موفقیت Sonic the Hedgehog به سگا اجازه داد تا فرنچایزهای قدیمی خود را احیا کند
شوجی اوتسومی (Shuji Utsumi)، مدیر بخش آمریکای سگا (Sega)، در مورد تاثیر موفقیت عناوین اخیر Sonic the Hedgehog در تصمیم این شرکت در احیای فرنچایزهای قدیمی خود صحبت کرده است.
شرکت سگا در جریان رویداد The Game Awards 2023 برنامههای خود را برای احیای تعدادی از فرنچایزهای کلاسیک خود از جمله Crazy Taxi و Jet Set Radio اعلام کرد. سگا در طی یک بیانیهی مطبوعاتی اعلام کرد به لطف موفقیتهای اخیری که با Sonic the Hedgehog به دست آورده، برای بازگرداندن و احیای فرنچایزهای قدیمی خود اقدام کرده است.
شوجی اوتسومی، یکی مدیران بخش عملیاتی سگا و رییس بخش آمریکای سگا، در این باره میگوید:
در سالهای اخیر Sonic the Hedgehog مسیرهای جدیدی را برای سگا ایجاد کرده است. این فرنچایز را زنده کرده و مخاطبان جدیدی را به شیوههایی که در گذشته تنها آرزویش را داشتیم، به دست آورده است. با خلق این موفقیت، ما در حال کاوش میراث خود هستیم و چندین فرنچایز قدیمی خود را احیا میکنیم تا این بازیها را به مخاطبان بیشتری در سراسر جهان ارائه دهیم.
اوتسومی در ادامه گفت که این تنها آغاز مسیر سگا در این مسیر است.
اعلان امروز فقط شروع ابتکار ماست. اول و مهمتر از همه چیز، جاه طلبی ما خلق بازیهای عالی با شخصیتها و دنیاهای به یاد ماندنی خواهد بود. ما امیدواریم که طرفداران در هر سنی با انتشار این پروژهها در سال های آینده، با امید و انتظار به آینده ما نگاه کنند.
سگا طی اعلامیه خود در The Game Awards 2023 تایید کرد که بازیهای جدیدی از مجموعههای Jet Set Radio و Crazy Taxi در حال توسعه هستند. این شرکت همچنین بازیهای جدیدی را برای فرنچایزهای قدیمیتر از جمله Shinobi، Streets of Rage و Golden Axe معرفی کرد.
این کمپانی ژاپنی اخیراً بازی Sonic Superstars را منتشر کرده که آن را برداشتی جدید از فرمول کلاسیک سونیک دو بعدی توصیف کرده است. این بازی که در ماه اکتبر عرضه شد، ظاهراً شروع ضعیفتری نسبت به آنچه سگا پیشبینی میکرد، داشته است. پیش از این، سگا عنوان Sonic Frontiers را منتشر کرده بود که عملکرد خوبی را برجای گذاشت و محتوای زیادی از طریق بهروزرسانیهای پس از عرضه برای آن منتشر شد.
منبع: Gamingbolt
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
نظرات
به امید اینکه سگا برگرده به صدر اخبار و خبر ساخت هر بازیش به اندازه بازیهای انحصاری بازدید بخوره و مهم باشه
یادش بخیر یه زمانی هی سگا می خریدم داغون می کردم باز یکی دیگه باز یکی دیگه تهش بعد اون همه بازی ps2 اومد ولی هنوز بعضی بازیاش یادمه لعنتی 🥲🚶♂️
کیفیت بازی های سونیک به طور قابل توجه ای بالا رفتن،همین سونیک فرانتیرز
متاش که نه پایینه نه بالا ۷۶
ولی از نظر فن بیس بهترین سونیک 3d بعد ادونچرا هست،خیلی گیم پلی لذت بخشی هم داره،به امید موفقیت بیشتر این فرنچایز
یادش بخیر golden axe تو سگا عجب بازی بود زمان خودش خیلی هم سخت بود
امروز رفته بودم تو فکر بازی های قدیم و یاد خاطرات گذشته که چه حالی میدادن بازی ها
نه rtx 4090یی بود نه ری تریسینگی و نه کل کلی فقط بازی بود یعنی تقریبا کاری که الان نینتندو داره می کنه و بهش پایبنده
ساده یه سری بازی های قدیمی که ۲۰ سال پیش بازی کردم افتاده بودم اگه کسی هم یادشده بگه تجدید خاطرات شه
Golden axe
Shinobi
Mortal Kombat 3
Thril kill
Soul calibur 1
Driver
Duke nakum
Resident evil 1
Smack down vs row
Sherek
Tom and Jerry
Pink panther
همسایه جهنمی
Migmig
Batman ps1
Medi evil
Halo combat evolved
Pac man
و…
یعنی بازیا نباید پیشرفت کنن ؟
@رحمان : فسیل پرست
بستگی داره پیشرفت رو از چه نظر ببینیم بله گرافیک بازی ها پیشرفت کردن ولی گیم پلی بازی ها از نسل ۷ تا الان که نسل ۹ یکنواخت مونده یعنی دو دهه فقط گرافیک بالا رفته و بازی ها سمتن سراغ open world شدن ولی تحول گیم پلی که از نسل ۶ به ۷ دیدیم یا قبل ترش نبوده امیدوارم بازی های جدید که میان مثل gta vi این روند رو تغییر بدن
به نظرم الان تنوع گیم پلی هست
مخصوصا سر تنوع بیشتر ژانرا
قطعا ویدیوگیم خیلی پیشرفت داشته اما اکثر این پیشرفت از لحاظ فنی بوده، البته هر تکاملش بیشتر میشه خلاقیت هم سخت تر و کمیاب تر میشه.
واقعا نسل چهارم و پنجم بهترین بودن
۷ : جوکه خوبی بود
طبیعیه چون گیمر این دوران جدید هستی روش تعصب داشته باشی ولی از همه گیمر قدیمیا بپرسی همینو بهت میگن.
ویدیوگیم هرچی امروز داره از این دو نسل داره.
Golden Axe اون دوره واقعآ بازی خفنی بود هنوز یادمه بازیش میکردیم
من تا سالها حتی نمیدونستم اسم بازی Golden Axe هست
pitfall دست چه کمپانی هست؟! اینم دقیقا مثل Golden Axe فقط بازیش میکردم و تا مدتها اسمش رو هم نمیدونستم
با اینکه از دیدن ip قدیمی خیلی خوشحال میشم ولی چیزی که از Golden Axe نشون دادن به دلم ننشست
Pitfall مال اکتیویژنه
به نظرم نمیاد اکتیوژن حتی با xbox پیت فال رو ریبوت کنه
کاملآ فراموش شده برعکس بازیهایی مثل hexen و prototype و…
اره کلا انتظاری ندارم نسبت ب احیای پیتفال
همین دوتایی ک گفتی بهمراه وارکرفت ، استارکرفت ، گیتار هیرو و دیجی هیرو , Blur ,تونی هاوک ، ترو کرایم و HOTS و حتی لاست وایکینگز ایپی های مهمترین برای احیا
زیادی قدیمیه پیتفال و ب همین دلیلم زیادی هواداراش کمن
خداروشکر medievil هنوز فراموش نشده.من که سنم به این زمان قد نداده ولی تجربه کردم ریمیکشو
ولی همون افت مدتی هم باعث شد نینتندو اونطور جلو بزنه
Comix Zone رو احیا کنن عالی میشه
چقدر این سونیک خوبه
عجب فرنچایز هایی به به
یکی از بهترین معرفی ها بود، به نظر من نسل های چهارم و پنجم بهترین نسلهای ویدیوگیم بودن. snes و sega genesis و ps1 و N64 و البته عزیز دلم game boy.
من هنوزم که هنوزه shinobi سگا رو ریختم روی ps4 بازیش میکنم