مدیر خلاقیت Final Fantasy 7 Rebirth علت حفظ المان‌های تاکتیکی در این سری را توضیح می‌دهد
مدیر خلاقیت Final Fantasy 7 Rebirth علت حفظ المان‌های تاکتیکی در این سری را توضیح می‌دهد
مدیر خلاقیت Final Fantasy 7 Rebirth علت حفظ المان‌های تاکتیکی در این سری را توضیح می‌دهد
مدیر خلاقیت Final Fantasy 7 Rebirth علت حفظ المان‌های تاکتیکی در این سری را توضیح می‌دهد
مدیر خلاقیت Final Fantasy 7 Rebirth علت حفظ المان‌های تاکتیکی در این سری را توضیح می‌دهد
مدیر خلاقیت Final Fantasy 7 Rebirth علت حفظ المان‌های تاکتیکی در این سری را توضیح می‌دهد

مدیر خلاقیت Final Fantasy 7 Rebirth علت حفظ المان‌های تاکتیکی در این سری را توضیح می‌دهد

محسن رضوی فر
۰۸:۵۰ ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
مدیر خلاقیت Final Fantasy 7 Rebirth علت حفظ المان‌های تاکتیکی در این سری را توضیح می‌دهد

تتسویا نومورا (Tetsuya Nomura)، مدیر خلاقیت Final Fantasy 7 Rebirth، توضیح می‌دهد که چرا این سری باید تمرکز تاکتیکی خود را حفظ کند.

برای توسعه‌دهندگان Final Fantasy 7 Remake و دنباله‌ی آن Rebirth، انتقال این سری به یک رویکرد اکشن‌تر در مبارزات یک تمرکز کلیدی به شمار می‌رود، اما در عین حال حفظ تصمیمات تاکتیکی فرنچایز بسیار حیاتی بود. آن‌ها در نسخه‌ی Remake در حفظ تعادل این دو مورد موفق شدند، اما در Final Fantasy 7 Rebirth، کانسپت اصلی (مبارزات تاکتیکی) حتی بیشتر از قبل گسترش می‌یابد.

در مصاحبه‌ای که در مجله‌ی Game Informer منتشر شد، تتسویا نومورا، مدیر خلاقیت Final Fantasy 7 Rebirth و تروکی اندو (Teruki Endo)، کارگردان بخش مبارزات، در مورد تعادل منحصر به فردی که باید در هنگام طراحی مبارزات برقرار کنند و اینکه چگونه عنصر استراتژی بخش اصلی تاریخچه این فرنچایز است، صحبت کردند.

تتسویا نومورا در این باره می‌گوید:

من این ایده را دارم که نبردهای Final Fantasy چگونه باید باشند و باید چه حسی داشته باشند. ما میخواهیم این عنصر استراتژی را دست نخورده نگه داریم که در آن بازیکن هنگام استفاده از این حرکات اکشن و درگیر شدن، نقاط ضعف اصلی دشمنان را در حین نبرد در نظر می گیرد. فکر می‌کردم این مورد واقعاً برای بازی حیاتی است و نمی‌خواستم عنوانی بسازیم که در آن یک اکشن از نوع رفلکس یا نبرد مبتنی بر رفلکس باشد. ما می‌خواستیم همه این عناصر را با هم ترکیب کنیم.

بازی Final Fantasy 7 Remake به دلیل رویکرد خود در بازسازی نسخه‌ی هفتم این مجموعه مورد تحسین قرار گرفت و یکی از نکات قابل ستایش بازی مبارزات آن بود. در حالی که این اثر دارای عناصر یک بازی اکشن ماجراجویی بود، اما به استفاده این سری از دستورات جنگی و حملات ویژه در انتقال آن از فرمت نوبتی نسخه اصلی نزدیک شد. در این ریمیک، نبرد مانند یک درگیری متمرکز بر رفلکس بود که در آن حمله، دفاع کردن و جاخالی دادن به صورت همزمان انجام می‌شد. با این حال، بازیکنان هنوز می‌توانستند لحظات خود را برای اجرای دستورات تاکتیکی انتخاب کنند تا در برابر دشمنان دست بالا را داشته باشند.

در Final Fantasy 7 Rebirth، مبارزه با معرفی حملات تیمی که در آن اعضای تیم می‌توانند حرکات را در یک مبارزه ترکیب کنند، دارای عناصر تاکتیکی بیشتری خواهد بود. به گفته‌ی کارگردان مبارزات بازی، سری Final Fantasy دارای شخصیت‌های بسیاری است که سبک و کاربرد خاصی را برای مبارزه به ارمغان می‌آورند. در نسخه‌ی Rebirth، مهم این بود که نبردها این شخصیت‌ها را به نمایش بگذارند و لحظات خود را بگذرانند.

تروکی اندو در این باره اظهار داشت:

با توجه به اینکه سری Final Fantasy تمرکز زیادی روی شخصیت‌هایش دارد، معتقدم اکشن این موضوع را تقویت می‌کند و به بازیکنان اجازه می‌دهد در حین بازی بیشتر در شخصیت‌ها غرق شوند. در خصوص نبردهای استراتژیک که معتقدم نکته‌ی کلید Final Fantasy 7 هستند، می‌خواستم ببینم چگونه می‌توانم این دو عنصر فرماندهی و نبرد مبتنی بر استراتژی را با اکشنی که امکان غوطه‌وری را فراهم می‌کند، ترکیب کنم.

بازی Final Fantasy 7 Rebirth در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ (۲۹ فوریه ۲۰۲۴) برای پلی استیشن ۵ منتشر خواهد شد.


نظر شما در این باره چیست؟

milad saAQUARIUSGrandmasterCambyses The Thirdmeysambshabah73امیر پورحسینیSepehrمحمدامین حیدریDaniallox😃𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥v-alkalineDARKSIREN🤘Mohsenj74

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مدیر خلاقیت Final Fantasy 7 Rebirth علت حفظ المان‌های تاکتیکی در این سری را توضیح می‌دهد
مدیر خلاقیت Final Fantasy 7 Rebirth علت حفظ المان‌های تاکتیکی در این سری را توضیح می‌دهد
مدیر خلاقیت Final Fantasy 7 Rebirth علت حفظ المان‌های تاکتیکی در این سری را توضیح می‌دهد
مدیر خلاقیت Final Fantasy 7 Rebirth علت حفظ المان‌های تاکتیکی در این سری را توضیح می‌دهد
مدیر خلاقیت Final Fantasy 7 Rebirth علت حفظ المان‌های تاکتیکی در این سری را توضیح می‌دهد
مدیر خلاقیت Final Fantasy 7 Rebirth علت حفظ المان‌های تاکتیکی در این سری را توضیح می‌دهد
مدیر خلاقیت Final Fantasy 7 Rebirth علت حفظ المان‌های تاکتیکی در این سری را توضیح می‌دهد
مدیر خلاقیت Final Fantasy 7 Rebirth علت حفظ المان‌های تاکتیکی در این سری را توضیح می‌دهد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مدیر خلاقیت Final Fantasy 7 Rebirth علت حفظ المان‌های تاکتیکی در این سری را توضیح می‌دهد