هیدکی کامیا دلیل ترک Platinum Games را نگاه متفاوتش به بازی‌های ویدیویی بیان می‌کند
هیدکی کامیا دلیل ترک Platinum Games را نگاه متفاوتش به بازی‌های ویدیویی بیان می‌کند
هیدکی کامیا دلیل ترک Platinum Games را نگاه متفاوتش به بازی‌های ویدیویی بیان می‌کند
هیدکی کامیا دلیل ترک Platinum Games را نگاه متفاوتش به بازی‌های ویدیویی بیان می‌کند
هیدکی کامیا دلیل ترک Platinum Games را نگاه متفاوتش به بازی‌های ویدیویی بیان می‌کند
هیدکی کامیا دلیل ترک Platinum Games را نگاه متفاوتش به بازی‌های ویدیویی بیان می‌کند

هیدکی کامیا دلیل ترک Platinum Games را نگاه متفاوتش به بازی‌های ویدیویی بیان می‌کند

مهدی قاسم‌پور
۱۴:۵۰ ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
هیدکی کامیا دلیل ترک Platinum Games را نگاه متفاوتش به بازی‌های ویدیویی بیان می‌کند

هیدکی کامیا (Hideki Kamiya) می‌گوید که استودیوی Platinum Games را ترک کرده است زیرا بازی‌ها را یک محصول نمی‌بیند، بلکه آن‌ها را یک اثر هنری می‌داند.

هیدکی کامیا نامی آشنا برای میلیون‌ها گیمر در سراسر جهان است؛ اگرچه حالا طرفداران کارهای او واقعاً نمی‌دانند تا چه زمانی باید منتظر یک بازی جدید از او باشند.

کامیا در حال حاضر بیکار است و پس از ترک Platinum Games، در کانال یوتیوب خود فعالیت دارد. او یکی از بنیان‌گذاران استودیوی Platinum بود و در زمان خروجش گفت: «خروج من پس از بررسی‌های زیادی و به دلیل اعتقادات خاص من انجام شد».

روز جمعه، در مصاحبه‌ای با IGN، کامیا پیرامون این موضوع توضیحات بیشتری داد و افشا کرد که اعتماد خود به Platinum Games را از دست داده است و نمی‌تواند بدون این اعتماد به کار در آنجا ادامه دهد. او آنجا را ترک کرد زیرا تفاوتی اساسی در رویکرد خودش و استودیو به توسعه بازی مشاهده کرده است.

کامیا گفت:

«رابطه من با Platinum Games بر اساس اعتماد بود. تصمیم گرفتم آنجا را ترک کنم زیرا احساس می‌کردم مسیری که شرکت در آن حرکت می‌کند با اعتقادات من به عنوان یک توسعه‌دهنده متفاوت است. بدون عنصر اعتماد، نمی‌توانستم در آنجا به کار ادامه دهم، بنابراین از آنجا خارج شدم تا بتوانم به روشی که به نظرم درست است، به کار ادامه دهم.
من بازی‌ها را یک محصول نمی‌دانم، بلکه بیشتر به عنوان یک اثر هنری به آنها می‌نگرم. من می‌خواهم هنرم را در بازی‌ها قرار دهم و بازی‌هایی را ارائه دهم که فقط توسط Hideki Kamiya ساخته می‌شوند، تا بازیکنان بتوانند از بازی‌های Hideki Kamiya دقیقاً همان‌طور که هستند لذت ببرند.
تصمیم گرفتم شرکت را ترک کنم و مسیر خودم را بسازم و به ساخت بازی‌هایی ادامه دهم که بازتاب توسعه‌دهندگان و سازندگان آنها باشند.»

کامیا همچنین به چگونگی جدایی خود پرداخت و بیان کرد که تصمیم او مبنی بر جدایی چقدر دوستانه بوده است. پس از گذراندن زمان قابل توجه‌ای با رئیس استودیو، آتسوشی اینابا، هر دوی آنها توافق کردند که این بهترین اقدام است.

او همچنین اعتراف می‌کند که واکنش تیم توسعه‌دهندگانی که با آنها کار می‌کرد، تعجب‌برانگیز بود؛ زیرا به طور کامل درک نکرده بود که چقدر آنها برای او ارزش قائل هستند و می‌گوید تنها چیزی که از Platinum Games از یاد نمی‌برد، افرادی‌ هستند که با آنها کار می‌کرده است:

«من بحث‌های عمیق زیادی با اینابا داشتم و تنها زمانی تصمیم به رفتن گرفتم که هر دو به توافق رسیده بودیم. اینابا نیز به عنوان رئیس شرکت، مجموعه اعتقادات خاص خود را دارد. اگرچه عقاید او با اعتقادات من متفاوت بود، اما به طور کامل درباره آن صحبت کردیم؛ بنابراین هر دو از نتیجه‌ای که به آن رسیدیم راضی هستیم.
واکنش اعضای تیم توسعه متفاوت بود. من هرگز نقش خود را در شرکت ساده نگرفتم، اما در آن لحظه متوجه شدم که آنها عمیق‌تر از آنچه انتظار داشتم به من اعتماد داشتند.
این حقیقت که بسیاری از اعضای تیم از خارج شدن من بسیار غمگین به نظر می‌رسیدند باعث شد عمیقاً در مورد این موضوع فکر کنم.
ابتدا دلایل تصمیمم حول جدایی را برای کل تیم به صورت گروهی توضیح دادم. پس از آن، به آنها گفتم که هر کسی بخواهد می‌تواند به طور خصوصی با من صحبت کند و بسیاری از آنها این کار را انجام دادند.
برخی از آنها دو یا سه ساعت با من نشستند و صحبت کردند، برخی گریه کردند و برخی دیگر تصمیم من برای رفتن را غیرمسئولانه دانستند. برخی از آنها گفتند که دلیل انتخاب Platinum Games توسط آن‌ها این بوده است که می‌خواهند به طور خاص با من کار کنند.
من از تصمیم خود پشیمان نیستم. فکر می‌کنم این تصمیم درستی بود و تصمیمی بود که به دلیل احترام به موضع خودم به عنوان یک توسعه‌دهنده گرفتم. با این حال، اینکه دیگر نمی‌توانم با اعضای تیم سابقم کار کنم من را ناراحت می‌کند و از این بابت متأسفم.»

با این حال، کامیا اعتراف می‌کند که «ایده روشنی در ذهنش» برای یک بازی جدید دارد، اگرچه هنوز واقعاً پیشرفتی در آن ایجاد نکرده است.

او همچنین تصریح کرد که هر شایعه‌ای در مورد خروج او برای همکاری با سازندگانی خاص یا راه‌اندازی یک استودیوی جدید «بی‌اساس» است و او واقعاً هیچ برنامه دیگری قبل از کناره‌گیری نداشت.

milad samamadiiiDARKSIRENmeysambPop_StarNemesis𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥v-alkalineCambyses The Third🤘Mohsenj74ابوالفضل چمنیmrCharlie Chaplin.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هیدکی کامیا دلیل ترک Platinum Games را نگاه متفاوتش به بازی‌های ویدیویی بیان می‌کند
هیدکی کامیا دلیل ترک Platinum Games را نگاه متفاوتش به بازی‌های ویدیویی بیان می‌کند
هیدکی کامیا دلیل ترک Platinum Games را نگاه متفاوتش به بازی‌های ویدیویی بیان می‌کند
هیدکی کامیا دلیل ترک Platinum Games را نگاه متفاوتش به بازی‌های ویدیویی بیان می‌کند
هیدکی کامیا دلیل ترک Platinum Games را نگاه متفاوتش به بازی‌های ویدیویی بیان می‌کند
هیدکی کامیا دلیل ترک Platinum Games را نگاه متفاوتش به بازی‌های ویدیویی بیان می‌کند
هیدکی کامیا دلیل ترک Platinum Games را نگاه متفاوتش به بازی‌های ویدیویی بیان می‌کند
هیدکی کامیا دلیل ترک Platinum Games را نگاه متفاوتش به بازی‌های ویدیویی بیان می‌کند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بنیانگذاران یا افراد کلیدی خیلی از استودیوها اخیرا به همین دلیل های مشابه این ، رفتن و مستقلا استودیو شخصی خود رو تاسیس کردن چون از یه جایی به بعد دیگه کار هنری تو استودیو دیگه اولویت نیست و مسائلی مانن پول و مدیریت درآمد و حقوق کارمندا جاشو میگره !

    Pop_Starv-alkalineLove GameA.OffCambyses The Third
  • عرض ادب و احترام خدمت جناب آقای قاسم‌پور. ضمن عرض خوش‌آمدگویی به حضرتعالی بابت حضور در بخش خبری وبسایت گیمفا، امیدوارم همیشه موفق باشید.
    شخص Hideki Kamiya در مصاحبه‌ای با وبسایت خبری IGN این‌گونه اظهار داشت:
    I don’t think of games as products, but rather as works of art
    جمله کوتاه و مختصر فوق، دیدگاه یک کارگردان موفق و صاحب سبک ژاپنی را به خوبی بیان می‌کند. حال در مقام مقایسه اجازه دهید تا با یکدیگر به تصویر زیر نگاهی بیاندازیم. پاسخ یک توسعه‌دهنده سرشناس به یک توسعه‌دهنده دیگر.
    https://s6.uupload.ir/files/-6032722669419478700_121_ji0a.jpg
    بخش زیادی از یک فعالیت همیشه مرتبط با درآمد و سود می‌باشد که این موضوع غیرقابل کتمان است اما چیزی که افراد این حوزه را از یکدیگر متمایز می‌کند نگاه ایشان به محصولی است که تولید می‌کنند. برخی برای انتقال احساسات و ایجاد یک حس ناب و شور و شوق و برخی دیگر صرفاً به فکر کسب تعداد مشترکین بیشتر و …
    وقتی صحبت از بازی‌سازی به میان می‌آید ما در مورد هنر موسیقی، هنر داستان‌سرایی، هنر بازیگری، هنر نقاشی، هنر خطاطی و سایر هنرهای هفت‌گانه صحبت می‌کنیم. این صنعت همچون صنعت خودروسازی، راه و ساختمان و هوا و فضا یا حتی Tech نیست که در اکثر موارد همه چیز را با صفر و یک بسنجیم.
    به این مهم عمیق‌تر و بهتر بیاندیشیم متوجه این مهم خواهیم شد چرا ELDEN RING در بین مخاطبین انقلاب کرد.

    𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰.........v-alkalineA.Offمحمد حسین کریمیCambyses The Third
  • آقای کامیا
    شما با ساختن Okami رسالت خودتونو انجام دادین.
    امیدوارم شرایط آینده طوری پیش بره همچنان به تولید چنین بازی هایی ادامه بدین.

    A.Off
  • ژاپنی ها قهر کردن هاشونم با عذرخواهیه ..چه مردم خوبی ان …اسیر ووک بازی و این دری وری های دهه اخیر هم نشد البته سونی امریکا داره بهشون تحمیل میکنه ووک شدن رو

    lie?no
  • . گفت:

    امیدوارم این شخص به جمع ما تیم سبز بپیونده خیلی آدم خلاق و زنده ای هستش

  • Reyam- گفت:

    خدا لعنت کنه سیستم Woke و خدا لعنت کنه اون صداگذار بایونتا که به دروغ آبرو کامیا رو بردن. انشاالله یه جا حالشون گرفته شه. حالم به هم خورد از Woke. به هرحال کامیا که اشاره نمیکنه ولی اکثرا میدونن دلیلش اینه

    lie?no
هیدکی کامیا دلیل ترک Platinum Games را نگاه متفاوتش به بازی‌های ویدیویی بیان می‌کند