نگرانی تحلیلگران از حاشیه سود عملیاتی سونی - گیمفا
نگرانی تحلیلگران از حاشیه سود عملیاتی سونی - گیمفا
نگرانی تحلیلگران از حاشیه سود عملیاتی سونی - گیمفا
نگرانی تحلیلگران از حاشیه سود عملیاتی سونی - گیمفا
نگرانی تحلیلگران از حاشیه سود عملیاتی سونی - گیمفا
نگرانی تحلیلگران از حاشیه سود عملیاتی سونی - گیمفا

نگرانی تحلیلگران از حاشیه سود عملیاتی سونی

علیرضا محمدی
۱۲:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
نگرانی تحلیلگران از حاشیه سود عملیاتی سونی - گیمفا

آخرین گزارش درآمد سونی (Sony) برای برند پلی استیشن عالی نبود. همانطور که گزارش دادیم، سونی پیش‌بینی فروش پلی استیشن ۵ را در سال مالی ۲۰۲۴ (از ابتدای آوریل ۲۰۲۳ (فروردین ۱۴۰۲) تا پایان مارس ۲۰۲۴ (فروردین ۱۴۰۳) از ۲۵ میلیون به ۲۱ میلیون کاهش داد.

آن‌ها همچنین اعتراف کردند که در طول سال مالی آینده هیچ اثر بزرگ AAAای را منتشر نخواهند کرد. نیازی به گفتن نیست که استقبال از این گزارش‌ها چندان خوب نبود و تا حدی منجر به سقوط سهام سونی شد. تاکنون حدود ۱۰ میلیارد دلار از ارزش شرکت ژاپنی کم شده است.

با این حال، تعدادی از تحلیلگران مالی در واقع بیشتر نگران رقم دیگری از جدیدترین درآمد سونی هستند: «حاشیه سود عملیاتی». حاشیه عملیاتی یک شرکت اساساً اندازه‌گیری می‌کند که چه درصد از هر دلاری که خرج می‌کنند به سود بازمی‌گردد و در سه‌ماهه تعطیلات بزرگ گذشته، حاشیه سود سونی تنها ۶ درصد بوده است. در مقام مقایسه، این حاشیه برای سه‌ماهه مشابه سال قبل ۹ درصد و قبل از سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲ تا ۱۳ درصد بود.

آتول گویال (Atul Goyal)، تحلیلگر Jefferies، این کاهش حاشیه عملیاتی را به ویژه گیج‌کننده می‌داند؛ زیرا به عقیده او، عوامل متعددی وجود داشتند که باید حاشیه‌ها را به ۲۰ درصد می‌‌رساندند. این عوامل شامل شیوع روزافزون بازی‌های دیجیتالی است که سونی بدون نیاز به پس زدن چیزی به خرده‌فروشان، ثبت هزینه‌های لایو سرویس و درآمد حاصل از پلی استیشن پلاس چند لایه جدید، تمام سود را از آن‌ها درو می‌کند.

به گفته سرکان توتو (Serkan Toto)، تحلیلگر کانتان گیمز (Kantan Games)، هزینه‌های ساخت نیز به دلیل طراحی مجدد مدل پلی استیشن ۵ که در سال ۲۰۲۳ عرضه شد، کاهش یافته است؛ بنابراین ضرری را با خود به همراه نداشته.

پس مشکل دقیقاً کجاست؟ محتمل‌ترین مقصر، هزینه‌های ساخت بازی است. همانطور که گزارش داده‌ایم، اطلاعات لو رفته اخیر سونی نشان می‌دهند که ساخت Marvel’s Spider-Man 2 بیش از ۳۰۰ میلیون دلار هزینه داشته است (سه برابر بازی اصلی). همچنین اخیراً حواشی زیادی در پلی استیشن وجود داشته؛ مانند لغو بازی چندنفره و جهان باز The Last of Us از استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) که گفته می‌شد جاه‌طلبانه‌ترین چیزی بوده که آن‌ها تا به حال ساخته‌ بودند و احتمالاً برچسب قیمتی بالایی داشته است.

یکی از اولین چیزهایی که هیروکی توتوکی (Hiroki Totoki)، مدیرعامل موقت سونی اینتراکتیو اینترتینمنت (Sony Interactive Entertainment)، پس از بر عهده گرفتن مسئولیت جیم رایان (Jim Ryan) گفت این بود که او می‌خواهد حاشیه سود را افزایش دهد؛ شاید با تهاجمی‌تر کردن عرضه بازی‌های فرست پارتی برای رایانه‌های شخصی و …

در گذشته می‌خواستیم کنسول خود را محبوب کنیم و هدف بازی‌های فرست پارتی، افزایش محبوبیت کنسولمان بود؛ ولی نوعی همکاری بین این دو وجود دارد.
بنابراین، محتوای فرست پارتی قوی نه تنها روی کنسولمان، بلکه روی پلتفرم‌های دیگر مانند کامپیوتر‌ها، می‌توانند بصورت مولتی‌پلتفرم رشد کنند و این موضوع خواهد توانست به بهبود سود عملیاتی شرکت کمک زیادی کند؛ این یکی دیگر از مواردی است که ما می‌خواهیم فعالانه روی آن کار کنیم.
من شخصاً فکر میکنم فرصت‌هایی برای بهبود حاشیه سودمان وجود دارد و میخواهم برای افزایش آن تهاجمی عمل کنم.


شما چه فکری می‌کنید؟ سونی برای مقابله با افزایش هزینه‌های توسعه و کاهش حاشیه‌های عملیاتی چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ انتشار سریع‌تر بازی‌ها بر روی رایانه شخصی ممکن است تا حدودی کمک کند؛ اما به نظر می‌رسد کاهش هزینه‌ها و شاید تجدید نظر در نوع بازی‌های ساخته شده، چیزی است که سونی باید در بلندمدت روی آن تمرکز نماید.

منبع: Wccftech

Viboroollie𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥ArthurCambyses The ThirdER10Nجان قماربازمحمدامین حیدریکاکاسنگیlul-bookᚱ.ᚻKurosA,,shSpider-ManDark FantasyسابقAhzek Ahriman (world eater )TahaicGOD OF WAR 3Alishzیه گیمر سادهmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگرانی تحلیلگران از حاشیه سود عملیاتی سونی - گیمفا
نگرانی تحلیلگران از حاشیه سود عملیاتی سونی - گیمفا
نگرانی تحلیلگران از حاشیه سود عملیاتی سونی - گیمفا
نگرانی تحلیلگران از حاشیه سود عملیاتی سونی - گیمفا
نگرانی تحلیلگران از حاشیه سود عملیاتی سونی - گیمفا
نگرانی تحلیلگران از حاشیه سود عملیاتی سونی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Pc??? گفت:

    من فکر نمی‌کنم اتفاق خاصی بیوفته ، خود سونی این کاهش فروش رو پیش‌بینی کرده بود پس در نتیجه قطعا برنامه ای برای افزایش حاشیه سود خودش هم داره چون اگه این کاهش فروش به صورت ناگهانی انجام میشد به سونی شوک وارد میشد و کاری از دستشون بر نمی آمد اما وقتی خودشون این پیش بینی رو داشتن قطعا یک طرح هم برای افزایش حاشیه سود خواهند داشت

    مصطفیPerfectMr abdShark GamerعرفانloghainCharlie ChaplinRedm0ndy.xboxRezaDustymore
    • Young boy گفت:

      مطمئنا هرکاری سونی انجام بده با برنامه ریزی انجام میده
      زیادی هم به اخبار منفی حول سونی توجه نداشته باششد
      اینکه میخواد روز عرضه هم بعضی از بازیاشو پورت پیسی کنه خودش گفت که همه اینا در جهت سود و افزایش رشد فرست پارتی خواهد بود
      که این یعنی هم فرست پارتی بیشتر هم کیفیت بیشتر

      مصطفیBabakOld fashion GAMERLeper KingMr abdShark Gamerمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)عرفانloghainشادمن 3more
    • برنامه شون برای افزایش حاشیه سود طبق سخنان رسمی توتوکی اینا هست:

      ۱.ناشر مولتی پلتفرم شدن و ارائه گیماشون به صورت همزمان روی پیسی و کمی بعد پلتفرم های دیگه مانند اکس باکس و نینتندو

      ۲. کم اهمیت شدن کنسول و تمرکز بر روی کلاد گیمینگ و سرویس های اشتراکی و بازی های موبایل

      ۳.کاهش بودجه ساخت بازی های آفلاین و تمرکز بر روی گیمای سرویس محور که تا سال ۲۰۲۵ بیشتر از ۶۰ درصد بودجه گیمای سونی اختصاص به گیمای آنلاین شده

      ۴.عرضه ۱۲ بازی لایو سرویس تا سال ۲۰۲۶

      مصطفی.TahaicAmscNimaarminHTremblerTom
    • ببخشی واسه ریپلای …
      سلام به همه دوستان قدیمی.
      دیروز چند تن از اساتید اهل فن و گرگ های وال استریت و تحلیلگران ارشد موسسه های مالی تو گیمفا داشتن درفشانی میکردن و همه رو با نظرات گهربارشون مورد عنایت قرار میدادن …
      مخصوصا با پست های زردی که یا با نا آگاهی گذاشته میشه یا با کم توجهی و غیره …
      خدمتتون بگم که سهام سونی از یه منطقه ی مهم مقاومتی رو به پایین ریجکت شده که اونایی که یه مقدار سر و کارشون با تحلیل تکنیکال و ارز دیجیتال و فارکس باشه میدونن که خوشبختانه تعدادشون هم کم نیست … و در واقع از یک اوج قیمتی رونده شده چون سرمایه گذارها همیشه نگران سرمایه شون هستن خوب باید انتظار میداشتن که این اوج قیمتی رو روبه بالا بشکنه ولی اینطور نشد …خب چرا همچین انتظاری رو داشتن ؟ چون که سرمایه گذارها و سهامداران کلان هر کمپانی با آگاهی و دانش بسیار زیادی سهام یک شرکت رو می‌خرن و همیشه انتظارات از یک شرکت سودده بالا هست … کمپانی سونی در چند سال اخیر یکی از بهترین نسبت های بازگشت سرمایه رو بین کمپانی های چند ده میلیارد دلاری داشته و حالا این افت درآمد و سود سرمایه گذار ها رو نگران کرده !!!توجه کنید که نگران کرده !!! برید داخل گوگل سرچ کنید Sony P/E Ratio که بهتون عدد نزدیک به ۱۸ رو میده که برای یه شرکت که الان بیش از صد میلیارد دلار ارزش داره بسیار عالیه و برای شرکت مایکروسافت این عدد ۳۶.۵ هست و هرچی این عدد کوچیکتر و نزدیک به ۱ بشه یعنی سوددهی بالاتر اما ریسک بیشتر مثلا عدد ۲ یعنی نرخ بازگشت سرمایه ۲ ساله یا همون ۵۰ درصد سود سالیانه که با حساب امروز سود عملیاتی سونی به طور دقیق ۵.۵ درصد هست نه ۶ درصدی که حتی داخل متن اومده !!!
      حالا جالب تر اینجاست که مایکروسافت با سود تقریبی ۲.۷ درصدی بسیار بسیار بسیار بهتر از سونی عمل کرده چون ارزش بازار مایکروسافت تقریبا ۳۰ برابر سونی هست …!
      حالا دیگه بسته به دیدگاه افراد و سرمایه گذارها داره که این سود رو چطور در نظر بگیرن و البته به نظر من که سونی که ماقبل این بسیار بهتر عمل کرده اصلا خوب نیست … الان بخش پلی استیشن تقریبا مهمترین بخش سونی هست که اونم داره افتضاح در افتضاح فقط ریمستر به توان دو و ریمیک ریمستر و ریمستر در ریمستر بیرون میده … فوق العاده افتضاح داره کار میکنه مخصوصا بعد از گند زدن به دایره ی انحصاری هاش و عرضه شون برای PC …

      Matin BarkatGOD OF WAR 3HTremblerHomayoungamer19771356
      • Reza گفت:

        تقریبا حرفاتون درسته ، بجز یسری موارد
        تکنیکالو زیادی جدی گرفتید
        فارکس یا ارز دیجیتال نیست ک ، سهام بسیار بیشتر مسائل بنیادی براش مهمه (بورس ایرانو نمیگم ک هیچی براش مهم نیست)
        پی به ای رو هم خیلی دارید بزرگتر از چیزی ک هست جلوه میدید ، پی ب ای ریشیو سگا ۶ و امبریسر زیر سه عه
        ولی سگا ریزش سی چهل درصدی ، و امبریسر ریزش نزدیک هفتاد درصدی داشته و همچنانم هردو تو مسیر ریزشن ، پس چرا سهامدارا هجموم نمیارن برای این p/e ratio
        خب مسلما درامد ب قیمت چیز مهمیه ، ولی باز تو اولویتای بعدی قرار میگیره توی بازار سهام و برای سهامدارای عمده
        دلیل دوبرابر شدن سهام مایکروسافت توی یک سال و نیم گذشته ن داخل تکنیکال بوده ن داخل p/e ratio
        دلیل ده میلیارد افت سونی هم اینا نیست

      • HTrembler گفت:

        سلام. ممنون بابت نظر کارشناسیت. منم نظرم رو میگم، هرجا اشتباه بود خوشحال میشم بگی. کلا به خاطر ماکروسافت، خیلیا نگران آینده سونی هستن و واقعا هم این نگرانی به جا هست و حرفت رو قبول دارم. همین الانم یکی از اصلی ترین دلایل پایین بودن این سود وجود ماکروسافته. مثلا سونی کلی خرید کرده تا از رقابت عقب نمونه و این خریدا فعلا بیشتر از افزایش درآمد، هزینه های جاری رو زیاد کردن و طول میکشه تا بازیاشون آماده بشه و هزینه هارو برگردونن. همچنین کنسولاشو با تخفیف و سود پایین میفروشه و کلی هزینه و ریسک دیگه.
        راجع به بخش آخرت مخالفم، این ریمسترها و عرضه برای پی سی برای افزایش سود بوده و پروژه زیان ده نبودن و اگه انجام نمیشدن، همین ۵.۵ درصد سود هم کمتر میشد. سونی اگه بتونه توی پی سی فن بیس و بازارشو گسترش بده، قطعا میتونه سود پایدار ازش بدست بیاره و در کوتاه مدت و طولانی مدت به نفعشه.

        .TahaicGOD OF WAR 3loghain
    • A,,sh گفت:

      عامل اصلی کاهش حاشیه سود افزایش هزینه های ساخت بازی و لغو پروژه انلاین لست بوده تا فروش کنسول

      Leper KingMatin BarkatTahaicTom.
  • پلتفرم های دیگه یا قطعا فقط کامپیوتر هست یا این که بازیایی مثل دستینی ۲ و ماراتون و MLB رو هم حساب کرده و این حرف رو زده !

    Matin BarkatDustyo0ashil0oTahaicBrainiac( خداحافظ )گیمری عادی
  • عرضه کن از نسل بعد روز عرضه فرست پارتیاتو بزا پی سی منتشر کن اونموقع فروش سخت افزار سونی و ایکس باکس عادلانه خواهد بود و میتونیم مقایسه کنیم کدوم بیشتر فروخته

    اینم باید بدونن و در نظر داشته باشن که رو فروش کنسولشون تاثیر بسزایی خواهد داشت . ولی خب ، سود میبرن و این مهمه

    Matin BarkatCharlie ChaplinRedm0ndy.xboxDustyMr Hill93o0ashil0oA,,sharminسابقAhzek Ahriman (world eater )Tahaicmore
    • پلی استیشن در کل محبوب تره
      اگه از اول نسل پلی استیشن هم روی پی سی بازیاشو میداد بازم یه اختلاف ده پونزده میلیونی ای داشت با ایکس باکس

      ViboroMr abdMatin Barkatشادمن 3Charlie ChaplinAzirosinHosoRedm0ndy.xboxDustyo0ashil0omore
    • عزیز اسمش روشه انحصاری دلیلی برای اینکه مردم بیان سمت کنسول سونی بعد وقتی این انحصاری ها فروششون رو کردن روی کنسول اون موقع سونی پورتشون میکنه برای pc این جوری هم از فروش بیشتر کنسولشون سود می‌برن هم از بازی‌هایی که برای pc پورت کردن

      Matin BarkatTahaicCharlie ChaplinHosoJoel MorganDustyo0ashil0oA,,sharminسابقAhzek Ahriman (world eater )more
      • دیر تر بیان خوب فروش نمیکنن این تقریبا ثابته. چه انحصار زمانی ها چه بازیایی که به هر دلیلی بعده یکی دو ساله رو پلتفرمای دیگه منتشر میشن اونقدر بازدهی بالایی ندارن و نمیفروشن. برو چارت فروش استیم ببین یه بازی از سونی تو صدتا نیست جز هلدایورز
        کامیونیتی اون پلتفرم اگر همزمان نیاد براشون رابطه خوبی باهاش ندارن یا اینکه اگر خیلی بخوان بازیه رو بازی کنن میرن یه جوری مثلا PS5 گیر میارن بازیش میکنن بعدم تمام
        سود واقعی تو عرضه همزمانه و پورت قوی

        .
    • . گفت:

      سونی بازی هاش رو روز عرضه برای پی سی هم بده بازم فروشش از مایکروسافت تو کنسول بیشتره چون فنبیس به شدت وفاداری داره و به همه ثابت شدست
      حالا با این رویا پردازی خودتونو قانع کنید

      Xbox FanMatin BarkatCharlie Chaplin3doRedm0ndy.xboxRezaعموی دلها (در شوک ناقلا بودن عمو فیل)o0ashil0oA,,sharminmore
    • Homayoun گفت:

      همین الان هم دارن عرضه میکنن با هلدایورز کنکورد و فیرگیم ماراتون
      ولی نتیجه عوض نشده تا جایی که فنبیس ایکس باکس دارن امضا جمع میکنن برای تجربه هلدایورز و یا دارن ایکس‌باکسشونو میفروشن
      خود فیل اسپنسر اذعان کرده جنگ کنسولی رو باختیم تو دنبال چی هستی دیگه

      TahaicReza
    • Mr Hill93 گفت:

      سونی مگه مغز شو مورچه گاز گرفته ک بازیای انحصاری شو روز اول بیاره رو pc ؟
      اونطوری ک دیگه کسی سمت کنسولش نمیره
      همه میرن ی سیستم میبندن اونطوری
      سونی ب فروش کنسولاش نیاز داره
      مث ایکس باکس نیس ک فروش کنسول براش مهم نباشه

      Matin BarkatTahaicTomMalassezia furfur3doHomayounRedm0ndy.xboxarmin.
  • Bioshock گفت:

    برای همینه که سونی خودشو به آب و آتیش میزنه که بازی های سرویس محور تولید کنه تا بتونه درآمد خودشو تامین کنه چون واقعا با این هزینه ها و تولید فقط بازی های تک نفره سود چندانی عایدش نمیشه و باید بعضی از دوستان متوجه بشن که تمرکز فقط روی بازی های تک نفره نمیتونه راه حل خوبی باشه

    ollieCharlie ChaplinnobodyHosoRedm0ndy.xboxJoel MorganDustyo0ashil0oA,,sharminmore
    • Homayoun گفت:

      حالا اصلا چرا باید هیتر عناوین لایو سرویس بود واقعا هلدایورز الان خیلی محبوبه و درآمدزاس
      لایو سرویس بد میشه چیزی مث ردفال

      Tahaicollie
    • مشکل اصلی این شرکت ها اینه که به جای تمرکز روی R/D برای کاهش هزینه های تولید بازی با روش های خلاقانه دنبال چاپیدن مردمن. به جاش رو چیزای دیگه چرا تمرکز نمیکنن:
      ۱- استفاده از هوش مصنوعی: بهبود عملکرد فنی، توسعه بخش اعظم نسخه های دنباله های بازی (پتنرن تکراری، asset reuse)، ایده پردازی سریعتر با کانسپ ارت، توسعه سریعتر بیلد های اولیه، …

      ۲- پروژه بودجه پایین خلاقیت بالا (کاری که نینتندو کرد) با ارت استایل های یونیک: اهمیت گرافیک هنری
      ۳- بازی های سینماتیک و با خلاقیت پایین رو استریملاین کنند مثل یک کارخونه تولید انبوه بازی: به هر حال افرادی که دنبال این مدل بازیا هستن خیلی اهمیتی به خلاقیتش نمیدن

      همه این هارو انجام میدن احتمالا ولی به جای کاهش هزینه های تولید بازیشون میان حجم محتویات بی کیفیت بازی رو بیشتر میکنن یا “پر و بال” میدن بهش.

