این مهندس ایرانی ناسا برای سفر به مریخ آماده می‌شود - تکفارس 
این مهندس ایرانی ناسا برای سفر به مریخ آماده می‌شود - تکفارس 
این مهندس ایرانی ناسا برای سفر به مریخ آماده می‌شود - تکفارس 

این مهندس ایرانی ناسا برای سفر به مریخ آماده می‌شود

افشین نوری
۲۹ دی ۱۴۰۲ - 10:42
کامک عبادی ناسا

ناسا اعلام کرد که برای شبیه‌سازی‌ ماموریت سفر به مریخ چهار‌ نفر را انتخاب کرده است که یکی از آن‌‌ها «کامک عبادی» دانشمند ایرانی است. این ماموریت قرار است از اوایل بهمن‌ماه آغاز شود.

ناسا قصد دارد در این ماموریت مطالعاتی، داوطلبان را در محیطی شبیه به مریخ قرار دهد و بررسی‌هایی را روی آن‌ها انجام دهد. در این ماموریت «کامک عبادی» به‌ همراه «آبیشک باگات»، «سوزان هیلبیگ» و «آریانا لوتسیچ» حضور خواهند داشت.

ناسا اعلام کرد که ماموریت شبیه‌سازی مریخ از ۲۶ ژانویه (۶ بهمن‌ماه) در تاسیسات HERA در مرکز فضایی جانسون واقع در هیوستون آمریکا انجام می‌شود. این تاسیسات حدود ۶۰ مترمربع وسعت دارد و برای شبیه‌سازی شرایط زندگی در محیطی شبیه به مریخ طراحی شده است.

کامک عبادی ناسا

کامک عبادی متولد ایران و دانشمند ناسا است که در سال ۲۰۱۰ به آمریکا مهاجرت کرد. او در حال حاضر در تیم رباتیک آزمایشگاه پیشران جت ناسا فعالیت دارد و همچنین عضو تیم مدیریت کاوشگر استقامت مریخ است.

در ماموریت ناسا قرار است کامک عبادی به همراه سه داوطلب دیگر در یک زیستگاه ویژه به مدت ۴۵ روز در انزوا بگذرانند. این ماموریت به دانشمندان کمک خواهد کرد تا چگونگی سازگاری فضانوردان با شرایط مریخ در ماموریت‌های آینده ناسا را بررسی کنند. چهار داوطلب نیز وظایف علمی، عملیاتی و تعمیر و نگهداری را انجام خواهند داد.

در طول ماموریت قرار است ۱۸ مطالعه مختلف درباره واکنش‌های روانی، فیزیولوژیکی و رفتاری فضانوردان در شرایطی که گویی میلیون‌ها کیلومتر از زمین فاصله دارند بررسی شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید