پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا در سال ۲۰۲۳ اعلام شد - تکفارس 
پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا در سال ۲۰۲۳ اعلام شد - تکفارس 
پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا در سال ۲۰۲۳ اعلام شد - تکفارس 

پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا در سال ۲۰۲۳ اعلام شد

افشین نوری
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - 11:24
پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی Canalys، پنج گوشی هوشمند پرفروش دنیا در سال ۲۰۲۳ همگی آیفون بودند.

همانطور که می‌دانید اپل در سال ۲۰۲۳ موفق شد با پشت سر گذاشتن سامسونگ تبدیل به بزرگ‌ترین شرکت سازنده گوشی هوشمند دنیا شود. این شرکت با سهم ۲۰.۱ درصدی توانست بالاتر از سامسونگ با سهم ۱۹.۴ درصدی و شیائومی با سهم ۱۲.۵ درصدی قرار بگیرد.

البته حتی اگر فروش تک‌تک مدل‌ها را در نظر بگیریم، اپل باز هم عملکرد بهتری داشته است که با توجه به تعداد کم مدل‌های آیفون جای تعجبی ندارد.

بر اساس داده‌های Canalys، آیفون ۱۴ پرو مکس اپل با فروش ۳۴ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۳ محبوب‌ترین گوشی هوشمند دنیا بوده است و بعد از آن آیفون ۱۵ پرو مکس با فروش ۳۳ میلیون دستگاه در جایگاه دوم قرار گرفته است. آیفون ۱۴ نیز با فروش ۲۹ میلیون دستگاه در رده سوم جای گرفته که تقریبا برابر با فروش آیفون ۱۴ پرو در رتبه چهارم است.

پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا

همچنین گوشی‌های آیفون ۱۳، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ به‌ترتیب در رتبه‌های پنجم، هفتم و دهم قرار گرفته‌اند که نشان می هد اپل در مجموع هفت جایگاه در بین ۱۰ گوشی پرفروش سال ۲۰۲۳ داشته است.

البته همانطور که می‌بینید گوشی‌های آیفون ۱۴ پلاس و آیفون ۱۵ پلاس، در این لیست جایی ندارند و محبوبیت آن‌ها نسبت به سایر مدل های آیفون پایین‌تر بوده است.

امسال هم مثل سال گذشته فقط یک سازنده گوشی اندرویدی در بین ۱۰ گوشی برتر قرار دارد، یعنی سامسونگ. این شرکت موفق شده به جای فقط دو جایگاه در سال ۲۰۲۲، سه جایگاه را در سال ۲۰۲۳ به خود اختصاص دهد که عبارتند از گلکسی A14 4G در رتبه ششم با فروش ۲۱ میلیون دستگاه، گلکسی A54 5G در رتبه هشتم با فروش ۲۰ میلیون دستگاه و گلکسی A14 5G در رده نهم با فروش ۱۹ میلیون دستگاه.

نظر شما درباره آمار پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا در سال ۲۰۲۳ چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید