1 00:00:14,340 --> 00:00:18,280 اینی که دارید می بینید دسته ی 2 00:00:18,280 --> 00:00:20,260 پلی استیشن 5 (دوال سنس) هست بله 3 00:00:20,260 --> 00:00:22,830 می بینید که روشنه چون میخوایم 4 00:00:22,830 --> 00:00:26,740 بازی باهاش رو تجربه کنیم 5 00:00:26,740 --> 00:00:28,840 سلام. من جف کیلی هستم و این برنامه 6 00:00:28,840 --> 00:00:31,360 یک فستیوال ویژه تابستانیه واقعا برای همگیمون 7 00:00:31,360 --> 00:00:33,250 سال ویژه ای بود. کنسول های جدید 8 00:00:33,250 --> 00:00:36,460 دارن بیرون میان و افراد زیادی 9 00:00:36,460 --> 00:00:38,860 براشون سواله که بازی با پلی استیشن 5 10 00:00:38,860 --> 00:00:42,430 چطور هست بخش بزرگی از اون خب 11 00:00:42,430 --> 00:00:45,100 دسته هست و تجربه شما از بازی ها 12 00:00:45,100 --> 00:00:47,260 به ویژه اینکه این دسته 13 00:00:47,260 --> 00:00:49,360 کمی متفاوته با 14 00:00:49,360 --> 00:00:51,790 دسته های دوال شاک قدیمی 15 00:00:51,790 --> 00:00:55,690 من اینجا دستۀ پی اس فور خودم رو هم دارم 16 00:00:55,690 --> 00:00:57,040 این طرحیه که از زمان ساخت اولین 17 00:00:57,040 --> 00:00:59,649 پلی استیشن می شناسیم 18 00:00:59,649 --> 00:01:01,000 خب البته فرم های گوناگونش هم دیدیم 19 00:01:01,000 --> 00:01:04,089 اما دستۀ دوال سنس 20 00:01:04,089 --> 00:01:06,009 خلاقیت های جدیدی توش 21 00:01:06,009 --> 00:01:08,439 به کار رفته. چند ساعتی الان 22 00:01:08,439 --> 00:01:09,729 امتحانش کردم و یجورایی 23 00:01:09,729 --> 00:01:11,049 براتون ویژگی هاشو قبل اینکه 24 00:01:11,049 --> 00:01:13,689 بریم سراغ گیم پلی خلاصه می کنم نکته مهمی که فهمیدم 25 00:01:13,689 --> 00:01:15,670 ال2 و آر2های دسته 26 00:01:15,670 --> 00:01:18,939 که آداپتیو تریگرز نامیده میشن هستن خارج از 27 00:01:18,939 --> 00:01:20,979 محیط بازی خب مثل هر دسته دیگه ای 28 00:01:20,979 --> 00:01:23,259 می تونید عادی فشارشون بدین اما زمانی که 29 00:01:23,259 --> 00:01:25,179 داخل یک بازی هستین این امکان هست 30 00:01:25,179 --> 00:01:29,399 که میزان فشار کم و زیاد بشه 31 00:01:29,469 --> 00:01:31,990 تصور کنید این دکمه رو فشار میدید 32 00:01:31,990 --> 00:01:34,479 و فشار یک کمان که می کشید رو حس می کنید 33 00:01:35,479 --> 00:01:37,029 حتی در یک بازی اکشن 34 00:01:37,029 --> 00:01:39,279 با فشار این دکمه 35 00:01:39,279 --> 00:01:41,259 می تونید مراحل ریلود کردن اسلحه رو حس کنید 36 00:01:41,259 --> 00:01:43,810 چون سازنده های بازی میتونن میزان فشاری که 37 00:01:43,810 --> 00:01:45,849 باید مادامی که دکمه رو فشار می دید وارد کنید 38 00:01:45,849 --> 00:01:48,490 در مقادیر مختلفی تنظیم کنن و به بازیکنا حسای مختلف رو القا کنن 39 00:01:48,490 --> 00:01:51,549 بنابراین فکر می کنم که این ویژگی عالیه 40 00:01:51,549 --> 00:01:53,229 و تاثیر زیادی در دراز مدت 41 00:01:53,229 --> 00:01:56,409 روی گیم پلی بازی ها داره 42 00:01:56,409 --> 00:01:58,450 چیز دیگه ای که درون این دسته هست 43 00:01:58,450 --> 00:02:00,999 فناوری بازخورد لمسی هست 44 00:02:00,999 --> 00:02:03,669 مدت ها بود که پلی استیشن از استاندارد «رامبل» بهره می برد 45 00:02:03,669 --> 00:02:07,179 اما بازخورد لمسی لایۀ دیگه ای 46 00:02:07,179 --> 00:02:09,100 به تجربه گیمینگ اضافه کرده. صرفاً 47 00:02:09,100 --> 00:02:11,950 یه صدا و لرزش (رامبل) گذرا نیست 48 00:02:11,950 --> 00:02:14,020 که بیاد و بره این امکان هست که 49 00:02:14,380 --> 00:02:16,720 حسای گوناگونی ایجاد بشه و توی این دمو 50 00:02:16,720 --> 00:02:19,300 من در بازی اَستروز پلی روم 51 00:02:19,300 --> 00:02:21,910 بهتون نشون میدم که میتونید یخ رو حس کنید 52 00:02:21,910 --> 00:02:23,650 گرد و خاکو حس کنید و خیلی شرایط دیگه 53 00:02:23,650 --> 00:02:25,780 نکته دیگه ای که متوجه شدم 54 00:02:25,780 --> 00:02:27,640 اسپیکر دستۀ دوال سنس هست 55 00:02:27,640 --> 00:02:29,830 به نظر میاد نسبت به پلی استیشن 4 56 00:02:29,830 --> 00:02:31,990 محدودۀ بزرگتریو پوشش میده 57 00:02:31,990 --> 00:02:34,510 و گاهی مستقیماً با حالتی که 58 00:02:34,510 --> 00:02:36,220 بازخورد لمسی ایجاد می کنه تلفیق میشه 59 00:02:36,220 --> 00:02:39,610 در بازی اَسترز پلی روم نوع صداهایی که 60 00:02:39,610 --> 00:02:41,740 از اسپیکر میشه شنید بسیار تنوع بیشتری داره 61 00:02:41,740 --> 00:02:43,270 و مطمئنم که هر بازی ای 62 00:02:43,270 --> 00:02:44,500 به نحوی خاص از این ویژگی استفاده میکنه 63 00:02:44,500 --> 00:02:46,990 یا شاید زیاد استفاده نکنه. اما حداقل توی این دمو 64 00:02:46,990 --> 00:02:49,600 واقعاً حس می کنید که بازخورد لمسی 65 00:02:49,600 --> 00:02:51,160 و صداهایی که باهاش همراه میشه 66 00:02:51,160 --> 00:02:53,290 چقدر جالبه و زمانی که این ویژگی ها 67 00:02:53,290 --> 00:02:55,480 با انجین صدای سه بعدی (تمپست) پلی استیشن 5 68 00:02:55,480 --> 00:02:58,200 پیوند میخوره، اون به اصطلاح 69 00:02:58,200 --> 00:03:01,270 هماهنگی بین صدای دسته 70 00:03:01,270 --> 00:03:03,160 و اتفاقی که در پلی استیشن میفته 71 00:03:03,160 --> 00:03:05,590 واقعاً جالب و دیدنی میشه 72 00:03:05,590 --> 00:03:08,290 اینا چیزایین که من 73 00:03:08,290 --> 00:03:10,600 متوجهشون شدم افرادی پرسیدن که 74 00:03:10,600 --> 00:03:12,010 وزن این دسته چقدره 75 00:03:12,010 --> 00:03:15,480 یا توی دست چطور هست در قیاس با 76 00:03:15,480 --> 00:03:18,460 دوال شاک پی اس 4. خب وزنش 77 00:03:18,460 --> 00:03:20,910 یه مقداری بیشتره اما 78 00:03:20,910 --> 00:03:24,430 زیاد سنگینتر نیست 79 00:03:24,430 --> 00:03:26,430 یه سنگینی کمی داره 80 00:03:26,580 --> 00:03:28,840 که از نوع خوب هست و به نظر 81 00:03:28,840 --> 00:03:31,750 ساختارمندتره و یجورایی 82 00:03:31,750 --> 00:03:35,800 درون پرتری داره. توازن داره 83 00:03:35,800 --> 00:03:38,080 قطعاً به نظر من خوبه حالا بپردازیم به 84 00:03:38,080 --> 00:03:40,660 بازی ای که امروز قراره بازی کنیم 85 00:03:40,660 --> 00:03:43,120 اسم بازی اَستروز پلی روم هست 86 00:03:43,120 --> 00:03:45,730 بازی ایه که از قبل روی کنسول 87 00:03:45,730 --> 00:03:49,680 پلی استیشن 5 هست 88 00:03:49,680 --> 00:03:51,370 از قبل روی سیستم نصب شده 89 00:03:51,370 --> 00:03:53,230 و نیازی نیست که دانلودش کنید مثل یه دموی 90 00:03:53,230 --> 00:03:57,100 تمرینی 15 دقیقه ای نیست 91 00:03:57,100 --> 00:03:59,290 یه بازی چند ساعته هست و قراره 92 00:03:59,290 --> 00:04:02,170 یه بخششو امروز بازی کنیم و دلیل اینکه 93 00:04:02,170 --> 00:04:03,580 این بازیو بازی می کنیم اینه که 94 00:04:03,580 --> 00:04:04,900 روی سیستم هست از قبل و 95 00:04:04,900 --> 00:04:08,350 ویژگی های دسته رو به خوبی نشون میده 96 00:04:08,350 --> 00:04:10,709 البته خب همه دوس دارن ببینن که بازی 97 00:04:10,709 --> 00:04:13,000 هورایزن فوربیدن وست روی سیستم چطور هست 98 00:04:13,000 --> 00:04:15,310 ولی این یجور دمو هست که بیشتر 99 00:04:15,310 --> 00:04:17,980 به نظرم روی دسته تمرکز داره 100 00:04:17,980 --> 00:04:20,829 و بازخورد لمسی و آداپتیو تریگرز 101 00:04:20,829 --> 00:04:23,020 بعلاوۀ نشون دادن قدرت 102 00:04:23,020 --> 00:04:24,610 اس اس دی یا قدرت واقعی 103 00:04:24,610 --> 00:04:28,030 گرافیک کنسول پلی استیشن 5 104 00:04:28,030 --> 00:04:29,470 همه اینا چیزاییه که باید منتظرشون باشیم 105 00:04:29,470 --> 00:04:32,349 خب در مراسم بازی هایی رو دیدیم که 106 00:04:32,349 --> 00:04:34,090 خیلی جالب و قشنگ بودن 107 00:04:34,090 --> 00:04:36,340 این یه بُعد دیگه پلی استیشن 5 هست 108 00:04:36,340 --> 00:04:37,750 که مطمئنم در هفته های بعدی 109 00:04:37,750 --> 00:04:40,419 بیشتر در موردشون می شنویم اما حداقل 110 00:04:40,419 --> 00:04:42,430 الان دستۀ این کنسول رو 111 00:04:42,430 --> 00:04:44,050 و کارکردش روی گیم پلی رو 112 00:04:44,050 --> 00:04:46,750 در بازی اَستروز پلی روم می بینیم 113 00:04:46,750 --> 00:04:51,669 حالا بریم و ببینیم در پی اس 5 واقعاً چطور هست 114 00:04:51,669 --> 00:04:54,370 حتی متونید صدای ربات منو بشنوید 115 00:04:54,370 --> 00:04:58,060 که قدم میزنه 116 00:05:00,060 --> 00:05:03,099 طبق معمول شش درجه آزادی حرکت فکر کنم باید 117 00:05:03,099 --> 00:05:05,949 انگشتمو روی اون پَد به جهت بالا بکشم 118 00:05:05,949 --> 00:05:09,909 تا رباتم آزاد بشه ما توی سی پی یو پلازا هستیم 119 00:05:09,909 --> 00:05:12,039 نکته ای که در مورد این بازی هست همونطور که 120 00:05:12,039 --> 00:05:14,469 در این دمو می بینید کلی 121 00:05:14,469 --> 00:05:17,409 نماد به تاریخچه پلی استیشن اشاره کرده 122 00:05:17,409 --> 00:05:19,360 کولینگ اسپرینگز ناحیه ایه که در دموی جف 123 00:05:19,360 --> 00:05:24,340 این بازی قابل دسترسیه 124 00:05:24,340 --> 00:05:26,680 ما میپریم این تو و 125 00:05:26,680 --> 00:05:28,629 میریم ببینیم با این رباتاچی میشه 126 00:05:28,629 --> 00:05:29,860 خب الان لب ساحلیم 127 00:05:29,860 --> 00:05:31,180 توپ های بادی هست که می تونید باهاشون 128 00:05:31,180 --> 00:05:34,960 بازی کنید رباتارو می بینید که دارن از زندگی لذت میبرن 129 00:05:34,960 --> 00:05:36,729 و آفتاب میگیرن. اینجا 130 00:05:36,729 --> 00:05:41,710 رباتا اومدن تعطیلات منم دارم مزاحمشون میشم 131 00:05:41,710 --> 00:05:43,659 چقد من بی ادبم نه؟ بعدش میریم اینجا 132 00:05:43,659 --> 00:05:47,889 توی این طوفان شن 133 00:05:47,889 --> 00:05:50,289 که فکر کنم طرفدارای سی پی یو ساختنش 134 00:05:50,289 --> 00:05:52,719 و بازهم میگم وقتی شما وارد این محیط میشید 135 00:05:52,719 --> 00:05:55,719 من بی حرکتم اما می تونیم این صدای 136 00:05:55,719 --> 00:05:59,949 خاک که سمتمون میاد رو بشنویم 137 00:05:59,949 --> 00:06:02,740 حرکت توی این خاک هم سخته و باید به دسته 138 00:06:02,740 --> 00:06:04,990 نیروی بیشتری وارد کنیم 139 00:06:04,990 --> 00:06:08,020 و بعدش میرسیم به اینجا 140 00:06:08,020 --> 00:06:13,360 نگاه کنید رابر داک ها برگشتن 141 00:06:13,360 --> 00:06:16,000 دموی اردکا یادتونه فکر کنم پلی استیشن 3 بود 142 00:06:16,000 --> 00:06:19,710 رابر داکس خیل خب 143 00:06:19,710 --> 00:06:24,339 حالا این لباس باید انگشتمو روی دسته به سمت بالا بکشم 144 00:06:24,339 --> 00:06:27,279 تا زیپ بسته بشه این لباس 145 00:06:27,279 --> 00:06:30,940 قورباغه هست این لباس ویژگی 146 00:06:30,940 --> 00:06:33,459 آداپتیو (تطابق پذیری) دسته رو نشون میده 147 00:06:33,459 --> 00:06:36,069 من دسته رو به سمت چپ و راست متمایل می کنم 148 00:06:36,069 --> 00:06:37,780 این اداپتیو تریگرها (ال2 و آر2) خیلی 149 00:06:37,780 --> 00:06:39,580 خیلی خیلی جالبن و 150 00:06:39,580 --> 00:06:42,100 مثلشون رو قبلاً اصلاً 151 00:06:42,100 --> 00:06:44,950 در هیچ کنسولی ندیدم مادامی که دکمه رو فشار میدید 152 00:06:44,950 --> 00:06:47,230 یه سفتی ای حس می کنید 153 00:06:47,230 --> 00:06:49,120 توی فشار دادن این دکمه ها 154 00:06:49,120 --> 00:06:52,330 که برنامه پذیر هم هست یک نکته ای که 155 00:06:52,330 --> 00:06:54,370 به نظرم توی این دمو جالب هست 156 00:06:54,370 --> 00:06:57,130 اینه که باعث میشه به این فکر کنید 157 00:06:57,130 --> 00:06:58,900 که چطور این تکنولوژی هارو میشه در سایر 158 00:06:58,900 --> 00:07:01,690 بازی ها به کار برد مثلا بازی رَچد اند کلنک 159 00:07:01,690 --> 00:07:03,160 خب معلومه که خیلی از حالات این 160 00:07:03,160 --> 00:07:05,920 گیم پلی به بازی رچد اند کلنک شبیهه 161 00:07:05,920 --> 00:07:08,170 پس به این صحنه های گرافیکی عجیب فکر می کنید 162 00:07:08,170 --> 00:07:12,820 که دیدید و اینکه با چنین حالت کنترلی 163 00:07:12,820 --> 00:07:15,580 چطور از آب درمیان 164 00:07:15,580 --> 00:07:19,050 که میتونه جالب باشه حالا وارد محیط 165 00:07:19,050 --> 00:07:25,830 فروزن پول (برکۀ یخ زده) شدیم 166 00:07:26,830 --> 00:07:30,790 شما یخ رو کی بینید اما در واقع 167 00:07:30,790 --> 00:07:33,790 از درون دوال سنس صدای یه طوفانو می شنوید 168 00:07:33,790 --> 00:07:37,600 و یه لرزش جزئی رو حس می کنید 169 00:07:37,600 --> 00:07:41,500 تکه های یخو می بینید 170 00:07:41,500 --> 00:07:43,360 از هر تکه یخی که می گذرید اون صدای 171 00:07:43,360 --> 00:07:47,500 کنار زدنشونو می شنوید شاید بهتر باشه که 172 00:07:47,500 --> 00:07:49,780 اینو بیارم نزدیک میکروفون 173 00:07:49,780 --> 00:07:54,640 شماها می تونید بشنوید؟ 174 00:07:54,640 --> 00:07:57,729 این صدای قدم ها رو؟ 175 00:07:57,729 --> 00:08:00,310 همه این ها از دسته میاد 176 00:08:00,310 --> 00:08:02,860 خب اینجا یه چک پوینت بود و حالا اینجا 177 00:08:02,860 --> 00:08:06,780 در واقع شما باید توی دسته فوت کنید 178 00:08:09,440 --> 00:08:12,390 و اینجا باید این رو عقب بکشید 179 00:08:12,390 --> 00:08:15,630 تقریباً مثل همون تیر و کمان نگاه کنید 180 00:08:15,630 --> 00:08:16,440 یدونه پلی استیشن سه 181 00:08:16,440 --> 00:08:20,730 من پلی استیشن 5 دارم خودم من که خیلی 182 00:08:20,730 --> 00:08:22,770 با بازی با دستۀ دوال سنس 183 00:08:22,770 --> 00:08:26,010 و از خود بازی اَسترو بات لذت بردم حالا میخوام 184 00:08:26,010 --> 00:08:27,480 یه کمی اطلاعات بیشتری 185 00:08:27,480 --> 00:08:29,580 در خصوص همۀ مطالب پیرامون پلی استیشن بدست بیارم 186 00:08:29,580 --> 00:08:31,860 و همراه میشم با مدیر بازاریابی جهانی 187 00:08:31,860 --> 00:08:34,590 پلی استیشن، اریک لمپل. اریک چه خبر؟ 188 00:08:34,590 --> 00:08:38,070 سلام جف حالت چطوره؟ من که خب 189 00:08:38,070 --> 00:08:38,970 خیلی خوبم 190 00:08:38,970 --> 00:08:41,850 من خب الان توی این کلیپ پی اس 5 رو تجربه کردم 191 00:08:41,850 --> 00:08:43,650 که سورپرایز خوبی توی این هفته محسوب میشه برام 192 00:08:43,650 --> 00:08:46,110 و انتظارشو نداشتم اما خب شما بچه ها کلی سورپرایز دارید برامون 193 00:08:46,110 --> 00:08:48,780 توی پلی استیشن 5 194 00:08:48,780 --> 00:08:50,580 بله و تو به استثنای سازنده ها 195 00:08:50,580 --> 00:08:52,650 از اولین کسایی هستی که بازی با دوال سنس رو 196 00:08:52,650 --> 00:08:54,810 تجربه کرد دوست دارم نظرتو بدونم 197 00:08:54,810 --> 00:08:56,930 خب این مسئلۀ مهمیه برای ما 198 00:08:57,180 --> 00:09:00,810 آره. خب من عادت داشتم برم 199 00:09:00,810 --> 00:09:02,190 به یه مراسم بزرگ و با بقیه بازی کنم 200 00:09:02,190 --> 00:09:04,680 اما این مسئله که الان 201 00:09:04,680 --> 00:09:06,870 و اینجا دارم تجربه می کنم 202 00:09:06,870 --> 00:09:09,720 یجورایی خاص بود و باید بگم که بعد از 203 00:09:09,720 --> 00:09:12,660 تماشای مراسم و بازی هایی که دیدم 204 00:09:12,660 --> 00:09:15,000 خیلی هیجان زده شدم اما خب گیم پلی بازی ها کلاً 205 00:09:15,000 --> 00:09:17,570 یه تجربه خیلی متفاوت تریه 206 00:09:17,570 --> 00:09:19,740 همونطور که میدونی با اون آداپتیو تریگرها 207 00:09:19,740 --> 00:09:21,810 و ویژگی بازخورد لمسی 208 00:09:21,810 --> 00:09:23,160 و ... که خب توی بازی 209 00:09:23,160 --> 00:09:25,020 اَسترو باتس باهاشون آشنا شدم اما خب در مورد اینکه 210 00:09:25,020 --> 00:09:27,060 تصور کنیم تو بازی های دیگه این ویژگی ها 211 00:09:27,060 --> 00:09:29,970 چه نقشی دارن و چطور تاثیر میگذارن 212 00:09:29,970 --> 00:09:32,040 یه روزی شنیدم که این دمو 213 00:09:32,040 --> 00:09:34,350 یا این ورژن از این بازی رو همون ابتدا در اختیار 214 00:09:34,350 --> 00:09:37,680 سازنده های بازی قرار دادید درسته؟ بله درسته 215 00:09:37,680 --> 00:09:39,690 بازی ای که تجربه کردی بخشی از عنوانیه با نام 216 00:09:39,690 --> 00:09:41,820 اَستروز پلی روم چند هفته پیش 217 00:09:41,820 --> 00:09:44,340 توی شو ما هم بود و از قبل روی 218 00:09:44,340 --> 00:09:47,100 پلی استیشن 5 نصب هست و بنابراین هرکسی که 219 00:09:47,100 --> 00:09:48,960 پلی استیشن 5 رو بخره این بازیو داره 220 00:09:48,960 --> 00:09:52,050 که خیلی از ویژگی های دستگاه رو 221 00:09:52,050 --> 00:09:54,150 نشون میده و علاوه بر اون خیلی دقیقتر 222 00:09:54,150 --> 00:09:55,920 ویژگی ها و مزایای دستۀ 223 00:09:55,920 --> 00:09:58,200 دوال سنس رو در عمل به تصویر میکشه پس کاری که کردیم 224 00:09:58,200 --> 00:09:59,880 این بود که همون اول یک ورژن 225 00:09:59,880 --> 00:10:01,470 ازین عنوان رو در اختیار 226 00:10:01,470 --> 00:10:03,600 سازنده های بازی ای که 227 00:10:03,600 --> 00:10:06,000 برای پلی استیشن 5 مشغول ساخت بازی بودن قرار دادیم 228 00:10:06,000 --> 00:10:09,000 و نشونشون دادیم که چه کارهایی میشه توی یه بازی کرد 229 00:10:09,000 --> 00:10:11,190 و یه نمونۀ بسیار عالی بود 230 00:10:11,190 --> 00:10:13,410 واقعاً ذهن افرادو باز میکنه 231 00:10:13,410 --> 00:10:15,450 در مورد اینکه چطور از این محصول جدید بهره ببرن 232 00:10:15,450 --> 00:10:16,890 و البته ویژگی های جدید دستۀ 233 00:10:16,890 --> 00:10:18,840 خب به نظر من 234 00:10:18,840 --> 00:10:21,270 وقتی افراد نستگاهو بخرن احتمالاً 235 00:10:21,270 --> 00:10:23,250 یکی از اولین کارهایی که بکنن اینه 236 00:10:23,250 --> 00:10:25,200 که برن سراغ این بازی 237 00:10:25,200 --> 00:10:27,240 چون همونظور که دیدی واقعاً 238 00:10:27,240 --> 00:10:29,370 جالبه خب میدونی که خیلی وقت بود ما 239 00:10:29,370 --> 00:10:31,680 از یه طرح مشابه دوال شاک 240 00:10:31,680 --> 00:10:33,360 در نسل های مختلف استفاده می کردیم 241 00:10:33,360 --> 00:10:35,340 خب در طول زمان آنالوگ به دسته اضافه شد 242 00:10:35,340 --> 00:10:38,070 و لرزش و چیزهایی ازین قبیل 243 00:10:38,070 --> 00:10:40,710 و پد لمسی و خب این دسته 244 00:10:40,710 --> 00:10:42,360 یجور بازسازیه 245 00:10:42,360 --> 00:10:44,400 اما واقعاً وقتی توی دستم قرار گرفت 246 00:10:44,400 --> 00:10:47,580 حس خوبشایندی بهم داد و میخوام بدونم 247 00:10:47,580 --> 00:10:50,490 زمانی که ایده ساختش شکل گرفت و 248 00:10:50,490 --> 00:10:52,160 مارک سرنی داشت طراحیش می کرد 249 00:10:52,160 --> 00:10:54,180 این مسئله توی ذهنتون بود که دسته 250 00:10:54,180 --> 00:10:55,950 و همۀ این ویژگی های جدیدش 251 00:10:55,950 --> 00:10:57,180 باید توی این سیستم لحاظ بشه؟ 252 00:10:57,180 --> 00:11:00,000 یعنی از همون ابتدا؟ 253 00:11:00,000 --> 00:11:00,600 درسته 254 00:11:00,600 --> 00:11:01,980 همونطور که بارها گفتیم 255 00:11:01,980 --> 00:11:03,750 پلی استیشن 5 یه کنسول نسل جدیده 256 00:11:03,750 --> 00:11:06,060 و ما به نسل اعتقاد داریم 257 00:11:06,060 --> 00:11:08,520 پس ما می خواستیم که هر قسمت ازین 258 00:11:08,520 --> 00:11:11,190 تجربه رو ارتقا بدیم و دسته 259 00:11:11,190 --> 00:11:12,750 خب یک جزء اساسی محسوب میشه 260 00:11:12,750 --> 00:11:14,520 درگیری هرچه بیشتر بازیکن ها هست 261 00:11:14,520 --> 00:11:16,770 پس خیلی بهش فکر کردیم 262 00:11:16,770 --> 00:11:18,030 و یکی از کارهایی که 263 00:11:18,030 --> 00:11:20,100 می تونستیم تکرار کنیم استفاده از همون 264 00:11:20,100 --> 00:11:21,930 دوال شاک بود که سال ها از همون استفاده کردیم 265 00:11:21,930 --> 00:11:24,480 خب گیمرها واقعاً عاضق دوال شاک هستن 266 00:11:24,480 --> 00:11:26,070 به ما گفتن که بهترین 267 00:11:26,070 --> 00:11:27,930 دسته ایه که ساختیم یعنی آخرین ورژنش 268 00:11:27,930 --> 00:11:30,120 ام به خودمون گفتیم که یک گام 269 00:11:30,120 --> 00:11:31,740 جلوتر برداریم و ببینیم چطور نسلی جدید 270 00:11:31,740 --> 00:11:33,570 حسی کاملاً جدید 271 00:11:33,570 --> 00:11:35,490 القا میکنه و اینجا بود که دوال سنس 272 00:11:35,490 --> 00:11:38,370 امود توی ذهنمون پس همون اوایل برنامه 273 00:11:38,370 --> 00:11:41,010 ارتقای تجربه بازی بود 274 00:11:41,010 --> 00:11:41,910 خب مسائل مختلفی دخیل هستن 275 00:11:41,910 --> 00:11:44,310 اما این مسئله خیلی مهمتر بود 276 00:11:44,310 --> 00:11:47,030 و گام بزرگی در گیمینگ محسوب می شد 277 00:11:47,030 --> 00:11:49,380 گفتی که به نسل اعتقاد داری 278 00:11:49,380 --> 00:11:51,030 که خب به نظرم خیلی جای بحث داره 279 00:11:51,030 --> 00:11:52,920 برای خیلی ها اما این مسئله که 280 00:11:52,920 --> 00:11:55,620 خب نسل ها 281 00:11:55,620 --> 00:11:58,050 یجورایی تابع گذشته نیستن 282 00:11:58,050 --> 00:11:59,790 میخوام مقداری در این مورد صحبت کنی 283 00:11:59,790 --> 00:12:01,050 چون اینطور به نظر میرسه که 284 00:12:01,050 --> 00:12:03,510 یجور عزم محکمی باید باشه 285 00:12:03,510 --> 00:12:04,920 که وعده های پلی استیشن محقق بشه یعنی همون 286 00:12:04,920 --> 00:12:06,600 متفاوت بودن با گذشته 287 00:12:06,600 --> 00:12:09,030 و نسلی جدید و بازی هایی جدید 288 00:12:09,030 --> 00:12:12,240 و مختص اون سیستم جدید 289 00:12:12,240 --> 00:12:15,570 در برابر اون بازی هایی که در سیستم های مختلف میشه بازی کرد 290 00:12:15,570 --> 00:12:17,610 و همچنین نسل های مختلف 291 00:12:17,610 --> 00:12:19,290 می تونی یه کمی بیشتر به ما 292 00:12:19,290 --> 00:12:20,730 خب دسته که سر جای خودش 293 00:12:20,730 --> 00:12:23,310 در مورد این دیدگاه که خب در برابر 294 00:12:23,310 --> 00:12:24,660 دیدگاه ایکس باکس قرار میگیره 295 00:12:24,660 --> 00:12:26,700 مشخصاً چرا اینقدر برای پلی استیشن 296 00:12:26,700 --> 00:12:28,710 طراحی پلی استیشن 5 297 00:12:28,710 --> 00:12:31,810 حائز اهمیت بود؟ 298 00:12:31,810 --> 00:12:34,350 خب خیلی مهم بود برامون 299 00:12:34,350 --> 00:12:35,279 چون ستون محکم 300 00:12:35,279 --> 00:12:37,379 نوآوری های کمپانی محسوب میشه ستون 301 00:12:37,379 --> 00:12:39,569 شرکت سونی محسوب میشه و همچنین 302 00:12:39,569 --> 00:12:42,209 ستون کمپانی پلی استیشن است 303 00:12:42,209 --> 00:12:44,279 همواره تلاشمون این بود که 304 00:12:44,279 --> 00:12:45,660 از مرزها عبور کنیم. یعنی 305 00:12:45,660 --> 00:12:47,189 مرزهای بازی ها. این هدف ماست 306 00:12:47,189 --> 00:12:49,529 میخوایم گیمرها هیجان زده شن 307 00:12:49,529 --> 00:12:52,769 چیزای جدیدی تجربه کنن پس وقتی یک 308 00:12:52,769 --> 00:12:55,110 سخت افزار جدید میاد 309 00:12:55,110 --> 00:12:57,269 باید از جنبه های مختلفی تایید بشه تا 310 00:12:57,269 --> 00:13:00,839 وعده های مارو عملی کنه 311 00:13:00,839 --> 00:13:02,339 با خیلی از بازی سازها در این مورد گفتگو کردیم 312 00:13:02,339 --> 00:13:04,499 بیرون رفتیم و با خیلی از 313 00:13:04,499 --> 00:13:06,809 مردم در مورد انتظارتشون از یک 314 00:13:06,809 --> 00:13:09,329 کنسول نسل جدید حرف زدیم و واقعاً 315 00:13:09,329 --> 00:13:11,309 برای رسیدن به هدفمون باید خیلی تلاش کنیم 316 00:13:11,309 --> 00:13:13,350 به نظرم یه ویژگی خیلی مهم دوال سنس 317 00:13:13,350 --> 00:13:16,199 این هست که یک حس دیگه شمارو هم 318 00:13:16,199 --> 00:13:17,519 وارد بازی میکنه 319 00:13:17,519 --> 00:13:18,990 خیلی از حواس انسان رو در پلی استیشن5 320 00:13:18,990 --> 00:13:20,699 پوشش دادیم. اولین و مهمترینش خب 321 00:13:20,699 --> 00:13:23,279 یعنی در گیمینگ 322 00:13:23,279 --> 00:13:25,709 اولین حس بینایی هست 323 00:13:25,709 --> 00:13:27,449 یعنی جلوه های تصویری 324 00:13:27,449 --> 00:13:29,519 و گرافیکی و به طور طبیعی 325 00:13:29,519 --> 00:13:31,199 در هر نسل گرافیک خیلی پیشرفته تر میشه 326 00:13:31,199 --> 00:13:33,420 و توی پلی استیشن 5 هم این پیشرفت محسوسه 327 00:13:33,420 --> 00:13:35,670 بعد از اون صداها هست 328 00:13:35,670 --> 00:13:38,490 شکل جدیدی از صدای تری دی رو ارائه کردیم 329 00:13:38,490 --> 00:13:41,069 که واقعاً قدرتمنده و مهم نیست که چه بازی ای 330 00:13:41,069 --> 00:13:42,360 بازی می کنید یا چطور بازی می کنید 331 00:13:42,360 --> 00:13:44,430 بعد از اون حس لامسه هست 332 00:13:44,430 --> 00:13:46,410 خب میدونی که حس لامسه در بازیهارو باهاش 333 00:13:46,410 --> 00:13:48,269 آشنا بودیم و فورسد فیدبک رو داشتیم 334 00:13:48,269 --> 00:13:50,339 انواع مختلفی از فورسد فیدبک 335 00:13:50,339 --> 00:13:52,230 و لرزش رو می شناختیم 336 00:13:52,230 --> 00:13:54,269 توی دوال شاک اما همه اون ها 337 00:13:54,269 --> 00:13:56,069 وارد دنیای جدیدی میشن یعنی همون چیزی که 338 00:13:56,069 --> 00:13:57,899 گیمرها از یک چرخش نسلی 339 00:13:57,899 --> 00:13:59,939 انتظار دارن و یعنی رفتن به جایی 340 00:13:59,939 --> 00:14:02,519 کاملاً جدید در واقع بازخورد لمسی 341 00:14:03,000 --> 00:14:05,550 و آداپتیو تریگرها 342 00:14:05,550 --> 00:14:07,050 چیزایی هستن که هیچکس قبلاً تجربه نکرده 343 00:14:07,050 --> 00:14:09,089 و واقعاً شمارو به بازی ها نزدیکتر میکنه 344 00:14:09,089 --> 00:14:11,600 و بزرگترین 345 00:14:11,600 --> 00:14:13,800 هدف ما قرار دادن این امکانات 346 00:14:13,800 --> 00:14:16,410 در دستان سازندگان بازی بود چون بازی سازها 347 00:14:16,410 --> 00:14:18,809 تلاش میکنن به بهترین شکل از تکنولوژی تا مرز 348 00:14:18,809 --> 00:14:20,730 یعنی تا اونجایی که بشه داستان هارو 349 00:14:20,730 --> 00:14:23,279 به بهترین شکل بیان کرد استفاده کنن تا گیمر رو 350 00:14:23,279 --> 00:14:25,379 به دنیای خودشون بیارن و به اعتقاد ما 351 00:14:25,379 --> 00:14:27,269 و همه این ها روی هم رفته 352 00:14:27,269 --> 00:14:29,009 به همراه سایر ویژگی هایی که 353 00:14:29,009 --> 00:14:31,649 در پی اس 5 مطرح کردیم واقعاً یک تجربۀ 354 00:14:31,649 --> 00:14:34,410 نسل جدید رو به ارمغان میارن و در خیلی موارد 355 00:14:34,410 --> 00:14:37,589 نمیتونیم هم افراد رو با خودمون 356 00:14:37,589 --> 00:14:39,990 در کنسول های قبلی 357 00:14:39,990 --> 00:14:42,120 توی این تجربه همراه کنیم سخت افزار جدید لازم هست 358 00:14:42,120 --> 00:14:44,160 و دستگاه های جدید تا بشه چیزی که مد نظر 359 00:14:44,160 --> 00:14:45,750 سازنده های بازی هست رو تجربه کرد 360 00:14:45,750 --> 00:14:48,990 خب برای پی اس 4 361 00:14:48,990 --> 00:14:50,640 هنوز هم بازی داره ساخته میشه 362 00:14:50,640 --> 00:14:52,620 یعنی روند تولید متوقف نشده 363 00:14:52,620 --> 00:14:54,330 اما تجربه های جدیدی هست که مختص 364 00:14:54,330 --> 00:14:56,580 کنسول پلی استیشن 5 هست 365 00:14:56,580 --> 00:15:00,510 درسته؟ بله.. پلی استیشن 4 دستاورد بزرگی از 366 00:15:00,510 --> 00:15:02,250 تمام تلاش های ما هست 367 00:15:02,250 --> 00:15:04,200 و همچنان به همون بزرگی خواهد موند 368 00:15:04,200 --> 00:15:06,089 خیلی بازی های جدید براش در راه هست 369 00:15:06,089 --> 00:15:08,310 فکر می کنم اخیراً 370 00:15:08,310 --> 00:15:09,990 یه سری از بهترین 371 00:15:09,990 --> 00:15:11,580 عناوین بازی های این نسل رو 372 00:15:11,580 --> 00:15:14,520 در هفته های اخیر شاهد بودیم که عرضه شدن 373 00:15:14,520 --> 00:15:17,940 که این روند ادامه دار هست بازهم باید بگم که پلی استیشن 5 374 00:15:17,940 --> 00:15:19,680 یک محصول نسل جدید هست اما بازهم میگم که 375 00:15:19,680 --> 00:15:21,120 خیلی محصولات جدیدی برای پلی استیشن 4 376 00:15:21,120 --> 00:15:24,089 در راه هست هزاران بازی برای 377 00:15:24,089 --> 00:15:27,060 برای اون محصول وقتی داشتم اَستروز رو بازی میکردم 378 00:15:27,060 --> 00:15:29,399 یچیزی که ذهنمو درگیر کرده بود این بود که 379 00:15:29,399 --> 00:15:31,170 چطور این ویژگی ها 380 00:15:31,170 --> 00:15:33,360 در یه بازی ای مثل رچد اند کلنک 381 00:15:33,360 --> 00:15:35,880 که گیم پلی مشابهی داره به کار گرفته میشه 382 00:15:35,880 --> 00:15:38,610 حالت صدا و اسپیکر دوال سنس 383 00:15:38,610 --> 00:15:40,920 بازخورد لمسی و آداپتیو تریگرها 384 00:15:40,920 --> 00:15:43,410 یک ویژگی که زیاد در موردش 385 00:15:43,410 --> 00:15:46,520 صحبت نکردیم اس اس دی بود و اون نوع 386 00:15:46,520 --> 00:15:49,110 ورودی و خروجی دستگاه و اینکه چطور 387 00:15:49,110 --> 00:15:50,880 کلی اتفاق جالبو رقم میزنه 388 00:15:50,880 --> 00:15:53,550 وثتی مراسم رو در ماه ژوئن دیدم 389 00:15:53,550 --> 00:15:55,440 اون تریلر رچد واقعا سورپرایزم کرد 390 00:15:55,440 --> 00:15:57,209 اون به سرعت پریدن از یه دنیا به یه دنیای دیگه 391 00:15:57,209 --> 00:16:00,029 یک مقدار در این مورد برامون توضیح بده 392 00:16:00,029 --> 00:16:02,279 در مورد این ویژگی 393 00:16:02,529 --> 00:16:04,220 خب اَسترو بازی ای نیست که 394 00:16:04,320 --> 00:16:06,959 خب... ینی به نظرم به اس اس دی نیاز داره 395 00:16:06,959 --> 00:16:08,850 که اینجوری که هست باشه یه کم برامون از 396 00:16:08,850 --> 00:16:10,350 اس اس دی میگی و اینکه چطور 397 00:16:10,350 --> 00:16:13,320 روی تجربه ما از بازی اثر داره؟ حتما..حتماً 398 00:16:13,320 --> 00:16:15,480 خب میشه اینو وصل کرد به سوالی که 399 00:16:15,480 --> 00:16:17,760 در مورد نسل ها پرسیدی چون وقتی میری 400 00:16:17,760 --> 00:16:19,410 سراغ بازی ای مثل رچد 401 00:16:19,410 --> 00:16:20,670 خب امروز از ویژگی های مختلفی 402 00:16:20,670 --> 00:16:22,020 صحبت کردیم همونطور که گفتی به 403 00:16:22,020 --> 00:16:24,930 اس اس دی اشاره نکردیم که پیژگی دیگه ای هست که 404 00:16:24,930 --> 00:16:26,550 تجربۀ گیمینگ رو کاملاً متفاوت میکنه 405 00:16:26,550 --> 00:16:28,649 خیلی بهترش میکنه و همچنین این امکانو به 406 00:16:28,649 --> 00:16:30,779 سازنده های بازی میده تا کارهای جدید انجام بدن 407 00:16:30,779 --> 00:16:33,420 صرفاً اینکه بازی زودتر لود بشه نیست 408 00:16:33,420 --> 00:16:35,339 یه کمپانی حرفه ای مثل اینسامنیاک مثلاً 409 00:16:35,339 --> 00:16:37,260 میاد و میگه که خب 410 00:16:37,260 --> 00:16:39,779 این یک بازی ای هست که فقط میشه روی 411 00:16:39,779 --> 00:16:42,240 پلی استیشن 5 بازی کرد یعنی توی این نسل 412 00:16:42,240 --> 00:16:44,370 با این تکنولوژی. خیلی از چیزهایی که در شو دیدید 413 00:16:44,370 --> 00:16:46,860 پریدن از یه دنیا به یکی دیگه 414 00:16:46,860 --> 00:16:50,550 در یک چشم به هم زدن خب امکان نداره 415 00:16:50,550 --> 00:16:53,730 یعنی در بیشتر موارد پس به سخت افزار جدید نیاز داریم 416 00:16:53,730 --> 00:16:56,730 به قدرتی جدید نیاز داره پس این چیزیه که 417 00:16:56,730 --> 00:16:57,900 ما دنبالشیم تمام این چیزها 418 00:16:57,900 --> 00:16:59,550 به هم می پیوندن و با کنار 419 00:16:59,550 --> 00:17:02,100 صدای تری دی قرار گرفتن 420 00:17:02,100 --> 00:17:04,679 دستۀ مخصوص و رِی تِرِیسینگ 421 00:17:04,679 --> 00:17:06,270 خب تجربۀ بی نظیری خلق می کنن و این سازنده ها 422 00:17:06,270 --> 00:17:07,770 میدونن چطور از تک تک 423 00:17:07,770 --> 00:17:09,990 این امکانات و ویژگی ها بهره ببرن 424 00:17:09,990 --> 00:17:11,789 تا برای شما یک تجربۀ بی نظیر 425 00:17:11,789 --> 00:17:13,199 خلق کنن و این خودش نشون میده که 426 00:17:13,199 --> 00:17:15,750 معنای نسل جدید برای ما چی هست 427 00:17:15,750 --> 00:17:17,970 خب یعنی بازی رچد مثلاً نمی شد روی پلی استیشن 4 428 00:17:17,970 --> 00:17:19,500 طراحیش کرد و اگر اینطور می شد 429 00:17:19,500 --> 00:17:21,329 تغییرات چشمگیری در طراحی های 430 00:17:21,329 --> 00:17:23,760 گیم پلی بازی ایجاد می شد 431 00:17:23,760 --> 00:17:24,990 باید تغییر می کرد بله 432 00:17:24,990 --> 00:17:26,699 نحوه بزی تغییر می کرد 433 00:17:26,699 --> 00:17:27,990 یعنی یک تجربۀ متفاوت می شد 434 00:17:27,990 --> 00:17:29,750 طبق گفته های 435 00:17:29,750 --> 00:17:32,309 اینسامنیاک به ما 436 00:17:32,309 --> 00:17:35,100 این سخت افزار امکانیو فراهم کرد تا 437 00:17:35,100 --> 00:17:37,350 به هدفشون برسن که در غیر اینصورت و روی پی اس 4 438 00:17:37,350 --> 00:17:38,730 کاملاً متفاوت می شد 439 00:17:38,730 --> 00:17:39,929 یعنی کلاً یه نوع بازی دیگه می شد 440 00:17:39,929 --> 00:17:41,610 و در نتیجه یک تجربۀ متفاوت می شد 441 00:17:41,610 --> 00:17:43,740 خب بعد از بازی با دستۀ دوال سنس 442 00:17:43,740 --> 00:17:46,590 باید این رو بگم که 443 00:17:46,590 --> 00:17:48,150 یجورایی حس کردم که 444 00:17:48,150 --> 00:17:50,059 شما در چه مسیری حرکت می کنید 445 00:17:50,059 --> 00:17:52,740 و پیش می رید در مورد این برامون بگو 446 00:17:52,740 --> 00:17:54,150 چون خب توی مراسم 447 00:17:54,150 --> 00:17:56,070 کلی بازی عالی معرفی شد 448 00:17:56,070 --> 00:17:59,460 به نظرم گیمرها خیلی برای پی اس 5 هیجان دارن 449 00:17:59,460 --> 00:18:00,990 این هفته هم خب دیدم که 450 00:18:00,990 --> 00:18:03,120 شایعه شده بود که 451 00:18:03,120 --> 00:18:04,860 پیش سفارش امکان پذیره 452 00:18:04,860 --> 00:18:06,539 نمی دونم که این شایعه ها از کجا شروع میشه 453 00:18:06,539 --> 00:18:08,909 الان باید بپرسم که آیا به زمان 454 00:18:08,909 --> 00:18:10,530 پیش سفارش محصول نزدیکیم؟ 455 00:18:10,530 --> 00:18:13,350 کی میتونیم پی اس 5 خودمونو بخریم 456 00:18:13,350 --> 00:18:15,299 نه..قطعاً الان نه..ما از شایعه ها اطلاع نداریم 457 00:18:15,299 --> 00:18:16,919 ما هیچ نقشی توش نداشتیم 458 00:18:16,919 --> 00:18:18,990 یه فردی پیامی به من داد که 459 00:18:18,990 --> 00:18:21,419 مردم در مراکز فروش صف بسته بودن 460 00:18:21,419 --> 00:18:24,419 و ما دلیلشو نمی دونستیم خب حرف قطعی که میشه زد 461 00:18:24,419 --> 00:18:26,730 این هست که بگیم 462 00:18:26,730 --> 00:18:29,940 زمان پیش سفارش رو بهتون اطلاع میدیم 463 00:18:29,940 --> 00:18:31,230 بهتون اطلاع میدیم 464 00:18:31,230 --> 00:18:32,820 حالا حالاها نیست زمانش 465 00:18:32,820 --> 00:18:34,830 زمانش که برسه اطلاع میدیم که 466 00:18:34,830 --> 00:18:37,020 پیش سفارش محصول از کی امکان پذیره 467 00:18:37,020 --> 00:18:39,270 پس لطفاً فکر نکنید که 468 00:18:39,270 --> 00:18:41,909 باید برید بیرون و صف ببندید 469 00:18:41,909 --> 00:18:44,159 تا زمانی که رسماً زمانش اعلام نشده 470 00:18:44,159 --> 00:18:46,799 میدونم چطور شایعه شد 471 00:18:46,799 --> 00:18:48,780 اما نمیدونم کار کی بود کار ما نبود در هر حال 472 00:18:48,780 --> 00:18:50,909 خب به عنوان یک بازاریاب میخوام بگم 473 00:18:50,909 --> 00:18:52,440 واقعاً عالیه که تا این حد از 474 00:18:52,440 --> 00:18:54,720 این محصول شما استقبال میشه 475 00:18:54,720 --> 00:18:58,169 خب ما عاشق طرفداران 476 00:18:58,169 --> 00:19:00,330 پلی استیشن هستیم 477 00:19:00,330 --> 00:19:01,470 ما از خوشحالیم 478 00:19:01,470 --> 00:19:03,330 که از محصول ما استقبال میکنن 479 00:19:03,330 --> 00:19:05,490 جا داره باز هم بگم با این محصول 480 00:19:05,490 --> 00:19:07,230 تجربیاتی از بازی براشون داریم 481 00:19:07,230 --> 00:19:09,600 که فکر نمیکردن امکانش باشه 482 00:19:09,600 --> 00:19:11,580 و تو یه کمی ازون رو تجربه کردی 483 00:19:11,580 --> 00:19:13,679 یعنی از اولین افرادی بودی که تجربه کردی 484 00:19:13,679 --> 00:19:15,770 یعنی تجربه ای که قبلاً نداشتی 485 00:19:15,970 --> 00:19:17,110 این چیزیه که ما دنبالشیم 486 00:19:17,110 --> 00:19:19,630 متاسفانه با شرایط 487 00:19:19,630 --> 00:19:21,190 فعلی دنیا 488 00:19:21,190 --> 00:19:23,620 ما از خدامونه که محصول رو در 489 00:19:23,620 --> 00:19:25,330 اختیار گیمرها بگذاریم 490 00:19:25,330 --> 00:19:27,640 در سال های نرمال خب اینکارو می کردیم 491 00:19:27,640 --> 00:19:30,280 اما الان امکانش نیست و خیلی سخته 492 00:19:30,280 --> 00:19:31,660 میدونم خیلی افراد دارن این ویدئو رو تماشا میکنن 493 00:19:31,660 --> 00:19:33,340 و براشون سواله که 494 00:19:33,340 --> 00:19:35,020 اینا چی دارن میگن؟ عصبانیتشون از منه 495 00:19:35,020 --> 00:19:38,650 و میگن جف چرا داره پس 496 00:19:38,650 --> 00:19:40,900 اما خب فکر میکنم که توصیفش 497 00:19:40,900 --> 00:19:42,610 واقعاً سخته خب قبلاً هم 498 00:19:42,610 --> 00:19:44,170 در این مورد صحبت هایی شنیده بودید 499 00:19:44,170 --> 00:19:46,090 اما الان خب به صورت عملی تجربه کردین 500 00:19:46,090 --> 00:19:48,220 و می بینید که متفاوته یچیزی که میخوام بپرسم 501 00:19:48,220 --> 00:19:49,600 اینه که خب منو تو 502 00:19:49,600 --> 00:19:51,400 خیلی وقته میشناسیم همو 503 00:19:51,400 --> 00:19:53,230 و من خوشحالم که تو این نقش جهانیو 504 00:19:53,230 --> 00:19:55,960 برای پلی استیشن داری 505 00:19:55,960 --> 00:19:58,810 اینکه یک پیام یک دست به دنیا میدی 506 00:19:58,810 --> 00:20:00,640 یک عبارت تبلیغاتی جدید برای پلی استیشن 507 00:20:00,640 --> 00:20:03,580 توی مراسم ماه ژوئن دیدیم 508 00:20:03,580 --> 00:20:05,620 که فکر می کنم برای اولین بار بود که 509 00:20:05,620 --> 00:20:06,790 مردم میدیدنش. ممکنه که 510 00:20:06,790 --> 00:20:08,710 کمی در مورد این عبارت تبلیغاتی برامون بگی 511 00:20:08,710 --> 00:20:10,480 که خب یه عبارت جهانی هست 512 00:20:10,480 --> 00:20:13,000 برای پلی استیشن؟ حتماً..ممنون که مطرحش کردی 513 00:20:13,000 --> 00:20:14,250 در واقع آخرین 514 00:20:14,250 --> 00:20:16,510 مطلب شو بود آخرین چیزی بود که 515 00:20:16,510 --> 00:20:18,340 در شو دیدیم که این بود 516 00:20:18,340 --> 00:20:21,400 بازی محدوده ندارد 517 00:20:21,400 --> 00:20:22,720 همونطور که گفتی خیلی وقته 518 00:20:22,720 --> 00:20:24,550 همو میشناسیم و تو از ساختار 519 00:20:24,550 --> 00:20:26,440 کمپانی پلی استیشن مطلعی 520 00:20:26,440 --> 00:20:29,020 در گذشته گروه هایی جدا بودیم 521 00:20:29,020 --> 00:20:30,430 در سرتاسر دنیا که همه با هم 522 00:20:30,430 --> 00:20:32,050 کار کردیم و به سمت یک کمپانی واحد شدن 523 00:20:32,050 --> 00:20:34,090 پیش رفتیم و در سال های اخیر ما 524 00:20:34,090 --> 00:20:35,980 شروع کردیم به جهانی کردن و بهره خوبی 525 00:20:35,980 --> 00:20:38,050 در قسمت های مختلف کمپانی 526 00:20:38,050 --> 00:20:40,270 ازین قضیه بردیم بخش دیگه قضیه 527 00:20:40,270 --> 00:20:42,880 بازاریابی بود 528 00:20:42,880 --> 00:20:44,950 اگر به برندهای مشهور نگاه کنی 529 00:20:44,950 --> 00:20:49,120 در سرتاسر دنیا همشون یجورایی شبیهن یا 530 00:20:49,120 --> 00:20:52,480 در واقع تا حد زیادی شبیهن 531 00:20:52,480 --> 00:20:55,510 بخشی از این برمیگرده به عبارات تبلیغاتی برند 532 00:20:55,510 --> 00:20:57,850 این عبارات اگر خوب باشن 533 00:20:57,850 --> 00:20:59,950 در طول زمان پابرجا میمونن و مدت زیادی 534 00:20:59,950 --> 00:21:02,500 برند رو حفظ میکنن بنابراین برای گروه 535 00:21:02,500 --> 00:21:04,390 کار سختی بود به عقب برگشتیم و 536 00:21:04,390 --> 00:21:05,710 و به این مسئله نگاه کردیم و فکر کردیم که 537 00:21:05,710 --> 00:21:08,290 چه عبارتی واقعاً 538 00:21:08,290 --> 00:21:11,050 دنیارو راضی میکنه و همزمان 539 00:21:11,050 --> 00:21:12,970 به هدفمون پرداختیم به عنوان یک 540 00:21:12,970 --> 00:21:16,030 کمپانی و یک برند و اون این بود که بگبم بازی محدوده نداره 541 00:21:16,030 --> 00:21:17,800 این چیزیه که ما باور داریم 542 00:21:17,800 --> 00:21:19,570 و راه های گوناگونی برای 543 00:21:19,570 --> 00:21:21,070 معنی کردنش هست این بخش رو به عهدۀ 544 00:21:21,070 --> 00:21:22,960 هوادارا میذارم که هر طور دوس دارن 545 00:21:22,960 --> 00:21:25,240 معنیش کنن اما خب برای ما یجور 546 00:21:25,240 --> 00:21:27,520 صحبت از نوآوری هست 547 00:21:27,520 --> 00:21:29,990 صحبت از تجربه های جدید 548 00:21:29,990 --> 00:21:32,059 که با پلی استیشن امکان پذیره و هیچ وقت 549 00:21:32,059 --> 00:21:34,850 انتظارشو نداشتید و اینطوری خودمون رو 550 00:21:34,850 --> 00:21:37,100 به جلو حرکت دادیم خودمون رو محدود نکردیم 551 00:21:37,100 --> 00:21:38,990 همواره میخوایم مرزهای گیمینگ رو 552 00:21:38,990 --> 00:21:41,390 از بین ببریم و پایان 553 00:21:41,390 --> 00:21:43,490 هرکاری که انجام میدیم 554 00:21:43,490 --> 00:21:45,230 سعیمون ارائه محصولیه که 555 00:21:45,230 --> 00:21:47,120 بی نظیر باشه و عالی 556 00:21:47,120 --> 00:21:49,340 من ازین بابت خوشحالم چون 557 00:21:49,340 --> 00:21:51,140 جف تو با این صنعت 558 00:21:51,140 --> 00:21:53,300 خیلی وقته که آشنایی 559 00:21:53,300 --> 00:21:55,250 میخوام تورو به این چالش دعوت کنم که تمام 560 00:21:55,250 --> 00:21:57,770 عبارات تبلیغاتی پلی استیشن رو 561 00:21:57,770 --> 00:22:00,260 در نسل های گذشته سرتاسر دنبا بگی 562 00:22:00,260 --> 00:22:01,580 خب نمیتونی چون 563 00:22:01,580 --> 00:22:03,890 هزاران عبارت بوده من میخواستم بگم 564 00:22:03,890 --> 00:22:05,840 مثلاً «به سوی بهترین هارو» یادمه اما غیر از اون دیگه نه 565 00:22:05,840 --> 00:22:09,230 خب خیلی بودن 566 00:22:09,230 --> 00:22:10,460 و به همین دلیل ما خواستیم 567 00:22:10,460 --> 00:22:11,870 همه چیز رو بهش نظم بدیم 568 00:22:11,870 --> 00:22:13,640 البته خب عبارات محلی میشن 569 00:22:13,640 --> 00:22:14,809 چیزی در مورد بازیکنا هست؟ 570 00:22:14,809 --> 00:22:17,990 بله بله قطعاً 571 00:22:17,990 --> 00:22:20,000 یه عبارتی بود که بیشتر جاهای اروپا دیده میشد 572 00:22:20,000 --> 00:22:21,890 ولی خیلی بیش از این ها وجود داشت 573 00:22:21,890 --> 00:22:23,210 ما فکر میکردیم میگفتیم نه یه عبارت باید باشه 574 00:22:23,210 --> 00:22:26,179 که برند رو مطرح کنه 575 00:22:26,179 --> 00:22:27,950 گاهی هم میدیدیم که برند کمی تغییر کرده 576 00:22:27,950 --> 00:22:30,200 که در مراسم چند هفته پیش دیدی 577 00:22:30,200 --> 00:22:31,460 که این مسئله هم جهانی میشه 578 00:22:31,460 --> 00:22:34,400 تا یک برند خیلی قوی جهانی ساخته بشه 579 00:22:34,400 --> 00:22:37,160 خب کلی علاقه به پلی استیشن وجود داره 580 00:22:37,160 --> 00:22:39,230 و محصولی که شما باهاش مارو 581 00:22:39,230 --> 00:22:41,570 امسال واقعاً هیجان زده کردید یعنی پلی استیشن 5 582 00:22:41,570 --> 00:22:42,830 خیلی جالبه وقتی 583 00:22:42,830 --> 00:22:44,150 نمیدونی قراره توی توییتر 584 00:22:44,150 --> 00:22:46,250 ببینی و چیزایی که دائم 585 00:22:46,250 --> 00:22:49,910 در حال تغییرن 586 00:22:49,910 --> 00:22:52,550 کی میدونه بعداً چی میشه 587 00:22:52,550 --> 00:22:54,740 هرکسی که آنلاینه میخواد بدونه 588 00:22:54,740 --> 00:22:56,059 که آیا این امکان هست که 589 00:22:56,059 --> 00:22:58,340 دسته هایی یا کنسول هایی با رنگ های دیگه بگیره؟ 590 00:22:58,340 --> 00:23:00,410 یعنی زمان عرضه. خب همین 591 00:23:00,410 --> 00:23:02,000 گرفتنش که سخت هست اما آیا 592 00:23:02,000 --> 00:23:03,370 این مسئله توی برنامتون هست؟ 593 00:23:03,370 --> 00:23:05,870 در این مورد بعداً صحبت می کنیم 594 00:23:05,870 --> 00:23:07,790 خب..هموطور که 595 00:23:07,790 --> 00:23:09,320 اشاره کردی... گرفتن و عرضۀ همینش الان 596 00:23:09,320 --> 00:23:12,170 به اندازه کافی سخت هست 597 00:23:12,170 --> 00:23:15,620 پس بعدها در موردش صحبت می کنیم 598 00:23:15,620 --> 00:23:17,450 خب ما می دونیم که دو نوع داره 599 00:23:17,450 --> 00:23:19,730 بی صبرانه منتظریم ببینیم 600 00:23:19,730 --> 00:23:22,370 پلی استیشن برامون چه سورپرایزهایی 601 00:23:22,370 --> 00:23:23,630 داره. مطمئنم که سورپرایزهای بیشتری هست 602 00:23:23,630 --> 00:23:26,330 اما بله... سال هیجان انگیزیه برای این صنعت 603 00:23:26,330 --> 00:23:28,160 که این کنسول های جدید 604 00:23:28,160 --> 00:23:29,270 دارن میان. هیچ وقت فکر نمی کردم 605 00:23:29,270 --> 00:23:31,670 وسط این شرایط عرضۀ کنسول داشته باشیم 606 00:23:31,670 --> 00:23:33,230 و فکر نمی کردم که اولین تجربه م 607 00:23:33,230 --> 00:23:35,750 و گرفتن دستۀ پلی استیشن 5 608 00:23:35,750 --> 00:23:38,870 توی خونه خودم باشه خب بهم دسته رو دادن 609 00:23:38,870 --> 00:23:40,429 و بعدش سریع گرفتن ازم و دیگه 610 00:23:40,429 --> 00:23:41,740 ندارمش 611 00:23:41,740 --> 00:23:44,540 بعدها دوباره می پردازیم بهش امیدوارم توی این 612 00:23:44,540 --> 00:23:45,740 تعطیلات تابستونی باشه 613 00:23:45,740 --> 00:23:48,230 ممنونم که با ما بودی اریک لمپل 614 00:23:48,230 --> 00:23:50,830 و ممنون که امسال با پلی استیشن 5 615 00:23:50,830 --> 00:23:54,020 بهمون کمی هیجان و امید دادی 616 00:23:54,020 --> 00:23:55,940 به نظرم چیزیه که بهش نیاز داریم 617 00:23:55,940 --> 00:23:58,040 منتظریم که در ادامه امسال بازیش کنیم 618 00:23:58,040 --> 00:24:00,590 ممنون جف. صحبت با تو عالی بود 619 00:24:00,590 --> 00:24:03,100 مثل همیشه 620 00:24:03,124 --> 00:24:18,124 تهیه شده به صورت اختصاصی در وبسایت گیمفا www.gamefa.com 621 00:24:18,148 --> 00:24:22,148 تهیه و تنظیم زیرنویس: محمد بابائی mo73babaei@gmail.com