گزارش: پورت نسخههای PC و PS5 بازی Dreams لغو شده است
یک گزارش جدید بیان میکند در حالی که پروسهی توسعهی نسخههای PC و PS5 بازی Dreams به پایان خود نزدیک شده بود، اما در نهایت انتشار آن لغو شد.
طبق گزارش Eurogamer، لنس مکدانلد (Lance McDonald)، منبع داخلی صنعت بازی، اخیراً طی یک استریم زنده در خصوص لغو نسخههای PS5 و PC بازی Dreams صحبت کرده است. به گفتهی وی، در حالی که ساخت این پورت در مراحل پایانی قرار داشت، اما ظاهراً این پروژه لغو شده است.
به گفتهی مکدانلد، پورت نسخههای PC و PS5 بازی Dreams از ویژگیهای پیشرفته از جمله پشتیبانی از ماوس و صفحه کلید برای PC و ری تریسینگ در PS5 برخوردار بودند. در این استریم زنده مکدانلد بیان میکند که این پروژه تقریباً همزمان با اخراج تعدادی از کارکنان استودیوی مدیا مولکول (Media Molecule) در اکتبر گذشته لغو شد.
استودیوی مدیا مولکول در آوریل سال گذشته اعلام کرد که روی یک پروژهی جدید کار میکند، اگرچه این پروژه دنبالهای برای Dreams نخواهد بود.
بازی Dreams در سال ۲۰۲۰ برای پلی استیشن ۴ منتشر شد.
پر بحثترینها
- ۱۵ مشکل بزرگ سری GTA که طرفداران سرسخت نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- ویدیو: مقایسه Call of Duty Black Ops 6 روی PS5 و Xbox Series X/S [زیرنویس فارسی]
- نقدها و نمرات بازی Dragon Age: The Veilguard منتشر شدند
- رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد
- نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- بیش از ۸۰ بازی برای PS5 Pro بهینه شدهاند
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- گزارش: کارگردانان بازی Marvel’s Wolverine نقش خود را رها کردند
- تحلیلگر: Ghost of Tsushima ارزش سرگرمی و عدم تحمیل ایدئولوژی را در اولویت قرار داد
نظرات
تصمیم احمقانه
دریمز خلاقانه ترین بازی بود که تو عمرم تجربه کردم
سونی نه مارکتینگ درستی انجام داد نه ساپورت درست و حسابی کرد
دریمز نه تنها میتونست نسخه پی سی و ps5 دریافت کنه بلکه جا داشت بخش کواپ انلاین براش عرضه کنه مثل روبلاکس و به طور ماهانه محتوای جدید عرضه کنه
دسترسی و ازادی عملی که روبلاکس به مخاطب میده در مقابل دریمز شوخی بیش نیست و دریمز به راحتی پتانسیل اینو داشت که جای روبلاکس رو بگیره
حیف که سونی از چنین پروژه خلاقانه ای پشتیبانی نکرد
دریمز میتونست با اضافه شدن قابلیت VR چه در کنسول یا pc مثل یه هاب هم عمل کنه
حیف و صد حیف
البته از یه نظر خوشحالم
دریمز تمام وقت مدیا مولکول رو میگرفت
هیچ کس بهتر از مدیا مولکول نمیتونه براش بازی بسازه
فکر می کنم از موقعی که تصمیم گرفتن روبلاکس رو بیارن رو پلی استیشن ، این بازی و حتی خالق و موسس استودیو مورد بی مهری قرار گرفت که درنهایت باعث خروجش از استودیویی که خودش تاسیس کرده بود ، شد وگرنه با در نظر گرفتن نسخه PS5 ، این بازی حتی برای PSVR2 نیز می تونست یه تبلیغ حساب بشه !
این بازی میتونست با روبلاکس رقابت کنه
برید بازی هایی که تو روبلاکس ساخته میشن رو با دریمز مقایسه کنید
در مقابل دریمز مثل بازی های کارتونی میمونن xd
روبلاکس سال ها پشتیبانی شد اما دریمز دریغ از پشتیبانی خوب
یه ایده ای که خیلی دوس داشتم این بود که سونی با بزرگ کردند دریمز سازنده های ایندی و یا افراد کنجکاو رو تشویق کنه وارد دریمز بشن و بازی خودشونو بسازن
و با قیمت عادلانه مثلا ۵ یا ۱۰ دلار تو استور سونی به فروش برسونن و یه بخش جداگونه داشته باشن
چه قدر باعث جذب مخاطب و موفقیت دریمز می شد
بازی های کواپ یا ترسناک بسازن مثلا روبلاکس بخش ترسناکش معروفه و اکثرا بازی های ترسناک کواپ انجام میدن
اضافه شدن VR رو پی سی هم میتونست کولاک این بازی باشه
صرفا نتیجه گرافیکی نشونه برتری نیست ک میگی دربرابرش روبلاکس کارتونیه
سادگی کار خیلی مهمه (ک اگ مهم نبود با انریل انجین کار میکردن مردم)
یا پشتیبانی درست از حالت کوآپ
یا توان پورت روی موبایل ، روبلاکس ۵۰۰ میلیون دانلود روی اندروید داره فقط
بعد اون ی جایگاه تثبیت شده داره تو سبک خودش ، بازی بعدی باید خیلی خاص باشه ک بتونه وارد بشه
از طرفی روبلاکس کاملا رایگانه ، بنظرت روی پی سی ما میریم دریمز شصت دلاری بخریم ک بازی رایگان توش بسازیم و بازیمونو فقط کسایی ک شصت دلار دریمز خریدن بتونن تجربه کنن؟ با کمربند بزننمونم نمیریم
بعیده از سونی هم ک ی بازیو بخواد رایگان کنه ک ورود بهش توجیه بشه…
از اونطرف داشتن توان مالی پشتیبانی ازشم مسئله مهمیه…
حالا میتونست با روبلاکس رقابت کنه؟ مسلما خیر
اگ شرکت پولدارتری بود امتحان میکرد این کارو ، ولی برای سونی احتمالا منطقی نبوده این ریسک مالی (حداقل از نظر خودشون)
منم صرفا از روی گرافیک نگفتم
دریمز قابلیت های بازی سازی خیلی گسترده و ساده تری داره
بازی سازی تو دریمز خیلی اسون تره
تو دریمز قابلیت ساخت انیمیشن، موسیقی و تکسچر هست در حالی که تو روبلاکس اصلا چنین قابلیت هایی نداره
انریل انجین نیاز به کدنویسی داره اما روبلاکس و دریمز هیچ نیازی به کدنویسی ندارن
برای انریل انجین نیاز به سخت افزار پیشرفته و قدرتمند داری ، نیاز به تجهیزات بازی سازی داری، نیاز به صداگذاری و صد ها چیز مختلف داری نیاز به بهینه سازی و خطا و ازمون داری
در حالی که تو دریمز همه این چیزا امادس و میتونی خودت خلق کنی بدون نیاز به کوچیک ترین دانش برنامه نویسی یا سخت افزار قوی و تجهیزات پیشرفته
فقط نیاز به یه ذهن خلاق هست
در کل دریمز برای بازی سازی خیلی ساده تر از امثال روبلاکس و انریل انجینه
و از نظر بهینه سازی خیلی بهتر از روبلاکس و انریل انجینه
شما نمیتونی بازی ایندی ببینی که با انریل انجین بسازن بخاطر سختی پروژه و نیازمند تجهیزات قوی و البته بهینه سازی سخت اصلا از بازی سازای ایندی سمتش نمیرن جز اینکه بودجه خوبی داشته باشن
دریمز و روبلاکس اصلا برای این افراد نیست
قشری که دریمز و روبلاکس هدف قرار میدن کاملا متفاوت با انریل انجینه
دریمز قابلیت رقابت با امثال یونیتی رو داره بدون نیاز به کد نویسی و بهینه سازی
وقتی اپیک گیمز با ۳۰ میلیارد مارکت کپ میتونه انریل بسازه و پشتیبانی کنه سونی نمیتونه؟
فراموش کردی سونی جزو معدود ناشرایی هست که هر استودیو موتور مخصوص به خودشو داره؟ بعلاوه موتور قدرتمند دسیما و ناتی داگ انجین
برعکس بقیه ناشرا که صرفا از انریل استفاده میکنن یا یه موتور بین همه استودیو ها استفاده میشه مثل فراست بایت EA و موتور اسکوئر انیکس
در کل دریمز از همه لحاظ دست برتری داره و البته ۶۰ دلار نیست فکر کنم ۴۰ یا ۳۰ دلاره
اصلا قابل مقایسه نیست دریمز با اونا تو دریمز فقط بازی سازی نیست میشه اهنگ سازی کرد انیمیشن ساخت و کلی کارا دیگه واقعا موندم سونی فکر چیه؟؟؟ حتی مود vr هم داره و خودم شخصه شک نداشتم قرار یکی از بازی های اصلی vr2 بشه که این خبرو دیدم اعصابم ریخت بهم -____- و جدا از اینا یه کلاس بازیسازی کامله قشنگ همه چیو تو اموزشاش یاد میده از نورپردازی تا داستان سرایی تا صدا گذاری و …
عزیزم انریلو مثال زدم برای سخت بودن یادگیری وگرنه ک شبیه همم نیستن میدونم
دریمز چطوری قابلیت رقابت با یونیتیو داره اخع🤦
مگ فقط ب مارکت کپه ، همین تیک تو هم با سی میلیارد قابلیت ساخت بازی رو داره ک سونی و مایکروسافت و بابای سونیم قادر نیستن بسازن
بعله ک نمیتونه پشتیبانی روبلاکسو داشته باشه
چ ربطی ب تعداد موتور داره این داستان 🤦، هزارتا داستان بی ربطو قاطی میکنید
پشتیبانی از موتور اینطوریه ک بخش بازیسازی بهشون میگ فلان قابلیتو میخوایم ، اینام اضافه میکنن ، کوچکترین ربطی ب امثال روبلاکس نداره(جدا از این ک موتورای سونی برای سخت افزار خودش موتورن ، برای پی سی و بقیه شترم نیستن 😅 و برای شماها چیزای خاصین ، من همون فراست بایتو صدها برابر ترجیح میدم بابت قابلیتای خاصش)
دریمز ب هیچ وجه توجیه نداره ، پلیری نتونسته و نمیتونه جذب کنه ، هزارتا دلیل اوردم برات
مثل این ک از بقیه مهمتره
«از طرفی روبلاکس کاملا رایگانه ، بنظرت روی پی سی ما میریم دریمز شصت دلاری بخریم ک بازی رایگان توش بسازیم و بازیمونو فقط کسایی ک شصت دلار دریمز خریدن بتونن تجربه کنن؟ با کمربند بزننمونم نمیریم» + داستان موبایل
کلا از اول محکوم ب شکست بود از نظر من
سونی ی شرکت سنتی با استراتژیای سنتیه ، بنظرت میان دریمزو رایگان عرضه کنن؟ بنظر من خیر ، پس زمین میخورد اگ عرضه میشد و تصمیم درستی گرفتن
دریمز pc رو میترکوند
گند زدی
پورت بازی خلاقانه رو کنسل کنیم و استودیوشو تعدیل کنیم بجاش به ناتی داگ اجازه بدیم یه بازیو چپ و راست ریمیک و ریمستر کنه
سونی مدرن
بعد میگن رقابت سونیو بهتر کرده
والا قبل رقابت مایکروسافت سونی خیلی بهتر بود 😏
از وقتی رقیب مایکروسافت شد چیزی به اسم واقع گرایی و رئالیسم شد اولویت سونی چون دنبال این بود طرفدارهای آمریکایی رو بیاره سمتش
و آمریکاییا تو نسل ۷ فقط تفنگ میخواستن که شلیک کنن
حالم از اون نسل ۷ مزخرف بهم میخوره که آثار گند هاشو تا الان داریم حس میکنیم
دوست داری ۶ سال از ناتیداگ خبری نباشه یا تو این ۶ سال ۲ تا ریمستر بده؟
۲۵ نفر از استودیو اخراج شدن 😐 چه خبره مگه؟
اگه به علاقه من باشه اول نیل دراکمنو با لگد میندازم بیرون
بعد میرم چهارتا کمبت دیزاینر از کپکام وارد کنم تا پرسنلم یکم بفهمن چطور باید گیم پلی درست و حسابی بسازن بجای QTE simulator ساختن
تمام اعضای Woke استودیو رو هم پرت میکنم بیرون برن به همون کار س.یاسیشون برسن پیش عمو دراکمن و وقتشونو با بازی ساختن هدر ندن
بعد بجای اینکه بودجه رو بذارم سر یه بازی AAA که ۶ سال طول بکشه
استودیو رو به چندین تیم تقسیم میکردم تا چندتا بازی AA بسازن
هرکدومم از ژانرهای مختلف
ریسینگ
پازل
استراتژی
فایتینگ و…
چندتاشونم شکست بخورن عیب نداره حداقل استودیو یاد بگیره بجای فیلم ساختن بازی بسازه و چهارتا استایل هنری تو گرافیک بازیاش بکار ببره بجای موشن کپچر
ولی متاسفانه نیل دراکمن تو ناتی داگه
ناتی داگم مال سونی
سونی فعلی هم جرات ریسک پذیری نداره
درنتیجه بازی بعدیشونم یه بازی AAA عه که در بهترین حالت یه گان پلی mid خواهد داشت و کلی کاتسین
خب خدارو شکر تو یه بچه ای که این جا گریه میکنه نه مدیر ناتیداگ 🤣
بهترین داستان نویس استودیو های سونی رو که میندازی بیرون
حتما کامبت لست اف اس بده کامبت رزیدنت اویل خوبه؟ 🤣 یا میخواستی لست اف اس سولز لایک باشه
ناتیداگ که بهترین بازیای aaa خطی اکشن ادونچر میسازه بره رو ریسینگ و استراتژی aa بسازه 🤣🤣🤣🤣
حالا دقیقا این «استایل هنری» چیه و چه ربطی به کاتسین داره رو خودشم نمیدونه 🤣
کاتسین یه سبک روایته که اتفاقا بازیای کپکام مخصوصا رزیدنت اویل ازشون استفاده میکنن
حالا تو نمیتونی اون همه گیم پلیو بین کاتسین ببینی یه کسی روبطی نداره
«ولی متاسفانه نیل دراکمن تو ناتی داگه
ناتی داگم مال سونی» خوشبختانه
«ناتی داگم مال سونی» خوشبختانه
«سونی فعلی هم جرات ریسک پذیری نداره»
اومدی زیر پورت نشدن یکی از ریسکی ترین بازیای ۱۰ سال اخیر اینو نوشتی؟🤣
دث استرندینگ و اجازه دادن برای ساخت ادامش
و بازیایی مثل ریترنال میگه سونی ریسک پذیره
نه ساخت بازیای با بودجه کم aa و گند زدن به یه استودیو شاهکار ساز 🤣
بازی بعدیشونم یکی از بهترین داستان های تاریخ و بهترین لول دیزاین و گیم پلی بین بازیای سینماتیک رو خواهد داشت (طبق معمول)
“بهترین داستان نویس استودیو های سونی رو که میندازی بیرون”
انگار بگی دنا بهترین ماشین ایرانیه
فاقد اهمیته وقتی کیفیت ماشینای ایرانی تماما زبالست
“حتما کامبت لست اف اس بده کامبت رزیدنت اویل خوبه؟”
آره دقیقا هرچند اونم مشکل زیاد داره
“یا میخواستی لست اف اس سولز لایک باشه”
ناتی داگ که سهله کل استودیو های سونی باهم جمع بشن ازشون سولزلایک خوب در نمیاد چون اساسا بلد نیستن لول دیزاینی بسازن که بدون اینکه دست گیمرو بگیره پیش ببره بازیو.
نخواستیم سولز لایک بسازه بازی درست و حسابی بسازه بسشه.
“ناتیداگ که بهترین بازیای aaa خطی اکشن ادونچر میسازه”
بدترین زلدای خطی با اختلاف سی هزار کیلومتری بهتر از مجموع کل سری لست و انچارتد باهمه
اصلا تو دنیایی که زلدا وجود داره صحبت از این بازیا مسخرست.
بهترین اکشن ادونچر همیشه زلداست دومین اکشن ادونچر بازم زلداست سومین اکشن ادونچر بازم زلداست و…
تازه اونم حذف کنیم اونقدر ایندی خفن اکشن ادونچر داریم که ناتی داگو لوله میکنن
تو دنیایی که زلدا حذف شه، ایندیا حذف بشن، استودیو های ژاپنی حذف بشن
فقط بیایم بین ز.باله ساز های AAA غربی باهم مقایسه کنیم
و تازه خوباشم ورداریم شاید ناتی داگ بین ده تا جا داشته باشه
“بره رو ریسینگ و استراتژی aa بسازه”
بچه سالا یادشون نیست ولی یه زمانی ناتی داگ crash team racing ای ساخت که تو گیم پلی ماریو کارت رو لوله میکرد و میتونستی هزاران ساعت با رفقات پلی بدی
میدونم برای سونی فنا سخته جز اکشن ادونچر بازی ای رو تصور کنن 🙂
“حالا دقیقا این «استایل هنری» چیه و چه ربطی به کاتسین داره رو خودشم نمیدونه”
الان ناتی داگ استایل هنری داره؟
صرفا بازیاش رئالستیکن
بهترش تو دنیای واقعی هست
استایل هنری به اوری میگن به mario wonder میگن و…
بازی هایی که به بازی بودنشون افتخار میکنن نه صرفا تقلید کردن از سینما
“ولی متاسفانه نیل دراکمن تو ناتی داگه
ناتی داگم مال سونی» خوشبختانه
«ناتی داگم مال سونی» خوشبختانه
«سونی فعلی هم جرات ریسک پذیری نداره» ”
با خوشبختانه گفتنات حال کن داداش
قراره همینطوری استودیوی ریمیک ریمستر سازت بازیای اورریتد قدیمیشو با پنج ساعت گیم پلی دوباره ریمستر و ریمیک کنه
تا ابدم اکشن ادونچرایی با پازل های ز.باله و لول دیزاین خطی فاقد ارزش اکسپلوریشن بسازه شما حال کنی
البته باید دست به دعا بشین این نسل یه بازی ازش در بیاد فعلا که ۴ سال گذشته هیچی بیرون نداده
یکم خواستن سختی بدن مولتی بسازن دیدن استعداد گیم پلی عمیق ساختن ندارن همونم کنسل شد 🙁
“دث استرندینگ و اجازه دادن برای ساخت ادامش”
دث استرندینگ چیه؟ اکشن ادونچر
چی زیاد داره ؟ کاتسین
یکم شبیه بقیه بازیای سونی نیست؟ 😏
“و بازیایی مثل ریترنال میگه سونی ریسک پذیره”
ریترنال به تنهایی بهتر از هرچی بود که تو ۲۰ سال اخیر از اورریتد داگ بیرون اومده
واقعاً باهاش حال کردم
ولی اول نسل اومد و از اول نسل تا حالا ۴ سال گذشته 🙂
“نه ساخت بازیای با بودجه کم aa و گند زدن به یه استودیو شاهکار”
اولا خلاقیت تو بازیای AA و ایندیه نه AAA های تکراری
همون ریترنالم بودجه ش یک پنجم بازیای ناتی داگ نبود
بازی بودجه بالا باید بازده مالی بده تا ضرر ده نباشه
درنتیجه طوری تولید میشه که همه پسند باشه
گیم پلی ساده
کاتسین زیاد
لول دیزاین ساده در حد بچه ۲ ساله
پازلای ساده که هر تهی مغزی بتونه حل کنی
کلی accessibility feature و…
دقیقا نتیجه بازی AAA مین استریم ساختن میشه اورریتد داگ امروز
ولی بازی ایندی و ارزون راحت میتونه ریسک کنه چون خطر ضرر مالی نداره
لازم نیست ۶ سال گیمرا رو معطل کنه و سریعتر ساخته میشه معمولا
لازم نیست کلی پول جهت چرندیاتی مثل موشن کپچر و گرافیک واقع گرایانه صرف بشه و…
کل صنعت گیم زبالس؟ ای بابا
میگم اصلا از صنعت گیم برو
اینجا دار تلف میشی
خب فهمیدم اصلا لستو از نزدیک ندیدی 🤣
کل سولز سازا هم جمع بشن نمیتونن یه داستان روایت کنن که درحالی که هم تورو غمگین نگه میداره خوشحالتم کنه
کاری که میکنن به هم ربطی نداره
خب من با بچه تعصبی که سنش به لست و انچارتد نرسیده نمیتونم از داستان و لول دیزاین انچارتد و لست حرف بزنم
ناتیداگ برای دنیا تو اکشن ادونچر ثابت شدس لازم نیست به تو ثابت بشه
نظر شخصیتو میتونی برای خودت نگه داری
بزرگ سال . ناتی داگ الان با ناتیداگ نسل ۵ و ۶ که یه استودیو خیلی کوچیک بودن و رو بازیای پلتفرمر کار میکردن یکیه؟
اره اون استایل هنریی دارکی که تو هیچ بازیی نمیبینی مخصوص لسته
وقعا تو خیلی تو باقالیایی🤦 بازی فانتزی و انیمیشنیو با بازی ریلستیک مقایسه میکنه 🤣
وقتی توانایی ساخت همچین بازیی رو ندارن تو فکر کن به بازی بودنشون افتخار میکنن 🤣
تا یه جایی به بازی میگن اوریتد
به بازیی که از هر نظر موفق بوده فقط به خاطر این که بچه ای مثل تو دستش بهش نمیرسه نمیگن اورریتد
اینجا مشکل از توعه
« فاقد ارزش اکسپلوریشن»
بازیاییو میگی که تمام هدفشون اکتشافه؟
بچه جان هر وقت دستت به این بازیا خورد بیا ازشون حرف بزن
حتی نرفتی یکم در موردشون تحقیق کنی 😂
«فعلا که ۴ سال گذشته هیچی بیرون نداده»
بازی باکیفیت ساختن زمان میبره
برای همینه ناتیداگ و راک استار تو سطح کیفیت با بقیه استودیو ها زمین تا اسمون فرق میکنن
«دیدن استعداد گیم پلی عمیق ساختن ندارن همونم کنسل شد»
گیم پلی و کامبت لست۲ ( که تو ندیدی) به اندازه کافی عمیق هست
نا سلامتی داریم در مورد بهترین گیم پلی بازیای سینماتیک حرف میزنیم
دث استرندینگ اکشن ادونچره؟🤣
اکشنش کجاشه ؟ ادونچرش کجاشه؟ 😂
وقتی از بازی فقط اسمشو شنیدی مگه مجبوری نظر بدی
«اورریتد داگ بیرون اومده»
خب سطح درک تو هنوز به شاهکارای ناتیداگ نرسیده . لازم نیست بازیی که چرت بنویسی از بازیایی که فقط اسمشونو شنیدی
داری میبینی که بازیای ناتیداگ و کوجیما پروداکشنز چند برابر بازیای دیگه خلاقیت دارن
برای همین یه سری از استودیو ها جزو استودیو های بالا رده صنعت گیمن
که تو درکی ازشون نداری
نه لست اف اس ۲ همه پسنده
نه دث استرندینگ
نه ریترنال
متاسفانه تمام چیزایی که نوشتیو برعکس کنی میشه بازیایی که گفتم
گفتم ، یه سری از استودیو های سطح بالا تری از بقیه دارن که تو درکی ازشون نداره
فکر میکنی کاتسین بده
فکر میکنی داستان بده
خوب اینا به خاطر بچه بودنته و این که زبانت خوب نیست
در هر صورت من نمیتونم برای یه بچه که دستش به بازیا نخورده بیشتر از این توضیح بدم
شرمندتم
کل چرت و پرتهایی که گفتی و حتی ارزش پاسخ دادن ندارن یه طرف
اونجایی که گفتی “کل سولز سازا هم جمع بشن نمیتونن یه داستان روایت کنن که درحالی که هم تورو غمگین نگه میداره خوشحالتم کنه”
یه طرف
یعنی اینقدر ذهنیت خام و بچگانه باشه که فکر کنی معیار داستان گویی خوب اینه که بخندونه و به گریه بندازه
با معیار تو فیلم هندیم میشه شاهکار
خیلی از لست فنا همینن
دوتا فیلم خوب تو زندگی ندیدن
دوتا کتاب درست و حسابی نخوندن
صرفا کنسول دستشون بوده یه بازی دیدن یکم داستان داره همون براشون شده شاهکار و بت
بچه بودن هم از نحوه نوشتارت مشخصه
هروقت بزرگ شدی فهمیدی داستان خوب رو با چی میسنجن
هروقت لااقل مدرسه رو تموم کردی وارد دانشگاه شدی که بتونی عین آدم وارد بحث بشی بعداً صحبت میکنیم
فعلآ بدو درستو بخون کنکور داری بچه جون😁
معیار ها برای داستان خوب خیلی زیاده
منم یکیشو گفتم که تو بازیایی که تو دنبالشونی هیچ وقت هیچ کدوم از این معیار ها پیدا نمیشه
البته برای تو که بازی داستانی ندیدی عجیبه
درکت میکنم ولی خب من درمورد بازیایی که انجام ندادم هیچ وقت نظر نمیدم
کل صنعت گیم بجز چهارتا بچه مثل تو منظورته؟ چون همه به عالی بودن داستان لست باور دارن
من خیلی وقته وارد دانشگاه شدم بچه جان
حرف زدن یه بچه که نمیتونه جواب درست بده رو از ۴ کیلومتری تشخیص میدم
کسی که بهترین بازیی که انجام داده ایندیه نباید از معیار سنجش داستان حرف بزنه
👋🏻
“منم یکیشو گفتم”
همون یدونه ش هم غلط گفتی
چیزی که گفتی اصلا معیار نیست
گریه آور و خنده آور بودن سابجکتیون
تو گریه کردی تو خندیدی چون نه کمدی درست و حسابی دیدی نه درام درست و حسابی
منی که حداقل ۱۰ سال سینما رو حرفه ای دنبال کردم نقد نوشتم کلی در مورد فیلمسازی خوندم و…
برام چرت خالص و خواب آور بود
معیار داستان خوب چیزهای ابلهانه ای که گفتی نیست.
“البته برای تو که بازی داستانی ندیدی عجیبه
درکت میکنم”
فرض کن ۱۳۲ ساعت بالدرز گیت ۳ پلی بدی بعد یه بچه بهت بگه بازی داستانی نکردی 🙂
اندازه تار موی سرت بازی داستانی تموم کردم
متاسفانه لست هم شاملش میشه
اتلاف وقت بدی بود بازی کردنش
“چون همه به عالی بودن داستان لست باور دارن”
از ویژگی یه بچه اینه که به جمع بستن تو بحث علاقه خیلی داره
همه فلانن
همه میگن فلان چیز
“کسی که بهترین بازیی که انجام داده ایندیه”
نوب ترین گیمرا اونایین که فکر میکنن ایندی بودن یا AA بودن نقطه ضعفه
چرا؟ چون اصلا پشیزی از بازی نمیفهمن
چون تنها چیزی که براشون مطرحه کاتسینه 🤣
برای من مهم نیست بازی ایندیه AAA عه
داستانی هست یا نیست
انحصاری سونیه مایکروسافته نینتندوعه
همرو میزنم تهش نظر میدم
ولی یه نوب
یکی که دیدش محدوده
یه کنسول میگیره براش مقدس میشه
فقط یه مدل بازی میزنه و اون براش مقدس میشه
فکر میکنه بودجه بالا باعث خوب بودن بازی میشه و…
من نیازی ندارم هنر رو از بازیهای داستانی دریافت کنم چون فرم های هنری بهتری هستن
کتاب
موزیک
سینما
ولی کسی که از صد کیلومتری هیچکدوم رد نشده و حتی نمیدونه محتوا و فرم چی هستن اصلا
براش یه داستان mid مثل لست و یه استودیوی mid مثل ناتی داگ شاهکار میشن
من نیازی به کاتسین لست ندارم چون ابرشاهکار های بیلی وایدر و هیچکاک و جان فورد و هاوارد هاوکس و برگمان و… رو دیدم
من نیاز به کاتسین لست ندارم چون موسیقی بتهوون، موزارت، ویوالدی و باخ گوش میدم
من نیازی به هنر سطح پایینتر ندارم چون هنر سطح بالاتر رو هدف گرفتم
برای تفریح هم بازی هایی رو ترجیح میدم که بازی ان نه یه هنر دست چندم
Best of both worlds
هم این بازی و هم bloodborne اگر روی PC عرضه بشوند، کلی گیمر بازیشون می کنه اما سونی اکثر بازی هایی که برای پیسی پورت کرده کسی نه خواستتش و نه پورت درستی دارن.
این بازی پتانسیل اینو داشت که تبدیل به Fortnite و Roblox و Minecraft پلی استیشن تبدیل بشه
حیف که سونی قدرشو ندونست
حرفی ندارم اونقت برید یه ریمیک دیگه برا لست بسازید واقعا دوس دارم سونی با کله بخوره زمین این نسل خیلی بد شده از گرون کردن پلاس تا سیاست های woke داخل بازیاش و اینم کنار گذاشتن یکی از بهترین بازی های عمرم یعنی dreams واقعا خاک سونی جان
زمان شوهی یوشیدا هم از این تصمیمات احمقانه داشتیم؟ چون من هر چی فکر میکنم چیزی در این سطح یادم نمیاد!
واقعا بازی عجیب و خلاقانه ای بود حیف دد شد.
سونی بر خلاف استراتژیه یک دهه ی اخیرش که از هر پروژه خلاقانه و جاه طلبانه ایی حمایت میکرد این روزها با لغو ، تعطیلی و اخراج پاسخ میده .
پروژه هایی مثل Heavy rain – Little big planet – Concrete genie همگی از عناوین درخشان سونی بودن و هستن . حیف این همه خلاقیت و نوآوری که این روزها ریمسترها و ریمیک ها جاشونو پر کردن .
عناوین سرویس محور که جای خود …
ریاست پلی استیشن
دست ژاپنیا باشه خیلی بهتر از امریکایی ها.
جیم رایان= دان متریک مناطق محروم
دریمز اگه برای پی اس فایو پورت میشد چی میشد واییی
اصلا قابلیت های دستش تو دریمز فک کن من خودم حدود صد تا اهنگ درست کردم تو دریمز خیلی ریتم نوازی بهتر میشد با دسته فایو
یعنی سونی از پتانسیل پشتیبانی کردن از آثاری مثل دریمز یا بلادبورن خبر نداره که داره اینجوری بهشون بیمهری میکنه؟
خب وقتی مردم استقبال نکنن برای چی وقت یه استودیو رو بگیره؟
از میزان فروش این دو عنوان خبر داری؟
بلادبورن تو لیک های اینسامنیاک ۸ میلیون فروخته بود
ولی دریمزو نمیدونم
حتما کاربراش خیلی کم بودن که سروراشو بستن
بعد شایعه ریمیک نسل ۱۰ بلادبورن اومده