اپل: گوشی خیس را در کیسه برنج خشک نکنید - تکفارس 
اپل: گوشی خیس را در کیسه برنج خشک نکنید - تکفارس 
اپل: گوشی خیس را در کیسه برنج خشک نکنید - تکفارس 

اپل: گوشی خیس را در کیسه برنج خشک نکنید

افشین نوری
۱ اسفند ۱۴۰۲ - 18:17
گوشی خیس شده

احتمالا برای شما هم پیش آمده که گوشی‌تان در آب افتاده باشد و خواسته باشید آن را داخل برنج نپخته قرار دهید تا آبش جذب شود و خشک گردد. اما برخلاف چنین توصیه‌هایی که در فضای اینترنت وجود دارد، اپل توصیه کرده که گوشی خیس شده خود را داخل کیسه برنج قرار ندهید.

اپل گفته است که:

آیفون خود را داخل برنج قرار ندهید، برای اینکه با این کار ذرات کوچک برنج ممکن است به گوشی شما آسیب برساند. شما همچنین نباید از منبع حرارت خارجی مانند سشوار یا هوای فشرده برای خشک کردن گوشی استفاده کنید. همچنین پنبه یا دستمال کاغذی را در درگاه شارژ گوشی وارد نکنید.

اپل توصیه کرده است گوشی خود را در حالیکه درگاه آن رو به پایین است با دستتان به آن ضربه بزنید. مثل حالتی که بعد از شنا می‌خواهید آب را از گوش‌تان خارج کنید. سپس آن را در محلی با جریان هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود و قبل از شارژ آن حداقل ۳۰ دقیقه صبر کنید. اگر هشدار همچنان در گوشی شما ظاهر شد، گوشی را رها کنید و فقط منتظر بمانید، چراکه خشک شدن گوشی تا ۲۴ ساعت ممکن است طول بکشد. اگر گوشی‌تان خشک شد اما هنوز شارژ نمی‌شود، کابل شارژ را جدا کرده و دوباره وصل کنید.

سال‌ها این باور در بین مردم وجود داشته که برنج نپخته می‌تواند وسایل الکترونیکی خیس را سریع‌تر خشک کند. به عبارتی باور عمومی این است که برنج می‌تواند مایع داخل دستگاه را بیرون بکشد.

اما به نظر می‌رسد که برنج نه تنها چنین قابلیتی ندارد بلکه ممکن است باعث آسیب وارد شدن به گوشی شود. بنابراین اگر گوشی‌تان به هر دلیلی خیس شد، آن را داخل برنج قرار ندهید و طبق توصیه‌های بالا عمل کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید