گزارش: تولید ۱۰ میلیون Nintendo Switch 2 برای عرضه در اولین سال مالی
گزارشات جدید حاکی از آن هستند که شرکت نینتندو (Nintendo) 10 میلیون از کنسول جانشین نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) را برای عرضه در اولین سال مالی تولید خواهد کرد.
نکات برجسته
- نینتندو سوییچ ۲ قرار است در اواخر سال ۲۰۲۴ عرضه شود.
- طبق یک گزارش، نینتندو قصد دارد ۱۰ میلیون دستگاه را برای اولین سال مالی عرضه کند.
- این مسئله به کنسول مورد بحث کمک خواهد کرد تا از سرنوشت مشابه PS5 و Xbox Series X جلوگیری کرده و تحت تأثیر کمبود عرضه قرار نگیرد.
گزارش اخیر در مورد نینتندو سوییچ ۲ به عرضه در اواخر سال ۲۰۲۴ اشاره داشت و گفت که این کنسول شامل یک صفحه نمایش السیدی (LCD) و ۸ اینچی خواهد بود.
تاکاشی موچیزوکی (Takashi Mochizuki) از بلومبرگ (Bloomberg) بهروزرسانی دیگری برای به اشتراک گذاشتن دارد و بیان میکند که محمولههای جانشین نینتندو سوییچ نشاندهنده حدود ۱۰ میلیون کنسول برای اولین سال مالی است و خرید این کنسول را برای مشتریان آسان میکند.
چرا مهم است: کنسولهای PS5 و Xbox Series X از کمبود تراشه رنج میبردند و این مشکل تا چندین سال به طول انجامید. گزارش فوقالذکر به مشتریان اطمینان میدهد که نینتندو به سرنوشت مشابهای دچار نخواهد شد.
اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که نینتندو در اولین سال مالی، ۱۰ میلیون واحد از کنسول بعدی خود را خواهد ساخت. برخلاف PS5 و Xbox Series X که در زمان عرضه با کمبود تراشه مواجه بودند، پیدا کردن نینتندو در فروشگاهها بسیار آسانتر خواهد بود.
تاکاشی موچیزوکی
در حالی که تقاضا برای یک مدل OLED از این کنسول وجود دارد، تجزیه و تحلیل Omdia نشان میدهد که یک مدل ارتقا یافته میتواند در نهایت وارد بازار شود، اما امسال بخشی از برنامه نینتندو نخواهد بود.
کنسول نینتندو سوییچ در حال حاضر بیش از ۱۳۲ میلیون دستگاه فروخته است. بنابراین، انتظار میرود که تقاضا برای کنسول بعدی در روز عرضه بسیار زیاد باشد و میلیونها کاربر موجود برای دریافت نسل بعدی سختافزار هیبریدی آماده باشند.
از طرف دیگر، عرضه کنسول جدید، مخاطبان تازهوارد زیادی را به خود جذب خواهد کرد. با این حال و با وجود ۱۰ میلیون سفارش، غول ژاپنی صنعت ویدیو گیم باید به خوبی برای مقابله با این تقاضا مجهز باشد.
نینتندو سوییچ ۲ دارای افزودنیهای جدید و مختلفی است که آن را به گزینهای فریبنده برای طرفداران نینتندو تبدیل میکند. علاوه بر DLSS، ردیابی پرتو و به طور کلی سختافزار قدرتمندتر، کنسول با بازیهای باکیفیت و فرست پارتی که نینتندو بیشتر به آنها شناخته شده است، تقویت میشود.
همه اینها باید تا چند ماه دیگر اعلام شود. انتظار میرود در ماه مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲) رونمایی کامل صورت گیرد و نینتندو جزئیات بیشتری در مورد سختافزار، از جمله مشخصات و … را در طول یک دایرکت جداگانه تایید کند.
نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.
پر بحثترینها
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- تحقیقات جدید FTC علیه مایکروسافت آغاز شده است
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
- سهگانه Batman Arkham؛ آغاز، اوج و پایان یک افسانه
- تماشا کنید: Light of Motiram معرفی شد، کپی بیشرمانه از Horizon Zero Dawn
نظرات
با این مشخصات فکر نکنم تو ایران ارزش خرید داشته باشه ، مگه این که یا واقعا فنش باشی و به جای کنسول اینو بگیری یا بچه پولدار باشی
همین سوییچ که الان هست هم گرونه چه برسه به دومی اش
البته که سیاست ضرر سر فروش کنسول و جبران از طریق فروش بازی ها رو تمام شرکت ها از سگا یاد گرفتن و مطمئنا نسخه ی سوییچ دو قیمت منطقی داره حتی برای فن های ایرانی
داداش احیانا برعکس صحبت میکنی یا در جریان فروش ۱۳۲ میلیونی سوییچ نیستی ؟
حرف شما هم درسته داداش گلم اما خب این ضرر سر فروش کنسول سنتی هست که از نسل پنجم و ششم شروع شده مثلا هزینه ی مانفکچرینگ هر نسخه ی کنسول ایکس باکس اورجینال ۴۲۵ دلار میشد اما مایکرو کنسول رو سیصد دلار فروخت بعدا از فروش بازی ها جبرانش کرد
قطعا کنسول نینتندو هم از این قاعده مستثنی نیست
برای سوییچ دو نینتندو amd و گذاشته کنار و میخواد ار تراشه های nvidia استفاده کنه که قدرتش در حد ps4 هست همون فناوری که میخواد همچین قدرتی رو در قالب یه تراشه کوچیک قابل استفاده کنه هزینه بره دیگه بقیه ی موارد بماند
امیدوارم خوب عمل کند و عین فاجعه بازی مورتال کامبت ۱ نینتندو سوییچ اتفاق نیفتد و یا شاید Batman: Arkham Knight.
نینتندو الان باید بیشتر از نسخه ی دو سوییچ به فکر استودیوها و کارکناش باشه مخصوصا تو این اوضاع اخراج ها ..
چون میخواد از سخت افزار بسیار قوی تر که ری تریسینگ داره استفاده کنه پس کاربرا هم انتظار گرافیک نسل نهمی رو خواهند داشت
تردپارتیاش هنگام لانچ به نظرتون کدوم یک از اینا هست ؟ یا همه ؟
سایبربانک ۲۰۷۷ آلتیمیت ادیشن
جیتیای ۵
الدن رینگ
اسکایریم
سیآوتیوز
اسکایریم هستا
اگر تکرار سوییچ بدون خلاقیت و ایده جدید حتی با مشخصات بسیار بهتر هم باشه، به موفقیت اون نخواهد رسید.
انگار هر نسل کنسول های ps و Xbox پر از خلاقیت های جدید بودن که اینطوری راجب نسل بعدی نینتندو حرف میزنی! :-/
Ps و Xbox عمده تغییرات هر نسلشون فقط با افزایش سخت افزار همرا بود اما اینقدر راحت راجب موفقیت یا موفق نبودنشون حرف نمی زنیم . حالا نینتندو می خواد تو یه نسلش تغییرات زیادی به کنسولش نده مشکل داره؟
کنسول هنوز نیومده و حتا اگر هم بیاد نمی تونیم نظر کاملی راجب موفقیتش بدیدم. سوییچ موقع عرضه اولیش مورد بد بینی و انتقاد خیلی از ناشر ها رسانه ها منتقد ها، مردم و حتا سهام دار های نینتندو بود ولی الان سوییچ کنسول موفقیه ما نباید اینقدر سریع راجب موفقیت هر چیزی حرف بزنیم
خودت گفتی سونی و ماکرو فقط افزایش سخت افزاری زیاد دارن (حالا کلی قابلیت جدید که استفاده میکنن به کنار چون اونا کنسول دستی نیستن ) نینتندو اگه میخواد سخت افزاری در حد اونا بزنه باید یه کنسول خونگی بزنه نه دستی ، و از اونجایی که صد در صد نینتندو همین مسیر کنسول های دستی رو ادامه میده پس قطعا نمیتونه سخت افزار غولی مثل کنسول های نسل نهم بزنه (اینا همش نظر منه و ممکنه همش اشتباه باشه )
جدای از همه اینا نینتندو به خلاقیتش معروفه ، همه چیز این کمپانی بوی خلاقیت میده ، اگه یه کنسول موقع لانچ خراب کرده دلیل نمیشه کمپانی همون اشتباه رو دوباره تکرار کنه…
سوییچ به خاطر سخت افزار موفق شد یا به خاطر خلاقیتش؟ بازی انحصاری هم مطرح نیست، چون همون بازیها برای Wii U هم اومده بودن و موفق نبودن. موفقیت کنسول های خانگی نینتندو تا گیم کیوب بر اساس سخت افزار تعریف میشد (دقیقا بر عکس کنسولهای دستی). اما از Wii این ایده و خلاقیت بود که باعث فروش میشد. حالا اگر خلاقیت سوییچ ۲ ادامه دهنده الگوی Wii U باشه، ممکنه به سرنوشت wii u دچار بشه. نینتندو برای حفظ بازار خودش مجبوره خلاقیت انقلابی ایجاد کنه و فقط به فکر ارتقا نباشه.
Wiiu که کلی خلاقیت داشت و کنسول خیلی عجیبی برای خودش بود و واقعا یه چیز جدید و تازه بود و با نسل wii خیلی فرق داشت اما موفق نشد پس نمیشه تمام موفقیت سوییچ رو پای صرفا خلاقیتش بنویسی
سونی توی هر نسل قابلیت های دسته رو ارتقاع چشم گیری میده
من گفتم عمده تغییرات صرفا افزایش سخت افزاریه
در مقایسه با نینتندو اینو گفتم
الان شما نینتندو ۶۴، گیم کیوب، wii، wiiu، سوییچ رو مقایسه بکن هر سری کنسول رو کلا عوض کردن و خلاقیت های جدید رو وارد کنسول هاشون کردن اما سونی و ماکروسافت هیچ کدوم همچین ریسکی رو انجام ندادن ریسک های نینتندو هم همیشه جواب نداد و نمونش wiiu بود اما این به این معنی نیست که wiiu کنسول بدون خلاقیتی باشه اتفاقا خیلی متفاوت تر از نسل قبلش بود. من میگیم مشکلی نداره نسل بعد کنسول های نینتندو صرفا فقط با ارتقا سخت افزار باشه و ایده سوییچ ثابت بمونه چون هنوز جذابه همون کاری که سونی ماکروسافت از اول همین رویکرد رو داشتن
ترجیح میدم صبر کنم ببینم خود نینتندو چه میکنه
همین که یک کنسول دستی مثل نینتندو داره به فروش شگفت انگیزش این طور ادامه میده نشون میده که خیلی از پیش بینی های صنعت گیم که اجتناب ناپذیر خطاب میشن (مثل تسلط بازی های ابری و خارج شدن کنسول ها یا بازی های فیزیکی از میدان رقابت) ممکنه درست از آب در نیان و یا به این زودی ها اتفاق نیفتن .
وگرنه همین الان با توجه به جایگاه گوشی های هوشمند الان کسی نباید سوییچ میخرید . چیزی که سونی فریبش رو خورد و کنسول فوق العاده اش رو (ps vita) در اون زمان رها کرد .
جالبه که تازگی یکی از مسوولان یوبیسافت گفته بود با حس مالکیت داشتن بر گیم ها خداحافظی کنید …
ایکس باکس هم داره فقط بازی دیجیتال عرضه می کنه
این اصلا خوب نیست … حکایت پول ماست که الان میری کارت میکشی یه لحظه یه میلیون ولی دویست هزار تومن اسکناس دستت باشه دلت نمیاد خرج اش کنی