جزئیاتی تازه درباره تراشه قدرتمند آیفون ۱۷ - تکفارس 
جزئیاتی تازه درباره تراشه قدرتمند آیفون ۱۷ - تکفارس 
جزئیاتی تازه درباره تراشه قدرتمند آیفون ۱۷ - تکفارس 

جزئیاتی تازه درباره تراشه قدرتمند آیفون ۱۷

افشین نوری
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - 15:38
آیفون 17

طبق یک گزارش جدید، اپل قصد دارد آیفون ۱۷ را به یک تراشه اختصاصی وای‌فای ۷ که خودش طراحی خواهد کرد مجهز کند. وای‌فای ۷ یک فناوری اتصال بسیار سریع است که می‌تواند حداکثر سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه را ارائه کند.

ظاهرا اپل این تراشه اختصاصی وای‌فای ۷ را ابتدا فقط در مدل‌های آیفون ۱۷ پرو استفاده خواهد کرد، اما در سال ۲۰۲۶ آن را به همه مدل‌های سری آیفون ۱۸ گسترش خواهد داد.

جزئیاتی تازه درباره تراشه قدرتمند آیفون ۱۷ - تکفارس 

پشتیبانی از وای‌فای ۷ به معنای آن است که مدل‌های آیفون ۱۷ پرو داده‌ها را روی باندهای ۲.۴ گیگاهرتز، ۵ گیگاهرتز و ۶ گیگاهرتز به‌طور همزمان ارسال و دریافت خواهند کرد و در نتیجه سرعت وای‌فای بسیار سریع‌تر با تاخیر کمتری خواهند داشت.

فناوری وای‌فای ۷ می‌تواند به حداکثر سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه دست یابد که نسبت به وای‌فای ۶E، چهار برابر سرعت بیشتری دارد.

گفتنی است اپل صرفا به دنبال طراحی تراشه وای‌فای ۷ اختصاصی خود نیست، بلکه قصد دارد با توسعه مودم‌ ۵G اختصاصی خود، وابستگی‌اش به شرکت کوالکام را قطع کند. این شرکت همچنین قصد دارد در آینده از نمایشگرهای میکرو LED اختصاصی خود در گوشی‌های آیفون استفاده کند.

البته طبق یک گزارش جدید، ظاهرا مدل‌های آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس از مودم نسل بعدی اسنپدراگون X75 5G که بسیار سریعتر و کم‌مصرف‌تر است استفاده خواهند کرد. این مودم می تواند mmWave و sub-6GHz را پوشش دهد و توسط کوالکام در فوریه گذشته معرفی شد. این مودم در مقایسه با اسنپدراگون X70 حدود ۲۵ درصد فضای کمتری را اشغال می‌کند.

بر اساس این گزارش، اپل برخلاف نسل‌های قبلی آیفون که در آن‌ها همه مدل‌ها (به جز مدل ارزان‌تر SE) از یک مودم مشترک استفاده می‌کردند، سال آینده فقط در مدل‌های پرو آیفون از مودم نسل بعدی کوالکام بهره خواهد برد. مدل‌های غیر پرو یعنی آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس همچنان از مودم اسنپدراگون X70 5G استفاده خواهند کرد.

مودم X75 5G از اتصال ۵G Advanced پشتیبانی می‌کند که نسل بعدی اتصال ۵G بوده و نوعی حرکت به سمت فناوری ۶G محسوب می‌شود. مشابه اتفاقی که اپل در سال ۲۰۱۵ با آیفون ۶s با عنوان “LTE Advanced” انجام داد، این شرکت ممکن است از سری آیفون ۱۶ پرو به عنوان “۵G Advanced” یاد کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید