GDC 2019 | همکاری گوگل با یوبی‌سافت برای عرضه‌ی محتوا برروی استیدیا - گیمفا
GDC 2019 | همکاری گوگل با یوبی‌سافت برای عرضه‌ی محتوا برروی استیدیا - گیمفا
GDC 2019 | همکاری گوگل با یوبی‌سافت برای عرضه‌ی محتوا برروی استیدیا - گیمفا
GDC 2019 | همکاری گوگل با یوبی‌سافت برای عرضه‌ی محتوا برروی استیدیا - گیمفا

GDC 2019 | همکاری گوگل با یوبی‌سافت برای عرضه‌ی محتوا برروی استیدیا

وحید گلباد
۱۲:۳۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
GDC 2019 | همکاری گوگل با یوبی‌سافت برای عرضه‌ی محتوا برروی استیدیا - گیمفا

گوگل در جریان رویداد GDC 2019 از پلتفرم استریم خود با نام استیدیا (Stadia) رونمایی کرد و به نظر می‌رسد، این شرکت قصد دارد برای تولید محتوا برروی این پلتفرم، با شرکت‌های بزرگی همکاری کند.

در جریان این رویداد گوگل به معرفی ویژگی‌های این پلتفرم پرداخت و بیان کرد که بازی Doom Eternal برروی پلتفرم این شرکت با نرخ فریم ۶۰ و کیفیت ۴K اجرا خواهد شد و بازی خاص دیگری برای این پلتفرم معرفی نشد. البته گوگل از توسعه دهندگان مختلفی دعوت کرده بود تا برای عرضه‌ی محتوا برروی این پلتفرم همکاری کنند. این شرکت به نظر می‌رسد با سازندگان مختلفی نظیر یوبی‌سافت (Ubisoft)، ای‌دی سافتور (id Software)، استودیو‌ سازنده‌ی بازی Star Fox، تکیلا ورکس (Tequila Works) و … همکاری خواهد داشت.

یوبی‌سافت در حال حاضر در حال کار برروی هماهنگ‌سازی کامل عنوان Asassin’s Creed Odyssey با استیدیا است. ایو گیلموت (Yves Guillemot)، مدیرعامل این شرکت در ستایش پلتفرم جدید گوگل گفت:

قدرت بالا و در دسترس بودن یک پلتفرم استریم، فرصت‌های زیادی را پیش روی بازی‌های ویدئویی در آینده قرار خواهد داد. ما مفتخریم که با گوگل برای عرضه‌ی محتوا برروی استیدیا همکاری داشته‌ایم. این تنها آغاز کار است و برای همکاری بیشتر با این شرکت نمی‌توانیم منتظر بمانیم.

گوگل در طول رویداد همچنین تایید کرد که کیت‌های توسعه‌، ویژه‌ی تولید محتوا برروی استیدیا را برای ۱۰۰ توسعه‌ دهنده و بازی‌ساز مختلف فرستاده است. در انتها گفتنی‌ است، پلتفرم استیدیا در سال ۲۰۱۹ میلادی ابتدا در اروپا، آمریکا و کانادا در دسترس قرار می‌گیرد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

GDC 2019 | همکاری گوگل با یوبی‌سافت برای عرضه‌ی محتوا برروی استیدیا - گیمفا
GDC 2019 | همکاری گوگل با یوبی‌سافت برای عرضه‌ی محتوا برروی استیدیا - گیمفا
GDC 2019 | همکاری گوگل با یوبی‌سافت برای عرضه‌ی محتوا برروی استیدیا - گیمفا
GDC 2019 | همکاری گوگل با یوبی‌سافت برای عرضه‌ی محتوا برروی استیدیا - گیمفا
GDC 2019 | همکاری گوگل با یوبی‌سافت برای عرضه‌ی محتوا برروی استیدیا - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • امیدوارم با ورود این پلتفرم به صنعت گیمینگ قضیه به گند کشیده نشه.

    • گوگل عادت داره پروژه های بزرگ معرفی کنه و بعد از یه مدتی کلا بیخیالشون بشه.
      لیست پروژه های کنسل شده توسط گوگل: https://killedbygoogle.com/
      توی لیست گوگل ۱۲۵ تا سرویس رو کنسل کرده.

    • TAK گفت:

      اتفاقا انحصاری بودنشم هیچ ضرری به کسی نمیرسونه,شما که لازم نیس برای انحصاری بازی کردن یه کنسول دیگه بخری.فقط کافیه مرورگرت رو بازی کنی و شروع کنی به بازی کردن.
      از هر جهتی هم که به قضیه نگاه کنی استریم کردن به نفع پلیره و به ضرر سازندگان کنسول و سخت افزار
      سرعت اینترنت خیلی زیادم نمیخواد در حد همون یوتیوب.

      • TAK گفت:

        دوستان لطفا شایعه هم راه نندازید بازی توسط گوگل رندر میشه و شما یجورایی فقط تصویر بازی رو روی دستگاهتون دریافت میکنید
        اگر هم دیشب کنفرانس رو دیده باشید گفتند که اینترنتی در حد یوتیوب و نتفلیکس لازم دارید حتی همین الانم برای بازی کردن با ps now اینترنت با سرعت ۵میگ به راحتی جواب میده.

      • FDM.Pro گفت:

        شما بر اساس چه اطلاعاتی میگی اینترنت در حد یوتیوب میخواد ؟!
        یوتیوب صرفا نمایش یک داده ویدیویی هست ولی توی این باید داده ارسال کنی به سمت سرور و همزمان هم اطلاعات یک فیلم ۱۰۸۰ رو دریافت کنی، بشین با خودت فکر کن یه همچین انتقال داده ای به چه پهنای باندی نیاز داره. جدای اینکه اصلا ما Lat,ping روهم در نظر نگرفتیم. صرفا جهت اطلاع برای اینکه بتونی حتی به این شکل بازی بکنی باید پینگت پایین ۶۰ باشه وگرنه اصلا نمیتونی خوب بازی کنی و عملا تجربه یک بازی راحت رو نخواهی داشت، Lat که جای خود دارد.

        • TAK گفت:

          دوست عزیز
          همین چند ساعت پیش گیمفا هم خبرشو منتشر کرد
          که شما برای بازی کردن بارزولشن ۱۰۸۰ و فریم ۶۰ فقط به ۲۵ مگابیت پهنای باند نیاز داری. که ۲۵ مگابیت همون ۳ مگابایت خودمون میشه.
          حالا من به اینکه چطور اتفاق افتاده نه اهمیت میدم نه برام مهمه

    • mehrdad65 گفت:

      من نفهمیدم این کنسول یا یه چیز دیگه
      اصلا چیه

    • Lord-Sega گفت:

      اتفاقا نه تنها صنعت گیم به گند کشیده نمیشه بلکه سرویس استادیا تو این شراسط سخت کاملا به نفع ایرانی های هم هست، خیلی ها یا پول کنسول ندارن یا پول قطعات سخت افزاری گرون قیمت و این سرویس های استریم میتونه خیلی برای ما مفید باشه، فقط اگر اینترنت در حد معمول لازم داشته باشه مثلا نهایت تا ۱۰ مگ فکر کنم خیلی ها بتونن تو ایران تهیه و بازی کنند، البته این فیلترینگ یوتیوب خیلی اذیت می کنه،به هر حال سرویس های استریم کاملا ارزان تر و کم هزینه تره برای گیمرها

    • mehrdad65 گفت:

      میشه واس ایرانیا
      چون هم باید کلی پول اینترنت بدن
      هم پول اشتراک سرویس گوگل
      به دلار

  • اگه بازی های این پلتفرم انحصاری نشه صلوات

  • Hala madrid گفت:

    ای‌دی سافتور و یوبیسافت رو انحصاری نکنین لطفا 😥

  • دوستان عزیز، من الان یک ویدئوی ۹ دقیقه ای از کنفرانس گوگل دیدم واقعا حیرت انگیزه این سیستم، و باید بگم که متحول میکنه صنعت گیم رو انا در گیمفا اونطور که باید، در موردش گفته نشد و فقط چند خط خبر رو در موردش نوشتن!!
    این ویدئو رو از یوتوب حتما ببینید لینکش رو براتون میزارم.
    https://youtu.be/wi9DtYSOMks

    فقط اینطور باید بگم که سونی اگر انحصاریهاش رو دنبال کنه و گسترش بده میشه گفت براش راه نجاته و کمکش میکنه، مایکرو هم که همون انحصاریهایی که خیلی طرفدار دارن رو باید در حد بالا نگه داره و مشتریهاشو با آنلاینش نگه داره، اما بهتون قول میدم هردوشون کلی مشتری از دست میدن.
    این سیستم گوگل، هیچ نوع لودینگی نداره، شما بازی اساسین رو در یوتوب نگاه میکنید، آپشن میده برای بازی، روی گزینه پلی کلیک میکنید، مستقیم میره تو بازی از همونجا!!! با بهترین کیفیت ممکن!!!
    روی هر نوع سیستمی که شما دارید در هرجا اجرا میشه.
    حالا فقط یک مساله وجود داره اونم اینکه کشورهای پیشرفته فقط اینترنت پرسرعت دارن یعنی حداقل اینترنتشون در حد بالایی هست چه در منزل و چه دیتای موبایل. بطور مثال دیتای موبایل من در اسپید تست ۹۰ با پینگ ۱۰ نشون میده، نت خونه هم ۵۰ و پینگ ۱۰٫
    خلاصه که این سیستم بدجور روی سونی و مایکرو تاثیر میزاره چون اونا اکثر برنامه و هدفشون غربیها هستن نه کشورهای درجه دو یا سه.
    باز مایکرو واسه خودشون سیستم جستجوگر وب داره و کلی سخت افزار و در نرم افزار هم با اپل رقابت پیکنه در تبلت، اما سونی فقط کنسول داره و گیم انحصاری، ابزاری استریم مایکرو و گوگل رو اصلا نداره و این در مشکلات آنلاینش هم همیشه بوده و مایکرو آنلاینش قویتر بوده.
    بهر حال ویدئو رو ببینید متوجه حرفام میشید، صنعت گیم بیش از اونچه فکر میکردیم اسمارت شده!!!

    • mbox گفت:

      عزیزم نسل بعد مایکروسافت هم کنسول سخت افزاری خواهد داشت و هم سرویس استریم xcloude روی سرورهای آزور
      نهایتا نسل بعدی اکثر بازار مثل همین الان خواهد بود ولی در نهایت نسل بعدش دیگه همه چیز استریم خواهدشد و کلا هرچی سخت افزار از جمله کنسول و پی سی به تاریخ میپیونده

  • من کاری به این سرویس ها و استریم ها ندارم ( هرچند اگر بخوام هم نمی تونم کاری داشته باشم !!!) ، برای من هیچی خود کنسول و دیسک فیزیکی نمیشه.. مخصوصا اگه اون کنسول سونی باشه و اون دیسک هم Only on… لذت باز کردن دیسک ، لذت کلکسیون کردن جلد دیسک ها ( البته اینا برای ما رویا هستند تو اون اوضاع ) .. اینا رو با استریم نمیشه بدست آورد.. حقیقتا خوشحال نشدم از این کار گوگل ، ولی دوست دارم ببینم آخرش چی میشه و اگر رقابتی در کار باشه امیدوارم جذاب و به نفع ما گیمر ها باشه.. فقط امیدوارم آینده گیم تماما سرویس و استریم نباشه ، که اینطوری میتونم بگم این‌ صنعت برای من تا حدودی نابود میشه.. استریم در کنار کنسول.‌. تنوع ، این خوبه

  • Alireza snake گفت:

    میدونم پیشرفت خوبه اما باز دلم میخواست هیچ وقت این اتفاق نیفته واقعا برای ما ایرانیا خیلی سخته بعد اینم بیاد دیگه بازی انحصاری بده که ما دیگه با این سرعت نت عالیمون هیچی 😥

  • Mr Hill93 گفت:

    مث اینکه سازنده ها دارن کم کم میرن سمت استادیا اولیش یوبی بود بعدیش ببینیم چ شرکتیه البته دووم ایترنال هم روش منتشر میشه پس میشه گفت شرکت اول بتسدا شرکت دوم یوبی ی شرکت فرست پارتی ام ک خودشون دارن برای شروع فک کنم بد نباشه

GDC 2019 | همکاری گوگل با یوبی‌سافت برای عرضه‌ی محتوا برروی استیدیا - گیمفا