کوجیما و پلی استیشن روی یک بازی جاسوسی شبیه Metal Gear Solid کار میکنند
در جریان رویداد State of Play، آقای هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) رسماً اعلام کرد که با همکاری پلی استیشن، روی یک بازی جاسوسی اکشن شبیه Metal Gear Solid کار میکند.
این IP جدید که احتمالا Physint نام دارد، «یک بازی اکشن جاسوسی نسل بعدی» بسیار بدیع و تازه خواهد بود و در عین حال یک فیلم هم به حساب میآید.
کوجیما در این باره گفت:
ما در حال ورود به مرحلۀ آمادهسازی هستیم و بعد از Death Stranding، خیلی زود تولید این عنوان در استودیوی Kojima Productions آغاز خواهد شد.
ما تجربۀ همکاری طولانی مدت با سونی داریم و برای تقریباً ۳۰ سال، با یکدیگر ژانر جاسوسی را رشد دادهایم. همچنین، سونی تنها به ساخت بازی مشغول نیست، بلکه فیلم و موسیقی نیز تولید میکند. این مطمئناً یک همکاری قدرتمند خواهد بود.
دو سال دیگر، من چهلمین سالگرد خود در زمینۀ ساخت بازی را جشن میگیرم. اطمینان دارم که این عنوان اوج کارهای من خواهد بود.
البته، این بازیای تعاملی است، اما در عین حال یک فیلم نیز به حساب میآید؛ منظورم از نظر ظاهر، بازیگران، تم، داستان، بازیگری و صدا است. با این بازی، امیدوارم که موانع میان فیلم و بازی ویدیویی را کنار بگذاریم.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
- سونی ۳۱۹ میلیون دلار از سهام Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، را خریداری کرد
- شایعه: Xbox در سال ۲۰۲۵ بازیهایی خواهد داشت که هنوز رونمایی نشدهاند
نظرات
بنازم چ خبر خوبی
Nice
دارم از هااااااایپ منفجر میشم
کوجیما مراسمو ترکوند
میشه بگی کجاش ترکوند؟ بازی برای نسل بعدی هست , که الان امده حرفش زده , تا پنچ سال دیگه هزارن اتفاق می افته معلوم نیست کی زندس یا کی مرده
خدا سرشاهده اگر توی مراسم ایکس باکس حرف از بازی نسل بعد زده میشد تا میتونستید می کوبید و میگفتید چرا مایکروسافت زود بازی ها معرفی میکنه
من دارم از دث حرف میزنم 😐
این که حتی اسمشم انتخاب نکردن
ما که آخر نفهمیدیم اکشن جاسوسیه، درام تعاملیه فیلم یا چیز دیگه ای! به هر حال هرچیزی که هست در کمترین حالت ممکن ۲ سال دیگه هم چیزی ازش نخواهیم دید و امیدوارم بتونه غیبت یک دهه ای متال گیر رو به خوبی جبران کنه.
ولضحا قرار بود توی استودیو فیلمسازی سونی تولید بشه. احتمالا نسخه متفاوت و سطح بالاتر کوجیما ازتجربه های نتفلیکس توی فیلمهای اینتراکتیو هست.
احتمال داره یکدفعه سونی kojima productions رو بخره با توجه به این روابط خوب دو طرف درسته که دارن بازی OD از اونور واسه مایکرو می زنند ولی به نظرم چون بازی مبتنی بر کلاود هست در حد تست کردن کلاود گیمینگ و کار اصلی دارن با sony انجام می دن
اطلاعاتش احتمالا تا چند سال دیگه فاش نشه … چون کوجیما فعلا درگیره چندین پروژه س
” اما در عین حال یک فیلم نیز به حساب میآید”
pass
کلن حرفاش یه جوری بود راجب این اثر.
مثلاً «بازی ای تعاملی» منظورش چیزی مثل آثار دیوید کیج؟!
احساس میکنم شاید منظور از این حرفاش (اما در عین حال یک فیلم به حساب میآید) این باشه که بازی خیلی کاتسین داره مثل یک فیلم سینمایی.
بازم Pass :دی فیلم بسازه استقبال میکنم.
البته، این خروجی هم فن بیس قابل توجهای داره و جای اعتراضی نیست. برای عدۀ خاصی که بازی میسازه قابل احترامه.
حالا همین بازی اگه اسم فرام سافتوار بیاد پشتش از نظر آقای کریمی میشه ابرشاهکار صنعت گیم و بهترین گیم تاریخ😂همونجوری ک به گاد اف وار نمره کمتری از آرمورد کور دادن:) اگه بجای سانتامونیکا ناشر بازیو مینوشتن فرام سافتور آقای کریمی از ۱۰ نمره بهش ۱۱ میداد..نقد و بررسی آرمورد کور اگه بجای اسم فرام سافتوار اسم کوجیما یا سانتامونیکا پشت بازی بود:عدم تنوع در محیط های بازی_گرافیک نسل قبلی_داستان ضعیف _گیم پلی یکنواخت و خسته کننده
امیدوارم کامنتم رو تایید کنید و انتقاد پذیر باشید
چیزایی که گفتید دلیل واضحی داره. چون من با فلسفه فکری امثال تیم نینجا، فرام سافتور، کپکام و نینتندو موافقم و با فلسفه فکری سانتا مونیکای جدید، کوجیما و دیوید کیج و امثالهم مخالفم. به نظرم، بازیهایی که بر محور گیمپلی نیستند، گدای سینما محسوب میشن و رسالت گیمینگ، برداشتن مرز بین سینما و بازی نیست، بلکه گیمینگ یه مدیوم منحصر به خودشه و باید با «گیمپلی» به یک مدیوم پیشرو بشه، نه این که دستش جلوی سینما دراز باشه و کنترل رو از دست گیمر خارج کنه. بنابراین، موضوع فرام سافتور نیست، موضوع فلسفۀ فکری حول این که چه مسیری درسته و چه جنسی از بازی باعث اعتلای صنعت گیمینگ میشه و مسیر درستیه و لایق نمره بیشتر هم میدونمش. این وسط، فرام سافتور یکی از چندین استودیویی محسوب میشه که «گیمپلی» اولین اولویتش بوده و مورد تحسین من بوده. هر کسی چشمانداز خودش رو نسبت به گیمینگ داره، شما ممکنه فلسفۀ کاملاً متضاد داشته باشی، و سینما و عناوین کوجیما و امثالهم رو مسیر اعتلای گیمینگ بدونی.
در ضمن، تهمت زدن مبنی بر بایاس سادهاس، زمانی که سانتا مونیکا سه گانه یونان رو ساخت، جزو top 3 استودیوهای محبوب من بود، بارها گفتم god of war 3 بالای نیمی از آثار فرام سافتور، جزو بازی های برتر من هست. اصلا دلیلی وجود نداره من با یه اسم یا استودیو مشکل داشته باشم، موضوع جنس بازیای هست که میسازن.
چون با فلسفه شما سازگارند واقعیت رو نادیده میگیرد و بخاطر علاقتون نمره میدین؟ یعنی از نظر شما گرافیک نسل قبلی… محیط تکراری و یکنواخت… نبود داستان درست حسابی و درگیر کننده واسه آرمورد کور نکته منفی به حساب نمیان چون با فلسفه شما سازگارند؟ یعنی هر بازی که با فلسفه شما سازگار باشه ایراداتشو چشم پوشی میکنید؟
کوجیما شد گدای سینما؟ کوجیما از متال گیر ۱ سینمایی بودن تگ بازی هاش مشهوده نیومده ه یهویی خودشو بچسبونه به سینما بلکه دیده بشه… وقتی شما داری نقد میکنی نباید سلیقت رو دخالت بدی با کمال احترام اگه اون بازی اصلا سلیقه شما نیست بدین کسی دیگه نقد کنه که به سلیقه اش میخوره حداقل گیمرها متوجه نمره واقعی اون اثر رو بدونن.. میخوام مثال حرف های خودتون رو در قالب س
گیمای مورد علاقتون بزنم که ببینید چقد بی منطقه حرفاتون
من کلا با بازی های سولز لایک جال نمیکنم و سلیقه ام نیست و چون مطابق سلیقه ام نیست میام به بازی الدن رینگ ۴ میدم و پشت واژه سلیقه قایم میشم
از طرف مقابل با بازی های زامبی محور سلیقه من هستن و میام به بازی دیزگان بخاطر این ک فقط مطابق سلیقه من هست نمره ۱۰ رو میدم هرکیم هرچی پشت کلمه فلسفه و سلیقه قایم میشم
