نقد و بررسی Prince of Persia: The Lost Crown
بازگشت سری Prince of Persia با The Lost Crown این بار در قالب و ظاهری بسیار متفاوت رخ داده است. آیا با نتیجهای راضیکننده مواجه هستیم؟
داستان بازی Prince of Persia The Lost Crown، در زمان حملهی حکومت کوشانیان به ایران آغاز میشود؛ جایی که ما کنترل سارگون، یکی از هفت قهرمان و دلاور گارد جاویدان ایران را بر عهده میگیریم. پس از نبرد ابتدایی گارد جاویدان با ارتش کوشانیان و بازگشت به تخت جمشید، غسان (Ghassan)، شاهزادهی سلطنتی ایران طی فعل و انفعالاتی ربوده شده و به کوه قاف برده میشود. کوه قاف، زمانی مرکز علم، دانش و علوم مختلف بود تا اینکه به طور ناگهانی، اکثر ساکنان آن جانشان را از دست دادند و اکنون، کوه قاف، منطقهای ممنوعه و مرگبار به شمار میرود که با نفرینهای عجیب و غریبی دست و پنجه نرم میکند.
سارگون همراه دیگر دلاوران گارد جاویدان، راهی کوه قاف شده و ماجراجویی پر فراز و نشیب خودشان برای نجات شاهزاده غسان را آغاز میکنند.
داستان بازی، به نسبت ساختار خوبی دارد و به لطف چند اتفاق کلی که بهتر است به آنها اشاره نکنم، تعلیق خوبی نیز در دل خود جای داده و کاملا میتواند مخاطب را با خود همراه سازد. صد البته انتظار داستانی خارقالعاده یا حیرتآور را نداشته باشید.
شخصیت پردازی شخصیتها بسیار خوب صورت گرفته و از تک تک دلاوران گارد جاویدان و خصوصا خود سارگون گرفته، تا دیگر شخصیتهای بازی، شاهد پرداخت و بلوغ شخصیتی بسیار خوبی هستیم. سارگون کاملا حس و حال قهرمان جوان و خامی که به دنبال ماجراجویی است را به خوبی منتقل میکند و در طول داستان نیز به بلوغ خوبی میرسد.
کوه قاف، میزبان راز و رمزهای کوچک و بزرگ مختلفی است که در طول داستان اصلی یا هنگام اکتشاف در محیط و خواندن کتیبهها، میتوانید بسیار عمیقتر و کاملتر با دنیای بازی آشنا شوید. لازم به ذکر است که کوه قاف و تمام مناطق مربوط به آن، از لحاظ Lore و پیشینه تاریخی، بسیار هنرمندانه و جذاب طراحی شدهاند.
بازی Prince of Persia The Lost Crown عنوانی اکشن پلتفرمینگ دو بعدی است که از بسیاری از آثار پیشین خود، الهامات زیادی را گرفته است. از المانهای Metroidvania در ساختار مراحل گرفته تا سکانسهای پلتفرمینگ زمان دار و دهها المان کوچک و بزرگ دیگری که مشابه آنها را به دفعات در آثار دو بعدی مختلف دیگر، دیدهایم.
مبارزات بازی Prince of Persia Lost Crown، هر آن چیزی است که از یک بازی اکشن دو بعدی انتظار دارید. سریع، پر هیاهو و هیجان انگیز است. سلاح اصلی سارگون یک جفت شمشیر بلند با استایل عربی است که در طول مبارزات از آنها بهره میبرد. در کنار این سلاح اصلی، با پیشرفت در بازی، قابلیتها و سلاحهای جدیدی مثل کمان نیز به تجهیزات سارگون اضافه میشود که نه تنها در مبارزات مفید خواهند بود بلکه در حل بسیاری از پازلها و معماها نیز ضروری به شمار میآیند.
یکی از مهمترین ارکان اصلی مبارزات بازی، بر پایه حملات و قابلیتهای آترا است. آترا جادویی است که سارگون با استفاده از آن میتواند حرکات خاصی را انجام دهد. دور خود طوفان آغاز کند، حملهای مرگبار به جلو انجام دهد، خود را Heal کند و دیگر قابلیتهایی که با پیشروی در بازی و اکتشاف در محیط به آنها دست پیدا خواهید کرد. آترا با آسیب زدن به دشمنان و Parry کردن حملات آنها پر شده و با دریافت آسیب تخلیه میشود.
صحبت از Parry شد، بد نیست در مورد دو مکانیزم دفاعی-ضد حملهای بازی نیز صحبت کنیم. مکانیزم اول همانطور که اشاره کردم Parry است که هنگام برخی حملات خاص دشمنان که با رنگ زرد مشخص شدهاند، اگر در لحظه مناسب دفاع کنید، دشمن را Parry کرده و شاهد یک انیمیشن ضد حملهی خاص خواهید بود که هم آسیب زیادی به دشمنان وارد میکند و هم میزان مناسبی آترا به شما میدهد. خصوصا در اکثر باس فایتها، Parry یکی از بهترین ابزارهای ممکن برای شما به شمار میآید.
قابلیت دیگر حا خالی دادن یا بهتر از بگویم خزیدن از زیر دشمنان است که خصوصا هنگام حملات غیر قابل Parry که با رنگ قرمز مشخص شدهاند، بسیار کارآمد است و هم شما را از آسیب احتمالی نجات میدهد و هم فرصت ضد حمله مناسب را در اختیار شما قرار میدهد.
در واقع چهار رکن اصلی مبارزات، حملات با شمشیر، قابلیتهای آترا، جاخالی دادن و Parry کردن هستند.
مبارزات بازی، در کل قابل قبول و جذاب هستند، اما باید بگویم به شخصه انتظار داشتم که در بطن مبارزات، شاهد کمبوهای ترکیبی یا حملات سبک و سنگین مختلفی باشیم و مبارزات بازی عمق بیشتری داشتند. شاید در دید اول این حرف کمی سختگیرانه به نظر بیاید، اما وقتی بعد از ۱۵ ساعت تجربهی مداوم بازی، تنها با یک یا دو کمبو و الگوی حملات مبارزه کنید، متوجه میشوید که اگر بازی حملات ویژه یا حملات سبک، سنگین و ترکیبی را در دل خود جای داده بود، قطعا مبارزات بازی جذابتر و لذتبخشتر از پیش میشدند.
کوه قاف، از مکانها و مناطق متعددی تشکیل شدهاست. از مناطق زیرزمینی و فاضلابها گرفته، تا جنگلهای هیرکانی و مناطق کوهستانی مختلف. هر کدام از این مناطق، آیتمها و راز و رمزهای مختلفی در دل خود جای دادهاند. در برخورد اولیه، بسیاری از راهها، مسیرها و مناطق قابل دسترسی نیستند و با پیشروی در بازی و به دست آوردن وسیله یا ابزاری خاص، میتوانید به این مناطق یا مسیرها دسترسی پیدا کنید. به همین دلیل Backtracking در بازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و از آن جایی که دنیای بازی ساختاری در هم تنیده و یک پارچه دارد، باید مدام بین مناطق جدید و قدیمی در حرکت باشید.
اینجا بازی یکی دیگر از مشکلات خودش را نشان میدهد. درختهای جادویی به نام واک واک در بازی حضور دارند که حکم Checkpoint را دارند و شما میتوانید معجونها، تیرها و سلامتی خود را در این درختها تجدید کنید و پیشرفت خود را ذخیره کنید. این درختها در سرتاسر دنیای بازی به چشم میخورند. اما امکان جابهجایی بین این درختها وجود ندارد و قابلیت Fast Travel در بازی، تنها از طریق مجسمههای هما ممکن است که متاسفانه هم تعداد این مجسمهها نسبت به وسعت و گستردگی نقشه کم است و هم فاصلهی این مجسمهها از یکدیگر بسیار زیاد است. در واقع وقتی قرار است به لوکیشنهای تکراری دوباره سر بزنید، باید مسیر قابل توجهی را بارها و بارها طی کنید که خصوصا در اواسط بازی آزار دهنده میشود.
از طرف دیگر، بسیاری از مناطق فرعی بازی دارای درخت واک واک نیستند و اگر در طی کاوش در این مناطق کشته شوید، باید مسیر نسبتا طولانی را دوباره طی کنید تا دوباره به مکان قبلی برسید. در برخی مناطق بازی مثل دانجنهای سمی که پر است از تله و سم، با توجه به ناشناخته بودن محیط امکان مرگ وجود دارد و همین مسئله باعث میشود در برخی مناطق، کمی اکتشاف لذت خود را از دست بدهد. لازم به ذکر است از آن جایی که به شخصه بازی را روی سطح قهرمان (معادل Hard) تجربه کردم، این مسئله بیش از پیش به چشم میآمد.
سازندگان میتوانستند به راحتی با قرار دادن قابلیت سفر بین درختان واک واک، یا ایجاد Checkpointهای موقت که مشابهش را در بسیاری بازیهای دیگر دیدهایم، این مشکل را حل کنند. البته باید بگویم در اکثر مسیرهای اصلی این مشکل آن چنان به چشم نمیآید و بیشتر برای مناطق فرعی و هنگام Backtracking این مسئله مشکل ساز میشود.
اکتشاف در محیطهای بازی ارزشمند است و از آیتمهای مختلف مثل طلسمهای مختلف گرفته تا شمشهای مورد نیاز برا آهنگری و برخی مراحل فرعی، فعالیتهای زیادی در Prince of Persia Lost Crown برای انجام دادن وجود دارد. برخی مراحل فرعی شما را به نبرد با جنگجویان گمشده وادار میکند و مراحل دیگر نیز حول محور کمک به افراد آسیب دیدهی کوه قاف جریان دارند. خوشبختانه این مراحل فرعی معمولا پاداش خوبی به همراه دارند و تکمیل آنها شما را قویتر و مجهزتر میسازد.
به شکل قابل پیشبینیای، شاهد ارتقاءهای متعددی در بازی هستیم. از پیدا کردن چهار گلبرگ جادویی برای افزایش سلامتی گرفته، تا فروشگاه بازی به اسم مغان که میتوانید میزان و تاثیر معجون سلامتی را در آن جا افزایش دهید و آیتمهای مختلفی خریداری کنید. با پیشروی در بازی، استفاده از آهنگری نیز در اختیار شما قرار میگیرد که با استفاده از کریستالها و منابع مورد نیاز مثل شمشهای آهنگری، میتوانید تمام وسایل خود، از شمشیر سارگون گرفته تا کمان و طلسمهای او را ارتقاء دهید. طبیعتا هر چه بیشتر در محیط کاوش کنید، مراحل فرعی را انجام دهید و کریستالهای بیشتری به دست بیاورید، بهتر و کاملتر میتوانید خود را مجهز کنید.
تنوع دشمنان بازی قابل قبول است و با تغییر محیط، شاهد دشمنان مختلفتر و جدیدتر نیز هستیم. خوشبختانه تنوع باسفایتهای بازی نیز بسیار قابل قبول است و اکثرا این باسها بر اساس هیولاهای باستانی ایران، مثل Maneater (مردخوار) طراحی شدهاند که بسیار قابل تحسین است.
یکی از بزرگترین نقاط قوت بازی، وفاداری و استفاده کامل و جامع از اساطیر و افسانههای قدیمی ایران است. بسیاری از آیتمها و طلسمهای بازی، بر اساس پادشاهان یا شخصیتهای اساطیری ایران، مثل ارسلان نامگذاری شدهاند، ققنوس، هما و بسیاری از المانهای اساطیری در بازی نقش پررنگی دارند و معماری مناطق کوه قاف نیز بر اساس معماری هخامنشی و تخت جمشید صورت گرفته است. ترکیب این فضای اساطیری با موسیقی متن جذاب، حال و هوا و اتمسفری بسیار جذاب را برای مخاطبان ایرانی رقم خواهد زد.
صحبت از موسیقی شد، بد نیست به صداپیشگی بسیار مناسب و درخور نسخهی ایرانی بازی نیز اشاره کنم. تقریبا صداپیشگی تک تک شخصیتهای بازی، فوقالعاده کار شده و یادآور دوبلههای ارزشمند فارسی در سالهای دور است. خود شخصیت سارگون نیز صداپیشگی بسیار خوبی برای او صورت گرفته و در کل، سطح فنی صداپیشگی بازی جای بحث و انتقادی را باقی نمیگذارد.
گرافیک فنی و هنری بازی، استایلی بسیار مینیمالیستی و ساده دارد و محیطها، شخصیتها و اجسام، جزییات کمی دارند. البته طیف رنگ به کار رفته در بازی وسیع است و مناظر چشم نوازی را رقم زده است، اما از سوی دیگر، باید بگویم میتوانستیم شاهد استایل گرافیکی پر جزئیاتتر و واقعگرایانهتری باشیم که در نهایت می توانست جلوهی بصری زیباتری به بازی ببخشد. اشتباه نکنید، بازی در شرایط فعلی نیز زیباست، اما تا حد قابل قبول فاصله دارد و به شخصه اعتقاد دارم میتوانستیم شاهد آرت استایلی جذابتر و واقعگرایانهتر باشیم.
مشکل فنی یا گرافیکی خاصی به جز یک مورد در طول تجربه بازی مشاهده نکردم که البته متاسفانه همان یک مورد فوقالعاده عذاب آور بود، در همان ساعات ابتدایی بازی، یکی از معماهای اصلی که با آب سر و کار دارد دچار مشکل شد و عملا پیشرفت بازی غیر ممکن شد. چند ساعت تمام مناطق بازی را برای پیشروی جست و جو کردم اما در نهایت، مجبور شدم بازی را مجددا از ابتدا آغاز کنم! البته فکر کنم جز معدود آدمهای بد شانس در این زمینه بودم چرا که در ادامهی بازی به باگ یا مشکل خاصی برنخوردم.
گالری اختصاصی گیمفا:
Prince of Perisa: The Lost Crown
بازی Prince of Persia: The Lost Crown تجربهای متفاوت و جذاب از سری Prince of Persia با ساختار و قالبی متفاوت است. همراه با سارگون، جنگجوی گارد جاویدان، رهسپار کوه قاف شوید و یک ماجراجویی جذاب و شگفتانگیز را تجربه کنید. پس از تجربهی این اثر، به شدت امیدوار هستم که در آیندهای نه چندان دور، شاهد عنوانی AAA و بزرگ از Prince of Persia باشیم.
نکات مثبت:
- شخصیت پردازی مطلوب کرکترها
- طراحی مراحل استاندارد
- کاوش و اکتشاف ارزشمند
- پلتفرمینگ جذاب
- مکانیزمهای پیشرفت اصولی
- صداپیشگی فارسی فوقالعاده
- توجه عالی به اسطورهشناسی و اساطیر تاریخی
- موسیقی متن شنیدنی
نکات منفی:
- جابهجایی بین مناطق مختلف نقشه و Backtracking میتوانست به مراتب بهتر و اصولیتر صورت گیرد تا خسته کننده و تکراری نشود
- مبارزات بازی میتوانستند عمیقتر و میزبان کمبوهای متنوع و حملات مختلف باشند
- آرت استایل مینیمالیستی بازی میتوانست با طراحی هنری واقعگرایانه و پرجزئیات جایگزین شود
۸
این بازی روی PS5 و بر اساس کد ارسالی ناشر (Publisher) تجربه و بررسی شده است
پر بحثترینها
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- گزارش: Final Fantasy 16 روی PC تنها ۲۸۹ هزار نسخه فروخته است
نظرات
یه دمو هم اگه اشتباه نکنم منتشر شده از بازی حتما اون رو تجربه کنین ببینید خوشتون میاد یا نه
من که شخصا حس میکنم قراره خوشم بیاد ازش
فعلا رو ps5 با ۲۰ نقد ۸۷
رو xbox با ۵ نقد ۹۰
روی pc با ۷ نقد ۹۲
چه موفقیتی🔥
و این موفق در مورد چه ای پی اتفاق افتاده مهمه
این باعث می شه که این ای پی مجدد مورد توجه یوبیسافت قرار بگیره و این خوشحالیم رو دو چندان می کنه
گرچه شباهتی به شاهزاده های ایرانی نداره ولی واقعا ظاهرا گل کاشتن
جناب این سارگون که پرنس ما نیست،اینبار قراره نجااتش بده ،سارگون یه عضو مهم از گارد جاویدان هست همین
یعنی ممکنه این بازی باعث بشه سایر استودیو های بازیساز هم به ایرانیا اهمیت بدن؟
با این وضعیت فیلترینگی که رو سایتای فارسی کن بازی های هست تنها دلخوشیمون اینه که خوده بازیساز ها یه فکر برامون کنن
خداروشکر با ۶۷ نقد نمره ی ۸۶ رو داره فکر نمیکنم کمتر بشه
الان شده ۸۷🙃😂
پیشرفت هم کرده
واقعا ارزش خرید ۱۰۰ درصدی پیدا کرد
تا این لحظه نمرات خوبی گرفته، هر وقت کرک بشه تجربش میکنم
من که کنسول دارم
اینطور بازیا معمولا تخفیف خورن
Ubi plus
انتظار ۸ رو داشتم ولی تصورم کمی بالاتر بود مثلا ۸.۳ یا ۸.۵
ولی رضایت بخشه و میشه امیدوار بود خوب فروش کنه، به امید بازی های دوبله فارسی اورجینال بیشتر
طبق چیزی که خوندم و دیدم ۸ و نیم مناسبشه ولی عالیه🔥🔥🔥🔥🔥به امید بازیای بیشتر و بهتر از پرنس اف پرشیا همراه با زبان و دوبله فارسی🔥
اون جای خالی نکات مثبتو گذاشتین خودمون پر کنیم؟😂
ممنون از شما جناب زاهدی عزیز بابت بررسی.
نمره متا بازی همون بازه ای که انتظار داشتم شد و خوشحالم بازی از لحاظ منتقدین از کیفیت بالایی برخورداره.
چقدر حس خوبی داره دیدن اون اسکرین شات ها به زبان فارسی و امیدوارم در آینده بازی های بیشتری این قابلیت رو برای گیمرهای کشورمون ارائه بدن. فقط میمونه موفقیت بازی از لحاظ تجاری که باید ببینیم گیمرها چقدر سعی دارن به یوبی سافت گوشزد کنن که مسیر رو تا الان اونقدرا هم درست نمیرفته و میتونه برگرده به روزهای اوجش.
نقد خیلی خوبی بود خسته نباشید. توی این بازی مثل اینکه واقعا یوبیسافت یه حرکت های مثبتی زده … شاید بعدا تجربش کنم
مهمترین حرکت مثبتش برای ما اینه که ما رو آدم حساب کرده. پس حتماً هر چه زود تر تحربش کن. به علاوه، شما به عنوان وکیل و کسی که با حقوق آشنایی داره باید بدونی که کرکی بازی کردن خوب نیست، پس نه تنها شما بلکه هممون باید از جیب مبارکمون خرج کنیم تا باز هم از این حرکت های مثبت بزنن.
من کهکلا کرک بازی نمیکنم اگر بازی ارزون باشه میخرم یا اینکه رو گیم پس باشه👍
الله اکبر یوبیسافت تکون خورد
به به 🙏🙃
بازی وقتی که اومد رو استیم و تخفیف خورد میگیرمش، ولی فکر نمیکنم امتیاز از Mostly Positive بالاتر بره چون دل کاربرای استیم هنوز از یوبیسافت میجوشه
حیف رو اپیکه فقط اپیکم تخفیف زیاد نمیزنه
پس ارزش تجربه داره زبان فارسی هم داره که لذتش بیشتر میشه
خوشم اومد همین که دوبله فارسی داره خیلی خوبه
🔶 خسته نباشید آقای زاهدی عزیز نقد بسیار خوبی بود ❤️🔥
🔸من خودم به شخصه شک داشتم به موفقیتش بارها هم دلایلمو گفته بودم که چرا، ولی خب گویا یوبی سافت خلافش رو ثابت کرد مبارکه گیمرا باشه بالاخره یوبی سافت یک تکونی به خودش داد من فکرکنم یوبی سافت رو این سبک بازی ها بیشتر سرمایه گذاری کنه خیلی بهتره تو اینا موفق تره
👍
ی سوال چرا تیک آبی من گرفته شده ؟
من ب کسی توهین نکردم ک 😐😐
با تشکر بابت این برسی زیبا.
یکی لطفاً توضیح بده منظور از «طراحی هنری واقعگرایانه» چیه؟ + مثال هم بزنه.
یچیزی مثل رد دد و لست و دیزگان که من خودم بهشون نقد دارم که چطور میشه از ارت استایل بازی ایراد گرفت؟!
بعد از سال ها یه بازی یوبیسافت با نمره خوب
اقای زاهدی پارتی بازی میکردی ۹ میدادی دیگه حداقل ای سنگدل 😔😔
یوبیسافت اسطوره فارسی زبانان
(دارم سعی میکنم کامنت لازم برای عضو شدن در گروه هارو بگیرم(
مشکل آخری که گفتید کاملا سلیقه ای هست و قرار نیست بازی طبق سلیقه منتقد باشه!!! آرت استلایل باید واقع گرایانه باشه!!! کی این باید رو تعیین میکنه؟؟؟؟؟
مثال دقیقی از ایراد بنی اسراییلی.
دوستان دمو رو یک ساعتی بازی کردم عالیییی بود عاشق بازی شدم دوبله فارسیش خیلی قویه واقعا بازی فوق العادس
ممنون بابت مقد و بررسی
مث اینکه یوبیسافت ی تکونی خورد بلاخره
و چه خوب شد ک این آیپی امتیاز خوب و بالایی رو دریافت کرد
الان فقط باید بشینم کل نقد رو بخونم
من فقط با طراحی بد سارگان مشکل دارم
من که اسم این بازی میزارم لات لوت پرشیا و بازیش نخواهم کرد.
خب که چی😐
چرا همچین اسمی گذاشتی
نکنه کالاف فنی و فقط گرافیک برات مهمه؟
🔴🔴🔴 شاهزادهی جنوب ایران 🔴🔴🔴 آبادان💚
این مدرکیه بر این که زمانی برزیل جزئی از ایران بوده
به به 😊
بازی با ۶۱ نقد متای ۸۶ از انتظاراتم بیشتر بود انتظارم نهایت هفتاد و پنج بود.
نقد منصفانه ای بود واقعا فکرشم نمیکردم یوبیسافت کارو اینقد تمیز دربیاره.هم متورفست هم شاهزاده ایرانی منو قافلگیر کرد حتما در اسرع وقت تجربش میکنم.
دوبلش واقعا خوب بود و انتظار نداشتم. مثل اینکه واقعا یوبیسافت یه تکونی به خودش داده. نمره منتقدین هم خوب بوده، فعلا که ایام امتحاناته بعد از امتحانات حتما تجربش میکنم
اساطیر آریایی (آریایی ک میگم اصلا قصد نژادپرستی ندارم منظورم از غرب هند هست افغانستان تاجیکستان تا عراق و سوریه و مدیترانه و حتی جنوب غرب دریای کاسپین تا غربش رو شامل میشه) ب شدت کشش بازی های استوری ریچ و دیپ استوری رو داره ، کاش بیشتر بازی ازش ساخته بشه
بدونه تعصب میگم اگه مثل گاد اف وار بخوان از رستم بازی بسازن ما بالای ۱۰ نسخه متفاوت رو شاهد خواهیم بود بدون احتساب ریمیک و این داستانا
نمیخوام بگم اساطیر ما از همه شاخ تره ولی عمق داستانی ب شدت قویی داره ، ب اساطیر ما پرداخته نشده ، کسی ک در مورد اساطیر ایران مطالعه کرده باشه میدونه نه ک چقد ازش تو گیم اف ترونز الگو برداری شده بود
خلاصه مطلب ب اساطیر ما پرداخته نشده وگرنه ازش محصولات خوبی بیرون میاد
ب شدت از آثاری ک زبان پارسی رو پشتیبانی میکنن حمایت میکنم چون من ایرانی وقتی از داخل فیلترم و از بیرون تحریم خودم رو ب طرز فجیعی تنها میبینم صد در دصد از همین الان براش شده باشه اسنپ کار میکنم ولی این محصول رو میخرم و ب یاد وقتی ک رو سگا و آتاری بازیای دو بعدی رو ب عشق داستانشون پلی میدادم پلی میدم
بعد سالها بلاخره ولی دوست داشتم اگه قراره زبان فارسی باشه نسخه چهار باشه خیلی با هم همخونی داشتند
ببخشید من چون شناختی ندارم میپرسم؛ مگه میشه به ارت استایل بازی ایراد گرفت؟
از سازندگان ریمن لجندز لجندری چیز بدی هم انتظار نمیرفت
من زیاد از مدل ها و قالب ها و بافت و اسم گرافیکی گیم ها سر در نمیارم ولی بنظرم اگر گرافیک بازی مثل gears5 میشد خیلی خیلی خفن تر از چیزی که الان خلق شده میشد
نقدی که به آرت استایل بازی گرفته شده به نظر من بی معنیه، چیزیه که توسط سازنده انتخاب شده و ما هم باید همونطور که هست اونو بپذیریم وگرنه باید به های فای راش هم سر آرت استایلش نمره منفی بدیم
انتظاری که داشتم این بود که حالا که زبان فارسی رو قرار دادن برای این بازی امتیاز ویژه ایی قائل باشید
به هر حال ما اول ایرانی هستیم و اون ها هم با این کار بهمون احترام گذاشتن
خدا رو شکر، یه بازی متوسط رو به بالا در اومده. اگه خوب هم فروش بره، احتمال ساخت بازیهای بعدی هست 😃
یوبیسافت با این بازی مثل یک ققنوس از زیر خاکستر فارکرای«ها» بلند شد.
خیلی تمیزه لامصب
۹
Review code dashtan
آقا من بالاخره فهمیدم این سارگون شبیه کیه
مطمئنم از رو قیافه ساسی مانکن تو ویدیوهای دهه هشتادش ساختن اینو علی الخصوص مدل موهاش و ابروهاش ، اگه یادتون باشه ساسی خیلی با ابروهاش ور میرفت اون موقع موهاشم شبیه سارگون بود
یعنی واقعا گشتن ی آدم بیریخت مثل ساسی مانکنو پیدا کردن بعد شخصیت اصلی بازی رو حتی از اونم بیریخت تر طراحی کردن
به دور از شوخی میگم طراحی شخصیت بازی خیلی مغرضانه هست عین فیلم سیصد که ایرانیا رو ی مشت سیاه و بیریخت ک رو فیل سوار میشدن نشون دادن
دا سرباز گارد جاویدانه نه شاهزاده
نسخه کرک شده واس ps4 کی میاد ما هم پلی کنیم
والا من اولش خوشم اومد اما بعدش خورد تو ذوقم! کلی راه میری و اکتشاف میکنی یوهو میبازی و باید برگردی سره چک پوینتت!!