ایسوس با معرفی این لپ‌تاپ قدرتمند برای رقبایش خط و نشان کشید - تکفارس 
ایسوس با معرفی این لپ‌تاپ قدرتمند برای رقبایش خط و نشان کشید - تکفارس 
ایسوس با معرفی این لپ‌تاپ قدرتمند برای رقبایش خط و نشان کشید - تکفارس 

ایسوس با معرفی این لپ‌تاپ قدرتمند برای رقبایش خط و نشان کشید

افشین نوری
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - 08:48
Zenbook 14 OLED

ایسوس لپ‌تاپ پرچمدار Zenbook 14 OLED را معرفی کرد. این لپ‌تاپ ۱۴ اینچی از جدیدترین پردازنده Core Ultra 9 185H اینتل بهره می‌برد و دارای صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی است که ترکیب این مشخصات می‌تواند برای گیمرها بسیار ایده‌آل باشد.

در حالیکه نسل قبلی لپ‌تاپ Zenbook 14 مجهز به پردازنده‌های سری رپتور لیک اینتل بود، ایسوس تصمیم گرفته سری جدید خود را به‌روزرسانی اساسی بکند و آن‌ها را با پردازنده‌های قدرتمندتر میتیور لیک اینتل معرفی نماید. این لپ‌تاپ در گزینه‌های پردازنده زیر عرضه شده است که بسته به نیاز خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید:

Zenbook 14 OLED
  • Intel Core Ultra 5 125H
  • Intel Core Ultra 7 155H
  • Intel Core Ultra 9 185H

گفتنی است پردازنده‌های Core Ultra 7 155H و Core Ultra 9 185H دارای شش هسته عملکردی و هشت هسته کارآمد هستند و از گرافیک iGPU Arc اینتل با ۱۲۸ واحد اجرایی بهره می‌برند. لپ‌تاپ Zenbook 14 OLED دارای حداکثر ۱ ترابایت حافظه PCIe 4.0 و ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5x با سرعت ۷۴۶۷MT/s است و انرژی خود را از یک باتری ۷۵ وات ساعتی دریافت می‌کند که از طریق درگاه USB Type-C با سرعت ۶۵ وات شارژ می‌شود.

Zenbook 14 OLED

ایسوس ادعا کرده که ترکیب باتری ۷۵ وات‌ساعتی و پردازنده‌های میتیور لیک اینتل می‌توانند تا ۱۵ ساعت دوام باتری را به برای لپ‌تاپ جدیدش به ارمغان بیاورند. Zenbook 14 OLED دارای صفحه‌نمایش OLED 2.8K با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، وضوح ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل و روشنایی ۶۰۰ نیت است و همچنین یک گزینه ۱۹۲۰×۱۲۰۰ پیکسلی با فرکانس ۶۰ هرتز دارد.

Zenbook 14 OLED

این لپ‌تاپ دارای دو درگاه تاندربولت ۴، یک جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری و چندین درگاه HDMI 2.1 (TMDS) و USB 3.2 Gen 1 Type-A است.

پیش‌سفارش این لپ‌تاپ از امروز با قیمت پایه ۱۴۹۹ یورو شروع شده است وبه‌زودی عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید