بازی های نوستالژی و خاطرهانگیز که خواهان بازگشت آنها هستیم
تجربههای خوشایندی که از بازی های گذشته داشتهایم، هنوز در جایی از ما زندهاند. بخشی از این بازیها تبدیل شدهاند به نوستالژی؛ به تجربهای تکرارنشدنی که با هر بار یادآوریشان حس سرخوشی به ما دست میدهد؛ شاید همین هم سبب میشود تا نسبت به ساخت عنوانی با نام آنها بدبین باشیم؛ اما همزمان احساسی کاملا متضاد، ما را به انتظار وا میدارد برای عرضه محصولی امروزی که بتواند در حد و اندازه نام آنها باشد؛ عنوانی که بتواند تجربهای مشابه آن روزها را برایمان فراهم آورد.
Rise of Nations
مگر میشود این بازی خاطرهانگیز را فراموش کرد؟ Rise of Nations تحت تاثیر سری بازیهای Civilization در سال ۲۰۰۳ توسط استودیوی Big Huge Games منتشر شد و بر خلاف عنوان نامبرده، در سبک استراتژی توسعه یافته بود و آنقدر قابلیتهای جذاب و نوآورانه در خود داشت که توانست بهترین بازی استراتژی سال ۲۰۰۳ از دیدگاه بسیاری از نشریات شود.
شاید بتوان مهمترین ویژگی این بازی را در به تصویر کشیدن دوره بزرگی از تاریخ دانست؛ به نحوی که میتوانستید کارتان را از دوران عصر قدیم، از حکومتهایی مانند ایران، یونان و رم آغاز کنید و به تدریج به دورههای بعدی بروید تا آنکه به نبردهای جنگ جهانی و حتی بعد از آن برسید. نسخه اولیه بازی ۱۸ تمدن را شامل میشد که هر کدام از این تمدنها با دقت و وسواس خاصی ساخته شده بودند. گیمپلی بازی بسیار سرگرم کننده بود و حال تصور کنید که اگر نسخه جدید این بازی ساخته شود، میتواند چه غوغایی برپا کند! متاسفانه استودیوی Big Huge Games با آنکه سود خوبی از این محصول به دست آورده بود، پس از آنکه توسط شرکت THQ خریداری شد، تا آستانه تعطیلی پیش رفت؛ اما در نهایت شرکت نکسون (Nexon) این استودیو را خریداری کرد و آخرین بازی آنها، یک بازی موبایلی به اسم DomiNations است که عنوان موفقی در نوع خود به شمار میرود.
در سال ۲۰۱۴، Rise of Nation: Extended Edition منتشر شد که در آن، گرافیک بازی اورجینال بهبود یافته بود؛ با این حال، گمان نمیکنم طرفداران Rise of Nations تا آمدن نسخه جدید این بازی بتوانند آرام بگیرند.
Metal Slug
Metal Slug یکی از خاطرهانگیزترین بازیهای ویدیویی برای ایرانیها به شمار میآید. این عنوان که سرباز کوچولو هم نامیده میشود، یک شوتر دوبعدی است که در سال ۱۹۹۶ توسط استودیوی SNK ساخته شد. شما در نقش سرباز کوچولو باید با نیروهای آلمانی مبارزه میکردید و آنقدر این بازی گیمپلی لذتبخش و جالبی داشت که میتوانست ساعتها شما را سرگرم کند. Metal Slug شش دنباله، یک ریمیک و چهار اسپین-آف داشت که آخرین نسخه از این بازی تحت عنوان Metal Slug: Awakening در سال ۲۰۲۳ برای اندروید و iOS منتشر شد. همچنان این سری آنقدر نوستالژیک و خاطرهانگیز است که باید بازی بزرگتری تحت نام آن ساخته شود.
Manhunt
و اما یک عنوان بسیار پر سر و صدا و جنجالی از راکستار گیمز (Rockstar Games)، یعنی مجموعه بازیهای Manhunt، که نسخه اول آنها در سال ۲۰۰۳ و نسخه دوم نیز در سال ۲۰۰۷ عرضه شد. این فرنچایز آنقدر خشن بود و حواشی مختلفی را با خود به دنبال داشت که سبب شد در بسیاری از کشورها ممنوع اعلام شود. علیرغم تمامی حواشی، این بازی در نوع خود یک عنوان فوقالعاده محسوب میشود. یک بازی مخفیکاری که نظیرش را در هیچجا ندیدهاید و مخصوصاً آنکه نسخه اول، داستانی تاریک و فضایی هولناک داشت و راکستار به خوبی توانسته بود وجوه تاریک انسان را در آن به تصویر بکشد. با آنکه معرفی دنبالهای برای این بازی بسیار بعید به نظر میرسد، اما با این حال نمیشود دست از خیالپردازی راجع به ادامه آن برداشت.
Onimusha
Onimusha یکی از خاطرهانگیزترین بازیهای هک اند اسلش به شمار میرود که متاسفانه به جز یک نسخه ریمستر شده در سال ۲۰۱۹، دیگر شاهد عنوانی از آن در نسلهای جدید کنسولها نبودهایم. بازی Onimusha: Warlords در همان زمان عرضه خود در سال ۲۰۰۱، به واسطه گیمپلی لذتبخش و جلوههای بصری جذابش، توانست به عنوانی بسیار موفق بدل گردد. این مجموعه بازی در انحصار کنسولهای پلی استیشن قرار داشت و آنقدر خوب بود که نسخه دوم و سوم آن نیز ساخته شد و هر یک توانستند به محصولی موفق تبدیل شوند. در این میان، چندین عنوان فرعی نیز از فرنچایز مورد بحث منتشر شد که خالی از لطف نبودند. ساخته شدن یک محصول امروزی از Onimusha میتواند خبر بسیار خوشایندی برای طرفداران این مجموعه باشد؛ با این حال تاکنون جز آن ریمستر که در ابتدا عرض کردیم، خبر دیگری در میان نبوده است.
Burnout
اولین Burnout توسط Criterion Games در سال ۲۰۰۱ منتشر شد و عملکرد قابل قبولی داشت و همین هم سبب گشت تا شاهد نسخه دوم بازی به نام Burnout 2: Point of Impact باشیم. موفقیت اصلی این سری به عنوان عالی Burnout Revenge برمیگردد که موفق به کسب متای ۹۰ شد؛ نظر گیمرها را به خود جلب کرد و به سرعت تبدیل به عنوانی بسیار محبوب گشت. در سال ۲۰۰۸ نیز یک عنوان بسیار لذتبخش به نام Burnout Paradise منتشر شد. Burnout از آن دسته بازیهای ریسینگی به شمار میرود که خط داستانی مشخصی در آن وجود ندارد و اتفاقاً چه خوب! به جای داستان، سازندگان تمام تمرکز خود بر گیمپلی و جهان بازی گذاشته بودند و این دقیقاً همان چیزی است که قویاً به آن نیاز داریم. یک Burnout جدید پُر زد و خورد که بوی قدیمها را بدهد؛ احساس جنون را به بازیکن القا کند و آنقدر خفن باشد که از خفن بودن، ما را از پا در بیاورد.
Black
Black یکی از آن بازیهای فوقالعاده نسل ششم بود که با گرافیک منحصربهفرد و واقعگرایانه خود و همچنین حس خاصی که پس از تیراندازی و غوطهور شدن پوکهها القاء میکرد، شناخته میشد. استودیوی Criterion دست به ساخت بازیای زده بود که با عناوین هم سبک خود تفاوتهای فاحشی داشت. سیستم تخریبپذیری جالب آن به همراه گیمپلی تاکتیکالاش حس و حال متفاوتی به بازی بخشیده بود. حال تصور کنید که یک عنوان جدید تحت نام Black و آن هم از استودیوی خوشذوق Criterion چقدر میتواند هیجانانگیز باشد!
Midnight Club
دوباره راکستار و باز هم یک بازی خاطرهانگیز دیگر که خبری از دنباله آن نیست. مجموعه بازیهای Midnight Club به شدت موفق بودند و بر مسابقات غیرقانونی در شهرها تمرکز داشتند. عناوین این فرنچایز از قسمت شخصیسازی غنی و بینقصی بهره میبردند. توجه به جزییات در این بازی مثالزدنی بود و نمونهاش را در هیچ بازی دیگری نمیشد مشاهده کرد. متاسفانه با توجه به شناختی که از راکستار داریم، نمیتوانیم نسبت به ساخته شدن دنبالهای برای این بازی خوشبین باشیم.
Bully
باز هم یک بازی دیگر از راکستار! البته برخلاف موارد قبلی، خوشبختانه میتوانیم به ساخته شدن ادامه این عنوان خوشبین باشیم. Bully یک بازی سندباکس مثالزدنی بود که در نقش یک پسر ۱۵ ساله به اسم جیمی هاپکینز قرار میگرفتیم که پیش از ورود به مدرسه Bullworth Academy، هفتبار از مدارس دیگر اخراج شده بود؛ حالا ما باید همراه جیمی به تحصیل در این مدرسه بپردازیم و البته ضمن یادگیری درس، درسی هم به سایر دانشآموزان بدهیم تا بفهمند رییس واقعی مدرسه کیست! گیمپلی و تنوع ماموریتهای این بازی آنقدر خوب بود که سریعاً تبدیل به یک عنوان موفق شد. تصور کنید با آن حجم از توجه به جزییات که راکستار در بازیهایش میگذارد، دنباله این بازی چه شاهکاری میتواند بشود.
Dino Crisis
شینجی میکامی، خالق مجموعه بازیهای Resident Evil، کارگردانی عناوین Dino Crisis را هم برعهده داشته و از قضا، این بازیها نیز در سبک وحشت-بقا ساخته شدهاند و از بهترین آثار سبک خود به شمار میروند. Dino Crisis یک نوآوری جالب داشت و آن هم تلفیق تکنولوژی آینده با جهان باستان بود. این بازی به جای جامپ اسکر، با فضاسازی خود توانسته بود ترسی غریب خلق کند. حال تصور کنید اگر این فضاسازی با جلوههای بصری مدرن ترکیب گردد چه میشود! قطعا با یک شاهکار مواجه خواهیم شد.
F.E.A.R
F.E.A.R هنوز هم که هنوز است یکی از بهترین و انقلابیترین بازیها در زمینه هوش مصنوعی محسوب میشود. هوش مصنوعی عالی در کنار گیمپلی مثالزدنی و خلق ترس روانشناختی، موجب موفقیت این بازی شدند؛ اما متاسفانه رفته رفته با عرضه نسخه دوم و سوم، عنصر ترس از بازی حذف گشت و این اثر تبدیل به یک محصول اکشن خالی شده بود که فرسنگها از نسخه اصلی خود فاصله داشت. پس از عرضه ناموفق نسخه سوم، دیگر شاهد ادامهای بر این مجموعه نبودیم. قطعاً عرضه یک عنوان درخور میتواند هویت این فرنچایز را به آن برگرداند.
Half-Life
با اینکه چهار سال پیش عنوان بسیار خوب Half-Life: Alyx عرضه شد و توانست مورد تحسین بسیاری قرار بگیرد، اما این چیزی از انتظار چندین و چند سالهای که برای Half-Life 3 کشیدیم، کم نمیکند. شاید بتوان به جرات گفت این بازی مورد انتظارترین عنوان لیست ما است؛ اما ولو (Valve) به هیچ وجه برای عرضه آن به ما امیدی نداده.
