کوجیما در ۸ سالگی استودیوی خود از توصیه گیرمو دل تورو میگوید
هیدئو کوجیما، کارگردان مشهور بازیهای ویدئویی Metal Gear Solid و Death Stranding، هشتمین سالگرد استودیوی خود را با توصیههای عاقلانه گیلرمو دل تورو (Guillermo Del Toro)، بازتاب داده است.
کوجیما زمانی یک نیروی خلاق در کونامی (Konami) بود. او پدر سری MGS است و سالها بعد از آن، کار بر روی بازی تحسین شده Silent Hills را با همکاری دل تورو، کارگردان تعداد زیادی فیلمهای کلاسیک، شروع کرد. متأسفانه تنشهای داخلی منجر به لغو بازی ترسناک جاهطلبانه کونامی شد، هر چند که این تنشها منجر به افتتاح استودیوی مستقل کوجیما نیز گردید.
این کارگردان در پستی در شبکههای اجتماعی خاطرات خود را بیان میکند:
«۸ سال از شروع Kojima Productions میگذرد. در آن زمان، ما هیچ ابزار توسعهای، موتور بازی یا دفتری نداشتیم و تنها چیزی که داشتیم یک دفترچه یادداشت با یک پروژه پیشنویس و لوگوی LUDENS بود که ممکن است این لوگو را به عنوان شوالیه فضایی نامیرا بشناسید.
کوجیما همچنان توصیههایی که توسط همکار سابقش ارائه شده بود را به اشتراک میگذارد. ظاهراً دل تورو به او گفته است که «یک بازی نوآورانه و منحصر به فرد AAA ایجاد کند که طرفداران مشتاقانه منتظر آن هستند و این کار را در اسرع وقت انجام دهد!» این دقیقاً همان چیزی است که تیم با Death Stranding، که در یک بازه زمانی نسبتاً متوسط (سه سال) توسعه داده شد، به دست آورد.
به گفته کارگردان، Kojima Productions اکنون وارد فاز دوم خود شده است و این بدان معناست که تیم تمرکز خود را بر گسترش Death Stranding به یک «فرنچایز» از طریق ساخت دنباله و اقتباس جدید فیلم A24 دارد. OD، بازی ترسناک مبهم با همکاری ایکس باکس و جردن پیل، نیز بخشی از برنامه های فاز دوم این استودیو است. در پایان کوجیما گفت:
اگرچه فاجعه کووید، برنامههای ما را به تأخیر انداخت، اما ما قبلاً دومین موشک تقویتکننده خود را پرتاب کردهایم، به پرواز خود در قلمروی ناشناخته ادامه میدهیم و در عین حال مسیر خود را به سمت مقاصد جدید تنظیم میکنیم.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
کوجیما ب همراه کن لوین دو تا از نوابغ صنعت گیمن و بنظر خودم بهترینن تو این صنعت. من بشخصه باور دارم ک خیلی مدیون این دو فرد هستم چون با بازیاشون زندگی گیمینگ منو ساختن و تغییر دادن!!
شاید بعضی ها بگن ک کوجیما مغروره و تو فانتوم پین خیلی اسمشو همه جا میاورد ولی جدا از بحث مغرور بودن یا نبودن(ک بنظرم مغرور نیست!) اون قضیه بخاطر بحثش با کونامی هس و یجورایی انگار میخواست حرص کونامی رو دراره. وگرنه چرا تو بقیه نسخه های سری اینقد اسمشو همه جای گیما نبود؟
دقیقا برای منم اول کوجیما بعد لوین
👌👌البته برا من اول کن لوین بهترینه و بعد اون کوجیما
توصیه منم به کوجیما اینه که سایلنت هیل رو درقالب یه اسم مترادفش بسازه با قابلیت صدای۳بعدی و هپتیک فیدبک و اداپتیو تریگر که حسابی جوابه
من تیترو اینطور خوندم: ” کوجیما در ۸ سالگی خود از توصیه گیلرمو دل تورو میگوید”🤨🤨🤨😑😑😑
حالا هی دارم حساب میکنم که مگر دل تورو چقدر سن داره!
بابا یک تهیه کننده هالیوودی اینو به فرزند خوندگی قبول کنه دیگه ، خسته شدیم
تو اینکه کارگردان بزرگیه شکی نیس، منتها خیلی منم منم میکنه!؟ و به خیلی از بازیسازها برخورده انگار فقط ایشونه که میتونه بازی خاص و متفاوت بسازه!؟ این یکی دوساله به واسطه رفاقت با جف بیشترین تریبون رو تو بازیسازها (به غیر از مراسم های هر پلتفرم ) به این فرد دارن میدن!
دوستان اشتباه برداشت نکنن من خودم از طرفداران کوجیما هستم و هرچی بسازه قطعا تجربش میکنم، اما متاسفانه ایشون خودشو یه تافته جدا بسته از صنعت گیم میدونه!
یکم نارسیسته. یک ایرانی بود که توی بهش صداگذاری توی کونامی کار میکردش. میگفت کار کردن باهاش خیلی تجربه جالبی نبود. کامنت پردیس گیم بود البته.
از اون طرف میازاکی تا دلت بخواهد خاکی و متواضعه
کوجیما هم پیر شده و هم خود بزرگ بینی اش کارهاشو تحت الشعاع قرار داده. امیدوارم که بتونه قد علم کنه دوباره، ولی باید به خود بیاد.
من که ضرری تو رفتارش نمی بینم
نه از متواضع و خاکی بودن کسی سود می بینیم و نه از مغرور بودن کسی
طرف طرز فکر متفاوتی داره و معلومه و شاید این طرز فکر متفاوت توی رفتارش تاثیر گذاشته
مهم اینه طرز فکر و رفتارش بهش یه هویت مستقل داده
ما گیمریم و وظیفه مون اینه لذت ببریم از اینکه یک انسان هر از چندگاهی تو بازی هاش بهمون گوش زد میکنه که باید جور دیگر دید
قرار بود کوجیما بخواد باب میل من و شما رفتار کنه کوجیما نبود
اگر قرار بود باب میل من و تو های دیگه رفتار کنه متال گیر سالیدی که با طرز فکر مستقل خودش عرضه کرد نبود
قرار نیست همه چی باب میل من و شما باشه مسئله ای که باعث شده گیمرا فقط چیزایی که همسو با عقاید و به موازات راحت طلبی خودشونه رو بپسندن و اگر کسی بخواد متفاوت رفتار کنه و مخالفت کنه طردش کنن
امیدوارم فیلم DS به جای تکرتر داستان بازی، داستانی در اوندجهاندتعریف کنه، هرچند بعید هست. به شدت منتظر DS2 هستم.
شمام تیتر رو واسه بار اول به یه شکل دیگهای خوندید؟
کوجیما در سن ۸ سالگی :دی
نویسنده گرامی علائم نگارشی رعایت کن!!!
تیتر باید اینجور میبود ، کوجیما در سال هشتم تاسیس استودیوی خودش ، از توصیه فلان کارگردان میگوید ! ….
به نظر من تیترها جوری زده میشن که کامنت بگیرن !
سیاست
آره دیگه
واقعا حیف آی پی شاهکار متال گیر که دست کونامی موند و کوجیما دیگه نتونست متال گیر بسازه
عشقی کوجیما
سلطان 🦾👽
این آقا مثل منه