رسمی: بازی Hellblade 2 تنها به صورت دیجیتالی و با قیمت ۴۹.۹۹ دلار عرضه خواهد شد
ایکس باکس رسماً تایید کرد که بازی Senua’s Saga: Hellblade 2 تنها به صورت دیجیتالی و با قیمت ۴۹.۹۹ دلار عرضه میشود.
پیش از هر چیز، با کلیک روی این نشانی، میتوانید تریلر جدید منتشر شده از بازی را مشاهده کنید.
دام متیوز (Dom Matthews)، رئیس استودیوی نینجا تئوری (Ninja Theory)، در بیانیۀ زیر قیمت و نحوۀ انتشار بازی را تایید کرد:
Senua’s Saga: Hellblade 2 اثری خواهد بود که با تمام وجود ساخته شده – اثری که مدت زمان گیمپلی آن در حد و اندازههای نسخۀ اول است، تمرکز ویژهای روی روایت دارد و به صورت دیجیتالی با قیمت ۴۹.۹۹ دلار در دسترس قرار میگیرد.
باری دیگر شما میتوانید انتظار این را داشته باشید که از طریق پازلها و در قالب مبارزات خشن و جابهجایی غوطهورانه در ایسلند قرن دهم، روح و روان سئونا را درک کنید. تمامی این المانها از طرق جلوههای بصری و خروجیهای شنیداری منحصر به فرد به شما انتقال خواهند یافت و همه چیز در خدمت داستان سئونا قرار خواهد گرفت. این بار ما قصد داشتیم جاهطلبی بیشتری را در زمینه غوطهوری و جلوههای بصری تعیین کنیم.
بازی Senua’s Saga: Hellblade 2 در تاریخ ۲۱ می ۲۰۲۴ (۱ خرداد ۱۴۰۳) برای ایکس باکس سری ایکس/اس و PC عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
مشتری مداری یعنی این👌
گیمی که کوتاه و خطی هست باید هم همین قیمتش باشه
بخاطر محتوای کم و فروش بیشتره چون عملا فروش خوبی نداشته باشه دیزنی آبروی مایکروسافتو میبره
باشه ولی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales و Sackboy: A Big Adventure و Helldivers II همشون ۴۰ ۵۰ دلار بودن که تازه گیمپلی همشون هم به نسبت این بازی بیشتر بود تازه یکیشون که اصلا مولتی پلیره
خب مولتی پلیر بدون کمپین بایدم کمتر باشه؟
ربطی نداره خیلی ها کمپین هم داشتن ولی اونقدر نبودن
درسته منظورمو اشتباه رسوندم.
رچت ۲۰۲۱ قیمت ۷۰ دلاری داشت ولی محتوای ۸ ساعته
۸ ساعت؟؟ اتفاقا بازی طولانی ای هم بود نسبت به سبک خودش. ۱۵ ساعت حداقل زمان بازیش بود
رچت اند کلنک ۸ ساعت؟
چی میگی؟
Ratchet & Clank: Rift Apart سبکش پلتفرمره یه بازی پلتفرمر هم عموما همین قدره ولی یه بازی اکشن ادونچر سینماتیک که ۷ سال در دست ساخت بوده قاعدتا ازش انتظار بیشتره تا اینکه کلا ۷ ۸ ساعت باشه
اصلا داداش بیین
دارندگان نسخه PS4 بازی The Last Of Us Part 2 میتوانند نسخه ریمستر این بازی را با قیمت تنها ۱۰ دلار خریداری کنند
برخی کاربران PS5 نسخه کامل این بازی را به قیمت ۵۰ دلار خریداری کرده بودند حالا سونی پیشخریدهای تمامی دارندگان نسخه PS4 بازی را ریفاند کرده و به آنها اطلاع داده که نسخه ریمستر با پرداخت تنها ۱۰ دلار قابل دریافت است و آنها مجبور به پرداخت هزینه بیشتر نیستن
سلام به همگی دوستان امیدوارم حال و دل همگی خوب و عالی باشه، بله اونا گیم های خوبین که گفتی اما این بازی ای که درباره اش حرف میزنی و میگی کمه زمان گیم پلی اش این بازی هم معمایی هم روانشناختی سنگین و هم اکشن و کمی ترناک و دلهره اور و چندتا ژانر دیگه قاتی اشن من کمی بازی قبلی اش رو بازی کردم بعضی از معما هاش خیلی گیج کننده و جالبن و من نتونستم بعضی از معما هاشو حل کنم ولی براساس چیزی که از بازیش دیدم خیلی جالب تر شده نسبت به بازی قبلی اش به همین دلیل خیلی ها رو میکشه سمت خودش و به نظرم بازیش قراره برای بعضی ها خیلی بیشتر طول بکشه چون خیلی بازی ای هه که کمی روی مخ راه میره به خاطر صدا های توی ذهن که خیلی خوب دراوردن بازی رو که ذهن ادم رو درگیر خودش میکنه و معما هاییش که بعضی وقتا پیچیده هستن
خب دوست عزیز اینا چه ربطی به مدت زمان دارن ؟
Uncharted 4: A Thief’s End و God of War هم معما دارن ولی تایم پلیش از این بیشتره
حالا خیلی طول بکشن فوقش میشه ۱۰ ساعت
بازم زمان کمیه برای یه بازی که این همه تو مراحل ساخت بوده به علاوه که ما هنوز چیزی از سیستم پیشرفت کامبت بازی و ارتقا شخصیت بازی ندیدیم
هفت ساعت گیمپلی برای این همه مدت زمان توسعه خیلی کمه
پشمام از قیمت گذاری.
یعنی بازی محتواش خیلی کمه؟!، یکی بهم توضیح بده این قیمت گذاری رو یعنی چی🤨
بله ظاهراً گفتن از نسخه اول محتوای کمتری داره با عمق بیشتر. (نسخه اول ۷.۵ ساعت گیمپلی داشت)
تایید شده ۸/۹ ساعت گیم پلی داره
ولی دوستان اینو بگم که به احتمال زیاد این بازی هم آماده نیس چون مایکروسافت هیچ گیم پلی ای از این بازی نشون نمیده پس نشون میده این بازیم زیادی آماده نیس
سکوت بیش از حد سونی هن بخاطر همینه تا بازی آماده نشه مردمو هایپ نمیکنه
مدرک دکترای خودت در مورد بازیسازی رو مدیریت صنعت گیم رو از کدوم دانشگاه گرفتی ؟ خیلی دوست دارم بدونم چرا به خودت اجازه میدی به چیزی که کوچکترین ارتباطی بهت نداره نظر بدی در ضمن اکه آماده نیست پس چطوری قرار چند ماهه دیگه عرضه بشه ؟
داداش گیم پلی همینه
از ۷ ساعت میخوای ۲۰ دقیقه گیم پلی نشون بدن؟
اینو خوب اومدی خخخخ. ولی به نظرم حجم محتوای نسخه ۱ حدود ۸ ساعت اینا بود که بسیار کافی بود. بازیش خیلی سنگین هست چون شخصیت با خودش حرف میزنه و محیط بسیار دارکی داره. یعنی من خودم اینجور بودم که اون آخرا دوست داشتم زودتر تموم شه چون بیش از حد تو محیطش غرق شده بودم و داشتم تیک میزدم…
گیمپلیش سنگینه
کوتاه باشه بهتره
ولی خب ۷ سال برای ۷ ساعت خیییلی زیاده
بازی ۸ ساعتع
بعد وقتی هم دیسک نداره
هزینه کمتری در میاد
این قیمت هم بسیار خوشحال کننده هست و هم کمی نگران کننده از این نظر که ممکنه بازی اونقدرا طولانی نباشه. نسخه اول هم اگر اشتباه نکنم ۳۰$ بود.
اعلام کردن بازی هم اندازه نسخه اول تایم پلی داره (اگه اشتباه نکنم ۸ یا ۷ ساعت تایم پلی داشت)
به نظرم برای هلبلید کافیه
نسخه اول هم با وجود کوتاه بودن اما کافی بود
تو توضیحاتی که میدادن گفت کوتاه تر ولی با محتوای بیشتر و درگیرکننده تر
حالا کاری ندارم ولی بعضیا اگه بازی سونی بود میگفتن میخواد کاربراشو بدوشه با اکشن ادونچر ۷ ساعته تازه میگن کمتر از ۷ ساعته
خود بازی از ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ در حال ساخته یعنی ۶ سال واقعا این محتوای کم تو ذوق آدم میزنه
بازیای سونی رو میگن فیلم سینمایی ۲۰ ساعته
اینکه هم فیلم سینماییه هم ۷ ساعته 😂
محتوا مهمتر از تایم هست
کالاف های قدیمی هم ۴ ۵ ساعت محتوا داشتن ولی شاهکار بودن
اگه تایم بیشتر به معنی این باشه که بشه یک بازی مثل هورایزن فوربیدن وست بسازن دوست دارم صد سال دیگه همچین چیزی نسازن
از کی تا حالا به کاتسین میگی محتوا ؟ 😂
مگه نمیگفتین بازی خطی یه بار مصرفه؟
🔶 (Tom): فکرشو بکن هفت سال تمام داشتن بازی میساختن اونوقت مدت زمان اتمامش مثل نسخه اول ۷ ساعته که مطمئنا با وجود اینکه یکسره دارن رو موشن کپچر و کاتسیناش مانور میدن از این ۷ ساعت دو ساعتش فقط کاتسینه پنج ساعت گیم پلی داره، میگم طبق گفته مهندسان مایکروسافت که در گیمفا حضور دارن عجب بودجه و امکاناتی صرف این بازی کرد مایکروسافت دمش گرم واقعا
🔸میدونی از چی خندم میگیره که هرچی این فنای مایکروسافت ترول میکنن بازیای سونی رو سرخودشون میاد اسپایدرمن ۲ رو که میگفتن تایم تموم شدنش مثل نسخه اولشه زحمتی نکشیدن و رگناروک رو هم میگفتن DLC هستش حالا یک بازی به قول خودشون مورد انتظار مثل هل بلید ۲ که ۷ ساله منتظرش بودن تو ۷ ساعت تموم میشه زحمت کشیدن واقعا سالی یک ساعت محتوا اضافه کردن به بازی بسته الحاقیه با کیفیتی ساختن دمشون گرم
🔸بعد جالبه تشکر هم میکنن از مایکروسافت میگن نگا کنین دمش گرم بازی رو داره به قیمت ۵۰ دلار میده به ما، مایکروسافت دوست خوب گیمرها
داداش اینا مجبورن از مایکروسافت تشکر کنن چون سال هاس بازی خوب نداشتن مجبورن دیگ چکار کنن
تو به بازی های عالی البته از نظر خودتون سونی ببخش مگه نمیبینیم هر سال سونی بازی عالی داره عرضه میکنه بقیه هم هرچی میسازن آشغاله
۵ ساله مردمو هایپ کردن برای ۷ ساعت
مسئله اینه که اگه سونی بود همینو هفتاد دلار میداد ، نه ۴۹ دلار :-)
سونی اسپایدرمن مایلز مورالس یا سک بوی که ۷ تا ۸ ساعته رو ۵۰ دلار داده
هل دایورز هم ۴۰ دلاره
گاد والهالا هم با ۵ ساعت گیم پلی رایگان بود
مایلز مورالز ۵۰ دلار بود که
محتواشم از این بیشتره🤣🤣🤣
بله بله به خاطر همینم بود که Marvel’s Spider-Man: Miles Morales رو ۵۰ دلار داد 😂
واقعاً؟؟؟ با توجه به پروسه ساخت ۷ ساله بازی و بودجه مایکروسافت انتظار داشتم حداقل دو برابرِ نسخه اول محتوا داشته باشه. الان اگه ۷ ساعت گیمپلی داشته باشه یعنی سالی یک ساعتش رو ساختن ://
احتمالا کاتسینش خیلی زیاده که بیشتر وقتشون برای موشن کپچر رفته
اتفاقا این خوبه . چون نشون میده چقدر تمرکز داشتن روی پروسه و کیفیت رو به کمیت ترجیح دادن . نسخه قبلی هم کوتاه بود اما بشدت باکیفیت نسبت به زمان خودش . متای ۸۸ هم گرفت که بسیار خوبه
محض اطلاع متا قبلی ۸۱ شد
پروسه ساخت ۷ ساله؟
آخرین گیم نینجا تئوری سال ۲۰۲۰ اومد این ۷ سال از کجا آوردی؟
اگه منظورت bleeding edge هست که یه پروژه مستقل بود که ۱۰ نفر روش کار می کردن. ساخت هلبلید بعد از نسخه اول (۲۰۱۷) شروع شد.
خوبه دیگه
با ۳۰ دلار مگه چقدر میخوای بازی کنی؟ نسخه قبلی ۷-۸ ساعت بود
الان با ۷۰ دلار تو بازی های اکشن ادونچر به طور متوسط، ۲۰ ساعت مدت زمان داستان اصلیه (اسپایدر من ۲ حدود ۱۲-۱۵ ساعت بود)
این یکی نسخه اگه بتونه همون اندازه، داستان عالی ارائه بده کافیه به نظرم (سبک Action Adventure اینجوریه)
اسپایدرمن ۲ متوسط بین ۱۷ الی ۱۹ ساعته
خط داستانی اسپایدرمن ۲ تو حالت عادی ۱۲ ساعت بیشتر نیست
فشار بخور دلقک نبینم این بازی ۷ ساعته با ۵ ساعت گیم پلی رو با اسپایدرمن مقایسه کنی
حقیقتو گفت فشار خوردی؟ آخیییی
هیچ ایده ای ندارم چجوری اون بازیو تو ۱۲ ساعت بشه تموم کرد 😂
با ۱۸ ساعت هم نمیشه ۱۰۰ درصدش کرد!!
اسپیدران 🗿
هیچ وقت منطق اسپید رانارو درک نکردم
کانتنت برا اسمی در کردن و درآمد
بعضی هاهم انقد بازیشونو دوست دارن که اسپید ران میکنن
حالت عادی آره ولی با iq70 امثال علی رضا میتونه ۱۵۰ ساعت هم طول بکشه
پس یعنی روی گیم پس نمیاد؟
سکته نکن میاد
فشار نخور یه روز پلاس هم درست میشه ایشالا (ایشالا)
والا ماکه حرفی نزدیم
هم اینو روز اول انتشار روی گیم پس پلی میدم
هم فوم استار روز اول روی پلاس پلی میدم
حالا فشار خوردن این وسط چیه نمیدونم
اونی باید فشار بخوره ک بعد ۷سال (با احتساب ۲ساعت کات سین) ۵ساعت گیم پلی قراره بندازن جلوش خوش باشه برا خودش
بچه سال ترول ۱۲ ساله یافت شد
والا حرفی نزدم نمیدونم چرا اینقد آتیش گرفتید
توهین آمیز حرفتو بیان کردی پریدن بهت.
قیمتش که خوبه خدایی 🤯😵
رفرنس به پست یوبیسافت و نظر سازنده بالدورزگیت xd
این ۳ تا پست مثل یه زنجیر بهم متصل هستن
الان نظر شما اینه چون قراره روی گیم پس بیاد از محتوای بازی زدن و ۱۰ ساعت محتوا قرار دادن ؟
باو بریزید بیرون این تئوریهای توطئه رو ناموسا
اینا فک می کنن همه مثه سونی که اگه بازی رو آورد روی سرویس مدیراش باید از نون شبشون بزنن ؛ یارو اصن حواسش نیست استودیو فرست پارتیه – استارفیلد ۲۵۰ میلیون دلار خرج ساختش شد روز عرضه هم روی گیم پس بود ، تو ردموند هم زلزله نیومد ، بتسدا هم ورشکست نشد
هم قیمتش عالیه هم اینکه روز عرضه رو گیم پس هست . سونی کی همچین کاری میکنه . فقط دنبال چاپیدن از کاربراشه
سونی ۵ سال کاربراشو برای ۷ ساعت هایپ نکرده
نسخه جانبی اسپایدرمن مدت زمانش از این بیشتره
۷ ساعت با ده ساعت خیلی فرق داره؟ نسخه جانبی اگه مایلز مورالز منظورته کلا ۵ ساعت بود ؛ حالا جالبه نسخه اولش شاهکار بود چون زمانیه سونی بود ؛ حالا این یکی زبالهست – بیا پایین فن بوی جان بیا پایین
خب دارم میگم نسخه جانبی اسپایدرمن نه ادامه بازی قبلی 😂
کل استوری ی گیم جهان باز ۳۰۰ میلیون دلاری رو(اسپایدی ۲) توی ۱۲ ساعت تموم کردم . لست ۲ با فیلتر رنگی جدید چاپیدن نیست .
دیگه چی؟ منم رو دور تند یوتوب نگاه میکردم ۲ برابر زود تر تموم میشد 🤣
کنار اون فیلتر رنگی مراحل حذف شده و یه مود روگ لایک به بازی اضافه شده
شما گوگل هم کنید همون ۱۰ الی ۱۵ ساعت برای داستان اصلی میزنه
فعالیت های جانبی بازی بازیو تا ۲۴/۵ ساعت میکشونه .
چیزیه که خودم تجربش کردم . اون حالت جدید و مراحل حذف شدن رو به عنوان یک اپدیت ویژه و همین ۱۰ دلار عرضه میکردن بهش هیچ هیتی وارد نبود ولی وقتی میان برچسب ریمستر میزنن بهش و قیمت ی گیم نسل هشتی رو هم تقاضا میکنن ، بله این یعنی چاپیدن
پ با سوزشش چ کنه؟
برای بازی که قراره انجام بدم سوزش داشته باشم؟
حداقل به شخصی اینو میگفتی که مثل خودت محدود به یه پلتفرم باشه
سوزش پلتفرم داشتن نمیشناسه ، داخل شخصیت یسریا رفته
درسته حق با شماست
اینکه میگم نباید نسخه فیزیکی و مالکیت عمومی حذف شه نشونه سوزش منه
موفق باشی
خیلی بی منطق و فنبویی دوست عزیز بازی نزدیک ۶ سال در حال ساخته این همه وقت برای یه بازی که به گفته کارمندش کمتر از نسخه قبلیه (یعنی شاید کمتر از ۸ ساعت باشه) بنظرت اعتراضش بجا نیس؟
نه
داستان چیه؟
یوبیسافت میگه به لطف سرویس های اشتراکی باید از مالکیت بازی های خود خداحافظی کنید (حتی از دیسک هم اسم برد)
لارین استودیو در جواب چی گفت؟ سرویس های اشتراکی برای بازی ها مضر هستن و در طول زمان انتخاب ها رو محدود میکنن و پیدا کردن بازی خوب سخت خواهد شد
پست سوم نتیجه چی شد؟
اعلام شد هلبلید فقط به صورت دیجیتالی فروش خواهد رفت این یعنی حذف شدن مالکیت عمومی، دقیقا همون چیزی که یوبیسافت اعلام کرد و لارین استودیو مخالفت
این تازه شروع کاره و در اینده های دور تر مثل نتفلیکس قراره فقط رو کلود و گیم پس منتشر شن و شما صاحب چیزی نخواهی بود
چی میبافی برای خودت
سال هاست رو PC گیم هارو دانلود میکنن کسی هم حس نکرده رو گیمش مالکیت نداره
آها فکر کردم بخاطر مدت زمان بازی میگی🤣
شرمنده ها
نه بابا
بحث من تایم پلی و قیمت گذاری نیست
موضوع عدم دسترسی به نسخه فیزیکیه
دقیقا بحثی که سره همون پست شد
(مالکیت عمومی)
اوکیه داش ، بازم شرمنده 🤣
در ضمن بالاتر هم در جواب یکی از دوستان گفتم تایم پلی بازی مثل نسخه اوله ولی کاملا اوکیه
نسخه اول هم با وجود کوتاه بودن اما کاملا کافی و مناسب بود
این نسخه هم قطعا مناسبه
بنظرمن همین مدت کوتاه بازی شاید بتونه از پاشنه آشیل شدن کامبت بازی ک خیلی ها میگن ضعیفه منجمله آقای کریمی ک دیس داده جلوگیری کنه
و منو امیدوارتر میکنه چون گیم پلی سی ساعته واقعا تنوع تو سلاح ابیلیتی درخت مهارت کارمد و خیلی موارد دیگ میخواد تا گیمر رو پای بازی نگه داره
به هرحال نسخه دیجیتالی هم شما صاحب بازی میشید. در ضمن ما در سال ۲۰۲۴ هستیم و نباید با پیشرفت تکنولوژی مبارزه کنیم.
اینکه یه بازی دیسک نداره به خاطر اینه که سرعت اینترنت در جهان به قدری بالا رفته که همه میتونن بازیو دانلود کنن و نیازی به دیسک نیست.
در ضمن هزینه سخت افزار ها هم بالا رفته و در کنسول های بعدی بعید میدونم شاهد درایور دیسک در کنسول ها باشیم چون سخت افزار کنسول ها ارتقا پیدا کرده و برای جبران قیمت سی پیو و گرافیک، مجبورن درایور رو حذف کنن.
این یه پیشرفت تکنولوژی هست و نمیشه جلوشو گرفت. مثل این میمونه که بگی ولی نت دیال آپ خیلی لذت بیشتری داشت! میرفتیم کارتشو از سرکوچه میخریدیم خیلی کیف میکردیم پس نباید نت سیمکارت ساخته بشه!
خب پس درمورد الن ویک ۲ چی که اونم تمام دیجیتالی بود ولی رو سرویسی نبود
شرکتا به سمت تمام دیجیتالی شدن میرن چون هزینه کمتری براشون داره سر هر بازی که میفروشن (اصلا نکته خوبی نیست ولی حقیقته)
الان ویک از نظر فروش بین ۱۵۰ بازی سال نبود خبرش هم کار شده
عدم عرضه فیزیکی به بازی لطمه زده
موضوع فقط عرضه فیزیکی یا دیجیتالی نیست
دارم میگم حذف فیزیکی فقط اول راهه در اینده خرید دیجیتالی هم حذف میشه و شما فقط با پرداخت ماهانه اشتراک گیم پس و کلود میتونی بازی کنی
مثل نتفلیکس که چندین ساله دیگه قادر به خرید فیلم و سریال نیستی
اره ولی حس میکنم بیشتر ضربه فروشش بخاطر انحصار اپیک شدنشه . گیمرای خارجی خیلی با فروشگاه اپیک دشمنی دارن اگه رو استیم عرضه میشد وضعیتش بهتر بود + فیزیکی (البته فیزیکی تاثیرش از استیم کمتر ولی همچنان تاثیر داره)
درمورد گیم روی فقط سرویس بعید میدونم اتفاق بیوفته ، فرانچایزایی مثل هیلو ، گیرز ، گاد آف وار و… طرفدارایی دارن که برای نسخه های خاص فیزیکی و کلکسیونی سر و دست میشکنن امکان حذف کامل وجود نداره . ولی احتمالا به صورت محدود تر تولید میشن و کالای لوکس حساب میشن بازیای فیزیکی
و تا حدودی نمیدونم این قضییه که مثل نتفلیکس میشن و فقط از راه تمدید اشتراک بشه بازیشون کرد رو با هزینه تولید و راضی کردن طرفدارا تطبیق بدم . خیلیه این بحث که برای گیم اتفاق بیوفته
یک مورد رو همیشه یاد بگیر [مخترع] هر اثر مالک اصلی اون محصوله و {مولف ناشر مشتری} حتی اگر نسخه ای از اون محصول رو خریداری کنه بازم به لحاظ حقوقی مالک اثر حساب نمی شه پس این قدر بحث مالکیت بازی ها رو وسط نکش
شما کلکسیونی از بازی ها رو خریداری کنی باز مالک اون نیستی بطور مثال شما گنجینه ای از کتاب ها رو در کتابخونه ات داری این باعث نمی شه به شما بگن نویسنده(مخترع) و مالک این کتاب ها
وقتی کلکسیونی از کتاب ها رو داری کسی میتونه بیاد خونت کتاب ها رو ازت بگیره؟
اون چیزی که شما میگید بهش میگن حق اثر یا تکثیر
نه مالکیت عمومی
مالکیت عمومی یعنی هر چیزی که صرفا افراد خاص بهش دسترسی نداشته باشن
شما به کتاب هایی که خریدی و بازی هایی که خریدی همیشه دسترسی داری
این یعنی شما مالک تمام کتاب ها و بازی هایی که داری هستی
وقتی کتابی خریدی همون نویسنده یا مولف کتاب هم حق پس گرفتن کتاب رو از شما نداره
سعی کن در باب چیزی که اطلاع داری نظر بدی
وقتی کتابی خریدی همون نویسنده یا مولف کتاب هم حق پس گرفتن کتاب رو از شما نداره
[محصولی که فروخته شد پس گرفته نمی شود]
هر موقه فلسفه ی این عبارت رو فهمیدی منظورم رو می گیری مالکیت و دسترسی به هر محصولی سر سوزنی ارزش بحث کردن ندارد
دوست عزیزم شما انگار اصلا معنی مالکیت عمومی رو نمیدونی
چه ربطی داره به جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود
اصلا اهمیت نداره کی ساخته چی ساخته کجا ساخته
وقتی یه محصول وارد بازار جهانی میشه و به فروش میرسه تبدیل به مالکیت عمومی میشه
مثلا فلان نویسنده فلان کتاب نوشت و تکثیر کرد شما یه نسخه خریدی
یا رفتی فروشگاه مواد غذایی خریدی
رفتی نمایشگاه ماشین خریدی
تمامی این اجناس وارد مالکیت عمومی شدن
شما که نمیخوای پس بدی xd
وقتی مالک نیستی که فلان شخص بتونه از شما سلب مالکیت کنه
در حالی که شما هر چیزی رو به صورت قانونی خریداری کنی هیچ کس حتی دادستان کل کشور حق سلب مالکیت نداره
شما فلان بازی از مایکروسافت یا استیم خریدی، هیچکس نمیتونه اون بازی رو از لایبری شما حذف کنه
هیچکس
شما حق اثر رو با مالکیت عمومی اشتباه گرفتی
تمام بازی هایی که در استور سونی، مایکروسافت و سایر فروشگاه پخش میشن و شما خریداری میکنید مالک اون هستید
و حتی خوده سونی یا خوده شرکت سازنده حتی اگه بخواد هم نمیتونه از شما پس بگیره
داداش داری کجا می ری اصن فکر نمی کردم نگیری منظورمو
مخترع به از ۰ تا ۱۰۰ محصول ساخته شده آگاه است و شما ی مشتری تاوان این ناآکاهی رو با پرداخت هزینه جبران می کنی
مخترع می گوید [محصول فروخته شده پس گرفته نمی شود]
چون آگاه است که ممکن محتوا قسمت ۸۷ و یا بیشتر با سلیقه و ذهن شما جور در نیاد و در نهایت منجر به نارضایتی شما از این محصول شه و اگه اعتراضی داشته باشی و بصورت عمومی عنوان کنی به جرم تشویش اذهان عمومی بازداشت ات می کنن و تازه اگه مخترع محصول ازت شکایت نکنه و غرامت سنگین نخاد شانس آوردی
مخترع مولف ناشر و هیج فردی شما رو [مجبور] به خرید هیچ محصولی از محصولات شان نمی کنن
در ضمن هیچ احد الناسی به اندازه خود مخترع از محصول اش آگاه نیس و می گی قبل از خرید تحقیق می کنم و شک نکن تاوان ناآگاهی مشتریان محصول مورد نظر رو هم باز به جون خریدی
چون قطعا بین شون هستن بی چون و چرا از محصولی که برند شده تعریف و تمجید می کنن و یا بالعکس اش تا بازم ناراضی باشی از خرید محصول
دو واژه پشتیبانی و بروزرسانی رو وارد کاتالوگ ذهنی ات کن
ویندوز مزخرف ترین محصول مایکروسافته اما همین پشتیبانی و بروزرسانی اش باعث شده نه تنها من بلکه ۱۳۰۰ میلیون نفر دیگه ماهانه از این محصول اش استفاده کنن بدون اینکه مالک اش باشم و تازه هر لحظه هم در دسترسه
مهمترین بازی پارسال برای خودم ردفال بود که آیا مخترع اش می تونه از بس قضاوت های بیرحمانه مشتریان بر بی یاد و محصول شو با پشتیبانی و بروزرسانی به استاندارد لایو سرویس برسونه؟! …
آن موقع شاید درک کنی که لایو سرویس قیمت نداره و مهمتر از هر چی از جمله مالکیت محصول شه
با این زیاد بحث نکن علیرضا جان
یه ماله کش به تمام معناست
یعنی هر چی درباره مایکروسافت باشه فقط شروع به ماله کشی میکنه
سازندگان بالدوز گیت به قیمت هم رفرنس زدن؟؟ این قیمت برای این محتوا مناسب هست اما ۷۰ دلار برای ۱۰ ساعت دزدی هست و باید به اون رفرنس زد و گفت تمام بازیی هایی که کم تر از بالدوز گیت محتوا دارن ارزش ۷۰دلاری ندارن.!
موضوع قیمت نبود
موضوع حذف نسخه فیزیکی و مالکیت عمومیه
یادم نمیاد یوبیسافت و لارین استودیو درباره قیمت نظر داده باشن
حرفشون حذف شدن مالکیت عمومی بود که رییس لارین استودیو مخالفت کرد و اینو ضد ارزش های گیمینگ میدونست
الان آلن ویک ۲ رو گیم پس بوده ؟ یا بازی های دیگه که دیجیتالی عرضه شدن! با خرید بازی دیجیتالی مگه حساب اون نمیشیم مگر ما صاحب اکانت نیستیم. حالا میشه برا این هم باز تئوری سازی کرد و از نابودی شرکت ها و از بین رفتن اکانت ها خون حرف زد اما ولش کن اونا رو…
طرف بسته به میزان پولی که میده حق داره محتوا و کیفیت دریافت کنه. حرف لارین تنقاض گویی محض و پاس کاری به آینده ای نا مشخص بود. اون چه که الان هست.
همون طور که گفتم و مسیر هم واضح هست خرید دیجیتالی از همین هم فراگیر تر میشه و خودتون میبینید که بعدا عرضه های دیسک کلا قطع میشن، میگید نه؟ باشه یکم صبر میکنیم و میبینم.
من شخصا کلی بازی رو دیسک داشتم از پی اس وان تا پی اس فور، الان هیچ کدوم رو ندارم یا گم شدن یا خراب شدن. اما تمام اونایی که دیجیتالی خریدم هنوز دارم، و تا الان روی ایکسباکس حتی یک بازی با دیسک نخریدم و نخوام خرید.
این مدل صحبت ها متاسفانه مغلطه زیاد داره و اصولا هم بحث های آینده گرایانه نتیجه ای نداره بخصوص که درش تناقض های آشکار هم وجود داشته باشه.
سورنا قبلا همگفتمبازممیگملارینتویه رویه موج اخبار اسکی کردن از قدیم خوب بود خودم فن صد در صد لارین هستم ولی باید بدونید ایناستدیو از اول موج سوار بود تویه woke هم موج سواریکرد و تا تونست استفاده برد قبول ندارید یوتوبشون رو ببینید
لارین استدیویی نیست که نظراتش مهمباشه
فقط خروجی شون مهمه
و دقیقا همون عرضه دیجیتالی الان ویک باعث شد تو لیست پر فروس ترین بازی ها بین ۱۵۰ تای اول نباشه
و دقیقا همون عدم عرصه فیزیکی باعث شد که یه سری لیک ها منتشر شه که در حال مذاکره با پلاس و گیم پس هستن تا هم زمان رو این سرویس ها عرضه شه
خرید دیجیتالی هم حذف خواهد شد با بزرگ شدن سرویس اشتراکی و مخصوصا کلود
این راهیه که نتفلیکس و اسپاتیفای طی کردن xd
عدم عرضه دیسک ها اول راهه
افرادی که فیزیکی میخرن (که بخش اعظم خریداران ps و نینتندو بازی فیزیکی تهیه میکنن)
به سمت خرید دیجیتالی میرن، چون فروش فیزیکی حذف میشه، امروز هلبلید فردا زلدا
قدم دوم که با گسترش سرویس اشتراکی و کلود هماهنگه، حتی خرید دیجیتالی هم حذف خواهد شد و شما با استفاده از کلود به تجربه بازی میپردازی و عملا صاحب هیچی نیستی
مثل ادم بدهکاری که هر ماه باید پول بده و چون مالکیت عمومی حذف شده حتی اگه قیمتا رو افزایش بدن یا کیفیت بازیا کاهش پیدا کنه، شما اصلا انتخابی نخواهید داشت چون تنها راه تجربه بازی ها کلود خواهد شد
بحث فقط خرید فیزیکی نیست
اصلا فرقی بین خرید فیزیکی و پییجتالی نیست.. شما همیشه صاحب بازی که میخری هستی
اما با اومدن کلود و فراگیر شدن سرویس های اشتراکی شما قادر به خرید دیجیتالی هم نخواهید بود
اگه بازی کوجیما(OD) طبق شایعات فقط در کلود در دسترس باشه یعنی حرف من خیلی زودتر ای چیزی که تصور میکنی نتیجه میده
این ترسناکه
دوس ندارم صنعت گیم بشه نتفلیکس
بازی های با کیفیت هر روز کمتر و کمتر میشن
این مسیر حذف فیزیکی بازی ها ربطی به اشتراک نداره. مگه هرچی دیجیتالی خرید میکنه به واسطه ی داشتن اشتراک هست؟ اصلا این دو کالا با هم در مسیر متفاوتی هستند. برای استریم کردن هم شما یا باید بازی رو بخری یا عضو گیم پسی چیزی بشی. این روندی که دار طی میشه نه به بخاطر اعمال سرویس های اشتراکی ، بلکه بخاطر ضعف های آشکار سیستم های فعلی هست. درواقع این ضعف ها هستن که مارو به اون سمت که شرایط متفاوت تری میتونه رقم بخوره میبرند.
آلن ویک نسخه اولش هم فروش خوبی نداشت و متاسفانه قربانی فروش بخاطر زمان انتشار نا مناسب بود و نسخه دوم هم در زمان نا مناسب عرضه شد ، هرچند در کل هم آی پی پر فروش نبوده و این رو نمیشه به انتشار دیجیتالیش ربط داد…
الان ff7 با دو دیسک عرضه میشه نسخه بعدی شاید ۳ یا ۴ تا هم بشه و این برای ناشر و مصرف کننده شاید روی خوشی نداشته باشه همین طور کسانی که بازی رو دیجیتالی میخرند قیمت برابری میدن اما..
راجع به OD هم شاید ویژگی هایی درش باشه که نشه با سخت افزار های فعلی انجامش داد، در اون صورت ایرادش چیه که از تکنولوژی های روز استفاده بکنه؟ شبیه ساز پرواز ماکروسافت هم از کلود برای ارایه تجربه ی بهتر استفاده میکنه چه ایرادی داره؟ مشکل ساختار های فعلی اینه که زود عقب میافتن موضوعی که در کلود وجود نداره.
درکل هیچ کس دوست نداره چنین چیزی روی بده، نه من نه شما نه کس دیگه ای. منتها مصادره به مطلوب های یک استودیو هم جواب این مسائل نیست.
در واقع برای کوتاه کردن بحث باید گفت :لارین جواب های غلط و متناقضی به یک ادعای غلط از طرف یوبی سافت داده که موقعیت خودشون رو در اون مد نظر گرفتن و از بیان همه چیز سر باز زدند. چیزی که اونا میگن رو میشه به همه حالات گیم تعمیم داد.
نکته اینه من و مطمئنم تو از سرویس های اشتراکی خوشمون نمیاد به نظر من بازم میگم به نظر من تا زمانی که یه گیم رو دست نگرفتی نداریش کیف خریدن بازی به اینه که دهن خودتو سرویس کنی تا پول جمع کنی بری پایتخت و دیسک رو بخری نه این که با یه دکمه ۵۰ دلار بدی و بازی رو دانلود کنی بعد یه نکته خوب دیگه برای بازی های فیزیکی اینه که خدای نکرده زبونم لال یه لنگری بیوفته روی دکل های اینترنت با اون همه گیم تو لایبریت میخوای چیکار کنی؟ حالا اگ دیسک داشته باشی می تونی زرتی بزاری تو کنسولت بازی کنی بعدم می تونی همونو به رفیقت قرض بدی زورش کنی بازیش کنه به همین خوشمزگی
چه قیمت گذاری مناسبی،فکر میکردم از ۲۰۲۲ به بعد همه بازیای AAA قیمت بالای ۶۰ دلار دارن
________________________
indiana jones and the great circle
مثل آلن ویک ۲ شد…
قیمتش خوبه و می شه حدس زد بازی ۷ تا ۷/۵ گیم پلی داشته باشه و حداکثر ۹ ساعت برای تمام تروفی ها. به نسبت قیمت مناسبه.
بازی خوبه ولی اگر بازی سونی میبود همچنان کاربران منطقی نمای سایت:
سونی میخواد با اکشن ادونچر ۹ ساعته فناشو بدوشه
سونی همون روز اول میاره رو پلاس ؟
جا داره این وسط یادی کنیم از اونایی که از گیمپلی ۲۰ ۲۵ ساعته اسپایدرمن ایراد میگرفتن تازه اون فقط برای تموم کردن بخش داستانیش بود :)))
همینجا هم اکثرشون اعتراض دارن ولی ریز، به نظر من که سرنوشتش میشه the order 1886
گفته بودم اخرش میشه اوردر
اینا حتی میخوان بازیشونو تبلیغ کنن موشن کپچرشو نشون میدن
خدا کنه سرنوشتش به اون دچار بشه ، من که اصلا با این سبک بازیسازی حال نمیکنم ، چیه ، شما بگو ۲۰ ساعت گیم پلی ، بازم جذاب نیست …. این سبک بازیها فقط به درد هواداران ps میخوره ،همونایی که دور ps جمع شدن ،همه به خاطر همین سبک بازیسازی اونجا هستن ، الانم همشون همینجا هستن و از مدت زمان کم بازی که میخوان تو یوتیوب ببینن و یا بلاخره بازیش کنن ،ناراضین 😂😂😂😂
مدت زمانش کم باشه که بهتره😂 کمتر تو یوتوب حجممون میره
این توهم اینکه سونی فن ها فقط عاشق اینجور بازی ها هستن رو نمیدونم کی انداخته تو ذهن شما ها ولی بهتره بدونی خود ایکس باکس فن ها و حتی PC فن ها به شدت از نسخه اول این بازی و قبل ترش بازی های سونی که روی استیم عرضه میشدن استقبال میکردن و فروششون هم عالی بوده و تازه میگفتن بازم بازی بده 😂😂
واقعا فکر کردی تو کل دنیا فقط سونی فن ها از این سبک بازی خوششون میاد ؟ 🤣
برو فنبوی جان تیترت به سنگ خورد با این شوکیس 😂
والا من اینجا بیشتر ماله کشی میبینم تا اعتراض
بخش داستانی ۱۲ ساعت بیشتر نیست ؛ از خودت نباف
اونی که داره از خودش میبافه تویی که کامنتای اون ترول فشاری براد اسموک رو کپی پیست میکنی از خودت تایم گیمپلی میسازی
تمامی جاها تایم پلی بازی رو بین ۱۸ تا ۲۰ ساعت زدن تازه فقط بخش داستانیش نه کل بازی
خود کارگردانش هم تایید کرده بعد Eternal Man ترول هیتر میگه نه دروغه 🤣
هر دو گروه اشتباه میکنین، اسپایدرمن ۲ دوازده تا پانزده ساعته، اگه بخوای ۱۰۰٪ کنی تقریبا ۲۰-۲۴ ساعت
بابا من برا پلاتش ۳۰ ساعت گذاشتم نبافید الکی
شرمنده که پلی تایم شما معیار نبوده تا الان، حتما اطلاع میدم از این به بعد پلی تایم شما رو مرجع قرار بدن
خواهشا سریع بررسیتونو ازدایرکت برید،البته اگه میرید