۱۵ تغییر که از Far Cry 7 میخواهیم
درخت مهارتهای کلاسیک، مکانیکهای جدید گیمپلی، هوش مصنوعی بهتر دشمنان و محتوای جانبی بهتر برخی از مواردی هستند که دوست داریم در Far Cry 7 ببینیم.
شرکت Ubisoft بازیهای بزرگ زیادی را برای سالیان پیش رو برنامهریزی کرده است. پس از عرضه Avantars: Frontiers of Pandora، حال طرفداران باید منتظر The Division 3 و احتمالاً Far Cry 7 باشند. با توجه به اینکه این سری در سالهای گذشته سیر تحولی خاصی را طی کرده، یک سری تغییرات هستند که از نسخه جدید Far Cry میخواهیم. در ادامه تکتک این خواستهها را مطرح میکنیم.
مبنای متفاوت
وقتی Far Cry 3 در سال ۲۰۱۳ عرضه شد، داستان آن منحصر به فرد و جدید بود. قرار گرفتن در نقش پروتاگونیستی که در محیطی ناشناخته قرار گرفته و باید با یک رهبر دیوانه اما کاریزماتیک در کنار حیات وحش مقابله کند، برای بسیاری از بازیکنان تازگی داشت. این داستان یک سری پیچیدگی هم داشت تا بازیکنان احساس قهرمان بودن را نداشته باشند. اما وقتی به Far Cry 6 رسیدیم، این ایده و مبنای داستان تکراری و خستهکننده شده بود.
در Far Cry 7، رویکردی جدیدی برای داستان باید در نظر گرفته شود. طبق شایعات منتشر شده، این اتفاق ممکن است رخ دهد. طبق گزارشات، داستان این بازی قرار است غیر خطی باشد و بازیکن در آن باید خانواده خود را از دست گروهی به نام Sons of Truth نجات دهد. بازیکنان میتوانند اعضای خانواده خود را به هر ترتیبی نجات دهند و داستان بازی با توجه به تصمیمات شما دستخوش تغییر میشود. جالب است بدانید که ظاهرا قرار است شاهد یک محدودیت زمان ۷۲ ساعتی در بازی باشیم.
مکان جدید
سری Far Cry به خاطر طبیعت خود شناخته میشود، از یک منطقه ناشناخته در آفریقا تا ورژنی تخیلی از هیمالیا. از آن جایی که Far Cry 6 سومین باری بود که این سری به سمت جزایر استوایی میرفت، وقت مکانی جدید فرا رسیده است. شاید ژاپن با طیف وسیع محیطهای خود کاندیدای خوبی باشد. بالاخره میتوانیم شاهد چیزی واقعا منحصر به فرد برای این سری باشیم.
محتوای زائد کمتر
هر چه بازیهای Ubisoft به سمت بزرگتر شدن پیش رفتند، میزان محتوای اضافی و تکراری در آن هم بیشتر شد. این مسئله خصوصا در Far Cry 6 به چشم میخورد. جایی که ظاهرا تمرکز روی ارائه محتوای بیشتر صرفا برای طولانیتر کردن مدت زمان بازی بود. Far Cry 7 باید همه چیز را سادهسازی کند. تمام محتوایی که اضافه و صیقلنخورده هستند باید حذف و ماموریتهایی که واقعا جذاب هستند باید حفظ شوند. گاهی اوقات کمتر مساوی بیشتر است.
ماموریتهای جانبی جذابتر
حتی اگر شایعاتی در مورد غیر خطی بودن Far Cry 7 و تغییر داستان بر اساس تصمیمات شما درز نمیکردند، ماموریتهای جانبی سری Far Cry مدتهاست که نیازمند تغییر هستند. ماموریتهای جانبی جذابتر با داستانهای مفصل و تصمیمات اثرگذار قطعا ایدهآل خواهند بود. Far Cry 6 برخی از این ماموریتها را تا حدی دارا بود؛ اما نیازی نیست که تمام این ماموریتها بخشی از داستان اصلی بازی باشند، در عوض میتوانیم شاهد تجربههای منحصر به فرد و ماندگاری باشیم.
روشهای جدید برای باز کردن نقشه
با توجه به روشهای زیادی که در جهان امروز گیمینگ برای گشت و گذار یک جهان باز وجود دارد، خلاص شدن از دست برجها در Far Cry 6 تصمیم خوبی بود. متاسفانه، Far Cry 6 در این زمینه هیچ کار جدیدی انجام نداد. لزوما نیازی نیست که در Far Cry 7 شاهد بازگشت برجها باشیم، اما چه میشود اگر بتوانیم نقشههای مربوط به یک محیط را کشف کنیم و سپس برای کشف نکات جذاب در مورد آن واردش شویم؟ بازی Elden Ring به طرز استادانهای این ایده را عملی کرد. چنین طرحی بازیکنان را مجاب میکند که به گشت و گذار بپردازند.
شکار بهتر
شکار یکی از المانهای کلیدی سری Far Cry است. بازیکنان از منابع به دست آمده از حیوانات برای ارتقای کیسههای نگهدارنده مهمات و آیتمها استفاده میکنند. این ویژگی در Primal پررنگ شده بود، اما در Far Cry 6 یک مکانیک کاملا اضافه و غیرضروری بود. از آن جایی که سایر بازیهای جهان باز، مثل ساخته خود Ubisoft یعنی Avatar: Frontiers of Pandora، روی اهمیت شکار تاکید میکنند، امیدواریم که Far Cry 7 هم این جنبه را گسترش دهد.
شخصیسازی گسترده سلاحها
با وجود اینکه شخصیسازی سلاحها پیش از این هم بخشی از سری Far Cry بوده، دوست داریم که این سیستم کمی عمیقتر شود. خیلی خوب میشود اگر بتوانیم یک سلاح را از پایه تغییر دهیم و مثلا بتوانیم یک AR را تبدیل به یک شاتگان نیمه-اتوماتیک کنیم.
تمرکز کمتر روی لوت کردن
اگر یک تغییر باشد که Far Cry 7 حتما باید آن را اعمال کند، دوری از لوت کردن است. این بازی باید به جای کپیبرداری از Destiny، روی ارائه سلاحهای ذاتا جذابتر تمرکز کند. سلاحهای منحصر به فرد هنوز هم میتوانند جایگاهی در Far Cry 7 داشته باشند. خصوصا وقتی پای سلاحهای ویژهای مثل کمانها و زوبیناندازها به وسط میآید، آنها حتی میتوانند تنوع بیشتری را به سلاحهای معمولی مثل شاتگانها، ARها و اسنایپرها اضافه کنند.
سادهسازی تغییر Ammo
طبیعتا Ubisoft قصد داشته تا به بازیکنان دلیلی برای استفاده از سلاحهای مختلف بدهد. چرا چند نوع سلاح مختلف داشته باشیم وقتی یک سلاح از پس همه برمیآید؟ راه حل Ubisoft در Far Cry 6 استفاده از چند نوع مهمات (Ammo) بوده است. برخی از این مهماتها روی دشمنان خاص تاثیر بیشتری نسبت به سایرین دارند.
مشکل این است که نه تنها تعویض مهمات در Far Cry 6 پروسه دردناکی است، بلکه شما باید انواع مهمات یک سلاح را با خود حمل کنید و استفاده از مهمات اشتباه روی یک دشمن خاص، بیش از اندازه شما را مجازات میکرد. روی کاغذ با ایده بدی طرف نیستیم، اما Far Cry 7 باید کل این پروسه را سادهسازی کند.
درخت مهارتهای کلاسیک
یکی دیگر از تغییرات بسیار آزاردهنده Far Cry 6، وصل بودن مهارتها به Gear یا همان تجهیزات بود. شاید این ایده در ابتدا برای ترویج یک بازی لوتر عالی به نظر برسد، اما این چیزی نیست که طرفداران میخواهند. بازیکنان نمیخواهند به دنبال تجهیزات باشند و برای یک ست خاص، برخی از مهارتهای خود را از دست بدهند. در عوض درخت مهارتهای کلاسیک Far Cry باید به Far Cry 7 بازگردد.
پایگاههای نظامی
پیش از تبدیل شدن Outpostها به یکی از المانهای تکراری و خستهکننده سری Far Cry، یوبیسافت در Far Cry 4 تلاش کرد تا در مورد دژها یا پایگاههای نظامی نوآوری به خرج دهد. این دژها یا Fortressها توسط بهترین فرماندهان Pagan Min کنترل میشدند و نگهبانان زیادی داشتند؛ با این حال، اگر فرمانده آن دژ را از بین میبردید، تعداد نگهبانان و آژیرها کاهش مییافت.
در این دژها، مخفیکاری راهکار بسیار خوبی بود. البته هنوز هم میتوانستید با حمله مستقیم به دشمنان حضور خود را اعلام کنید. با توجه به داستان شایعه شده برای Far Cry 7، بازگشت دژها با تنوع بیشتر و فرماندهان منحصر به فرد میتواند عالی باشد.
مکانیکهای جدید
مخفیکاری، گانپلی و سیستم حرکتی Far Cry در طول سالها حسابی صیقل خورده است. این مورد هیچ ایرادی ندارد. مکانیکهای جدید زیادی از جمله همراهها، Amigoها، شخصیسازی وسایل نقلیه، کولهپشتیهای Supremos و انواع مختلف مهمات در طول سالها در Far Cry دیده شدهاند.
با این وجود، Far Cry 7 باید کاری کاملا جدید انجام دهد. آیا میتوانیم شاهد سیستم مبارزات تنبهتن بهتری باشیم؟ شاید بتوانیم به روشهای جدیدی با محیط تعامل کنیم؟ مکانیک بازجویی شایعه شده میتواند جذابیت زیادی را به بازی اضافه کند. پس صبر میکنیم تا ببینیم Far Cry 7 چه چیزی در چنته دارد.
هوش مصنوعی بهتر دشمنان
برای فرنچایزی که روی واقعگرایی تمرکز دارد، در زمینه تنوع دشمنان کار زیادی نمیشود کرد. البته هنوز هم میتوانیم شاهد طیف وسیعتری از دشمنان باشیم. برای مثال یک دشمن که برای مخفیکاری طراحی شده و بازیکن را مجاب میکند تا بیشتر در حرکت باشد انتخاب مناسبی است. حتی اگر خبری از دشمنان جدید نباشد، بهبود هوش مصنوعی دشمنان کنونی میتواند تاثیر بسزایی روی بهبود تجربه Far Cry داشته باشد. خصوصا با توجه به اینکه بسیاری از آنها در Far Cry 6 عملکرد سوالبرانگیزی داشتند.
مکانیکهای بقا
آیا Far Cry 2 را به یاد میآورید؟ برخلاف نسخههای اخیر سری Far Cry، آن بازی از یک فرمول جهان باز مشخص پیروی نمیکرد. در عوض شاهد مکانیکهای بقا-محور بیشتری بودیم. برای مثال سلاحها باید دائما تمیز میشدند و گاهی اوقات گیر میکردند. همچنین برای مبارزه با تاثیرات مالاریا به دارو نیاز داشتید.
Far Cry 7 باید بیشتر به سراغ سندباکس بقا برود. بازیکنان برای بقا باید مجبور به خوردن و نوشیدن و همچنین مراقبت از جراحتها و مریضیهای خود شوند. اگر بازیهای امروزی یک چیزی را ثابت کرده باشند، این است که مکانیکهای اینچنینی میتوانند تجربه کلی را ارتقا دهند. البته بهتر است که بتوانیم این مکانیکهای را به صورت کامل غیرفعال کنیم.
فعالیتهای جانبی جالبتر
شکار و ماهیگیری تنها برخی از مکانیکهایی هستند که Far Cry 6 نسبت به نسخههای قبلی کمرنگتر کرد یا گسترش نداد. این مورد باید در Far Cry 7 تغییر کند. نه تنها این، بلکه به فعالیتهای جانبی جدید و جذابتری نیاز داریم. اینکه این فعالیتها دقیقا چه خواهند بود به داستان و مکان وقوع Far Cry 7 بستگی دارد. اما کمین کردن برای کاروانها و غواصی برای یافتن جواهر میتواند جزو گزینهها باشد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
مخفی کاریه بهتر
ویلن در حد این سری
شخصیت اصلیه جذاب برای اولین بار توی سری
در حد سری که میگی خوب حد و حدود سری فارکرای هم همین حد هست انتظار ویلن پیچیده واسه بازی عام پسند نداشته باش
تمام ویلنای سری شاهکارن
یوبیسافت:نخوندم نشنیدم اهمیت ندادم
یوبی چاد 🗿
خوبه یه همچین مقاله ای هم بزنید
۱۰۰ تغییر که از ubisoft میخواهیم
اخه خیلی نیازه
🔶 خسته نباشید آقای بوالحسنی عزیز ❤️
🔸اگر نظر منو بخواید تا زمانی که یوبی سافت انجین هاش رو عوض نکنه هیچکدوم از این چیزایی که تو این مقاله میخوایم اتفاق نخواهد افتاد
امید وارم تغییرات زیادی ببینه فارکرای ۷ چون نسخه ۶ افتضاح بود. کلا دیگه خیلی خیلی باید گیمپلی عوض بشه بنظرم
تیترو باید “۱۵ تغییر که از Far Cry 7 میخواهیم ولی یوبیسافت قرار نیست اعمال کنه” مینوشتید🗿🗿🗿
همین یکی دو روز پیش نمیدونم کجا دیدم زده بود پرفروشترین بازی های آلمان و از قضا میراژ بااینکه یکی دوماه بیشتر نیست ک عرضه شده بالاتر از خیلی از بازیها و رتبه نمیدونم چهار یا پنجم رو تصاحب کرده بود . وقتی تقاضا هست چرا زحمت به خودشون بدن . سالی یه فارکرای یا اساسین میدن ، هشتاد درصد تکرار بازی قبل ک صرفه جویی در هزینه هم واسشون داره . مثل مرد هم میفروشه .
داداش آدما همینن فقط بلدن غر بزنن همه جای دنیا همینه
میگن چرا سینما اینقدر آشغال توش زیاد شده خودشون همین فردا تو صف بلیطن
میگن چرا کیفیت فلان برگر افتضاحه سر اون صف میبندن
میگن چرا فلان گیم تکراری شده فردا تو صف همونن
میگن چرا دولت گرون کرد
فرداش میرن کیلویی مرغ میخرن
بعد از نسخه سوم ، فارکرای ۵ بهترین نسخه سری بود و تنها ایرادی که میشه بهش گرفت هوش مصنوعی ضعیف دشمنان بود
آره واقعا.همراهاتم خیلی خوب بودن لاقد یه اسلحه داشتن دستشون.اما تو فارکرای شیش فقط یه حیوون دنبالت راه میفتاد.ولی خوب به نوعی اونم قشنگی خودشو داشت
اگر این ۱۵ تا بودش فارکرای شاهکار بود
از همه مهم تر ، گیم پلی و تنوع مراحله که متاسفانه یوبیسافت چند وقته اینو نداره…
شهر و این مزخرفات و نداشته باشه فارکرای اصلش همون طبیعت بکر و جنگلاشه
اوج زیبایی و نبوغشم توی فارکرای ۳ و پریمال و ۴ بود
هنوز اون دی ال سی فارکرای ۴ که توی هیمالیا پناهگاه میساختی بهت حمله میکردن یکی از بهترین تجربه هاس
به نظرم یوبیسافت باید ستینگ نسخه بعدی یه جای نسبتا متفاوت بذاره. مثلا یه کشور خیالی تو خاورمیانه یا مثلا یه کشور تو اروپای شرقی که مثلا یه سری المان های جنگ روسیه و اکراین هم توش بذارن
جنگل های استرالیا و یا ویتنام میتونه جای خوبی باشه
ولی من خودم دوست دارم بره آفریقا ماداگاسکار خیلی حس و حال خفنی میده
یوبیسافت: بامنی 🗿😂
بهترین تغییری که میتونه بکنه اینه که توسط یوبیسافت منتشر نشه
از فارکرای ۳ که فعلا خیلی راضی بودم (میدونم یه ۱۰ سالی عقبم ولی ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازس😅)
امیدوارم نسخه ۷ هم عالی باشه برعکس نسخه ۶
از همه نکات مهم تر همون بود کردن که رو مخه
بهترین مکان برای فارکرای میتونه جزیره اپستین باشه
خیلی داستان قشنگی ازش در میاد
من شخصاً دوست دارم فارکرای هفت سیستم شوتینگ خیلی رئال و نفس گیری داشته باشه ، یه چیزی شبیه به است اف آس، چون واقعاً تیراندازی و درکل درگیری با سلاح گرم توی فارکرای شش خیلی مسخره و تو مخی بود طرف لول بالا رو با قوی ترین اسنایپ هدشات میکردی فقط یه ذره از نوار سلامتش کم میشد!!
دقیقا!!!!
بزرگترین مشکل فعلی که بازی داره شوتینگ و گان پلی به اصطلاح پفکی بازیه
کنترل و شلیک با سلاح ها به هیچ عنوان حس تیراندازی و درگیری مسلحانه نمیده
از طرف دیگه هوش مصنوعی دشمنا هم افتضاحه، نه سوپرس کردن بلدن نه همدیگه رو کاور میکنن نه حتی کاورگیری درست حسابی میکنن
از بین تمام موارد ذکر شده بنظرم مهمترین چیز برای یه شوتر اول شخص همیناست وگرنه اون بازی هر چقدرم خوب باشه ول معطله…
متأسفانه یوبیسافت سالهاست که نمی خواد از کپی کردن از نسخه های قبلی دست برداره و امیدی هم وجود نداره که بخواد تغییری ایجاد کنه یادم زمانی که فارکرای دو برای اولین بار رفتم پر بود از نو آوری اما نسخه های جدید بدون هیچ نو آوری و حتی جذابیتی عرضه میشن
یوبیسافت: تغییرات مورد نظر شما ثبت شد🙂
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴
فقط و فقط
ایکاش بجای ساختن نسخه جدید!!
فارکرای یک و دو و سه را ریمیک میکرد
ایکاش…
اما امان از دست یوبیسافت😑🫤
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴
یوبیسافت از اون کمپانی هایی است که دست به ترکیب برنده (البته از نظر خودش) نمی زنه (حداقل در یک دهه اخیر) !
یه فارکرای ۳ ساخته دیده موفق شده و فروخته ، همون فرمول رو نه تنها در فاکرای های بعدی بلکه در فرانچایزهای دیگهش از جمله اسسینز کرید هم داره پیاده می کنه !
باید تیتر میزدید فارکرای ۸ چون بازی اواتار خودش یه پا فارکرای بود D:
خب فکر کنم بدونید یوبی چه کمپانی هست نه؟
دوستان خیلی از افراد طرفدار فارکرای بودن میگن بعد از نسخه سوم فارکرای مرد در صورتی که خوب انتاگونیست و داستان بازی خیلی خوب بود ولی بازم تو نسخه پنجم ژوزف سعید و خانوادش تونستن کمی اون حال هوا رو ایجاد کنن یا فارکرای شش با تمام تکراری شدن ها که میدونم خیلی ها از جمله خودم نصفه ولش کردن ولی عجیب اون فضای استوایی بازی یا یک روستا با فرهنگ مردم کوبا که موسیقی بزن برقص اتمسفر لاتین جذب کرد منو موسیقی ها داخل ماشین مخصوصا بلاچائو معروف یه حس خاصی داشتن وقتی نزدیک شب میشد نور کلبه ها جنگل درخت ها استوایی عجیب منو غرق خودش کرد واقعا فارکرای شش پر از ایده هایی بود که ضعف اجرا داشت پتانسیل ها هدر رفته شاید بهتر باشه بگیم گوست وایر توکیو هم از نظر من اینطور بود دوتا بازی رو نصفه ول کردم و با افسوس زیاد هم اینکار کردم یه پازل ویدیو گیم گیم پلی رابط کاربری داستان غوطه وری و جذابیت های بصری بازی دوربین هوش مصنوعی صدا محیط کنار هم تشکیل یه محصول با کیفیت میدن ولی مهم تر از همه اینا سرگرم کنندگی و تنوع مراحل و ماموریت ها برگ برنده هست که خیلی ضعفهارو کاور میکنه نمیدونم چطور کمپانی ها بازی سازی با بودجه ها صد میلیون دلاری کم کم واسع یه بازی کلی تبلیغات نمیتونن با اینهمه نیرو بهش برسن تنوع سرگرم کنندگی نشوندن گیمر پای بازی داستان اینکه بدونی کجا داستان ریتمش داره کند میشه یکدفعه یه چیز جدید از استین بیرون بیاری چطور یه بازی مستقل مثل کو کون با سه چهار ساعت گیم پلی یک اپسیلون از بودجه نفرات اینارو ندارن ایی ای اکتیویژن یوبی سافت رو ولی کاری میکنن که همه حتی کارمندان خودشون جزو بهترین تجربیات سالشون ازش اسم میبرن از بازی که خودشون ساختن نه این واقعا سوال ذهنم رو درگیر کرده به خیلی ها ثابت کرده گرافیک بودجه های خفن تجهیزات مدرن لزوما ضامن موفقیت یه بازی نیست و زیباترین بخش این صنعت هم همینه که تو هیچ جا پیدا نمیکنی با کمترین ابزار بتونی یه اثر خوب بسازی با کیفیت
تنها چیزی که از فار کری ۷ میخوام اینه که ساخته نشه
حداقل مثل چهار همون قبلی رو درست بدین پی بود این شیش اخه
پنج مردمو امیدوار کرد
خیلی ها هم میخوان فک کنن واس نمرده پتانسیل نسخه ادامه هست
بهتر بود اینو میزاشتید جای تایتل مقاله :
تعقیراتی که شاید تا مدت طولانی ای در بازی farcry قرار نیست ببینیم
واقعا نیاز به تغییر مثبت داره
نویسنده مقاله واقعا تکلیفش مشخص نیست از یه طرف میگه باید بازی به شدت واقعگرا با مکانیزم های بقا باشه از یه طرفه میخواد قابلیتهای شخصی سازی سلاح از قبل هم متنوع تر بشه مثلا از ماشین گان بشه گلوله شات گان شلیک کرد! من خودم به شخصه ترجیح میدم بازی برگرده سمت مکانیک های واقعگرایانه Farcry 2 که مثلا اسلحه ها بعضی وقتا گیر کنن. میتونن از بعضی نوآوری های rdr 2 هم استفاده کنن مثلا سلاح ها برای اینکه گیر نکنن نیاز به مراقبت و تمیز کردن مداوم داشته باشن
فارکرای خوب فقط ۲ و تا حدودی ۳، فارکرای متفاوت هم ۱. بقیۀ سری جوکی بیش نیستن.
فارکرای ۱ واقعا زمان خودش فوق العاده بود البته یکمم برای من توی اون سن زیادی ترسناک بود مخصوصا اون قسمتی که با انسان های جهش یافته مواجه میشیم…
واقعا نیاز به یه تغییر اساسی داره
نسخه ۶بیشتر در حد یه جوک بود تا فارکرای
خب دوستان بیاید الکی امیدوار نباشیم چون هممون یوبیسافتو میشناسیم و میدونیم که اینکارارو نمیکنه…
ولی چیزی که بازی نیاز داره از نگاه من اول از همه شوتینگ و گان پلی واقع گرایانه و در عین حال روان و لذت بخشه(یه چیزی در حد ریبوت های جدید cod)
محدودیت حمل مهمات برای پررنگ تر شدن المان بقا و استفاده از تاکتیک های بهتر برای پیروزی در درگیری های مسلحانه با توجه به شرایط موجود!
هوش مصنوعی بهتر!! (این مورد رو ضربدر ۱۰ کنید چون تاثیر بسزایی در تجربه کلی شما از یه شوتر داره)
یه مثالی که در این مورد میتونم بزنم و واقعا تعجب برانگیزه:stalker anomaly با ماد escape from pripyat
نمیدونم چند نفر از بچه های سایت تا حالا این بازیو با این ماد تجربه کردن ولی واکنش و عملکرد هوش مصنوعی بازی بشدن حس pvp به آدم میده
انگار که واقعا با یه پلیر طرف هستید!!
برای مثال وقتی با چهار پنج نفر به تنهایی درگیر میشید به جای اینکه مثل احمقا این طرف اونطرف بدوون اول سعی میکنن بفهمن کجا هستید بعدش خیلی حساب شده و تاکتیکال بسمتتون میان به طوری که یک یا دو نفر که سلاح قدرتمندتری دارن عقبتر وایمیسن و به اصطلاح شما رو سوپرس میکنن تا نتونید از کاورتون بیرون بیاید و تیراندازی کنید، در همین حین دو نفر دیگه که سلاح های سبک تر و ضعیف تری دارن به صورت cover to cover و حرکت زیگزاگی به سرعت به سمت شما میان در همین حال یک یا دو نفر دیگه هم سعی میکنن موقعیت شما رو دور بزنن و از اطراف یا عقب به شما حمله کنن!!!
نمیدونم چی بگم ولی قبلا همچین چیزی توی هیچ شوتری ندیده بودم به طوری که برای کشتن این پنج نفر حدود ۴۰ دقیقه تلاش کردم(با توجه به گیر کردن مرتب اسلحه و کمبود مهمات) و در آخر هم به صورت بزن در رو و درگیری چریکی تونستم کلکشونو بکنم!! که واقعا هم بسیار لذت بخش بود
این چیزیه که فارکرای نیاز داره البته یکم با جدیت کمتر و انعطاف بیشتر برای پلیر های کژوال تر ولی چیزی که مهمه عملکرد هوش مصنوعیه که پلیر رو وادار میکنه اینطور حساب شده و فکر شده وارد درگیری بشه و در صورت موفقیت احساس برتری و رضایت بهش دست بده(چیزی که رسالت یک بازیه)
شخصی سازی پر رنگ تر و عمیق تر برای ارتقا سلاح ها به تناسب سبک پلی هر بازیکن
بنظرم این چن تا تغییر برای ارتقای تجربه یه شوتر ریشه ای تر و مهمتر هستن
کلا به سری فارکرای دیگه امیدی نیس
اصا نخسه جدید نمی خوایم
همون شماره ۳ و ۱ رو ریمیک کنن
شماره دوم اصلا خوب نبود
خداییش دیگه نسخه جدید کافیه
همون ۳ و ۱ رو ریمیک کنین بدون تغییر یعنی همون داستان قبلی بدون کم و کاسب رو ریمیک کنین مثل اویل ۴ و دد اسپیس ۱
یه مدت بهش استراحت بدین تا یه داستان جذاب جدید پیدا کنین و نسخه جدید بسازین
چه شود