مثال فوتبالیشم واستون میزنم بلکه شاید تعصبتون رو به فرام سافتوار رو کنار بزارید و به همه سلیقه ها احترام بزارید
من به عنوان کارشناس فوتبال نظرم اینه دانمارک بهترین تیم فوتبال دنیاس اگرم کسی بهم بگه متر و معیارت چیه بهش میگم این سلیقه و فلسفه من هستش!!! ولی آیا بنظرتون در واقعیت دانمارک بهترین تیم فوتبال دنیاس؟؟؟؟؟؟
هربازی باید تو سبک نقد خودش و خارج از هرگونه غرضی نقد بشه
اگراون گرافیک نسل قبلی و محیطای تکراری و داستان ضعیف آرمورد کور را گاد رگناروک داشت شما اونارو بولد میکردی و ایرادات اساسی میدونستی. و بیشتر از نمره ۶ رو بهش نمیدادی
۱- شما ابتدا باید بری معنای فلسفه رو پیدا کنی. هر کس با توجه به چهارچوب ذهنی و فلسفه خودش و تعریف از یک بازی ویدیویی و تعریف از نقاط ضعف و قوت به بازی ها نمره اعطا میکنه. بله از اونجایی که Review به طور رسمی، فکتوار و مطلق یک Opinion و نظر شخصی هست (در راهنمای بررسی هم ذکر شده)، قطعاً فلسفه فکری من و هر نویسنده ای در نمره و نقدی که انجام میده تاثیر داره.
2- چون شما این مشکلات رو به بازی x y یا ارمورد کور الحاق میکنی، دلیل نمیشه واقعیت داشته باشه یا اگر واقعیت داشته باشه، به اندازه ای که شما انتظار داری در نمره تاثیر داشته باشه و چون شما ragnarok رو برتر میدونی بازم دلیل نمیشه واقعیت داشته باشه. شما میتونی وبسایت venomsnake.com راه بندازی هر نمره ای دوست داری به بازی بدی. منم هر نمره ای دوست دارم و عادلانه میدونم به بازی ها اعطا میکنم.
اگه گاد های جدید نصف هیجان نسخه های قبلیو داشتن بعد کسی ازشون ایراد میگرفت ببخشیدا سردبیر که هیچ ریس ماکرسافتم بود میرفتم باهاش دست به یقه میشدم
گدای سینما ؟ ببین عزیز دل طرف زمانی که داشت متال گیر میساخت و مدام دیوار چهارم رو میشکست شما که هیچ، حتی استاد بزرگوارتون میازاکی هم نمیدونستن معنی درست ویدیو گیم چیه.. متاسفانه شما و امثال شما ذهنتون تک بعدیه و توی بیست. سی سال پیش گیر کرده و نمیتونه این نوآوری و تغییرات رو قبول کنه. در کل
مشکلی هم نیس، سلیقه ایه ولی این که برگردی طرف رو هیت کنی بخاطر اینکه نوآوری هاش عجیبه.. در آخر هم اینو بگم که کوجیما فقط دنبال سرگرم کردن مخاطب نیست مثل نینتندو و غیره. همیشه دنبال یک راهی بوده که بتونه ایده های جدید رو وارد ویدئو گیم بکنه که امروز هم شاهدش هستیم. سپاس 🌹
۱- از گ ابتدای کامنت تا اون گل انتهایی، یه سری منطق دو هزاری و کوچه بازاریه. چون زمانی که کوجیما بازی میساخته میازاکی مشغول بازیسازی نبوده، دلیل ضعف و تمسخره؟ زمانی که میاموتو بازی میساخته هم کوجیما وجود خارجی نداشته. چون یک چیزی از قدیم وجود داشته دلیل بر بهتر یا بدتر بودنه؟
۲- Hate؟ کجای کامنت من hate بود؟ نوشتم من از فلسفه بازیسازی کوجیما خوشم نمیاد و درست نمیدونمش فکر کنم معنی کلمه hate رو نمیدونی یا صرفاً بخاطر خالی نبودن عریضه یه کامنت نوشتی که از بازیساز مورد علاقت دفاع کرده باشی؟ این که شما از بازی x لذت نبری، ازش بگذی (pass) و تجربه نکنی و در نهایت بگی با فلسفه فکریش موافق نیستم، میشه hate؟ این که یکی بیاد بگه از فلسفه بازی های فرام سافتور لذت نمیبرم و در قبالشون از کلمه pass استفاده کنه یا این شیوه از بازیسازی رو اعتلای صنعت گیم ندونه میشه hate?
نمیدونم این چه منطقیه که اگر نظرتو نسبت به یک موضوع اعلام کنی، چون مطابق دیدگاه و مورد علاقه شما نیست “hate” حساب میشه. من که نباید تو رو در نظر بگیرم برای هر نظری و مطابق علایق تو نظر بدم.
منطق بنده حقیر کوچه بازاری استاد شما درست میگی اصلا..انگار شما کلا یک نگاه از بالا به پایین داری نسبت به بقیه.. ولی شما فقط نگفتی لذت نمی برم بلکه گفتی طرف گدای سینماست و این حرفت بار منفی داره و کمتر از هیت دادن نیست عزیزم. باورکن من هم عاشق چشم و ابروی کوجیما و هیچ سازنده دیگه ای نیستم. کارنامه ی طرف و تاثیراتش رو میبینم.. و اتفاقا میازاکی رو هم خیلی دوست دارم ستایشش می کنم بخاطر دارک سولزش. ولی اینکه طرف یه بازی ای میسازه که باب میلت نیست بیای اینجوری درموردش صحبت کنی بنظرم زیاد جالب و حرفه ای نیست.
شما یک مقایسه بین میازاکی و کوجیما انجام دادی با توجه به مدت زمان کار کردن که گفتم دلیل نمیشه و منطق کوچه بازاریه، چه ربطی از بالا به پایین نگاه کردن داره؟ کسی که داخل صنعت گیمینگ کار میکنه و میگه ۷۰ درصد بدن من از سینما تشکیل شده، همون توصیفی هست که ازش ارائه دادم.
ببین بنده مقایسه قدمتی کردم چون شما داری درمورد کسی اینطوری صحبت میکنی که طرف چهل سالی هست که داره بازی های باکیفیت و شاهکار ارائه میده از نظرم. و جزو اولین های این صنعته که صد در صد روی میازاکی و کن لوین و غیره هم تاثیر گذاشته.. و از فرمول تکراری و یکنواخت داخل بازیهاش استفاده نکرده.. همین دموی کوتاه پی تی چقد تاثیر گذاشت رو ژانر بازی های ترسناک؟ قشنگ یک کلاس درسی شد برای ترسناک ساز ها که تاثیرش رو هم دیدیم.. ( و حتی بین خود متال گیر ها. که اگه بازیشون کرده باشین متوجه میشین که کلا باهمدیگه فرق دارن). و اما در مورد سینماتیک بودن هم اینو عنوان بکنم که کلا امضای کوجیما همین بوده عزیز. کوجیما رو به کاتسین های با کیفیتش و کارگردانی اش یا شخصیت پردازی عجیبش میشناسن یا مثلا میازاکی رو به نوع نریتیو و لول دیزاین و فضاسازی و باس فایت و … میشناسن. و قرار نیست که همه مثل هم باشن و اینکه سینماتیک بودن و کات سین بالانس یک گیمه و یکجورایی دو روی یک سکه هستن.
من هم گفتم چرا کوجیما رو گدای سینما میدونم، نگفتم کیفیت کات سین ها خوب نیست. مقایسه قدمتی چه فایده داره شاید یکی صد سال در حرفهای مشغول باشه کار خاصی انجام نده اما یکی ۵ سال وارد گیمینگ بشه و با نبوغ خودش همه چیز رو تغییر بده.
این هم نظر شماست بالاخره.. و محترمه.🌹
نصف اینایی که دارن سنگ کوجیما رو به سینه میزنن سر اخرین بازیش بارها خوابشون برده بازی که میگه یک باری رو از نقطه ای به بی برسون نو اوری نیست به خدا بازی که باید دو سومش رو بری تا شکل نهایی گیم پلیش رو نشون بده نو اوری نیست به خدا گرافیک..؟ عالیه قبول دارم داستان ..؟حتی اگه نفهمم بازم جذاب میزنه گیم پلی …؟ ترمز اینجا جاایی هست که خراب کرده بازی تورو به جاایی میرسونه که تو فقطط بازیو برای کاتسیناش انجام میدی یعنی از نقطه ای میری بی که یه کاتسین ببینی چون اکشن بازی که تعریفی مداشت محیط بازیم که … اگه بازی کرده باشی میدونی (خزههه…..سنگ… اب…)
با توجه به اخلاقیات عجیب کوجیما
من به شخصه احتمال میدم دنبال طراحی یک نوع مدیوم جدیده و الان هم داره ازمایشش میکنه
من امیدوارم چیز خوبی باشه و حداقل مخاطب ها خودش راضی باشن
سلام و عرض ادب خدمت اقای کریمی امیدوارم هرجا که هستید حالتون خوب باشه . فقط ازتون خواهشمندم که متن من رو کامل و ارام بخونید .
من سخنان شمارو خوندم و از چند نظر نقدی دارم بهشون .
اول اینکه شما فرمودید که با فلسفه ذهنی من یکی نیست و ازشون رد میشم ، این کاملا درسته که ادم از چیزی که خوشش نیاد نره سمتش ، ولی نکته ای که هست اینکه ما برای درک کامل فلسفی یک اثر هنری ، باید اون رو کامل تجربه کنیم (مگر اینکه انقدر متوهم دانایی و خودبزرگ بین باشیم که مانند اساتیدی بگوییم من فیلم هارو ندیده نقد میکنم هرکسی هم که ت*م داره جلوش وایسه ) . منظور من اینکه اینکه اگه واقعا بازی مثل هوی رین رو اصلا تجربه نکردید حتما حتما بازیش کنید چون خارج از هر چیزی تجربه ای میده که واقعا نایاب و برای همین من عاشق دیوید کیج هستم چون واقعا خاصه و تجربه ای به ماها میده که به جرئت هیچ کجا دیگه نمیشه پیدا کرد و اینکه کیفیت بازی ها و داستاناش بشدت بالاست . ولی اگر تجربه کردید این بازی هارو…. اوکیه .
حالا چرا اینو گفتم چون که من خودم قبلا متاسفانه در این اشتباه بودم که بدون تجربه یک اثر دربارش قضاوت کنم ، مثل ابلیوین ، ولی یه روز گفتم یه try کوچیک بزنم و تبدیل شد به یکی از بهترین بازی های عمرم . ولی درکل دوستان هرکسی که این متن رو میخونه واقعا به چیز هایی که تجربه ندارید پیشداوری نکنید و حداقل یه try کوچیک بزنید ، مثلا من خودم gears of war و مس افکت رو هم یکم بازی کردم ولی اصلا نتونستم باهاشون ارتباط برقرار کنم .
نکته بعدی و مهمترین قسمت اینکه ، بازی یک هنره ، و واژه گدای سینما یک جورایی واقعا توهین امیز به حساب میاد .
میشه گفت حدودا تمام بازی ها و فیلم ها و همینطور هنر نمایش (تئاتر ) داستان دارند ، پس یعنی این ۳ هنر گدای ادبیات هستن ؟؟! خب معلومه که نه .
این حرف همونقدر غیر منطقی که ما یک فیلم موزیکال رو گدای موسیقی بدونیم !!!
طبیعتا هر هنری با هنر های دیگه در تعامل و این تعامل که باعث شاهکار ها میشه ، اگر ما بخوایم هر هنر رو بصورت خام داشته باشیم با یک مشت اثر تکراری و حوصله سربر روبه رو میشیم که بعد چند ساعت دل همه رو میزنه .
اینکه یک کارگردان و صاحب اثر داخل یک بازی یک فیلم یا صحنه تئاتر چقدر از هنر های دیگه استفاده میکنه و الهام میگیره به خودش مربوطه.
یکی مثل میازاکی دوست نداره اصلا از صحنه هایی سینمایی استفاده کنه ، یکی مثل کوجیما دوست داره خیلی استفاده کنه ، یکی هم مثل دیوید کیج دوست داره درام تعاملی بسازه که همشون به نوبه خودشون شاهکارن . من به شخصه بازی های هوی رین و دارک سولز ۱ جز برترین بازی های عمرم هست و من درکل عاشق تمام ژانر های هستم و از هر اثر هنری خوش ساخت و با کیفیت لذت میبرم .
دلیل اینم که کامنت نمیزارم و همین الان تازه ثبت نام کردم و تا الان فقط بیننده بودم متاسفانه وجود فضای بشدت تاکسیک و متعصب در جامعه گیمینگ ایران .
درکل هدفم از این نوشته این بود به شما بگم استفاده از عبارت گدای سینما یک عبارت کاملا غیر حرفه ای و زشت و زننده در سطح شماست ، بله اگر یک فرد معمولی این حرف رو میزد اوکی بود ولی شما که سردبیر یکی از بزرگترین رسانه های گیمینگ ایران هستید از شما بعید بود .
درکل ممنون بابت زحماتتون .
دقیقا دوست عزیز حرف دلمو زدی منم مثل شما این اولین باریه که کامنت میدم حسابم دیروز ساختم داخل این سایت.. ولی وقتی آدم این حرفا رو میشنوه متوجه این مسئله میشه که طرف آثار یا بازی های اون سازنده رو اصلا تجربه نکرده چون اگه کامل بازیاشو تجربه کرده باشند هیچ وقت از همچین واژه های سطحی ای استفاده نمی کنند. اونم برای یک سازنده ای که این همه تاثیر گذار بوده و هست. و اینکه چون با سلیقه شخصی نقد کننده مطابقت نداره میاد و سازنده رو به یه روشی بالاخره تخریب میکنه به هر حال.
البته دوست گل اینکه ادم یک بازی رو سطحی بدونه یا مثلا خوشش نیاد و… سلیقه شخصیشه و خب ما حق نداریم کسی رو متحمل کنیم یا کسی مارو متحمل بکنیم و یا توهین بکنیم و یا متعصب باشیم و…. مثل اکثریت جامعه گیمینگ ایران که کاملا متعصبن
مثلا من خودم دارک سولز دارم در صورتی که خیلی ها نه . مهم اینکه ما همگی با سلایق متفاوتمون بازی کنیم و لذت ببریم.
نقد اصلی که من از صحبت های اقای کریمی داشتم عبارت گدای سینما و نادیده گرفتن تلفیق هنر ها در هم دیگه بود .
درسته. ولی من اصلا مشکلی با سلیقه فردی ندارم. تحمیل و تعصب الکی هم که اشتباه ترین کار ممکنه. و اینکه اتفاقا این اختلاف سلایق باعث تنوع و جذابیت بیشتر میشه. در ابتدای بحث ها هم ذکر کردم که سلیقه ای هست. منتها نقد منم دقیقا همینی بود که شما بهش اشاره کردین وگرنه هیچ بحثی نیس هر کسی سبکی که دوست داره رو دنبال می کنه . ولی چه بهتر که همه به سلیقه همدیگه احترام بزارن . به دور از هر گونه تعصب و تخریب کردن های بیجا که متاسفانه بار منفی داره و جو تاکسیک ایجاد خواهد کرد بحث رو در قالب دوستی و احترام پیش ببرن.🌹
منظورش از فیلم بودن حضور بازیگر های هالیوودی و سکانس های کارگردانی شدست نه اینکه لزوما یه اینتراکتیو دراما یا فیلم تعاملی باشه
بازی های دیگه سکانسهای «کارگردانی نشده» دارن؟ بخش قابل توجهای از منظورش مشخصاً اینه بازی قراره کاتسینهای زیاد و طولانی داشته باشه و قراره کنترل رو خودش به دست بگیره (به عنوان کارگردان) تا این که بیشتر کنترل رو به پلیر بده. حتی این حرف هم نمیزد، بازم از دو جین بازی ای که ساخته، مشخصه چی میخواد بسازه و چه جامعۀ مخاطبی داره، خیلی جای تحلیلی نداره. استفاده از بازیگر هالیوودی و سکانس کارگردانی شده ربطی به ساختار نداره، «بودن» از ساختار، نوع و جنس میاد و مشخصه کوجیما چه ساختاری رو پیش گرفته در طول کریر خودش و چقدر المانهای «فیلم بودن» پررنگ تر شده به مرور. هیچکس بخاطر «داشتن» بازیگر هالیوودی نمیگه بازی ای که میسازم در عین حال «یک فیلم است»، میگه بازی ای که میسازم ستاره های هالیوودی داره. کوجیما داره ساختاری و از جنس بازی صحبت میکنه.
منظورو نمیگرید
نمیگم بازی های دیگه سکانس های کارگردانی ندارنبازی های دیگه سکانسهای «کارگردانی نشده» دارن؟ بخش قابل توجهای از منظورش مشخصاً اینه بازی قراره کاتسینهای زیاد و طولانی داشته باشه و قراره کنترل رو خودش به دست بگیره (به عنوان کارگردان) تا این که بیشتر کنترل رو به پلیر بده. حتی این حرف هم نمیزد، بازم از دو جین بازی ای که ساخته، مشخصه چی میخواد بسازه و چه جامعۀ مخاطبی داره، خیلی جای تحلیلی نداره. استفاده از بازیگر هالیوودی و سکانس کارگردانی شده ربطی به ساختار نداره، «بودن» از ساختار، نوع و جنس میاد و مشخصه کوجیما چه ساختاری رو پیش گرفته در طول کریر خودش و چقدر المانهای «فیلم بودن» پررنگ تر شده به مرور. هیچکس بخاطر «داشتن» بازیگر هالیوودی نمیگه بازی ای که میسازم در عین حال «یک فیلم است»، میگه بازی ای که میسازم ستاره های هالیوودی داره. کوجیما داره ساختاری و از جنس بازی صحبت میکنه.
منظورم اینه اون چیزی که کوجیما منظورشه بیشتر اینه بازیش مثل فیلم بمونه و مرز بین فیلم و بازی رو بشکنه نه اینکه رسما بازیش فیلم باشه و فیلم بسازه
یه جورایی همین حرفش برای تبلیغات و پروموت کردنه
کاتسین های طولانی هم چیز عجیبی نیست از زمان Metal Gear ها خصوصا ۳ و ۴ شاهد اینجور چیزا تو بازی هاش بودیم ولی خود بازی هاشون خوب بودن
یه نکته ای که در نظر نمیگیرید اینه که کوجیما بار ها گفته عاشق سینماست و سبک بازیسازیش با همه فرق میکنه
بازی بعدیش هم قطعا کاتسین زیاد داره ولی اونجوری نیست کلا فیلم باشه وقتی خودش میگه اکشت مخفی کاری که قراره مرز های فیلم و گیم رو جا به جا کنه میشه حدس زد منظورش یه چیزی تو مایه های دنباله معنوی برای Metal Gearعه بیشتر که این خیلی خوبه
به هر شکل هممون دیگه میدونیم رویه کوجیما تو بازی ساختن چیه مهم اینه چجوری میخواد پیادش کنه و پرورشش بده
دیگه وقتی پایان مراسم و اعلام این خبر در کنار یک بازی تعاملی و در عین حال یک فیلم که تجربه جدیدی اراىٔه میده در استودیو های کلمبیا پیکچرز بوده، کاملا مشخص است که صرفاً یک فیلم است.
Hard pass
بازی جاسوسی نسل بعدی و درعین حال فیلم هم خواهد بود ! متالگیر فیلمی هم داره میاد :))))
به احتمال ۹۹٪ نه اینی که میخواد بسازه ««بازی»» خوبی میشه نه اونی که داره برا ماکروسافت میسازه «بازی» خوبی میشه.
____
بابا یه چی عین همون متال ها بساز حالا که آنقدر هم دست و بابت بازه. فیلم بخوایم که خوب فیلم میبینم دیگه !
دقیقا
نمیدونم چه مرضی هست انقدر فیلما رو بریزن تو بازیها ، این کوجیما باید یک در میون بسازه یعنی یه فیلم بسازه و بعد بازی و با همین فرمون بره جلو لامصب فقط به ما گوش نمیده 😂
والا این حرفو ما هزار دفعه گفتیم منتها به مذاق خیلیا خوش نمیاد. آخه با اینکارا فیلم خوبی هم نمیتونه بسازه. ناچارا حجم زیادی از این مخلوق غریبی که میسازه باید خالی بمونه تا با تعامل گیمر پر شه از اونطرف هم نمیشه انعطاف زیادی رو برا گیمپلی درنظر بگیره چون روایتش بیش از اندازه سوبجکتیو میشه. اگه روایت سادهای رو انتخاب میکرد باز میشد یه کاری کرد اما استاد از یه پلات خیلی پیچیده استفاده میکنه.
یه طرف میگه اکشن
یه طرف میگه فیلمی
اصلا نمیفهمم چی میگه
😄
فیلم اکشنه
(اکشن مخفی کاری) Press X to
بله من کوجیما هستم فقط نمیدونم چرا بجای اینکه بگم فیلم سینمایی یا سریال میسازم همش بجاش میگم بازی دارم میسازم
خداییش بشینه فیلم یا سریال بسازه با همین حالت انیمیشنی و موشن کپچر خیلی خیلی بهتره با این موسیقی های قوی که داره
فقط حیف که یه بخش کوچیکی از این فیلم رو باید پلیر بازی کنه، خو لعنتی همون گیمپلی رو میکردی جز سینماتیک میشستیم نگاه میکردیم میگفتیم داستانش قشنگه
برای ایکس باکس اما بسازه که داره میسازه خوبه ای داد ای داد
🔶 هم اکنون کونامی: 😭
🔸 متال گیر رو گروگان میگیری ؟ حالا جایگزینش داره ساخته میشه 😁
خیلی دوست دارم سونی آی پی متال گیر رو از کونامی بخره و بدش به کوجیما.دوست دارم ادامه متال گیر رو بازی کنم
🔶 (Reyam- (فن سبک غلام لایک)): ما هم دوست داریم منتها متاسفانه کونامی از اون کمپانی هایی هستش که میگه دیگی که واسه من نجوشه سر سگ توش بجوشه، یعنی حاضره بازی هاشو با خودش تو گور ببره اما به کسی نده
کوجیما هم با این علاقه شدیدش به فیلم دهن ما رو سرویس کرد😑
انحصاریای جدیدی در راه است ،به نوبت عجله نکنید
کوجیما همزمان روی Nتا بازی داره کار میکنه! بعید بدونم به این نسل برسه
بازی❌
فیلم تعاملی✔️
کجان اون ایکس باکس فنبوی هایی که میگفتن کوجیما از سونی فرار کرده 😂
ولی جعبه فن های عزیز سایت اعتقاد دارن کوجیما سونی رو ول کرده جسبیده ب مایکرو
باز میگه فیلم یکی اینو تو رو خدا بگیره با تیپا بندازه تو سینما
خیلی وقته منتظر همچین خبری بودم
کو تا اونموقع که این بیاد. بعد دث استرندینگ
این دفعه چه شبیه سازی را به اسم بازی جاسوسی میخواهی در پاچه ی ملت فرو کنی؟
عجب خبر جالبی/احتمالا اوخر ۲۰۲۴ یه رونمایی ازش ببینیم.
میخواد بزنه خوار مادر splinter cell و hitmanرو …..
جالب همونا که برای ایکس باکس داره بازی میسازه همشون قربون صدقه استاد استاد میگفتن جالبه یکی اصلا اون زمان بدنیا نیومده بود متا گیر یک اومده بود همچین یادش بخیر تازه اومده بودی میگفت کوجیما استاد میکرد ولی دث استرندینگ ای پی جدید چون ماله سونی بده پس باید حق داد بازی ترسناک جدید ایکس باکس هیت بدن سونی فن ها متاسفانه وقتی قضاوت از منطق خارج میشه و کلا رقیب بهش هیت میدی باید اماده پاسخ طرف مقابل هم باشی که حتی یه کاردرستت هم اگه داشته باشی هیت بده منظور کمپانی مورد علاقت هست واقعا حرف زور غیر منطقی تحملش چقدر سخت و اعصاب طرف مقابل که میخواد شادی خبر جشن بگیره خراب میکنه اونوقت همین شخص بازی کمپانی مورد علاقش معرفی میشه بهش حمله میکنن ناراحت میشه مظلوم نمایی میکنه که چون ما هستیم هیت میدی هر کنشی واکنشی داره برادر یا خواهر گرامی البته بگم خانم یا اقای محترم بهتره
این مرد روی هر چی جوونه سفید کرده .
چند تا پروژه همزمان مرد مؤمن ؟!!!!