هر آنچه باید از بازی محبوب Palworld بدانید - گیمفا
هر آنچه باید از بازی محبوب Palworld بدانید - گیمفا
هر آنچه باید از بازی محبوب Palworld بدانید - گیمفا
هر آنچه باید از بازی محبوب Palworld بدانید - گیمفا

هر آنچه باید از بازی محبوب Palworld بدانید

علیرضا محمدی
۱۸:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
هر آنچه باید از بازی محبوب Palworld بدانید - گیمفا

Palworld عنوانی به سبک بقا است که از اسلحه‌های گرم متعدد بهره می‌برد. در این مقاله هر آنچه که باید قبل از تجربه بازی بدانید را برای شما عزیزان گردآوری کرده‌ایم.

بازی Palworld در تاریخ ۱۹ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۹ دی ۱۴۰۲) برای رایانه‌های شخصی، کنسول‌های ایکس باکس سری X/S و سرویس گیم پس (Game Pass) عرضه شد و ظاهراً قرار است به رقیبی جدی برای عناوینی همچون PUBG ،Fortnite و … تبدیل شود. با وجود تمام هیاهویی که پیرامون بازی وجود دارد و شباهت‌های آن به فرنچایز Pokemon، ما اینجا هستیم تا اطلاعاتی جامع را قبل از تجربه Palworld در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، پس لطفاً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

۱۵. تنظیمات جهان

palworld هر آنچه که باید بدانید

تنظیمات مختلفی برای شخصی‌سازی جهان وجود دارد. هم بازیکنان جدید که می‌خواهند با این سبک از بازی‌ها آشنا شوند و هم کهنه‌سربازان سبک بقا که به دنبال ریسک کردن هستند، می‌توانند سرعت روز و شب، نرخ EXP به دست آمده، آسیب وارد شده توسط پال‌ها (Pal) و … را تنظیم کنند. رویدادهای Raid را می‌توان فعال یا غیرفعال کرد و یا طوری آن‌ها را ساخت که مرگ باعث شود تمام آیتم‌ها و پال‌های خود را به یکباره از دست بدهید. شما می‌توانید همه چیز را تغییر دهید، حتی پس از ایجاد یک جهان.

۱۴. خلق شخصیت

palworld هر آنچه که باید بدانید

پس از شخصی‌سازی جهان بازی، زمان آن است که شخصیت خود را بسازید. چندین طرح آماده از قبل برای شما در نظر گرفته شده و می‌توانید اندازه بازوها، پاها و نیم‌تنه را تنظیم کنید. بیش از ۲۰ نوع صورت، ۲۷ مدل مو و ۶ نوع صدای مختلف را می‌شود انتخاب نمود. شاید با پیشرفته‌ترین سیستم خلق شخصیت روبه‌رو نباشید، اما مطمئناً شما را ناامید نخواهد کرد. با این حال، پس از شروع بازی نمی‌توانید ظاهر خود را ویرایش کنید. به‌روزرسانی‌های بعدی این ویژگی را به محصول اضافه می‌کنند، بنابراین هنگام ایجاد یک کاراکتر دقت بیشتری به خرج دهید.

۱۳. وجود بیش از ۱۰۰ پال (Pal)

palworld هر آنچه که باید بدانید

عنوان Palworld با بیش از ۱۰۰ پال (دوست) برای جمع‌آوری شروع می‌شود، از موارد ساده مانند Cattiva و Lamball گرفته تا موارد پیچیده‌تر همچون Suzaku و Katress. همچنین تعداد بیشتری نیز در طول دوره دسترسی زودهنگام ارائه خواهند شد. هیچ تکاملی وجود ندارد (حداقل بر اساس پال‌هایی که تاکنون با آن‌ها مواجه شده‌ایم)، اما می‌توان قدرت پال‌ها را با قربانی کردن نسخه‌های تکراری در سیستم Pal Condensation افزایش داد.

۱۲. مهارت‌های Passive و انواع Palها

palworld هر آنچه که باید بدانید

سه نوع پال در جهان بازی وجود دارد:

  1. Standard Pals
  2. Alpha Pals
  3. Lucky Pals

مورد اول همانطور که از نامش پیداست، نوع استاندارد موجود در بازی بوده و دارای انواع مختلفی از آیتم‌های اصلی مانند آتش، آب و چمن است. سه اسلات مهارت نیز دارند که می‌توانید آزادانه آن‌ها را سفارشی کنید. همچنین پال‌های استاندارد دارای مهارت‌های Passive نیز هستند که تصادفی عمل می‌کنند، یعنی ممکن است یک Cattiva ده درصد افزایش سرعت را به همراه داشته باشد، در حالی که Cattiva دیگر ده درصد آسیب وارده به شما را کم کند. نوع سوم (Lucky Pals) دارای مهارت‌های کمیابی تحت عنوان Rare Passive هستند که سرعت و قدرت حمله را پانزده درصد افزایش می‌دهند. همین مسئله نیز آن‌ها را به گزینه‌ای ایده‌آل برای شکار تبدیل می‌کند.

توضیحات مربوط به نوع دوم از پال‌ها (Alpha Pals) را کمی بعدتر شرح خواهم داد.

۱۱. توانایی‌های منحصر‌به‌فرد هر پال

palworld هر آنچه که باید بدانید

با صرف نظر از مهارت‌های Passive، باید بدانید که هر پال ویژگی‌های ثابتی نیز دارد. به عنوان مثال، Penking، صرف نظر از اینکه استاندارد باشد یا آلفا، همیشه برای ساخت اقلام، حمل و نقل مواد، آبیاری مزارع، استخراج معادن و خنک‌سازی مناسب است. با پیشرفت در بازی و گرفتن پال‌های بیشتر، می‌توانید افراد دیگری را پیدا کنید که برای چندین کار مناسب هستند. همچنین، به توانایی‌های متفاوتی که هر کدام ارائه می‌دهند توجه داشته باشید. برخی از آن‌ها دارای قابلیت‌هایی هستند که تنها در هنگام نبرد فعال خواهند شد، یا برخی از توانایی‌ها برای فعال شدن به تجهیزات خاصی نیاز دارند.

۱۰. ساختن پایگاه

palworld هر آنچه که باید بدانید

ساختن پایگاه یک بخش کلیدی در بازی Palworld است. شما باید تخت‌هایی را برای خواب پال‌های خود بسازید. منابع غذایی را برای حفظ آن‌ها (و خودتان) جمع‌آوری کنید؛ حتی امکاناتی مانند چشمه‌های معدنی برای کنترل سلامت ضروری هستند. داشتن یک میز کار برای ایجاد Pal Spheres، سلاح‌ها، زره‌ها و … می‌تواند خیلی مفید باشد. با گذشت زمان به موارد خیلی بیشتری نیاز خواهید داشت، از جمله کوره‌های ذوب آهن برای پالایش سنگ معدن، ژنراتورهای برق برای تأمین نیرو و مدیریت کارخانه‌ها، میزهای کار پزشکی برای تولید اقلام دارویی و …؛ با انجام ماموریت‌ها سطح پایگاه شما بالاتر می‌رود و حتی امکان ایجاد پایگاه‌های متعدد نیز فراهم می‌شود.

۹. مبارزات

palworld هر آنچه که باید بدانید

نبرد در Palworld شامل فرستادن پال‌ها برای حمله به دشمنان و استفاده از سلاح‌های خود مانند تیرهای بلند، تفنگ و مواد منفجره است. با وجود اینکه می‌توانید هر بار فقط یک پال را همراه خود داشته باشید، اما برخی از تجهیزات باعث می‌شوند تا دوستان دیگری مانند Dazzi و Daedream همیشه شما را همراهی کنند و به دادتان برسند. در غیر این صورت، شما باید نقاط ضعف دشمن را شناسایی کرده و از امکانات خود به بهترین وجه استفاده کنید تا پیروز از میدان خارج شوید.

۸. مناطق مختلف

palworld هر آنچه که باید بدانید

تجربه شما از فلات آغازین شروع می‌شود، اما چندین منطقه دیگر نیز انتظار شما را می‌کشند، از دشت‌های وسیع گرفته تا مناطق صخره‌ای با پل‌های عظیم و …؛ زمان زیادی نمی‌گذرد که مناطق آتشفشانی، تپه‌های شنی وسیع و مکان‌های اسرارآمیز دیگری را پیدا خواهید کرد. اگر مشتاق اکتشاف هستید، محیط‌های مختلف و متنوع Palworld شما را حسابی مشغول خواهند کرد (مخصوصاً وقتی به دنبال Lifmunk Effigies برای ارتقا دادن قدرت شکار خود باشید).

۷. دانجن‌ها

palworld هر آنچه که باید بدانید

دانجن‌ها (Dungeons) در بازی Palworld بسیار پیچیده نیستند و تنها از دو نوع تشکیل شده‌اند. نوع اول شامل کاوش در یک سری از غارها، مبارزه با دشمنان انسانی و حیوانات وحشی و کشف صندوق‌های با محتویات ارزشمند است. یک پال آلفا در انتها منتظر شماست و با کشتن یا گرفتن آن، دانجن حذف می‌شود. نوع دوم حتی ساده‌تر است. شما باید در منطقه‌ای دایره شکل و پرهرج و مرج به فعالیت خود ادامه دهید، تا اینکه بالاخره به محل پال آلفا منتقل شده و با آن مبارزه کنید.

۶. پال‌های آلفا

palworld هر آنچه که باید بدانید

پال‌های آلفا را می‌توان تا حدی به عنوان باس‌های این بازی در نظر گرفت. آن‌ها بزرگ‌تر هستند، سلامتی بسیار بیشتری نسبت به پال‌های معمولی شما دارند و آسیب‌های سنگینی وارد می‌کنند. گاهی اوقات آن‌ها با پال‌های دیگری در مبارزات همراه می‌شوند، اگرچه شکست دادنشان اجباری نیست، اما می‌توانید آن‌ها را شکار کنید و بر اساس تجربه‌ای که تاکنون به دست آوردیم، تنها پال‌های آلفا هستند که مهارت‌های Passive فوق‌العاده‌ای مانند کاهش آسیب‌های وارده، شانس کمتر گرسنه شدن و … را ارائه می‌دهند. صرف نظر از اینکه آن‌ها را بکشید یا دستگیر کنید، شما با از سر راه برداشتن پال آلفا، یک امتیاز Ancient Technology کسب خواهید کرد.

۵. سکونتگاه‌ها و بازرگانان سرگردان

palworld هر آنچه که باید بدانید

در مجمع‌الجزایر بازی، جز پال‌ها و Dungeonها، چیزهای دیگری نیز وجود دارد. شما همچنین به سکونتگاه‌هایی خواهید رسید که انسان‌های غیرقابل کنترل (NPCها) در آنجا زندگی می‌کنند و فعالیت روزمره خود را دارند. این شهرک‌ها اطلاعات بیشتری درباره منطقه و جهان اطراف ارائه می‌دهند و بهترین نقاط برای برخورد با بازرگانان سیاری هستند که مواد، اقلام و حتی پال‌ها را در ازای طلا می‌فروشند.

۴. Technologies و Ancient Technologies

palworld هر آنچه که باید بدانید

همانطور که در Palworld پیشرفت می‌کنید، امتیازاتی را تحت عنوان Technologies به دست آورده و می‌توانید با استفاده از آن‌ها – همانند بازی Ark: Survival Evolved – آیتم‌های جدیدی را برای ساخت‌و‌ساز آزاد نمایید. با این حال، Ancient Technologies نیز وجود دارند که برای به دست آوردنشان باید با یک پال آلفا جنگیده و امتیاز Ancient Technologies آن را کسب کنید. Ancient Technologies می‌توانند چیزهای ارزشمندی مانند دستگاه جوجه‌کشی برای تبدیل تخم‌ها به پال، بسته‌های غذا برای تغذیه خودکار خود و حتی یک اسلحه شکاری را آزاد کنند.

۳. آب و هوا – چرخه روز و شب

palworld هر آنچه که باید بدانید

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، در دنیای Palworld چرخه روز و شب وجود دارد و باید بسیار به آن توجه کنید، زیرا برخی پال‌ها تنها در یکی از این دو زمان ظاهر می‌شوند. برخی مناطق هم دارای آب و هوای متفاوت هستند، از جمله بسیار گرم یا بسیار سرد (و گاهی هر دو، به تناسب زمان روز). شما نیاز به زره برای مقاومت در برابر آن‌ها و عبور از منطقه دارید، در غیر این صورت ممکن است به مرور زمان آسیب ببینید.

۲. برج‌ها

palworld هر آنچه که باید بدانید

اگرچه شما فقط با دو نوع دشمن روبه‌رو خواهید شد (انسان‌ها و پال‌ها)، اما مکان‌هایی نیز وجود دارد که در آن مربیان پال انتظار شما را می‌کشند. آن‌ها در برج‌هایی قرار دارند که سراسر جهان را احاطه کرده‌اند و اگر با سطح پایین و آمادگی کم به سراغشان بروید، شکست دادن آن‌ها بسیار دشوار خواهد بود. با این وجود، Rayne Syndicate اولین برج است که به عنوان بخشی از قسمت آموزشی بازی فتح می‌شود. پس از آن، می‌توانید به هر برج دیگری سفر کرده و سعی کنید مربیان داخل آن را شکست دهید.

۱. بدون PvP

palworld هر آنچه که باید بدانید

تا ۴ بازیکن می‌توانند در یک جهان با یکدیگر همکاری کنند و شما می‌توانید یک سرور اختصاصی برای حداکثر ۳۲ بازیکن بسازید. با این حال، مود PvP در نسخه دسترسی زودهنگام وجود ندارد، همانطور که استودیوی سازنده، یعنی پوکت‌پیر (Pocketpair)، اظهار داشت:

ما در حال حاضر PvP را به صورت داخلی تست می‌کنیم و روش‌های مختلفی را آزمایش خواهیم کرد. ما می‌خواهیم نوع مناسبی از PvP را پیدا کنیم که برای Palworld مناسب باشد و وقتی آماده شد، اخبار مربوط به آن را با همه شما به اشتراک خواهیم گذاشت.


از توجه و همراهی شما دوستان همیشگی صمیمانه سپاسگزارم.

نظر شما در مورد بازی Palworld چیست؟ لطفاً در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

rondaARSHIAAAAScorpionArmageddonMojiMinecrosoftMeme.shezجاویدمامیرحسینNiko_BladeAmirAli MirzaeiDARKSIRENError404MoojyIran_gamerMohsen bakhtiariبهزاد سالمیblackcityLeroxViboromore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هر آنچه باید از بازی محبوب Palworld بدانید - گیمفا
هر آنچه باید از بازی محبوب Palworld بدانید - گیمفا
هر آنچه باید از بازی محبوب Palworld بدانید - گیمفا
هر آنچه باید از بازی محبوب Palworld بدانید - گیمفا
هر آنچه باید از بازی محبوب Palworld بدانید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

هر آنچه باید از بازی محبوب Palworld بدانید - گیمفا