Portal
Portal بازی فوقالعاده دیگری از ولو است که بدجوری درخشید و آنقدر نوآوری و خلاقیت در خود داشت که همچنان به عنوان یکی از بهترین بازیهای پازل تاریخ شناخته میشود. اخیراً به لطف فناوری RTX Remix، میتوانیم نسخه نخست این مجموعه را با Ray-Tracing تجربه کنیم. با وجود مادهای داستانی و غنی فراوانی که برای نسخه دوم این بازی منتشر شده، انتظار برای نسخه سوم Portal به سر آمده و طرفداران این مجموعه، خواهان بازگشت آن هستند. فقط تصور کنید که اگر خبر ساخت نسخه سوم Portal رسمی شود، چه غوغایی بر پا خواهد شد.
Grim Fandango
ریمستر این بازی دوستداشتنی و خلاقانه از تیم شفر (Tim Schafer)، در سال ۲۰۱۵ عرضه شد؛ اما عملاً همان محصول قدیمی بود و گرافیک آن هیچ ارتقای خاصی پیدا نکرده است؛ بنابراین ریمستر محسوب نمیشود! ما شدیداً نیاز داریم تا حس عنوانی مانند Grim Fandango را دوباره تجربه کنیم؛ حسی که امروزی باشد، اما بوی قدیمها را بدهد. Grim Fandango در زمان عرضه خود توانسته بود استانداردهای آثار ماجراجویی را ارتقا ببخشد. اتمسفر خاص داستان آن و همچنین پازلهای سخت اما لذتبخش بازی توانسته بودند آن را تبدیل به یکی از تجربههای خاص و به یادماندنی در صنعت ویدیو گیم کنند.
The Darkness
«یادش بخیر، عجب بازی معرکهای بود!» The Darkness یکی از خاصترین و به یادماندنیترین عناوین این لیست به شمار میرود. ما در نقش ضحاک بازیهای ویدیویی قرار میگرفتیم و همراه با شیاطینمان، به جنگ با دشمنانمان میپرداختیم. داستان این بازی بسیار تاریک و درگیرکننده بود و گیمپلی و فضاسازی آن به شکل جذابی طراحی شده بودند. گرافیک هنری بازی خیرهکننده بود و سازندگان حتی در نسخه دوم دست به کار بسیار عجیبی زدند؛ تمام محیطهایی که در آن قرار میگرفتیم، با دست نقاشی شده بودند و احساس بسیار عجیب و غریبی القا میکردند که در نوع خود کمنظیر است. به واقع خبر ساخت نسخه سوم این بازی میتواند مرا تا سر حد مرگ خوشحال کند!
Sly Cooper
نخستین عنوان از فرنچایز Sly Cooper، در سال ۲۰۰۲ توسط استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch) برای پلی استیشن ۲ عرضه شد که توانست مورد تحسین بسیاری قرار بگیرد. آن زمان که ساکر پانچ این بازی را میساخت، با یک محصول پلتفرمر-مخفیکاری عالی روبهرو بودیم که توانسته بود Sly Cooper دوستداشتنی را تبدیل به یکی از نمادهای پلی استیشن ۲ کند؛ اما از زمانی که ساکر پانچ به دلیل تمرکز بر روی عنوان Infamous، سری Sly Cooper را به سانزارو گیمز واگذار کرد، با افت کیفیت بازیها مواجه شدیم. تصور کنید اگر ساکر پانچ دوباره عهدهدار ساخت این بازی شود و آن را برای کنسولهای نسل نهم عرضه کند، با چه اثر درجه یکی روبهرو خواهیم بود.
Command and Conquer
محبوبترین نسخه از سری بازیهای استراتژیک Command and Conquer نزد ما ایرانیها، یعنی Command & Conquer: Generals، در سال ۲۰۰۳ عرضه شد؛ یک بازی استراتژیک نوبتی که با جمعآوری منابع باید حریفان خود را شکست میدادیم. در سال ۲۰۲۰ ریمستر کالکشن این بازی عرضه گشت و اتفاقاً مورد استقبال قرار گرفت؛ اما همانطور که قبلاً گفتیم، ریمستر و ریمیک حساب نیست! متاسفانه در سال ۲۰۱۳ ریبوتی از این بازی در حال توسعه بود که نهایتاً ساخت آن کنسل شد. شدیداً نیاز به نسخهای جدید با گرافیک امروزی احساس میشود. امیدوارم خبر ساخته شدن نسخه جدید این فرنچایز را بهزودی بشنویم.
به نظر شما چه موارد نوستالژیک دیگری میتوانستند در این لیست حضور داشته باشند؟ لطفاً نظرات خود را با گیمفا به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
جالبه که تو این لیست سری Strong Hold نبود
لیست جهانیه نه ملی D
stronghold که سال ۲۰۲۱ یه نسخه جدید دریافت کرد (Warlords)، حدود ۳ ۴ ماه پیش هم Definitive Edition.
🟢 بله کاملا درست…
همین چند وقت پیش روی گوشی بازی Metal Slug مجدد نصب و تمام کردم، به عشق این بازی همیشه وقتی میرفتیم خانهی مادربزرگ، سریع میرفتم کلوپی سرکوچه و Metal Slug بازی میکردم😍😍😍 امیدوارم حتما حتما بسازندش، حتی همچنین بازی معروف PepsiMan 😍😍😍 یادشون خوش…
🟢 راستی بازی ghost rider هم اضافه میکنم
Stronghold از بازی هایی هستش که خیلی وقته به خوبی سابق نیست، نه اینکه خیلی وقته نسخه ای ازش ندیدیم، واقعا هم به نظرم فقط همون یکی دو نسخه اولی که داشت حرفی در برابر رقبای دیگش داخل سبک RTS داشتن که اونم به خاطر این بود که دوره اوج استراتژی ها بود وگرنه کلا بعد نسخه جنگ های صلیبی بازی دچار افت شدید شد (هر چند خودم از نسخه ۲ و legend هم لذت بردم)
اکثرشون به خاطره نبود سود کنسل شدن و سازنده هاشون بازیای بهتری ساختن
اول باید قبلیا ریمیک یا ریمستر بگیرن
Midnight Club بازی خیلی خفنی بود.
و حالت split screen بازی رو خفن تر کرده بود.اصلا یه دنیای دیگه ای بود.
بقیه بازی ها هم که واقعا فوق العاده بودن.
Black فضا سازیش عالی بود.
همین الان هم یکی dino پلی بده از اون سینماتیک اولش که فنس سوراخ شده بود و دایناسور اومده بود داخل تن و بدنم میلرزه.
F.E.A.R هنوز هم غافلگیری های زیادی داره.نسخه جدید فایده نداره.یه ریمیک ازش بسازن موفقیتش تضمینیه.
فکر کنم گیمفا کمر همت بسته گیمرهای قدیمی رو عذاب بده پستم طوری هست که بخوایم نمی تونی نیایی توش و نگاش نکنی کلا خاطرات گیمینگت زنده می شه
واقعا ادم این بازیهارو می بینه دلش می گیره چه روزهای خوبی رو با این بازیها سپری کردیم
چقدر خوب بودن
اون زمان یه خاطر ذهن آزاد و آرومی که داشتیم حتی اگه بدترین بازی بود چقدر بهمون فاز میداد ولی الان بهترین بازی ها حال اون زمان رو بهمون نمیدن و صد حیف که چقدر زود بزرگ و پیر شدیم.دلم برای اون زمان بدجوری تنگ شده🥰
گاد هند . متالگیر سالید . اسپلینتر سل .کیلزون . رزیستنس . Jak and daxter . تیرا وی . لیتل بیک پلنت . موتور استورم . من هانتم که هست
@Tom
متال گیر سالید و اسپلینتر سل جدید در حال ساختن همین الانم
اگه ریمیکای متالگیرو میگی نه
من منظورم بازی جدیده
@Tom
حالا هر چی
با گاد هند کاملا موافقم ، خیلی بازی خفنی بود یادش بخیر
گاد هند یادش بخیر توی گیم نتا بازیش میکردیم
چه حالی میداد اون موقعها
با گرافیک الان چه حالی میده
حیف نمیتونن بسازن
گاد هندو دیگ عمرا بشه دید
دنیای امروز اجازه ساخت همچین چیزاییو نمیده
اینم میره کنار منهانت
و همینطور igi, درایور، جی تی ای سن آندریاس، مدال افتخار
ادامه gta 🤔
بیشتر دوست دارم اینده نیکو رو ببینم
حیف که از چیت انجین نمیشه تو دنیای واقعی استفاده کرد
IGI فکنم ی نسخه جدید داره میده
فک کنم استودیو سازندش تعطیل شد. تا اونجایی که شنیدم
Cod مدال افتخار رو کشت
هیچ نیازی به نسخه جدیدی از متال گیر حس نمیشه
برخلاف خیلی فرانچایز های محبوب دیگه که طی زمان جاده خاکی رفتن و به قولی شیردوشی شدن ، متال گیر شروع مشخصی داشت و به موقع هم تموم شد
اوج متالگیر قسمت ۴ بود که باید تموم میشد
ولی وقتی ۵ رو دادن با اون داستان نصفه نیمش من انتظار یه ادامه خوب دارم ( یه نویسنده خوب گیر بیارن)
یه چپتر از بازی رو هم خود کونامی حذف کرد
متالگیر ۵ کلا درد بود
از ۴۰ دلار بودن دموی ۳ ساعتش
تا اخرش که میفهمی تو اصلا بیگ باس نیستی
نسخه جدید اگه اصا بخواد ساخته بشه باید ریبوت بشه چون هم داستان بیگ باس تموم شد تو فانتوم پین و هم داستان سالید اسنیک تموم شد تو نسخه ۴
فانتوم پین تو سری برام رتبش ۶ هستش.
چند تا مشکل داره: بزرگترین مشکلش مراحل تکراری تو محیط های تکراری تو بخش دوم داستانه
مشکل بعدیش هوش مصنوعیشه ک گاهی گیج میزنه
ی مشکل دیگم هست ک در مقایسه با بقیه نسخه ها دارم میگم: داستان تو بخش دوم بعضی جاهاش یکم افت داشت، این افت رو هم دارم درمقایسه بقیه نسخه ها میگم ک داستانشون تا آخر ب جذاب ترین شکل ممکن پیش میرفت و ب همون شکل تموم میشد.
پایانش مشکلی نداشت، کلی سوال پاسخ داد بهمون، داستان رو هم ب متال گیر ۱۹۸۷ وصل کرد و فهمیدیم ک اونجا بدل بیگ باس بوده ک کشته شده توسط سالید اسنیک و بیگ باس اصلی تو نسخه ۲(۱۹۹۱) بوده ک آتیش گرفت و حالا نانوماشینای تو بدنش نذاشت بمیره و تو نسخه ۴ اومد.
شیطان شدن بیگ باس رو هم بهمون نشون داد، چطوری نشون داد؟ وقتی میجر زیرو ترتیب غیب شدن بیگ باس و استفاده از اون دکتر تو هلیکوپتر بجای بیگ باس رو داد و بیگ باس قبول کرد شروعی بر شیطان شدن بیگ باس و رسیدن ب اون بیگ باس نسخه های بعد.
فک کن ی نفر تورو بدل خودش بکنه و ازت استفاده کنه ک کاراشو ادامه بدی و محوبیت و حکومتشون بزرگتر کنی و خودشم تو سایه ها بشینه کاراشو انجام بده؟ این کار شیطانی نیس؟
پس پایانش خوبه(فقط کاش کونامی ملعون اون اپیزود کمپ آمگارو لغو نمیکرد😑)
بعضیا هم میگن چرا ونوم اسنیک ساکت بود، باید بگم ک تصور کن شمارو شستشو مغزی بدن همه چیتو عوض کنن بشی یکی دیگه، ذهنت آشفته میشه، توقع دارید ی همچین فردی کلی حرف بزنه؟ حالا بمونه ک خود بیگ باس هم زیاد حرف نمیزنه
در کل فانتوم پین اورریتده و متای ۹۵ حقش نیس
بنظرم متای ۸۷ یا ۸۶ براش خوبه، شاهکار نیس ولی ی بازی فوقالعادس.
نمره خودم بهش ۸.۸ هس.
در کل بنظرم کوجیما با وجود این دخالت های کونامی گیم عالی ای تحویل داد. فک نکنم هر کی دیگه بود بتونست با وجود کسی مث کونامی گیمی مث فانتوم پین بسازه
مشکلاتی که گفتیو منم داشتم
هوش مصنوعیش از قسمتای قبلیشم ضعیف تر بود
من خیلی بیگ باسو دوست داشتم
اخرش که فهمیدم این همه داشتم با اون دکتره بازی میکردم خیلی ناراحت شدم
اصلا توقع نداشتم اینجوری تموم بشه
یه مشکل دیگه که داشتم کاتسینای کوجیماییش خیلی کم بود
کوجیما داستان سرایی محیطی استفاده نمیکنه
به جاش هرچی که هستو تو یه کاتسین نشون میده . حالا اینا کاتسینای بازیو کم کرده بودن انگار بازی یه چیزی نداشت
خلاصه متاش اصلا حقش نیست
دخالتای کونامی گند زد
هوش مصنوعیش واقعا گاهی اوقات بد گیج میزد
از تو پنجره شیشه دو میشکستی میرفتی داخل هیچی نمیفهمید یارو😑 بعد مثلا تو شب میرفتی نزدیکشون صدا میدادی چراغشون روشن میکردن ی یدقیقه ای نگاه میکردن تازه میفهمیدن چخبره😂😑
هوش مصنوعی نسخه های قبل عالی بودن مخصوصا نسخه ۳ ک یکی بهترین هوش مصنوعی هایی رو داشت ک دیدم.
آره بیگ باس برا خودمم محبوب ترین کرکتر گیمینگه و از این لحاظ آدم ناراحت میشه ولی نمیشدم ک توقع داشت جور دیگه ای تموم بشه
اصلا حقش نیس متاش
به همراه اسکایریم و جی تی ای وی ۳ تا از اورریتد ترین بازیا هستن بنظرم
هوش مصنوعیش با کلی سرو صدا میرفتی پشتش هیچی نمیفهمید
اگرم میفهمید اگه خودتو از جلوش پرت میکردی پشتش بازم نمیفهمید 😂
خیلی گیج بودن
باز تو دث استرندینگ هوش مصنوعی بهتر شده بود
درمورد داستان ، خب باید یه پیش زمینه ای درست میکرد که تو به کاراکتر شک کنی
احساس میکنم وسطای بازی فقط میخواستن سریع جمعش کنن
اسکایریم برای چی؟ 😅 خودمم خوشم نیومد ازش
ولی اصلا اوررتید نیست
اسکایریم نقش آفرینی خوبی نیس
بیشتر اکشن ادونچره
المان های نقش آفرینیش کمرنگ شده نسبت ب بقیه نسخه ها
شاهکاره ولی ی نقش آفرینی شاهکار نیس
من خودم دوسش دارم خیلی زیاد بخاطر نوستالژیک بودنش ولی خب حقایقو باید گفت
من Viewtiful Joe هم خیلی دوس دارم نسخه جدیدش بیاد
بازیش نکردم
چجوری بوده؟
پلتفرمر بیت ام آپ هستش خیلی جذابه. گرافیکشم سل شیدی هس
گاد هند فقط اسپنک زدنش🤣
😂😂😂
سر گاد هند چقدر درگیری داشتم یادش بخیر یادم میاد با پسر خالم دو تا بازی گاد هند . نید فور اسپید رو با هم خریدیم چقدر سرش دعوا میکردیم تهش من نید رو پلی دادم اونم گاد هندو تا سی دی هاش هم جابه جا کنیم یادمه حسابی خط و خش داشت گاد واسم تا اخر بالا نیاورد بعد ها از یه سوپری دوباره سی دی اش رو خریدم
« تا اخر بالا نیاورد»
چقدر دعا میکردیم سر ps1 و ps2 که صفحه اولش بگذره 😂
من فکر میکردم اگه حالت خاصی بگیرم یا نفس نکشم با لا میاد😂
یه بار نمیدونم چی شده بود ps1 یه هفته بازی بالا نمیاورد
یه هفته با پسر خالم دیسکو میذاشتیم خدا خدا میکردیم بالا بیاد 😂
کلا valve با نسخه سوم رابطه خوبی نداره. البته یه سری شایعه هست که میگن داره رو portal 3 کار میکنه.
چه بازی های تو لیسته بیشتر شون بازی کردم الان هم از هفته پیش دارم کل سری Command and Conquer میرم نسخه ۱ خب خیلی قدیمی شده از تایبریم سان شروع کردم که برای اون زمان محشر بود جنرال و zerp hour از اصلا یه چیز شاهکار الان هم سری تایبریوم وارز دارم میرم یعنی این بازی انگار برای نسل ۹ ساخته شده ناموسا همین الان بازی نصب کنین بازی ساخته سال ۲۰۰۸ هست اما خیلی گرافیکش بالاتره بهترین گیم پلی بهترین داستان و اصلا راحت سر بازی های سونی میبره 😛😛😛😎😎😎 و در آخر این عکس پروفایل که گذاشتم مربوط به کماندو GDI می باشد میدونم سونی فنا درک از این بازی ها ندارن ولی از هر کی پی سی داره حتما نصب کنه
محمد علیائی عزیز واقعا ممنونم تمام خاطرات خوبم رو از دوران طلایی گیمر بودنم تو بهترین دوران زندگیم(بیست سالگیم) زنده کردی❤ با اونیموشا،با بلک، هالف لایف و پورتال و حتی با جنرال استراتژی که با کامپیوتر دوستم ( که الان خودش پدر دو تا بچه س) پلی میدادیم. این یکی از مقاله های خوب این چند وقت اخیر بود که خوندم. ای کاش ایتم روزی روزگاری هنوزم روی سایت منتشر میشد تا هم با لدت ببریم هم دوستان جوون تر با بازیای قدیمی تر بیشتر اشنا بشن
جای بازی alice madness returns هم خالی بود این شخصیت آلیس دوای درد اینکه بندازی سمت تام 😂😂😂😂🤣
ممنون از نویسنده عزیز
جا داشت اسمی از کسلونیا برده بشه
عجیب از تم این سری خوشم میاد
از سری کنون یا los? یا هردو؟
هردو
هم دوبعدی که کلاسیک محسوب میشن هم سه بعدی هر چند ضعیف تر هستن نسبت به نسخه های کلاسیک
چند وقت پیش نسخه سمفونی رو ریمستر کردن به شدت لذت بردم
خوبه خداروشکر هنوز اینجا یک نفر هست که کسلوانیا رو یادش باشه!
سلام خیلی از نظرتون ممنونم. اینقدر لیست این بازیها مفصل بود که متاسفانه فراموش کردم این بازی رو هم ذکر کنم. عذرخواهی میکنم.
🔶 در مورد این لیست تک تک راجع به هرکدوم توضیح بدیم طولانی میشه فقط میتونیم بگیم یادش بخیر ❤️
🔸فقط در مورد داینو کرایسیس یک چیزی بگم تنها کسی که میتونه این آیپی رو احیا کنه میکامیه امیدوارم برگرده به کپکام و کاری رو باهاش بکنه که با اویل ۴ کرد منظورم این نیست که از دوربین روی شانه استفاده بکنه منظورم یک تغییر اساسی و انقلابیه