبی دارند.ولی طرح ارتقا گیم پس عالیه فکر کن با مبلغ ناچیزی به چه بازی هایی کقل دیابلو ۴ و ….دسترسی داری اونم اصلی نه هکی و ….همین اصلی تو سونی ۷۰ دلار آب میخوره.اونی که میگه ایکس باکس خدای جنگ نداره و ….جوک میگه.بازی های گیم پس هم کم نیست حتی کم حجم هاش هم خیلی درگیر کننده.من خودم تا ایکس باکس نگرفته بودم فن سونی بودم.ولی از وقتی گرفتم میبینم نه ایکس باکس و گیم پس هم خدایی خیلی خوبه.مایکروسافت به این راحتی جا نمیزنه و این هم برای طرفدارای خودش بهتره هم سونی.چون رقابت حفظ میشه و خلاقیت نشون دادنشون کم نمیشه و قیمت ها منطقی تر میشه.با آرزوی خوش حالی برای همه گیمرهای عزیز🥰

    sailTahaic
  • Homayoun گفت:

    اسپم:
    گوشه ای از تحلیل‌های مایکل پنچر
    من خودم امیر گامه شو رو لیکر و تحلیلگر معتبرتری نسبت به مایکل میدونم💀

    https://gamefa.com/404643/ps5-will-have-more-tflops-than-xbox-one-x-sony-and-microsoft-are-in-a-tflops-race-michael-pachter/

    https://gamefa.com/347509/%D9%85%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D9%84-%D9%BE%DA%86%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D9%84%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%85-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C/

    https://xtland.com/video-game/3454-%D9%85%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D9%84-%D9%BE%DA%86%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-the-elder-scrolls-6-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2017-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF-%D8%B4%D8%AF.html

    SaeedMetagamesTom
  • noobe pir گفت:

    بچه ها اینقدر دیس ب یانگ بوی ندین،این جوون داره ی سبک زندگی جدید رو ب ما نشون میده،اونم اینه ک بدون مغز میشه خوشبخت بود و حتی گیم هم زد و تحلیل بازی کرد

    DanganronpaTahaic
  • siavash گفت:

    آره داداش ما اشتباه میگیم ایکس باکس پلی استیشنو شکست داده خخخخخخخ

    sailKingSaeedگیمری عادیo0ashil0o.ODENobodyLeper KingA0seyed0Amore
    • Julius Ceasar گفت:

      اینکه ایکس‌باکس شکست خورده باشه در حالیکه هیچ وقت ایکس‌باکس نداشتی و نداری و نخواهی نداشت چه سودی می‌بری که اینطوری خوشحالی می‌کنی ؟ به ارزش برند سونی افزوده میشه ؟ سهام سونی رو به نامت میزنن ؟ قدرت کنسول پلیستیشن بیشتر میشه ؟ شاید مایکروسافت عقب تر باشه تو بخش کنسولی اما در سایر بخش ها و در کل آینده متعلق به مایکروسافت حتی اگه ناشر کامل بشه چون انقدر ایپی بزرگ داره که بتونه کامل بازار رو قبضه کنه اما اینم بگم بلاخره دوران کنسول ها به سر میرسه نمی‌دونم کی اما بلاخره از راه میرسه و اون موقع همه چی محتوا میشه

      noobe pirsailKingjonathan reidSaeedTom
      • Saeed گفت:

        تفکرات دختر گیمر😂دقیقا اونم مثل تو میگفت تا چند سال اینده کنسولی وجود نداره و همه چی کلاود میشه و مایکروسافت از سونی صدها پله جلوتر میزنه و هزاران چرت و پرت دیگه.یطوریم حرف میزد انگار خودش تعیین میکنه اینده چه شکلی پیش بره🙄

    • Saeed گفت:

      تفکرات ایکس باکس فنای محترم😁

  • اونی که سهام و ارزشش به بالاترین حد ممکن تاریخ خودش رسید اکس باکس بود و اونی که ۱۰ میلیارد دلار تو همین چند روز ارزشش پایین اومد پلی استیشن بود یعنی شکست Xbox در برابر پلی استیشن فقط یک توهم از طرف طرفداران تعصبی و خردسال سونی هست

    اونی که شکست خورده پلی استیشن هست که در حالی مایکروسافت از همین الآن آماده ورود به زمانی که صنعت گیم تمام کلاد محور و بر پایه سرویس های اشتراکی شده هست ولی سونی از این لحاظ تو زمین بازنده هستش

    همین کندی کراش و ماینکرفت و کالاف اکس باکس از کل گیمای تاریخ سونی روی هم بیشتر مخاطب و پلیر دارن

    sailKingSaeedTahaicTom
    • Saeed گفت:

      والا ما یادمون میاد قبل اینکه اکتیویژنو بخرن همتون میگفتین اکتیویژن تک به تک بازیاش شته اصلا رو کنسولتون کسی بازیش نمیکرد کالافو ملت رو پلی استیشن عین چی کالاف میزدن و در موردش صحبت میکردن حالا که یه اکتیویژن گیرتون اومده کل بازیاش یدفعه ای شاهکار صنعت گیم شدن؟فکر کردی چون سهام سونی اومده پایین دیگه کامل تو رقابت کنسولی شکست خورده؟سونی ای که من و بقیه میشناسیم حالا حالاها امیدشو از دست نمیده حالا بشین و گریه کن و منتظر شکست سونی هم نباش🫠

  • Dastan گفت:

    فکرش کن یکی میلیارد باشه بعد کسی پولش رو از باباش میگیره میاد در مورد نحو پول در آورد میلیاردر نظر بده و بگه این اشتباه هستش
    اندر حکایت فن های سونی
    مرد حسابی مایکروسافت اگر میخواست برنده کنسولی بشه بجای اکتیویژن میرفت راک استار رو میخرید ,

    sailKingDanganronpaSaeedTahaic
    • Saeed گفت:

      راکستار خودشو بفروشه؟😅واقعا خواب دیدی یا چیزی زدی که داری این حرفو میزنی؟هفت جد سونی که من فنشم هم نمیتونه راکستارو بخره با اینکه پولشم داره فکر کردی شرکتی مثل راکستار با اون قدمت و کلی افتخارات سهامشو بفروشه به یه شرکت دیگه که نمیتونه درست مدیریتش کنه؟

  • Kratos گفت:

    فعلا که کاملا باخته مثل چندین نسل های قبل، این نسل هم پلی استیشن قطعا برندس

    KingDanganronpa∞Metagamesزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )kamyar _Authentic Iranianگیمری عادیRedm0ndy.xboxHomayounHaj_Hosseinmore
  • Lone_wild گفت:

    هرسه Xbox و PlayStation و Nintendo بهترین کنسول های تاریخ ساختن. از نینتندو میکرو ps1 ps2 Xbox 360 … همشونو داشتم و پلی کردم ولی متاسفانه تو کشوری بدنیا اومدم که نمیشه ps5 یا نینتندو سوویچ یا Xbox داشته باشم !

    KratosSouls/godزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )TzzzT23گیمری عادیRedm0ndy.xboxDustyLeper KingTomTahaicmore
  • . گفت:

    ایکس باکس شاید کنسولی باخته باشه ولی توی کلود و سرویس گیم پس برنده شده نمونه ش هم توی گیم پس دیدم همین دیروز دد ایلند ۲ اومد روی گیم پس یا بازی دد اسپیس ریمیک الان روی گیم پس ولی ps خبری نیست قراره دیابلو هم بیاد توی سرویس ایکس واقعا پلی نابود کرده

    Danganronpaamin yz250kamyar _Authentic IranianRedm0ndy.xboxgeraltTahaicARSHIAAAASina.ssnoobe pirBAHRAM
  • Phoenix گفت:

    حالا کاری ندارم این بشر چرت و گرت زیاد میگه ولی خب مسیرشون از قبل جدا شده بود الان بیشتر جدا شده

  • god of war گفت:

    قبلا ها به کسانی می گفتن {تحلیلگر} که نهایتش یکی دو تا اشتباه داشته باشن
    این دوستمون ۳ عدد پیش بینی درست نداره هر چی می گه برعسکش اتفاق می افته

    Kratos∞Tom𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰زیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )TzzzT23گیمری عادیRedm0ndy.xboxBrainiac( خداحافظ )o0ashil0omore
  • . گفت:

    مایکل پچر ؟! تحلیلگر معتبر ؟! 🤣

    Kratos∞𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰گیمری عادیo0ashil0oLeper KingHaj_HosseinTomTahaic
  • “اگر این استاندارد ارزش شما است که باید کنسول‌های بیشتری بفروشید، خب من چیزی نمی‌توانم بگویم؛ اما اگر سوال این است که کدام شرکت سودآورتر خواهد بود، می‌گویم مایکروسافت، به اندازه ۱۰ برابر یا ۱۰۰ برابر”

    نه ببین فن بوی های سونی در ایران نظر دیگه ای دارن

    Tom.
    • . گفت:

      سطحک کسی که داری از دکلش بالا میری و کارشناس میدونیش مایکل پچره که به پی سی گیمر ها میگفت نژاد پرست !
      یا میگفت مایکروسافت با کیمپس موفق نمیشه !
      عملا داری گل به خودی میزنی با دفاع از این بشر 😂

      Danganronpa∞TahaicTom
  • شکست چجوریه؟ شاخ و دم داره؟
    پلی استیشن ۳ برابر ایکس باکس داره میفروشه دو نسل قبلی پایاپای بودن

    .Danganronpaگیمری عادیRedm0ndy.xboxo0ashil0oTom
  • Tom گفت:

    انگار داشتم یه کامنت طولانی از سیروس رو میخوندم 🤣

    𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰زیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )TzzzT23Rezaگیمری عادیRedm0ndy.xboxo0ashil0oHaj_HosseinAmsc
  • o0ashil0o گفت:

    خخخخ جنسش خوب بوده اوکی میدونیم ایکس باکس رو دوست داری ولی ۴&5 میلیارد مخاطب گیم پس؟ 😂 آخه دادا کل جمعیت زمین رو حساب کردی؟ باشه به زن و مرد و بچه و پی و جوون میگیم گیم پس بگیرن که ایکس باکس برشکست نشه
    تحلیل عین تحلیل تحلیل گرای تو گیمفا بود اگه اسم یارو رو نمیدیدم فکر میکردم سیروس، ردموندی یا بقیه اساتید گیمفا نوشتنش

    TzzzT23گیمری عادیRedm0ndy.xboxTom
    • Tom گفت:

      کره زمین ۷ میلیارد نفر جمعیت داره
      ۵ میلیاردش میرن گیم پس میخرن 🤣 کاملا منطقی
      اون طرف میگه اگه ماکروسافت میخواد تو کنسول از سونی جلو بزنه کنسولو ۵۰ دلار بفروشه 🤣 هیچی از سود ضرر نمیدونه

      Kingگیمری عادیRedm0ndy.xboxo0ashil0oBrainiac( خداحافظ )
  • sorena گفت:

    کامنت ها رو ببین جان تو! طرف رو اسمش بزنی تو یک دهه فعالیت دوتا حرف که درست باشه نزده اونوقت میاد میگه این آقا چرت گفته! خوب حالا فرض کنیم که چرت گفته ، تو تحلیلت چیه؟. این آقا هم حرف خاصی نزده چیزی که فکر میکنم ساده لوح ترین ها (کور متعصب ها نه) ساده ترین گیمر ها هم میتونن متوجه اش بشن رو گفته! یک چیز واضح. ماکروسافت خیلی آینده نگرانه تر از چهار تحلیل دبستانی که تو سایت میبنید به این صنعت نگاه می‌کنه و چنین دیدگاهی فقط از پس ماکروسافت و امثال اون بر میاد.
    ماکرو یک کمپانی نرم‌افزاری هست و آینده ی این صنعت رو هم در همین میبینه که با روند و رشد تکنولوژی کاملا درست و دقیق هست…
    کنسول ها چندین نسل هست که از ۱۸۰ میلیون فراتر نرفتند اما بازیی هایی وجود دارن که از تمام این پلتفرم ها بزرگ ترند باید بستری ساخت که سایر بازی ها هم بتونن به دست افراد بیشتری برسن و در این راه ماکروسافت هم جلو تر هست و هم بهتر از بقیه اس، چون اصل وجودش بر همین اصول بنا شده…

    Danganronpa∞Ali.B𝑆𝑖𝑙𝑘𝑆𝑜𝑛𝑔3doTahaicعموی دلها (در شوک ناقلا بودن عمو فیل)DUDEAAACERezamore
    • AAACE گفت:

      حق!
      جوری تحلیل و نظر میدن که حتی نمیتونی به خودت اجازه بدی جوابشونو بدی.
      بعد جالبشم اینجاست که خیلی ها هم باهاشون موافقن و لایک میکنن بعد به یه همچین نظراتی مثله شما دیسلایک میدن.

      .∞justgamexb3doTahaicTomsorena
      • sorena گفت:

        فرض کنیم کامنت من یک میلیون دیسلاک، و کامنتی که می‌گه این آقا غلط کرده ، یک میلیون لایک خورده. آیا این موضوع باعث تغییر این واقعیت که کنسول ها بعد سه نسل هنوز نتونستن آمار نسل ششم رو بشکنن میشه؟؟ این که سونی صد میلیون کنسول بفروشه آیا باعث پیشرفت اون میشه ؟ وقتی می‌دونیم که روند ساخت بازی ها طولانی تر شده و هزینه های تولید بازی ها بشدت افزایش پیدا کرده آیا فروش صد میلیونی کنسول که با بیست سال پیش فرقی نکرده و حتی کاهش هم داشته باعث ثبات اقتصادی سونی در دراز مدت میشه؟ نه خیر نمیشه . اینو چهارتا بچه دبستانی و دبیرستانی احتمالا متوجهش نمیشن اما کسی که متوجه اش میشه می‌دونه که آینده به این شکل باقی نمی مونه.
        سونی صد میلیون کنسول می‌فروشه اما اکثر اونایی که کنسول دارن فعال نیستن و سود زیادی ندارند از طرفی بازی هایی هستند که بسیار سود دهی زیادی دارند . الان وار زون موبایل پنجاه میلیون پیش ثبت‌نام داره به محض انتشار امارش به بالای صد تا صد پنجاه میلیون می‌رسه!! این موفقیت هست نه روشی که بیست ساله داره درجا میزنه و هیچ رشدی نکرده.
        آینده ی صنعت گیم اینطور هست که بازی ها رو تا جای ممکن با روش های مختلف در دسترس افراد بیشتری قرار بدن و این اتفاق می‌افته و ماکروسافت هم در این زمینه پیش رو تر هست. سونی هم در همین مسیر میخواد حرکت کنه حالا یه عده سرشون رو بکنن زیر برف و فکر کنن همه چیز همینطور باقی میمونه.

        Leper KingRezasail.AAACE∞Ali.Bjustgamexb3doTahaicmore
    • sail گفت:

      یه دونه منطقی خودتی داش گلم،چش بسته لایکی🌹🙏❤️

      Leper Kingsorena
  • دو تا مقوله جدا از همه همه اینا برمیگرده به بازی با کیفیت خوب داریم میبینیم بازی با کیفیت طرف هفتاد دلار واسش میده درسته ارزونی قیمت گذاری نصف رقیب جواب میده ولی کوتاه مدت اینم باید دید پلی استیشن یک کالکشن از انحصاری های با کیفیت داره که تا الان هر کاری کرده ماکروسافت نتونسته طرفداراش از پلی استیشن بکشونه اینور طرف بخاطر گاد اف وار قید همه چیو میزنه نشون دادن وفادار هستن بهش در هر صورت خیلی خیلی هزینه کرده ماکروسافت شایدم از این به بعد برنده شد من امیدوارم کیفیت فقط از بین نره یادمون باشه هیچ ناشری نمیاد واسه سرویس اشتراکی دویست میلیون به بالا هزینه بازی کنه از اونورم ببینیم اخه

    گیمری عادی
  • AMIN-PASHA گفت:

      اینطوری بگم، الان مایکروسافت با اینهمه خرج کلانی که برا خرید  کمپانی های دیگه کرده  در بحث سخت افزار نمیتونه تغییری ایجاد کنه ( که مثلا  طرف ps5 رو بفروشه بره xbox بگیره)
    اگه مثلا تو دوران x360  بود با اینکار احتمالا کمر پلی‌استیشن رو میشکست، ولی الان چون سالهاست که  بالای ۷۰ درصد فروش بازیا دیجیتالی هست و اکثرا دیجیتالی میخرن، الان فکر کن طرف ps3, ps4, ps5 داشته و الان بالای دو سه هزار دلارخرج اکانتش کرده، بنظرتون الان میاد که بیخیال اینهمه پول و بازی بشه و بیاد از صفر رو xbox شروع کنه، هیچکس همچین کاری نمیکنه، شاید همون یکی دو درصد بتونه تغییر تو پلتفورم گیمر ها بده،

    Danganronpa3doTahaic
  • AMIN-PASHA گفت:

    در مورد بازی های مایکرو که کیفیتی در حد بازی های سونی ندارن،
    علتش همون روز اول تو گیمپس قرار گرفتنه
    الان اکثر پلییر های ایکسباکس گیم پس بازی میکنن و برا بازی پول نمیدن، مایکرو هم میبینه بازیشون فقط رو گیمپس بازی میشه و فروش خارجی نداره، واسه همین نمیاد مثل سونی هزینه ی چند صد میلیون دلاری ربزاره برا بازیاش، نتیجه این میشه که هزینه ی کمتر برابر با کیفیت کمتر میشه،
    سونی هم اگه قرار بود. مثلا اسپایدر من ۲ رو روز اول تو پلاس بزاره، قطعا نمیومد مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار برا ساخت بازی هزینه کنه،

  • Mono and 6 گفت:

    اینا اشتباهن فقط حرف عباس آقا پی اس باز درسته

  • sail گفت:

    این شرکت توشیبا نمیدونم پاناسونیکه،نمیدونم چیه ژاپنیه،که جرات نمیکنی اسمشو بیاری،اول خودش و سهامداراش مایکروسافت و سیاستهاشو،تا میتونن هیت میکنن و میکوبن،بعد چند سال تازه میفهمن عجب راست میگفته ها،خودشون رو سنجاق میکنن بهش،ازش تقلید میکنن،مثه همین اوردن بازیها رو ویندوز،یا فلان سیاست یا تقلید ناقص از گیم پس ووو…از خودشون که ماشالله خلاقیت ندارن فقط اول مسخره،بعد چند وقت تقلید..اگه خلاقیت داشت که ال جی و سامسونگ نو پا در اون زمان،بخش ال ای دی و موبایل بازار سونی ،ببخشید پانا و توشی،بود رو از چنگشون در نمیورد،فقط ادعاشون با س ن خ ر ن ر رو پاره میکنه،بیخود نیست ابر شرکت دنیا شدن،ابر صنعت و ابر قدرت دنیا هستن،حالا یه عده کم تجربه بگم چی بگم بر نخوره،…نه اکثر بازیا فریمش بالاتره،حداقل برو چنتا بنجمارک نگاه کن بعد بیا کامنت بذار،بیست درصد قدرت بالاتر خودش یه نسل جهش کارت گرافیکاس،اگه اهمیت نداشت که الان توشیبا یا پاناسونیک،کنسول پرو به بازار نمیداد،تازه در اصل سی درصده،مجبور شدن اورکلاک کنن اختلاف کم شه،باقدرت کمتر مصرف برقش پنجاه وات حداقل بیشتره،خمیر فلزی برا خنک کردنش به کار بردن،چون مجبور بودن،وگرنه خمیر فلزی گرون تره کدوم احمقی بی جهت از یه چیز گرونتر استفاده میکنه،اگه نمیکرد که زیر اورکلاک آتیش میگرفت،انقدر احمق هستن به جای هزینه بیشتر رو جی پی یو که اصل گیمه،رفته رو حافظه پر سرعت تر پولشون رو هدر دادن،که در عمل هیچ امتیازی نسبت به ایکس براشون نداره،فقط ادعا قمپز بازی،سامورایی بازی و کله شقی،بگن ما بلدیم متفاوتیم.ژاپن خوبه از خیلی جاهای دنیا سره بهتره ولی آخه جلو آمریکا،نوک پیکان تکنولوژی در جهان،هه..حالا بیایین بر چسبهای همیشگی رو بهم بزنید راحت باشین،اونایی که حالیشونه میفهمن من چی میگم و از روی تعصب یا کینه حرف نمیزنم،فشار هم نمیخوریم،ما قدیمی ترا فشار رو میدیم،دوره ما واحد فشار پی مساوی فورس بر اریا.فشار مساوی نیرو بر سطح،این فرمول رو ما وارد میکنیم ،نمیخوریم،سطوح بالای دانش سامورایی های عزیز،تیکه هم میندازین یه کم علمی تر و خلاقانه باشه،مقلدین ارجمند.اشتباهه غلطه هر چی هست نظر شخصیه😮‍💨❤️🌹🙏

    AAACEMetallove
  • Metallove گفت:

    چقدر خوب داره تبلیغ میکنه, آفرین 🙂

  • Kideo hojima گفت:

    الدر اسکرولز ایشالا ۲۰۳۰ واسه اخر نسل چی داری ما بازی کنیم ؟

  • Reza PM گفت:

    نه آخه تحلیل گران شلوارک پوش گیمفا که ساعت ۱۲ از خواب بیدار میشن و از باباشون پول تو جیبی میگیرن اعتقاد دارن که مایکروسافت داره صنعت بازی رو شکست میخوره. همین یه جمله براتون بسه «به جای پیروزی در رقابت فروش کنسول که کسب و کار کوچکی است، مایکروسافت به دنبال فراتر از آن است»

    .
  • HannaH گفت:

    من فکر می کنم هنوز دو سال تا تصمیم نهایی مایکروسافت برای آینده بخش گیمینگ زیر نظر ایکس باکس یا تبدیل شدنش به بخشی دیگر در مایکروسافت فاصله داریم، اما تحلیل ایشون من رو یاد کودکی برادرزاده ام انداخت (فکر کنم ۴ سالش بود) که یکبار با چند نا دوست بزرگتر از خودش داشت بحث کودکانه ای درباره داشته هاش می کرد و وقتی کم آورد یک دفعه گفت اصلا من خودم هری پاترم. این تحلیل هم توی همان مایه هاست. همه ما می دونیم مایکروسافت از گیمینگ خارج نمی شه و کلاود گیمینگ رو می خواهد تبدیل کنه به مرکزیت آینده گیمینگ این ابرکمپانی.
    اما شرایط حال حاضر و کنترل اتفاقات این مدت رو واضحا اسپنسر با جنگیدن با هیت مدیره به دست آورده و اعلام ناگهانی ورود همه بازی های بلیزارد به گیم پس نشانه تیغ تیز نیاز به سوددهی روی گردن تیم اسپنسر.
    مایکروسافت مطمئنا یکی از غول های گیمینگ باقی می مونه، چه ناشر و چه پلتفرم کلاود، اما اینکه ایکس باکس هم بخشی از این برنامه هست، در آینده مشخص می شه.
    این تحلیل هم همان هری پاتر برادرزاده من بود، و بیشتر شبیه به یک‌رپرتاژ آگهی از تیم ایکس باکس تا یک نظر تحلیلی.

    sail.
    • sail گفت:

      خیلی باید مطالعه کنی تا فرق ابر قدرت بابقیه رو بفهمی،چرا پولداره،چرا قدرتمنده،حتما یه چیزی بوده،اولش مسخرش میکنن،هیتش میکنن،بعد،عجب فکری کرده بودا ماهم شبیهشو انجام بدیم،بازیامون رو ماهم میاریم رو پی سی،ماهم یه چیز شبیه گیم پس میزنیم،اینا مخ داشتن به الجی و سامسونگ تازه کار نمیباختن،بازار تی وی و موبایل دنیا دستش بود،راحت با همین سرتق بازی و اولدرم اولدرما ،دادنش دو دستی به کره ای ها🙏🌹

      • Metallove گفت:

        دوست من, مایکروسافت صدقه سر کنسولش نشد مایکروسافت این سرمایه عظیمش رو از بخش های دیگه به دست اورده نه کنسولی که توی این نسل بعد از ۳ ۴ سال نصف کنسول رقیب هم نفروخته, شما وانمود میکنی فن نیستی و مثلا منطقی ای ولی کل حرفاتو بگیرن بچلونن فن که هیچ توربین هم رد میکنی.
        مایکروسافت تو هر زمینه ای خدا باشه توی بحث سرگرمی تا اینجا خراب کرده, چند ساله گیمپس اومده؟ چقدر داره مایکروسافت آفر میده؟ این همه خودشو داره پاره میکنه اخرش ۳۴ میلیون یوزر؟ از پلاسی که سونی داره میکنه توی پاچه ی ملت هم امارش کمتر باید باشه؟ درسته شرایط مالی توی این کشور داغونه ولی دلیل نمیشه ” انسان ” بی منطق بشه, اگه قراره سر ارزون بودن طرفدار یک برند بشید فردا گرون کنه همین شماها میگید مایکروسافت؟ پیف پیف بو میده.
        بحث سر کنسوله شما گرفتی به بازار موبایل و تلویزیون و غیره, مسخرست واقعا اینجوری حرفا.
        اینم اضافه کنم اگه قراره منو به سونی فن بودن وصل کنی عرض کنم من فن کالای خوبم واسه من فرقی نمیکنه کی قراره چی تولید کنه خروجی مطلوب باشه میخرمش میخواد سونی باشه یا مایکروسافت یا نینتندو یا هر شرکت دیگه ای, نصف همین دوستانی که اینجا مایکروسافت, مایکروسافت میکنن بهشون بگی همون ویندوز رو بخر صداشون در میاد فقط زبانی طرفدارن اونم به خاطر همون شرایط مالی که عرض کردم فردا به هر علتی مایکروسافت هم گرون کنه همه میشن هیترش واسه همین چیزاست که کسی کامیونتی ایکس باکس ایران رو جدی نمیگیره.

        • sail گفت:

          منو ببخشید،دست خودم نیست از سی پی یو ها و جی پی یو های ژاپنی ،خیلی دل خوشی ندارم،شما هم خواستی از یه وسیله الکترونیکی استفاده کنی،قطعات و نرم افزارهای آمریکایی رو از توش بکن بنداز دور ،اونوقت بگو من طرفداری بی منطق میکنم،بخوام توضیح بدم حالشو ندارم خودت برو مطالعه کن ببین اصلا بدون آمریکا گوشی تو دستت یا پی سی یا کنسولت کار میکنه یانه

          • Metallove گفت:

            داداش جدی حالت خوبه؟ نگران شدم واقعا, بعد از ۲ ۳ ماه اومدی جواب دادی بازم نمیشه فهمید چیزایی که تایپ کردی چه ربطی به موضوع بحث و خبر داشت در مورد کنسول و محتوا و بازی. یا میگی سونی خاک بر سرش تلویزیون و گوشی رو فلان کرد یا میگی سخت افزار امریکایی رو در بیار فلان و فلان, حجم فشاری که روت هست وصف نشدنیه, به جای اینجوری طرفداری کردن که باعث خنده بقیه میشه کنسولت رو عوض کن زندگیت رنگی تر بشه خب :))

  • mamad1166 گفت:

    من با یجای این ادعاها مشکل اساسی دارم
    بله مایکروسافت پول داره بدم پول داره هیچ شرکتی مثل مایکروسافت پول برای خرج کردن نداره
    ولی فرض کنیم بخواد صد میلیون کنسول بفروشه بجای پانصد دلار هم چهارصد دلار یعنی حدود صد دلار ضرر روی هر کنسول میشه ده میلیارد دلار ضرر اصلا شدنیه همچین ضرری؟ درسته توی هشت سال عمر کنسول تقسیم میشه ولی سالی حدود یک میلیارد دلار ضرر اصلا منطقیه؟

  • امیدوارم انحصار گرایی شرکت‌های بازی سازی تموم بشه همه بتونن از گیم محبوبشون لذت ببرن

    بنیامینKing
  • بابا این همه تو سرو کل هم زدیم برای مایکروسافت و سونی نه کنسول رایگان بهمون دادن نه جام و…بابا بشینید بازی هاتونو بکنید دیگه چکار دارید اسپنسر چی گفت یا هر کس دیگه هر شرکتم انحصاری های موفق خودشو داره که هردو لذت بخشه برای فن های هم سونی هم مایکروسافت به امید روزی که همه بازی هارو بشه تو همه پلتفرم ها اجرا کرد و ما ایرانی ها آنقدر تو سرو کله هم نزنیم بخاطر یه کنسول

  • من دوس دارم یه روزی انحصار برداشته بشه و هرکی با هر کنسول و دستگاهی که دوس داره بتونه تمام بازیا رو تجربه کنه

  • Repatriate گفت:

    صحبتهای قشنگ اما با فاصله زیاد از واقعیت با یه بینش نیمه منطقی از بازار
    بعدشم سودآوری پیروز شدن تو مسئله درآمد چیش به گیمرا؟؟؟ مگه سهام ماکرو داره هر کی کنسول داره؟

  • Repatriate گفت:

    کسی خبر نداره کی DOTA2 واسه کنسول میاد؟

  • من که خوشحالم وقتی رقیب باشه ایده های جدید خودشو نشون میده قیمت بازی ها الکی افزایش پیدا نمیکنه

  • amirgame گفت:

    ایشون همونی که هرچی پیشبنی کرد برعکس شده

  • Benyamin گفت:

    مایکروسافت با ایکس باکس ش همیشه در جنگ های کنسولی با سونی شکست میخوره به ۱۰ دلیل منطقی به راحتی ثابت میکنم که مایکروسافت با ایکس باکس ش هیچ تعاملی در مقابل سونی و پلی استیشن ش ندارن ۱- پلی استیشن و سونی عناوین انحصاری بهتری داره ۲- سونی با پلی استیشن ش عناوین انحصاری بیشتری داره۳- سونی از عینک واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کنه ۴- کنترلر های ایکس باکس بسیار پیچیده هستند ۵- سونی برای تمام سنین ایکس باکس برای فقط بزرگسالان ۶- همه ی ما با سونی بزرگ شدیم ۷- سونی و پلی استیشن قدمت بسیار بیشتری نسبت به ایکس باکس دارد ۸- پلی استیشن و شرکت سونی بسیار قدیمی تر و قدمت بیشتری نسبت به مایکروسافت و ایکس باکس دارد ۹- سونی همیشه بهترین کنسول هارا میسازد و کنسول های سونی بسیار پر طرفدار تر و مجذوب کننده تر هستند ۱۰- سونی و پلی استیشن ش قدمت و ابهت بیشتری دارد و سونی حتی فروش میلیاردی بیشتری از کنسول های خودش دارد و پلی استیشن و سونی حتی فالوور های بیشتری هم در اینستاگرام دارند

تحلیلگر: شکست Xbox در برابر PS تصوری اشتباه از سوی گیمرها است