تهیه کننده The Legend of Zelda: بازیهای خطی این فرنچایز متعلق به گذشته هستند
به نظر میرسد طرفداران سری محبوب The Legend of Zelda نباید انتظار ساخت بازیهای خطی از این فرنچایز را داشته باشند.
شرکت نینتندو با داشتن آیپیهای Mario و The Legend of Zelda دو فرنچایز بزرگ و محبوب را در صنعت بازی در اختیار دارد. سری Zelda به لطف داشتن دنیاهای خارقالعاده، حس ماجراجویی و کاوش در جهان، همواره یکی از معتبرترین فرنچایزهای موجود بوده است. بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild تحول بزرگی را در میان عناوین جهان باز به وجود آورد و به نینتندو اجازه داد تا این سری را به سطحی برساند که آزاد بودن را ارائه میداد و بازیکن را محدود نمیکرد. دنباله آن، یعنی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom، همه چیز را فراتر برد و یک موفقیت بزرگ دیگر را برای نینتندو به ارمغان آورد.
با این حال، برخی از طرفداران Zelda علاقهای به جهان باز شدن این سری ندارند. برخی از افراد میخواهند تجربه هدایت شدهتری داشته باشند که مانند بازیهای قدیمی این سری کمی خطیتر باشد. متأسفانه این طرفداران احتمالاً دیگر چنین چیزی را نخواهند دید. ایجی اونوما (Eiji Aonuma)، تهیهکننده The Legend of Zeld، در مصاحبه با IGN خاطرنشان کرد که عناوین خطی این مجموعه بیشتر «بازیهایی مربوط به گذشته» هستند و فلسفه طراحی گیمپلی آزادتر با علایق بازیکن همسو میشود، اما برای توسعهدهندگان هزینه دارد.
من با صحبتهای Hidemaro Fujibayashi در مورد این که در بازیهایی که باید مجموعهای از مراحل خاص را دنبال کنید یا ماموریتها را با نظم بسیار مشخصی تکمیل کنید به نوعی متعلق به بازیهای گذشته هستند، کاملاً موافقم. این در حالی است که عناوین امروزی در حال حاضر بازیهایی هستند که در آنها میتوانند تصمیمات خود بازیکن را بپذیرند و به آنها این آزادی را بدهند که بهطور انعطافپذیر، بازی را ادامه دهند و بازی این امکان را میدهد. بنابراین من کاملاً با آن به عنوان فلسفه طراحیمان موافقم؛ اما به عنوان تهیه کننده باید اعتراف کنم که ساخت بازیها به این روش همواره هزینههای توسعه اضافی را به همراه دارد و این چیزی است که باید به آن فکر کنم.
وی در ادامه افزود:
من فکر می کنم ما به عنوان مردم تمایل داریم چیزی را بخواهیم که در حال حاضر نداریم و کمی ذهنیت سبزتر وجود دارد. همچنین فکر میکنم با آزادیهایی که بازیکنان در بازیهای اخیر این فرنچایز دارند، هنوز یک مسیر مشخص وجود دارد، و آن مسیری است که آنها انتخاب کردهاند. بنابراین فکر میکنم این چیزی است که میخواهم در مورد بازیهای فعلی که در حال ساختشان هستیم، به خودم یادآوری کنم.
وقتی میشنوم که مردم آن چیزها را میگویند، جالب است، زیرا از خودم میپرسم: «چرا میخواهید به یک بازی بازگردید که در آن در انواع چیزها یا روشهایی که میتوانید بازی کنید، محدودتر و کمتر هستند؟ » اما من میل به نوستالژی را متوجه میشوم و میتوانم آن را از این جنبه نیز درک کنم.
نظر شما در این باره چیست؟
منبع: Comicbook
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
اسمش بازی که کل زلدا رو تغییر داد «Breath of the wild» بود و کل ماهیت این بازی خلاص شدن از فرمول قدیمی بود و همین خط زمانی که ساخته شده بود ، به مذاق بعضی بد اومد ولی به مذاق اکثریت خوب بود و نکته هم همین هست سری اصلی دیگه هیچوقت نمیتونه برگرده به فرمول قدیمی همین طور سری اصلی زلدا نمیتونه به دو بعدی برگرده ، شخصاً نکته منفی نمیبینم چرا که زلدا کم سری فرعی و ریمیک نداره پس هم میتونه به جلو در حالی که طرفداران قبلی رو هم نگه داره!
خود زلدا های اولیه هم خطی نبودن
oot هم همچین خطی نبود
هیچوقت گذشته تو فراموش نکن
ولی قبلانم خیلی خطی نبودن خدایی
من و خیلی های دیگه از نسخه botw وارد سری زلدا شدیم و این رو میشه از اختلاف فروش زلدا botw با سایر نسخه های قبلی فهمید که مدل جهان باز زلدا روی این فرنچایز جواب داده و هم سازنده ها فرمول های جهان باز رو به خوبی درک میکنن و هم بازیکن ها علاقه بیشتری به آزادی در بازی زلدا دارن
حتما افرادی که با سری های قبلی زلدا خاطره داره شاید پذیرش دنیای جهان باز زلدا کمی سخت باشه چون زلدا برث تمام قوانین زلدا رو تغییر داد و چیز کاملا جدیدی از این فرنچایز ساخت
من به شخصه بدم نمیاد در کنار عناوین بزرگ جهان باز زلدا عناوین کوچیکتر و خطی رو ببینم یه چیزی شبیه link’s awakening که ریمیکی از بازی های کلاسیک دوبعدی زلدا بود و بین دو بازی بزرگ botw و totk منتشر شد
بنظرم نینتندو کارش رو توی بازی های زلدا خطی و دوبعدی به خوبی تموم کرده و خیلی خوب تونسته تاثیر خودش رو روی صنعت گیم بزاره با اینکه ما دیگه بازی های با فرم قدیمی زلدا رو به احتمال زیاد از خود نینتندو نمی بینیم اما سازنده های دیگه مخصوصا سازنده های ایندی بسیار از بازی های قدیمی زلدا الهام میگیرن و بازی های جدید با فرم زلدا های قدیمی خلق میکنن ، مثلا death’s door، tunic نمونه های هستن که به طور واضحی از زلدا های دوبعدی الهام گرفته شدن
پس ما درنهایت می تونیم زلدا هایی با فرم قدیمی رو داشته باشیم. نینتندو تاثیر خودش رو گذاشته
واقعا دلچسب ترین تجربه ای که داشتم بین بازی ها زلدای نینتندو سوییچ بود
به هیچ وجه سمت شبیه سازی پی سی نرین باید رو خود کنسول دستی تجربش کنین تا ببینین چه لذتی داره چون ویبراتور و لرزش جوی کان یا دسته با بازی مچ و هماهنگه
هنوز وزش باد هایرول و عرق ریختن لینک وقتی میخواد چیز سنگین بلند کنه یا غذا درست کردنش و صدای قل قل قابلمه که در حال پخت غذا و صدای دلنشین زلدا و صدای حل شدن پازل ها که دینگ دینگ می کرد و همینطور صدای پای لینک وقتی از روی چمن های هایرول راه می رفت رو فراموش نمی کنم
منم همینطور دقیقا منم همینطور شاید بهترین تجربه گیمینگ چند سال اخیر از ۲۰۱۳ تا الان بهترین تجربه من بود یه اثر بسیار خاص و در تمامی موارد دوست داشتنی
من رو پی سی با دسته اکس باکس و دسته پی اس ۴ تموم کردم
الانم رویه steam deck دارمش میتونم بگم رو پی سی هم با دسته موردی نداره و ۹۰% تجربه اصلی رو بهتون میده بجز شراین ها که رو اعصابی میشن یک سری شون
میخوایم داداش ولی نمیشه🥲 یا باید کلا شاهکاری به نام زلدا رو بزاریم کنار یا با تمام مشکلات شبیه ساز ها کنار بیایم و بازیش کنیم ولی من خودم کاملا موافقم لذت زلدا با کنسول های نینتندو یه چیز دیگست
آقا بلاخره امروز ایکس باکس دستم رسید حالا ببینیم پلی دادن بازی هاش چطوره آیا لذتش رو خواهم برد با حسرت پلیستیشن به دلم خواهد موند بهرحال فعلا خستم از پلیستیشن دوستانی که ایکسباکس دارن الان چه پیشنهادی دارین اول سراغ چه بازی برم ؟
استارفیلد بعد هیلو بعد فورزا ۵ بعد های فای راش و…
هیلو کالکشن خوبه برای شروع
آیا ممکنه زلدایی حتی از tears of the kingdom کامل تر ببینیم ؟ به شدت هیجان دارم برای آینده این فرنچایز مخصوصا اینکه این بازی های اپن ورلد قشر زیادی از گیمر ها رو به خاطر ماهیت سندباکس فوق العادش جذب کرده شاید افرادی اصلا زلدا های قدیمی رو بازی نکرده باشن یا خوششون نیاد ولی عاشق بازی های اخیر زلدا هستن چون محدودیتی نداره دقیقا دستت بازه هرجوری میخوای جلو ببری بازی رو و یک تجربه کاملا شخصی هستش زلدا های قدیمی هم دینشون رو به صنعت گیم ادا کردن و هنوزم همشون عالی هستند خودم بدم نمیاد حداقل اسپین آف های این سبکی ببینیم ولی اگر هم نساختن اشکال نداره حداقل بازی های خطی این فرنچایز به شکل با شکوهی به پایان رسیدن و با شاهکاری به نام برث اف د وایلد بازی های زلدا وارد ماهیت جدیدی شدن
«من با صحبتهای Hidemaro Fujibayashi در مورد این که در بازیهایی که باید مجموعهای از مراحل خاص را دنبال کنید یا ماموریتها را با نظم بسیار مشخصی تکمیل کنید به نوعی متعلق به بازیهای گذشته هستند، کاملاً موافقم»
لایک 🤝
درست میگه با مسیری که فرنچایز زلدا از زمان انتشار botw توش قرار گرفته دیگه نمیشه انتظار نسخه های خطی رو داشت،ولی به شخصه دوست دارم ریمیک بعضی نسخه هارو برای ارائه تجربه های نوستالژی با کیفیت بهتر عرضه کنن.
زلدا عشقه
هیچ لزومی نداره یه بازی حتما جهان بشه تا بتونه مث سابق موفق باشه
همین تفکر باعث تو نسل قبلی مدام بلزی های جهان باز ببینیم جوری که خیلی از گیم ها یه حس تکراری به ادم میدادن
باهاش مخالفم هیچ لزومینداره بازی ها به سمت جهان باز شدن برن
همین تفکر باعث شد نسل قبلی کلی بازی جهان باز تکراری و شبیه بهم ببینیم