Microsoft میان افزار فیزیک Havok را بدست آورد
اگر تنها دانش اندکی درباره بازیهای رایانهای داشته باشید، حتما با نام Havok و آن نشان زرد رنگ معروفاش، آشنایی دارید. Havok نام توسعه دهندهای است که بهوسیله یک میان افزار، فیزیک اجسام و اشیاء بازیهای ویدیویی را طراحی میکند و بسیار نیز پرکار است. برای خواندن ادامه خبر با وبسایت خبری، تحلیلی گیمفا همراه باشید.
حال، شرکت مایکروسافت امروز اعلام کرده است که این میان افزار فوقالعاده و مفید را از صاحب پیشین آن، یعنی شرکت Intel دریافت کرده است و از این به بعد از این میان افزار استفاده میکند. مایکروسافت که اخیرا با فعالیتهای نرمافزاری خود بهشدت مورد توجه قرار گرفته، سعی دارد تا با کمک نرمافزارها(مانند Windows 10) و میانافزارها(مانند فیزیک Havok) سطح کیفی کنسول خود، یعنی Xbox One را بالا ببرد و بهنوعی، ضعف نسبی سختافزاری را جبران نماید که بهنظر میرسد تا اینجا، موفق هم شده است. باید منتظر ماند و دید که مایکروسافت چه برنامههای دیگری برای آینده Xbox One دارد.
Havok یک میانافزار ساخت فیزیک در بازیهای ویدیویی است که در سال ۲۰۰۷ توسط شرکت Intel، طی یک تفاوققنامه، خریداری شد. این میانافزار که در بیش از ۴۰۰ بازی از آن استفاده شده و برای طراحی فیزیک اشیاء و اجسام از آن استفاده میشود، جایزههای زیادی را در جشنوارههای مختلف مانند Emmy دریافت کرده است. امروز بود که شرکت بزرگ مایکروسافت اعلام کرد که از این میانافزار استفاده خواهد کرد.
پر بحثترینها
- بازی Stellar Blade به دلیل طراحی شخصیت Eve نقدهای منفی دریافت کرده است
- نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- Stellar Blade از لحاظ فنی کم نقص و عالی اجرا میشود
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- شایعه: Gears 6 در مراسم امسال Xbox معرفی میشود
- گزارش مالی مایکروسافت: افزایش درآمد ایکس باکس به دلیل خرید Activision Blizzard
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- ممکن است GTA 6 در حمل اسلحهها همانند Red Dead Redemption 2 عمل کند
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
نظرات
اول تیتر رو دیدم ترسیدم
چون خیلی از انحصاری های سونی مثل انچارتد و هورایزون دارن ازش استفاده میکنن
ولی بعدش فهمیدم هیچ تاثیری رو استفادشون نداره
البته دوست من بی اثر هم نیست
بخشی از پول فروش اون بازیها از این به بعد میره به جیب مایکروسافت
اینطوری نیست که اجازه استفاده از هاوک رو انحصاری کنه ولی قطعا تو سودش شریکه
مثل سونی که از فروش هر آیفون مبلغی گیرش میاد بابت دوربین
اره مایکرو گفته به همه شرکت هایی که بخوان ازش استفاده کنند مجوز میده ولی ۱۰۰ درصد یه مبلغی میره توی جیب مایکروسافت
آخر همه بازی ها این havok میاد
ایول ماکرو
دمت گرم مایکرو
این تکنولوژی در مقابل فیزیک انویدیا حرفی برای گفتن ندارد ولی از آنجایی که برای استفاده روی محصولات اینتل – amd و در کل مولتی پلتفرم گزینه خوبیه،.
از بین استفاده کنندگان این نرم افزارها بهترین استفاده رو تیم فرام سافتویر در سری های دارک سولز ۱ و ۳ و بلادبورن و دایمن سولز داشته به گونه ای که بقیه توسعه دهندگان کار نهاییشون پای کار میازاکی مسخره بنظر میرسه. حتی بتلفیلد
فیزیک havok خوبه، اما واقعا فیزیک انویدیا ی چیز دیگس!!!
فیزیک موتور بازی سازی rage رو هم قبول دارم
اره euphoria اسمش
کار خیلی بزرگی کرده….به امیدموفقیتش
بهترین اثرش رو کیلزون ۲ بود که فک همه افتاد از قدرت Havok