      Toxic lifeMatin BarkatollieTomCharlie Chaplin.A,,sharminMR147Tahaicmore
      • HTrembler گفت:

        وات د هل؟ سونی که کلا با R&D جلو میره! اثباتشم قابلیت های جدید دوال سنس و وی آر ۲ و تمپست انجین (موتور صدای سه بعدی) هست. دوما تو حوزه بازیا هم:
        – چطوری موتور دسیما تونسته انقدر خفن باقی بمونه و روز به روز پیشرفت کنه؟ مگه غیر از سرمایه گذاری برای تحقیق و پیشرفت کنسوله؟
        – چطوری ناتی داگ همیشه با کیفیت ترین بازیا رو میده؟ مگه غیر از اینه که برای داشتن به روز ترین تکنولوژی های گیمینگ (انمیشن، رندرینگ …) هزینه میکنند؟

        در رابطه با هوش مصنوعی گفتی، سونی که کلا با AMD مشترکا روی همین موضوع کار میکنه و قطعا کنسول پرو یکی از ویژگی هاش همین فناوری های هوش مصنوعی خواهد بود.

        در رابطه با پروژه بودجه پایین که میگی، سونی میتونه این بازار رو قبضه بکنه ولی بنظرت حیف استعداد و توانایی های ناتی داگ نیست که به جای ریسک و ساخت لست دو، میومد روی پروژه های کوچیک ریسک میکرد؟ پس کی قراره بازی های بزرگ رو بسازه؟ (اگه GTA VI رو راکستار نسازه، کس دیگه ای نمیتونه ولی بازی های کوچیک رو همه میتونن بسازند) سونی برای بازی های کوچیک داره از استودیو های کوچیک حمایت میکنه و برای رشد اونا کمک میکنه

        Matin BarkatollieHajEsiTomCharlie Chaplinnobody3doReza.A,,shmore
        • فکر کنم همینقد کافیه بگم خیلیا براشون پروژه های به اصلاح بزرگ سونی ارزشش از خیلی از بازی های ایندی (که یک دولوپر ساخته) کمتره خودم جزوشون. حالا یکی میاد بالدرز گیت ۳ میده دستش درد نکنه نوش جونش ۱۰۰ دلارم قیمت بزنه ارزشمنده. زباله های سینماتیک ارزش افزوده ای برای صنعت گیم ندارن فقط هزینه های تولید گیم رو افزایش میدن از اون ور مجبورن مارکتینگ رو هم به همون نسبت سنگین کار کنند که هزینه بیخودیه. نخواستیم سینماتیک بزنین بعدش نق بزنید ۵-۷ سال طول کشید بازیمون در بیاد وای هزینه ها زیاده 😂

          PerfectMatin BarkatollieHajEsiTomCharlie Chaplinnobody3doRedm0ndy.xboxarminmore
      • . گفت:

        اکانت جدید اپوزوسیون گیمفا

        Xbox FanMatin Barkatsilent-man(Metro edition)arminTomگیمری عادی
  • . گفت:

    امسال زیاد انحصاری عرضه نکرد دلیل اصلیش هم همون بودجه زیاد Marvel’s Spider-Man 2 بوده سال دیگه GTA VI که بیاد از اونطرف هم PS5 Pro رو اواخر همین سال بده به علاوه انحصاری های خودش که شایعه شده ۲۰۲۵ میاد راحت سودش رو حتی بالای ۱۳ درصدی که قبلا داسته میکنه
    البته کهوخمبن امسال هم بازی زیاد داره تا اینجا Helldivers II که اولیشون باشه هم تو فروش هم متا و پلیر موفق بوده

    Xbox FanPerfectMr abdollieCharlie Chaplingamepassbozorge(در شوک برگشت Ezio | Alex)Redm0ndy.xboxRezaDustyo0ashil0omore
    • حالا جدا از این ها ، GTA نزدیکای ۲۰۲۶ میاد و به زمان عرضه نسل ۱۰ ایکس باکس نزدیکتر هست و از این رو احتمال اینکه فروش ایکس باکس بالا بره خیلی زیاد هست

      .Tom
      • . گفت:

        GTA VI سال ۲۰۲۵ میاد تو شایعه ها همه گفتن اوایل ۲۰۲۵ عرضه میشه !
        نسل ۱۰ هم تا اواخر ۲۰۲۸ شروع نمیشه تازه شروع هم بشه مثل نسل نهم تا چند سال از نسل نهم همچنان ساپورت میشه
        ایکس باکس هم میخواست فروشی بکنه تو این چهار سال از نسل نهم میکرد نه الان که داره انحصاری هاش هم برای رقیب میده

        Xbox Fangamepassbozorge(در شوک برگشت Ezio | Alex)HTrembler
  • AAACE گفت:

    بازم یه عده متعصب میگن ساخت انحصاری های “مثلا به قول خودشون” AAA خوبه ، آره فقط واسه پز دادن فن بوی هاش

    .NimaTomگیمری عادی
  • ما که خرمای سونی رو هم خوردیم تموم شد رفت
    امیدوارم آمازون و اپل رقبای خوبی برای مایکروسافت باشند
    ارزش و چرخش مالی بخش اکس باکس به تنهایی از کل برند سونی بیشتر هست

    Xbox Fan.Matin BarkatAmscNimaarminHTremblerTomAAACE
  • به نظر من اتفاق خاصی قرار نیست بیوفته به نظر من درسته که امسال شاید سال زیاد خوبی برای سونی نباشه اما ۲۰۲۵ با عرضه انحصاری هاش و اومدن GTAVI میتونه سال خوبی رو داشته باشه در نظر داشته باشید اینا فقط ی احتماله

    Matin BarkatTom
  • از اونجایی که سونی حساب ویژه‌ای روی پلیر های pc برای افزایش حاشیه سودش باز کرده قطعاً برنامه خاصی برای پورت بازی‌هاش داره احتمالا بیشتر این عناوین سرویس محور باشن

    Matin BarkatJoel MorganDustyo0ashil0oarminGOD OF WAR 3HTremblerBrainiac( خداحافظ )S Ghost of SpartaFrom Ashes | An PC Gamermore
    • Tom گفت:

      از اونجایی که بازیای داستانی روی pc فروششون از کنسول کمتره احتمالا منظور توتوکی بازیای سرویس محور باشه
      با عرضه بازیای داستانی روز عرضه روی pc هم فروش بازیارو کم میکنه هم فروش کنسولو
      فقط مشکل اینه که قراره سرویس محورای بیشتری ببینیم
      بیشتر از اون ۱۱ تا که جیم رایان استارت زد

      Matin BarkatCharlie Chaplin3doRedm0ndy.xbox.RezaDustyo0ashil0oarminS Ghost of Spartamore
      • . گفت:

        الان سرویس محور بیشتر و با کیفیت ببینی مگه بده خب چند تا سرویس محور دیگه بدن

        ollieTom
      • از اونجایی که شما کاملاً درباره فروش کمه بازی‌های داستانی روی pcدرست می‌فرمائید بله قطعاً بیشتر عناوین مورد نظر سونی برای پورت سرویس محور خواهند بود

        TomRezaTahaic
      • Reza گفت:

        کی گفته فروش داستانیا رو پی سی کمتر از کنسوله😂😂😂
        چون لست اف اسو نخریدن ب این نتیجه رسیدی؟

        Matin Barkatarmin.
          • Reza گفت:

            اون احتمالا دلیلش تاخیر عرضه‌س
            مثلا شما فروش عرضه های همزمان گیمای داستانی رو چک کنی ، همیشه فروش روی پی سی بیشتره
            چ الدن رینگ باشه ، چ استارفیلد ، چ بالدرز گیت ، چ سایبرپانک ، چ هرچی تو بگی😅

            • Tom گفت:

              الدن رینگ با این که رو ۳ تا پلتفرم بوده ۵ میلیون بیشتر از رگناروک فروخت
              همونم تو بعضی کشورا بیشتر فروشش رو ps بوده
              استارفیلدم ۳ میلیون فروخت پلیراش ریخت
              بالدرزگیتم سبکش مال pc هست
              سایبر هم فروش اولش فقط به خاطر تبلیغاتش بود
              برای مقایسه باید رزیدنت اویل . دایینگ لایت . بازیای رمدی و اینجور استودیو هارو مقایسه کنی
              وگرنه بالدرز گیت که اصلا سبکش رو ps طرفدار نداره بایدم رو pc بیشتر بفروشه

              • Reza گفت:

                حاجی تو فارسی ام یادت رفته
                من چی میگم تو چی میگی
                چ ربطی ب مقایسه رگناروک با الدن رینگ یا استارفیلد داره(پلیراش ریخت چیه مرد ، بخودت بیا ، کمتر خودتو مضحکه کن😅❤️)
                ضریب هوشیت افت کرده؟
                من همه اینارو تک تک گفتم ، امارشونو رو پلتفرمای مختلف ببین
                وقتی حرف بازی داستانی میشه ، همه سبکا رو بررسی میکنن ، ن اکشن ادونچر سوم شخص داستانی رو😅
                در مجموع بدون شک رو پی سی همشون بیشتر میفروشن و حرف شما بدون شک غلط بود
                انصافا اگ میخوای کامنت بذاری یکی دوبار خودت بخون قبلش🤦

                • Tom گفت:

                  مگه اسم اینارو نیاوردی؟
                  مگه نگفتی «مثلا شما فروش عرضه های همزمان گیمای داستانی رو چک کنی ، همیشه فروش روی پی سی بیشتره»
                  خب منم چک کردم
                  خودتم میتونی چک کنی

                  خوبه خبر ریختن پلیرای استارفیلدم گیمفا کار کرد😂

                  منم گفتم اون بازیایی که دادم رو مقایسه کن
                  نه بازیی که رو کنسول هیچ طرفداری نداره
                  یا بازیی که روز عرضه رو استور ps4 نبوده
                  اخرشم میگه این کامنتو دوبار بخون چون من درمورد pc حرف نمیزنم 🤣

  • Battleship گفت:

    وقتی یه کمپانی بخش هایی داره ک مادام وب و ونوم میسازن
    بایدم کل فشار شرکت رو بخش پلی استیشن باشه

    Brainiac( خداحافظ )Matin BarkatTahaicHTrembler
  • متاسفانه این نسل تا به اینجا فروش کنسول ها (پی اس + اکس باکس) کمتر از انتظار بود
    سونی خیلی راحت با چند تا سرویس محور که همزمان رو PC هم عرضه شه که بتونن موفقیت helldivers 2 رو تکرار کنه، مثلا Metal Twisted
    سودش رو خیلی بالا میبره

    TahaicHTrembler
  • Vic Boss گفت:

    بازی هایی سرویس محور همیشه درآمد دارن و آبدیت فصلی میدن اما داستانی هر چه میگذره رو به نزول میره و از جدول فروش هم محو میشه برای همین تمرکز سونی داره میره سمت بازی های سرویس محور و انگار فرمولش پیدا کرده با هیلدرایو ۲ اما یک بازی کافی نیست باید بیشتر از اینا عرضه کنه
    البته امیدواریم بازی های داستانی سونی به حاشیه نرن چون خاطرات گیمرا با داستان و شخصیت هاست که تداعی میشه نه میزان کیل و رنکینگ توی بازی سرویس محور

    Matin Barkat
  • مشکل اصلی این شرکت ها اینه که به جای تمرکز روی R/D برای کاهش هزینه های تولید بازی با روش های خلاقانه دنبال چاپیدن مردمن. به جاش رو چیزای دیگه چرا تمرکز نمیکنن:
    ۱- استفاده از هوش مصنوعی: بهبود عملکرد فنی، توسعه بخش اعظم نسخه های دنباله های بازی (پترن تکراری، asset reuse)، ایده پردازی سریعتر با کانسپ ارت، توسعه سریعتر بیلد های اولیه، …

    ۲- پروژه بودجه پایین خلاقیت بالا (کاری که نینتندو کرد) با ارت استایل های یونیک: اهمیت گرافیک هنری
    ۳- بازی های سینماتیک و با خلاقیت پایین رو استریملاین کنند مثل یک کارخونه تولید انبوه بازی: به هر حال افرادی که دنبال این مدل بازیا هستن خیلی اهمیتی به خلاقیتش نمیدن

    همه این هارو انجام میدن احتمالا ولی به جای کاهش هزینه های تولید بازیشون میان حجم محتویات بی کیفیت بازی رو بیشتر میکنن یا “پر و بال” میدن بهش.

    .
  • یه کامنت دیدم که میگفت موفقیت helldivers باعث میشه سونی بازی های داستانی بیشتر و باکیفیت تری بسازه :‌)))
    هر وقت یادش میفتم از سادگی این داداشمون خندم میگیره
    توی متنم اشاره شده
    کاهش هزینه بازی ها و نوعشون
    مخصوصا وقتی دیدن که سود عناوینی مثل helldivers چقدر بیشتر میتونه باشه
    هرچند اون سه چهار تا استودیو اصلی باقی میمونن که چند سال یبار یچیزی عرضه کنن
    پورت همزمان برای پیسی هم بازم با موفقیت خیلی بیشتر helldivers روی استیم نسبت به کنسول پررنگ تر میشه

    Matin BarkatarminCharlie ChaplinReza.DustyTahaicGOD OF WAR 3Fire walk with meBrainiac( خداحافظ )
    • Tom گفت:

      اکثر استودیو های ps داستانی سازن
      نمیتونن مولتی پلیر بسازن

      Matin BarkatollieCharlie Chaplin.Dustyo0ashil0oarminBrainiac( خداحافظ )TahaicGOD OF WAR 3more
    • Homayoun گفت:

      ۱ _نصف استودیو های پلی استیشن اصلا لایو سرویس در دست ساخت ندارن و هیچوقت کیفیت عناوین پلی استیشن افت نکرده برعکس رقیبش
      ۲_موفقیت هلدایورز لایو سرویس های بیشتری پشت سرش داره اما هیچوقت سونی از دی ان ای خودش یعنی بازی‌ای داستانی عقب نمی‌کشه
      ۳_پلیرای همزمان پی‌سی و کنسول طبق گفته رئیس استودیو ۵۰/۵۰ بینشون تقسیم شده و فروش ۲ تا ۳ میلیونی روی کنسول داشته فقط
      و در آخر ممنونیم از سونی که لایو سرویسی ساخت که تونست فنبیس مقابل رو وادار کنه برای عرضش رو پلتفرمشون ۳۰ هزارتا امضا جمع کنن
      نگران پلتفرم خودت باش که ۶ ماه اول ۲۰۲۴ کویرهXD

      Mr abdollieNimaarmin.Charlie ChaplinTom
      • ۱)وقتی ناتی داگ ٬ مهم ترین استودیوی ps داشت سرویس محور میساخت (لقمه بزرگ تر دهنش که کنسل شد) بعید نیست بقیه هم همچین چیزی داشته باشن :‌)
        ۲)انقدر که شماها از برنامه های سونی با اطمینان حرف میزنین مدیر عاملشم نمیتونه x‌D
        کدومتون فکرشو میکرد سونی بازی هاشو برای pc عرضه کنه یا سرویس محور بسازه یا از بی بازی بودن بیفته تو کار ریمیک ریمستر
        پس همچین چیزی هم بعید نیست :‌)
        ۳) امار که چیز دیگه ای میگه ٬ به عنوان مثال توی آمریکا
        https://s8.uupload.ir/files/img_20240220_184503_179_wiif.jpg
        هرچند من که میدونم با اینکه با مدرک نشونت دادم خودتو به آب و آتیش میزنی که اینو تکذیب کنی :‌)
        و در آخرم استارفیلد و امضاهاش سلام میرسونن(گیمی که خود ps هم میخاست انحصاریش کنه)
        پلتفرم من پیسیه عباس آقا
        ده ها برابر گزینه جلومه =‌)

        Brainiac( خداحافظ )Mr abdMatin Barkat.
        • . گفت:

          آخ بمیرم که اصلا Rare یا ۳۴۳Industries و Obsidian Entertainment و غیره تا قبل عرضه Halo Infinite و Sea of Thieves و Grounded همگی داشتن روزی شونصد تا لایو سرویس میساختن به خاطر همینم هست که همشون بعد یه مدت دد شدن 😂
          خود لایو سرویس های مایکروسافت با اون همه مثلا تجربه همشون به جزء ماینکرفت که اونم بحثش جداست دد شدن بعد این داره برای ترول از دکل کنسل کردن بازی ای که حتی معرفی رسمی نشده بود بالا میره 😂
          عزیزم سونی همین الان یه هل دایورز داد که از کل انحصاری های تاریخ ایکس باکس بیشتر پلیر داره الان هم اگه میخوای از دکل پل ورلد بالا بری باید بگم اون اصلا انحصاری نیست 😂
          تو هم لازم نیست برای سونی دل بسوزونی و الکی از دکل حرف های مدیر عاملش بالا بری اگه نظرات اینجور چیزا برات مهم بود اون زمان که اسپنسر تو مصاحبش میگفت عرضه استارفیلد برای PS رو صد در صد رد نمیکنم هم کار میکردی نه اینکه از رو دمیج کنترل انکارش کنی فقط اینا مربوط به سونی رو بگی 😂
          آزه از دفاع هات از ایکس باکس مشخصه پی سی فنی اصلا مایکرو فنبوی نیستی 🤣
          حالا برو به پلتفرم خودت برس لازم نکرده برای ما نقش دایه مهربان تر از مادر رو بازی کنی

          HomayounMr abdXbox Fan
          • اتزیو جان وقتی روت ریپ نمیزنم خودت بفهم دیگه اهمیتت چقدره
            به هرحال ٬ گفتم شاید اینبار دوتا کلمه حرف درست حسابی زده باشی٬ خوندم ٬ ولی حیف
            مثل همیشه باید گفت
            https://s8.uupload.ir/files/img_20240201_161045_277_0nke.jpg

            Perfect.
            • . گفت:

              صد بار گفتم داستان های خودت برام اهمیتی نداره حالا هی بیا لینک بزار
              ریپ زدن هم نشونه از بزرگی نیست پسر جون نشون از جواب نداشتن که کار ترول ها و فنبوی های منطقی نمایی مثل توعه
              تو هم یکی هستی مثل اون رضا دلاری و اپوزوسیون ادعا میکنید فن ایکس باکس نیستید و بی طرفید ولی در باطن یه ایکس باکس فنبویید مثل بقیه

              Xbox Fan
              • من پیسی پلیریم که از ژانر بازیای xbox بیشتر خوشم میاد و از ps بخاطر کامیونیتی فاجعه و فن بوی های فاجعه ترش زده شدم
                تو هم هرچی میخای واسه خودت فکر کن و ریپ بزن D‌:
                اون عکس همیشه جوابته

                .
                • . گفت:

                  فرشادم میگه پی سی پلیره ولی دائم درحال فنبوی بازی مایکروسافته 😂
                  از قدیم میگن ذات آدم ها رو نمیشه تغییر داد ایکس باکس ورشکست هم بشه امثال شما بازم هیتر سونی هستید و از دکل ایکس باکس میرید بالا چون ذاتا هیتر هستید
                  حالا هی اون لینک رو بفرست ولی حقیقت ماجرا اینه اون لینک بیوگرافی و شرح حال خودته

                  Xbox FanHomayoun
        • Homayoun گفت:

          ۱_ ناتی داگ در کنار پروژه لایو سرویس دو تا بازی داستانی در دست ساخت داشته که یکیش در پیش تولید بود حداقل من بیشتر از تو از اخبار داخلی استودیو های پلی استیشن خبر دارم مثل اینه بیام بگم بلیزارد چون بازیشو کنسل کرد داره دد میشه
          ۲_ بگذریم که ریمیک و ریمسترای سونی به پلنفرم طرف مقابل میارزن ولی سونی لاین آپ امسالش از ایکس باکس بیشتر و بهتره سکند و فرست تردپارتی
          ۳_۵۰/۵۰ بودن پلیرا حرف خود مدیرعامل استودیوعه استودیوعه و رسمی گفته فروشش رو پلی غیرقابل باور بوده اگر یکم افت داشته بخاطر مکزیموم بودن سروراست الان خیلی از پلی استیشن فنا کنسول رو میزارن رو ریست مود چون از بازی بیان بیرون دیگه نمیتونن برن تو😁
          ۴_امضا گردن برای استلرفیلد ترولی بیش نبود و ۵ هزارتا بزور امضا جمع شد محض اطلاع الان ۶۰ هزار امضا برای هلدایورز جمع شده و استارفیلد چون میگفتن انحصاری پلی استیشن بشه و رو ایکس باکس نیاد ترول رود کلا من نصف روز توییتر میچرخم میدونم چه اتفاقاتی میفته که امثال تو ازش بی خبری
          و در آخر خصلت ایکس باکس فناس که پشت پلتفرم های دیگه مثل پیسی و نینتندو قائم بشن تا ریاکاریشون پنهون بشه از این حرفا گوشمون پره🤗

          • ۱و۲ که هیچی
            بجای اینکه جواب درست حسابی بدی مثل اتزیو بحثو عوض میکنی :‌)
            ۳ هم معلومه رئیس استودیو همچین حرفی میزنه
            انتظار نداری که بیاد از پیسی تعریف کنه بجاش :‌)))
            حالا تو آینده میبینین چقدر پیسی پر اهمیت تر میشه براش :‌)
            نیازی به این بحثای چرت و بی نتیجه نیست
            “کلا من نصف روز توییتر میچرخم میدونم چه اتفاقاتی میفته که امثال تو ازش بی خبری”
            نصف دیگشم که توی گیمفا ترول میکنی رسما no life x‌D
            و در اخر
            رفتارای تعصبی تو و اون دوتا دیگست که باعث شده من پیسی پلیر که تاحالا کنسول نداشتم (بجز سگا جنسیس) و نخواهم داشت اینجوری جهت گیری کنم
            حالا تو خودتو اینطوری دلداری بده که من xbox پلیرم
            خیلی عقایدتون عالیه واقعا
            هرکی برخلاف ps حرف بزنه یا به بازیاش نگه شاهکار یا درصد رضایت پایین بازی هاش روی استیم یا یوزر اسکور پایین و … همه زیر سر xbox پلیراست
            خدایی دمتون گرم این حجم از اعجوبه بودنو هیچ جایی ندیدم x‌D

    • . گفت:

      ترول جان !
      منظور اینه با ساخت بازی بازی های لایو سرویس توسط استودیو های فرعیش مثل هیون و اروهد کسب درآمد زیاد و بیشتر به نسبت بازی های داستانیش میکنه و بخشی از اونا رو خرج توسعه بازی های داستانی خودش میکنه
      تو سرمایه گذاری سونی رو بازی های داستان محور هم همینو بس که بازی بعدی ناتی داگ و سانتا و اینسامنیاک و ساکر پانچ و اکثر استودیو های اصلیش تک نفرن
      حالا تو بچسب به دکل نوردی از ۳ ۴ تا لایو سرویس از استودیو ناشناخته و درجه ۲ ۳ سونی

      HomayounXbox FanMatin BarkatGOD OF WAR 3MalekarminCharlie ChaplinTomRedm0ndy.xbox
  • Phoenix گفت:

    امیدوارم سونی بازم با قدرت ادامه بده

  • HTrembler گفت:

    اولا حاشیه سود سونی به مدت خیلی زیادی، از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ نزدیک صفر و اکثرا هم زیر صفر یا منفی بود (https://www.macrotrends.net/stocks/charts/SONY/sony/profit-margins)
    بنابرین اتفاق خیلی عجیبی نیافتاده. دوما اون روز هم گفتم حاشیه سود پلی استیشن قطعا در ادامه نسل با انتشار فرست پارتیا و اومدن GTA VI بیشتر میشه. همونطور که اگه نمودار حاشیه سود رو تو لینک بالا نگاه کنین، نیمه دوم و آخرای کنسول ps4 سر به فلک کشیده.
    البته حاشیه سود سونی با پلی استیشن فرق داره ولی چون تو خبر این دوتارو جدا نکرده بودن منم جدا نکردم اینجا

    ollieCharlie ChaplinRedm0ndy.xboxReza.DustyHomayouno0ashil0oA,,sharminmore
  • . گفت:

    علت این اتفاق به چند دلیل برمیگرده
    اول اینکه خب گرافیک بازی ها بیشتر شده ساخت بازی طولانی تر شده اون دولوپر مجانی که کار نمیکنه اون پول میخواد باید بهش پول بدی ندی میره ( برنامه نویس و دولوپر بازی کلا هر کسی بلد نیست دانش خیلی بالایی دارن )
    دوم سونی اینقدر به بازی های سینگل پلیر توجه کرده که اصلا حواسش به گیم های سرویس محور نیست تازه امسال یه بازی خوب سرویس محور داد
    نظر من اینکه سونی این نسل در کنار بازی های داستانی توجه بیشتری روی بازی های سرویس محور میزاره الان شما یه نگاه به بازی فورتنایت دوتا۲ wow بنداز ببین چه پولی پارو میکنن با فروش عالی که بازی hell dri هم داشته صد در صد سونی توجه بیشتری به بازی سرویس محور و هم به پلتفرم PC میندازه حتی احتمال اینکه بازی های کمپینی هم بعد مدت خیلی کوتاهی بیان به pc ولی مطئننا روز عرضه این کار نمیکنه که میدونه خیلی واکنش بدی میگیره سمت مخاطب هاش

    Matin Barkatarmino0ashil0oGOD OF WAR 3
  • همونطور که توی پستهای پیشتر هم اشاره کردم این کاهش حاشیه سود عملیاتی واقعا نگران‌کننده هست. مشکل اساسی اینه که بنظر می‌رسه امنیت سالهای اخیر پلی‌استیشن و غیرقابل دسترسی بودنش برای اکس‌باکس خیلی برای سونی ضررآور بوده چراکه اصلا بنظر نمی‌رسه پلن بی‌ای برای سونی وجود داشته باشه. سالها یکه‌تاز بودن منجر به این شده که استراتژیست‌های سونی اصلا به این فک نکنن که ممکنه در آینده این شکل از بازی‌کردن دیگه ترند نباشه. بنابراین اصلا نمی‌بینیم که سونی توی بخش‌های دیگه‌ی گیمینگ سرمایه‌گذاری کنه یا اگر هم کرده خیلی دیر به فکر افتاده. نمونه‌اش سرمایه‌گذاریش توی بازیهای لایوسرویس درحالیکه گنده‌های این بخش سالهاست جاشون رو محکم کردن. دیگر سیاست‌هاشون هم مثل عرضه‌ روی پی‌سی واقعا ضعیف و غیرکاربردی بوده. تو دنیای تکنولوژی شما باید قادر باشی ده پونزده سال آینده رو ببینی بعد سرمایه‌گذاری‌هات رو با توجه به پیشبینی خودت از آینده انجام بدی اما سران سونی بیشتر اینطوری بودن که منتظر بمونن ببینن چی خوبه و جواب داده بعد اونها هم روش سرمایه‌گذاری کنن. امیدوارم حداقل این کاهش حاشیه سود عملیاتی نسبت به سالهای پیش باعث بشه اینا تلنگری بخورن و چنتا سرمایه‌گذاری درست انجام بدن. خرید‌هایی مثه iSIZE واقعا خریدهای خوبی‌ان اما نمی‌دونم چرا سونی بیشتر روی چنین شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری نمی‌کنه.

    Redm0ndy.xbox.o0ashil0oBrainiac( خداحافظ )TahaicGOD OF WAR 3HTrembler
    • با سرمایه‌گذاری درست روی همین شرکت‌های پردازش تصویر به راحتی میشه هزینه‌ی بازیها رو کم کرد و از اونطرف برای آینده هم منابع لازم رو داشت که اگر آینده به جهت دیگه‌ای پیش رفت سونی هم بتونه همراه با جریان پیش بره. خرید iSIZE واقعا برا من خرید دلپسندی بود اما بنظر می‌رسه فقط یه خرید باری به هر جهت بوده و سونی قصد سرمایه‌گذاری جدی توی این زمینه رو نداره.

      Matin Barkato0ashil0oBrainiac( خداحافظ )TahaicGOD OF WAR 3
    • . گفت:

      ایکس باکس اصلا فروش چندانی نداره در مقابل پلی استیشن که عرضه نکردن بازی هاش رو اون به سونی آسیب برسونه موضوع اصلی PCعه که سونی قراره جدی تر توش ورود کنه تازه بازار لایو سرویس و موبایل و کلاد و سرویس های اشتراکی هم دارن که دارن جدی تر دنبالش میکنن
      مشکل اصلیشون همون بودجه زیاد اسپایدرمن و عرضه نکردن بازی های انحصاری زیاد تو ۲۰۲۳عه

      Matin BarkatHTrembler
  • اگه اینقدر روی بالا بردن گرافیک و فنی بازی تمرکز نکنن و گیم های ۱۵ ساعتی بسازن اونوقت ساخت یک بازی ۳ سال وقت میگیره و هزینه ی گزاف هم نداره، مشکل حله
    سونی سلیقه و ذائقه ی گیمر هارو طوری بالا برده که الان به ضرر خودشه
    کل صنعت باید توافق کنن بجز تعداد خاص بازی پر هزینه تولید نکنن

    Matin BarkatAmscTom.
  • GOD OF WAR 3 گفت:

    به نظر میرسه سیاست های جیم رایان اصلا جوابگو نبوده که باعث شده اینقدر حاشیه سود کمتر بشه .

    armin.
  • Hasan0930 گفت:

    مایکرو بازی رو برای پلی دادن میسازه
    سونی بازی رو برای کنسول فروختن

    Matin Barkat.armino0ashil0oHTrembler
    • HTrembler گفت:

      هردوتاشون برای درآمد میسازن. یکی فکر میکنه فروش کنسول باعث افزایش درآمدش میشه، اون یکی تعداد زیاد پلیر و ترغیب برای اومدن روی گیم پس

      Matin BarkatCharlie Chaplin.armino0ashil0o
    • Doctor گفت:

      مایکرو خودش اعلام کرده که توی رقابت کنسولی کم آورده برای همین پلیر بیس خودشو گسترده کرده و بیشترشون میکنه و دیگه تمرکزش آنچنان فروش کنسول نیست.
      فقط در صورتی میتونه برگرده رو کنسول فروختن تمرکز کنه که واقعا اینجور که خودشون تو مصاحبه گفتن کنسولش یه جهش قدرتی بزرگ داشته باشه و پرفورمنس بهتری بده نسبت به رقیبش تا فروش چندبرابری داشته باشه
      و از طرف دیگه کنسول فروختن نمیدونم الان سودده حساب میشه یا نه ولی اخرین مطلبی که من خونده بودم شرکتا سخت افزار رو با ضرر به کاربر میفروشن که بعدش از فروش نرم افزار پولشون جبران شه و حتی وقتی مایکرو میخواست کنسول تولید کنه اول میخواستن بدن یه شرکت ثالث ژاپنی سخت افزار رو تماما تولید کنه ولی نرم افزارش و بازیاش از اینا باشه که اون شرکت مسخرشون کرد و گفت ما می‌دونیم سود توی نرم افزاره نه سخت افزار برای همین ما سخت افزارشو تولید نمیکنیم براتون و مجبور شدن خودشون تولید کنن . نمیدونم الان شرایط فروش کنسولا واقعا فرق کرده یا نه ولی اونموقع اینجوری بوده

      Matin Barkatarmin.King
  • A,,sh گفت:

    همونطور که تو متنم اشاره شد افزایش هزینه بازی ها بخصوص داستانی عامل اصلیشه بعلاوه دستینی هم سال گذشته افت درامد داشت و پروژه انلاین لستم که احتمالا منابع قابل توجه ای صرفش شده لغو شده بنظرم این ۳ تا عامل اصلی بودن، با تخصیص بهتر بودجه ساخت بعلاوه سرمایه گذاری روی لایو سرویس ها مثل همین هلدایورز به همون میزان سابق برمیگرده یا بیشتر میشه همینطور اسپایدرمنم چون اخر ۲۰۲۳ اومد فروشش تو امسال اون و به سود دهی میرسونه و اون ۳۰۰ میلیون هزینه رو جبران میکنه

    PerfectMatin BarkatKing.armin
  • Dementor گفت:

    سونی حق داره دنبال لایو سرویس خوبه

نگرانی تحلیلگران از حاشیه سود عملیاتی سونی - گیمفا