روز تاریخی؛ Tekken 3 | گیمفا
روز تاریخی؛ Tekken 3 | گیمفا
روز تاریخی؛ Tekken 3 | گیمفا
روز تاریخی؛ Tekken 3 | گیمفا

روز تاریخی؛ Tekken 3

اشکان عالی خانی
۱۲:۰۰ ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
روز تاریخی؛ Tekken 3 | گیمفا

به «روز تاریخی» خوش آمدید؛ جایی که ما سالگرد تولد بازی‌های به یاد ماندنی را به شما اعلام می‌کنیم و سعی بر این داریم تا درجه نوستالژی شما را بالا ببریم. اگر بازی‌باز کم سن و سال هستید دو انتخاب دارید؛ یا سریعا این مطب را ببندید یا بمانید و به گذشته صنعت پر افتخار بازی‌های ویدیویی نگاهی بیاندازید. و اما اگر بازی‌بازی کهنه کار هستید با گیمفا برای یک روز تاریخی دیگر همراه باشید.

۱۸ سال پیش در چنین روزی شرکت باندای نامکو عنوان Tekken 3 را برای کنسول پلی‌استیشن منتشر کرد. Tekken 3 اولین عنوانی بود که برروی سخت افزار نامکو سیستم ۱۲ (یک دستگاه آرکید) اجرا شد و نسبت به دو قسمت قبلی خود، پیشرفت‌های زیادی داشت. این بازی همچنین آخرین شماره‌ از مجموعه تکن بود که برروی کنسول به شدت خاطره انگیز پلی‌استیشن منتشر شد. Tekken 3 دارای شخصیت‌های زیادی نظیر Jin Kazama ،Ling Xiaoyu ،Julia Chang و Hwoarang بود و جمع شخصیت‌هایش به ۲۳ می‌رسید که در آن زمان رقم بسیار خوبی محسوب می‌شد. نسخه خانگی این عنوان شامل یک مود Beat`em Up می‌شد، که نام آن Tekken Force گذاشته شده بود. Ball mode نیز از مود‌های جالب این عنوان بود. از موفقیت‌های Tekken 3 هر چقدر بگوییم باز هم کم است؛ این بازی یکی از بزرگ‌‌ترین بازی‌های سبک خودش (مبارزه‌ای) محسوب می‌شود. این بازی توانست بیش از ۸.۵ میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش برساند و به پنجمین بازی پر فروش کنسول پلی‌استیشن تبدیل شود. Tekken 3 به مانند پیشینیان خود از همان سیتم مبارزات و همان سبک بهره می‌برد اما نوآوری‌های بسیار زیادی مانند محیط‌ها و نقشه‌های جدید، شخصیت‌های جدید، گرافیک تحول یافته و پر رنگ و لعاب و البته انیمیشن‌های زیاد تر داشت. ۱۵ شخصیت جدید با نسخه سوم به این سری اضافه شدند و با گیم‌پلی روان شده و موسیقی‌های به‌روزتر، طرفداران تا مدت‌ها درگیر Tekken 3 بودند. شاید بتوان پررنگ ترین تغییر در گیم‌پلی Tekken 3 را حرکات تکامل یافته شخصیت‌ها دانست. در این عنوان برای اولین بار در سری، به حرکات شخصیت‌ها عمق داده می‌شد و آن‌ها را باور پذیر تر و طبیعی تر جلوه می‌داد. جاخالی‌ها، پرش‌ها و بسیاری از عناصر دیگر دست خوش تغییرات عمده و اساسی شده‌ بودند. تاکید سازندگان در Tekken 3 محور سوم در بازی بود؛ به این معنی که بازی‌بازان می‌توانستند در بازی به جهات مختلفی جاخالی بدهند و در محور دیگری به غیر از محور همیشگی مبارزات حرکت کنند. پرش‌ها در نسخه سوم به مانند نسخه‌های قبلی بسیار بلند و غیر قابل کنترل نبود. حال، مبارزان دقیق تر و کم تر می‌پریدند و مبارزه در هوا را به شدت کنترل شده و استاندارد می‌کردند. بخش داستانی Tekken 3 نیز یکی از بخش‌های خاطره ساز آن بود و در زمان خود یکی از بهترین‌ها حساب می‌شد. شخصیت‌های محبوبی مانند Heihachi Mishima ،Lei Wulong ،Nina Williams ،Paul Phoenix و Yoshimitsu قطعا در ذهن بازی‌بازان کهنه کار قرار دارند و یک دنیا خاطره را با آن‌ها ساخته‌اند.

چه خاطرات خوب و بدی از عنوان Tekken 3 دارید؟ آیا در زمان انتشار این بازی به دنیا آمده بودید؟ این بازی را در کلوب‌های محله بازی می‌کردید یا در کنسول خانگی خود؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

7965 front

 

7965 back

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

روز تاریخی؛ Tekken 3 | گیمفا
روز تاریخی؛ Tekken 3 | گیمفا
روز تاریخی؛ Tekken 3 | گیمفا
روز تاریخی؛ Tekken 3 | گیمفا
روز تاریخی؛ Tekken 3 | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

روز تاریخی؛ Tekken 3 | گیمفا