سامسونگ گلکسی بوک ۴ اولترا معرفی شد؛ هوشمندترین لپ تاپ دنیا - تکفارس 
سامسونگ گلکسی بوک ۴ اولترا معرفی شد؛ هوشمندترین لپ تاپ دنیا - تکفارس 
سامسونگ گلکسی بوک ۴ اولترا معرفی شد؛ هوشمندترین لپ تاپ دنیا - تکفارس 

سامسونگ گلکسی بوک ۴ اولترا معرفی شد؛ هوشمندترین لپ تاپ دنیا

افشین نوری
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - 20:50
گلکسی بوک ۴ اولترا

سامسونگ از لپ‌تاپ پرچمدار گلکسی بوک ۴ اولترا با پردازنده نسل ۱۴ اینتل رونمایی کرد. این لپ‌تاپ دارای قابلیت‌های هوش مصنوعی قدرتمندی است.

سامسونگ امروز از نسل جدید لپ‌تاپ‌های گلکسی بوک خود رونمایی کرد. گلکسی بوک ۴ اولترا رده‌بالاترین مدل این سری است و قرار است یا مک بوک اپل رقابت کند.

گلکسی بوک ۴ اولترا از پردازنده نسل ۱۴ میتیور لیک اینتل بهره می‌برد که دارای هوش مصنوعی قدرتمندی است. این لپ تاپ سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ را اجرا می‌کند.

گلکسی بوک ۴ اولترا

گلکسی بوک ۴ اولترا مجهز به نمایشگر ۱۶ اینچی لمسی اولد با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و وضوح ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل است و روشنایی آن به ۴۰۰ نیت و نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد.

این لپ‌تاپ در دو نسخه با پردازنده‌های Core Ultra 9 و Core Ultra 7 ارائه شده و دارای برچسب Evo برای کیفیت بالا و شارژدهی طولانی است.

پردازنده‌های نسل ۱۴ اینتل از فناوری هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کنند و سامسونگ گفته است که با شرکت‌های نرم‌افزاری مختلفی همکاری کرده تا در لپ‌تاپ‌های جدیدش از قابلیت‌های هوش مصنوعی استفاده کند. یکی از این قابلیت‌‌ها، تبدیل متن به عکس است.

گلکسی بوک ۴ اولترا

گلکسی بوک ۴ اولترا همچنین از یک تراشه امنیتی جدید بهره می‌برد که باعث بهبود عملکرد سیستم Knox می‌شود. بهبود این سیستم باعث می‌شود تا گلکسی بوک ۴ اولترا محافظت‌های امنیتی را در سطح پردازنده انجام دهد.

این لپ‌تاپ با گرافیک‌های انویدیا RTX 4070 یا RTX 4050 ارائه شده که به ترتیب ۸ و ۶ گیگابایت حافظه دارند. گلکسی بوک ۴ اولترا در سه نسخه رم ۱۶، ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی LPDDR5X و حافظه‌های ۵۱۲ گیگابایت تا ۲ ترابایت SSD قابل دسترس خواهد بود.

سامسونگ همچنین این لپ تاپ را مجهز به یک سیستم خنک‌کننده جدیدی کرده است که باعث کاهش قابل‌توجه حرارت داخلی خواهد شد. این دستگاه دارای دو فن مجزا است.

گلکسی بوک ۴ اولترا

گلکسی بوک ۴ اولترا دارای باتری ۷۶ وات‌ساعتی است و با آداپتور ۱۴۰ واتی ارائه شده است. این لپ تاپ از وای‌فای ۶E و بلوتوث ۵.۳ پشتیبانی می‌کند و در رنگ خاکستری عرضه شده است. همچنین دو پورت تاندربولت ۴، یک درگاه USB-A، یک درگاه HDMI 2.1، یک جک صوتی و یک اسلات کارت میکرو SD روی آن وجود دارد.

گلکسی بوک ۴ اولترا از ژانویه ۲۰۲۴ به قیمت پایه ۲۶۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید