آموزش استعلام گارانتی گوشی - تکفارس 
آموزش استعلام گارانتی گوشی - تکفارس 
آموزش استعلام گارانتی گوشی - تکفارس 

آموزش استعلام گارانتی گوشی

افشین نوری
۱۰ دی ۱۴۰۲ - 17:58
استعلام گارانتی گوشی

استعلام گارانتی گوشی یکی از موضوعاتی است که بسیاری از مشتریان آن را نادیده می‌گیرند. از آنجائیکه این‌روزها اکثر گوشی‌های فروخته شده در بازار ایران وارداتی هستند ممکن است برخی از آن‌ها قاچاق باشند و گارانتی نداشته باشند. از طرفی، برخی گوشی‌های کارکرده ممکن است سرقتی باشند و مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کنند. بنابراین لازم است که مشتریان قبل از خرید گوشی، حتما گارانتی آن را استعلام کنند تا بعدا به مشکل برخورد نکنند.

لازم به ذکر است که تاریخ شروع گارانتی گوشی معمولا همان زمانی است که رجیستری آن انجام می‌شود. مدت زمان گارانتی گوشی‌ها معمولا بین ۱۲ تا ۱۸ ماه است و اگر گوشی‌تان در این مدت خراب شود، شرکت ارائه‌دهنده گارانتی موظف است که آن را برای شما تعمیر یا تعویض کند. البته همه موارد خرابی، شامل گارانتی نمی‌شوند بلکه صرفا مواردی که مربوط به مشکلات ناشی از تولید هستند تحت پوشش گارانتی قرار می‌گیرند.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با روش‌های استعلام گارانتی گوشی آشنا کنیم.

نحوه استعلام گارانتی گوشی

برای استعلام گارانتی گوشی حتما باید به کد IMEI گوشی دسترسی داشته باشید. کد IMEI یک شناسه ۱۵رقمی است که برای هر گوشی منحصر‌به‌فرد است و در اصطلاح به آن شماره سریال نیز می‌گویند. شماره سریال گوشی‌ها معمولا در پشت جعبه گوشی نوشته می‌شود، اما شما با شماره‌گیری #۰۶* نیز می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

برای استعلام گارانتی گوشی دو روش آنلاین و آفلاین وجود دارد که در ادامه به هرکدام از آن‌ها می‌پردازیم.

استعلام گارانتی گوشی از طریق آنلاین

اگر به اینترنت دسترسی دارید می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

استعلام گارانتی گوشی
  • برای استعلام گارانتی گوشی به روش آنلاین، مرورگر خود را باز کرده و به آدرس irangs.ir که سامانه جامع گارانتی است بروید.
  • سپس شناسه IMEI گوشی خود را در کادر موردنظر وارد کرده و گزینه جستجو را بزنید.
  • نتیجه استعلام گارانتی گوشی شما در همان صفحه به شما نمایش داده خواهد شد.

استعلام گارانتی گوشی از طریق آفلاین

کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند می‌توانند از روش آفلاین برای چک کردن گارانتی گوشی خود اقدام کنند. برای این کار کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری کرده و سپس شناسه IMEI را وارد کنید تا وضعیت گارانتی گوشی شما نمایش داده شود.

نحوه اطلاع از مدت زمان باقی‌مانده گارانتی

اگر گوشی‌تان خراب شده و می‌خواهید بدانید که چقدر از گارانتی گوشی‌تان باقی مانده است، باز هم می‌توانید با مراجعه به سایت irangs.ir مدت زمان باقی‌مانده را مشاهده کنید. شما همچنین می‌توانید از این درگاه برای اطلاع از سرقتی یا قاچاق بودن گوشی هنگام خرید استفاده کنید. اگر با مورد قاچاق یا سرقت مواجه شدید توصیه می‌شود که گوشی را به مراجع انتظامی تحویل دهید و گزارش خود را در این‌باره ثبت کنید.

در هرحال، اگر قصد خرید یک گوشی را دارید، حتما نسبت به استعلام گارانتی آن اقدام کنید تا بعداً به مشکل برخورد نکنید. بنابراین، فقط به برچسب روی جعبه گوشی اکتفا نکنید، چراکه برخی از این برچسب‌ها قلابی هستند.

و در آخر، توصیه ما این است که برای خرید گوشی حتما از طریق نمایندگی‌های رسمی یا فروشگاه‌های معتبر اقدام کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید