E3 2017 | فیل اسپنسر از معنی عبارت «عنوان انحصاری هنگام عرضه کنسول» میگوید
اگر کنفرانس شرکت مایکروسافت در رویداد E3 2017 را تماشا کرده باشید، بارها عبارت console launch exclusive به معنای عنوان انحصاری هنگام عرضه کنسول مواجه شدهاید. حال رئیس بخش ایکسباکس این شرکت، فیل اسپنسر، در این باره توضیحاتی را ارائه داده است.
در سالهای گذشته بارها مشاهده کردهایم که شرکتهای بازیسازی عناوین خود را با مضمون انحصاری زمانی یک کنسول خاص عرضه میکنند. این موضوع به این معناست که عنوان مذکور تا یک مدت معین بعد از انتشار، تنها برای یک کنسول خاص در دسترس است. آقای اسپنسر میگویند عبارت «عنوان انحصاری هنگام عرضه کنسول» نیز از نظر معنا و مفهوم تقریبا با عبارت انحصاری زمانی مشابه است و اختلاف این دو، تنها در چند ویژگی خاص است. ایشان در این باره گفتند:
عبارت «عنوان انحصاری هنگام عرضه کنسول» به این معناست که که اولین پلتفرمی که بازی مذکور برایش منتشر خواهد شد، ایکسباکس وان است. حقیقتا من نیز نمیدانم که این عناوین در چه تاریخی [و بعد از چه مدت] برای دیگر پلتفرمها منتشر خواهند شد. این موضوع کاملا به توسعهدهندگان این بازیها بستگی دارد.
اما سوالی که پیش میآید این است که تفاوت این عبارت و انحصاری زمانی در چیست؟ طبق گفتههای آقای اسپنسر، عناوینی که تحت مضمون انحصاری زمانی منتشر میشوند، ممکن است پیشتر برای رایانههای شخصی منتشر شده باشند. ولی اگر عنوانی با مضمون انحصاری هنگام عرضه منتشر شود، ایکسباکس وان اولین پلتفرمی خواهد بود که آن بازی را دریافت خواهد کرد. ایشان گفتند:
به این دلیل ما این نام را انتخاب کردیم.
علاوه بر این ایشان این موضوع را نیز روشن کردند که عناوینی که تحت مضمون «انحصاری ایکسباکس وان و ویندوز ۱۰» منتشر میشوند، تنها برای این دو پلتفرم در دسترس خواهند بود و برای دیگر پلتفرمها عرضه نخواهند شد. همچنین در سوی دیگر، عبارت world premiere نیز به این معناست که گیمپلی بازی مذکور برای اولین بار منتشر میشود ولی ممکن است آن بازی برای دیگر پلتفرمها نیز عرضه شود.
پر بحثترینها
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- آیا پیشنهاد سونی برای خرید Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، منطقی است؟
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
نظرات
یعنی اگه بگیره این بازی هارو انحصاری زمانی کنه بد گند زده عرضه نداره چهارتا استدیو بازیسازی خوب تاسیس کنه میاد انحصاری زمانی میکنه بازی هارو خب انحصاری زمانی هم کردی چه فایده داره بگیر شما که ماشالاه وضعتون توپ چهارتا استدیو بازیسازی تاسیس کن بده بازی برات بسازن اون وقت خودتون دیگه انحصاری دارید نیازی دیگه به این گند کاری ها هم نیس
اتفاقا بنظرم کار مایکروسافت به نفع این صنعت هست دوست عزیز.نه اینکه در توان مایکرو نباشه استودیو جدید بزنه.بنظرم مایکرو سیاست دیگرى نسبت به سونى در پیش گرفته درراستاى حمایت از بازیسازان مستقل.در کنفرانس هم دقت کرده باشید اکثر عناوین انحصارى مایکرو عناوین مستقل بودن.بعنوان یه فن بى طرف خیلى از کار فیل اسپنسر و این حمایتش از این بازیسازانى که معمولان با بودجه کم اما سرشار از خلاقیت بازى میسازن خوشم اومد.اما از نظر بازاریابى عناوین مستقل بدلیل سبک هنرى،گیمپلى خاص معمولا یه روند خطى با ارزش تکرار پایین دارن و اکثرا سرور درست و حسابى براى بخش مالتى پلیر ندارن،به همین دلیل ارزش تکرار انچنانى ندارن و فروششون هم طبیعتا پایین تره(خودم که انقدر از عناوین indieطرفدارى میکنم فقط در saleها خرید میکنم).به همین دلیل بنظرم xboxبرگ برنده اى نسبت به PSتا به اینجا نداشته.اکثر indieبازا هم معمولا به همون به پلتفرم عناوین مستقل(pc) روى میارن.کلا تفاوت در سیاست هاست بنظرم تا عدم درک مدیران مایکروسافت!
ایا هنوز به سونی ایمان نیاورده اید به این سو بیایید و از انحصاری های ناب لذت ببرید و کنسول بی انحصار خود را رها سازید 😀
من فکر میکردم اونا انحصاری دائمی باشن
مایکروسافت این همه ثروت داره به راحتی میتونه چند تا شرکت بازی سازی بزنه ۱۰ تا ۱۰ انحصاری بسازه اما گیر داده ماینکرافت
تنها چیزی که e3 مایکرو سافت بهم چسبید معرفی xbox one x مترو و چند تا بازیه دیگه بود
متاسفانه چون شرکت مادر ایکس باکس یعنی مایکروسافت شرکت سرگرمی نیست برخلاف سونی نیروهای مناسب در بخش تولید محتوا اصلا نداشته و واقعا هم برام سواله که چرا وقتی یه نفر از استودیو فعلیش قهر میکنه نمیشنویم اومده مایکروسافت مثلا جید ردموند که از یوبیسافت رفت ea یا نویسنده های ولو که یکی یکی جدا میشن ولی هیچکدوم مایکروسافت نمیان یا شرکت معظم thq ورشکست شد یه نفر از نیروهاش یا بازیهاش یا استودیوهاش رو مایکروسافت نگرفت
حتی بانجی و کلیف بلیزینسکی هم که با مایکروسافت بودن حالا که جدا شدن بجای کاملا مستقل بودن رفتن با سونی !! یعنی نیرهای فعلیش رو هم نگه نمیداره . یجای کار این شرکت میلنگه اینقدر پول نقد داره که اگر سونی و نینتندو قصد فروش داشته باشن راحت میخرشون ولی حاضر نیست هزینه کنه یه مدت تا بکشه بالا بخش بازی رو ممکنه یه مدت سود ده نباشه ولی نمیدونم !!!!!
یعنی چی.
الان این فرقش باانحصاری زمانی چیه.اینا دیگه چی بودن که نتونسته انحصاری کنه.من نمیدونم چرا استودیویی چیزی تاسیس نمیکنن یا نمیخرن.
تو متن هم گفته شده.
به صورت خلاصه بخوام بگم اینجوریه که انحصاری زمانی ممکنه برای رایانههای شخصی و ایکسباکس وان بیاد یا فقط برای ایکسباکس وان.
ولی تو این حالت دیگه برای رایانههای شخصی هم، تا اون مدت معین که توسعهدهندهها تصمیم میگیرن، نمیاد.
اقای اقاجانی متوجه منظوره فیل شدم
منظورم از این فرقش با انحصاری زمانی چیه سوالی نیست.تعجبیه.نمیدونم چرا فقط اسمشو عوض میکنه هی
اسپنسر امید داشتیم امسال یه ip aaa غول معرفی منی
رایس یا یه ایپی واسه لانچ ایکس باکس ایکس
امیدوارم جبران کنی و تفکراتت جواب گو باشن :yes:
یعنی حتی اون بازیهای چرت مستقل هم که معرفی کردن هم انحصاری کامل نیست 😐 وان ایکس به شدت تحقیر میشه مخصوصا اگه قیمت پرو و اسلیم ۵۰ دلار به طور دائم کاهش پیدا کنه و تو رویداد اکسپرینس سونی انحصاری جدید معرفی کنه
نمیدونم چرا هیلو شش که دارن میسازن رو معرفی نکرد؟والا از سونی هم دارن انحصاری میسازن ولی زود معرفی میکنن که هوادارا راضی باشن!گیرز پنج هم فک کنم در حال ساخت باشه!در کل امیدوارم که اینده خوبی داشته باشه ماکرو!کنسولش قویه،و اینکه در تلاشه پیسی و ایکس باکسو بهم نزدیک کنه شاید الان برا همه یه چیز مسخره بیاد،شاید در اینده اتفاقات جالبی برا هر دو پلتفرم بیوفته،اینقدر سریع قضاوت نکنیم :-))
ای دان متریک کجایی که دلتنگتم داداش بیا مارو از این فیل نجات بده والا بخدا حداقل دوره دان متریک انحصاریها همه aaa بودن ولی چون عمو فیل بازیهای مستقل خیلی دوست داره نصف انحصاریها الان شده مستقل e3 ۲۰۱۳ رو یادتونه ? اصلا عنوان مستقلی تو کنفرانس اصلی نبود همه انحصاری کامل اکس باکس و همه aaa
این کلمه دیگه جدیدترین کار ممکن بود، به جاى حرکت صحیح. معنى این کلمه فقط این هست که ممکنه بازى روى وان یا وان ایکس چند روز زودتر عرضه بشه، وگرنه عنوان مولتى پلتفرم هست. زمانش هم مطمئناً بیشتر از یک ماه نخواهد بود. اتفاق تومب ریدر درس خوبى به همه تولید کننده ها داد که انحصارى تنها زمانى به صرفه است که کامل باشه و کل هرینه رو از شرکت صاحب کنسول بگیرن، نه زمانى که بعد از ماه جولاى و پرداخت مالیات، هنوز هزینه ها رو از یکسال به سال بعد ببرن، بدون اینکه سود دهى مورد نظر رو کرده باشن.
کلمه انحصارى وان و ویندوز ۱۰ هم همون انحصارى کنسولى هست که همه جا گفته مى شه و من ندیدم به جز تولیدات خود مایکروسافت مثل فورزا یا هالو وارز کسى از این کلمه استفاده کنه. اکر به جاى حاشیه اسپنسر و تیمش به متن نگاه کنن، شرایط بهترى رو مایکروسافت تجربه مى کنه.
بازی AAA انحصاری پلیز
من به خاطر بازی مستقل و بازی با گرافیک پایین ایکس باکس وان ایکس نمیخرم.با این که خیلی دوستشون دارم ولی تجربه اینا روی ایکس باکس معمولی تفاوت چندانی نداره.ببینیم گیمزکام چیکار میکنی.میدونم سونی توی psx میترکونه اگه گیمزکام مایکروسافت بدی e3 باشه خرید ایکس باکس منتفی میشه.
این مرد فقط بلده فرافکنی کنه.هر سال به یک شیوه جدید داره سر طرفدارهای ایکس باکس شیره میماله :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
فیل اسپنسر عشقه مرد عمله دمش گرم
انشالله سلامت باشه :yes: