سینما+: شماره سوم - گیمفا
سینما+: شماره سوم - گیمفا
سینما+: شماره سوم - گیمفا
سینما+: شماره سوم - گیمفا

سینما+: شماره سوم

محمـد حسین صفری
۱۴:۴۹ ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
سینما+: شماره سوم - گیمفا

با عرض سلامی دیگر به گیمفاییان عزیز. به رسم هفته های گذشته و بخش جدید گیمفا، امروز می توانید با شماره سوم سینما+ همراه باشید. برای تنوع هرچه بیشتر و محتوای غنی، هر هفته سعی بر اضافه نمودن قسمت های متفاوت و جدید می کنیم تا شما را با کامل و مختصر ترین پوشش سینمایی هفته گذشته همراه سازیم. برای مطالعه و مشاهده قسمت جدید، با ما همراه باشید. البته باید اشاره داشت که هرهفته در ساختار این بخش نیز تغییراتی بوجود می آید تا بهترین مطلب ممکن را برای مخاطبان مهیا کنیم. این هفته به بررسی و معرفی فیلم هایی چون Boyhood و اثر تجسمی سری بازی های AC تحت عنوان فعلی Assassin’s Creed می پردازیم.

معرفی فیلم های آینده (عرفان استادی)

Assassin’s Creed

ac movie021

سری بازی های ویدئویی Assassin’s Creed هم اکنون به یک فرنچایز قوی و عظیم تبدیل شده است که مدت زیادی هم از تولد آن نمی گذرد. با موفقیت های ادامه دار بازی های اول، یوبی سافت در سال ۲۰۱۱ تایید کرد که بر روی فیلم سینمایی آن کار می کند. فیلم این سری بازی ها که فعلا با همان نام Assassin’s Creed شناخته می شود، توسط Justin Kurzel کارگردانی شده و توسط Ubisoft Motion Pictures و فرنک مارشال تهیه می شود. همچنین مایکل فسبندر بازیگر نقش اصلی و تهیه کننده آن می باشد. این بازیگر مشهور را با بازی در فیلم هایی چون “مردان اکس” و “دوازده سال بردگی” می شناسیم. در فوریه ۲۰۱۵ اعلام شد که در کنار وی، ماریون کوتیار (بازیگر فیلم هایی از جمله Inception و The Dark Knight Rises) به گروه بازیگران فیلم می پیوندد. چندین نفر در حال کار بر روی فیلم نامه هستند که از آن ها می توان به Michael Lesslie, Scott Frank و Adam Cooper اشاره داشت. در فوریه همین سال اعلام شد که فیلم در مراحل ساخت قرار گرفته و گفتنی است که یوبی سافت توزیع کننده خود را از سونی به ۲۰th Century Fox تغییر داده است. عده ای بر این عقیده اند که فسبندر در نقش دزموند مایلز خواهد بود. این فیلم در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۶ (مصادف با یکم دی ۱۳۹۵) بر روی پرده سینماها می رود.

اخبار هفته (محمد حسین صفری)

ادوارد زوئیک Jack Reacher 2 را کارگردانی خواهد کرد

jack reacher 2012 wallpaper tom cruise3

کمپانی پارامونت پیکچرز در حال مذاکره با ادوارد زوئیک است تا کارگردانی دنباله ی فیلم Jack Reacher را بر عهده بگیرد. زوئیک که به علت ساخت فیلم تحسین شده ی آخرین سامورائی، مشهور شده است به نظر می رسد که بار دیگر قرار است با تام کروز همکاری کند. کروز که بار ها نشان داده از کار کردن مجدد با کارگردان های قبلی که با آن ها کار کرده استقبال می کند، اینبار نیز از این انتخاب استقبال کرده است. البته کروز در حال حاضر در حال بازی در قسمت پنجم سری فیلم های ماموریت غیر ممکن به نام ملت سرکش می باشد و کارگردان نسخه ی اول فیلم Jack Reacher یعنی کریستوفر مک کواری نیز کارگردانی این فیلم را بر عهده دارد، به همین دلیل کمپانی سازنده تصمیم گرفته است تا فرد دیگری را برای کارگردانی قسمت دوم Jack Reacher انتخاب کند. همچنین کمپانی پارامونت نویسنده ی فیلم جذاب و اکشن Equalizer یعنی Richard Wenk را به عنوان نویسنده ی این فیلم انتخاب کرده است و مک کواری نیز قرار است تهیه کننده ی اجرایی این فیلم باشد. قسمت اول این فیلم در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و با وجود بودجه ی ۶۰ میلیون دلاری، حدود ۲۱۸ میلیون دلار در گیشه فروش داشت تا سازندگان را برای ساخت قسمت دوم ترغیب کند. داستان این فیلم از روی رمان هایی به همین نام اقتباس می شود و بر اساس شایعات اینبار قرار است داستان فیلم از رمان هجدهم سری کتاب های جک ریچر اقتباس شود. جایی که ریچر در یک توطئه ی همه جانبه گرفتار می شود.

اولین پوستر از فیلم Maze Runner : The Scorch Trails منتشر شد

نوجوانان دونده ی فیلم اول Maze Runner، اینبار قرار است در معرض یک ماجرای خطرناک دیگر قرار بگیرند. قسمت دوم این فیلم با نام Maze Runner: The Scorch Trials چندی پیش به طور رسمی معرفی شود و اولین اطلاعات و همچنین پوستر آن منتشر شد.

dgs4keo

پس از حوادث نسخه ی اول و رهایی گروهی از قهرمانان داستان از هزارتوی مرموز، حال آن ها گمان می کنند که نجات یافته اند و در امنیت به سر می برند اما مغز متفکر گزوه و شخصیت اصلی فیلم یعنی توماس، به این آرامش بیش از حد مشکوک می شود. قهرمانان داستان که توسط گروه مرموزی موسوم به W.C.K.D از مهلکه ی قبلی نجات یافته اند، متوجه می شوند که این گروه در حال آزمایش بر روی انسان ها است تا از میان آن ها افراد مناسب برای نجات بشریت را بیابد و این نوجوانان نیز بخشی از آزمایش آن ها هستند. بنابراین قهرمانان داستان تصمیم به شورش و فرار می گیرند و پس موفقیت و خارج شدن از مقر W.C.K.D با ویرانه هایی روبه رو می شوند که هرگز پایانی ندارند. همچنین لیست بازیگران فیلم نیز مشخص شده است که به شرح زیر است :

  • کارگردان : Wes Ball
  • Dylan O’Brien در نقش توماس ( شخصیت اصلی فیلم )
  • Kaya Scodelario در نقش ترسا
  • Thomas Brodie-Sangster در نقش نویت
  • Ki Hong Lee در نقش مینهو
  • Alexander Flores در نقش وینستون
  • Dexter Darden در نقش فرایپن
  • Randall D. Cunningham در نقش کلینت
  • Jacob Lofland در نقش آریس جونز
  • Giancarlo Esposito در نقش خورخه
  • Rosa Salazar در نقش برندا
  • Nathalie Emmanuel در نقش هریت
  • Aidan Gillen در نقش جانسون ( شخصیت منفی فیلم )
  • Patricia Clarkson در نقش اوا پیاگ

مجموعه فیلم های Maze Runner همانند سری فیلم های Hunger Games، از کتاب هایی با همین نام اقتباس می شود و قرار است یک مجموعه فیلم چند قسمتی باشد. دومین قسمت از این سری فیلم ها در ۱۸ سپتامبر سال جاری میلادی، اکران خواهد شد.

Asa Butterfield مرد عنکبوتی جدید سینما خواهد بود

از زمانی که مارول موفق شد که حقوق مرد عنکبوتی را از سونی دریافت کند، اعلام کرد که برنامه های ویژه ای برای احیای شخصیت مرد عنبکوتی در سر دارد که مهم ترین آن ها این است که مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول قرار است دقیقا همانند کمیک ها، نوجوان و دبیرستانی باشد. پس اینکه مشخص شد که اولین حضور این شخصیت در دنیای سینمایی مارول، در فیلم پر بازیگر کاپیتان آمریکا : جنگ داخلی خواهد بود، گمانه زنی ها در مورد بازیگر این نقش بسیار زیاد شد تا جایی که مارول خود رسما لیستی ۵ نفره از بازیگران مورد نظر خود برای این نقش را منتشر کرد. سرانجام چندی پیش مشخص شد که Asa Butterfield با مارول برای ایفای نقش اسپایدرمن به توافق رسیده است. البته این خبر توسط مارول تایید نشده است اما بسیاری از خبرگزاری های بزرگ و معتبر هالیوود، این خبر را تایید کرده اند و اعلام کرده اند که مارول با این بازیگر جوان به توافق رسیده است و به زودی این خبر را اعلام خواهد کرد.

url

Asa Butterfield که حضور خود در سینما را از سال ۲۰۱۱ و با بازی در نقش اول فیلم بزرگ مارتین اسکورسیزی یعنی Hugo آغاز کرد و سال ۲۰۱۳ نیز در فیلم Enders’ Game حضور یافت، در حال حاضر در حال بازی در فیلم جدید تیم برتون می باشد. البته از آنجایی که نقش مرد عنبکوتی در این فیلم چندان زیاد نمی باشد و تنها قرار است این شخصیت معرفی شود، مسلما Butterfield به فیلم برداری این فیلم خواهد رسید. البته شایعات حاکی از آن است که در این فیلم حتی پیتر پارکر هنوز به مرد عنکبوتی تبدیل نشده است و لباس این شخصیت را بر تن نکرده است بلکه تنها توسط عنکبوت نیش زده شده است و در یکی از سکانس ها به یکی از شخصیت های اصلی داستان که احتمالا کاپیتان آمریکا خواهد بود، کمک خواهد کرد.

اولین تصاویر از شخصیت جوکر در فیلم Suicide Squad منتشر شد

پس از اینکه مارول موفق شد یک دنیای سینمایی خارق العاده برای خود رقم بزند، حال کمپانی رقیب یعنی DC نیز تصمیم گرفته تا دنیای سینمایی خود را بسازد و از پتانسیل شخصیت های خود در سینما استفاده کند. البته DC بر خلاف مارول عمل کرده است و ابتدا تصمیم گرفته تا فیلم های چند شخصیتی و پر بازیگر را روانه ی گیشه ها کند و سپس از روی شخصیت های این فیلم ها، فیلم های تک نفره و جداگانه بسازد. علاوه بر فیلم Batman V Superman : Dawn of Justice که از همین حالا، طرفداران زیادی را جذب کرده است، DC یک فیلم دیگر که البته متفاوت از تمام فیلم های کمیک بوکی تا کنون بوده است را در دست ساخت دارد. این فیلم که Suicide Squad یا جوخه ی انتحار نامیده می شود، داستان گروهی از شروران دنیای DC می باشد که به منظور بخشش برخی از جرم های خود، دست به عملیاتی هایی بسیار خطرناک و بدون بازگشت می زنند. نقش جوکر را در این فیلم بازیگر برنده ی جایزه اسکار یعنی جرد لتو ایفا خواهد کرد و جوکر او بر خلاف جوکر هیث لجر که یک جوکر فلسفی و واقع گرایانه بود، قرار است یک جوکر کاملا کمیک بوکی باشد که این موضوع از ظاهر شخصیت جوکر در این فیلم نیز هویدا است.

joker 3

joker 1

joker 2

این فیلم را دیوید آیر کارگردانی خواهد کرد و بازیگرانی چون جوئل کینامن (ریک فلگ)، ویل اسمیت (ددشات)، جی کورتونی (کاپیتان بومرنگ) و جرد لتو (جوکر) در آن ایفای نقش خواهند کرد. این فیلم در آگوست ۲۰۱۶ اکران خواهد شد.

اولین تصاویر از Captain America : Civil War منتشر شد

یکی از فیلم هایی که این روز ها در تیتر تمام خبرگزاری های سینمایی قرار دارد، فیلم جدید مارول یعنی Captain America : Civil War یا کاپیتان آمریکا : جنگ داخلی می باشد. این فیلم علاوه بر داشتن داستانی جذاب، دارای یک تیم بازیگری بسیار گسترده و پر شمار است و به نوعی می توان آن را یک نسخه ی جدید از سری فیلم های انتقام جویان به شمار آورد. به تازگی فیلم برداری این فیلم در آتلانتا و در دکوری که مربوط به شهر آفریقایی و خیالی Wakanda است، آغاز شده است. به علاوه علت حضور شخصیت پلنگ سیاه نیز در داستان مشخص شده است. مارول اعلام کرده است که پلنگ سیاه در فیلم به دنبال سرباز زمستان است و به این ترتیب به گروه کاپیتان آمریکا رو به رو می شود. تصاویر بسیاری از پشت صحنه ی فیلم و مبارزات کاپیتان آمریکا و شخصیت Crossbones منتشر شده است.

cap 1 cap 4 cap 5 cap 6 cap 7 cap 8 cap 10 cap 11

همچنین به تازگی سایر بازیگران این فیلم نظیر رابرت دوانی جونیور، جرمی رنر، پاول راد، اسکارلت جوهانسون و الیزابت اولسن نیز به فیلم برداری اضافه شده اند :

11274382 1596961510568435 1024271654 n 11326358 1637035836517282 319145614 n cap 9

در خلاصه ی داستان فیلم آمده است :

Captain America: Civil War درست از جایی آغاز می‌شود که Avengers: Age of Ultron به پایان رسید. استیو راجرز (کاپیتان آمریکا) رهبری گروه جدیدی از انتقام جویان را بر عهده می‌گیرد و به تلاش خود برای حفاظت از بشریت ادامه می‌دهد. خسارت‌های ناشی از حوادث Avengers: Age of Ultron که یکی پس از دیگر برای عموم منتشر می‌شوند باعث می‌شوند تا بر اثر فشارهای سیاسی، یک سیستم پاسخگویی و حاکم بر قهرمانان شکل بگیرد تا تنها در مواقع نیاز از آن‌ها طلب کمک شود. این وضعیت جدید سبب جدایی در میان اعضای گروه انتقام جویان می‌شود و این سرآغازی است بر جنگ داخلی.

Captain America: Civil War را قرار است همانند قسمت دوم جو و آنتونی روسو کارگردانی کنند. این فیلم در ۲۹ آوریل ۲۰۱۶ اکران می شود.

قسمت بعدی Mad Max: Fury Road با نام Mad Max: The Wasteland ساخته خواهد شد

url

یکی از فیلم هایی که اکنون در حال اکران است و با استقبال بی نظیری از سوی مخاطبان و به ویژه منتقدان رو به رو شده است، عنوان Mad Max: Fury Road می باشد که توانسته در متاتریک موفق به کسب متای ۸۹ شود و نام خود را به عنوان یکی از خوش ساخت ترین اکشن های تاریخ ثبت کند. جورج میلر، کارگردان کارکشته ی این سری که از نسخه ی اول تا کنون، وظیفه ی ساخت فیلم را بر عهده داشته است اعلام کرده که نسخه ی دوم این فیلم نیز با نام Mad Max: The Wasteland ساخته شود. وی اعلام کرده که به علت تاخیر در زمان اکران فیلم، وی و تیمش موفق شده اند تا داستان اولیه فیلم بعدی را نیز نگارش کنند و بتوانند پیوند مناسبی بین داستان فیلم اول و دوم ایجاد نمایند. تام هاردی بدون شک در نقش مکس باقی خواهد ماند زیرا برای حداقل ۳ فیلم دیگر با کمپانی سازنده ی این فیلم قرارداد دارد ولی حضور شارلیز ترون که بازی وی در Fury Road بسیار مورد تمجید قرار گرفته است، هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد ولی بعید از سازندگان دست به ریسک بزننند و ترکیب موفق هاردی و ترون را از بین ببرند.

 

باکس آفیس (محمد حسین جعفریان)

rhzh cmcbjnr215q7 fotor collage

مکس از سرعت بالای دختران خواننده دیوانه شد!

Mad Max: Fury Road شاید در عمل نتوانست در کورس دریافت رتبه اول باکس آفیس هفته بر قسمت دوم کمدی موزیکال Pitch Prefect غلبه کند و حدود ۲۵ میلیون دلار از آن کمتر بفروشد اما در نوع خود رکوردی تازه و بسیار ارزشمند را نه در فروش بلکه در دریافت نمرات کسب کرد. هیچ کس انتظارش را نداشت این عنوان با سبک هیجانی-اکشن بتواند تا این حد منتقدان را راضی کند و نمره متاکریتیک ۸۹ را دریافت کند. این عدد برای فیلمی در این سبک رسما یک اتفاق بی نظیر و شاهکار تلقی می شود و این موفقیت زمانی کامل می گردد که این فیلم در سایت IMDB نیز نمره ۸.۸ را از ده دریافت کرده است و در کل چه منتقدان و چه بینندگانی که فیلم را دیده اند از آن راضی بوده اند. از طرفی دیگر Pitch Prefect 2 همانگونه که انتظار می رفت نزد منتقدان به متای بالاتر از ۶۶ دست نیافت اما این عنوان که بسیار بهتر از قسمت اول خود عمل کرد و تقریبا در همین ابتدا فروش نسخه اول خود را رد کرد باعث شد تا بعد از اکران کمدی ضعیف Hot Pursuit فیلم سینمایی خوبی در این سبک بر روی پرده نقره ای برود.
درست است که این دو عنوان توانستند جایگاه اول و دوم را از “انتقام گیران:عصر اولتران” پس بگیرند و آن را به رتبه سوم بکشند اما این عنوان جدا از فروش ۳۸ میلیون دلاری این هفته اش در آمریکا و کانادا که باعث شد فعلا در مجموع در این بازار ۳۷۲ میلیون دلار فروخته باشد( و بدیهتا با گذر از فروش ۳۴۴ میلیون دلاری “خشن ۷” فعلا تبدیل به پرفروشترین فیلم سال شده است) در بازار جهانی نیز به موفقیت بزرگی دست یافت و با فروش فوق العاده اش در چین به صورت کلی فعلا به رقم ۱ میلیارد و ۱۴ میلیون دلار رسیده است و با این رقم در جایگاه هشتم در لیست پرفروشترین فیلم های تاریخ قرار گرفته است. این را نیز در نظر بگیرید که فیلم هنوز در برخی از بازار های مقصدش مانند ژاپن اکران نشده است. حال باید دید در هفته های بعد چه اتفاقاتی روی خواهد داد…

معرفی فیلم منتشر شده (محمد حسین صفری)

– Furious 7 –

امروزه اتومبیل ها جز جدانشدنی از سینما هستند. بسیار بعید و دور از نظر است که در فیلمی از اتومبیل استفاده نشود یا اتومبیل در آن دیده نشود ولی اینکه اتومبیل ها به شخصیت اصلی فیلم ها بدل شوند ایده و نظری است که تا مدت ها کسی شهامت رفتن به سوی آن را نداشت تا اینکه سرانجام کمپانی یونیورسال تصمیم گرفت تا فیلمی با محوریت اتومبیل ها و مسابقات زیر زمینی بسازد که Fast & Furious یا سریع و خشن نام گرفت. قسمت اول و دوم این فیلم توانست به خوبی عمل کند اما خروج بازیگران اصلی این سری چون وین دیزل از قسمت سوم باعث شد تا این قسمت چندان موفق نشود و کمپانی کمی به این سری استراحت بدهد تا اینکه نام این سری بار دیگر با قسمت چهارم بر سر زبان ها افتاد. اکشن های جذاب و خارق العاده ی در قمست های چهارم، پنجم و ششم و همچنین شکل گیری یک داستان متمرکز با شخصیت های مختلف باعث شد تا این سری بیش از پیش با اقبال مخاطبان رو به رو شود. به این ترتیب نسخه ی هفتم این فیلم نیز اینبار توسط جیمز وان ساخته شد و توانست رکورد های بسیاری در فروش را بشکند و در حال حاضر چهارمین فیلم پر فروش تاریخ سینما است. حال بیایید نگاهی به خود فیلم بیندازیم. داستان فیلم ادامه ی مستقیمی بر قسمت ششم می باشد جایی که دکارد شاو، به سبب فلج شدن برادرش تصمیم می گیرد که از گروه دومینیک تورتو انتقام بگیرد. یکی از نکات قوت فیلم بازی خوب جیسون استتهام در نقش دکارد شاو است. استتهام که اکنون به یک بازیگر درجه یک فیلم های اکشن تبدیل شده است و طرفداران زیادی نیز دارد، توانسته به خوبی از عهده ی ایفای نقش این کاراکتر بر بیایید هر چند این شخصیت که در ابتدای فیلم شروعی طوفانی دارد، در ادامه به حاشیه می رود و از تمام پتانسیل آن استفاده نمی شود. گروه اصلی داستان به رهبری دومینیک تورتو در حال زندگی عادی خود هستند که به ناچار مجبور می شوند تا با شاو روبه رو شوند. در این میان یک مقام امنیتی با بازی کرت راسل هویدا می شود و مسیر داستان را عوض می کند.

fast and furious 7 wallpaper movie poster

فیلم از روند خوبی برخوردار است و تا انتها جذابیت خود را حفظ می کند. یکی از اشکالات عمده ی فیلم را می توان دور شدن آن از ریشه های این سری یعنی بخش های رانندگی دانست. هر چه قسمت های جدید تری از این عنوان منتشر می شود، بخش های اتومبیل رانی در آن کاسته می شود و بر اکشن آن افزوده می شود امری که در نسخه ی هفتم به اوج خود رسیده است به گونه ای که حتی فیلم خشن ۷ نام دارد. شخصیت های اصلی و قدیمی هنوز در داستان حضور دارند و در این میان شخصیت های جدیدی نیز به فیلم اضافه شده اند که به خوبی در روند فیلم جای گرفته اند. البته فیلم در ابتدا نشان می دهد که داستانش فقط حول بازی موش و گربه میان شاو و تورتو است اما از میانه های فیلم، این داستان به حاشیه می رود و یک داستان جدید به میان می آید که البته در انتهای فیلم این دو داستان به خوبی به هم پیوند می خورند. رابطه ی میان دومینیک و لتی نیز گسترش یافته است و اینبار شاهد سکانس های مشترک بیشتری بین این دو شخصیت می باشیم. اکشن ها و جلوه های ویژه ی فیلم هنوز خارق العاده اند اما کمی از جنبه ی واقعیت آن ها کاسته شده است. فیلم در مکان های مختلفی دنبال می شود، از کوه های قفقاز گرفته تا دبی و امارات متحده ی عربی. همین لوکشین های متعدد باعث شد هم فیلم از تکرار نجات یابد و هم سازندگان نشان دهند که فیلم آن ها یک فیلم جهانی است. یکی از اشکالات بزرگ این قسمت عدم حضور پر رنگ شخصیت هابز با بازی دواین جانسون می باشد. وی که در دو قسمت قبلی یکی از شخصیت های کلیدی داستان بود و نقش مهمی در پیشبرد آن داشت، اینبار به حاشیه رفته است و تنها در چند دقیقه ابتدایی و انتهایی فیلم حضور داردف هر چند که خود جانسون به تازگی اعلام کرده که در نسخه ی هشتم نقش بسیار پر رنگ تری دارد. در پایان لازم است که به یک دقیقه ی پایانی فیلم اشاره کنم که سازندگان به بهترین شکل ممکن به داستان فیلم پایان می دهند و همچنین از پاول واکر فقید برای بازی در این سری تشکر می کنند. تصاویری که از قسمت های قدیمی و اخیر این سری پخش می شود و در آن پاول واکر را در گذر زمان به تصویر می کشد در کنار آن موسیقی متن زیبا، دل هر بیننده ای را به درد می آورد.

فیلم منتشر شده (محمد حسین جعفریان)

Boyhood –

سخت است در دنیای سینما اثری شاهکار را آفرید آن هم فقط با درون مایه ای که سخن از کشاکش لحظه های زندگی یک انسان عادی را دارد.Boyhood اثری خاص و جاه طلبانه است که در این روزها که تکرار های بسیاری در دنیای سینما دیده می شود حرفی تازه برای گفتن دارد، حرفی است از جنس زندگی انسان… از جنس تجربه های خودمان در همین دنیا و همین زندگی… نه اتفاقی هیجان انگیز و نه یک داستان تخیلی دیوانه وار و نه جلوه های ویژه… هیچکدام جایگاهی در این اثر متفاوت و جذاب ندارند. اثری که به طور کلی می توان گفت هیچکار نمی کند جز نشان دادن لحظه لحظه زندگی پسری از ۶ سالگی تا ۱۸ سالگی آن با تمام دغدغه های عادی زندگی که برای تمام شخصیت های خانواده در طول ۱۲ سال رخ می دهد. اثری جاه طلبانه که کارگردانش ۱۲ سال برای تمام شدن اثرش کار می کند و با نمره ۱۰۰ که در متاتریک دریافت می کند معجزه ای در میانگین نمرات منتقدان به یک فیلم تا به امروز پدید می آورد!
“پسربچگی” از آن آثار ارزشمند سینماست چرا که در این بحبوحه فیلم های علمی تخیلی-اکشن-آخرالزمانی- و… خود را در سبکی مخصوص به خودش قرار داده و بی توجه به آنچه سازندگان این روز های فیلم از سود و فروش می خواهند قصه اش را خیلی ساده تعریف می کند. مدت زمان فیلمبرداری فیلم حدود ۲۰ هفته بوده است اما ساخت آن ۱۲ سال طول کشیده است. دلیلش این است که در طول ۱۲ سال ساخت فیلم، فیلمبرداری های مربوط به هر سال به طور میانگین ۱۰ روز به طول می انجامیده است. همین که یک کارگردان برای نشان دادن لحظه لحظه زندگی به طور کاملا دقیق این همه بازیگر را ۱۲ سال دوباره و دوباره دور هم جمع می کند و در این آرامش مسیر ساخت فیلمش را پی می گیرد کافیست تا باری دیگر به عظیم بودن این اثر سینمایی ایمان بیاوریم.

url

Boyhood بدین سبب یکی از بهترین فیلم هاییست که این روزها می توان دید که تازه است، خاص است و صد البته متفاوت… درامی خالص بدون هیچ حجو و اضافات که همین زندگی و ۱۲ سال آن را در ۲ ساعت و خورده ای نمایش می دهد. سخت نیست همزاد پنداری با شخصیت ها… خودت را در لحظه لحظه زندگی به یاد بیاوری حس حقیقی بودن این فیلم و تفاوتش را درک می کنی. پیام اصلی فیلم در ذاتش نهفته است یعنی همین که ۱۲ سال را در صد و چند دقیقه نمایش می دهد… پیام چیزی نیست جز ارزش ثانیه ها و لحظه ها…ارزش همین لحظاتی که آن ها را بخش های عادی زندگی ات میدانی و میخواهی بگذرند. دیدن این اثر بر هر سینما دوستی لازم است چرا که جدا از این که بعد از تمام شدنش حسی بسیار خوب به بیننده دست می دهد، راضی ات می کند از این که اثری تازه را دیده ای… درامی خالص که تو را آرام آرام با خود همراه می کند و در پایان خود را در عمق داستان آن پیدا می کنی!

موسیقی منتخب – Interstellar

در میان ستارگان بدون شک، یکی از برترین فیلم های سال ۲۰۱۴ است به طوری اگر بخواهیم از منظر رتبه در سایت IMDB به این موضوع بنگریم، این فیلم برترین فیلم سال ۲۰۱۴ است. با صرف نظر از داستان چند لایه و زیبای این فیلم که به بهترین شکل توانسته عواطف و احساسات انسانی را به تصویر بکشد و همچنین جلوه های ویژه محسور کننده ی آن که باعث شد این فیلم موفق به دریافت اسکار بهترین جلوه های ویژه شود، نباید از موسیقی متن اعجاب انگیز فیلم که توسط استاد بزرگ موسیقی جهان یعنی هانس زیمر نواخته شده است، چشم پوشی کنیم. موسیقی که با کار های دیگر زیمر متفاوت است و دیگر مثل همیشه آن حس حماسی در آن دیده نمی شود بلکه اینبار این موسیقی حس فضای بیکران جهان را به مخاطب القا می کند و همچنین هر جا که نیاز است وی را به وجد می آورد. در زیر می توانید یکی از بهترین قطعه های این فیلم به نام No Time For Caution را گوش دهید و خود را در فضای بی کران این موسیقی رها نمایید.

دانلود

نویسندگان : عرفان استادی، محمد حسین جعفریان و محمد حسین صفری

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سینما+: شماره سوم - گیمفا
سینما+: شماره سوم - گیمفا
سینما+: شماره سوم - گیمفا
سینما+: شماره سوم - گیمفا
سینما+: شماره سوم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سینما+: شماره سوم - گیمفا