تماشا کنید: کالبدشکافی هدست ویژن پرو اپل - تکفارس 
تماشا کنید: کالبدشکافی هدست ویژن پرو اپل - تکفارس 
تماشا کنید: کالبدشکافی هدست ویژن پرو اپل - تکفارس 

تماشا کنید: کالبدشکافی هدست ویژن پرو اپل

افشین نوری
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - 16:16
کالبدشکافی ویژن پرو

هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو اپل به‌تازگی عرضه شده است و حالا وب‌سایت iFixit با انتشار ویدیویی کالبدشکافی این هدست گران‌قیمت را به ما نشان داده است.

وب‌سایت iFixit گفته است که باز کردن هدست ویژن پرو اپا اصلا کار راحتی نیست و احتمال آسیب وارد شدن به این دستگاه وجود دارد. برای کالبدشکافی ویژن پرو نیاز به ابزارهای مختلفی از جمله سشوار صنعتی، پیچ‌گوشتی‌های متنوع و اهرم‌های مخصوص است.

مدیر iFixit گفته است که کالبدشکافی دقیق هدست ویژن پرو اپل به خاطر پیچیدگی‌های زیادی که دارد، در یک ویدیو به‌طور کامل امکان‌پذیر نیست. به همین‌خاطر قرار است ویدیوی دیگری منتشر شود تا دقیق‌تر به جزئیات داخلی آن پرداخته شود.

هدست ویژن پرو که سال گذشته معرفی شده بود، چند روز پیش پس از تاخیرهای فراوان عرضه شد. این هدست ابتدا در ایالات متحده قابل دسترس است و امکان خرید آن در فروشگاه‌های اپل وجود دارد.

البته کسانی که قادر به پرداخت هزینه ۳۵۰۰ دلار برای خرید ویژن پرو نیستند، می‌توانند با حضور در فروشگاه اپل دموی این هدست را تجربه کنند و با آن آشنا شوند.

ویژن پرو دارای دو نمایشگر ۴K میکرو OLED با نرخ نوسازی ۹۰ تا ۱۰۰ هرتز است که واقعیت مجازی را نشان می‌دهند و دوربین‌های خارجی آن با بهره‌گیری از حالت Pass-Through می‌توانند قابلیت‌های واقعیت افزوده را ارائه دهند.

تماشا کنید: کالبدشکافی هدست ویژن پرو اپل - تکفارس 

این هدست مجهز به تراشه اصلی M2 و یک تراشه‌R1 برای پردازش اطلاعات دوربین‌ها و حسگرها است. ویژن پرو دارای پردازنده گرافیک ۱۰ هسته‌ای در کنار ۱۶ گیگابایت رم و حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت است.

اخیرا وب‌سایت  The Elec گزارش داده بود که اپل احتمالا فقط قادر به عرضه ۴۰۰ هزار دستگاه از هدست جدید خود در هر سال خواهد بود و دلیل آن هم این است که سونی به عنوان سازنده نمایشگرهای این هدست نمی‌تواند بیش از این تعداد بسازد.

طراحی ویژن پرو بسیار پیچیده است و قابلیت‌های منحصربه‌فردی مثل EyeSight دارد که شامل نماهای اضافی که برای دیگران قابل مشاهده هستند می‌شود. این قابلیت‌ها به همراه فناوری پیشرفته نمایشگرهای micro-OLED با وضوح بالا باعث شده بودند تا عرضه این هدست چندین بار به تاخیر بیافتد. حالا مشتریان به آن دسترسی دارند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید