نگاهی به مهمترین آثار معرفی شده در The Game Awards 2023
چه آثار مهم و جالبی طی مراسم The Game Awards امسال معرفی شدند؟ با ما همراه باشید.
در قالب مقالهی پیش رو، نگاهی خواهیم داشت به مهمترین نمایشها، اتفاقات و معرفیهای مراسم گیم اواردز امسال. تعداد آثار معرفی شده زیاد بود و در این مقاله، به آثار مهمتر و بزرگتر پرداخته شده است.
Marvel’s Blade
با اینکه شایعاتی وجود داشت که آرکین و بتسدا از دنبالهی Dishonored رونمایی خواهند کرد، در اقدامی غیر منتظره، شاهد معرفی اقتباسی از شخصیت معروف Blade بودیم. عنوانی که قرار است جاهطلبیهای استودیوی آرکین را به حداکثر برساند و پاریسی متفاوت، سیاه و خونین را به تصویر بکشد که با خطر خونآشامها دست و پنجه نرم میکند. هنوز خبر قطعی در مورد عرضهی این عنوان بر روی گیم پس و یا پلتفرمهای خارج از اکوسیستم ایکس باکس منتشر نشده است، اما به نظر میرسد احتمالا Marvel’s Blade نیز مانند دیگر آثار چند سال اخیر بتسدا، در انحصار اکوسیستم مایکروسافت قرار گیرد.
سوم شخص بودن بازی، یکی از جالبترین و غافلگیرکنندهترین مواردی است که این اثر را از آثار پیشین آرکین، متفاوت میسازد.
Brothers: A Tale of Two Sons Remake
یکی از خاصترین آثار نسل هشتم، اولین بازی جوزف فارس یعنی Brothers: A Tale of Two Sons بود که روایتگر داستانی احساسی و جذاب دو برادر بود که برای نجات جان پدرشان، راهی سفری پر مخاطره و هیجانانگیز میشوند. این بازی به سرعت، به عنوانی خاص و دلنشین در میان مخاطبان تبدیل گشت و طرفداران قابل توجهی برای خود کسب کرد. اکنون باید دید نسخهی بازسازی شدهی این عنوان تحسین شده، میتواند از پتانسیلهای نسل نهم به خوبی بهره بگیرد یا خیر.
God of War Ragnarok: Valhalla
در حالی که برخی شایعات خبر از DLC داستانی برای بازی God of War Ragnarok میدادند، مشخص شد که در قالب آپدیتی رایگان، حالت روگ لایک جدیدی به نام Valhalla به بازی افزوده میشود و کریتوس و میمیر را راهی سفری جدید اما آشنا میسازد. مانند دیگر آثار روگ لایک، مرگ به معنای شروع مجدد است و کریتوس دوباره باید از نو سفر خود را آغاز کند. جزئیات زیادی از این مود نداریم و تنها مواردی که میتوان به آن اشاره کرد این است که زرهها در این مود فاقد قابلیت هستند و فقط جنبهی ظاهری دارند و همچنین بازی پنج سطح سختی متفاوت برای Valhalla ارائه میکند.
Exodus
عنوان جدید Exodus، اولین حضور و همکاری بازیگر معروف هالیوود، متیو مککانهی در دنیای بازیهای ویدیویی به شمار میرود که در ساختاری فضایی و علمی تخیلی روایت میشود. به نظر میرسد بازی حالت اکشن سوم شخص داشته باشد و هم بر روی اکتشاف و هم مبارزه مانور دهد. این اثر، اولین پروژهی استودیو Archetype Entertainment به شمار میرود و باید دید آیا این اثر میتواند به عنوانی موفق در ژانر آثار علمی تخیلی تبدیل شود یا خیر.
The First Berserker: Khazan
بازی The First Berserker: Khazan، عنوانی اکشن نقشآفرینی و سولز لایک است که توسط استودیوی NeoPle توسعه یافته و توسط Nexon منتشر خواهد شد. این عنوان، داستان اولین برزرکر یعنی Khazan را روایت میکند که توسط کشورش مورد خیانت واقع شده و رهسپار سفری میشود تا از خیانتکارن، انتقام بگیرد. طراحی هنری متفاوت این عنوان قابل توجه است و حداقل روی کاغذ، طرفداران آثار سولز لایک میتوانند به این عنوان امید داشته باشند تا تجربهای جذاب را ارائه دهد.
Pony Island 2: Panda Circus
عنوان Pony Island 2: Panda Circus، اثر جدید دنیا مالینز، خالق عنوان Inscryption به شمار میرود که دنبالهی اثری با همین نام است. عنوان Pony Island، عنوانی خلاقانه و متفاوت بود که سبک جدیدی از آثار پازل محور را ارائه میداد. جایی که ما به عنوان مخاطب، در داخل دستگاهی آرکید که حکم برزخ را داشت، توسط خود شیطان زندانی شدیم و اکنون باید برای خروج تلاش کنیم. اطلاعات خاصی در مورد Pony Island 2: Panda Circus در دسترس نیست و باید منتظر انتشار جزئیات بیشتر توسط دنیل مالینز باشیم.
Monster Hunter: Wilds
کپکام عنوان جدیدی از سری Monster Hunter، یعنی Monster Hunter: Wilds را جریان مراسم گیم اواردز امسال معرفی کرد. با این که شاهد مبارزات و گیمپلی اکشن در تریلر معرفی نبودیم، اما صحنههای مختلف از حرکت شخصیت اصلی به همراه حیوان همراهش به نمایش گذاشته شد. حیوان یا همان Mount شخصیت اصلی بازی، امکان پرش بین پلتفرمها، پرواز یا حرکات سریع را داراست و به نظر میرسد در مبارزات نیز این حیوان یا حیوانات همراه، نقش بسیار کلیدی ایفا خواهند کرد.
OD
بازی جدید کوجیما، OD یا همان Overdose، عنوانی است که کوجیما پروداکشن با همکاری Xbox توسعه میدهد و در این پروژه، کوجیما با افراد سرشناس دیگری، مثل جردن پیل، نویسندهی مشهور هالیوود نیز همکاری کرده است. مانند همیشه، اطلاعات زیادی از عنوان OD در دسترس نیست، اما میدانیم که تجربهای به شدت سینمایی خواهد بود و احتمالا از المانهای استریم نیز استفاده خواهد کرد.
Final Fantasy 16 DLCs
در جریان گیم اواردز، شاهد معرفی دو بستهی الحاقی برای Final Fantasy 16 بودیم. دو بستهی الحاقی Echoes of the Fallen و The Rising Tide، ماجراجوییهای کلایو و جیل را ادامه میدهند. اولین بستهی الحاقی در دسترس است و دومین DLC نیز تا بهار سال آینده عرضه خواهد شد. به نظر میرسد Square Enix از همان ابتدا، برنامهای بلند مدت برای ساپورت Final Fantasy 16 تدارک دیده بود و عرضهی دو بستهی الحاقی داستانی، مهر تاییدی بر این ادعا به شمار میرود.
Lost Records: Bloom and Rage
عنوان Lost Records: Bloom and Rage، اثر جدید سازندگان Life is Strange یعنی Don’t Nod است که به نظر میرسد مانند Life is Strange، قرار است یک آیپی دنبالهدار باشد و آثار مختلفی در دل دنیای آن جریان داشته باشد. داستان Lost Records: Bloom and Rage، پیرامون چند دوست قدیمی است که سالها پس از آشنایی در دبیرستان، به دلایل نامشخص، دوباره مسیر زندگیشان، به هم میرسد.
The Casting of Frank Stone
بازی The Casting of Frank Stone، اسپین آفی از دنیای Dead by Deadlight است که تجربهای داستانی و تک نفره را ارائه خواهد داد. با توجه به استودیوی Supermassive Games و سابقهاش در ساخت آثار مشابه، میتوان انتظار عنوانی داستانی، با آزادی عمل زیاد در تصمیم گیری و انتخاب را داشت.
No Rest for the Wicked
سرانجام از بازی جدید استودیوی سازندۀ Ori نیز رونمایی شد. No Rest for the Wicked قرار است یک اثر اکشن نقشآفرینی در ستینیگی قرون وسطیای باشد. چیزی که بیش از هر چیز توجه را به خود جلب میکند، طراحی هنری فوقالعادۀ این عنوان است. در تاریخ ۱ مارس ۲۰۲۴، طی یک استریم، اطلاعات بیشتری از بازی به اشتراک گذاشته خواهد شد.
Kemuri
ایکومی ناکامورا و استودیوی تازه تاسیسش، Unseen، از بازی جدیدی به نام Kemuri رونمایی کردند که طراحی هنری جالبی دارد. مفهوم و ایدۀ کلی بازی این است: شما از شهری عبور خواهید کرد که توسط ارواح، شیاطین و موجودات ماوراء طبیعی پر شده و باید آنها را شکار کنید.
دیگر اخبار و اتفاقات مهم The Game Awards:
- عرضهی ناگهانی بازی The Finals
- بازی جدید سازندگان Ori معرفی شد
- با انتشار تریلری تاریخ عرضه Black Myth: Wukong مشخص شد
- بازی Last Sentinel معرفی شد
- Light No Fire جدیدترین اثر سازندگان No Man’s Sky خواهد بود
- شرکت Sega چند آیپی قدیمی خود را ادامه خواهد خواهد داد.
- نمایش گیمپلی و مبارزات بازی Hallblade 2
- تاریخ عرضهی بازی Rise of The Ronin مشخص شد
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
یادی کنیم از یکی از دوستان که میگفت”اصلا شده تا حالا پلی استیشن یه اپدیت بده ولی پول نگیره :دی”
جای dlc الدن رینگ هم خالی بود
مراسم نسبتاً خوبی بود، اگرچه ممکنه جنس خیلی از بازیها به مذاق خیلی از گیمرها خوش نیاد. اما بازیهای زیر تونستن نظرم رو به خودشون جلب کنن:
1- Pony Island 2: Panda Circus
2- No Rest for the Wicked
3- KHAZAN (اگرچه آرت استایل بسیار جذابی داشت، مبارزات چیز یونیکی نداشت و روتین سولزلایک بود)
4- Rise of the Ronin (اگرچه تریلر اول بازی یونیک تر به نظر میرسید و احساس میکردم به اندازه کافی از NIOH جدا شده اما گویا همچنان سیستم مبارزات قدیمی رو پیش گرفته، البته همچنان برای طرفداران تیم نینجا جذاب خواهد بود اما انتظار داشتم توییست جدیدی به مبارزات داده باشن و اینو به تصویر بکشن.)
به نظرم بدترین نمایش مراسم مال بازی کوجیما یعنی OD بود (این مدل ویدیوها برای پشت صحنه و به رخ کشیدن موشن کپچر هست نه تیزر رونمایی) و بدتر از اون توضیحات سازنده که در حقیقت هیچ توضیحی نبود. عملاً ۵ دقیقه صحبت کرد و هیچ اطلاعاتی از نوع بازیای که قصد تولیدش رو داره به اشتراک نگذاشت. یکی از بیهدفترین و پوچترین تریلرهایی که اخیراً دیدم. بازی دیگری که به نظرم بعد از OD بدترین تریلر رو داشت Hellblade 2 بود که معلوم نیست غیر از گرافیک چه تکاملی به کلیت پروژه دادن و چهارمین یا پنجمین تریلر بازی همچنان تکامل گیمپلی رو یا تحولی که قراره نسبت به نسخه اول داشته باشه رو به تصویر نمیکشه. ۵ تا تریلر منتشر کردن، عیناً دموهای تکنیکال هستند. برای یک یا فوقش دو تریلر اول مبهم بودن پروژه کاملاً قابل درکه برای چهارمین و پنجمین تریلر همچنان کل پوینت تبلیغاتیت جلوه بصری باشه؟ متوجه نمیشم. اگر چیزی نیست در گیمپلی که بخوان هایلایت کنن که خیلی عجیبه. کوچک ترین دلیلی نمیبینم که بخوام بازی رو تجربه کنم یا منتظرش باشم، مگر این که در ادامه، تغییر کنه این قضیه و مکانیکهای جالب و نوینی برای گیمپلی ببینیم.
واقعا درک نمیکنم چرا روی هلبلید دو انقدر مانور میدن ، نسخه اولش ک چیز دندون گیری نبود و یک بازی کاملا یکنواخت و خسته کننده بود، الان بعضی از دوستان میگن بودجه کافی نداشت ، خب اندازه بودجه شون بازی بسازن تا بازیشون این همه کمبود نداشته باشه ، تریلر نسخه دوم هم که ب نظر همون پیاده روی های طولانی و خسته کننده و مبارزات تکراری نسخه قبل رو به ارث میبرد
مث اینکه یک شو بازی نکردی!
و ۵۳ تا دیس لایکم نشون دهنده شه🙂
ولی اینکه گیمپلی بعد یه مدتی یکنواخت میشد بله،ولی از گرافیک و داستان نمیشه ارادی گرفت.
اگه اینطور که شما میگی باشه،ماریو و سونیک هم همینن!
فقط راه میری،(البته اینکه بازی پلفرمینگه هم بی تاثیر نیس😂)
ولی خب،بازی در زمان خودش واقعا نو آوری محسوب میشد،طوری که بازی های مثل بلد وانتد،گاد آف وار و… هم از گرافیک،گیمپلی و…این عنوان الهام گرفتن.
🤣🤣🤣🤣🤣
پونی آیلند اونم آیتم اول خیلی خوب بود 👌
اقای کریمی منظورتون از تحول داخل گیمپلی چیه؟ و اینکه هنوز گیم پلی کاملی هم نشون ندادن که بحث کاملتری کرد و باید تا وقتی که به عرضش نزدیک میشیم صبر کنیم
بزرگترین نقطه ضعف بازی اول گیمپلی بود. به شدت تکراری میشد هم از نظر تنوع دشمنان هم از نظر مبارزات. منتظرم ببینم چجوری قراره این قضیه رو عوض کنن، اما گویا از سال ۲۰۱۹ / ۲۰۲۰ به تا به امروز که در آخرین ماه ۲۰۲۳ قرار داریم. با چندین تریلر همچنان چیزی نمایش نداده که نشانهای از برطرف سازی بزرگ ترین نقطه ضعف نسخه اول باشه. اصولاً بازی ها نسخه دوم و سیکوئل دریافت میکنن که در کنار ادامۀ روایت، گیمپلی تحول بهبود پیدا کنه، تنوع دشمنان رو به تصویر بکشه و سیستم مبارزات بهبود یافته رو نمایش بده. مثلا دشمنانی که داخل تریلر جدید میبینیم عملاً تفاوتی با نسخه اول ندارن. من نمیگم این بازی قراره مثل بازی اول از نظر گیمپلی ناامیدکننده باشه، اما اینطور «به نظر میرسه» خوشحال میشم اگر در نهایت اینطور نباشه.
نمیدونم چرا اما تجربه من کاملا متفاوت بود اتفاقا هیچ وقت بازیش برام خسته کننده نشد انقدر تو دنیای بازی غوطه ور میشدم که گذشتن زمان برام حس نمیشد و واقعا از معماهاشون خوشم اومد .البته فایت هاش برام آخرای بازی تکراری شد اما باز هم حس خیلی خوبی رو منتقل میکرد .
درکل این یکی معلومه نسخه ای کاملا فراتر از اولیه چه از لحاظ غوطه ور شدن داخل بازی چه گیم پلی حتی با اینکه بخش کوچیکی از بازی رو نشون دادن اما معلومه حسی که قراره مبارزاتش منتقل کنه خیلی لذت بخش تر از نسخه اوله و البته خیلی از چیزهایی که هنوز نشون ندادن وگرنه انقدر سال کار کردن روی یک بازی مطمئنا بی هدف نیست
Rise of the Ronin خوب بود؟ من چیزی جز وولانگ ندیدم تم گیمپلی. گرافیک هنری و بصری.منم چیزی از od نفهمیدم. ولی هلبلید درسته کوتاه ولی بریده ولی از گیمپلی و مبارزات هم دیدیدم. بنظر مبارزات سنگینی با هر انیمی میبینیم تا مبارزات سریع.بسیاری از محیط های بازی رو دیدیم.من چیزی که ندیدم پازل های بازی بود. فکر کنم نمایش اصلی رو گذاشتن برا مراسم خود ایکسباکس که توش گیمپلی مبارزات و پازل هارو کامل ببینیم
rise of ronin یه بازی در حد همون بازی های همیشگی تیم نینجا به نظر میرسه. مدعی نیستم بازی تاثیرگذار و همه گیری هست اما برای کسانی که طرفدار آثار تیم نینجا هستند باید راضی کننده باشه. در ضمن گفتم اینا نظر من رو به خودشون جلب کردن یا نکردن تا خیلی جای دیگران صحبت نکرده باشم، چون مخصوصاً بازی های تیم نینجا خیلی سلیقهای هستند. یه موضوع دیگه هم اینه که اگر حتی عیناً فیچرهای قدیمی رو میکس کرده باشه، همچنان گیمپلی بسیار غنیای داره، Nioh و wo long یکی از بهترین مبارزات صنعت گیمینگ رو دارن که متاسفانه با روایت نچندان خوب، سیستم لوت بد و طراحی مرحله فوقالعاده ضعیف به پایین کشیده میشه. اگر تونسته باشن یه جهان باز با layout درست حسابی خلق کنن و سیستم لوت هم بهبود پیدا کنه، مبارزات و فیچرهای قدیمی میتونن خودنمایی کنن.
در مورد hellblade نگفتم مبارزات رو نشون ندادن، گفتم چیز جدیدی نبود صرفاً انیمیشنهای بهتر و کیفیت فنی بهبود یافته رو به تصویر میکشید مثل مابقی تریلرها. نمیدونم از چه روش اساسیای گیمپلی بازی تحولاتی به خودش دیده. سلاحهای جدید، اسکیل تری؟ جابهجایی در محیط با گرپل هوک؟ تجهیزات جدید؟ این که شمشیر بگیری دستت بزنی توی بدن یک مدل دشمن، برای من گیمپلی و سیستم مبارزه نیست. حرف من این بود که مبارزات هیچ فیچر جدید یا تنوعی نسبت به قبل نداشت همه چیز فقط از حیث انیمیشن، موشن کپچر و فنی بهبود یافته به نظر میرسه. منتظرم برای رویداد ایکس باکس، تا الان که نظر من رو به خودش جلب نکرده و فوق العاده خسته کننده یا در بهترین حالت در حد و حدود بازی اول به نظر میرسه.
گیم پلی هل بلید از حیث درگیری های نزدیک، جذاب و با جزئیات کار شده که احتمالاً میتونه حس درگیری تن به تن رو القا کنه. اما اگر کل مبارزات همین باشه در بلند مدت نمیتونه کشش لازم رو برای ادامه ی بازی ایجاد کنه. با فرض به این که کل مبارزات در همین محدوده هست، در اینجا باید دید سایر موارد چگونه کار میکنن و اون ها چه نتیجه ای رو رقم میزنن. به آلن ویک ۲ نگاه کنید گیم پلی قطعا به نسبت بازی اول هم محدود تر شده اما به لطف داشتن مکمل های عالی از سایر بخش ها نتیجه ی کلی و حاصل کار بسیار عالی از آب درآمده. انتظار منم از مبارزات بازی بیشتر از این هست! و منتظر نمایش بازی بطور کامل در شو کیس ماکروسافتم. اما اون چه که تا به حال نشون داده شده تمرکز زیادی روی مباحث تکنیکال، روایت شخصی سنوا بوده. دست آورد های تکنیکی شون که در سطح عالی قرار داره و نوید یک محصول بسیار با کیفیت رو میده، امیدوارم گیم پلی هم حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشه.
از ROR هم انتظارم بیشتر بود، از منظر بصری خیلی اوت دیت هست و ظاهراً برای طراحی مراحل و مبارزات هم خلاقیت خاصی لحاظ نشده و از همون فرمول همیشگی استفاده شده، طراحی مراحل شون که دیگه با وو لانگ دیدیم که جوابگو نیست و باید حتما فکری به حالش بکنن.
حقیقتاً دستاورد فنی/گرافیکی بازی فراتر از هر چیزیه که تا الان تو صنعت گیم دیدیم… بهخصوص موشن کپچر
از دقیقه ی ۱:۴۰ تا ۱:۵۰ رو دقت کن، موشن کپچر و گرافیک بی نظیره.
OD با توجه به چیزی که ازش لیک شده بود به نظرم با انتخاب جلو میره و فقط باید انتخاب کنی که چه اتفاقی بیوفته. (مخصوصا که چرخش دوربینش بیشتر شبیه چیزی بود که تو کات سین اتفاق بیوفته نه اینکه قابل کنترل باشه) و از همه مهم تر فکر کنم گفتن سبک جدیدیه که بازم سریال تعاملی ساخته شده. باید توضیحات بیشتری میدادن. و بازیگری هم جالب نبود حقیقتا.
کوجیما خودشم نمیدونست داره چی میسازه
میگفت فیلم نیست ولی مثل فیلمه اما بازیه 😂
ظاهراً ۸۰ درصد تمرکز نینجاتئوری در طول ۶-۷ سال توسعه روی همین بخشای تکنیکال/گرافیک/اتمسفر/صداگذاری/روایت بوده بودجه مایکروسافت رو خرج هر چیزی کردن بهجز گیمپلی! و احتمالاً میخوان با حفظ و ارتقای نقاط قوت نسخه اول (بهخصوص اتمسفر) حس غوطهوری ایجاد کنن. نسخه اول بهواسطه کوتاهبودنش (۷ ساعت) و صداگذاری شاهکاری که داشت تا انتها قابل تحمل بود ولی این نسخه قطعا طولانی تر خواهد بود و فکر نمی کنم این گیمپلی حتی ۱۰ ساعت هم کشش داشته باشه. (نسخه اول همون ۷ ساعتش رو هم به زور می شد تحمل کرد) با این حال هنوزم برا قضاوت زوده و باید تا تریلرهای بعدی و انتشار بازی صبر کرد.
کوجیما هم بهتره هر چه سریع تر صنعت گیم رو ترک کنه :)) فک کن تو بزرگترین رویداد گیمینگ بیای یه دموی موشن کپچر نشون بدی…
حاجی گیم پلی اش خوب بود
واقعا یکی از بهترین ها بود
اصلا واژه قابل تحمل نزدیک نسخه اول نمی شه
به جرات می گم روی تک تک دیالوگ های بازی فکر شده بود و حتی با محیط برای اثیر گذاری بیشتر با مخاطب دقت شده بود
فقط صدا گذاری بازی نبود که شاهکار بود
داستان بازی هیچ کمی از یک شاهکار نداشت
محیط های بازی به همراه اون اتمسفر رو فقط باید بازی کنی تا بفهمی با چه جواهری طرف هستی
بازی اونقدری غرق کننده بود که نیازی نباشه کوتاه بسازن تا شما تحمل کنی فقط باید با داستان بازی همراه شی و فقط دنبال فایت و اسکیپ کات سین نباشی
اگه بخوایم وجود کات سین برای داستان جذاب رو ایراد بدونیم اول باید سراغ ناتی داگ و راکستار بریم
آقای واحدی عزیز شما چرا هر بازی سینماتیکی ک جلوت میندازن ازش تعریف میکنی، گیم پلی هلبلید یکی از بهترین ها بود ؟ عجب
گیم پلی اش خوب بود{مخصوصا در بین بازی های سینمایی}
خود بازی یکی از بهترین ها بود
اون سنگ های کالکتبل بازیم داستان های فوقالعاده خدایان و استوره های نورس رو تعریف میکرد که من خیلی ازشون لذت بردم مثلا داستان بالدر و سیگفرید خیلی جذاب بودن
آره جالب بودن.
god of war@
.
مهدی جان من یک چیزی راجع به هلبلید دو بگم تو هم بخون لطفا گویا سر تریلر بازی که کامنت گذاشتم خیلیا متاسفانه بخاطر سن کمشون و تعصبی بودنشون نفهمیدن منظور من چیه خیلیا فکرمیکنن من آرزوی شکست این بازی رو دارم بارها گرفتم بازی اگر با کیفیت باشه ازش دفاع میکنم فرقی نداره برای کدوم ناشر یا استودیو باشه، تقصیر خودمم هست کامل توضیح ندادم حالا یک توضیح دوباره میدم
.
وقتی تریلر هلبلید دو رو دیدم یاد The Order 1886 و Ryse Son of Rome افتادم یعنی سازنده ها اومدن تمرکزشونو رو کیفیت بصری، موشن کپچر و… گذاشتن، نینجا تئوری برعکس عمل کرده یعنی به جای اینکه به ترتیب اول رو گیم پلی، داستان، موسیقی و در آخر گرافیک کار کنه اومده اول رو گرافیک، صداگذاری و موسیقی، داستان و در آخر گیم پلی کار کرده در صورتی که گیم پلیه که یک بازی رو از فیلم متمایز کنه اولویت یک سازنده باید گیم پلی باشه گیم پلی باید طوری باشه که گیمر رو پای بازی نگه داره یک نگا به گیم پلی بازی های قبلی نینجا تئوری بندازین متوجه میشین که چقدر سرگرم کننده و متنوع بودن اما الان تمام هوش و حواسشو گذاشته رو کیفیت بصری چون دلم میسوزه دارم این حرفارو میزنم بخاطر اینکه نینجا تئوری اینطوری نبود قبلا گیم پلی اگر سرگرم کننده نباشه گیمر نمیتونه ادامه بده و بفهمه داستان بازی چطوریه
.
تحلیل تریلر هم اینطوری میشه گرافیک عالی، صداگذاری و موسیقی عالی، داستان هم که قاعدتا باید خوب باشه ولی گیم پلی ضعیف یا متوسط کلا بازی هلبلید دو مشابهش رو قبلا تو بازی های سونی دیدیم یعنی خشونت بازی، کیفیت بصری، جزییات مبارزات و… رو تو لست، گاد، گوست اف سوشیما، دیزگان و… دیدیم واسه همینه که من به شخصه به وجد نیومدم چون سونی بهترین هارو تو این سبک برام ساخته واسه همینه که تماشاگرا هم به یک تشویق خشکو خالی بسنده کردن حتی صدای جیغ هم نیومد که البته این به معروف نبودن زیاد این آیپی هم مربوطه و نمیتونیم بگیم دلیلی بر ضعیف بودنشه
.
در مورد استودیوهای سونی هم بگم که رو همه رکن های یک بازی به یک اندازه کار میکنن اینطوری نیست که گرافیک رو ببرن بالا ولی به گیم پلی دست نزنن و ضعیف باشن هلبلید دو اگر تو نسل هشتم عرضه میشد یعنی قبل از گوست اف سوشیما و لست دو عرضه میشد مثلا سال ۲۰۱۹ میتونست سری تو سرا دربیاره ولی تو نسل نهم نمیتونه چون همه مقایسه میکنن با لست دو، گوست اف سوشیما و رگناروک اونم با رقیب قدری مثل سونی که تو ساخت این سبک بازی ها استاده از طرفی ما تو این سبک بازی ها هک ان اسلش که بهترین هارو داریم گاد رو داریم اکشن ادونچر لست و گوست رو داریم اونم با خشونت بالا مایکروسافت نباید رو بازی هایی سرمایه گذاری کنه که رقیبش تو این موضوع قدره باید همون فرمول خودش رو بره
.
من نسخه اول این آیپی رو بازی نکردم ولی دوسه تا تریلر که از گیم پلیش دیدم دیدم که تنوع دشمنا و کمبوها کمه یعنی گیم پلی بازی بعد از مدتی تکرار میشه تو تریلرهای نسخه دوم هم که دیدم پیشرفت قابل توجهی جز چندتا فینیشر و کمبو جدید چیزی ندیدم چالش خاصی هم نداره یعنی دفاع کن جاخالی بده حمله کن آزادیه عملی نداره و مبارزاتش سطحیه تا عمقی این بازی منو یاد The Order میندازه یعنی کاتسین های طولانی و گیم پلی فاقد نوآوری اگر بازی بخواد کوتاه باشه یک مشکله اگر طولانی باشه یک مشکل نمیدونم چطوری میشه ولی از اون بازیاس که موفقیتش پنجا پنجاس واقع گرایانه بودن یک بازی هم نوآوری حساب نمیشه دیدم خیلیا به واقعی بودن مبارزاتش اشاره میکنن که این پهن مثبتی حساب نمیشه
.
در کل آرزوی موفقیت میکنم براشون چون نینجا تئوری یکی از استودیوهایی هست که دوسش دارم اینکه این استودیو مال مایکروسافت هستش بازم از علاقم بهش کم نمیکنه چون خود استودیو برام مهمه نه ناشر بازی های خوبی هم داده که لذت بردم ازشون مثل Enslaved: Odyssey To The West ، DMC، Heavenly Sword
رفیق شما خودت تا یک دو ماه پیش از اثر قبلی کوجیما که نقطه قوتش همون موشن کپچر و کارگردانی کات سین بوده، داشتی دفاع میکردیا؟
هرچند اینو قبول دارم که این چندسال هر بازی میده، بدتر میشه اوضاعش
واقعا ناامیدکننده است که ماکرو هم داره سمت گرافیک بالا به قیمت گیم پلی ضعیف میره درست مثل سونی و صد حیف که بهترین متخصصای گیمپلی دنیا خارج از نینتیندو رو خریده
“ماکرو هم داره سمت گرافیک بالا به قیمت گیم پلی ضعیف میره درست مثل سونی”
گیمپلی ضعیف :)) فکر نمی کنم شما تجربه کافی از بازی های سونی داشته باشی که صلاحیت نظر دادن داشته باشی. هر وقت بازی هایی که نام می برم رو تجربه کردی، میتونیم صحبت کنیم دربارهش:
Returnal
Demon’s Souls
Ratchet & Clank Rift Apart
GoW Ragnarok
The Last of Us Part II
Dreams
Astro’s Playroom
Sackboy
Nioh
Bloodborne
Gran Turismo 7
Ghost of Tsushima
و…
قطعاً و بدون شک هیچکدومشون گیمپلی “ضعیف” ندارن.
آثار آیندهش هم اکثراً گیمپلیمحورن:
Stellar Blade
Rise of the Ronin
Helldivers II
Concord و تمام بازی های سرویسمحورش
و….
قبل از نظر دادن لطفاً از صحت چیزی که داری میگی مطمئن شو یا اصلاً کامنت نده وقتی اطلاعات و تجربه کافی نداری.
از دث استرندینگ هم اگر دفاع کرده باشم در جواب کسی بوده که بازی رو زباله خطاب کرده. کاتسین های زیاد و گیمپلی ضعیف دث استرندینگ از نقاط ضعفشن اما من عادت ندارم نقاط قوت رو نادیده بگیرم. درباره OD هم صرفا درباره تریلر مضحکی که نشون دادن نظر دادم.
حوصله نداشتم کامنتت رو بخونم ولی همون اول که ریچرنال رو دیدم فهمیدم داری مزخرف میگی. ریچرنال آشغال ترین بازی ای بود که به عمرم دیده بودم!
حله
مشکل از خودته که جواب همچین ادمی رو می دی و باهاش واحد بحث می شی
ریچرنال :دی
همتون از دم ترولید چرا؟ :دی
Reza PM@
شما برو اول اسم بازی رو یاد بگیر بعد هیتش کن ریترنال نه ریچرنال البته از کسی که به راکستار که کلا دوهزارو خورده ای نیرو داره میگه پنج هزارتا برنامه نویس داره و میگه دیزگان رو ناتی داگ ساخته انتظار زیادی نمیشه ازش داشت
سطح خودتو نشون دادی با این حرفت
نگران نباش هیچی تو آشغال بودن نزدیک استارفیلد و ردفال نمیشه 👌
خب بحث اینه که این لیستی که نوشتین کل گیمپلی های قابل قبول سونی تو ۷-۸ سال قبل بوده (البته لیست آنچارتد رو کم داره) و از بین اینا هم نصفش ترد پارتیه،
در مورد تیزر هم من نمیدونم چه انتظاری داشتین، تیزر معرفی در همین حده، ولورین در همین حد بود، اسپایدرمن ۲ در همین حد بود، ماراتون هم خود تیزر همین سطح بود با یه فرق که کنارش یه سخنرانی معرفی هم بود
من فقط به بخشی از اونا اشاره کردم، تو چند سال اخیر دو نسخه آنچارتد، ۳ نسخه اسپایدرمن، هورایزن ۲ و خیلی بازیای دیگه هم هستن که گیمپلی خوبی داشتن. شما ۳ تا ناشر بازی نام ببر که تو همین چند سال به همین تعداد بازی باکیفیت از نظر گیمپلی منتشر کردن.
معنی ثردپارتی رو هم نمی دونید ظاهرا، تمام عناوین لیست فرست پارتی/سکندپارتی سونی هستن. ثردپارتی میشه یه چیزی مثل فاینال فانتزی که با وجود شاهکار بودن گیمپلی، تو لیست بهش اشاره نکردم.
مقایسه تیزر فوق العاده ولورین و اسپایدرمن با تیزر OD مثل شوخی میمونه. به نظرم یه بار دیگه تیزرها رو ببینی بد نیست :))
اگه اسپایدرمن و هورایزن رو گیمپلی خوب به حساب میاری که دیگه لازم نیست بحث کنیم، گیم پلی همه بازیا خوبه مال دث استرندینگ هم متوسط رو به بالا
فقط یه سوالی شما Nioh و Demon souls و Rise of Ronin و stellar blade رو سکند پارتی حساب کردی؟ رو چه حسابی؟ از بین اینا فقط ip بازی Demon souls مال خودشه اونم هیچ دستی در ساخت گیمپلیش نداشته
راست میگی مقایسه معرفی با یه لوگو با تیزری که کل یوتیوب یه هفته است داره زیر و روش میکنه مثل یه شوخیه، کمابیش مثل مقایسه کوجیما با رایان اسمیت میمونه
اسپایدرمن که برا یه بازی ابرقهرمانی نزدیک به بی نقصه و لذت خالصه، هورایزن هم اکثر مشکلاتش تو نسخه ۲ حل شدن. تحلیل هم داری برا اینکه ثابت کنی گیمپلیشون خوب نیست یا میخوای صرفا تو بحث کم نیاری اینا رو میگی؟
من سکندپاتری حساب نکردم، این که سکندپارتین و متعلق به سونی، فکته و با یه سرچ ساده متوجه میشی خودت. اما تعریف فرست پارتی، سکندپارتی و ثردپارتی رو هم بد نیست بدونی چون هی داری اشتباهت رو تکرار می کنی:
انحصاری فرست پارتی: استتودیو متعلق به سونی + ناشر سونی
انحصاری سکندپارتی: استودیو متعلق به سونی نیست ولی ناشر بازی سونیه. (اکثر اوقات مالک آیپی هم هست)
انحصاری ثردپارتی: استودیو و ناشر ربطی به سونی نداره و با قرارداد انحصاری شدن.
اولی و دومی بازی های سونی حساب میشن، سومی صرفا انحصاری سونی.
درباره اون تیزر هم حرفی ندارم، فقط باید ۲ تا چشم سالم داشته باشی و یه بار تیزر ولورین/اسپایدرمن۲ رو با تیزر مضحک OD مقایسه کنی و متوجه تفاوتشون بشی. چشمات سالمن؟
در مورد Demon souls و Nioh سونی حتی ناشر بازی رو بقیه دنیا / بقیه پلتفرما نبوده
بازم گفتم که، اگه به نظرت خوبن نمیخوام واست خرابش کنم، استانداردای بالا فقط باعث میشه دیگه نتونی از یه سری بازیا لذت ببری، اگه به نظرت اسپایدرمن بی نقصه گیم پلیش، خیلی هم عالی فقط سمت گیمایی مثل سه گانه بتمن یا اینفیموس یا میدنایت سانز یا گاردینز آف گلکسی نرو، اون تصور بی نقص بودنت میریزه
تمام اون بازی هایی که نام بردی رو تجربه کردم. کلاً گیم بزرگی نبوده که برا ps بیاد و من تجربه نکنم.
معذرت می خوام ولی شما اون سیستم مبارزات و شکافته شدن انمی ها وجود شخصیت همراه مخصوصا در مبارزات Hellblade 2 رو دقت نکردید؟
فقط پری کردن در دقیقه ۱.۱۴ دقت کنید که چه قدر قشنگ و سینمایی شمشیر ها به هم گیر می کنه
به رخ کشیدن تنوع محیطی بازی هم به نظرم نباید {دموهای تکنیکال} لقب بگیره
مخصوصا وقتی حتی سانتا مونیکا هم در تریلر گاد رگناروک دقیقا تنوع محیط هاش رو به رخ می کشید
بگزریم که هلبلید رو برای داستان قوی و روایت بی نظیرش هست که دنبال می کنم و از همین تریلر کوتاه کلی تئوری خفن و جذاب برای مخاطب ها می شه در اورد
کامنت: سیستم مبارزات رو به تصویر نکشیدن و فقط از بعد فنی بازی رو به نمایش گذاشتن (موشن کپچر انیمیشن و …)
پاسخ کاربر: “وای وای شکافته شدن دشمن رو ندیدی؟ :دی”
من هیچ بازی اکشن ادونچری رو برای داستانش دنبال نمیکنم (دقت کن بولدش کردم که به اکشن توجه داشته باشی). تا وقتی گیمپلی بلنگه و مورد داشته باشه، داستان برای من چندان ارزش نداره و اینو توهین امیز میدونم که برای داستان جذاب یه گیمپلی bland تحمل کنم. همچنین، توجه کن، اینا نظرات کاملاً شخصیه، اگر شما میتونی یه گیمپلی ضعیف رو تحمل کنی، عالیه.
معنای به تصویر نکشدن سیستم مبارزات رو نمی فهمم
والا اگه منتظر بودید بدون کات خوردن یک فایت کامل نشون بدن انتظارتون بالا بود
توی تریلر گاد رگناروک هم هیچ وقت یک فایت کامل نشون ندادن فقط در حدی نشون دادن شما با یک سری ویژگی های جدید مبارزات اشنا بشی مثل وجود تنوع سپر
اینم همون بود دیگه بهت نشون داد در فایت شما شخصیت همراه داری
تنوع انمی که نقطه ضعف نسخه اول بود رو هم نشون دادن
یادمه گیم پلی کامل بدون کات لست ۲ رو هم که نشون دادن باز هم سیستم جا خالی بازی بازی برای خیلی ها گنگ بود
منظورم اینه برای همچین چیزی تا خودت بازی نکنی نمی فهمی ویژگی های جدید مبارزات در چه حدی هست
ولی می شه نوکات داستانی عمیق و کیفیت فنی بازی رو به خوبی حس کرد و حیفه ادم این ها رو ول کنه و بچبه به کات خودن حین فایت
کسی گفت فایت کامل نشون بدن؟
تریلر رونمایی رگناروک (به غیر از تیزر لوگو):
https://youtu.be/EE-4GvjKcfs
1- نمایش جابهجایی در محیط با گرگها
2- نمایش دشمنان جدید: ۱:۴۳ و ۲:۰۲ و ۱:۵۹ و ۲:۲۲ و ۲:۲۵ و ۲:۲۸
3- نمایش اسکیلها در سرتاسر تریلر
4- نمایش اسپل آتریوس ۲:۳۴
و این دومین تریلر ragnarok بود. اما در مورد هل بلید این پنجمین ویدیو بود.
بله حق با شماست وقتی با این تریلر مقایسه می شه حرفی برای گفتن نداره منم نگفتم در حد گاد اف وار تریلر دادن
می گم تریلرش برای منی که از نسخه اول خیلی لذت بردم عالی بوده و تنوع محیطی که نشون دادن منو یاد گاد انداخت
شما فرمودید تریلر ضعیف بوده که من با این قسمت کنار نیومدم و به نظرم تریلر خیلی خوبی بود
تریلر برای آقای کریمی و افرادی که بهطور کلی از نسخه اول لذت کافی نبردن و منتظر ارتقای گیمپلی بودن راضی کننده نبود.
اما برا شمایی که نسخه اول رو شاهکار میدونی و انتظار گیمپلی خاصی هم از بازی نداری لذت بخش بوده. کاملاً طبیعیه.
قبلا هم گفتم نظرتون محترمه
منم نمی تونم داستان ضعیف رو با بهترین گیم پلی تحمل کنم و به قول شما کاملا شخصیه
برای من هلبلید ۱ معنای واقعی یک داستان از تلقین جنون و دیوانگی بود
وقتی که خرافات به پدر اجازه می ده به دخترش تلقین کنه که اون یک نفرین شده هست و باعث جنون دخترش بشه
بحث زیادی راجع به داستان هلبلید ۱ دارم ولی شما واقعا برای اتفاقات داستانی ایی که می شد از روی تریلر حدس زد کنجکاو نیستی؟
توی گیم اوارد تا حالا تریلر گیمپلی بازیها رو ندیدم همشون گیمپلی به صورت برشی نشون میده ,
باید تا شوکیس مایکروسافت صبر کنیم که نمایش مفصلی نشون بده
منم تریلر رو با توجه به گیمپلی cut شده قضاوت کردم.
اتفاقا منم دقیقا نظر آقای کریمی رو دارم. تریلرهایی که از بازی اومده هیچ چیز جدیدی نشون نداده و بنظر میرسه فقط روی همین بخش گرافیکی تمرکز کردن. هر چند که تو تریلر اخیر یک مقدار خیلی جزئی از اون طبیعی تر بودن بازی هم گرفته شده و نهایتا دو یا سه چیز جدید در حد یک یا دو ثانیه نشون دادن و بقیه بخشا هم بین همه تریلرها مشترک بود. با توجه به اینکه موسیقی بازی رو لایو اجرا کردن گفتم دیگه میخوان چی نشون بدن که موقع تموم شدن تریلر باورم نمیشد همهش همین بود.
داداش یه جوری میگی انگار بار اولته شکافته شدن انمی و گیرکردن شمشیرها به هم (!) رو می بینی :)) مبارزات واقعگرایانه در صورتی خوبه که به گیمپلی کلی بازی ضربه نزنه. امیدوارم که ضربه نزده باشه.
تنوع محیط های رگناروک اصلا قابل مقایسه نیست با هلبلید، تا الان هر چی نشون دادن شبیهِ هم بوده و تمام محیط های بازی حس کاملاً مشابهی میدن. برخلاف رگناروک که هر محیطش حس خاص خودش رو داره و طراحی هنری و رنگ بندی منحصربهفردی داره.
اول از همه من نگفتن تنوع محیطیش در حد گاد اف واره
بله مشخصه به ساخته استودیو بزرگ سانتا از نظر تنوع محیطی نزدیک هم نمی شه و روی این بحثی نداشتم {۹ قلمرو هر کدوم با ویژگی های متفاوت}
می گم این که بیان توی تریلر تنوع محیطی نشون بدن چیز عجیبی نیست حالا من گاد اف وار توی ذهنم بودگفتم
مثلا توی تریلر دیزگان و رد دد هم تنوع محیطی رو نشون می ده
حقیقتش بخوام بگم توی هیچ گیمی همچین پری سینمایی و با کیفیتی ندیده بودم
شکافته شدن انمی های استودیو های سانتا و راکستار عالیه ولی من هلبلید رو با نسخه اولش مقایسه می کنم نه با بازی ایی که بهترین استودیو تاریخ روش کار کرده و ۲۰۰ میلیون دلار هزینه اش بوده
ببین چیزی که مشخصه تریلر هلبلید عالی بود اصلا نمی شه برای همچین تریلری ایراد گذاشت
تریلر همه ویژگی های خوبی که یک تریلر باید داشته باشه رو داشت و کسی که نسخه اول رو بازی کرده دنبال سیستم مبارزات نیست {که همونم براش هایپم }بلکه دنبال داستان و فضا سازی عمیق این بازی هست که توی تریلر به خوبی نمایش داده شد
منم با OD حال نکردم کلا ی جوری بودش با شما هم نظرم آقای کریمی
آقای محمد حسین کریمی یه ایرانی اصیله
فکر میکنه اگر با هر چیزی که مردم باهاش موافقن مخالفت کنه مردم به چشم نابغه و دانشمند بهش نگاه میکنند
با اسم بردن از دوتا نکته مهم و جذاب داخل تریلر od ثابت کن کریمی اشتباه کرده و ضمن فکر کردن به این هم فکر کن اگه اسم کوجیما روی بازی نبود چی دربارش فکر میکردی؟
برادر این بنده خدا اگر روی زباله هم تگ «ایکس باکس» بزنی، اونو میپرسته. مهم نیست فکت بگی یا نه. یه مدت پیش به رگناروک انتقاد میکردم، اونجا نظری که دادم unpopular بود، بین گیمرهای عام، اما اونجا «کریمی» بهترین نظر رو داده بود و با اشتیاق اولین نفر لایک میکرد. اینجا چون هل بلید برند ایکس باکس حک شده روش گریه زاری میکنه.
آقا هلبلید و od و بلید مزخرف و مال ایکس باکس
دیگه khazan با اون نمایش و گیمپلی چی ؟
حقیقت گیمپلی یه سر و گردن از بقیه بازی سولز لایکی تو این چند سال دیدم بهتر بود
«البته تو تریلر»
من میخواستی یه چی گفتی باشی و این اسم چند تا بازی رو هم راندوم بردی
حالا یه بار دیگه بدون این که دستات بلرزه بنویس.
«من میخواستی» چیه؟ دو دقیقه روی کامنتت فکر کن بعدش پستش کن تا بشه بخونی و جواب بدی. الان من از khazan بد گفتم؟ نوشتم جزو چهار تا بازی ای بود نظرمو به خودش جلب کرد.
یه تریلر به نظر شما یه تریلر خوب چه نکاتی باید داشته باشه ؟
برای بازی که هنوز تاریخ عرضه دقیقی نداره و تریلرش فقط حکم تبلیغات و ایجاد هایپ رو داره :
نشون گرافیک و موشن کپچر عالی
اشاره به دموی معروف و موفق pt
رونمایی از بازیگران معروف
نشون دادن فضا و جو بازی
برای نمونه یه تریلر خوب میتونی به armor core vi
Last of us2 ،gta6 یا حتی death stranding ببینی
که فضای بازی لحن و یه ایده از گیم پلی بهت میده
حالا شما از این تریلر با صدا گوش خراش و صرفاً یه موشن کپچر خوب جذب کجاش شدی رو من نمیدونم
اکی خیلی به موشن کپچر علاقه داری بشین avatar 2 رو ببین گرافیک فنیش عالیه ولی حوصله سربر
برای OD خیلی هیجان زدهام. دیالسی Ragnarok هم خیلی ذوق کردم که رایگانه و قطعاً خوب خواهد بود. ولی Blade خیلی نظرمو جلب نکرد آخه عملا چیزی ندیدیم. در کل مراسم خوب بود.
همچنین،
میدونستید نسخه دوم World of Goo که نسخه اولش یکی از خاصترین و بهترین بازی های پازل بود در TGA معرفی شد.
Blade چیزی نشون نداد اونوقت OD داد؟
از World of goo خیلی خوشم میومد. خبرش رو که خوندم خیلی خوشحالم شدم.
گل سر سبد نمایش ها واسه من که با اختلاف فاحشی مجموعه بازیای سگا بود.
در ادامه از خوبا به نظرم مانستر هانتر واقعا wild بود. خیلی ترغیب شدم که این نسخه رو امتحان کنم. بازی no … wicked هم خوب به نظر میومد مخصوصا انیمیشنای کاراکترا خیلی نرم و روون بودن. Light no Fire هم فکر کنم خوب بود.
اما بلید، هلبلید و رونین! سه تا نمایشی که یکی از یکی ضعیف تر بودن. رونین یه داونگرید اساسی داشت. معلوم نیست تیم تکنولوژی تیم نینجا چکار دارن می کنن! هلبلید هم که اصلا از اول با وجودش مخالف بودم. این نمایش ضعیفش هم مطمئن ترم کرد. و بلید که واسم بدترین نمایش بود. آرکین نباید بازی سفارشی یا تحمیلی بسازه، ختم کلام😡
من یکی که امید بسیاری بهشون دارم
چقدر برای برادر Brothers: A Tale of Two Sons Remakeهایپم نسخه یکش انگار کو اپی بود که با ۲ دسته میرفتم
یک نقطه قوتی که بازی OD داره اینه که کوجیما داره با یه سری کارگردانا و خالقای فیلمای ترسناک همکاری میکنه و مشورت میگیره یکیشون که تو مراسم اومد جوردن پیل (Jordan Peele) کارگردان و نویسنده فیلم های رازآلود و ترسناک Get Out و Nope و… بود هرکی فیلم های این کارگردان رو دیده باشه میدونه که چقدر خاص و پر رمز و راز هستن قشنگ ذهنت رو درگیر میکنه و مسلما با یک اثر خیلی ترسناک و رازآلود طرف هستیم
KOJIMA💚XBOX
و بلاخره کوجیما بعد از ۱۰ سال به لطف مایکروسافت تونست گیم ترسناکی که همیشه میخواست رو بسازه و بلاخره به آرزوش رسید💚
آرزویی که هیچوقت با سونی نتوانسته بود بهش برسه
ببخشیدا ولی چرا تا وقتی کوجیما برای پلی استیشن انحصاری میساخت میگفتین هیچی بارش نیست فقط فیلم سینمایی میسازه اما الان که داره با ایکسباکس همکاری میکنه شده محبوب دلها؟ الله اکبر این همه دو رویی
حالا من کار به بحثتون ندارم ..
گفته بودی پیسی گیمری .
پس چرا هر جا میگن بالا چشم بازیای سونی ابرویه رگ گردنت میزنه بالا…..
مشکوک میزنی.
البته نصف اکانت های اینجا مشکوکن…..
تو یکی از پستا گفته بودم ک
این ی سری افراد اسمشون هیپوکریته
ینی وقتی ک کوجیما برا سونی بازی ساخت
اشغال و خسته کننده و شبیه ساز پیاده روی بود
و دیگه کوجیما ب درد بازی سازی نمیخوره
حالا همون کوجیمای ب قول خودشون اشغال ساز داره با مایکروسافت کار میکنه برگشت ب حالت استاد و احتمالا بازیش شاهکار صنعت گیم میشه
دقیقا عین افتاب پرست رنگ عوض میکنن
ک خب طبیعتا اصلا نباید بهشون توجه کرد
و البته سونی فنم هست که الان میگن کوجیما این اواخر داشته آشغال میساخته و اینم احتمالا از همه بدتره:دی
تفاوت اینجاست که:
کوجیما با اکس باکس داره شاهکار بشریت و دنباله معنوی P.T یکی از تاثیرگذارترین گیمای ترسناک تاریخ رو میسازه💚🔥
با سونی هم شبیه ساز کولبری😂
همه اینا رو خودش گفت؟🤣
پیر مغان
منتظر بازیهای هل بلید ۲، بلک میث و رایز آو رونین هستم👍👍👍
به شخصه برام مهمترینش هل بلید ۲ بود که خورد تو ذوقم چون بازم گیمپلی خاصی نداشت ، گرافیکش هم قطعا دانگرید شده چون این گرافیک توی نسل نهم و به خصوص توی سری اس تقریبا محاله ، از این گذشته مبارزاتش خیلی کم عمق بود و کاملا مشخص بودش که قرار نیست هسته اصلی بازی مبارزاتش باشن ، میشه مثل همون نسخه اول ، یه بازی خوب اما نه شاهکار
اتفاقا گرافیکش خیلی خوب بود
تقریبا واقعی بود
ولی گیم پلیش چیز خاصی نیست
احتمال مثل اوردر باشه
ولی من دوست دارم
نمایش هایی که نظرمو جلب کرد اینا بودن :
Black myth wukong
No rest for the wicked
Final fantasy 7 rebirth
Hellblade 2
جای دی ال سی الدن رینگ هم بدجور خالی بود
دی ال سی الدن رینگ احتمالا مثل معرفیش، یه روز رندوم در غیرمنتظره ترین ساعت ممکن رونمایی میشه، شاید فوریه. کلاً فرام سافتور از مراسمها برای پروموت dlc استفاده نمیکنه، تمام dlc هاش کاملاً رندوم رونمایی شدن.
آقا جا گذاشتین ها
دو تا عنوان بودن که در حد این عناوین مهم هستن ، عنوان موون استودیو نو رست فور ویکد ، و عنوان کیموری …. این دو تا عنوان قطعا حرف های برای گفتن دارن
بلید رو خیلی دوست داشتم
خیزش رونین هم سلیقم بود
کلا نمایش مهم زیاد داشتیم
و خوشحالم اینقدر با اهمیت شده مراسم
عجیبترین حتی عجیب تر از od استریت اف ریج سه بعدی بود
No Rest for the Wicked
Lost Records: Bloom & Rage
God of War: Ragnarok Valhalla
World of Goo 2
اینا با اختلاف بهترین نمایش های The Game Awards بودن برام
مراسم خوبی بود نسبتا اما حقیقتا هیچکدوم از بازیها اونچنان منو سر ذوق نیاوردن چند تا بازی توجهم رو جلب کردن اما اینکه براش هایپ بشم ؟خیر. مراسم حتی یک سوپرایز هم نداشت فکر کنم رقص جناب سم لیک بزرگترین سوپرایز بود 😁 و چقدر برای جوایزی که برد خوشحال شدم و بالدورز گیت ۳ هم در چنین سال خفنی آقایی کرد و چقدر هم مستحقش بود عنوانی بی نظیر رو شاهد بودیم امسال، باید بگم تنها لحظه ایی که تو مراسم واقعا یه حس خاصی داشتم لحظه ایی بود که صدای آشنایی آمد به نام seeeeegaaaa منتظرم ببینم با اون بازیهای خاطره انگیز چه چیزی تحویل میدن اگر مثل کاری که با سونیک سوپراستارز کردن باشه واقعا عالی میشه…
بیشتر از همه منتظر مانستر هانترم جدیدم.
من بیشتر از همه منتظر dlc الدن بودم که متاسفانه نشون ندادن بجز این فقط تریلرای دی ال سی گاد و black myth wukong و هلبلید برام جالب بودن
اصلا به Windblown و world of goo 2 توجهی نشده با اینکه از بهترین رونمایی های مراسم بودن بعد دارن فقط به یه سری cgi بی ارزش بها میدن.
واسه من معرفی Blade بیشتر یک سورپرایز غیر منتظره توسط استودیوی آرکین بود طبیعتا بین استودیو های ایکس باکس واسه ی عنوان سوپرهیرویی بهترین گزینهاس ولی با توجه به شایعاتی که پشت نسخه سوم Dishonored بود معرفی این آی پی واقعا غیر منتظره و محشر بود
بهترین نمایشا هم واسم اینا بودن :
۱_ GOW : Ragnarok-Valhalla
۲_دنباله بازیای قدیمی Sega
The first berserker : KHAZAN_۳
۴_Black myth : wukong(با تاریخ انتشارش عملا بال درآوردم)
Blade ذهنمو درگیر کرده
به نظر من EXODUS خوبه ولی نه در حد سه گانه ی افسانه ایه MASS EFFECT و بیشتر میخواد تجربه ی بد ANDROMEDA رو بشوره ببره
قیافه ی شخصیت اصلی و صدای (با وجود این که صدای متیو مک کانهی) به قیافه و صدای جان شپرد نمی رسه
به نظر من
یکی از بدترین گیم آواردهای تاریخ بود
نه فقط برای گیمرا برای دولوپرهام خیلی بد بود
گیم آوردی که بهترین نمایشش چندتا صورت باشه و ۶ ۷ دقیقه حرف بزنن دربارش ولی برای سخنرانی بهترین جایزه ۳۰ثانیه به زور وقت حرف زدن میدن کاملآ مشخص هست در چه سطحی بوده
نقطه عطف این گیم اواردز ، به نظر من نمایش بلید از استودیوی آرکین بود … چون من به زعم خودم فکر میکنم بتونن چیزی درخور بسازن با توجه براینکه تمام فضای بلید و شخص اولش مثل دیس آنرد میمونه ،یعنی تو راسته کار خود آرکین هست … هیچ برداشتی از بازی فعلا ندارم ،اما امیدوارم rpg و قابلیت های انتخابی بالایی داشته باشه و یک اکشن سینمایی محض نباشه !
دومین بازی از نظر من ، بازی نو رست فور ویکد بود ، فرشاد دقت کن که قبل از رونمایی گفته بودن این بازی اومده تا در حد دیابلو و ورای اونا باشه ! آرت بازی که حداقل در سطح دیوونه کننده ایی بود . کاملا هایپم براش ..
سومین بازی ، کیموری بود از نظر من ، درسته چیز خاصی نشون ندادن ، اما به نظر من یک چیزی اون وسط اگر گرافیک و طراحی هنری که روش تاکیید داشت اون تیزر رو حذف کنیم ، درگیر کننده بود ، تا نمایش کاملش صبر میکنم !
چهارمین بازی ، مانستر هانتر بود ، کپ کام احساس میکنم میخواد یک لول دیگه از این بازی رو به نمایش بذاره ….
پنجمین بازی هم به نظر من عنوان جدید سازندگان ددسلز بود ، اونم خوب میزد ….
در کل گیم اواردزش بد نبود ، رقص سم لیک رو هم حال کردم نه با رقصش ، با ذهن بازی که داره و اینکه کودک درونش هنوز زندس !
بلید بهترین رونمایی بود توش شکی نیست
اما ارکین تجربه ساخت بازی سوم شخص نداره خدا کنه خوب از آب دربیاد من که از خدام هست ولی نظرم مثبت نیست
قبلآ هم کم بازیهایی نبودن که میخواستن بزنن رو دست دیابلو ولی شکست خوردن باز اینم اگر بتونه چیز خوبی از اب دربیاد من خوشحال میشم
سومی که خودتم گفتی چیزی نشون ندادن من نظری ندارم
کپ کام تو اوجش هست الا ولی تریلر رو نمایی از بازی به نظرم خیلی ساده بود با این که پرفروشترین فرانچایز کپ کام هست انتظار بیشتری از تریلر رونمایی داشتم
اخری رو یادم نیست چی بود؟!
گیم اواردرز افتضاح بود اینجوری بگم بدتر از این نمیشد
صحبتهای کوجیما نزدیک به ۶ ۷ دقیقه بود ولی سخنرانی برنده اصلی که این مراسم هدفش هست ۳۰ ثانیه
طرف تویت زده گفته ببخشید فراموش کردم(نسخه xbox) زمان خیلی کمی بهمون دادن
بازیساز های دیگه تویت زدن و گفتن گیم اواردز هیچ احترامی برای بازیسازها قائل نیست
حتی گفتن نباید جایزه رو ازشون میگرفتید و سکو رو ول میکردین
من که کامل ندیدم ولی انگار داشته از فوت یکی از همکاراش میگفته که میگن زمان تمومه و از سکو بیرونشون میکنن
تو تویت مخصوصآ سمت بازیساز ها بشددت دار از اتفاقات مراسم انتقاد میشه
تازه اینا بجز حواشی جک صداپیشه کریتیوس هست
تو کل کامیونتی الآ فقط xbox فن ها یه مقدار خوشحال هستن چون بازی های بیشتری براشون نشون دادن
فقط shinobi و بس.. بازی ای که ۲۵ سال پیش وقتی که تمام تفریحمون فوتبال بازی کردن با یه توپ پلاستیکی با بچه های توی کوچه بود منو مجذوب دنیای ویدئو گیم کرد. حقیقتا هنوزم با ۳۱ سال سن هرازگاهی روی گوشیم تمومش میکنم.. چه موسیقی ای داشت هنوزم برام جادوییه…
Return of the ninja master…
ایکاش یدونه تومب ریدرم معرفی میکردن
The Casting of Frank Stone خیلی موسیقی قشنگی داشت.
کوجیما هم باز میخواد بترکونه.تریلر OD خیلی خوب بود.
خوبیش اینه که بازیگر فیلم ترسناک هم آورده
خانم سوفیا لیلیس فکر کنم تو it بازی کرده بود