اپل تجربه گیمینگ را روی هدست واقعیت افزوده ویژن پرو ارائه می‌کند - تکفارس 
اپل تجربه گیمینگ را روی هدست واقعیت افزوده ویژن پرو ارائه می‌کند - تکفارس 
اپل تجربه گیمینگ را روی هدست واقعیت افزوده ویژن پرو ارائه می‌کند - تکفارس 

اپل تجربه گیمینگ را روی هدست واقعیت افزوده ویژن پرو ارائه می‌کند

افشین نوری
۲۵ دی ۱۴۰۲ - 16:36
ویژن پرو

اپل مدتی است که هدست واقعیت افزوده ویژن پرو را معرفی کرده است و حالا قصد دارد بازی‌های خاصی برای آن ارائه کند.

اپل در زمان معرفی این هدست اشاره‌‌ای به قابلیت‌های گیمینگ این هدست نکرده بود و بیشتر روی قابلیت‌های کاربردی آن تمرکز کرده بود. حالا به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد گیمینگ را به‌طور گسترده وارد ویژن پرو کند.

طبق چیزی که  اپل اعلام کرده است قرار است بازی‌های مختلفی برای این هدست واقعیت افزوده عرضه شوند تا از سیستم پردازش فضایی آن استفاده کنند. ظاهرا تعداد این بازی‌ها بیش از ۲۵۰ عنوان خواهد بود.

به نظر می‌رسد تجربه گیمینگ روی این هدست واقعیت افزوده کاملا متفاوت خواهد بود و کاربران بازی‌ها را به شکل یک صفحه مقابل چشمان خود تجربه خواهند کرد.

ویژن پرو

بازی‌های که قرار است برای هدست ویژن پرو ارائه شوند تا از سیستم پردازش فضایی آن استفاده کنند شامل بازی What the Golf، بازی Game Room، بازی Super Fruit Ninja و موارد دیگر می‌شوند.

اپل گفته که بازی‌های محبوبی مانند NBA 2K24 Arcade Edition نیز با استفاده از کنترلرهای پلی‌ استیشن و ایکس باکس روی هدست ویژن پرو قابل تجربه خواهند بود.

طراحی ویژن پرو بسیار پیچیده است و قابلیت‌های منحصربه‌فردی مثل EyeSight دارد که شامل نماهای اضافی که برای دیگران قابل مشاهده هستند می‌شود. این قابلیت‌ها به همراه فناوری پیشرفته نمایشگرهای micro-OLED با وضوح بالا به ناچار مشکلاتی را برای اپل ایجاد کرده‌اند و به همین خاطر است که عرضه این هدست چندین بار به تاخیر بیفتد.

لخیرا وب‌سایت  The Elec گزارش داده بود که اپل احتمالا فقط قادر به عرضه ۴۰۰ هزار دستگاه از هدست جدید خود در هر سال خواهد بود و دلیل آن هم این است که سونی به عنوان سازنده نمایشگرهای این هدست نمی‌تواند بیش از این تعداد بسازد.

این وب‌سایت گفته است که سامسونگ می‌تواند حداکثر ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار پنل در هر سه ماهه با ۴۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار در هر سال تولید کند . اگر دو نمایشگر ویژن پرو را در نظر بگیریم، اپل ماکزیمم می‌تواند ۴۰۰ هزار دستگاه از این هدست را در یک سال عرضه کند. ظاهرا اپل از سونی درخواست افزایش ضرفیت تولید خود را کرده است که سونی آن را رد کرده است.

هدست ویژن پرو اپل قرار است به‌زودی به قیمت ۳۵۰۰ دلار عرضه شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید