شایعه: Prince of Persia: The Lost Crown تنها ۳۰۰ هزار بازیکن داشته است
علیرغم استقبال گسترده منتقدین، به نظر میرسد که Prince of Persia: The Lost Crown در زمان انتشار نتوانسته تعداد زیادی بازیکن را جذب کند.
طبق گزارشی که توسط تام هندرسون (Tom Henderson) از اینسایدر گیمینگ (Insider Gaming) منتشر شده، چند عنوان از آخرین بازیهای بزرگ یوبیسافت (Ubisoft) مطابق انتظارات عمل نکردهاند و در دوره پس از عرضه خود، تعداد بازیکنانی که این آثار را بازی کردهاند کمتر از حد انتظار بوده است.
یکی از آنها Prince of Persia: The Lost Crown، آخرین ساختهی این شرکت است. این عنوان اکشن-ماجراجویی که اوایل این ماه عرضه شد، با استقبال گسترده منتقدان روبهرو شد و به دلیل بازگشت این سری به ریشههای دوبعدی خود و بازآفرینی آن به عنوان یک تجربه Metroidvania، مورد تحسین قرار گرفت. با این حال، طبق گفته هندرسون، تاکنون این بازی تنها توسط حدود ۳۰۰,۰۰۰ بازیکن بازی شده و تخمین زده میشود که حدود ۱۵ میلیون دلار درآمد داشته است.
در این میان، Avatar: Frontiers of Pandora که ماه گذشته منتشر شد، طبق گفته هندرسون، تاکنون ۱.۹ میلیون بازیکن داشته است و حدود ۱۳۳ میلیون دلار درآمد کسب کرده، که از آنچه بازیهای قبلی این توسعهدهنده یعنی مسیو اینترتینمنت (Massive Entertainment) در اوایل فعالیت خود به دست آورده، بسیار کمتر است. به طور مثال، The Division حدود ۳۳۰ میلیون دلار و The Division 2 نیز ۲۶۴ میلیون دلار درآمد کسب کردند.
همانطور که توسط این خبرنگار گفته شد، این عنوان اکشن-ماجراجویی جهان باز در ابتدا قرار بود در اواخر سال ۲۰۲۲ همزمان با اکران Avatar: The Way of Water منتشر شود، اما پس از چندین تاخیر، فروش آن تحت تأثیر قرار گرفت.
پر بحثترینها
- بازی Intergalactic ناتی داگ را زود قضاوت نکنید
- گزارش: بازی بعدی God of War با محوریت اساطیر مصر در دست ساخت قرار دارد [بهروزرسانی شد]
- کارگردان Ori: پلی استیشن بهزودی استراتژی چندپلتفرمی ایکس باکس را دنبال خواهد کرد
- تاریخ عرضه بازی South of Midnight مشخص شد + تریلر داستانی
- فیل اسپنسر: بازیهای بیشتری از Xbox برای پلتفرمهای دیگر عرضه خواهند شد
- فیل اسپنسر: Starfield انحصاری Xbox باقی نخواهد ماند
نظرات
امیدوارم توسط خود یوبی سافت رد بشه و واقعا شایعه باشه
فاجعه آمار اینجاست که بازی روی سرویس یوبیسافت پلاس هم هست
این بازی واقعا بازی قشنگیه. سبک هنری زیبا موسیقی ایرانی و داستان به شدت جذاب. واقعا بازی خوبی بود. البته پازل بازی خیلی چالشیه و فکر نکنید حلش آسونه.
به نظر اگه واقعیت داشته باشه از دلایل اصلی گرون لودن بازیه. بازی ۵۰ دلاره!! میشه ۲.۵ میلیون. از طرفی ایرانی ها که می تونن از بزرگترین خریداران این بازی باشن. به خاطر تحریم و ارزش پول اصلا نمی تونن بخرنش
به نظرم بازی در حقش اجحاف شده و خیلیی ارزش بیشتری از این داره
همچین بازی ای ۵۰ دلار واقعا ارزش داره
هر بازی یه زمان ساخت و هزینه ساخت هزینه تبلیغاتی داره قرار نیست این با هلبلید ۲ یه قیمت باشه
اگه ۳۰ دلار بود میخریدم اولین بار دیدم رو داشبورد ایکسباکس سریع کلیک کردن دیدم نوشته ۱۰۰۰ لیر گفتم شاید نسخه التیمیتی چیزیه ولی همون موقع فهمیدم تو فروش به کله زمین میخوره
البته این آمار یه دلیل دیگه هم داره و اینکه بازی قیمت خیلی بالایی داره تعجب کردم وقتی قیمت رو دیدم بازی رو باید ۲۵ تا ۳۰ دلار قیمت گذاری میکرد
به هر حال نتیجش برای ما اینه اول دیگه بازی شاهزاده پارسی احتمالا نخواهیم دید چون از نظر اونا این استقبال نشون دهنده مرگ فرنچایز شاهزاده پارسیه. دوما بازی دیگه ای با دوبله و زیرنویس فارسی نخواهیم دید
کلا انگار قرار نیست برای ایرانیا هیچی درست کار کنه حتی اگه خارجی باشه XD
این بازی خیلی خوب کار کرد! واقعا شاهکاره
فقط مسئله فروشه خب خود بازی خیلی گرون بود
منظور منم فقط فروشش بود
از اون ور میراج بیش از ۵ میلیون فروخته
ولی از هر نظر شاهزاده ایرانی بهتره
یه بازی چرت که بخاطر ایرانی بودن الکی بزرگش میکنین
به جرئت میگم حتی انجامش ندادی. و رو هوا میگی چرته
یعنی بخاطر ایرانی بودن منتقدا اینهمه ازش تعریف کردن؟
متای بازی بالاترین متای چند سال اخیر یوبیسافت بوده؟
یوبیسافت مخاطبای خودشو از دست داده وگرنه یکی از بهترین ها تو سبک خودشه.
بنظر من اگه از اول میذاشتش رو پلاس و گیمپس موفقیت زیادی کسب میکرد
🔶 (john117): به نظر منم باید میزاشتن رو سرویسا، گویا یوبی سافت زیادی رو اسم پرنس حساب باز کرده بود و فکرمیکرد الان مثل زامبیا میریزن میخرنش آخرین نسخه ای که از این فرنچایز عرضه شده بود مال ۱۴ سال پیشه (Prince of Persia: The Forgotten Sands) خیلی از گیمرای جدید با این آیپی آشناییت ندارن شک ندارم ۸۰ درصد کسایی که این بازی رو خریدن فنای پرنس بودن نه گیمرای جدید باید میزاشتن رو سرویس تا دیده بشه
بله مخصوصا اگه میخواستن یه بازی aaa بسازن ازش این بازی این فرنچایز رو مینداخت سر زبونا اگه رو سرویس بود. حتی موفقیت تجاریش هم بیشتر بود با پولی که از سونی و مایکروسافت میگرفت
🔶 (john117): متاسفانه چه بخوایم چه نخوایم تمام جون یوبی سافت شده اساسین کرید هرکاری در توانش باشه برای این آیپی انجام میده اما آیپی های دیگش موفق نشدن یا فروش نکردن براش مهم نیست، یوبی سافت مثل بچه ای میمونه که وقتی براش اسباب بازی جدید میخری اون اسباب بازی های قبلیش رو فراموش میکنه در صورتی که آقا تو با پرنس، اسپلینترل، ریمن و… به اینجایی که هستی رسیدی با موفقیت اینا بود آدم نباید یادش بره که از کجا شروع کرده نباید گربه صفت باشه همه اینارو فدای اسباب بازیه جدیدش اساسین کرید کرده اصلا برای طرفداراش ارزش قائل نیست راه خودشو میره
گیمرا هم تاحدی مقصرن، نسل جدیدیا اکثرا اسم ۲ بعدی و ۲.۵ بعدی به گوششون میخوره حالت تهوع میگیرن، از اون طرف صرفا بخاطر گرافیک و مسائل این چنینی هجوم میبرن سمت بازیایی مثل مدرن وارفر ۳ و همین میراژ.
امان از بچه های پولدار همسایه که در عنفوان خردسالی ، با افتخار ، روی جدید ترین سیستمشان مورتال کامبت بازی میکنند !
البته این افراد خیلی کمن ، من هر کسی رو دیدم یا سیستم نداشته یا ذغالی بوده
بچه ۶ ساله ps5 و xsx و پیسی داره(به کارت گرافیک زباله اش نگاه می کند و آه می کشد)
🔶 متاسفانه همینطوره اکثر گیمرای جدید الان یا بازیه آنلاین میخوان یا بازیه گرافیک بالا همین خب سازنده ها هم این موضوع رو فهمیدن با خودشون میگن واسه چی این همه زحمت بکشیم رو بازی هامون چهارساعت محتوا تولید میکنیم عوضش گرافیک رو در حد اعلا میبریم بالا میکنیم تو پاچشون به همین راحتی از اونورم بازیه آنلاین میسازیم چند تا اسکین و شخصیت از تام و جری و پلنگ صورتی میسازیم تا گیمرا خوششون بیاد بیان پلی بدن
اخه مشکل اونجوری بحث ضرر مالی میشه عملا فروشی نداره چون پرداخت های درون برنامه ای هستن که توجیح مالی گذاشتن رو سرویس هستن سازنده فقط پول میبینه حقم داره هزینه کرده منطق میگه بازی های داستانی باید دسته کم دو سال فروش کنن بعد بیاد اونم رو یه سرویس فقط نه دو تا همزمان اونم بحث پلیر جذب بازیکن بالا رفتن کامینیوتی شناخت واسه نسخه جدید سرویس های اشتراکی برای فروش یک ضرر محض بازی های داستانی روز اول بیاد رو سرویس چون تجربه نشون داده هشتاد درصد گیمرها بازی نمیخرن رو سرویس باشه و فقط اشتراک رو شارژ میکننکه سودی نداره واسه ناشر
🔶 (Love story games): آخه قربون شکلت حرف شما تا حدودی درسته منکرس نمیشم اما زمانی میتونیم بگیم اینکار اشتباهه که بگیم مثلا اساسین باشه، رزیدنت اویل باشه، نمیدونم دد اسپیس باشه
🔸قضیه پرنس متفاوته پرنس ۱۴ سال از صنعت گیم دور بوده و هیچ نسخه جدیدی ازش عرضه نشده بوده خیلی از گیمرای جدید حتی این آیپی رو نمیشناسن و به عنوان یک آیپی جدید نگاش میکنن و اینکه این نسخه از پرنس سبکش مترویدوانیاست از اون سبکا که خوراک سرویس های اشتراکیه یوبی سافت برای دیده شدن بازی باید اینکارو میکرد
🔸بعدم دوست عزیز یوبی سافت یک استودیو کوچیک نیست که بگیم اگر بازیش فروش نکنه ورشکست میشه بحث هزینه نیست این مشکل فقط بخاطر اینه که یوبی سافت دیر به فکر احیا بازیای قدیمش افتاده خیلیا فراموش کردن این بازیارو یعنی حتی ممکنه ریمیک اسپیلنترسل هم همین اتفاق براش بیوفته وگرنه دلیلی جز این نمیبینم
تا فردا حق
تازه یکسری از دوستان میخواستن با خرید بازی با آیپی برزیل و ترکیه و آرژانتین از بازی حمایت کنن که یوبیسافت تو گیمای بعدیش هم دوبله و زیرنویس فارسی بگذاره😭😂
دیروز گیم رو ۹۳ درصد کردم و باید بگم باید باید یک احمق باشین که قبل از تجربه یه گیم راجبش نظر بدین
نه جدی خوبه جزو بهترین مترویدوینیا ها نیست ولی یه مترویدوینیای خوب خوش ساخت از تمام بازیای یوبیسافت از بعد فارکرای ۳ به راحتی بهتره
😭
لیاقت میخواد این بازی..برای من تا الان بهترین بازی ۲۰۲۴. و نامزد گوتی بازی سال
واقعا گوتی امسال رو فعلا نمیشه تخمین زد
چون اونطور که پیداست امسال همه بازی ها قراره شاهکار باشند
بازی خوبی بود ولی دیگه گوتی 😅امسال آثار جذاب دیگه ای هم داریم ولی اگه گوتی بشه هم خوبه
باری رو تمومش کردم.
واقعا خوب بود ولی نه در حد گوتی. موسیقی لذت بخش،داستان بینظیر، گیم پلی جذاب و … از نکات مثبت گیمش بود ولی از اون طرف اشکالات زیادی رو داخلش دیدم. درسته جزئی بودن ولی این اشکالات نباید میبودن.
شاید بتونه چن تا جایزه ببره ولی گوتی رو اصلا نمیشه روش فکر کرد.
سبک بازی طرفدار زیادی نداره.
و قیمت بالاش منصفانه نیست
برچسب قیمتی ۲۰ دلاری ایده ال برای این نوع بازی.
ماریو تو همین سبک هست و هر نسخه اش بالای ۲۰ میلیون میفروشه
لازم نیست به فروش بالای Hollow knight و Dead Cells هم که تو همین سبک هستن اشاره کنم
بحث ماریو یا هالو نایت کاملا جداست! این بازی ها یک تاریخ بزرگ پشت خودشون دارن و اصلا پایه ساخت بازی با اینها زده شده. درسته که شاهزاده پارسی هم خیلی قدیمیشه و از سال ۱۹۸۹ تا الان ادامه داره ولی این نسخه یه داستان کاملا جداست و ربطی به بقیه سری نداره
از طرفی آخرین نسخه بازی بیشتر از ۱۰ سال پیش منتشر شد خیلی از طرفدار هاش الان رفتن سر خونه زدگی شون
ماریو مترویدونیاس؟ اصلا زمین تا آسمون فرق دارن ددسلزم حتی مترویدوینیای خوبی نیست بیشتر روگ لایک محسوب میشه (تو اونم جزو بهترین بازیا نیست)هالونایت ولی مقایسه درستیه اما با این تفاوت که خب طبیعیه هالونایت بیشتر فروش کنه چون بازی خیلی بهتریم هست هرچند دوباره با کسایی که میگند بهترین مترویدوینیاس مخالفم بنظرم تو ۵تاهم نیست ولی هیچکس نمیتونه منکر محشر بودنش و تاثیرگذاریش تو این سبک بشه
اینم بازی خوبیه اتفاقا ولی از یوبیسافتی اومده که کسایی که بازیاشو میخرن دنبال یه بازی متوسط تکرارین نه همچین چیزی و کساییم که این بازیارو بازی میکنم یوبیسافتو دیگه قبول ندارن ویجورایی کمپین تبلیغاتیش شکست خورد چون یوبیسافت نتونست درست هیچکدوم از طرفینو کامل مجاب کنه که این بازیو بخرن ولی خب تو مرور زمان وضعیتش بهتر میشه و احتمالا به یه بازی کالت تو رزومه یوبیسافت تبدیل میشه
بازی رو اصلا پلی دادی؟
اصلا دمو رو هم حتا تجربه کردی؟
بازی کلی لول های درجه یک داره و مشخصه روش خیلی کار شده! موسیقی، گرافیک، اکشن، پلتفرمینگ و خیلی چیز های دیگه بازی توی درجه خیلی بالایی قرار دارن! بازی هم ۵۰ دلاره یعنی چی که ۲۰ دلار فقط ارزش داره؟!
😑
بهترین بازی یوبیسافت توی چندین سال های اخیر بوده بدون شک عالی بود خیلی زیاد لذت بردم
واقعا ناراحت شدم. اون مقاله پریروز آقای زاهدی حقیقتا برای این مورد صادقه. اون از immortals fenyx rising که واقعا باکیفیت بود و دیده نشد و اینم از پاپ. فکر نمیکنم اگه ریمن جدید هم ساخته باشه ازش استقبالی بشه…
از مشکلاتی که immortal fenyx rising داشت یکیش این بود که تبلیغاتش بد بود هم کم بود هم به شکلی بود که من تاموقعی که بازیش نکرده بودم فکر میکردم یه کلون از زلداست.
مشکل اساسی دیگش این بود که پرفورمنس بازی وحشتناک بود حتی رو 1070ti اف پی اس دراپ میگرفت.
خب من روی کنسول بازیش کردم و آنچنان از لحاظ فنی ایرادی نداشت هرچند شکایت های زیادی نسبت به نسخه پی سی شنیدم.
در مورد تبلیغات ضعیف هم دقیقا درسته و شاید خود یوبی سافت هم فکر نمیکرد بازی بتونه یک فن بیس برای بازی جذب بکنه. متاسفانه نسخه جدیدی هم که از بازی در دست ساخت بود برای تمرکز بیشتر روی پلتفرم اسسین کنسل شد و با فروش ضعیف pop lost crown بعید میدونم یوبی سافت بخواد دوباره روی چنین پروژه هایی تمرکز کنه.
کلا نمیدونم چ فازیه
اکثریت ترجیح میدن بازیای چرت رو بخرن
اون از ACهای اخیر
اونم از کالاف م ۳ جدید
این بازی یه مترویدوانیا با المان های سولز لایکه و به طور مشخص همه پسند نیست
این بازی هرچقدر خوب باشه در حد یه بازی خوب موبایلیه کاشکی حداقل پورت کنن واسه موبایل تا بیشتر بفروشه
اصلا قبول ندارم.
با توجه به تصورم از گیم موبایلی بودنش جذاب نمیشه . چون کمبو های ترکیبی ش رو نمیشه راحت با موبایل اجرا کرد
خخوشحال بشن ولی نتوننن درست بازی کنن خوبه؟
بعدشم. گیم هنوز به اهندازه ای نفروخته که بخوان موبایلیش هم بدن بیرون
یوبیسافت هرچی بازیاش چرت تر باشه بیشتر میفروشه…!