هر آنچه باید از بازی Banishers: Ghosts of New Eden بدانید
بازی اکشن نقش آفرینی Banishers: Ghosts of New Eden ساخته جدید استودیوی دونت ناد (DON’T NOD) است که بهزودی در دسترس طرفداران قرار خواهد گرفت. در این مطلب به مواردی از بازی میپردازیم که باید قبل از تجربه آن بدانید.
بازیکنان در Banishers: Ghosts of New Eden در سرزمینی تاریک غوطهور میشوند و وظیفه آنها پاکسازی سرزمین مذکور از یک نفرین است. این بازی سفری را روایت میکند که شامل مضامین زندگی، مرگ، عشق، فداکاری و همچنین پیچیدگیهای روایی مشهور آثار دونت ناد میشود؛ البته محصول مورد بحث ما ویژگیهای جدیدی را نیز با خود به همراه خواهد داشت.
محیط
داستان Banishers: Ghosts of New Eden در منطقهای خیالی از آمریکای شمالی روایت میشود. محیطی که مشاهده خواهید کرد تاریک، غمانگیز و اسرارآمیز به نظر میرسد. آنتیا (Antea) که یکی از دو شخصیت اصلی است، محیط بازی را اینگونه توصیف میکند: «این منطقه به عنوان یک سرزمین تحت استعمار و خالی از سکنه در نظر گرفته میشود».
استودیوی دونت ناد قبلاً اعلام کرده بود که جدیدترین محصول آنها در سرزمینهای مستعمرهای اتفاق میافتد؛ اما استعمار تنها موضوع اصلی نیست، بلکه در اواخر دهه ۱۹۶۰، سرزمین نیو انگلند (New England) شهرت زیادی به واسطه جادوگری و به خصوص، محاکمه جادوگران داشت؛ همین نیز باعث شد تا این منطقه به عنوان محلی مناسب برای روایت داستان بازی انتخاب شود.
جهان نیمه باز
بازی Banishers: Ghosts of New Eden در یک دنیای نیمه باز اتفاق میافتد؛ منطقهای که به نظر میرسد وسیع است اما در عین حال، احساس کلاستروفوبیای تاریک را هم القاء میکند. همچنین جدیدترین محصول دونت ناد به واسطه بیومهای مختلفی که با نور و پوشش گیاهی متمایز میشوند، با آثار قبلی این استودیو تفاوت زیادی خواهد داشت.
مکانهای دیدنی، بازیکنان را به خود جذب میکنند؛ اما دونت ناد تلاش کرده است تا احساس انزوا را برانگیزد و باعث گردد که بازیکن احساس کند هر لحظه ممکن است به راحتی در میان منجلاب گم شود. ساختن این جهان برای دونت ناد اهمیت زیادی داشته؛ طراحان مرحله، طراحان روایت و آرتیستهای محیط گرد هم آمدهاند تا دنیایی کاملاً گیرا را برای بازیبازان خلق کنند.
قهرمانان بازی
Banisherها یا شکارچیان روح در این بازی Red MacWraith اسکاتلندی و همسر کوباییالاصلاش، Antea Duarte، هستند. وظیفه آنها محافظت از ساکنان در برابر تهدیدات ارواح و اشباح است. طبق پیشنمایشهایی که از این بازی منتشر شده، آنتیا در طی ماموریتی فاجعهبار میمیرد و تبدیل به یک شبح میشود؛ داستان از این مرحله به بعد بر تلاشهای Red برای پاکسازی سرزمین از ارواح تمرکز خواهد داشت، در حالی که بین بازگرداندن آنتیا از دنیای مردگان یا تسهیل او برای ورود به زندگی پس از مرگ سردرگم است.
گیمپلی
بازیکنان عنوان Banisher وارد زندگی مهاجران مستعمرهای میشوند که شهرهایشان درگیر نفرینهای وحشتناک است. تحقیقات ماوراءالطبیعه بخش بزرگی از زمان بازیکن را به خود اختصاص میدهد و بررسی صحنه جرم و انتخاب دیالوگ را با طلسمهای فراوان ترکیب میکند. میتوان نشانههایی را در زمین علامتگذاری کرد که خاطرات سرنوشتساز را به عنوان نمایشهای شبحوار و وقایع رخ داده بازگو میکنند و تصویری واضحتر از آنچه رخ داده است را ترسیم مینمایند. نیمه دیگر گیمپلی شامل مبارزه با حملات سبک و سنگین معمول و استفاده سلاحهایی میشود که با جادو در هم آمیخته شدهاند. تمام این امکانات در اختیار Banisherها هستند و میخواهند مناظر را از شر طیفهای شیطانی خلاص کنند.
میتوان بین شخصیتها جابهجا شد
بازیکنان در طول تحقیقات ماوراءالطبیعه و مبارزات بازی میتوانند آزادانه بین هر دو شخصیت Red و آنتیا جابهجا شوند. آنتیا به دلیل اینکه یک روح است، بازیکنان خواهند توانست از ویژگیهای او برای حل بسیاری از پازلها، بررسی آنسوی موانع و همچنین روشن کردن گلیفهای درخشان برای آشکار کردن سرنخها و مسیرهای پنهان گذشته استفاده کنند.
مبارزات ظاهراً یک پله از Vampyr بالاتر هستند
عنوان اکشن و نقش آفرینی Vampyr، ساخته قبلی دونت ناد، موارد دوستداشتنی زیادی در خود دارد؛ اما ماهیت تکراری و ساده مبارزاتش ارزش کلی تجربه بازی را تا حدودی پایین آورده است. به نظر میرسد Banishers: Ghosts of New Eden با یادگیری از مشکلات بازی قبلی دونت ناد و شاید الهام گرفتن بیشتر از بازیهای اکشن مدرن، ساخته شده. سازندگان پیشتر اعلام کرده بودند که از مشکلات گذشته Vampyr درس گرفتهاند؛ به علاوه، انیمیشنها و افکتهای شخصیتها نیز جالب به نظر میرسند که یک قدم دیگر از انیمیشنهای نه چندان مناسب Vampyr جلوتر است.
سلاحهای هر شخصیت
سیستم مبارزات بازی از تنوع خوبی برخوردار است؛ به لطف توانایی Red در نابود کردن دشمنان از طریق Cutlass یا انفجار از راه دور با یک سلاح سنگین که با اسلحه دیگری ترکیب میشود، تنوع شکل گرفته. همانطور که انتظار میرود، Red دارای نوار سلامتی است که باید آن را مدیریت کرده و افزایش دهید؛ در حالی که آنتیا دارای یک نوار جادویی بوده که میتواند از طریق حملات Red، پُر شود.
روشهای ارتقای تجهیزات
از آنجایی که Banishers: Ghosts of New Eden یک اثر نقش آفرینی است، درخت مهارتها برای هر شخصیت وجود خواهد داشت. اگرچه انتظار نمیرود هر دو کاراکتر مسیرهای ارتقای یکسانی را به اشتراک بگذارند، اما با این حال، از نظر تواناییها، سلاحها و منوهای ساخت و ساز، تنوع و تعدد کافی برای بازیکنان فراهم شده و هر شخصیت را میتوان به سبکی منحصربهفرد ارتقا داد. دونت ناد در برابر گنجاندن آیتمهای قابل جمعآوری، سلاحها، زرهها و طلسمهای بسیار زیاد در بازی مقاومت نکرده است و در عوض، پیشنهادی سادهتر ارائه میکند که بازیکنان میتوانند در طول بازی با استفاده از آن، شخصیت خود را تا حداکثر پتانسیل ارتقا دهند.
دشمنان
Banishers: Ghosts of New Eden نوید طیف گستردهای از دشمنان فراطبیعی را میدهد. تریلرهای این بازی، موجودات اسکلتمانند، سگمانند، شناور، شبحهایی با چشمهای شیطانی، سربازان کشته شده در نبردهای گذشته و باسهای بزرگ را به نمایش میگذارند. یکی از خطرات خاصی که بازیکنان باید مراقب آن باشند، ارواح پرنده و اجساد مختلف در سراسر سرزمین است.
انتخاب اخلاقی مضمون اصلی روایت خواهد بود
با مرگ آنتیا در ابتدای بازی، Red با یک تصمیم اخلاقی دشوار مواجه میشود که کل داستان را در بر میگیرد: «آنتیا را زنده کرده و او را از دنیای مردگان بازگرداند یا به او کمک کند تا به جهان بعدی برود». برای دستیابی به هر یک از این نتایج، Banisherها باید در مورد نتیجه هر تصمیم حسابی بیاندیشند؛ آنها باید تصمیم بگیرند که میخواهند منحرفان را سرزنش و یا تبعید کنند؛ اولی امکان بازگشت آنتیا به دنیای زندگان را فراهم میکند؛ اما با این حال، موضوع همیشه تا این اندازه ساده نیست و نتایج از نظر اخلاقی مبهم خواهند بود. شخصیتها بین عشقشان به یکدیگر و نفرت از مردگان متلاشی میشوند و انتخابهایشان تاثیر قابل توجهای دارند که ممکن است بعداً عواقبی جدی داشته باشند. روحها و ساکنان رنجدیده هر کدام داستانهایی از عشق، خیانت و رنج را در خود دارند و رهایی آنها از یک پرونده، مهم خواهد بود.
مدت زمان بخش داستانی
برای به اتمام رساندن بازی Banishers: Ghosts of New Eden دستکم به ۲۰ و حداکثر به ۳۰ ساعت زمان نیاز خواهید داشت. بازیکنان پنج منطقه متمایز را کاوش خواهند کرد که هر کدام به طور بالقوه توسط مضمون شبحگونه خود تسخیر شده است.
ساخته شده با Unreal Engine 5
در سال ۲۰۲۴ هستیم و میبینیم که استفاده از موتور Unreal Engine 5 برای ساخت بازیها رایجتر شده است. بازیکنان میتوانند انتظار تصاویر واقعی، جلوههای بصری باکیفیت و نورپردازی همهجانبه را داشته باشند. Banishers: Ghosts of New Eden ظاهراً به خوبی از قابلیتهای این موتور بازیسازی استفاده کرده.
بازی Banishers: Ghosts of New Eden در تاریخ ۱۳ فوریه ۲۰۲۴ (۲۴ بهمن ۱۴۰۲) برای PS5 ،Xbox Series X/S و PC منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- مروری بر عملکرد محتوایی ایکس باکس و پلی استیشن در سال ۲۰۲۴
- ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۴ به انتخاب آرمین مُکاری، نویسنده
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
نظرات
قفل دنوو داره یا نه ؟
چرک شده داش
گرافیکش چند نسل جلوعه
خیلی هایپم برای بازی امیدوارم بازی خوبی بشه
کرک شده دانلودش کن
هر آنچه باید از بازی Banishers: Ghosts of New Eden بدانید?
حال بگذارید بگویم چه باید بدانید
از آن دسته بازی های مزخرفیست که وقتی اومد آنوقت صداش بالا میاد ای وای بیداد این چی بود؟
من نمیدونم کسانی که هایپ شدن رو چی این بازی بوده
از تریلرهاش که همش یک پیرمرد افتاده دنبال یک سیاهپوست هی دور برشون جادو و خماریه …
بلاخره ما که دیدیم چه بنجل گیمی خواهد بود شما تا ۲۴ بهمن صبر کنید با این خط و نشان
متاسفانه منم حس خوبی ندارم نسبت به بازی
امیدوارم که اشتباه کرده باشم چون گرافیک و فضاسازی جالبی داره
به نظرم متای بازی ۸۰ میشه
به امید موفقیتش.
Don’t nude زیبا مینوازد👏
یه سفید عاشق یه سیاه میشه 🫥
هنوز شما ها درگیر سفید سیاهین؟ امریکاییا ول کردن بعد طرف وسط اسیا با پوست رنگین نژاد پرسته🤦 نژاد خودشم نمیپرسته
سفید پوستارو میپرسته 🤣