نقدهای اخیر Starfield روی استیم اکثرا منفی هستند
Starfield، انحصاری پر سر و صدای ایکس باکس و مایکروسافت، با نقدهای منفی زیادی روی پلتفرم استیم روبهرو شده است.
Starfield توسط بتسدا گیم استودیوز (Bethesda Game Studios) در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۲۳ منتشر شد. این بازی بهعنوان یک بازی جهان باز پر از پتانسیل معرفی شد و اولین IP جدید بتسدا گیم استودیوز در بیش از دو دهه اخیر بود. در مصاحبهها، مشخص شد که مفهوم Starfield بیش از بیست در ذهن تاد هاوارد بوده و توسعه آن سالهای زیادی به طور انجامیده است، زیرا بتسدا میخواست بازی کاملی را تولید کند.
متأسفانه نتیجه چیزی نبود که انتظار داشتیم. اخیراً، بررسیهای منفی Starfield حتی از آنچه قبلاً در Steam دیده میشد فراتر رفته که نشان دهنده احساس عمومی در مورد بازی است. در Steam، نقدهای اخیر بازی «اکثراً منفی» (Mosty Negative) هستند.
دائم در حال کاهش
Starfield پیش از انتشار، بازی بسیار مورد انتظاری بود. یک کمپین بازاریابی عالی توسط بتسدا آغاز شد که جهان را تحت تأثیر قرار داد و در نهایت بیش از ۱۳ میلیون بازیکن به این بازی پیوستند، اما بسیاری از این بازیکنان با تجربهی تلخی روبهرو شدند، زیرا محصولی که در آن سرمایهگذاری کرده بودند، بسیار با چیزی که از بتسدا انتظار داشتند متفاوت بود.
در Steam، بازی دارای ۸۶,۴۲۵ بررسی است که به طور میانگین بازی را در سطح «متوسط» (Mixed) قرار میدهد و در مورد چندین روز اخیر، برچسب «اکثراً منفی» را دارد. به طور دقیقتر، ۷,۳۰۲ بازخورد آخیر تصویری غمانگیزتر را نشان میدهد و بازی را بهعنوان Mostly Negative رتبهبندی میکند.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
نظرات
نه داداش ببین نه نه ببین رسانه ها طرف پلی استیشنن اینا همش فیکه من lu booo و master boleit هستم و باید چرند بودن انحصاری های ایکس باکس رو ربط بدم به رشوه و طرفداری رسانه ای . حتما رسانه ها و ژورنالیستا رفتن اکانت ساخته ۱۰ هزار تا نقد منفی زدن به نام بازی توی استیم همشونم بازیو خریدن. خخخخ
واقعا خوبیه نقد استیم همینه که باید بازیو بخری و نقد بنویسی . ای کاش متا هم یه همچین سیستمی داشت . دیگه نمیشه برای استیم گفت طرفدارای پلی استیشن یا اکس باکس برای فلان بازی نقد نوشتن . یادمه لست دو که اومد اون اولاش نود درصد نقدا از طرف کسایی بود که اصلا از کنار باری هم رد نشده بودن
داداش مگه نمیدونی سونی به پیسی پلیرا پول داده استارفیلد رو بخرن و بهش نمره منفی بدن
اینا همش بایس رسانه ایه که متای لودینگ فیلد سی فریمی ۸۲ شده با یوزر زرد
از نظر جعبه فنا کلا همه دنیا بسیج شدن جعبه رو پایین بکشن میبینی چه دنیاییه
تو خسته نشدی از بس ایکس باکس رو مسخره کردی و فن بوی بازی دراوردی؟یدونه پلی استیشن خریدی ۲۴ ساعته داری تو سایت به ایکس باکس هیت میدی،دوتا کمپانی دارن کنسول میدن و با هم رقابت میکنن ،تو میتونی هر کنسولی که دلت میخواد رو بخری،منم خودم با ایکس باکس حال نمیکنم و فایو دارم ولی دلیل نمیشه مثل تو بیام یکسره ایکس باکس رو مسخره کنم و دری وری بگم.اینقدر عقلت نمیرسه که رقابت این دوتا کمپانی و کنسول در نهایت خروجیش به سود گیمر خواهد بود.ولی تو فقط دنبال اینی که به ایکس باکس هیت بدی و گیمرا رو به جون هم بندازی
مگه درصد رضایت استیم معیاره؟
الان درصد رضایت دیزگان یا هورایزن زیرو داون تو استیم ۹۳ هست ولی به هیچ وجه حتی گیم نسبتاً خوبی حساب نمیشن
سایبرپانک هم اوایل نمرش مثل همین استارفیلد بود ولی با پشتیبانی و بعد از دو سال به اینجا رسید
استارفیلد هم میرسه بزودی
لطفا شاهکارهایی مثل هورایزن و دیزگان رو با زباله ای مثل استارفیلد شر و ور مقایسه نکن.
استارفیلد از اون آشغال ها کیلومترها بهتره حداقل تو استارفیلد ربات های انسان نمای حس دار نمیکشی
لودینگ تمون شد برو ادامشو بازی کن 🤣
صبر کردن تو لودینگ خیلی بهتر از تاب بازی تو بازی اسپایدرباگ چون این بازی مناسب سنین کودکان
انقدر لودینگ دوست داری؟🤣
آره عاشق لودینگ هستم اما تب بازی برای کودکان خردسال
شنیدم به های فای راش و گروندد هم علاقه داری؟🤣 بازیای خرد سالا و نو نهالان
حتما فقط اجازه میدن لودینگای استارفیلدو ببینی
چون مناسب سنت نیست
البته چیز خشنی هم نداره که تو روحیت تاثیر بذاره
اون دوتا که اسم بردی از همه آشغال های سونی بهترن حداقل های فای راش یدونه جایزه برد اسپایدرباگ حتی موز هم نبرد
سنگین بود کمرم شکست🤝🫂
🤣
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
وقتی با معنی خلاقیت اشنا نیستی:
حالا ما نمیگیم استارفیلد شاهکاره …
ولی صنعت گیمی که شاهکاراش بشن هورایزن و دیزگان باید درش رو گل گرفت….
افراط و تفریط بیداد میکنه تو کامنت ها.
نه هچکدوم اون بازی ها آشغالن، نه شاهکار و نه لازمه در صنعت گیم رو گل گرفت!
دقیقا.
هورایزن که شاهکاره بخوای یا نخوای
نه.
بسیار دلیل وجود داره که نیست.
فقط بخاطر گرافیک زیادش نمیتونین شاهکار بخونینش…
آره دیزگان مثل تو شاهکار فرا بشریه
پلی تایم استارفیلد از کل بازیهای تاریخ سونی بیشتره
فقط بلدین کامنت باطل بدید
یادآوری هورایزن بازی ایکس باکس هست
Zero dawn و forbidden west رو میگن نه فورتزا
دیگه بد تر
👏👏👏👏
بعلللله تمام کسانی که بازیو خریدن احمق بودن(ببخشید اینطوری میگم) و حالیشون نبود چه مزخفریو دارن میخرن،بعد شما حالیته.شما حالیته و میخوای صنعت گیمو از دست کورپوریشن سونی شیطانی نجات بدی.جمع کن جمع کن
سایبر پانک مشکل باگ هاش بود که میشد به مرور زمان درستش کرد و همین کار رو هم کردن اما استار فیلد رو کلا باید از اول بسازن این بازی از ریشه یعنی از موتور بازی سازی مشکل داشت چون قدیمی بود
اون وقت تو باید بیایی بگی گیم خوب چیه گیم بد چیه؟
مگه درصد رضایت استیم معیاره؟
نه رضایت پلیرا مهمه
نه رضایت منتقدا
پس رضایت کی مهمه دقیقا ؟ 😂😂😂
حالا من کاری ندارم نمیخام راجع ب استارفیلد هم بحثی بکنم
ولی نظرات استیم نظر پلیرایی هست که بازی کردن
رضایت اونا مهم نباشه پس نظر کی مهم میشه بگی ؟
ی مشت فن بوی ایکس باکس ؟ 😂😂😂
با خاک یکسانش کردی 🤣🤣🤣
اون پشتیبانی که مثال میزنی وظیفه شخصی خود استودیو بود برعکس بتسدا که میخواسته بندازه گردن ماد سازا
پنیرت تو انبار فیل اسپنسره بیخودی از دکل سایبر بالا نرو موش صحرایی
خیلی یزیدی داداش🤣
😁🤝🏻
هورایزن و دیزگان بازی خوبی به حساب نمیان؟
مطمئن شدم فن بوی هستی
(من فن سونی نیستم)
بله، سیستم نظردهی استیم یکی از قابل استنادترین گزینههاییه که هر گیمری، با هر سطح و سلیقهای میتونه بهش مراجعه کنه. استیم مصداق «بازیکنها برای بازیکنها» محسوب میشه. Days Gone و Horizon هر چند بازیهای بسیار سطحی و Mediocre هستن، اما نمرات استیم نشون میده عموم بازیکنهایی که تجربهشون کردن، تجربه اونها رو «پیشنهاد» میدن (تعداد بازیکنهایی که پیشنهاد میدن یا نمیدن مبنای درصد رضایت قرار میگیره). بحث پیشنهاد دادن فرق داره. استارفیلد هم یه بازی عموماً پیشنهادیه. داخل متن نظرات به خوبی تمام نکات ضعف و قوت، اون هم اکثراً توسط افرادی که ساعتها بازیها رو تجربه کردن ارائه میشه. در خصوص Days Gone، پلیرهای زیادی هستن که بالای ۵۰ – ۶۰ ساعت تجربه کردن. این حقیقت هم فراموش نکنیم که Days Gone با معیارهای کلی بازی خوبی نیست، ولی عنوانیه که خیلیها از تجربش لذت میبرن.
سایبرپانک هم چه بسا که برخلاف ساخته قبلی CD Projekt بازی بسیار عادی و زمختی هست. بحث پشتیبانی و پیشرفت هم که کاملاً فرق داره. ما داریم درباره شرایط فعلی استارفیلد حرف میزنیم. باز هم بماند که اساس و هسته استارفیلد معیوبه (همونطور که سایبرپانک بود و هست). اساس تغییر نمیکنه
من استارفیلد بازی نکردم ولی مشکل این مقایسه این هست که سایبرپانک همون دوسه ساعت اولش حسابی تأثیر گذار هست و این موضوع رو میشد تو همون نسخه داغون نسل هشتی هم دید ولی ادعا شده که برای شروع لذت بردن از استارفیلد باید اول حداقل ۱۵ ساعت بازیش کنی!
بتسدا به فرمول برنده داشت
اون فرمول هنوز جواب میده ولی دیگه برنده نیست
وقتی برنده نیست چجوری جواب میده ؟
مثل یوبیسافت با اساسینز کرید
یوبیسافت هیچوقت ادعاهای اندازه بتسدا نمیکنه به علاوه بازی هاش مشکلشون اینه روشون وقت نمیزاره
خیلی وقته استودیو های دیگه از خودش بهتر فرمولشو اجرا میکنن
اون که آره ولی کلا اسم یوبیسافت هم یکم بد رفته
راضی کردن پی سی پلیر بخصوص پلیرای استیم ده برابر سونی فنا سخت تره. دفاع نمیکنم از بازی ولی واقعیت اینه. هیچ کدوم از گیمای سونی روی استیم پر طرفدار نیست.
استیمو هیچوقت با چیزای دیگه مقایسه نکن. از متا هم سخت تره راضی کردن پلیرای استیم
استارفیلد به خودی خود بازی بدی نیست طفلک چوب ایجاد هایپ بیش از حدِ قبل از انتشار و بزرگتر از دهنش رو خورد
خیلی خیلی حرفتو قبول دارم
استارفیلد خودش خوبه اطرفافیانش بدن.
همین هایپ زیادو ایکس باکس وفیل اسپنسر بوجود آورد
ببین خب ، شاید تو جوابم بگین که چیزی به اسم تبلیغ منفی وجود نداره ولی
شما خودتو جای یه کژوال پلیر بزار که اون تریلر های فک بر انداز بازیو دیده و الان رفته سراغ تجربش ، درسته که این گیم گیم بدی نیست (یه اثر خوب یا معمولی نه خیلی خوب و شاهکار) ولی در حد تبلیغاتش نیست ! حالا خودتو بزار جای طرف ، صد در صد شاکی میشی دیگه
دقیقا این گیم چوب تبلیغات بزرگشو میخوره ، شاید اگه انقد دروغین براش تبلیغ نمیکردن خیلی خیلی بیشتر از چیزی که الان میبینیم مورد استقبال قرار میگرفت
اگه بتونه خودشو مثل سایبر پانک جمع کنه که دیگه هیچی
دقیقا با حرف شما و h_mohamad_o_o موافقم.
اینکه ۲۲۰ ساعت بدون NG+ منو پای خودش نِشوند بیانگر “خوب” بودن بازی هست (شایدم من زیادی سبک رو دوست دارم نمیدونم)، ولی هیچ جوره و به هیچ وجه نمیتونم با “۲۵ سال ایده پردازی و ۸ سال توسعه” کنار بیام؛ به هیچ وجه.
مرد حسابی توسعه هیچی بلانسبت ۲۵ سال ایده پردازی کردی! در کمترین حالت ممکن، منِ پلیر نباید ببینم توی توی بخش Skinهای سیستم کاستومایز اسلحه دوتا اسکین دیگه هم بجز Deafult گذاشتی؟ خوب مشخصه اون فیلد رو قرار دادی که بعدا پرش کنی یا ماددر ها پر کنن! این درست نیست.
استارفیلد قطعا بخاطر یه سری موارد که قبلا هم گفتم یکی از لذت بخش ترین تجارب امسالم هست ولی.. خب، گفتنی ها گفته شده نیاز به تکرار نیست
من اصلا نمیدونستم برای این گیم ۲۵ سال ایده پردازی شده 💀💀💀 اگه از این جمله برای تبلیغ استفاده کردن… BRUH
starfailed سی فریمی لودینگ دار قرار بود صنعت گیم رو حابجا کنه
متاش بشه ۹۹.۵
فقط اسپایدرمن ۲(شبیه ساز اسپم دایره و مربع) و گاد رحمناروک که میگفتن قراره بیگ وینر بشن🤣
جالبه مستر و رحمان و اکثر جعبه فنا زیر اینطور پستا کامنت اول نیستن یا پیداشون نمیشه
اسپایدرمن۲هم قرار بود جایزه ببره حتی رشوه هم داد ولی نشد انداختنش بیرون از مراسم
رشوه هم داد؟🤣
ایشون اونجا حضور داشت و نگاه میکرد
اصلا خودش کارت سونی رو گرفت و کارت به کارت کرد برای گیم آواردز
من نمیفهمم تو از کجا میدونی رشوه دادن لعنتی
فکر کنم ایشون خودش اونجا حضور داشت آنقدر مطمئنه
یطوری میگی انداختنش بیرون رشوه هم داد انگار یه یارو سیبیل کلفتیه اسپایدرمن که رفته تو مراسم رشوه بده انداختنش بیرون
همینکع ۹۰ تا دیسلایک گرفتی ۸ تا لایک مشخصه
حداقل تو ۷ بخش نامزد شد
متا ۹۰ با ۱۴۰ نقد
اسپایدر عنم قرار بود مراسمو درو کنه
بازی هم نقاط منفی بزرگی داره و هم نقاط مثبت زیادی.
ولی به اون اندازه که قرار بود بزرگ نشد. شاید ناامیدی بزرگی برای مایکروسافت باشه این بازی.
اینکه بازی مدت هاست از جداول پرفروش ترین بازی ها خارج شده در کنار این نمرات همچنین بودجه هنگفت ۴۰۰ میلیون دلاریش این موضوع رو بدتر میکنه
استارفیلد بازی نسبتا خوبیه ولی خیلی گُندش کردن هایپش زیادی بود
میدونی چند نفر از کاربران سایت متای بازی رو ۹۵ پیش بینی کردن
خب همین میشه وقتی میای بازی لودینگ دار در احمقانه ترین جاهای ممکن تحویل مردم میدی اونم روی همچین سخت افزارای قدرتمندی.در مقابل بازی از یه سری جهات واقعا عالیه
و همین قضیه رو بدتر میکنه
پست های قدیمی سال رو به یاد میارم خیلیا از قبل goty شدن استارفیلد رو پیشبینی می کردن و میخواستن بازی رو پیش خرید کنند
اول سایبر پانک حالا هم استارفیلد. یادتون باشه سر هیپ الکی پیش خرید نکنید
«تاریخ اثبات میکند!!!»
نه دروغه 🗿
آقای ملکی راستشو بگید از زمانی که استارفیلد رو نقد کردین چندبار تا حالا تهدید به مرگ شدین ؟ 😁
چون یادمه زیر پست نقد و بررسیش خیلیا از دوستان مخالف نقد و نمره ای که داده بودین بودن و خیلی هم عصبانی بودن 🤦
هنوز هم عصبانین
از نظر من منتقدی که مخالف نداشته باشه منتقد نیست (البته اگر فراستی رو فاکتور بگیریم 😁) یک چیز طبیعیه چون شما نمیتونین همه رو راضی نگه دارین همیشه مخالفانی هم پیدا میشن و این دلیل بر این نیست که شما کارتونو اشتباه انجام دادین کلا نقد کردن کار سختیه درکتون میکنم مخصوصا تو دوره الان که همه چیز تقسیم شده یعنی پلی استیشن طرفدارای خودش رو داره ایکس باکس طرفدارای خودش رو داره نینتندو هم همینطور باید یه کاری کنین همه اینا رو راضی نگه دارین خب این خیلی سخته پس ناراحت نباشین ❤️
یادمه شما این بازی رو نقد کردید
من حاظر بودم شخص سخت گیرانه تری نقد میکرد و نمرش هم پایین تر میومد ولی کسی نقد میکرد که منتقد باشه و کهنه کار باشه .
من شما با اون منتقدی که گفته من این سبک رو نمیپسندم و مورد علاقم نیست و نمره ۴ داده رو یکی میدونم با کمال احترام .
این حمله ها و فرار رو به جلو دیگه قدیمی شده، تا وقتی نگید کجای نقد مشکل داشته، فایده نداره. فقط یه سری کلمات پشت سر هم قطار کردید. مشخصاً حتی نقد بنده خدا رو نخوندین.
همونطور که خودت نوشتی یه مترسکی
هیچ اهمیتی نداری برای کسی
باز شمایی که پنج دقیقه هم پلی ندادی اومدی حرف زدی؟
صددفعه نگفتم این بازی فرای درک من و شماست،بین لودینگ هاش کلی ایهام و کنایه هست که از درک و من شما خارجه
بسوزه این بایس رسانه ای همه علیه بزرگترین بازی قرن توطئه کردن😡
من به این کامنت نمره ۷.۹ میدم
D:
چقد خوشحال شدی ملکی جون:d
و این متاسفانه مایه ناراحتی توعه
دیدم همه دارن تیکه میندازن به هم
گفتم یه کامنتی بزارم نزدیک تر به تیک ابی شم :d
گیمفا: تنها جایی که نویسنده هاش میان به کابرا جواب از نوع ?U mad bro میدن 😄
بعد بگید چرا هیتر پی سی هستم 😂
چه ربطی به pc داره سلطان ؟
ربطش؟؟؟
چه ربطی داره یعنی نباید از بازی انتقاد یا نظری داده بشه؟
انتقاد : بازی لودینگ داره پس ۱
هرچی بیشتر میخونم بیشتر نمیفهمم🚶
کلا من تورو نمیفهمم
_هایپ کاذب
_وسعت بیهوده
_گان پلی منسوخ شده و تاریخ مصرف گذشته
_خالی بودن ۹۰ درصد سیارات بازی که صرفا جهت تبلیغات بودن
_هوش مصنوعی ضعیف کارکتر همراه (طوری که میگفتن از ی درم نتونست رد شه)
و در آخر لودینگای بیش از حد زیاد که حتی واسه ی انیمیشن تیک آف سفینه هم باید تحملش کرد ، لودینگا سریعن ولی خیلی خیلی زیادن
جالبیش اینجاس بتسدا بیشتر از اینکه خودش بخواد فیکس کردن و بهبود بخشیدن بازیو جلو ببره مثل کاری که CDPR با سایبرپانک کرد برعکسش میگفتن ماد سازا باقیشو به عهده میگیرن یعنی عملا خود بتسدا هم نمیخواست گردنش بگیره این مسئله رو
انتقاد بازی لودینگ داره پس ۱
طبیعتا اونی ک رو pc پلی میده
ی ssd قوی بسته رو سیستمش و طبعا توقع داره بازی سریع لود بشه
اگه قرار بود بشینه پای لودینگ که ssd قوی نمینداخت رو سیستم
ینی فقط بلدید هذیون بگید
نظر هیشکی مهم نیس
فقط نظر فن بوی های ایکس باکس که بازی و praise میکنن مهمه
این حرف احتمالا عده ای رو دلخور میکنه ولی تاد هاوارد یه جورایی راست میگفت!
اجرای استاندارد و بهینه بازی روی کنسول وظیفه توسعه دهنده هست ولی اجرای قابل قبول روی pc وظیفه pc پلیر است!
این بزرگترین نقطه ضعف و قوت pc هستش.
طنازی؟
طباطبایی؟
هی خدا لطفاً اول اطلاعات کسب کنید بعد نظر بدین که نظر باطل ندین با تشکر🙏
من گفتم و به حرفم گوش نکردن رحمان!
گفتم PS پلیرا باید دست برادران خدازدهی xbox فنشون رو بگیرن و در مسیر انزجار قبلی از جامعه pc و بولی کردن نینتندو فن و موبایل پلیر باهم متحد بشن منتها این استارفیلد بدجور عامل تفرقه هست!!!
من نزدیک ۱۴۴ ساعت بازی کردم و تجربه لذت بخشی بود. هنوزم بعضی از مراحل فرعی رو نرفتم.
بازی شاهکار نیست ولی اینطوری که دیگران می گن هم نیست.
من تجربه ام رو سری اس بوده.(همون روز عرضه باید باگ یا مشکلی نداشت) شاید رو پی سی بهینه سازی خوبی نداشته.
تنها تنها تنها مشکل این گیم مقدار وحشتناک زیاد لودینگ ها بود که باعث شد بازیو ول کنم دیگه ،امیدوارم این قضیه رو یکجوری درست کنند ،این تنها چیزی که بود که واقعا منو دیوونه کرد و باعث شد بازیو ول کنم دیگه
مشکل لودینگش به نصبت فالوت ۴ خیلی کم بود والا من از اس اس دی msi m.2 استفاده کردم لودش سریع بود فوقش ۱۰ ثانیه
🔸(کاربر Enigma): منظور دوستمون تعداد لودینگا بود نه تایمشون بله شما درست میگی تایم تموم شدنشون کم بود ولی تعدادشون زیاد بود که باعث میشد آدم کلافه بشه
والا خیلی ها می گن مشکلات بازی فراتر از لودینگ ها هستن
توی نقد ها مشکلات زیادی رو گفتن ولی لودینگ پایه ثابت هر نقدی بوده
مشکل دیگه خب دیگه مشکلات جزئی میشه باهاشون کنار اومد ولی دیگه این حجم از لودینگ نوبر بود واسم ،البته من همون هفته اول ریلیز پلی دادم گویا یکسری ابدیت دادن
کلی پچ ریلیز کرده از اول انتشارش، الان مثل قبل نیست لودینگاش و بهینه تر هم شده، ولی ظاهرا تو استیم هر کاری هم بکنن نمرش هر روز میاد پایینتر 🤔
گوتیه ۲۰۲۳ باشه 😂😂😂
گوتی فقط اسپایدرباگ با کلی کسب جایزه
کاربر استارفیلدو کم بود تو ام اضافه شدی
بشین پوتو بازیکن صدات در نیاد
بازیش بسیار خوبه و عالی و در نظر داشته باشین قرار نیست برچسب ۷۰ دلار روش بخوره به نسبت قیمتش یه بازی خوب در نظر گرفته میشه به نظرم این بازی در حد ۲۰ دلار خوبه که همین که توی گیم پس مفت میتونی بازی کنی دوستان سونی فن جبهه نگیرین ما میدونیم همتون ظرفیت ۱ میزنین 😉😉😉
کافر همه را به کیش خود پندارد
ب نظرم استارفیلد باید درس عبرتی بشه برای تمام ناشر ها
هنوزم دقیقا به یاد دارم سازندگان بازی چه طوری قبل از انتشاد بازی از خودشون تعریف می کردن و چطوری بود که رئیس بخش گیمینگ ماکروسافت از این بازی یاد می کرد
هایپ کاذب شاید تعداد مخاطب ها رو بالا ببره ولی انتظار هم بالا می ره
مخاطب های استارفیلد انتظار یک انقلاب در نقش افرینی و هزار سیاره قابل جست و جو داشتن
خود بتزدا با توجه به کارنامه ایی که داره به خودی خود برای ساخت یک نقش افرینی بار سنگینی روی دوشش هست ولی ابن که اینقدر از بازی ایی که منتشر نشده تعریف کنی یک فاجعه بود
اشتباهی که اینسانیاک هم با یک بیانیه اشتباه داشت انجام می داد ولی خب ادامه نداد
همه این ها به کنار
استارفیلد زمانی اوند که ماکرو یک سالی بود یک بازی AAA انحصاری نداشت و این شرایط رو خیلی بد تر می کنه چرا که توی همون سال ها ماکرو با وعده استارفسلد تاخیر زده شده در ۲۰۲۳ کمبود انحصاری در ۲۰۲۲ رو توجیح می کرد
شک ندارم اگه بتزدا زیر نظر ماکرو نبود این حجم از هایپ و توقع از این بازی وجود نمی داشت و بازی کار خودشو می کرد
استارفیلد هنوزم یک جواهر برای کسانی هست که عاشق نقش افرینی هستن ولی هزار افسوس که قربانی سیاست های اشتباه شد
بلایی که به نظرم سر هلبلید نمی اد و بعد از داستان استارفیلد هلبلید فقط با تریلر هاس که صحبت می کنه
در واقع درستشم همینه
تریلر و نمایش بازی باید صحبت کنه نه سازندگان
تاحدودی باهات موافقم مایکروسافت با توجه به تاخیر های مکرر بازی و نبود بازی تو سال ۲۰۲۲ فشارهای زیادی روش بود برا همین هم فورتزا موتوراسپرت و هم استارفیلد با این وضع داد بیرون و البت اینم بگم از سال ۲۰۲۴ به بعد روند بازیا و برنامه ها منظم تر میشه ولی این اشتباهو نمیکنن.
بله ۲۰۲۴ ماکرو ددره بهتر کار می کنه
شدو دراپ هم عالی بود
سر هلبلید جلو خودشو بگیره خیلی خوب می شه
بلایی که سر استارفیلد اومد ، سر هل بلید چندین و چند برابرش میاد ، این خط و این نشون …_
فعلا قرار نیست چیزی از خوبی های گیم گفته بشه ! اونم از سمت گیم های مایکروسافت ، بایس رسانه ایی و حجم علاقه مردم به برند ps نشون کامل از این حرفمه !
این سونی شاهکار ساز پس چرا شوتر ، rpg , استراتژیک ، سیمولیتر و … نداره چرا فقط اکشن ادونچر سوم شخص ؟ مثل این میمونه مایکروسافت هر سال ده تا فورزا بسازه بعد بگن مایکروسافت واقعا شاهکار سازه.
چون پلی استیشن قراره بهترین مکان برای بازی باشه
هر اکشن ادونچر داستان و دنیای خودش رو داره گیم پلی متفاوت در کنار شخصیت های جدید داره
مشخصا ساخت بازی ریسینگ ده تا توی یک سال فقط از عقل یکی مثل تو پدید می یاد
مثلا سال ۲۰۲۲ دقیقا چون هم هورایزن و هم گاد اف وار اگشن ادونچر هستن شباهت دارن؟
بازی شوتر و نقش افرینی و …؟
کلی شوتر عالی هست روی پلی استیشن قرار نیست که حتما برچسب انحصاری داشته باشه
مگه ما عقده داریم بازی ایی که می کنیم حتما انحصاری باشه؟
شوتر های ماکرو فقط هیلو هست که بتونه با مولتی ها رقابت کنه
الان داری به ردفال انحصاری می نازی؟
از کی تا حالا هر چی بازی مولتی پلترفرم شده قراه انحصاری ماکروسافت باشه ما خبر نداریم؟
الان شوترهای مایکروسافت اینا هستن
.
Doom
Wolfenstein
Owervach
Call of duty
Halo
Gears
.
در ضمن دیگه هیچ نسخه ای غیر از کالاف هرگز رو پلیستیشن عرضه نخواهند شد پس دیگه اینا انحصاری تمام و کمال مایکروسافت خواهند بود
اینا خیلی وقته دیگه از نظر منطقی نمیتونن جواب درست درمون بدن به کامنت های بقیه
دیگه تنها امیدشون تکرار کردن همین چرندیات ژانر های RPG و شوتره تا مثلا باهاش بخوان سونی رو ترول بکنن و بکوبن
حالا بماند که همین مایکروسافت تا الان زیاد نه RPG معرفی کرده نه شوتر همونایی هم که معرفی و عرضه کرده تا الان شکست خوردن :)))
به کیلزون بناز
rpg مثل استارفیلد نمیخوایم ما
مگه حتی یدونه rpg دارین که اینو نخواید؟ 😂
هلبلید مشخصاً یه بازی عقبمانده نیست و حرف های زیادی برا گفتن داره.
پس من باید از شما بپذیرم که استارفیلد یک بازی عقب مانده هست ؟! 🤔
خیر استارفیلد یک بازی نسبتا خوبه ، نسبتا خوب به زعم من ، نه ماستلی نگاتیو …. شماهم تو این حجمه ها قرار گرفتی …
حتی منتقد استارفیلد گیمفا که نمره ۷.۹ رو داد ،به حدی ایراد گرفته بود که من وقتی نقد رو تموم کردم انتظار رویارویی با نمره زیر ۵ رو داشتم و از دیدن اون نمره جا خوردم! تو اون نقد نکات مثبت اصلا جلوه ایی نداشتن ، (شاید هم بازی اصلا نکات مثبت نداشته)…
. بازی وقتی ۸.۳ میگیره ، یک باز عقب مانده نیست !
دلیل کوبش بازی هم هایپ بیش از اندازه ، برآورده نکردن آمال های گیمرها و حجمه های منتقدها و بعضا محتوا سازها نسبت به مایکروسافت و اعمال دو سال اخیرش بود ….
نمیخوام الکی غلط بگیرم ولی اون مُستلی نِگِتیو خونده میشه
حرفی از استارفیلد زدم؟
عزیز من دم خروس رو باور کنم یا قسم حضرت عباس رو !
اون دوستمون در مورد استارفیلد و هل بیلید نوشت ، منم در مورد استارفیلد و هل بلید نوشتم …
شما اومدی میگی هل بلید یک بازی عقب افتاده نیست ، پس قطعا حرفتون این تلقی میشه که استارفیلد عقب موندس ، یا با خودت صادق نیستی ، یا با منی که کامنتت رو خوندم !
پیشرو نبودن بعضی از آثار، خودش دلیلی بر عقب موندنش در نظر گرفته میشه؛ چون مخاطب اختلاف کیفیت بازی را از بین حد غایی یه بازی استاندارد و حد فعلی در نظر نمیگیره، بلکه از حدی که میتونست باشه و باید میبود، با چیزی که الان هست در نظر میگیره. مثل زمانی که شما دستتون رو از آب سرد بیرون میکشید و سریع وارد آب گرم میکنید. در این حالت، اختلاف دما رو بیشتر از اون چیزی که تا ۱ لحظه قبل، تصور میکردید احساس میکنید، چون واقعاً بیشتره. یادمون نره که انتظار ما از یه چیزی که سازنده گفته و معمولاً تونسته انجام بده، خیلی اوقات برابر با حق ما برای گرفتنش هست. هر چه فاکتورهای برآورده نشده بالاتر میره، ما حقوق پایمال شده رو بیشتر میبینیم. این موضوع برای گیمر دغدغهمند منطقیتره. خیلی از نکات مثبت استارفیلد برای یه بازی روتین مناسب هستن و در همون حد تاثیر میزارن و میشه قبولشون کرد. اما نکات منفی با دیدگاه ما از یه بازی استاندارد سنجیده نمیشن، از دیدگاهی سنجیده میشن که استارفیلد میتونست اونها رو به نکات مثبت تبدیل کنه. بنابراین ما برای ساخت معیار و محاسبه اختلاف، اختلاف کیفیت نکات منفی رو از اون سر تا به اینجا اندازه میگیریم
متوجه منظورتون هستم ،
اما یه سوال ، استارفیلد به نسبت اسکایریم یک بازی پیشرفته محسوب میشه و یا اینکه خیر ،دقیقا مثل اسکایریمه ،بدون هیچ پیشرفتی ؟!
اگر جواب شما خیر باشه ، بحث اینکه استارفیلد عقب موندس ،قابل پذیرشه !
اما اگر بگیم بله به نسبت با اسکایریم پیشرفت داشته ، مثل تو بخش گرافیک تو بخش کلانکی نبودن گیم پلی مثل اسکایریم نیست و وسعت جهان و غیره …
پس استارفیلد عقب مونده خونده نمیشه ، اما در آن واحد برآورنده انتظارات گیمرها هم نیست ! … این دو هیچ منافاتی باهم ندارن …
دو نوع دید میشه داشت ، من احساس میکنم هایپ بتسدا و ایکس باکس ، دید منفی رو به نسبت به بازی پرورش داده و این جبهه گیری ها عمدتا بر همین قاعده هست ! ….
استارفیلد از حیث مقایسه نقطه به نقطه گیمدیزاین دقیقاً مثال اسکایریم و فالوت ۴ هستش
اما اینجا یه نکته به شدت مهم وجود داره: ااگر عنصر سنخیت دیزاین با زمان عرضه رو در نظر بگیریم، استارفیلد به هیچ عنوان حتی نزدیک اسکایریم هم نیست. اسکایریم در زمان خودش دیزاین مناسبی داشت، استارفیلد که امسال عرض شد، هنوز داره از دیزاین نسل هفتم استفاده میکنه؛ به عبارت دیگه با در نظر گرفتن این حقیقت، دیزاین استارفیلد نزدیک سطح اسکایریم هم نیست.
من از اون دیدگاهی که اکثر کاربرها بازی رو عقب مونده میدونن، اصلاً برچسب عقب مونده رو مناسب نمیدونم. اما از نظر ساخت و پرداخت، استارفیلد عقب موندهترین بازی بتسداست و از نظر من، از این جنبه، این توصیف (عقب موندگی) براش مناسبه
به این ترتیب استارفیلد حتی با استانداردهای نسل هشتم هم ساخته نشده. من فکر میکنم ۹۰ درصد افراد منظور از «انتظار» رو در توضیحات من به خوبی متوجه نمیشن. انتظاری کمه من ازش حرف میزنم، به معنای آرزو و امیال صرف خود گیمر نیست.
به هیچ عنوان، به هیچ عنوان و به هیچ عنوان هایپ و بازاریابی بازی، اون دلیل اصلی و بزرگ شکستش (اصطلاحاً) نیست. بازی اگه کمتر از این تبلیغ میشد، حداکثر ۵ درصد کمتر شکست میخورد. استارفلید اگه کلاً هیچ تبلیغ و بازاریابیای هم نداشت، شاید مثلاً ۲ درصد کمتر از این شکست میخورد. چه بسا که بازی اگه ۳ برابر این تبلیغ میشد هم ۲ – ۳ درصد بیشتر مورد انتقاد قرار میگرفت
مشکل اصلی گیمدیزاینه و همه بدبختیهاش از اونجا میاد. فلسفه طراحیش جواب نمیده. مراحل سیر چالشبرانگیز ندارن. انتخابها رو اگه ببریم روی منحنی تاثیرگذاری، چیزی اونجا نیست! پرکها بالانس نیستن. تم فضایی قبل اینکه شکل بگیره، از نفس میفته. مبارزات و مسافرت در فضا انقدر ابتدایی هستن که انگار توی مرحله آلفا بودن و اتفاقی یه لیکر کدهاش رو روی اینترنت پخش کرده! و …
نقد اصلی من رو بخونید دوست من. شما وظیفه ندارید از چیزی که دلیلی برای دفاع نزاشته، دفاع کنید. اگه خوشتون میاد، برید بازیش کنید اما اگه دلیلی نیست، کسی رو مجبور نکنید که مثل شما یه وظیفه بیدلیل برای خودش درست کنه
من نقد شما رو همون روز کامل خوندم ، من وظیفه خودم نمیدونم از گیم دفاع کنم ، از لحاظ پیشروی هم بله ، مشکل هایی که شما مطرح میکنید تماما به موتور بازی خلاصه میشه ، شاید هم به نگاه سنتی تاد هاوارد نسبت به گیم های rpg ، اما من استارفیلد رو تا جایی که بازی کردم ،حداقل تو ۳ یا ۴ عنوانی که مطرح کردم از اسکایریم بهتر میدونم ، اما در بقیه چیزها برتر نمیدونم ،،،
خودتون بازی رو انجام دادین ، گیم پلی به نسبت بازیهای قبلی بتسدا یک پیشرفت واقعا خوب
صورت گرفته ، اما از اون طرف دیزاین مراحل و همون قدم اول ،مانند بقیه بازیهاشون تو اینم دیده میشه !
نسبت به وسعت گیم ، موتور تغییرات گسترده ایی پیدا کرده و حالا از آبجکت های وحشتناک بیشتری پشتیبانی میکنه ، اما این معضل هم هست که همین موتور باعث به وجود اومدن بعضی ایرادات واقعا تو چشمی شده ، مثل سفرهای فضایی ! …
من طبق کامنت قبلیم میگم ، پیشرفت کرده ، اما نه به اون اندازه آرمانی که در حال حاضر باید میکرد ! به نسبت خود بتسدا پیشرفته (با توجه به موتور منسوخ) اما به نسبت توقعات بر حق گیمرهای امروزی نه !
دقیقا خیلی کامل توضیح دادین استارفیلد بازیه خیلی خوبیه ولی اون هایپی که کردن و گفتن قراره انقلاب کنه نبود مخصوصا فنای بتسدا خیلیا هم اگر اشتباه نکنم تو گیمفا خیلی هایپش رو بردن بالا و با توجه به سابقه بتسدا فکرکردن قراره یک اسکایریم دیگه باشه ولی خب متاسفانه نشد درست مثل سی دی پراجکت همه فکرکردن سایبرپانک هم مثل ویچر سه قراره عالی بشه اما دیدیم که چه اتفاقی افتاد
من خودم چند وقت پیش رفته بودم خونه خالم پسر خالم ایکس باکس داره اتفاقا استارفیلد هم داشت گفتم بزار یکم بازی کنم ببینم چجوریه که انقدر هایپش کردن از جای سیو پسرخالم هم رفتم یکی دوساعتی بازی کردم، ببینید بازیه خیلی خوبیه خب اما شاهکار نیست اونم بخاطر مشکلات ریزو درشتی که داره مثلا اولین چیزی که به چشم میاد همین لودینگاشه ثانیشون کمه ولی تعدادشون خیلی زیاده که آدم رو کلافه میکنه ولی خب از نظر گان پلی عالیه، فیزیکش و جزییاتش خیلی خوبه، موسیقیش فوق العادس و… همونطور که گفتین به خاطر همین سیاست اشتباه مایکروسافت و هایپ زیاد دورش ضربه خورد
دقیقا کجای استارفیلد بازی بدی هست که در عبرتی بیشه ؟
نظرات بد استیم بیشتر حول محور سخت افزار زیادی که بازی میطلبه میگرده و بهینه سازی بد ! چیز عجیبی هم نیست فالوت ۳ و ۴ هم همین روند رو رفتن تو استیم کلا بازی های بتزدا همیشه همینن ولی خریدار زیاد دارن
همیشه اول رسانه میکوبه بعد گیمر بعد چند سال بازی تبدیل میشه به لجندری این سبک تو صنعت گیم میگید نه صبر کنید و ببینید
سر فالوت ۴ هم همین بود فالوت ۴ همین الانم حدود ۵۵ هزار نقد منفی تو استیم داره بیشترم بود خیلی ها تغییر دادن
اصلا استارفیلد آشغالتین بازی تاریخ و مایکروسافت هم کلاه بردارترین شرکت ,
میگم تو که این همه کامنت میزاری بهتر نبود بری چهارتا اون انحصاری ها متا بالا بازی کنی؟
تایم پلی بنده توی ایکس باکس ۴ هزار ساعت توی همین امسال هستش یعنی برای خستگی میام اینجا کامنت میزارم
استارفیلدو من پیش خرید کردم و از کارمم پشیمون نیستم چون واقعا منتظرش بودم و دوستش دارم. برا من بشدت سرگرم کننده و عالیه(با پلی تایم ۷۰ ساعت)ولی حس من اینه که بازی مثل سایبرپانک شده اون فشار سهامدارا برای انتشار بازی و استارفیلد هم فشار مایکروسافت برا انتشارش باعث شد بازی ناقص منتشر بشه اگه بازی ۱ الی دوسال تاخیر میخورد بازی بی نقض میشد.
🔸(CodeName:666): ببخشید رفیق ولی داری اشتباه میکنی اشتباه مایکروسافت هایپ کردن بیش از اندازه بازی بود اتفاقا کار درستی که مایکروسافت کرد تاخیر یک ساله بازی بود هیچ فشاری برای زود عرضه کردن بازی نیاورد اگر قرار بود پارسال عرضه بشه که میشد سایبرپانک مایکروسافت با تاخیر زدن استارفیلد بهش اجازه داد از یک بازیه متوسط تبدیل به یک بازی خیلی خوب بشه شما برو تریلر اولیه بازی رو ببین چقدر ضعیف بود و چقدر مشکلات داشت
تاخیر زدن یک بازی هم انقدرام که فکرمیکنی ساده نیست چون باید برآورد بشه با تاخیر زدنش چقدر به هزینه ها و زمانشون اضافه میشه استارفیلد بازیه ناقصی نیست اتفاقا بازی خیلی خوبیه فقط اونطور که هایپ کردن شاهکار نبود اون تاخیری که شما انتظار داری زمانی درسته که بازی زود معرفی نشه استارفیلد اگر دیرتر و زمانی که هفتاد هشتاد ساخت بازی تموم شده بود معرفی شده بود اونموقع میتونیم بگیم با تاخیر میتونست همین چندتا مشکلی که داشته رفع کنه زود معرفی کردن یک بازی اشتباه بزرگیه که خیلی از سازنده ها انجام میدن مثال دقیقش سی دی پراجکت
درود مایکروسافت واقعا تحت فشار بود از یک طرف سال ۲۰۲۲ کویر بود براش از یک طرف استارفیلد کلی تاخیر خورده بود و به این بازی نیاز داشتن(ردفالم که خراب کرده بود) به خاطر همین تاخیر دوباره کار دستش میداد بنابراین بازیو بدون تاخیر دیگ منتشر کردن.اگه یکم بیشتر رو بازی کار میکردن و پولیش تر میشد بازی بی نقص میشد. به این کسایی که الکی بازیم میکوبن(در حالی که دستشون به بازی نرسیده)گوش نکن بازی کلی سرگرمت میکنه.
شکست بزرگ ایکس باکس شتفیلد و شتفال
Starfaild بهت افتخار میکنه 😇💩
مراسم گیم آواردز خوش گذشت😂 تونستی مایلز رو ببینی ؟
اسپایدرمن اصلا نیاز به جایزه نداره.درثانی اسپایدرمن حداقل نامزد شد.استارفیلد چی؟؟؟؟؟؟چرا فن ایکس باکس یاد نمییگره چرت و پرت نگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
میگم اسپایدر عن چیزی بردش تو مراسم؟؟؟؟؟
نه متاسفانه استارفیلد برنده بهترین بازی سال شد نتونستیم ببینیم
حداقل اسپایدرمن نامزد شد حالا هیچی نبرد.
استارفیلد که قرار بود صنعت گیم رو با خاک یکسان و به دو بخش قبل و بعد از خودش تقسیم کنه و کاری کنه که سونی نابود شه و ملت برن ps5شون رو بفروشن و ایکسباکس بگیرن و تمام جوایز رو درو کنه و گوتی سال بشه ولی حتی نامزد هم نشد و حتی کسی هم از نامزد نشدنش اعتراضی نکرد
به نظر من بجز عقبگرد در بخش داستانی (به نسبت آثار گذشته بتسدا)، بخشی از مشکلات بازی به Creation Engine 2 برمیگرده. چون از حیث تکنولوژیک، سایر بازیهای کاوش در فضا ثابت کردند که توانایی ایجاد صدها سیاره و اقمار پویا، در حال حاضر شدنیه و توسعهدهنده به شرط استفاده از منابع و ابزار درست، میتونه دنیایی بزرگ، پویا و البته «یکپارچهای» را خلق کنه.
نتیجه ایجاد هایپ کاذب :
ژانر الکی نیس مرد حسابی فیلمای مربوط به فضانوردا کلی تو هالیوود طرفدار دارن بعد تو برگشتی گفتی فیلمی نبوده در این ژانر که واسه ساختن بازی ازش الهام نگرفته باشی؟ نمیگی همین حرفت علاوه بر جذب مخاطب چقدر روی تجربشم از بازی ممکنه آسیب بزنه؟
ایرادات زیاده به این اثر جدید بتسدا ولی متاسفانه اکثرشون تقصیر خود بازی نیستنو طبق معمول گنده گوییای عمو تاد تر زده به چیزی که میتونست باشه
از اول نسل نه تا به الان کلی مارکتینگ دروغین این مدلی دیدم که یکی از اون یکی ترمال تر بودن توسعه دهنده ها دیگه حرفشون واسه پیاده سازی ایده ها نیس صرفا جذب مخاطب درمیونه
این وسط ی CDPR مثل مرد پا حرفش وایساده و سایبرپانکو به چیزی که حقش بوده رسونده
CDPR به اندازه یه بازی AAA خرج کرد برا پشتیبانی بازی تا اعتبار و آبروی از دست رفته رو برگردونه، که کاملاً هم موفق بوده.
اگرچه سیدی پراجکت رد به مراتب ضرر بیشتری دید تا مایکروسافت
ارزش سهامش بعد از عرضه سایبرپانک از ۱۰ میلیارد شد ۶
روزی که ایکس باکس فنا هیت میدادن بازیو، میدونستم این بازی برمیگرده و برگشت اما خبری از ایکس باکس فنا نیست که دوباره چرت بگن.بدون شک فانتوم لیبرتی یکی از بهترین داستان های سال ۲۰۲۳ هستش
کسی از شینجی میکامی خبر داره؟
نگرانشم ، خیلی وقته نیست
رفت با لاین آپ معرفی شده فرست پارتی چند سال بعد بیاد که دوباره متا لیست کنه
چند وقت پیش خبر اومد انگار دوباره میخواد برگرده
حالا نمیدونم با کی
🤣
اونو ولش کن اپوزسیون نیست
من هر روز با کامنت ها و تحلیل های شاهکارش تا یه قرن فیض میبردم 😌
بازی بدی نیست ولی ارزش اون همه هایپ رو نداشت میشه گفت بازی متوسطیه
شما حالا چقدر بازی کردی؟
میشه گفت بیست و خورده ای ساعت ولی انگلیسیم هم زیاد خوب نیست نمیفهمیدم چی میگفتن
عه
با اینکه بازی رو خودم خیلی دوست دارم اما عجیب نیست
بزرگترین مشکل که همون لودینگ هست صرفا برای من اهمیت زیادی نداشت اما صد درصد برای خیلی ها میتونه خسته کننده باشه این موضوع که حق هم دارند
امیدوارم با این آپدیت جدید حداقل بتونه کمی دل گیمر هارو بدست بیاره دوباره
هایپ دروغین و کاذب و تبلیغات اشتباه
ناراحت کنندست ….
برای بتسدا اونم رو استیم اون هم این بازی ….
نمیدونم برای بتسدا ناراحت باشم به عنوان کسی که طرفدار بازیهاش بود و دیگه بتسدا اون فروغ نسل ۷ رو نداره یا برای فن های ۲ آتیشش ناراحت بشم که از تاد هاوارد پیغمبر ساختن و چگونه هایپ این بازی شدن و چه چیز ها میگفتن و اما آخرش اینطور ، حقیقتا از بتسدا به عنوان یک تیم پر تجربه و بزرگ پیش اومدن وضعیتی که به همچین چیزی ختم بشه بعید بود.
