جیم رایان بازیهای محبوب خود در تاریخ پلی استیشن را معرفی کرد
جیم رایان (Jim Ryan)، بازیهای محبوب خود در تاریخ پلی استیشن را معرفی کرد. وی یک بازی شاخص در هر نسل را مشخص کرد.
جیم رایان، ماه آینده میلادی، پس از ۳۰ سال فعالیت در پلی استیشن، این شرکت را ترک خواهد کرد. به همین مناسبت، وی مصاحبههای جالبی انجام داده و بازیهای مورد علاقه خود در تاریخ پلی استیشن را معرفی کرده است.
جیم رایان از اینکه در صنعت کسل کنندهای فعالیت نداشته، راضی است و خاطرات خوبی در طی این ۳۰ سال داشته. در ادامه بهترین بازیهای جیم رایان از زمان PS1 تا PS5 را معرفی خواهیم کرد:
- پلی استیشن ۱: Ridge Racer (1994)؛ جیم رایان معتقد است این بازی استاندارد و پتانسیل نسل را به نمایش گذاشت.
- پلی استیشن ۲: بازی Grand Theft Auto 3 (2001)، به عقیده جیم، این بازی تأثیر غیرقابل انکاری روی صنعت بازی گذاشته و بدون شک این تأثیر روی پلی استیشن نیز بوده است.
- پلی استیشن ۳: بازی Uncharted: Drake’s Fortune (2007)، جیم رایان از اینکه Uncharted: Drake’s Fortune محصول استودیوهای بازیسازی پلی استیشن بوده، مفتخر است.
- پلی استیشن ۴: بازی Marvel’s Spider-Man (2018)، این بازی به گفته جیم رایان فوقالعاده است و طرفداران پلی استیشن ارتباط خوبی با آن گرفتهاند.
- پلی استیشن ۵: بازی God of War Ragnarok (2022)، جیم رایان این بازی را اثری فوقالعاده میداند که موفقیت بالایی کسب کرده است.
نظر شما در مورد دوره فعالیت جیم رایان به عنوان مدیرعامل پلی استیشن چیست؟ با تصمیمات وی موافق هستید؟
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
نظرات
اصلا هم تبلیغاتی نبود!!!
یادم نمیره استودیو ژاپن سونی، یکی از باسابقهترین و پرافتخارترین استودیوهای بازیسازی رو تعطیل کرد. فکر میکنید چرا؟ چون انتظار داشتن بازیهای هنری این استودیو به اندازه خدای جنگ و مرد عنکبوتی بفروشن! همینقدر احمقانه…
معلومه این آدم (جیم رایان) ، بچگی گل داده ، که همچین حرفایی میزنه.
کدوم داداش؟
پیکسل استدیو رو میگی ؟
Japan Studio
منظورش japan studio عه سازنده بلادبورن
داداش فرامسافتور با همکاری ژاپناستدیو بلادو خلق کردن
مالک و خالق آیپی بلادبورن، japan studio هستش و فرامسافتور فقط طرح japan studio رو پیاده کرده.
به همین دلیله که بلادبورن یه بازی سکندپارتیه و مالک آیپی هم سونیه
Source: I made it the F up
مالک ای پی بلادبورن سونی هست…
اما ساخت بلادبورن کلا با فرام سافتور و میازاکی بوده که همچین شاهکاری شده…
استودیوی ژاپن تو پشتیبانی و ساخت انیمیشن ها و موارد دیگه کمک کرده…
ژاپن استودیو اصلا بازی موفق نداشت
بازیاشون از هیچ نظری موفق نبود
مشکل استودیو این بود
وگرنه الان هم تیم اسوبی سر پاست هم مدیا مولکول
هیچ کدومشونم فروش خفنی ندارن
بزرگ ترین اشتباه سونی :
رفتن فومیتو اوئدا . استودیو فرامسافتور . استودیو کوانتیک دریمز بود
کوانتیک دریمز که رسما نابود شد
امیدوارم سر کوجیما پروداکشنز و تیم نینجا این اشتباهاشو تکرار نکنه
با استاد اوئدا که خدایی همکاریای خفنی داشت و فقطم هنری بود تا تجاری
فرامسافتور هم خدایی زمان دیمونسولز کی فکرشو میکرد انقدر پیشرفت کنن حالا نمیدونم کمپانی مادرشون اون زمانم بالا سرشون بود یا نه
دیویدکیج هم که مثل اوئدا سه تا عنوان ناب باهاشون کار کرد و اونم بیشتر جنبه هنری داشت تا تجاری
در مورد کوجیما هم مطمئن باش بازی مخفیکاریش با اصرار سران سونی قرار ساخته بشه و دث هم که دیگه خدای ریسک بود پروژش ، مشکل این که کوجیما زیر بار تصاحب نمیره
تیمنینجا هم همکاریش دیگه شده مثل اسکوئرانیکس
ببین نینتندو چجوری شیگرو میاموتو رو رو سرش میذاره
سونی قدر اینا رو نمیدونه
باید بیشتر بهشون توجه کنه
اوئدا باید برگرده
نخره ولی باهاشون قرار داد ببنده
حداقل بلایی که سر کوانتیک دریمز اومد سر بقیه نیاد
«بازی مخفیکاریش با اصرار سران سونی قرار ساخته بشه»
موقع معرفیش هرم هالست گفت خیلی به کوجیما اصرار کردم که متالگیر خودتو بساز
متوجه منظورت میشم
اما توو این موضوع سونی خیلی حواسش به اعتبار دادن به برند پلیاستیشن هست
این اسامی بزرگ که ما نام بردیم در حال حاضر یا ۱۰ سال پیش توو زمینه فروش آنچنان موفق عمل نکردن اما اعتبار دادن و برندسازی کردن
مثلا کال اف توو ۵ سال ۵ تا نسخه میده ولی توو این ۵ سال کوجیما اوئدا کیج و… شاید یک بازی بدن و ۱/۵ اون فروشو تجربه کنن اما فنبیس میگه بازی جدید کوجیما روی این پلتفرم اومده و بریم سراغش
سونی هم از منظر اسامی بزرگ و هم از منظر فرنچایزهای سابق و آیپیهای جدید خوب عمل میکنه
پایین تر به یکی از بچه ها گفتم
یه زمان سگ به سولزای فرامسافتور نگاه نمیکرد
با سرمایه گذاری چیشد؟ الدن رینگ ۲۳ میلیون تو کمتر از ۲ سال . بازی سال . همه جایزه هارم درو کرد
با سرمایه گذاری رو این بازیا میتونست تبدیلشون کنه به یه نماد پر فروش
خیالت تخت فرام درسته زیر مجموعه پلی استیشن نیست اما دقیق نمیدونم ی درصدی از شرکت مادر فرام ینی kadokawa واسه سونیه
فکر کنم ۱۸ درصد
تو حتی شعور مطرح کردن دلایل هم نداری
“یه زمان سگ به سولزای فرامسافتور نگاه نمیکرد”؟؟؟
خوبه به فروش دارک سولزا یه نگاهی بندازی در مورد سکیرو و بلادبورن هم هیچ حرفی نمیزنم بماند خیلیا همین دو تا گیم فرام سافتور و خیلی بهتر از الدن رینگ میدونن.
بعد از موفقیت الدن نمیدونم چرا زونی فنا گریه شون در اومده که چرا فرام خریداری نمیشه
چقد یه سری افراد میتونن خودخواه باشن نمیدونم… :)))
حالت خوبه؟ چیزی میکشی؟
فروش کل سری دارک سولز باهم تو ۱۰ سال ۳ میلیون از الدن رینگ تو ۲ سال بیشتره 🤣
قرار نیست بخره
قراره قرار داد باهاشون ببنده
حالا گریه نکن
جدی میفرمایید؟
دلقک خان زمان عرضه دارک سولزا هنوز فنبیس خاصی شکل نگرفته بود مشخصه برای فروش فرانچایز نیازمند زمان بیشتریه نسبت به الدن رینگ
اره من دارم گریه میکنم یه نگاه به کامنتای سونی و فرام سافتور بنداز ببینم کدوم کامینیوتی داره ضجه میزنه فرام بره زیر دست سونی
دفعه اخرتم باشه به یه کامینیوتی این جوری توهین میکنی مهندس شلوارک پوش.
دلیل گسترش سبک سولز لایک استقبال از دیمنز سولز توی غرب بود، چون بازی هاردکور بود و حتی خود فرام سافتورم به موفقیتش شک داشت.
اینکه تو بازی نمیکردی دلیل بر این نمیشه که کس دیگه ایی هم بازی نکنه.
در مورد چیزی که اطلاع نداری اظهار نظر نکن.
زمان عرضه دارک سولزا هنوز فنبیس خاصی شکل نگرفته = یه زمان سگ به سولزای فرامسافتور نگاه نمیکرد
مگه خودت نگفتی فروش دارک سولزارو دیدی؟🤣
چرا حرف خودمو تحویل خودم میدی؟
فعلا من دارم اشکای تورو میبینم
امار فروشو نشونش دادم خودشم قبول داره بعد میگه «اینکه تو بازی نمیکردی دلیل بر این نمیشه که کس دیگه ایی هم بازی نکنه.»
🤣🤣🤣
خیلی سمی
دارک سولز ۱ تا سال ۲۰۱۲ یه چیزی حدود ۱/۲ میلیون نسخه فروخته
تا سال ۲۰۱۳ حدود ۲٫۳ میلیون نسخه
سال ۱۳۹۹ هم امار فروش کلی سری از ۲۷ میلیون نسخه عبور کرده
تو امار فروشو نشونم دادی؟ من چند سال سولز بازی نکردم که یکی مثل تو بخواد بهم درس یاد بده
منم میگم اگر استقبال نمیشد اصلا ادامه پیدا نمیکرد
قطعا استقبال شده فروشش هم تدریجی بوده
خیلی فرق میکنه با اینکه سگم نگاهش نکنه.
سوای اون قضیه قبل الدن سکیرو هم بوده که گوتی شده و باعث شده بازی های فرام شناخته تر بشن.
فروش الدن رینگ عملا یه معجزه بود حتی خود فرام سافتورم دلیلشو نمیدونست.
اصلا مقایسه درستی نیست چون فرام سافتور اون زمان با فرام سافتور الان چه از لحاظ امکاناتی چه بودجه ایی خیلی وضعش فرق کرده معلومه یه همچین استودیویی یهو یه بازی جهان باز موفق عرضه کنه امار فروشش نسبت به بقیه بازی های قبلش بیشتره
ولی بازم به این معنا نیست که بازی های قبلش استقبال خوبی ازشون نشده چون سولز لایک در هر صورت کامینیوتی خودشو داشته
الدن فقط باعت بزرگ تر شدن این جمع شده.
داداش داری حرفای خودمو تحویلم میدی
شرمندم ولی خیلی نفهمی اگر اینو “یه زمان سگ به سولزای فرامسافتور نگاه نمیکرد” با این “بازم به این معنا نیست که بازی های قبلش استقبال خوبی ازشون نشده چون سولز لایک در هر صورت کامینیوتی خودشو داشته
الدن فقط باعت بزرگ تر شدن این جمع شده.”
یکی میدونی.
نفهم کسیه که حرفای خودمو تحویل خودم میده 🤣
زمان عرضه دارک سولزا هنوز فنبیس خاصی شکل نگرفته = یه زمان سگ به سولزای فرامسافتور نگاه نمیکرد
قطعا استقبال شده فروشش هم تدریجی بوده=با سرمایه گذاری چیشد؟ الدن رینگ ۲۳ میلیون تو کمتر از ۲ سال
طوطی نمیتونه انقدر دقیق حرفای ادمو تکرار کنه
افرین 👍🏻
نمیدونم، داری خودتو میزنی به نفهمی یا واقعا نفهمی.
سعی میکنم با یه مسئله ساده منظور و برات باز کنم.
فرض کنیم اکیپ شماره ۱ ۲۰ نفره
طی هر حادثه یا اتفاقی این اکیپ مجبور میشه با اکیپ شماره ۲ که ۱۰-۱۵ نفرن ترکیب بشن و جمعیتشون در حال حاضر به یه چیزی حدود ۳۵ نفر میرسه.
حالا بنظرت اکیپ شماره ۱ قبل از ادغامش با اکیپ شماره ۲ کویر بوده، یا نه صرفا با این ترکیب جمعیتشون بیشتر شده. (جوابت تعیین کننده ایکیوته)
—-
مبحث اینکه سگ به اثار یکی نگاه نمیکنه، با استقبال شدن و پیش گرفتن یه روند عادی برای فروش خیلی فرق میکنه.(منظورم روند بازاریابی و فروش دارک سولز هاست)
اما الدن رینگ اصلا نباید حتی مقایسه بشه با اثار قبلی چون روند فروشش به طرز معجزه اسایی بالا بود به حدی که خود فرامم دلیلشو نفهمید.
یه همچین ترند و استقبالی رو فقط میشه مثلا با اثار پرفروش دیگه مقایسه کرد.
—
به قول یکی از بچه ها میتونی یه همچین جمله ایی رو برای اثار رمدی بگی
ولی نه در این حد توهین امیز و بی شعورانه، چون به هر حال اونا هم مخاطب های خودشونو دارن و قابل احترامه.
اکیپ چیه
ما داریم فروش یه محصول حرف میزنیم 🤦
چرا درو دیوارو به هم ربط میدی
اره رمدی هم فروشش بده . کاریشم نمیشه کرد
اخرشم همونه که گفتم🤣 حالا هی بپیچون
کسی قصد پیچوندن نداره
همینه دیگه، نفهمی نمیخوای بگیری چی میگم.
تو داری میگی حرف های ما با هم یکیه فقط از دو دیدگاه مختلف داره بررسی میشه
من میگم این جوری نیست مفهوم اینکه یکی اینقد استقبال از بازیاش کم باشه که به اصطلاح بگن سگم نگاهش نمیکنه در مورد فرام سافتور صدق نمیکنه برای حرفمم فکت و دلیل دارم چون اصلا گسترش و ادامه دیمنز سولز برپایه استقبال خود مردم بود، درسته توی ژاپن بازی خیلی فروش نرفت ولی اون زمان توی غرب غوغا کرد و در ادامه شاهد جا افتادن سولز لایک با دارک سولز و بقیه موارد بودیم.
ما داریم در مورد فروش محصول صحبت میکنیم ولی تو حتی مثال منو نخوندی که بفهمی چی میگم حالا هی پشت ایموجی هات قایم شو و حرف رو نفهم ولی اینو بدون مقایسه فروش الدن با بقیه اثار فرام سافتور و اینکه در نهایت از همین دیدگاه بهش بگی سگم نگاه نمیکرده بهشون تا قبل از الدن درست نیست.
آره داداش درسته بازی پرفروش نداشت ولی خدایش بازیهاش خدای خلاقیت و نوآوری بودن منم خیلی این استدیو رو دوست داشتم من حودو ۸۰۰&900 ساعت فقط دارک سولز ۳ رو بازی کردم( منظورم اینه عاشقشم) ولی اون تفاوتی که تو جو و اتمسفر بلاد بود نسبت دارک سولز ها کار japan Studio بودش یا نمیدونم بازی های گراویتی راش هاش رو بازی کردی یا نه که متاسفانه با وجود اون همه خلاقیت نتونستن زیاد بفروشن 😞
گراویتی راش ۱ رو روی vita بازی کردم
بازی خفنی بود ولی اینجوری نبود که بگی وای عجب شاهکار انقلابیی
این که جمعشون کرد تو تیم اسوبی کار خیلی بهتری بود تا این که یه استودیو بزرگ ولی با بازده کم داشته باشی
خلاق ترین ادم تو ژاپن استودیو ( حتی سونی) فومیتو اوئدا بود
این همه سال گذشته هنوز دارن از بازیاش الهام میگیرن
نباید میذاشتن از سونی بره
بهش بودجه میدادن ایده هاشو گسترش بده
بالا خره یکی از بازیاش میشد الدن رینگ که فروشش عالی باشه
یه زمانی هم سولز های میازاکی رو سگ نگاه نمیکرد
به خاطر سخت بودن ازش نمره کم میکردن
الان یکی از خفن ترین بازیای صنعت گیمه و منبع الهام خیلی از بازیای دیگه
کاملا موافقم
ولی هنوزم وقتی هر از چندگاهی بلادبورن بازی میکنم اولش که آرم جپن استدیو میادش حالم گرفته میشه که دیگه این آرم رو تو بازی های جدید نمیبینم، جدی؟ نمیدونستم که کارمندهاش رو به تیم آسوبی انتقال داده پس بازم جای امیدواری هست که حداقل نیروهاش رو حفظ کرده، کاش اوئدا رو هم میبردن تو تیم آسوبی، خبر داری الان کجا کار میکنه؟ یا مشغوله چه پروژهای هستش؟ حیفه دیگه اون اتمسفر بازی هاش رو تو آثار سونی نبینیم 😞
یه استودیوی جدید ساخت
قرار بود بازیشون سال ۲۰۲۳ معرفی بشه
ولی خبری نشد
بازی موفق نداشت؟ چیزی زدی؟ یا از عمد ماله میکشی واسه سونی
بازی موفقشو بگو
یزید ، از انتخاباشم مشخصه که پول دوست داره😂
خارج از شوخی اما انتخابای پیاس یک و سه و یکم چهار برام عجیبه
فکر کن نسلی که گرن توریسمو بوده بگی Ridge Racer 🤣
گرن اگه میگفت که رسما همهیعناوینی که بیشترین فروش رو کنسولش داشتن گفته بود
خواسته یکم لیستشو خاص کنه
تنها بازی ریسینگ ک کات سینس آخرش گریه کردم از بس زیر اون بارون و موزیک جو بازی سنگین بود – مطمئن هستم ک تجربه نکردی.
نه بازیش نکردم
ولی اون موقع گرن توریسمو همه جارو ترکونده بود
چه گرافیک . چه گیم پلی . چه نو اوری(اولین بازیی که از انالوگ راست استفاده کرد) ….
آخ آخ من واقعا با گرانتوریسمو پلی ۱ زندگی کردم یادش بخیر، اوایل فقط به چشم یه بازی ماشینی معمولی بهش نگاه میکردم تا بعد از مدت ها با یه نفر دوست شدم که خوره گران بودش و اون بهم بازی رو یاد داد اصلا اون کارایی که زمان پلی ۱ میشد با بازی انجام داد واسه اون زمان خیلی زیاد بود، شخصی سازی های نا محدود، تیونینگ های فوق العاده، سوپر مسابقات جهانی و….
یادشون بخیر هنوز که هنوزه یادمه که چه عروسک هایی تو گاراژ بازیم بود ❤️🔥
تعطیل نشد ترکیب شد با Astro …
قبلا کارش پشتیبانی و کمک به بقیه استودیوها برای ساخت بهتر بازیها بود که الانم همینکار رو انجام میدن…
اون کارشونم قبلا تو پشتیبانی و کمک به ساخت بلادبورن با فرام سافتور بود…
اوج کارشونم…
آقا رضا خودت بهتر میدونی مدیران این سطح در شرکت های کارتلی چند ملیتی اصلا به این مسائل که شما گفتی اهمیتی نمیدن، بازی های اصیل هنری و فلان و بهمان وقتی برای این قشر افراد مهمه که کامپیوترشون آمار مالی مثبتی ازش دریافت کنه. کل دنیای دیجیتال و رسانه های تصویری و یا در مقیاسی بهتره بگیم کل جهان صنعت سرگرمی اسیر همین آمار و اعداد هست حالا جزییات کارشون شاید فرق داشته باشه اما مقصود غایی همه شون نوعی از سود مالی هست . ممکنه یک روزی خود ولز استیشن هم تعطیل کنند و اصلا گیم نسازند تمرکزشون بره روی کالای دیگه ای
شرط میبندم خودش و فیل اسپنسر تا حالا دستشون به دسته کنسول نخورده
فیل اسپنسر پلی استیشن فایو با باندل هورایزن فوربیدن وست داره
جیم اره ولی برو اک ایکس باکس عمو فیلو ببین
فیل اسپنسر فقط بالای ۱۰۰۰ ساعت پلی تایم Destiny 2 و دیابلو داره
شرط نبند داش چون اگه علاقه هم نداشته ، مجبور بوده برای حفظ رخ کار دستش بگیره
فیل هفته پیش درحال صددرصد کردن دیابلو بود
اسم اکانش P3 عه ، خیلی معروفه ، پلیرای بازیای اکس باکس بعضی وقتا فیلو تو گیمای انلاینم میبینن
اخرین نمونش ماه پیش ، فالوت۷۶ بود ک یکی فیلم فیل تو بازیو گذاشته بود توئیتر ، خود اسپنسرم ویدئورو ریپلای کرد بعدش
قبل شرطبندی تو هر زمینه ای ، سعی کن اطلاعاتتو بالا ببری
فیل اسپنسر با این همه مشغله کاری میشینه گیم صد در صد میکنه؟ واقعا باورت میشه فیل اسپنسر میشینه گیم بازی میکنه؟ عزیزم اینا ادمین دارن برای استایل کاریشون این کارا رو میکنن. ادمین جاش بازی میکنه به اسم خودش.
بله شاید روز های کریسمس بشینه ۲ تا گیم دستگرمی بزنه ولی بشینه گیم صد درصد بکنه پس به همین خیال باش
عزیزم شما با شرایط کاری اروپا و امریکا اشنا نیستی
اطلاعاتتو بیشتر کن درین باره
حتی اگ از کنار گیم رد شده باشی هم از حرف زدن اسپنسر راجب بازیا میفهمی گیمره
نه تو از شرایط کاری اروپا باخبری! عزیزم این دربون مایکروسافت که نیست یارو مدیرعامله کلی مشغله کاری و ذهنی داره.
درضمن من دیدم توی نمایشگاه چجوری کنترلر رو توی دستش گرفته بود بهت قول میدم اونجوری که این کنترلر رو گرفته بود دستش اگرم بخواد گیمی بزنه روی ایزی هم بزور میره جلو. ولی اشکال نداره بخاطر خوشحالی تو من فرض میکنم اسپنسر هاردکور گیمره!
اسپنسر اکانت شخصی اکس باکسش هست میتونی بری چک کنی
یعنی تو توی نسل هشت هیچ بازیای رو بیشتر از marvel spider man 2018 دوست نداشتی؟؟؟ بعید میدونم اصلا بازی انجام بدی که بخوای بگی کدومو بیشتر دوست داشتی صرفا عناوینی رو نام بردی که فروش بالایی داشتن و مخاطبین ازشون استقبال کردن.
Marvel’s Spider-Man (2018) پرفروش ترین بازی کنسول PS4 هستش، معلومه که اونو باید از بقیه بیشتر دوست داشته باشه.
هرکی بیشتر پول رسونده همونو دوست دارم😂
دقیقا همینه ایشون اندازه همین نویسندگان گیمفا هم گیم نزده یعنی یک صدم تجربه گیم شاید خود شما هم نداشته باشه اصلا وقت نکرده فقط پول زایی و سود مناسب ، مدیری در این سطح در کامنت بالاترم شرح دادم محاله روحیه هنری داشته باشه و یه گیمر حرفه ای قدیمی باشه
من اینو ضعف یه نفر در نظر میگیرم. چند وقت پیش هم در خصوص رئیس اکتیویژن بلیزارد همین حرف رو زدم که کسیو انتخاب کردن که اصلا تجربهی کار گیمینگ نداره. مهم نیست گیم زده یا نه، مهم اینه که دانش خیلی زیادی حول این حوزه از سرگرمی داشته باشه، نقدها و اخبار رو کامل دنبال کنه، روند ساخت بازیها رو پیگیری کنه و در یک کلام اصلا دایرهالمعارف گیم باشه. واقعیتش اصلا اشکال نداره که ایشون پیش از اینکه وارد این صنعت بشن گیمر نبودن اما حداقلش لازمهی این کار اینه که علاوه بر تواناییهای مدیریتیاش اطلاعاتش از گیمها کامل و جامع باشه. وقتی بهش بگن محبوبترین بازی پیاس ۴ بگه «بدون شک انقلابیترین بازی این کنسول یعنی گادآووار یا کاملترین بازی این کنسول یعنی لست ۲ برام از همهچی محبوبتره». مشکل اونجایی اتفاق میافته که پلیاستیشن بخاطر همین رویکردها نمیتونه حرکتهای انقلابی بزنه و آینده رو پیشبینی کنه. قدرت واقعی در دنیای امروز اطلاعات هست و باور کنید هیچ مدیری نمیتونه بدون داشتن اطلاعات مناسب کمپانیاش رو رهبری کنه. من هنوزم فکر میکنم پلیاستیشن یخورده در قبال آینده منفعل هست و دلیلش میتونه همین وضعیت ایشون باشه. نه تنها لازمه که بتونه از وضعیت کنونی تحلیل دقیق داشته باشه بلکه لازمه بتونه ده پونزده سال آینده رو هم پیشبینی کنه. لازم نیست گیمر حرفهای باشه یا بازیها رو تموم کرده باشه اما لازمه که اطلاعاتش پیرامون حوزهی گیمینگ خیلی دقیق و تحلیلی باشه. کسی که چنین دانشی داشته باشه نمیاد بگه محبوبترین بازیم اسپایدرمن ۲۰۱۸ هست چون دو تا بازی خیلی مهمتر سونی داره که کیلومترها از این بازی بهتر بودن و به نحوی نماد پلیاستیشن هستن از اونطرف بازیای مثه بلادبورن وجود داره و در ثانی بازیها منحصر به بازیهای خود سونی هم نمیشن پس میشه حتی اشارهای کرد به بازیهای راکستار که به شدت خوب بودن. من این اظهار نظرش رو فقط پای کمبود اطلاعاتش میذارم و این به نظرم نقصه. اسپنسر هم گیمر نیست اما فرقش اینجاست که همین حالا هم اگه بکشونیش پای مناظره بهت ثابت خواهد کرد که اگرچه گیمر نیست اما اطلاعاتش خیلی کاملتره، پیشبینی خیلی قویتری داره، و از همین جهت هم روی چیزایی سرمایهگذاری کرده که اجازه میدن اکسباکس در نسلهای آینده شانس بالایی برای کنترل تغییرات حوزهی گیم داشته باشه.
باز خوبه حداقل فورتنایت نیست تو لیست😁 آی پی لست که ناتی داگ ک سونی اینقدر مانور میدن روش هم ظاهرا به اندازه اسپایدرمن واس رئیس جذاب نبوده! عجیبه🫤
Ridge racer type4 بهترین ریسینگ صنعت گیم هنوز پلی میدم بعدش هم motor storm pacific rift روی ps3
اسپایدرمن؟؟😂😂😂
رگناروک؟؟؟😂😂😂😂
اولیش پرفروش ترین گیم ۲۰۱۸ در زادگاه یخچال (آمریکا)، کاندید گوتی
دومیش کاندید گوتی با متا ۹۴ و بیگ وینر
درباره PS5 چرا اینقدر زود قضاوت کرده یعنی خودش می دونه که بازی هایی که تا آخر نسل قراره بیاد (چون به هر حال اون که تقریبا لیست تمام بازی های آینده رو میدونه) رو دوست نداره (تبلیغ منفی ! ) یا این که خدایی نکرده داره وصیت می کنه ؟!!
GTA VI : ما هویجیم 🤣
شما فقط به سطح انتخاب بازی ها نگاه کن، بعد میایم میگیم چرا بازی های انحصاری ps افت داشتن تو نسل ۹.
وقتی از نظرت spider man بهترین بازی نسل ۸ هست (نمیگم بازی بدی هست ولی آخه بهترین!!!) تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل…
داداش این گیمر نیست
چه توقع هایی داری ازش!
برای همین میگم یه گیمر مثل هرمن هالست باید مدیر ps باشه
🔶 (محمدامین حیدری): بابا بنده خدا رو کشتین سلیقش اینطوریه بازی های محبوبش هم اینا هستن چه ربطی به افت کیفیت به بازی های انحصاری نسل نهم داره D:
PS1: Tekken 3
PS2: ONIMUSHA 2
PS3: The Last Of Us
PS4: DAYS GONE
PS5 : …
برای من همین لیست فقط تو ps2 تیکن ۵ یا نیدفور اسپید کربن
من بد سلیقه ام یا جیم ؟؟؟!!!!!!
آفرین جیم رایان👍
کاش از هر نسل گیم های بیشتری نام میبرد
از کامنتا راحت میشه فهمید اکثرا چیزی ب اسم سلیقه شخصی ب گوششون نخورده
لیست فوق العاده ای داده …
مشخصه پلی استیشن فن هست….
چرا گیر میدین بهش؟
خب بازی های مورد علاقش اینا بودن
سلیقه ایه
من این چند سال بازیای کمی تجربه کردم
اویل ۴ ریمیک بازی محبوب نسل ۹ من 😍
نسل ۷ مکس پین ۳
مطالب حقی گفته.منم باهاش هم نظر هستم.