تهیهکننده Final Fantasy 16: بازی بعدی این سری باید توسط افراد جدیدی ساخته شود
نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، تهیهکننده Final Fantasy 16، اعتقاد دارد که تیم جدید باید چالشهای ساخت بازی اصلی بعدی این مجموعه را بپذیرد.
نائوکی یوشیدا که در میان طرفداران Final Fantasy 14 با نام Yoshi-P شناخته میشود، معتقد است که بازی اصلی بعدی این فرنچایز باید توسط شخص جدیدی ساخته شود و باید برای مقابله با چالشهایی که مطابق با دنیای امروزی است، آماده باشد.
تهیهکننده بازیهای Final Fantasy 14 و Final Fantasy 16 در گفتگو با شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida)، رییس بخش ابتکار توسعه مستقل سونی در پادکست Game Maker’s Notebook، به سوالی در خصوص اینکه آیا بازی بعدی این مجموعه را او خواهد ساخت یا خیر، اینگونه پاسخ داد.
من شانس این را داشتم که روی Final Fantasy 14 و Final Fantasy 16 کار کنم. شاید وقت آن رسیده است به جای افراد قدیمی، افراد جدیدی رو ساخت نسخهی بعدی این سری کار کنند. من فکر میکنم این مورد از برخی جهات خوب است که به آینده نگاه کنیم و نسل جوانتری را با حساسیتهای جوانتر بیاوریم تا یک Final Fantasy جدید با چالشهایی بسازیم که مناسب دنیای امروز است.
او در ادامه در مورد ماهیت فرنچایز Final Fantasy صحبت میکند و اینکه چگونه نه تنها خودش را دوباره اختراع میکند، بلکه ژانر و صنعت را به عنوان یک کل با رویکردهای جدیدش در هر تکرار به چالش میکشد.
Final Fantasy به چالش کشیدن کاری است که قبلا انجام شده است. در حالی که من مطمئناً به دنبال مبارزه با بازیهای قدیمی نیستم، همه ما بازیهای این مجموعه را با این فکر میسازیم که سرگرمکنندهترین نسخه خواهد بود.
یوشیدا سپس در مورد این نکته صحبت کرد که چگونه معتقد است اسکوئر انیکس (Square Enix) باید به مسیر گیمپلی اکشن در بازی بعدی Final Fantasy ادامه داده تا به چالش کشیدن خود ادامه دهد.
دوست دارم اسکوئر انیکس از این تجربه به دست آمده از Final Fantasy 16 استفاده کند تا به چالش کشیدن خود در ژانر اکشن ادامه دهد؛ تا در نهایت چیزی را که هنوز نساختهایم، با داستانگویی، احساسات و تأثیر بیشتری بسازد.
این تهیهکننده همچنین در مورد تجربیات خود در کار بر روی Final Fantasy 14 و ۱۶ صحبت کرد و به این نکته اشاره میکند که چگونه موفقیت این اثر MMORPG منجر به این شد که از او خواسته شود تا Final Fantasy 16 را توسعه دهد.
بازی Final Fantasy 14 تحت سرپرستی نائوکی یوشیدا موفقیتهای چشمگیری داشته و اخیراً به آمار بیش از ۳۰ میلیون بازیکنان دست یافته است. Creative Business Unit 3، استودیوی تحت امر یوشیدا، در حال حاضر روی DLC بعدی بازی Final Fantasy 16 و همچنین گسترشدهندهی بزرگ بعدی Final Fantasy 14 کار میکند.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
اقا خدایی پایان مناسبی بود برای سری
بدون شک تمام یوشیداهای معروف آدم های بزرگی هستند که به صنعت گیم خدمت کردند
اگه از اصول و چارچوب بازی دور نشن(مثل اساسین اسکرید) عالی میشه
دیگه باید بیخیال این فرنچایز بشن چون دیگه این سبک طرفداری نداره
فروش ضعیف فاینال ۱۶ هم این قضیه رو ثابت کرد
بازی تا ماه مارچ قبلی (کمتر ازسه ماه) ۳ میلیون نسخه روی یک پلتفرم فروخت. کجاش ید بوده؟
فاینال ۱۵ روی یک پلتفرم تو روز عرضه ۱۰ میلیون نسخه فروخت
هیچوقت از این ip فاینال فانتزی خوشم نیومد هر وقت سمتش رفتم پسم زد .واقعا دلیلش نمیدونم با اینکه این سبک و دوست دارم
Amazing iFriT🔥
Thank the founder🔥😎 این بازی به شدت به عاشقان موسیقی و ادبیات سنگین انگلیسی توصیه میشه ، هیچوقتم فکر نمیکردم یه روزی از یه نسخه این فرنچایز خوشم بیاد، FF XVi محشره و قطعا واسه سری جدیدش باید PS5 PRo بگیرم، یه جاهاییش ps5 روواقعا تحت فشار میزاره
نسخه پی سی لطفا