معرفی تمامی اعضای خانواده خفاشی کمیک‌های دی‌سی - گیمفا
معرفی تمامی اعضای خانواده خفاشی کمیک‌های دی‌سی - گیمفا
معرفی تمامی اعضای خانواده خفاشی کمیک‌های دی‌سی - گیمفا
معرفی تمامی اعضای خانواده خفاشی کمیک‌های دی‌سی - گیمفا

معرفی تمامی اعضای خانواده خفاشی کمیک‌های دی‌سی

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
معرفی تمامی اعضای خانواده خفاشی کمیک‌های دی‌سی - گیمفا

خانواده خفاشی دی‌سی یکی از جذابترین گروه قهرمانان دنیای کمیک به شمار می‌آیند که امیدواریم روزی بر پرده سینما شاهد گردهمایی آن‌ها باشیم.

دنیای کمیک مخصوصاً آثار دی‌سی مملو از گروه‌های کوچک و بزرگی می‌باشد که دور هم جمع شده تا بلکه بتوانند به واسطه همکاری با یکدیگر با تهدیدات خطرناکی به مبارزه بپردازند. یکی از مشهورترین و منحصر به فردترین گروه‌های دنیای کمیک را می‌توان به “خانواده خفاشی یا بت فمیلی” نسب داد. گروهی از جوانان و نوجوانانی که تحت رهبری بروس وین/بتمن گرد یکدیگر جمع شده تا شهر گاتهام را از نابودی کامل در امان نگه داشته و به مقابله با تهدیداتی دیوانه‌وار بپردازند.

در حالی که شوالیه تاریکی به عنوان یک ارتش تک نفره شهرت یافته که به واسطه هوش و دکاوت مثال‌زدنی‌اش می‌تواند بر هر تهدیدی پیروز شود اما حتی او نیز گاهی به متحدانی نیاز پیدا می‌کند که بتوانند در ماموریت‌هایش وی را همراهی کرده و در هنگام رویارویی با تهدیدات بالقوه حکم یار کمکی را داشته باشند. یارانی که قطعاً عدم حضور آن‌ها منجر به بروز دردسرهای بسیاری برای حافظ شهر گاتهام خواهد شد.

نکته حائز اهمیت درباره خانواده خفاشی که آن‌ها را با گروه و تیم‌های دیگر دنیای کمیک متمایز می‌کند، در عدم برخورداری از قدرت‌های فرابشری می‌باشد. کسانی که به واسطه تکیه بر هوش و ذکاوت، حس کاراگاهی، بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته و آموزش‌های بروس وین یاد گرفته‌اند تا با خطرات ویرانگری به مبارزه پرداخته و در کنار بتمن شهر گاتهام را از جرم و جنایت در امان نگه دارند.

در مقاله امروز به سراغ معرفی تک تک اعضای خانواده خفاشی رفته و قصد داریم که ببینیم این گروه دوست داشتنی و منحصر به فرد دنیای کمیک از چه افرادی تشکیل شده است. گروهی که امید می‌رود تا در دنیای سینمایی جدید دی‌سی تحت رهبری جیمز گان و پیتر سفران و یا دنیای سینمایی ساخته شده توسط مت ریوز شاهد حضور آن‌ها باشیم.

بروس وین

معرفی تمامی اعضای خانواده خفاشی کمیک‌های دی‌سی - گیمفا

قاعدتاً نخستین و مهمترین عضو خانواده خفاشی را رهبر آن یعنی شوالیه تاریکی تشکیل داده است.

بروس وین پس از مشاهده قتل‌عام والدینش در کوچه‌های تنگ و تاریگ شهر گاتهام دگرگونی درونی تاثیرگذاری را تجربه کرد که او را به سمت اجرای عدالت توسط یک شخصیت نمادین سوق داد. شخصیتی که بتمن و یا شوالیه تاریکی نام گرفت و برای سال‌ها شهر گاتهام و چه بسا در همکاری با لیگ عدالت، جهان را از نابودی نجات داده است. علی‌رغم این که بروس وین علاقه دارد تا به تنهایی زیر نقاب بتمن به مبارزه به جرم و جنایت بپردازد اما افزایش سن و آشنایی با شخصیت‌هایی ارزشمند او را مجاب کرد تا گروهی تحت عنوان خانواده خفاشی را تشکیل داده و به عنوان مربی، زمینه‌ساز حضور قهرمانان نمادین و جذابی در دنیای کمیک شود.

دیک گریسون

معرفی تمامی اعضای خانواده خفاشی کمیک‌های دی‌سی - گیمفا

دیک گریسون نیز به مانند بروس وین در خانواده ثروتمندی متولد شد تا این که در نهایت والدینش توسط آدمکشی تحت عنوان آنتونیو زوکو به قتل رسیده و او همانند مربی و استاد خود، به شکلی بی‌رحمانه برای همیشه یتیم شد.

بروس وین که شاهد نوجوانی در هم شکسته و تنها بود، برای نخستین‌بار قانون خود را زیر پا گذاشت و دیک گریسون را به عنوان پسرخوانده وارد تشکیلات زیرزمینی خود کرد و اصطلاحاً زیر پر و بال او را گرفت. پسری سرشار از خشم و درد که تحت آموزش‌های سخت و مشقت‌بار بتمن به عنوان نخستین رابین دنیای کمیک، مهارت مقابله با تهدیدات مختلف را فرا گرفت تا در کنار شوالیه تاریکی به دل تاریکی شهر گاتهام زده و امنیت و آرامش را برقرار نماید. رابینی که در نهایت مسیر زندگی منحصر به فرد خود را را پیدا کرد و با کنار گذاشن نقاب رابین، تحت قهرمانی جدید به نام نایت وینگ به خانواده خفاشی بازگشت تا حکم دست راست و جانشین بتمن را ایفا نماید.

سلینا کایل

معرفی تمامی اعضای خانواده خفاشی کمیک‌های دی‌سی - گیمفا

برخلاف باقی شخصیت‌های کمیک‌های دی‌سی نظیر کلارک کنت و هال جردن، بروس وین چندان در حیطه روابط عاشقانه موفق نبوده و به عنوان مثال ارتباط پر فراز و نشیبی با معشوقه نمادین خود یعنی سلینا کایل داشته است.

زنی که لقب کت‌وومن را برای خود برگزیده و برای سال‌ها با سرقت از قشر مرفه شهر گاتهام، به عنوان یک دزد به زندگی پرداخته است. او و بروس وین رابطه پرفراز و نشبی و غیرقابل پیش‌بینی با یکدیگر داشته و در حالی که قلباً یکدیگر را دوست داشته و در زمان مورد نیاز به حمایت از هم پرداخته‌اند اما بارها و بارها شاهد جدایی و فاصله گرفتن آن‌ها از هم نیز بوده‌ایم. در طی سال‌های اخیر پس از پشت سر گذاشتن سلسله اتفاقات دیوانه‌وار که حتی زندگی مشترک آن‌ها را به فروپاشی سوق داده اما کت‌وومن به عنوان یکی از اعضای خانواده خفاشی هنوز هم در کنار شوالیه تاریکی حضور پیدا کرده و عشق خود را به شیوه‌ای عجیب و غریب بروز داده است.

باربارا گوردون

معرفی تمامی اعضای خانواده خفاشی کمیک‌های دی‌سی - گیمفا

پیوستن باربارا گوردون به خانواده خفاشی طی اتفاقاتی ناخواسته و غیرمنتظره رقم خورد که حتی خود بتمن نیز انتظار آن را نداشت.

در جریان یک مهمانی زمانی که بتمن توسط یکی از دشمنان قسم خورده خود تقریباً شکست خورده بود، باربارا گوردون که تا پیش از این به عنوان یک دستیار از دور وی را همراهی می‌کرد، مجبور شد تا لباسی همچون بتمن بر تن کرده و بروس وین را نجات دهد. شجاعت و توانایی‌های وی که بروس وین را شوکه کرده بود باعث شد تا تحت لقب بت‌گرل به عضو فعال خانواده خفاشی درآمده که در نهایت توسط جوکر به تراژدی مرگباری دچار شد و علی‌رغم این که توانایی‌های فیزیکی خود را از دست داد اما همچنان به عنوان اوراکل از بتمن و باقی اعضای خانواده خفاشی حمایت به عمل رساند. البته باید اشاره کنیم که باربارا گوردون پس از مدتی توانست تا قدرت پاهایش را بازیابی کرده و باری دیگر نقاب بت‌گرل را بر چهره بزند.

هلنا وین

معرفی تمامی اعضای خانواده خفاشی کمیک‌های دی‌سی - گیمفا

شخصیت پردازی هلنا وین با وجود پتانسیل‌های که ارزشمندی که دارد اما همیشه پر فراز و نشیب ظاهر شده است.

او به عنوان فرزند دختر بروس وین و سلینا کایل در زمین Earth-2 شناخته می‌شود که به دلیل وقوع رویداد بحران در زمین‌های بی‌‌کران کنار گذاشته شده است. با این حال دی‌سی حتی ذره‌ای نیز شده از پتانسیل‌های وی بهره گرفت تا در قامت هانترس هلنا وین را به داستان بازگردانده که البته با عنوان فامیلی برتینلی شناخته می‌شود. به طرز عجیبی او را هم می‌توان عضوی از خانواده خفاشی خطاب کرد و هم خطاب نکرد؛ مسئله‌ای که به خاطر روند ناامید کننده‌ای می‌باشد که دی‌سی در قبال شخصیت‌ پردازی وی در پیش گرفته است.

جیسون تاد

معرفی تمامی اعضای خانواده خفاشی کمیک‌های دی‌سی - گیمفا

جیسون تاد یک یتیم خیابانی بود که سعی داشت تا لاستیک چرخ‌های بت‌مویبل را سرقت نماید.

اتفاقی که زمینه آشنایی او و بتمن را فراهم نمود و پس از آن که در دستگیری گروهی از مزدوان زیرزمینی به حافظ شهر گاتهام کمک کرد، نظر مثبت بروس وین جلب شد تا کفالت وی را بر عهده گرفته و در غیبت دیک گریسون، شنل رابین را بر تن نماید. رابینی که اگرچه مهارت‌های رزمی بسیار داشت اما از خشم نهفته‌ای درونش بهره می‌برد که بروس وین نسبت به آن آگاه شده بود؛ خشمی که پس از شکنجه‌های فراوان به دست جوکر و در حالی که مرده پنداشته می‌شد، تحت عنوان رد هود به خیابان‌های گاتهام بازگشت که رویه‌ای خشونت‌بار و دیوانه‌وار را در پیش گرفت و حتی در برابر بتمن نیز قرار گرفت. با این حال برقراری صلح بین جیسون تاد و بروس وین سبب شد تا به عنوان عضو مرگباری از خانواده خفاشی دربیاید.

دیمین وین

معرفی تمامی اعضای خانواده خفاشی کمیک‌های دی‌سی - گیمفا

هرچقدر که فرزند مشترک بروس وین و سلینا کایل نادیده گرفته شده اما لاقل دیمین وین فرصت یافته تا در دنیای کمیک خودی نشان دهد.

رابطه عاشقانه بروس وین و تالیا الغول با تراژدی‌های دردناکی پایان یافت. با این حال نتیجه آن سال‌ها بعد سر و کله‌اش پیدا شد که پسری تحت عنوان دیمین وین نام داشت که توسط رأس الغول آموزش دیده و بزرگ شده بود؛ مسئله‌ای که اگرچه از او مبارزی غیرقابل توقف ساخت اما راه و روش خشنوت‌بار لیگ قاتلان را نیز در پیش گرفته بود که تمام و کمال بر خلاف آرمان‌هایش پدرش قرار داشته است. در نهایت بروس راه و روش کنترل خشم و عدم کشتن دشمنان را به دیمین وین یاد داد و علی‌رغم این که رابطه پدر و پسری آن‌ها همیشه شکر آب بوده اما دیمین وین به عضوی از خانواده خفاشی درآمده و مسئولیت‌های سنگینی را بر دوش کشیده است.

تیم دریک

معرفی تمامی اعضای خانواده خفاشی کمیک‌های دی‌سی - گیمفا

سومین رابین کمیک‌های دی‌سی که از قضا بی‌حاشیه‌ترین آن‌ها نیز لقب گرفته، پسری باهوش به نام تیم دریک نام دارد.

پس از این که شباهت حرکات آکروباتیک بین نایت وینگ و دیک گریسون را متوجه شد، به راز هویت بتمن پی برد و پس از اثبات این قضیه، علی‌رغم این که بروس همچنان عزادار مرگ جیسون تاد بود اما در برابر پتانسیل‌های تیم دریک تسلیم شد و او را تحت تعلیم قرار داد تا به رابین سوم تبدیل شود. نکته حائز اهمیت او نسبت به دیک گریسون و جیسون تاد به هوش سرشاری مربوط می‌شود که در زمینه کاراگاهی از وی یک نابغه ساخته است. پسر جوانی که نقاب رابین سوم را کنار گذاشت و تحت عنوان رابین قرمز به یکی از اعضای کلیدی خانواده خفاشی درآمده است.

استفانی براون

معرفی تمامی اعضای خانواده خفاشی کمیک‌های دی‌سی - گیمفا

برخلاف تصور عموم مخاطبین، عنوان “بت‌گرل” تنها محدود به باربارا گوردون نبوده و یکی از داستان‌های جذاب خانواده خفاشی مربوط به شخصیت استفانی براون می‌شود.

او فرزند دختر یکی از شرورهای شهر گاتهام بود که برخلاف رویه پدرش، سعی داشت تا به ناجی مردم شهر تبدیل شود. دختری که در ابتدا عنوان رابین را برای خود برگزید و در تلاش برای نابودی تهبکاران شهر گاتهام، نقشه‌ای را اجرا کرد که آن‌ها را به جان یکدیگر انداخت و در این جنگ خیابانی، او کشته فرض شد تا این که در بخش پایانی کمیک‌های New 52 به عنوان بت‌گرل باری دیگر ظاهر شد. با این حال در سری کمیک‌های جدید روند پر فراز و نشیبی را طی کرده و ابتدا به عنوان قهرمانی تحت عنوان اسپویلر باری دیگر به مقابله با جرم و جنایت پرداخت تا این که در غیاب باربارا گوردون، در کنار کاساندرا کین، به صورت همزان شاهد حضور ۲ بت‌گرل جدید بودیم که وفاداری خود را به خانواده خفاشی بارها و بارها ثابت کرده و به عضوی تاثیرگذار برای تیم شوالیه تاریکی تبدیل شده‌اند.

عزرائیل

معرفی تمامی اعضای خانواده خفاشی کمیک‌های دی‌سی - گیمفا

عزرائیل یکی از شخصیت‌های منحصر به فرد و خاکستری کمیک‌های دی‌سی محسوب می‌شود که رابطه‌ای غیرقابل پیش‌بینی با شوالیه تاریکی داشته است.

سلاح مرگبار کلیسا که برگزیده شد تا به نگهبانی انتقام‌جو تبدیل شود، پس از شکسته شدن کمر بروس وین توسط بین، نقاب بتمن را بر چهره زد که خشونت‌های افسار گسیخته‌اش، عملاً مفهوم بتمن را دگرگون کرد. اتفاقی که سبب شد تا بروس وین باری دیگر به میدان بازگشته و نقاب خود را باز پس بگیرد که در پیش گرفتن رویه‌ای خونین توسط عزرائیل، رابطه آن‌ها را شکر آب کرده بود. در طی داستان Detective Comics او باری دیگر ظاهر شد تا اینبار به کمیک بروس وین شتافته و در کنار زن گربه‌ای، اهریمنانی که شهر گاتهام و شخص بروس وین را به جنون کشانده‌اند، نجات دهد. مسئله‌ای که او را به عضوی از خانواده خفاشی تبدیل کرده است.

کاساندرا کین

معرفی تمامی اعضای خانواده خفاشی کمیک‌های دی‌سی - گیمفا

کاساندرا کین فرزند دختر یکی از اعضای لیگ قاتلین یعنی دیوید کین، زندگی پر فراز و نشیب و دردناکی را تجربه کرده است.

دختری که تا سال‌ها حتی توانایی خواندن و نوشتن را بلد نبود و توسط خانواده‌اش مورد ظلم قرار گرفته بود، در نهایت فرار کرد و به خیابان‌های شهر گاتهام پناه آورد. شخصیت پاک و دردمند وی سبب شد تا بروس وین و باربارا گوردون وارد میدان شده و او را به جمع خود اضافه نمایند تا در کنار برقراری آرامش روانی برایش، راه و رسم مبارزه را به وی یاد داده و در نهایت نیز با پوشیدن شنل بت‌گرل، به یکی از اعضای کلیدی و قابل احترام خانواده خفاشی تبدیل شده که حتی در گروه کوچک بت‌گرل‌ها نیز به عضویت درآمده است.

کیت کین

معرفی تمامی اعضای خانواده خفاشی کمیک‌های دی‌سی - گیمفا

شباهت نام خانوادگی کاساندرا و کیت شما را به اشتباه نیندازد، زیرا آن‌ها هیچ سنخیتی نسبت به یکدیگر ندارند.

کیت کین در خانواده‌ای نظامی متولد شد که پدرش سرهنگ و مادرش کاپیتان ارتش آمریکا بودند و تمامی دوران کودکی خود را در سفرهای گوناگونی گذرانده است تا این که در جریان یکی از همین سفرها، مادر و خواهرش به واسطه حمله‌ای تروریستی کشته شده و زندگی کیت برای همیشه دگرگون شد. وی برای نابودی تمام تروریست‌ها تحت آموزش‌های سخت نظامی قرار گرفت و تجهیزاتی را تهیه کرد تا در قامت قهرمانی به نام بت‌وومن، از بروز تراژدی زندگی خود برای دیگران جلوگیری نماید. کیت کین یکی از اعضای مهم و تاثیرگذار خانواده خفاشی به شمار می‌رود که البته همیشه با شوالیه تاریکی حول محور چگونگی اجرای عدالت مخالفت داشته است.

هارپر رو

معرفی تمامی اعضای خانواده خفاشی کمیک‌های دی‌سی - گیمفا

هارپر رو زندگی سخت و غیرقابل تحملی را کنار برادرش در محله‌های فقیرنشین شهر گاتهام تجربه کرده که از او جوانی تسلیم ناپذیر ساخته است.

روحیه مبارز وی سبب شده تا بارها و بارها به کمک شوالیه تاریکی در کوچه و خیابان‌های گاتهام شتافته تا حدی که حتی بتمن را خجالت‌زده کرده است. توانایی‌های مبارزاتی منحصر به فرد و تحصص در زمینه‌های مختلفی از جمله برق و الکترونیک سبب شده تا لقب بلوبرد را برای خود انتخاب کرده و به عضوی از خانواده خفاشی دربیاید که به عنوان مثال در مجموعه Batman Eternal تاثیر قابل توجهی در محافظت از زادگاه خود داشته است.

لوک فاکس

معرفی تمامی اعضای خانواده خفاشی کمیک‌های دی‌سی - گیمفا

لوشس فاکس متحد و دوست ارزشمند بروس وین محسوب می‌شود که عملاً بدون حضور وی نمی‌توانست تا به محافظت از شهر گاتهام در قامت شوالیه تاریکی ادامه دهد.

فرزند پسر او یعنی لوک فاکس نیز خصلت‌های پدرش را به ارث برده و علی‌رغم برخورداری از ثروتی بی حد و اندازه اما پس از تکمیل تحصیلاتش به تشکیلات بتمن ملحق شد تا راه و رسم شوالیه تاریکی را ادامه داده و برخلاف پدرش، این بار در میدان مبارزه نیز تاثیر قابل توجهی از خود نشان دهد. لوک فاکس با بر تن کردن زرهی پیشرفته لقب بت‌وینگ را یدک می‌کشد که به سبب برخورداری از هوشی مثال‌زدنی و قدرت‌های فیزیکی توانسته تا به سد محکمی در برابر نیروهای لیگ قاتلین تبدیل شود.

دوک توماس

معرفی تمامی اعضای خانواده خفاشی کمیک‌های دی‌سی - گیمفا

شاید بتوان گفت که هیچ یک از اعضای خانواده خفاشی به اندازه دوک توماس دست کم و نادیده گرفته نشده است.

تنها فراانسان این تیم، پسر جوانی می‌باشد که خانواده‌اش در جریان وقوع یک طوفان مرگبار، جان بروس وین را نجات داده بودند، با مبتلا شدن به ویروسی مرگبار توسط جوکر کشته شدند. او که دیگر یتیم شده بود و کسی را نداشت، برای جلب توجه بتمن، لقب سیگنال را بر عهده گرفت و با رهبری یک گروه خیابانی از رابین‌ها در نهایت نظر مثبت بروس وین را کسب نمود تا به عضوی از خانواده خفاشی درآمده و در کنار وی عدالت را در شهر گاتهام برقرار نماید. از جمله قدرت‌های فرابشری دوک توماس می‌توان به توانایی کنترل روشنایی و تاریکی اشاره کرد که از او نمادی تحت عنوان مدافع نور شهر گاتهام ساخته است.


عضو مورد علاقه شما از خانواده خفاشی چه نام دارد؟ به نظر شما بین دنیای سینمایی جدید دی‌سی و دنیای سینمایی مت ریوز کدام یک میزبان حضور خانواده خفاشی خواهند بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR

NimanobodyMasoudLeroxMA12B-manامیر حسینMahdikarma(دازای)CatalystПΣGΛП(شیفته عظمت یوبیسافت)Daniallox😃SubzeroKratosABDVD(تا درودی دیگر ، بدرود گیمفای عزیز)Hero's shadeCambyses The ThirdYohanameysambBADMAN

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی تمامی اعضای خانواده خفاشی کمیک‌های دی‌سی - گیمفا
معرفی تمامی اعضای خانواده خفاشی کمیک‌های دی‌سی - گیمفا
معرفی تمامی اعضای خانواده خفاشی کمیک‌های دی‌سی - گیمفا
معرفی تمامی اعضای خانواده خفاشی کمیک‌های دی‌سی - گیمفا
معرفی تمامی اعضای خانواده خفاشی کمیک‌های دی‌سی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی تمامی اعضای خانواده خفاشی کمیک‌های دی‌سی - گیمفا