اکثر نقد های منفی بازی بیشتر از نا امید شدن بازیکنان نشات میگیره وگرنه استارفیلد به خودی خود بازی خوبیه هر چند نمیشه بعضی از اشکالات مهم این بازی نادیده گرفت اما لایق این همه هیت هم نیست
استارفیلد واقعا بازی بدی نیست
به هیچ وجه نیست
اما اینکه هایپ خیلی بزرگی درست کردن براش کارو خراب کرد
از وقتی بتسدا شروع کرده به پاسخ دادن به نظرات منفی یه سری شروع کردن عمدا نظر منفی بدن (خودشون هم ذکر کردن )
حالا دلیلش لجبازیه یا اینکه دوست دارن بتسدا روشون ریپلای بزنه رو نمیدونم دیگه :))
نه دا ببین هیترا ایکس باکس (سونی فنا) رفتن ایکس باکس یا پی سی خریدن بازیو دانلود کردن یه دیقه بازی کردن بعد رفتن به شاهکار فیلد که گوتی قرن بود نمره صفر دادن هر نفر دو تا اکانت درست کردن بازیو خریدن نمره منفی دادن وگرنه استار فیلد از بالدیوارز گیت ۳ خیلی بهتررررررره😤😤😤😤😤
نمیدونم چرا اما احساس میکنم بازی خیلی خفنیه. (هنوز فرصت پیش نیومده بازیش کنم) البته اینو بگم. اسکایریم و فالوت رو خیلی خیلی دوس داشتم من. اگه اسکایریم و فالوت ۴ رو بازی نکردین حتما تجربه اش کنید
برای منی که عاشق گیمای بتسدا بودم گیمش فوق العاده بود فقط چوب اوور هایپ شدنشو خورد
وگرنه واقعا تجربه لذت بخشی بود بازی کردنش
نقدای منفی هم بخاطر اون توقعاییه که ایجاد کردن برای پلیرا
مطمئنن الان که همه اصل بازیو دیدن ، وقتی نسخه Anniversary یا گلد ازش بدن و مشکلات ریزشو برطرف کنن و وقتی بخش ماد اضافه شه ، به خود گیم توجه میشه نه وعده ها و هایپایی که درست کردن براش
در یک کلام ، تجربه گیم فوق العاده ای برای من بوده
ای بابا…خدا شاهده بازی بدی نیست.
فقط اون اندازه که تبلیغش رو میکردن و میگفتن ۷ یا ۸ ساله روش کار کردن و قراره بترکونه و این هایپ الکیی که دادن خرابش کرد.استارفیلد یه بازی معمولیه.منتها تعریف های دروغین عمو فیل خرابش کرد
بتسدا تو ناامید کردن تخصص داره چند سال پیش هم اگه عاشقان Fallout یادشون باشه سر نسخه چهارم حالشون گرفته شد ! ( باز مث استارفیلد بد نبود ولی کاملا پایین تر از حد انتظار بود )
ای کاش گیمر ها جای این که اینقد طرف سازنده هارو بگیرن طرف منتقد هارو بگیرن چون اگه منتقد ها نبودن مشخص نبود چه محصولات بی کیفیتی به خورد گیمرا بدن
اونایی هم که اوایل عرضه استارفیلد به منتقد ها حمله کردن و میگفتن با غرض نمره پایین دادن الان معلوم نیست کدوم سوراخ قایم شدن
مشکل اصلی بتسدا اینه که نوع گیمپلی فرمول بازی هاش دیگه منسوخ شدست تا زمان اسکایریم و حتی فالات ۴ اوکی بود
ولی الان دیگه اصلا اوکی نیست
یه دلیل این هم که فالات ۴ نتونست جوایز زیادی ببره و گوتی بشه و کمتر بهش توجه شد علی رغم فروش بالاش همین همزمانی عرضش با ویچر ۳ بود که کلا توقعات از یه بازی نقش آفرینی رو بالا برد و تغییر داد
بشخصه بازی های بایوور و سی دی پراجکت رو به بتسدا ترجیح میدم
حتی بازی های قدیمیش رو مثل اسکایریم اصلا نتونستم زیاد باهاشون ارتباط برقرار بکنم بخصوص که گیمپلیشون برای الان فوق العاده خشکه
فرمول بازی اسکایریم مشکلی نداره بلکه موفق هم هست
بازی های اینچنینی معمولا حتی اگر باعث برقراری ارتباط با مشتری خودشون(کاربر) نشن معمولا بخش جذاب دیگری رو برای خودنمایی دارن مثل قضیه ماد ها توی اسکایریم
میدونی کلا بخاطر همین سلیقه هستش که میگن (فقط)به نظرات منتقدا تکیه نکن
مثال دیگه ای که میتونم بزنم استار فیلده که هنوزم بخاطر لودینگاش و بی روح بودن سیاراتش بهش ایراد میگیرن که اونم دو روز دیگه انقد اپدیت میده که درست میشه تازه ماد ساز ها هم که امون نمیدن
یا بازی ای مثل فالوت ۷۶ که الان متای خوش رنگی داره
در واقع همه و همه عامل های مختلفی هستند که تاثیر ات مختلفی روی سلیقه کاربر دارند
(خودم حال ندارم متن خودمو بخونم🤣)
خب مشکل همینه داداش
چرا اصلا باید بازی رو جوری بسازن که با آپدیت درست بشه یا ماد ساز ها بیان درستش کنن
این موضوع رو سایبرپانک هم داشت ولی فرقی که داشت حداقل این بود که داستان و گرافیک و گیمپلیش روون تر بود
استارفیلد بعد این همه سال هنوزم خیلی از چیزاش مثل گرافیک و انیمیشن هاش و بعضی حرکات گیمپلیش خشک و کلانکیه
خب اینا میتونه رو تجربه آدم تاثیر بزاره که ربطی به سلیقه هم نداره
بله قبول دارم و اینکه من استارفیلدو شخصا تجربه نکردم بخوام نظر خاصی راجبش بدم صرفا اطلاعات عمومی بود که داشتم
فقط ممنون که وقت گذاشتی خوندی رفیق
من بازیش کردم و تا لول ۵۰ خرده ای هم رفتم جلو و یچیز عجیبی که متوجه شدم این بود که outpost های بازیش تکراری هستن! اینگار ۱۰ مدل طراحی کردن و بعد یه مدت هی باز تکرار میشن حتی چینش دشمناشون هم دقیقا همونه حتی یوبیسافت هم خلاقیت بیشتری داخل طراحی outpost هاش داشت. بخش طراحی سفینش خیلی دوست داشتم ولی مشکل این بود که خیلی بخش درگیری فضایی نداشت من برای اینکه بخش مهندسی سفینه لول آپ کنم کل کهکشان هی میرفتم تا چندتا دشمن شانسی داخل فضا پیدا کنم و شکستشون بدم تا بتونم لول آپ کنم و تجهیزات بهتری روی سفینم ببندم اما تنها بخشی که خیلی بدردم خورد همون بخش انباریش بود. از اون طرف هم می خواستم وسایلم را بفروشم اکثر فروشنده های بازی به اندازه کافی پول نداشتن اصلا. بخش داستانی هم فقط اونجایی که برای بار اول اون موجودات ماورایی می بینی و جلوتر یکیشون بهت حمله می کنه و باید بین دوتا از دوستات یکی انتخاب کنی واقعا مرحله قشنگی بود و اون قسمت تعقیب و گریزشو دوست داشتم ولی دیگه کل مراحل دیگه بازیش فقط این بود که بری دنبال اون قطعات و هیچ چیز خاصی نداشتن و اینقدر حوصله سر بر بود خصوصا اون مرحله روی زمین که می رفتی داخل تاسیسات ناسا واقعا مضخرف بود که دیگه ادامشو ندادم و فقط یا مرحله فرعی هاشو می رفتم که اونا خوب بودن خصوصا مراحل مربوط به گروه و سازمان های داخل بازی و همینطوری اوت پست می زدم. بعد من نمی دونم چرا میگن بازیش از فال اوت ۴ بهتر بود داخل اون بازی بنظرم گیمپلی بازی کلا بهتر بود از طراحی دشمناش گرفته که کلی تنوعشون هم زیاد بود تا طراحی اسلحه ها و زره های بازی که اونا هم حتی دستت برای آپگرید کردنشون بازه حتی اگر پرک مخصوصش هم نداشتی باز هنوز یه عده گزینه برای آپگرید اسلحه داشتی که واقعا هم روی گیمپلی تاثیر داشتن. استارفیلد نه تنها تنوع زره و اسلحه کمتری داشت حتی بخش آپگرید زره و اسلحش هم واقعا محدود بود و از یک طرف دیگه هم کلی باید روش وقت می ذاشتی تا پرک مخصوصشو بگیری درحالی که آپگرید زره حکم پشمک داشت داخل این بازی و از طرف دیگه هم برای اسلحه با اینکه بهتر بود ولی هنوز نسبت به فالوت ۴ خیلی خیلی محدودتر بود. برام هم خیلی عجیب بود چرا خشونت بازیش نسبت به بازی های دیگه بتسدا خیلی کمتر شده بود. داخل فالوت یادمه موقعی از سیستم vats برای شلیک استفاده می کردی با تمام جزئیات و روی اسلوموشن ترکیدن کله دشمنا نشون می داد ولی استارفیلد هیچکدوم از این موارد نداشت که گیمپلیش جذاب تر باشه. هوش مصنوعی بازی هم که فاجعه بود و فقط دشمنا یجوری طرحی شدن که مدام میخوان بدو بدو از یکجا برن جای دیگه و مدام سنگر بگیرن و این حس به گیمر بدن که واقعا با برنامه دارن حمله می کنن ولی فقط الکی دارن هی می دون. یبار داخل بازیش بعد اینکه همه دشمنان یه اوت پست زدم دیدم یکیش داره از پایگاه میره بیرون و من فکر کردم داره فرار می کنه ولی دیدم بجای اینکه بره کنار اون هم موانع داخل خود پایگاه سنگر بگیره رفته پشت یه سنگی داخل ناکجا آباد سنگر بگیره و خیلی موارد دیگه بودن که دشمن از جلو و دقیقا از کنار خودم دویده تا بره پشت یه مانع پشت سر خودم سنگر بگیره. بهینه سازی افتضاح بازیش هم به کنار و کلا کاربرای استیم روی بهینه سازی بازی روی پیسی خیلی خیلی حساسن و یکی از دلایل نمره پایینش هم دقیقا بخاطر بهینه سازیشه که از یک طرف دیگه من داخل بخش کامنتای این سایت و حتی بقیه سایتای ایرانی می بینم که کنسول گیمرا کلا براشون عجیبه که پیسی پلیرا از بهینه سازی این بازی ( و حتی بازی های دیگه مثل star wars survivor) ناراحتن و چه بسا که طلبکار PC گیمرا و منتقدی که روی PC بازی را نقد کرده هم هستن. خالی بودن سیاراتش هم روی ماه بازی نکرده یه وسیله نقلیه روی سیارات بازیش قرار بده یا حداقل مکان های قابل اکتشاف بازیشو کنار هم قرار بده که هی از یک فاصله ۵۰۰ متری نخوای هی بدویی و بری location بعدی و جایی این دویدن دیگه به اوج مضخرف بودنش می رسه که روی یک سیاره ای باشی که جاذبش زیاد باشه. سیستم آپگرید کارکتر با اینکه از فالوت ۴ بهتر شده اما باز برای هردو بازی این سیستم دیگه تاریخ گذشتست و برای زمان skyrim خوب بود فقط. در کل داخل بازی به معنای واقعی کلمه، کفیت را فدای کمیت کردن و بازیش خیلی الکی بزرگ شده.
یادش بخیر قرار بود لاوه بر گوتی شدن بقیه جایزه هارو هم درو کنه . بعضیا چقد قبل انتشار بازی خودشونو جر دادن
فقط اونایی که چرت و پرت میگن.یکی تگ آنتی رگناروک میذاره و اون یکی شت لست.کلا اینا مخشون معیوبه و اعتقادشون اینه استارفیلد قطعا بهتر از لست آو آس و گاد رگناروک بوده.کلا جواب دادن به کامنت اینها از این به بعد توهین به شعور خودته.از سال ۲۰۱۹ هلبلید معرفی شده ، هنوز نمیتونن یه گیم پلی ۱۰ ۱۵ دقیقه ای از بازی نشون بدن.بعد یک مشت فن بوی اینو چماق میکنن تو سر انحاری های پلی استیشن
استار فیلد بعد از رد فال دومین کلاهبرداری بزرک جعبه تو این نسل بوده.یوزر اسکور زرد و متای ۸۲ با اون حجم از تبلیغات و هایپ عجیب غریب واقعاً چیزی جز کلاهبرداری نمیتونه باشه.این که بتسدا بود با اون عظمت و بازیایی مثل اسکایریم تو دست مایکروسافت به این فلاکت افتاده.شما ببین با اکتیویژن که ذاتش اسکم هستش چه پلن هایی برای دوشیدن گیمر جماعت داره
کلاه برداری فقط آشغال های سونی که همشون ۱۰ ساعت گیمپلی دارن که نصفش هم کاتسین کلاهبرداری یعنی چپوندن دریایی کاتسین تو بازی ها که شما در اصل فیلم میبینید نه بازی
بحث، بحث تالار آینههاست، در حال حاضر ماکروسافت به هیچ وجه نخواهد تونست چیزی بسازه که منتقدا ستایشش کنن، چه درست چه غلط، ماکرو الان دشمن سونی و به صورت غیرمستقیم دشمن فنهای سونی به حساب میاد که یه نسل کامل موفق شدن بدون محروم شدن از بازی خاصی بگذرونن که شرایط فعلی براشون غیر قابل قبوله و تازه خود استارفیلد هم که شاهکار نیست و جای ایراد گرفتنش زیاده
اره Hi-Fi Rush هم عمه من ستایشش کرد درصد رضایتشم ک هیچی.. عین ادم بازی باکیفیت بدن بیرون تبلیغاتو حرفای دروغین نزنن هم منتقدا هم گیمرا ستایشش میکنن ولی خب ظاهرا بعضیا معتقدن ک ساخت بازی با کیفیت راه رقابت نیست
متاسفانه بیشتر مردم جهان در جهل و نادانی کامل به سر میبرند،فاقد روحی پاک،نه فقط گیمر جماعت،کلی عرض میکنم،بیشتر پلیر های حاظر در کل جهان یا از ۱۵ سال کمتر سن دارن یا شاید کمی بیشتر خب لپ کلام بچه های امروزی بیشتر با بازیهای آنلاین محور بر پایه بکش بکش و بپر و بچاپ سر و کله زدن،و اصلا و ابدا حوصله یه فیلم مثل ۲۰۰۱: A Space Odyssey رو ندارن و خیلی راحت میتونن بکوبن فیلم رو به روشی که بتونن(پدر کشتگی دارن با سازنده🤣)در کل میخواهم بگم بیشتر افراد جهان در لحظه حاضر در صحنه سریع و کاتهای سریع سینمایی بیشتر لذت میبرند،تا فیلمی با مضمون بیوگرافی و جنایی The Irishman و بدتر از اینا هم دوباره داریم که متعلق به سیستم فاسد و اقتصادی و کلی مردم جهان مربوط میشه که از کجا میخوان پول،جذب فالوور(زامبی رسانهای مجازی)۰۰۰یه زمانی انسان در رویای پرواز بود و آروزی بود برای خودش،در طول ۳ دهه ی اخیر که بازی از مضمون فقط سرگرمی به هنر گرایش پیدا کرده مگه داشتیم همچین عظمتی در یک بازی با تصور اینکه در بین فضا به عمق Starfielfd بشه خودمون از بین هزار سیاره(مستند فضا)سفر کنیم و کاوش کنیم و سرنوشت خود رو رقم بزنیم،این بازی نمیگم اگر انحصاری Playstation بود نمره های خیلی بهتری میگرفت و خیلی بیشتر ستایش میشد،فقط اگر برای Playstation هم در کنار Xbox منتشر میشد،آیا بازهم شاهد همچنین نظراتی میبودیم🤣
نه ببین سونی به منتقدا و پلیرای لودینگگفیلد پول داده🤡
صنعت گیم به ۲ بخش تقسیم شد👏👏👏👏
توطئهدرکاراست
در کل فرمول منسوخ شده و فیزیک انیمیشنای Bethesda Game Studios برای نسل ۹ و بیشتر دیگه جواب نمیده، اگه بازیای بتسدا تو نسل ۸ و الان بازی کرده باشید متوجه میشید که انیمیشنا وزن ندارن و به عنوان تغییر انیمیشن از دویدن معمولی به دویدن سریع مثل جی تی ای ۴ و ۵ و یا رد دد ها و دارک سولز ها روان نیست و انیمیشن ها و حملات بازی مثل بازیای مدرن وزن ندارن، تغییر انجین هم اصلا کار راحتی نیست و انجینای کمی هستن که برای ساخت عناوین جهان باز به اون سبک مناسب باشن، پس بتسدا توی باتلاق گیر کرده
Mostly Negative
ای داد