گیمپلی جدید Dragon’s Dogma 2 در استریم اخیر کپکام
Capcom اخیراً ویدیوی جدیدی از گیمپلی بازی مورد انتظار خود یعنی Dragon’s Dogma 2 به اشتراک گذاشته است.
در میان بسیاری از بازیهای بزرگ در چند ماه اول سال ۲۰۲۴، عنوان Dragon’s Dogma 2 میدرخشد و باعث هیجان زیادی شده است.
کپکام اخیراً طی یک استریم، بخش بزرگی از گیمپلی این بازی را به نمایش گذاشت. این نمایش که بیش از ۱۵ دقیقه به طول میانجامد، مقدمۀ بازی و پایتخت انسانها در پادشاهی Vermund را به تصویر میکشد. مواردی مانند معماری، محیطها، تراکم NPC و پویایی شهر از هایلایتهای این استریم بودند. سپس بخش دیگر بازی نشان داده شد که تمرکز عمدتاً روی مبارزه بود؛ از پیشروی سربازان گرفته تا باز کردن مهارتهای جدید و یک مبارزه علیه غولی عظیمالجثه. میتوانید ویدیوی ذکر شده را در اینجا مشاهده کنید.
Dragon’s Dogma 2 در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۲۴ (۳ فروردین ۱۴۰۳) برای PS5 ،Xbox Series X/S و PC منتشر خواهد شد. این اولین بازی ۷۰ دلاری شرکت کپکام خواهد بود.
پر بحثترینها
- تریلر معرفی بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، روی کانال پلی استیشن بیش از ۲۳ هزار دیسلایک دریافت کرده است
- اولین اطلاعات از بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic: The Heretic Prophet، منتشر شد
- Astro Bot بهترین بازی سال شد؛ فهرست کامل برندگان The Game Awards 2024
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- ناتی داگ از بازی جدید خود به نام Intergalactic: The Heretic Prophet رونمایی کرد
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- نکات مخفی تریلر بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، که شاید متوجه آنها نشده باشید
- منبع داخلی: دوران عناوین انحصاری ایکس باکس به پایان رسیده است
- گپفا ۲۵؛ تریلرهای مورد علاقه شما از مراسم The Game Awards 2024
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
نظرات
چرا من باید هفته ای یکی دوبار ، دوباره ایمیل و رمز ورودمو دوباره وارد کنم تو سایت برای نظر دادن و… ، برای همه اینجوریه یا مشکل از طرف منه ، اگه از طرف منه که هیچی ولی اگه از طرف سایته لطفا درستش کنید ، یا حداقل بشه ماهی یک بار نه این که هفته ای دوبار
دقیقا خیلی کار چیزیه. کریمی باید بره یه گوشه بشینه به کارای زشتش فکر کنه
بازیش عالیه ، از این جور بازیا کم میاد ، خیلی خوبن
گیمپلی بازی زیاد از ساده هست و باس ها زیاد از حد احمق هستند
می بینیم MPC یارت هستند کمک میکنند اون باس رو شکست بدن,
خب چرا بازی coop نمیکنی؟ الان اون کسانی که کنارت نشستن فقط داشتن بازی نگاه میکردن , در حالتی که می تونستن خودشون بازی کنند
این بازی پتانسیل زیادی برای COOP شدن داره چون فکر نکنم خللی در داستان ایجاد کنه
چون درکی از دنیای بازی و lore اش نداری، dragon’s dogma خودش یه نسخه آنلاین داره. (سرورهاش بسته هست)
Pawn ها حتماً باید NPC باشن، چون هدف بازی و lore اش همینه.
و اگه بازی بخواد چند تا Arisen اصلی داشته، نمیتونه single player دیگه کلا بازی بشه، خوب اینجوری میشه
Dragon’s Dogma Online 2
که مشخصاً نمیخواستن نسخه دوم آنلاین رو بسازن
دوستان شرمنده بابت اسپم . ولی یه کاربر سمی به اسم potato series s وارد سایت شده که عینه کاربر استارفیلد تروله .( البته امکان داره اکانت دوم یکی از همین ترول های خودمون باشه ) ولی خب گفتم الکی باهاش بحث نکنید خیلی بی ارزشه
استارفیلد ترول نیس مرگ مغزی شده چن سالیه
خیلی بازیش خوب به نظر میاد دومین بازی مورد انتظارم برای سال آینده اینه
همیشه برام سوال بود چرا اینقدر هیتر داره
هنوز نمیفهمم که چرا سونی و تیم نینجا تصمیم گرفتن که Rise of the Ronin رو با این عنوان دقیقا در یک روز عرضه کنن. جفت هم برچسب قیمت هفتاد دلاری دارن و با گیمپلی که از این بازی دیدیم و همچنین کیفیت کاری کپکام در این مدت، صددرصد الویت اکثریت با Dragon’s Dogma 2 هستش تا RotR.
از اونجایی هم که DD2 مولتی پلتفرم هستش، پس طبیعتا سر و صدای خیلی بیشتری خواهد داشت و هایپش هم بیشتر هستش. بنظرم بهتره تیم نینجا تاخیر بزنه
بهتره یک فلش بک بزنیم و برگردیم به زمانی که سر استارفیلد و بالدرز گیتز هم از این حرفا میزدن اما دیدیم که چه اتفاقی افتاد هیچکس فکرنمیکرد بالدرز گیتز انقدر شاهکار عمل کنه صنعت گیم یک صنعت غیر قابل پیشبینیه
کپکام سینوسی عمل میکنه هنوز نمیتونیم کامل بگیم هرچی میسازه با کیفیته یعنی یکی درمیون بازی با کیفیت میده بیرون هنوز یادم نرفته سر بازی های Resident Evil 3 Remake، Exoprimal، Resident Evil Verse چه بلایی اومد
دراگونز دوگما آنچنان آیپی معروفی نیست که کسی کشته مردش باشه نسخه قبلشم یک بازی متوسط رو به خوب بود اتفاقا کپکام باید تاخیر بزنه تا تیم نینجا و سونی یک دلیلشم اینه که رایز اف رونین یک آیپی جدیده با همکاری سونی ساخته شده و ۷ سال ساختش طول کشیده هایپ این بازی بیشتره ولی دراگونز دوگما نسخه دوم آیپی هستش که نسخه اولش یک بازی معمولی بود اینکه مولتی پلتفرم هم هست دلیلی بر دیده شدن و سروصدای بیشتر نیست فقط نمیدونم چرا با اینکه با RE Engine ساختنش از لحاظ بصری و فنی آنچنان فرقی با نسخه قبلی نداره انگار به نظر میاد این انجین بدرد بازی های جهان باز نمیخوره
نسخه اول Dragon’s Dogma اتفاقا عنوان موفقی بود و تونست مجموعا بالای هفت میلیون نسخه بفروشه. (مجموع دو نسخه Nioh از تیم نینجا تونست هفت میلیون بفروشه. پس به هیچ عنوان به قول شما نمیتونیم بگیم که آیپی مشهوری نیست)
گیمپلی خیلی خوبی داشت و انتقاد اصلی نسبت به داستان سرایی بازی بود. با اینحال تونست واقعا موفق ظاهر بشه. نسخه دوم که از هرلحاظ بهتر خواهد بود و با توجه به پیش نمایش هایی که از بازی داشتن و نظرات بسیار مثبت پلی تسترها، عنوان خیلی خوبی در انتظار ماست. وضعیت بد RE3R به خاطر کات کردن بیش از حد محتوا بود و کوتاهی بازی. Exoprimal و Verse هم که اصلا پیش نمایش های مثبتی نداشتن و نظرات در پلی تستها خوب نبود و مشخص بودن که موفق نمیشن. بدون هیچ شکی عنوان Dragon’s Dogma 2 هم از لحاظ نقد و هم از لحاظ تجاری بسیار موفق ظاهر میشه. مخصوصا روی پیسی که ملت تشنه این مدل بازی ها هستن.
از اون به شخصه خودم طرفدار کارهای تیم نینجا هستم ولی در مقایسه با کپکام خیلی سینوسی تر عمل میکنن (Stranger of Paradise و وو لانگ به عنوان مثال) و همچنین نمایش و تریلرهای بازی نه تنها به هایپ بازی اضافه نکرده بلکه اندکی ازش کاسته. البته بیشتر نقدها نسبت به گیمپلی مشابه عناوین گذشته تیم نینجا بود و همچنین کیفیت بصری نه چندان خارق العاده (البته تخصص تیم نینجا همیشه توی گیمپلی بوده و ناامید نمیکنه، مخصوصا برای کسی که دنبال چالش باشه) با توجه به همکاری سونی انتظار میره که برخلاف آثار قبلی استودیو، داستان سرایی بازی پیشرفت کنه و همچنین گرافیک بازی.
درمورد BG3 و استارفیلد هم که اصلا به هم مربوط نمیشن. BG3 یک ماه زودتر از استارفیلد لانچ شد و همزمان نبود تاریخ عرضه شون. نسخه PS5 همزمان با استارفیلد لانچ شد ولی خب فروش اصلی این سبک بازی در PC هستش و در کنسول ها اونقدر نمیدرخشه از لحاظ فروش. (طبق تخمین بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون نسخه فقط در استیم فروخته) بعد از موفقیت عظیمش در آگوست هم انتظار میرفت که فروشش رو همچنان حفظ کنه. استارفیلد هم چوب بزرگنمایی های بثزدا و همچنین مشکلات عرضه و بهینه سازیش رو خورد و برای همین فقط سپتامبر خیلی خوبی داشت و آمار فروشش بعد از اون افت شدیدی کرد و اکثرا اگه کسی بخواد تجربهاش کنه هم میره سراغ گیمپس و نه خرید مستقیم.
دوما اگر استودیو لاریان و کارهاش رو دنبال میکردین، مطمئنا از کیفیت نهایی BG3 مطمئن میبودید. عنوان در یک شب ظاهر نشد و سه سال در حالت ارلی اکسس بود. تازه در دوران ارلی اکسس هم فوقالعاده ظاهر شد و تونست دو و نیم میلیون نسخه بفروشه که برای یک اثر ارلی اکسس در این ژانر بینظیره. بازی قبلی لاریان هم فوقالعاده بود (Divinity Original Sin 2) و هم از تجاری و هم نقد عالی عمل کرد. BG3 هم بالای صد میلیون دلار بودجه داشت و با این بودجه موفقیت عنوان بعدی لاریان تضمین شده بود. البته نه در این حد که انقلابی به پا کنن در این صنعت
درکل ببخشید که طولانی شد ولی خب مخالف بودم با بعضی از حرفاتون. زمانش که برسه میفهمیم که کدوم موفق تر عمل میکنه
البته احتمالا یک شوکیس مفصل در خصوص RotR برگزار میشه در آینده و اون موقع بهتر میشه نظر داد و الان زوده اندکی
ببین عزیز علت فروش بالای یک بازی دلیل بر موفقیتش نیست و اینکه به خیلی چیزا بستگی داره (آیپی جدید، محبوبیت و بزرگ بودن سازنده بازی، نسخه جدید یک فرنچایز محبوب) دراگونز دوگما نه فروش خوبی داشته نه بازیه موفقی بوده و نه اینکه خیلی محبوبه مخصوصا تو ایران من نمیدونم کپکام رو چه حسابی دوباره رفته سراغ این آیپی اینکه طی ۱۲ سال اونم رو شش تا پلتفرم ۷.۷ میلیون فروش کنی بهش نمیگن موفقیت اونم با متای ۷۵، سری بازی های Nioh هم همینطور Nioh نسخه اول که ۲۰۱۷ و نسخه دوم ۲۰۲۰ عرضه شد تا سال ۲۰۲۲ هم اعلام کردن که به فروش ۷ نسخه ای رسیده یعنی طی ۵ سال دوتا نسخه رو همدیگه ۷ میلیون اینم فروش کمیه تازه بازی های سولز خیلی خاص پسند تر از بازی های نقش آفرینی هستن هرکسی طرفشون نمیره
دراگونز دوگما هم از لحاظ بصری ضعیف بود هم از لحاظ فنی گیم پلی بازی هم که خشک دنیای بازی هم که روح نداشت فروش و متای بازی هم که ضعیف بود من نیم ساعت نشد دراپش کردم من نمیدونم چطور میگی بازیه موفقی بود وقتی استانداردهای یک بازی موفق رو رعایت نکرد مگه اینکه علاقه شدیدی به کپکام داشته باشی عزیز
در مورد استارفیلد و بالدرز گیتز هم منظور منو متوجه نشدی چند سال بود که تو کامنتا درباره ترکوندن استارفیلد حرف زده میشد مخصوصا امسال که قرار بود عرضه بشه همه میگفتن میترکونه و میگفتن بالدرز گیتز سه در مقابل استارفیلد عددی نیست و دیدیم که برعکس شد منظور من این بود و ربطی به تاریخ عرضشون نداشت که کی زودتر عرضه شد کی نشد واسه همینه که میگم صنعت گیم یک صنعت غیرقابل پیش بینیه
پس بهت توصیه میکنم دوست عزیز هیچوقت مطمئن کامنت نزاری و نگی بدون شک دراگونز دوگما از همه لحاظ موفق ظاهر میشه اگر سازندش ناتی داگ و راکستار بود چشم بسته میگفتم موفق میشه اما کپکام همونطور که گفتم هنوز مونده تا برسه به موقعی که چشم بسته بگیم بدون شک بازیش موفق میشه با اینکه از زمان PS1 اولین سازنده مورد علاقم بوده اما هنوز دلم سر گند ریمیک اویل سه که نسخه اورجینالش بهترین نسخه رزیدنت اویل برام هستش و کلی باهاش خاطره دارم صاف نشده
دوست عزیز، سراسر داری تعصبی نظر میدی. عملا در نظر اولت گفتی که Dragon’s Dogma آیپی مشهوری نیست که با مدرک گفتم فروش بالای این اثر خلاف حرف تو رو ثابت میکنه. بعد میای میگی که فروش ۷ میلیونی عدد قابل توجهی نیست که کاملا اشتباهست. بسیار هم عدد بزرگیست برای یک بازی. مثلا برات عنوان Nier Automata رو مثال میزنم که بسیار محبوبه و سود هنگفتی برای SE به ارمغان آورد. اون بازی تونست تا امروز ۷.۵ میلیون نسخه بفروشه. اصلا با هیچ استانداری نمیتونی بگی که این عدد کم هستش. یا مثلا یاکوزا ۷ چند روز خبرش اومد که ۱.۸ میلیون نسخه فروخته. نسخه Yakuza 0 هم عدد بالای دو میلیون نسخه رو ثبت کرده. آیپی یاکوزا هم بسیار مشهور هستش و پرطرفدار و باارزش. همه هم قبول دارند. ولی خب کسی خب نمیگی این همه نسخه یاکوزا با فروش کمتر از ۳۰ میلیون، محبوبیت کمی داره. Dragon’s Dogma هم برای یک آیپی جدید، عالی فروخته بود. نسخه دوم هم بدون شک بهتر خواهد بود. فروش بسیار بالای نسخه یک Dragon’s Dogma با اینکه از نظر کیفی ناامید کرده بود، فوقالعاده بوده و همه تعجب میکردن که کپکام چرا این بازی رو ادامه نمیده که سال بعد قراره ببینیمش بعد از سالها. پس دوست عزیز، حالا شما بازی رو “دراپ” کردی، و یا اینکه “تو ایران محبوب نیست” به هیچ عنوان دلیلی نمیشه که یه جمع بندی کلی دست بیابی که این عنوان “آنچنان مشهور نیست”. در ضمن من درنظرم نگفتم که متای بازی بالا بود و یا اینکه از نظر کیفی بالا بود. گفتم که ضعف داشت و انتقادها هم به داستان سرایی بازی بود وگرنه گیمپلی بازی خوب بود و تیمی که برروی گیمپلی کار کرده بود، از افرادی بودن که روی مانستر هانتر کار میکردن. طراح مبارزات دویل می کرای و فاینال ۱۶ جدید هم روی اون بازی کار کرده بود. گیمپلی خیلی خوبی برای عنوان RPG داشت. حتی خودم به شخصه زیاد با بازیش حال نکردم و ضعف داشت واقعا.
بعدش درمورد استارفیلد و بالدورز گیت من طبق آمار نظر دادم و شما انگار منابعتون کامنتهای این سایت و فنبوی ها هستن. چون هیچ آدم موجهی رو ندیدم که بیاد بگه” BG3 در مقابل استارفیلد عددی نخواهد بود.” نمیتونین برای اثبات گزاره اینکه صنعت کاملا غیرقابل پیش بینی هستش، بیاین و کامنت های فنبوی رو منبع قرار بدید.
در آخر، من خودم طرفدار نسخه اول بازی نیستم به هیچ عنوان. فقط در جواب شما گفتید که “نسخه اول مشهور نبود آنچنان”، گفتم که اشتباه میکنید با ارائه مدرک. بعد هم گفتید فروش هفت میلیونی کم هستش، که باز چندتا بازی دیگه مثال زدم که بگم که نه فروش هفت میلیونی به هیچ عنوان کم نیست. نظر اول من هم اشاره به موفقیت نسخه دوم کرده که با توجه به پیش نمایشهایی که از بازی دیدیم بود و کاملا از کیفیت نهایی مطمئنم و هایپ این بازی بسیار بالاست و از لحاظ تجاری موفق عمل میکنه. شما هم میگید که به خاطر اون چند مورد عرضه بد کپکام (در کنار چندین شاهکار البته) دلیلی بر مطمئن بودن نمیشه که من باز مخالفم. مثلا با اطمینان بهت میگم عنوان Final Fantasy 7 Rebirth بسیار موفق هم از لحاظ تجاری و هم از لحاظ کیفی میشه. اسکوئر هم که وضع خیلی بدتری داره نسبت به کپکام. ولی با توجه به پلی تستهای بازی و تیم اصلی سازنده و نمایش های داده شده، میگم صددرصد که FF7Rebirth عالی خواهد بود. هیچ شکی نیست. عنوان Dragon’s Dogma 2 هم موفقیت تضمین شده داره. باور نمیکنی، میتونی تا تاریخ انتشارش صبر کنی و ببینی
(دوست عزیز، سراسر داری تعصبی نظر میدی)
تعصب؟ من رو کپکام؟ حالت خوبه؟ تعصب یعنی اینکه بیای از یک بازی که از همه لحاظ ضعیف عمل کرده کورکوانه دفاع کنی پسر گل بهتره این حرفی که به من زدی رو به خودت بگی چون هرچی میگم باز حرف خودت رو میزنی حدسم درست بود رو کپکام تعصب شدید داری به نظر میاد وقتمو هدر دادم باشه به همین روش اشتباهت ادامه بده بالاخره یه روزی بزرگ میشی به این رفتارات میخندی منم یه زمانی که هم سن شماها بودم از این تعصبا داشتم ولی الان که ۲۹ سالم شده هم به اون روزام میخندم هم پشیمونم که چطور وقتمو برای این چیزای بی ارزش هدر دادم موفق باشی
منم بیخود این بحث رو ادامه دادم. چراکه شخص مقابل اصلا نمیتونه بفهمه من چی نوشتم و منظورم چه بوده. آیا نوشتم “تعصب رو کپکام”؟ تعصب یعنی “از چیزی سخت جانبداری کردن و عدم توجه به منطق”. که مشخصا معلومه چه کسی بدون هیچ معیار منطقی نظر میده و سراسر به عقیده شخصیش پافشاری میکنه و نه منطق و آمار. باورم هم نمیشه که یه آدم بیست و نه ساله چنین رفتار کنه. حرف من هم با مدارک بود و شما از روی سلیقه شخصی نظر میدید. بهتره در این سن و سال عادت داشته باشید با مدارک حرفهاتون رو مطرح کنید و نه اینکه شبیه نوجوان ها بیان و بحث رو به اینجا بکشونید و بعد هم در آخر چنین حرفهایی بزنید.
موفق باشید و دانش باارزش سلیقهای خودتون رو در جاهای دیگه خرج کنید چون که واقعا به جایی نمیرسیم.
تنها مشکلم اینه که محیط بازی خشک و بی روح بنظر میاد …
نسخه یکش چطوره؟ سبکش چیه؟.
ارزش دانلود کردن رو داره؟
خوبه
RPG
Hack and slash
بله، من دوستش دارم
ممنون
نسخه یکو بازی نکنی شاید درک درستی پیدا نکنی از ۲
کپکام واقعا تو دوران طلاییشه.
از زمان انتشار Re 7 تا الان رو غلتک بودن.
این بازی هم یقیناً شاهکار میشه👌
نسخه یکش خوب بود اینم حتما همینطوره